-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ígyvanferi
addikt
Sziasztok!
Szerintetek hogy, merre érdemes elindulni, ha minden vágyam egy többé-kevésbé egyedileg összerakott egysebességes suhanó lett mostanában? Figyelembe véve, hogy baromira nem értek a biciklikhez, max. a kilyukadt belsőt tudom megfoltozni, kicserélni. Na nem is az összerakás lenne a fő gond, hanem, hogy mik kellenek és azt hol keressem? Az megvan, hogy kell egy váz (az mondjuk már nincs, hogy a fixihez kell-e csak a vízszintes papucsú vagy egy egysebességeshez is), meg kerekek, váltó, nyereg, stb., de aztán jönnek a varázsszavak, hogyaszondja stücni, racsni meg kónusz, monoblokk, kazettás lánckerék, ilyesmik. Persze ezeket is ki tudom guglizni, de sokkal nem leszek előrébb. Meg aztán mi számít jónak, mi kevésbé jónak, mit kerüljön az ember, mi ár-érték arányban a legjobb... Szeretném az alkatrészeket én magam összeguberálni. Van, ami gondolom használtan is jöhet, mondjuk pl. a váz. Szóval nem sok közöm van a dologhoz, hiába vagyok mérnökember, de azt tudom, hogy amikor meglátok egy-egy egyedi építésű, gyönyörű festésű, sallangoktól mentes drótszamarat, hát elfog a gyönyör meg a birtoklási vágy. Pl. ahogy gyorsan átfutottam a topikot, hoffman_ bringája, amit elfogadnék most azonnal. (Biztos sokatoknak van még ilyen stílusú gépe, de az övéről láttam képet.) Vagy nemrég láttam az Inverted Bike Shop videót, na amit abban összeraknak... Vagy ez, ami elég hasonló ahhoz. Szóval én is akarok egyet. Már csak egy kis kezdőlökés kellene.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz zoli03 #18518 üzenetére
Olvasgatok, olvasgatok. Webshopokat is böngészem, viszont mivel az alapokkal sem vagyok tisztában, ez tényleg csak böngészés, eredmény nélkül. Pl. hiába nézem az ebike-on a single-speed hátsó agyakat, milyen lyukszám, milyen peremtávolság, milyen csapágyazás kell nekem, azt nem tudom. De az olvasással nyilván majd ezek tisztulnak a fejemben. Addig jutottam ellenben, hogy felninek az Altrix Spidert írtam fel kis utánajárással. Na majd összeáll ez, időm van bőven.
Összeget azért nem írtam, mert ha előbb képbe lennék az alkatrészeket illetően, legalább közelítően meg tudnám mondani, milyen végletek vannak (persze észszerűen, nyilván a teteje a csillagos ég, mint mindennek). De 100-150 beleférhet, habár nem vagyok a saját ellenségem, ha feleennyiből is megvan, nem mondok nemet.(#18522) hoffman_ : a kék agyakat, láncot leszámítva tényleg frankón néz ki. Mindenképp gondolj rám is, ha már ténylegesen eladó lesz.
(#18524) brownus: egyrészt nem fixit akarok, másrészt nem vagyok az a kimondott biciklisfutár vagy agybeteg, randalírozó habitus, se a saját és mások testi épségének ellensége. A mostani bringámon is van küllőprizma, pedálokon prizma (ez mondjuk nem kötelező), hátulra prizma, lámpák nyilván este. Előre még nem került fényvisszaverő, ez elég friss kresz-módosítás, ha jól tudom, csengő meg nem is lesz. Ezeket ráadásul be tudom szerezni és fel tudom szerelni magam is, ezért (sem) tértem ki erre.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz Szakbarbár #19076 üzenetére
Igazi életbiztosítás lehet trapézgatyában így tekerni.
-
ígyvanferi
addikt
válasz rootkiller #19385 üzenetére
Hú, mutatsz egy egészalakost a járgányról? Ez gondolom nem a Cube Agree. .
-
ígyvanferi
addikt
válasz Runner_fxr #19393 üzenetére
Megszállottja lettem az egysebességeseknek/fixiknek az utóbbi időben, de ez speciel bűnronda, aránytalan, koncepciótlan. Persze ízlésről kár lenne vitatkozni. Sokkal inkább rootkiller gépe, bár a kék villa tényleg nem az igazi, vagy az a piros-fehér, amit te szereltél. De inkább ez vagy ez.
(#19388) rootkiller: Fekete gumival szerintem jobban mutat. Meg fehér villával. De akárhogyis, szívesen hajtanám.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz Maximum1 #19410 üzenetére
Na most az a gond, hogy a megszállottságom csak elméleti szinten létezik, mert még nem kézzelfogható az imádatom tárgya. Jobb lett volna rajongást írnom.
Szóval nem tudok az áttételben segíteni, gondolom a jelenlegi mtb-mből nem érdemes kiindulni. Inkább majd te segíts nekem, hogy mit, hol, mennyiért szereztél be.
