-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ks52
csendes tag
válasz Because #123674 üzenetére
Na nekem pont egy ilyen 92-es Giant Cro-Mo vázú montim-van, persze mára csak a váz a régi meg az Araya felni. Ezt a bringát építgetem a saját igényeimnek megfelelően. Jelenleg nem is vágyom jobbra. Ez a gép már bizonyított és megbízható úti társam jelenleg is egy outi bringa mellett, ami véletlen szintén 92-es, de azon még több minden eredeti, Dura ace váltók, Alu muffos karbon vázzal, Mavic felni.
-
ks52
csendes tag
válasz Hasaggymeg #125243 üzenetére
Valamikor ott a környéken gyerekeskedtem és még a közelében levő térnek Köztársaság volt a neve, később meg ott dolgoztam a Fővárosi Gázm.-nél.
Régi szép idők! -
ks52
csendes tag
válasz robee19 #125250 üzenetére
Hát igen, hogy kerültem ide, én is kerékpározok, mivel, van egy montim meg egy outim is.
Hol?
Alföld északi része. Pest megyét -Gödöllői dombság, Pest környéke, Pilis hegység- már bejártam. Balatont már 1973-ban jártam körül.
Ezért Mátra, kismértékben Bükk, Tisza tó.
Életkorom: talán picivel több, mint a tiétek.
Érdeklődési kör: kerékpár és annak világítása.
Egyébként sokat este, sötétben kerózok.
Mennyit, mi jól esik, most is 40km-es útról jövök, teljes sötétségben megtett útról, persze jó világítással..
Általában 60-120km-es utakat teszek meg, de volt már 240km-es utam is, -5C fok-ig mindig megyek.
Évente kb. 4000km-ert, átlagban, de volt amikor három hónapban 6000km-ert.
Hát ennyit magamról.
Hasonlóan a topik gazdához, strava nekem sincs, face book megint nem, miért csinálom, amiért Ti is, élmények, jó kondíció, és legfőképpen, hogy fiatal maradjak, még mindig! Mivel a korom miatt itt uotsider vagyok, most el is búcsúzok, mindenkinek BUÉK! -
-
ks52
csendes tag
válasz Massmurderer #134666 üzenetére
Felkeltetted az érdeklődésemet a bicikli lámpád iránt, ezért megkérdezhetem, hogy ez
"Az elsö lámpa tegnap jött meg.Brutál nagyon.18650es,4200mAh akuval.Hááát..mentem a kerékpárúton,főúton a kocsik,kamionok,de néztem,jobb volt a világitásom mint a kamionnak :DDD 6-8 órát ir 1 töltéssel."
milyen lámpa? Hol lehet kapni és mi a lámpa márkája? -
ks52
csendes tag
válasz Massmurderer #135075 üzenetére
Garantáltan jó minőségű volt a leszedéshez használt imbuszkulcs anyaga? Sajnos sokszor találkoztam szerszámként eladott 'ótvarokkal'!
-
ks52
csendes tag
válasz bringasisti #135081 üzenetére
Hát igen 'Germany' az már minőség, ha nem kamu a feliratozás.
-
ks52
csendes tag
válasz Massmurderer #135075 üzenetére
Még a hőlégfúvós melegítés segíthet, leszedés közben ha a tengely acél és a hajtókar pedig alu. A hajtókart kell melegíteni.
-
ks52
csendes tag
válasz Massmurderer #135093 üzenetére
Akkor ez már szép szakmai kihívás, itt már csak a jó szerszámok, a türelem -az imbuszkulcsra helyezett hosszabbító cső finom ütögetése- és a vakszerencse segíthet!
-
ks52
csendes tag
válasz bringasisti #135103 üzenetére
Hoppá, még a régi időkben, a 80-as években itt -Kőbányai út 47, GSZV- volt a telephelyünk , mikor még kompresszor szervizesként jártam az országot.
