Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- Alig két nap múlva konzolokra is befut a Star Trek Legends
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- EAFC 25
- EA Sports WRC '23
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Steam topic
- Need for Speed: World Online
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Android játékok topikja
- Xbox Series X|S
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
válasz fulton #317201 üzenetére
Láttál volna tegnap, tutira sokkot kapsz.
Elmentem egy laza városi körre, a szőlők-telkek felé azzal hogy ott jó köves utak vannak, meg amúgy is minden meg van fagyva. Na ja. Aztán a végén egy olyan helyen jöttem le, ami a térkép szerint fasza út, a valóságban meg egy agyagos-dágványos szétjárt süppedék, és nem is ott az út ahová be van rajzolva.
Na a lényeg, hogy 10m után nem forgott se az első, se a hátsó kerék, de nem baj, mert a fékek helyén is sárgombócok nőttek. Így csúsztattam a biciklit kb. 1 km-t, megemelni nem tudtam mert sár nélkül is 22 kiló.
Néha amikor meredekebb volt, ráültem, úgy csúsztam le.
Amikor leértem, volt egy patak, abban lepucoltam annyira, hogy legalább a kerekek forogjanak. Aztán elmentem a mosóba, mert bár elvi fenntartásaim vannak a gőzborotvával, de azon ami a biciklin volt, csak az segített.
Akartam tanulságképp képet lőni, de mindenem is sáros volt, nem volt kedvem. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #317078 üzenetére
Édes-savanyú aero-watt booster mez.
-
Lacerta
aktív tag
válasz fulton #317062 üzenetére
Jó, hát értem én, tényleg szép ez meg minden, az autószerelőm is szokta mondani, hogy amikor le van mosva az autó, az is sokkal jobban megy, szóval itt is tutira jönnek a Wattok.
Csak én úgy vagyok vele, hogy a panelban igen macerás lepucolni a bringát, meg aztán rendszeresen úgy járok, hogy ha egyszer nekiállok és letisztítom, akkor egyészen biztos, hogy a következő alkalommal amikor tekerni megyek, vagy rommá ázok, vagy tökig ér a por, vagy tengelyig süllyedek valami iszapgödörbe. Esetleg ezek bármely tetszőleges kombinációja ( thx, Murphy! ).
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #316769 üzenetére
Ja, hogy az! Az aero is, ha jól tudom. És wax-latte kompatibilis.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #316763 üzenetére
Ezen nem hogy a vastag zokni nem segít, de a cipő talpát is pillanatok alatt szétszedi.
Egyébként sincs értelme zokniban tekerni, a szelet nem fogja, csúszik, átázik, kiszakad. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #316700 üzenetére
Zokniban? Soha. Brrrr.
-
-
Lacerta
aktív tag
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #315761 üzenetére
Hja, volt egy ilyen "Húzzá' innen, kistáska, nem látod, hogy dolgozom?!" kifejezés a tekintetében, amikor felnézett rám.
-
Lacerta
aktív tag
válasz dom1n0 #315758 üzenetére
Hehe, a Covid alatt voltak ilyen tagok a Bükkben, az egyik a Bánya-hegyi parkolóban hiénázott, a másik meg Pénz-patak - Rejtek térségében játszott rendszeresen döglött rókát az út szélén. Aztán a satufékező autósokat nyilván megpróbálta lehúzni egy kis kajára. Bicajjal majdnem végigmentem rajta egyszer, de csak egy csúnya nézést kaptam. Tudhatta, hogy ami egy kerekesnél van, az neki nem pálya.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #315674 üzenetére
Nincs 3 km a mászóka eleje a lépcsőháztól.
De van olyan irány, ahol csak 300m. Keskeny völgyben van a város.Amikor nincs ilyen f*s idő, hogy annyi ruha kelljen amiben mozdulni is alig lehet, 1000-1500m szinteket szoktam menni egy körben.