A rossz térdben viszont már most hasonlítunk, így nálam sem játszik a fixi, egysebességes lesz a járgány. -
ígyvanferi
addikt
válasz -=RelakS=- #19669 üzenetére
Továbbra sem értem. Megyek az úton, át akar menni a gyalogos, átengedem, nyilván ehhez csak megállni kell, nem leszállni. Megyek a járdán, nyilván itt már eleve tolom, így megyek át az úton, a kijelölt gyalogátkelőhelyen. Főútvonalon ha át akarok menni a túloldalra, leszállok és áttolom az úton. Más opciót nem találok.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz -=RelakS=- #19680 üzenetére
Elszaladok a kishúgomért a zeneiskolába biciklivel, onnan hazafelé tolom. Ilyenkor nyilvánvaló, hogy mint gyalogos megyek át a zebrán a gyalogosok mellett, között. Odafelé miért kéne bármilyen zebránál leszállnom és áttolnom bárhova is?
(#19678) SOAD19: így már világos. Most viszont azt nem értem, ha pofátlanul a járdán teker, mi az istenért száll le a zebránál?
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz -=RelakS=- #19692 üzenetére
De. Én. Példa volt. Mivel marhára értetlen voltál, gondoltam egy életszerű példával világítom meg a dolgot. De úgy tűnik ezzel csak még jobban összezavartalak. Mindenesetre ti csak tologassátok a biciklit, én maradok rajta.
-
-
ígyvanferi
addikt
válasz Stauffenberg #20001 üzenetére
Ja, lehetne ilyen, az erkölcs-, meg hittan úgysem ér egy fillért sem, csak időpocsékolás.
Ahova jártam általánosba, ott volt kresz, igaz az csak szakkör volt, tehát csak aki akart, az járt rá. Kerékpáros ügyességi része is volt minden alkalommal, bójázás, 8-as kerülés, keresztbe tett rúd alatt átbújás, fűrészfogas deszkán végigmenés, fékezés, hogy csak az első pálcát verjük le, meg még amikre nem emlékszem. Jártunk versenyekre is, megyei szintig jutottam, ott már alap bicikliszerelési feladatok is voltak. De mindenképp nagyon hasznos volt, főleg a kresz-oktatás része, sosem volt gondom forgalomban, pedig már akkor kisiskolás koromtól kezdve jártam a várost bringával (ugyan nem Pest, de egy közepes méretű város). Mikor a jogosítványt csináltam se kellett sok plusz infót megtanulnom.
-
ígyvanferi
addikt
válasz bigdady #20179 üzenetére
Ha már aldis biciklis cucc: az a lábbal taposós pumpa mennyire lehet használható? A hagyományosból akartam venni egyet, de már nem volt, ez viszont olyan gyeszának tűnt, hogy inkább hagytam a csudába. Pumpált már vele valaki kettőnél többször? Esetleg csak úgy kézbe fogva mi a véleménye róla?
-
ígyvanferi
addikt
Milyen ruhákban jársz emberek közé? Az sem dísztárgy. És lemerem fogadni, először az nézed, hogy néz ki. Persze utána fel kell próbálni, és ha kényelmetlen, vagy szar anyagból készült, nem jó a fogása, nem veszed meg, viszont biztos, hogy egy kényelmes, de alapvetően ótvar pólót sem vennél fel. Ez csak egy példa a sok közül. Nagyon szépen hangzik a ne rendeljük alá a funkciót a külsőnek, de nem kell demagógnak lenni, nem fog működni.
-
ígyvanferi
addikt
válasz Stauffenberg #20592 üzenetére
Igazság szerint nem a sportcélú felhasználás lebegett a szemem előtt, csak egy egyszerű mindennapi biciklizés A-ból B-be, időnként túrázás a családdal, haverokkal. Részben igazatok van, bár azért ezek a 100-150 ezres gépek még mindig csak hobbi bringák. Szerintem a sportolási céllal tartott járgányok nem itt kezdődnek. És egész nyugodtan vehet ilyesmire az ember egy esztétikus, jól kinéző valamit is. Hál'isten van bőven választék, így - megfordítva az eredeti felvetést - nem kell alárendelni a teljesítményt és megbízhatóságot a formának.
(#20584) Cathfaern: valóban naponta tucatjával látok bicikliket kettétörni az emberek alatt.
(#20585) zoli03: most lehet meglepődsz, de ez pontosan így van, se sárvédő, se kitámasztó, se csomagtartó.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz zoli03 #20594 üzenetére
Már miért kéne akkor is használni? Vagy miért ne mehetnék max. 15 km/h-val? Van erre valami szabály, hogy csak akkor vagyok értékes ember, ha 30-cal tolom neki, amíg elugrom kenyérért a kisboltba, bármi is van? Az évi csapadékmennyiség 500-600 mm körül van hazánkban, ráadásul ez is elég egyenetlen eloszlást mutat, így simán ki tudom hagyni azt a néhány napot. Vagy megyek gyalog, tömegközlekedéssel, urambocsá' autóval ilyenkor. Vagy lassabban.