[ Szerkesztve ]
-
ks52
csendes tag
válasz kacsyx #136006 üzenetére
Én a szabadonfutó racsni belső részének a kiszedéséhez laposvasból hajlítottam L alakú célszerszámot, majd a végét méretre reszeltem. Egyébként nagyon jó a videó. Nekem is volt hasonló problémám, az egyik kalapács eltört a szabadonfutóban és kattogó hangot lehetett hallani.
-
ks52
csendes tag
válasz Hasaggymeg #136015 üzenetére
Én előbb a szabadonfutó belső részét lazítottam ki -jobbra tekerve- az L alakú célszerszámmal, azután csavartam le imbuszkulcs segítségével a karékagyról a szabadonfutót, a bereszelt L alak -L vízszintes talpa, ami pontosan, lett reszelve- teljesen kitöltötte a belő részen, egymással szemben levő bevágásokat, a golyópálya nem lett
megsértve. Az agy Shimano XT volt.
Valamikor kompresszor szervizesként kúpgörgős csapágyakkal is dolgoztam, tehát nem éreztem problémának ezt a kis beavatkozást. -
ks52
csendes tag
Olvastátok?
[E-Giro] -
-
ks52
csendes tag
válasz HEAHEA #160031 üzenetére
Jó ismerőseim azok a nagyfeszültségű villanyoszlopok, február végén, március elején jártam arrafelé az "ősmontimmal", de a Tisza-tó felé vezető utat a "versenykeróm" is ismeri. Mostanában szándékoztam ismételten körbe kerülni Tisza-tavat, megnézni hogy Tiszafüred és Poroszló között milyen lett az új kerékpár út.
-
ks52
csendes tag
(#162111) ZolkoW ivana (#162110)
"értem én,de ha ez gondot jelentene, akkor gondot jelentene az eredeti felállásban is :)"
Erre a problémára lett kitalálva pl. a Zoggie univerzális Ahead villanyak átalakító. 1" v. 1,1/8"-os menetes elsővillába szerelhető adapter, mely által az első villa 1" v. 1,1/8"-os A-Head-es kormányszárral is használható.
Így igaz itt is amit ivana írt. "Nem mert ott nem a meneten fekszik fel a stucni, hanem jóval lejjebb a csövön belül."
Én már kb. egy hónapja nagy megelégedéssel használom ezt a Zoggie adaptert.[ Szerkesztve ]
-
ks52
csendes tag
válasz szuszinho #168405 üzenetére
A régi négyszögtengelyes hajtóművem nagytányérja nekem is 48-as volt, nekem a 44-es sor jobban bejött, Montik esetén, mindenféle -országút, földutak, emelkedők, gátoldalak stb.- terepen célszerűbb a 44-es sort használni, csak sima, közel vízszintes terepen lehet hogy haladósabb a 48-as sor, ha az ember ki tudja tekerni rendesen. Az Acera Alivio kérdésben nem tudok segíteni, mert Acerám még nem volt, inkább Alivio párti vagyok, természetesen elég sokat tekerek és fő szempont az alkatrészek magbízhatósága, ha anyagilag futná akkor XT lenne a hajtás. A váltóim Deore XT-k, a kormányváltók meg XTR-ek. A másik kérdés, ami igazán nem is kérdés, hogy a hajtás integrált vagy nem integrált? Mivel négyszögtengelyesről váltottam integráltra, az utóbbi előnye a közel mindennapi használatban nyilvánvaló. Már a meglévő 26-os Giant CrMo vázas montira már nem akarok beruházni, most már 29-es monti kellene, de hát azok ára, amik használhatóak is kb, fél millától indul.
-
ks52
csendes tag
válasz akaido #170656 üzenetére
Gratula! A mozgásra nekem -68 éves lévén- is még meg van az igényem, ha lehet tekerek, van egy régi outim és egy régi, 92-es cro-mo vázas Giant montim. Ha lehet irány a Mátra vagy a Tisza-tó. Az üzenetem pedig az lenne, hogy ne adjátok fel, amíg lehet tekerjetek, mozogjatok!