Mondjuk megvan a vastag ruhának is az előnye, mert tavaszra hozzáerősödöm, és amikor végre rövidben is el lehet indulni úgy, hogy nincs még egy garnitúra téli ruha is a csomagtartón, az olyan érzés első alkalommal, mintha metamfetamint toltam volna.
-
Lacerta
aktív tag
válasz fulton #315603 üzenetére
Nekem a Strava most 2 922km távra 43195m emelkedést mond.
A valós km viszont ebben a pillanatban 4114.8km, mert csak akkor szoktam a stravára feldobni az adatokat, ha "rendes" tekerés volt, a városba szaladgálást és a melóba járós köröket csak a buta óra méri.
A melóba járásból kb. 1000 km jön össze egy évben, egy oda-vissza kör szintemelkedése ~20m, a maradék táv ami a város felé irányul szintén hasonló km/m aránnyal rendelkezik, amiből nagyjából 3400m további szint adódik.
Szóval 4114.8km, 47350m a mai napon.
-
Lacerta
aktív tag
válasz velizare #315635 üzenetére
Sokat segít, ha úgy van felrakva a lámpa, hogy árnyékot vessen a kátyú. Nekem az első kerék fölé van felszerelve a lámpa, jó messze van a szememtől és laposan világítja meg az utat. Elképesztő a kontraszt a sisakra szerelt másik lámpához képest, lumentől függetlenül.
Mondjuk nedves aszfaltnál használhatatlan mindkettő, de ott a nappali fény is simán átb*sz. -
Lacerta
aktív tag
válasz lanszelot #315578 üzenetére
Simán kapsz.
Az anyás megoldás két okból nem működhet, vagy nem volt rendesen lehúzva az anya, vagy túl mélyen ki van kopva az alu az alátét alatt, és nem lehet rendesen ráhúzni a bowdenre. Ez utóbbi magyarázatot adhat arra is, hogy hogyan sikerült megszakítani a menetet.Anya helyett lehet használni menetjavító hüvelyt ha hiányzik a menet az aluból. Mondjuk erre egy szervíznek is képesnek kellene lennie.
-
Lacerta
aktív tag
Hát ugye eleve munkahelyen szoktam összeszedni az ilyesmit, vagy otthon a gyerekektől, akik olyan közösségben kapják el ahonnan a munkatársak gyerekei is hazaviszik a szüleiknek. Merthogy máshová nem járok ahol más emberek közelében vagyok. Ha meg esetleg mégis, akkor oda akkor is muszáj, ha beteg vagyok, és nem a táppénzes papíron fog múlni.
Ugyanakkor hiába vagyok táppénzen, pihenni nem fogok tudni, mert olyankor jellemzően a gyerekek is betegek, és nem csak őket kell ellátni de a házimunka sem csinálódik meg magától.
Valamint ha táppénzen vagyok, nem csinálja meg senki a munkahelyi melómat, ami azt jelenti hogy amikor visszatérek, vagy hetekig tart amíg vért izzadva utolérem magam, vagy a másik lehetőség hogy a táppénz alatt otthon a fizetésem 70%-áért csinálom ugyanazt mint az irodában, és még a matek se jön ki a hónap végére.Egy ideig ment a cégnél, hogy lehettél betegen HO-ban azzal a felkiáltással hogy ha munkaképes vagy, csak nem akarsz másokat megfertőzni, akkor ez okés, de aztán nemrég egy nálam fiatalabb srác belehalt a dologba, és azóta az a ki nem mondott ukáz, hogy ha halálra dolgozod magad, akkor legalább táppénzen tedd.
Szumma-szummárum, akkor járok a legkevésbé rosszul, ha beszedek minden varázsszert ami működőképesen tart, és úgy teszek mintha semmi bajom sem lenne.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Napfénysüti #315572 üzenetére
Aliexpressen Black Friday volt és akkor elég jól leárazták.
Még most is tart.
-
Lacerta
aktív tag
válasz parandroid #315565 üzenetére
Az én orvosom is csodálkozni szokott hogy nem akarok táppénzt hanem csak annyit, hogy írjon fel valamit amivel üzemképes maradok amíg rendbe nem jövök.