-
ígyvanferi
addikt
válasz Runner_fxr #21142 üzenetére
Olyan vékony is felmehet? Na nem fizikailag gondolom. Igazából nem is tudom, hogy gondoltam, de mostanában le kéne cserélnem a városban használt mtb-n az 1.95-ös gumikat, de csak max. 1.75 volt tervben. Bár ahogy írod, ez sem lenne különösebben előrelépés, már csak azért is, mert a mostaninak is sima a futófelülete, csak oldalt vannak kisebb bütykök.
-
ígyvanferi
addikt
válasz -=RelakS=- #21511 üzenetére
Azt írta, hogy elvileg csak két fokozat van, ahol könnyítened kell a tekerésen, a többinél full gázon is vált.
-
ígyvanferi
addikt
válasz szentkuti11 #21665 üzenetére
Nem biztos, ha szlovákok. Bár talán azért akkor is hallottak a Csepel névről.
Eszembe jutott most egy vicc, hogy mi milyen öreg, mi minél öregebb, de azt itt inkább nem írom le... Azt biztos, hogy a Csepel nyerne, ami az évek számát illeti.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz Stauffenberg #21987 üzenetére
Ez nagyon nem igazi az átlag olaszra, de a japánokra sem. Bizonyos területeiken várható az igen magas átlagéletkor, de nem az egész országot tekintve, pl. az olaszok esetében ez Szardínia szigete (mondhatunk egyébként szárdokat is, olaszok helyett, úgy már pontos), a japánoknál pedig Okinawa.
-
-
ígyvanferi
addikt
válasz Zolka75 #22215 üzenetére
Finger bike Nem is tudtam, hogy ilyen létezik. Ezt nem is lehet nehéz kifaragni szerintem. Szóval hajrá!
-
ígyvanferi
addikt
válasz Tomi_Sci #22329 üzenetére
Ezt a randonneur kifejezést most látom, hallom először. Nagyjából annyit tesz kerékpár típust tekintve, hogy valami hagyományos, régebbi (?) versenybicikli felszerelve sárvédővel, táskatartóval nem csak hátul, hanem esetenként elől is, világítás, kész is vagyunk? Vagy nem ilyen egyszerű? Csak végigfutottam gyorsan pár képet, meg magát a randonneuring kifejezést csekkoltam. Elég stílusos gépek, meglepően nagyon tetszenek a mindenféle felszerelés ellenére. Lehet ilyen irányba kéne nekem is nézelődni, úgyis nyaggatnak a biciklis túrázással cimboráim egy ideje. A mostani nem alkalmas erre.
-
ígyvanferi
addikt
válasz Tomi_Sci #22341 üzenetére
Szép darab ez is, az fix.
Mitől lesz sokkal kényelmesebb a váz geometriája? Készülnek direkt ilyen stílusban vázak? Amit linkeltél, annak ugye nem vízszintes a felsőcsöve, de nekem csak ennyi szúr szemet. Inkább olyan trekkinges érzésem van ránézésre. Viszont sok olyan képet látok, amin egy szépen felújított (esetleg retróvá tett) versenybringa van, felszerelve minden jóval. Vagy akkor azokat csak a szükség szülte, ahogy írod, mert még épp csak most kezd elterjedni ez a felhasználási forma? -
ígyvanferi
addikt
válasz Tomi_Sci #22346 üzenetére
Aha, köszönöm az infókat.
Gyorsan szétnéztem ilyen szemmel is pár használt bringás oldalon, lehet valami ilyesmit (vagy pont ezt) beszerzek először, aztán ha bejön a dolog pár kisebb túra után, akkor keresek valami komolyabbat, esetleg ezen cserélek alkatrészeket. Ez pl. épp nem tűnik rossznak, főleg ha enged valamennyit az árból.[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz Stauffenberg #22483 üzenetére
Mondjuk nem csak kresz tanpálya és forgalmas út létezik. A gyereket sem a Nagykörúton tanítunk biciklizni, hanem valami kisutcában, ahol szökőévente megy el egy autó.
(#22479) madmike: ezt mondjuk jó tudni.
Meg kösz a munkavédelmi szemüveges linket, jövő héten be is szerzek valamilyet.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz lsebestyen #22743 üzenetére
Múltkoriban elfeküdtem a nyakam, nem fordult semerre, biciklin vagy hang alapján tájékozódtam vagy, ahol szükséges volt megálltam és törzsből fordultam. Na akkor épp jól jött volna, de ez ugye egyszeri alkalom volt.
-
ígyvanferi
addikt
válasz imyourfriend #22927 üzenetére
Pár napot írt, nem kettőt. Nekem is ilyet csinál a hátsó, nem tudom az okát.