-
ks52
csendes tag
válasz Hasaggymeg #170664 üzenetére
Thank you!
-
ks52
csendes tag
válasz akaido #170681 üzenetére
Nem is lehet! Nekem is voltak olyan eseteim, hogy nem sokon múlott, hogy átkerekezzek a másvilágba, természetesen törések, balesetek velem is megtörténtek, de ami a legfontosabb most is olyan érdeklődéssel, kíváncsisággal indulok el, mint amikor elkezdtem.
Ugyan az itteni besorolásom "kezdő", de ez inkább a késői megszólalásomra vonatkozik.[ Szerkesztve ]
-
ks52
csendes tag
válasz Hasaggymeg #172808 üzenetére
Én még az év elején cseréltem le a 4szög tengelyes hajtást integráltra, és akkor már vettem hozzá tartalék csapágyakat is, kb. 2k-ért. Ha mostanság bekrepálna a hajtás akkor jönne a javítás vagy szükség esetén a csapágy cseréje.
-
ks52
csendes tag
válasz Hasaggymeg #181508 üzenetére
Kalapácsot én is aprítottam.
-
ks52
csendes tag
válasz Hasaggymeg #181515 üzenetére
Az csak a kerékpár lámpámban volt.
A viccet félre téve ez egy Deore XT hátsó agy szabadonfutójában lévő kalapács volt. Nem bírta a vasúti sínpálya talpgerendáinak szabályos időközönkénti ütéseit, ami az egyetlen menekülési út volt a kiadós nyári vihar után sz@rrá ázott mezőgazdasági földekről.[ Szerkesztve ]
-
ks52
csendes tag
válasz Hasaggymeg #183348 üzenetére
Nekem -Armytek Tiara A1pro- még gyengébb van a fejemre, persze tömegre is sokkal kevesebb, de más célból, nem fő lámpa az utak megvilágításában, hanem a közvetlen környezetem megvilágítására, pl. km óra állása, ha kell akkor szerelésre stb. A kormányon kettő is van, elbírja a bicikli, az egyik egy Fenix BC30-as kerékpárlámpa a másik lehet Convoy, vagy bármi más nagyobb fényerejű, nagyobb távolságot bevilágító lámpa. Ilyesmi -Nitecore HC65 az enyém- lámpám nekem is van, de más célra használom.
[ Szerkesztve ]
-
ks52
csendes tag
válasz bringasisti #183359 üzenetére
Ha már feszegeted a jót, az egyik kedvenc kormánylámpám egy Convoy M26C, kb. 4000lm-el, 600m-es hatótávval. Mondhatom remek érzés vele kerékpározni távol a világ zajától, teljes csendben és természetesen tök sötétben. Nem mellesleg egy 26650-es 5500mAh-ás 20A/30A-es Shockli Li-ION akksi szolgáltatja az energiát.
[ Szerkesztve ]
-
ks52
csendes tag
válasz bringasisti #183361 üzenetére
Természetesen, mindig veszek magammal tartalék akksikat. Forrfüles akksi ide nem jó.
[ Szerkesztve ]
-
ks52
csendes tag
válasz jjeahh #183368 üzenetére
Egy igaz, nem kerékpáros fő fény lámpának, de mint említettem fejlámpának egy Armytek Tiara A1pro-t használok a már említett okok miatt, ami szintén AA-as elemmel is megy és ilyen méretű 3,7V-os Li-ion elemmel is és teljesen víz és ütés álló is, persze nagyon könnyű, ha nagyon erős fényű fejlámpát akarnék ott van az Acebeam H30-as XHP70.2-es 21700-as Li-ion akkuval működő fejlámpám, amit használtam és használok sokszor is, de ilyen ködszitálós napokon ez a fajta nem előnyös.