-
Lacerta
aktív tag
válasz fulton #315455 üzenetére
A csendes racsnira sokkal olcsóbb megoldás a vékony zsír.
Sőt univerzális, mert könnyen vissza lehet hangosítani ha akarod.
Egyszer egy külföldi bicajos fórumon azt írta valaki, hogy a racsni kerregése azt jelzi, hogy épp tönkreteszed. Én hajlamos vagyok ezzel egyetérteni. -
Lacerta
aktív tag
válasz dom1n0 #315413 üzenetére
Jaja, mentem én is egy bő 60-as karikát. Az előző hetihez képest trópusi idő volt, rendesen sok volt a ruha, a dupla kesztyűt, kotonsapkát, csősálat fel sem kellett vennem, kabát-pulcsi cippzárat le kellett húzni mászáskor. Az asszony csodálkozott is, hogy cipőben mentem el.
Mondjuk amikor lement a nap, akkor igen hirtelen igen kellemetlen hideg lett percek alatt. -
Lacerta
aktív tag
válasz ZavaBalazs #315208 üzenetére
Nem, inkább a váz anyagába integrált napelem.
Plusz hibrid indukciós fékek, amiknél a fékbetét csak satuzásnál ér a tárcsához, és töltik az akkukat
Mekkora marketinget lehetne hozzá kerekíteni!
" Mivel lassításnál nem ér a betét a tárcsához, akár 3x akkora is lehet a betétek és a tárcsa élettartama!*
*Cserébe csak 15x annyiba kerül mint egy hagyományos felső polcos hidrós fékrendszer"
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #315206 üzenetére
Erről volt szó korábban, hogy mekkora faszaság lenne, ha lemerül a féked, akkor befog, és még hazatolni sem tudod a bringát.
A karbonváz anyagába szőtt vezeték meg különösen jó ötlet, tekintve hogy a karbonszál elég jól vezet.
"- Ki kellett dombnom a 3000 eurós karbonvázamat.
- Eltört?
- Á, fenéket. Zárlatos."
-
Lacerta
aktív tag
F*skínai Bogeer YT-813.
Olcó, jó. -
Lacerta
aktív tag
válasz (ex)Cat #314598 üzenetére
Vagy van olyan, hogy útközben jut eszedbe
Igen, van olyan, hogy dupla síkesztyűben lejtőzéskor eszembe jut, hogy az anyja p*csáját az előrejelzésnek, hogy +5 fokot ígértek és -2 van, és egészen konkrétan nem hogy fázik a kezem, de nem érzem az ujjaimat ( de majd fogom, amikor visszatér a vérkeringés, és percekig fél lábon ugrálva sziszegek a fájdalomtól ), de ha akarnék se tudnék vastagabb / több kesztyűt felvenni, mert már így is olyan a kezem, mint a medve mancsa.
Na olyankor bizony jól jön egy ilyen cucc. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #314540 üzenetére
Mélyhornyú golyóscsapágyakról beszélünk, ott egy jól meghatározott gyártási hézag van, és azt az üzemi körülmények alapján választják ki. De mindig van hézag, 0 hézagot vagy előfeszítést csak nagy futási pontosságot igénylő alkalmazásoknál ( pl. szerszámgépek ) használnak. A bicikli nem az, még XT szinten sem.
A kenés lesz az, mégpedig mert egyrészt a középcsapágyakat 100%-ig töltik zsírral ( a Sima BB-52-est is addig nyomják gyárilag amíg a másik oldalon a tömítésen át nem megy ), másrészt meg még nem tört meg benne a zsír, illetve nem dolgozta ki a felesleget.
Zsírkenésű csapágyaknál egyébként épp emiatt ~30 óra futás után szoktak súrlódási nyomatékot mérni. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #314513 üzenetére
Ne röhögj, pont most bosszankodtam ezen a kínai-kínaibb dolgon.
Volt egy kis bicskafűrészem, kirándulásra, bicajozáshoz hordtam. Kisebb ágak elvágására tökéletes volt. A BG-on vettem évekkel ezelőtt. Aztán a gyerek meg a haverja szétjátszották.
Most rendeltem egy látszólag ugyanolyat Aliról - és ahogy megjött, messziről, hunyorítva tényleg hasonlít, de láthatóan az "eredeti" kínai low budget kínai másolata. Minden, de minden sz*rabb rajta, de tényleg.[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz Napfénysüti #314458 üzenetére
+1 nekem is ott szokott.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #314446 üzenetére
Hja, hogy a tiéd PF. Azt én sem szívesen cserélgetném, ha nem muszáj.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #314419 üzenetére
Köszi!
Egyelőre behúztam egy MT501-est, 4.800 pénzért épp jó tartaléknak.
Nekem az a bajom, hogy a BB-52-esek egyike sem ment el nálam 10K-t, és mindegyiknél a bal oldal döglött meg beázás miatt. Maga a csapágyazás tök jól bírná, a hajtásoldalnak soha nem volt baja ( pedig ott nagyobb a terhelés ), egyszerűen belemegy a víz, és idővel megeszi belülről.
Most próbálom az éves nagy karbantartások alkalmával átzsírozni, meglátjuk, segít-e?Fél csapágyat hol szerzel?
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #314417 üzenetére
Kilométer kb?
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #314409 üzenetére
Köszi!
Igazából 7 dollár az, de a 801-eshez kell kulcs, mert az kínai kétoldalas kulcsom másik felén természetesen FC25 van nem FC24.
Engem leginkább az érdekelne, hogy a magasabb polcosaknak jobb-e a tömítése, vagy ugyanúgy be fog ázni a bal oldal egy idő után? -
Lacerta
aktív tag
Középcsapágy vonalon MT501-nek és MT801-nek van valami egyéb hozzáadott értéke ( az árcédulán túl ) a sima BB52-eshez képest? Műszakilag. A grammokat lesz*rom.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #314327 üzenetére
Jaja, amikor kajáltunk, elsuhant ott egy vén faszi egy "Fulton for President!" feliratú oldalkerekes járókerettel. Az voltál te?
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #314322 üzenetére
Mondom szombaton.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #314316 üzenetére
Reggel 8?!
15:04 a Strava Flyby szerint.
Mondjuk akkor sem volt sokkal melegebb. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #314302 üzenetére
Inkognitóban voltam. Gyalog és cipőben.
Nagy-Mezőn a nagy fa alatt kajáltunk a családdal. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #314299 üzenetére
Szombaton ott húztál el előttem 3m-re.
-
Lacerta
aktív tag
@attiss66 Túlélő típus vagyok.
@-=RelakS=-
A világítás épített Jól látod, merevvillás a szekér.@Ringman
A sárvédőt és a kitámasztót lehagytad a listáról. Az nem kannás bor, hanem cukros tea. Abban van a kraft, nem a tápos izólöttyökben.@gbors
Bükk, Három-kő -
Lacerta
aktív tag
Tegnapi móka:
Szépen sütött a nap, de szerencsére a szél hatékonyan kompenzálta, úgyhogy ennek ellenére nem izzadtam.[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #313928 üzenetére
Nem vastagszik meg, csak szívósabb lesz, úgyhogy nem alkalmas ragasztáshoz bázisnak, de ez most nem lényeges.
A feketeség pedig előbb jön, mert az alu pedál megfogja a talpat. -
Lacerta
aktív tag
válasz ReFleXx #313900 üzenetére
Nekem az jött be, hogy ilyenkor is elmegyek mezítláb tekerni, ahogy szoktam február végétől-március elejétől, csak már előrelátó módon viszek cipőt magammal, hogy hátha kell.
Most pl. már kellett, mert percek alatt esett le a hőmérséklet közel fagypontig, és 5 fok alatt azért már igen kellemetlen cipő nélkül tekerni.