-
ks52
csendes tag
válasz INTELligent #183371 üzenetére
Kb. 260g elem nélkül, de itt van a relatíve nagy tömegének a fizikai előnye, ez a lámpa ennek 260 g-nak köszönheti, a többi egy akksis társaihoz képest, hogy nem vesz vissza azonnal a maximális fényerejéből a hővédelme miatt a nagyobb hőkapacitása következtében -mint a meleg tégla nagyanyám ágyában- Ami ennek a lámpának nagy előnye az "ormótlansága" mellett, hogy úgy van kiegyensúlyozva, hogy a forgáspontja közvetlen a fej alatt van, ahol az elemtartó rész kezdődik, ezért könnyedén lámpatartóba tehető, nem akar előre vagy hátra bukni.
-
ks52
csendes tag
válasz Антей #183378 üzenetére
Döbbenet, a szívemből beszélsz, igazából akkor lettem ilyen lámpabuzi mikor a ledes lámpák kora elején a piacos lámpák nem voltak,
-enyhén szólva- megbízhatóak és az autósok azokat az ipari hulladékokat, mint fényforrást nem vették figyelembe, hogy egy ember is van mögötte, nem vették vissza a fényszóróikat tompítottra, most ilyen lámpák birtokában én is fegyelmező eszköznek is használom ezeket az erős lámpákat, mondhatom, hogy hatásos. Nekem a régebbi változata van meg, az R50 seeker pro. -
ks52
csendes tag
válasz INTELligent #183380 üzenetére
Persze! De fontos a tartó minősége, az erőhatások -hegyről le, hirtelen fékezés, kanyarodás, irányváltás stb.- a lámpa relatíve nagy tömege miatt, 26650-es akksvival már +100g!
-
ks52
csendes tag
válasz Intruder A 6 #183478 üzenetére
Javasolt lenne egy objektív -nem reklám célból készített- teszt megnézése, mindkét lámpáról. Nekem sajna egyik lámpa sincs meg.
-
ks52
csendes tag
válasz Szakbarbár #183507 üzenetére
Nos ezért van két lámpám a kormányon, hogy ezt a problémát kiküszöböljem, van egy kerékpár lámpa, ami úgy van kialakítva, hogy ne vakítson, a másik addig működik míg nem jön szembe valaki, mert akkor kikapcsolom, de vannak autósok, -vakító kerékpárosokkal még nem igen találkoztam- akik nem hajlandók visszavenni a fényszóróból, ilyenkor én is jelzem, hogy vagyok és szeretnék biztonsággal közlekedni. Igaz én nem Bpest környékén bringázok, egyébként ez merre jellemző?
-
ks52
csendes tag
válasz 6030D #183510 üzenetére
Kellemes ünnepeket!
Teljesen igazatok -és bringasisti- van! Ez a vakítási dolog is mélyen emberi, az emberi hozzáállás problémája a másik embertársunkhoz, vagy inkább a nem hozzáállása.
#183509 peterkeT:
20000lm-es 4 dolláros lámpa csak piaci minőségben létezik -pl. 50000w-os police, ultraferi , stb.- Valóságos 20000lm-es minőségi lámpák kerékpárra nem tehetők és nem is olcsók, 100lm-el is lehet vakítani, ha akarok.[ Szerkesztve ]
-
ks52
csendes tag
B.Ú.É.K. mindenkinek!
Sajnos 2020-ban egyszer jutottam el a Mátrába (Gyöngyös-Mátraháza-Parádsasvár és vissza, outival), így a szintkülönbség nem túl acélos, de bizakodó vagyok 2021-es évet illetően. A megtett km-eket nézve -heti három alkalommal, hetente kb. 100km, majdnem minden héten, 45x100km=4500km éves szinten, sokszor (kb 8-10 alkalom) mentem kb. 120km-es távokat is. Jó régebben ennek a 2x-ét is. Közel a 70-hez, nekem ennyi kell, hogy jól érezzem magam.