És amikor már rohadtul fázott a lábam és nem éreztem a pedált sem, megálltam és felvettem. Egy bőr terepfutó félcipő, egy vékony túra zoknival.
Utána a maradék 35 km-en egyáltalán nem fázott a lábam, hiába volt 2 fok.Ez elég filléres megoldás, however elismerem hogy kell hozzá némi affinitás.
-
Lacerta
aktív tag
Tegnap mentem egy közepes kört ( 70km / 1000m ), az eleje tök jó volt, derült idő, langyos napsütés, szélcsend.
Aztán úgy féltávnál nagyjából saccra 5 perc leforgása alatt a következők történtek gyors egymásutánban:
- Elhomályosult majd eltűnt a nap a párában
- A levegő páratartalma durván megugrott
- A hőmérséklet 10 fokról leesett 2-re.
Nagyon örültem, hogy vittem tartalék ruhát. -
Lacerta
aktív tag
válasz gabro0 #313851 üzenetére
Én összefoglalom 2 mondatban, hogy ne kelljen a topictársaknak feleslegesen oda kibumlizni.
Néhány ember kimegy terepre és becsülettel rajzol, a többi adatot meg simán pofátlanul vagy egyenesen erőszakkal lemásoljátok máshonnan ( utólag nem elfeledve a források lefikázását ), illetve foteltérképészek haluzzák be két sör és egy pornhubmaraton közben műhodképről/ortofotóról. -
Lacerta
aktív tag
válasz Csápájev #312866 üzenetére
Dehogy maxolta ki. Az elmúlt 50 évben a termelékenység kb. a 3x-osára nőtt a nyugati világban. A termelékenység, az az időegység alatt előállított érték.
Ha nem 8 órát dolgozik a paraszt, hanem 12-t, és nem 5 napot, hanem 6-ot, az is növeli a termelékenységet. És a kapitalisták ezt szokták preferálni ( akkor is, ha a kommunista párt tagjai ), mert 0 befektetéssel, csak erőszak alkalmazásával megoldható.
De mondjuk ha jobb gépsort alkalmazol ( a szerelést még most is nagyon nehéz teljesen automatizálni ), vagy nem széklábat reszelsz, hanem dns szekvenszert, az is növeli a hozzáadott értéket. Csak az pénzbe kerül a tőkésnek.A nyugati világ ott b@szta el, hogy minden szirsz@r gyártását kiszervezte olcsóbb országokba, majd átcímkézve megpróbálta olyan áron eladni, mintha még mindig ő gyártaná. Csak közben az OEM gyártók rájöttek, hogy az értékesítés nekik is megy.
Nem most kezdődött ez a dolog, a brit textilipar már eljátszotta ezt a 19. században, és azóta csak ismétlődik.
A kapitalizmus hosszú távon olyan hülye, mint a s*gg, és képtelen okulni a hibáiból. -
Lacerta
aktív tag
válasz parandroid #312849 üzenetére
Na és miből gondolod, hogy az megoldaná a problémát?
A világ nagy része, ha nem tudja megvenni a kínai sz*rt, mert elzárjuk tőle/megdrágítjuk, nem fogja a nyugati sz*rt sem megvenni 3x-5x annyiért. Egyszerűen azért, mert nem telik rá. Nem egy win-win szitu ahogy én látom. -
Lacerta
aktív tag
válasz Csápájev #312847 üzenetére
De, pont hogy lenne. Az a termelékenység növelésének csak a legegyszerűbb és legprimitívebb módja, hogy többet dolgozzon a melós és olcsóbban.
Az ún. innováció arról szólna, hogy találjunk ki olyan módszereket amelyekkel ugyanannyi idő alatt többet/jobban termel a melós.
Meg hogy olyan dolgokat készítsünk, amik többet érnek a piacon ( és ne csak olyanokat, amik egyszerűen csak drágábbak ).
Európa és a nyugati világ ebben volt erős kb. a '70-es évekig. Ide kellene visszanyúlni. -
Lacerta
aktív tag
válasz Ringman #312825 üzenetére
Sajnos panelban baromira nem fér el a cargo bike, illetve a pincében sem, de ha elférne, is lehetetlenség le/fel mozgatni.
Az ország nagyobbik része él ilyen viszonyok közt, éshát egy autó úgyis kell a családba ( mert az élete más részeinek manageléséhez muszáj ), és azt tudja a ház előtt tárolni, ellentétben a cargo bike-al. Valamint egy letapostt Suzuki jellemzően olcsóbb is. -
Lacerta
aktív tag
válasz Ringman #312823 üzenetére
Teljesen más kultúra, teljesen más történelmi gyökerek.
Kis népsűrűség, zord éghajlati viszonyok, ugyanakkor hatalmas, még ha nehezen is hozzáférhető természeti erőforrások.
Ez olyan gondolkodásmódot alakított ki, ahol nagy érték a közösség, a társak támogatása, ugyanakkor mindenki tudja, hogy elsősorban ő felelős saját magáért. -
Lacerta
aktív tag
válasz -=RelakS=- #312816 üzenetére
Én tökre tudnám támogatni:
- Hogy legyen megfelelő közbiztonság
- Hogy legyen jó és biztonságos közösségi közlekedés, hogy ne kelljen autóval járni, és hogy ne legyen akkora autóforgalom,
- Hogy legyen rendes iskola minden második sarkon, és ne kelljen a város másik végére járni a gyereknek ha nem gettóiskolába akarom járatni,
- Hogy legyen valós 8 óra a munkaidő, és a napi munkamennyiség kényelmesen beleférjen,
- Hogy ne kelljen kilométereket bumlizni egy nem horror árú bevásárlásért
- stb...Mikorra tudod elintézni? Vagy legalábbis kire szavazzak 2026-ban?
-
Lacerta
aktív tag
válasz SteveAd #312814 üzenetére
A gyereket nem "kell" iskolaba "vinni".
Ezt azért te sem mernéd az asszonynak a szemébe mondani.
Én is egyedül jártam iskolába, de az nem most volt, és nagyon mások voltak a viszonyok. Ha ugyanott laknék, és ugyanabba az iskolába járnék, most, felnőtt fejjel nem merném magamat elengedni ugyanazon az útvonalon.
-
Lacerta
aktív tag
válasz -=RelakS=- #312809 üzenetére
Hja, meg ha 9-re megy iskolába a gyerek, akkor te 10-re érsz be a munkahelyedre ( ha nem műszakban dolgozol ). És hazaérsz jó esetben este 7-re.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #312803 üzenetére
A kamaszok már csak olyanok, hogy későn fekszenek, és soká alszanak. Én is ilyen voltam.
Erre mondták az öregek, hogy aki este legény, az reggel is legyen az. -
Lacerta
aktív tag
válasz Dark Archon #312729 üzenetére
Az ilyen noname cuccok rizikósak, mert az egy dolog hogy esetleg nem tudja a kapacitásását, de ha egyszercsak elkezd púposodni, vagy kigyullad akkor szomorú leszel.
Blitzwolfot nézegetnék a helyedben, a BG-on időnként durva akcióban szórják őket. Jó a Baseus, ZMI, Orico, Ugreen, Anker is ha találsz neked tetszőt.
De ha van otthon spare 18650/21700 akkud akkor léteznek olyan power bankok, amikbe ilyen cellát vagy cellákat kell tenni. Ezek még olcsók is.
-
Lacerta
aktív tag
válasz -=RelakS=- #311641 üzenetére
Igen, nyilván, de ha épp nem szedik ki a kűllőt, és nem hajtják el a váltót, hanem csak úgy simán bedobják a láncot a sor és a küllők közé, akkor van hozzáadott értéke a tárcsának. Nekem eddig hasznosnak bizonyult, shame on me.
-
Lacerta
aktív tag
válasz -=RelakS=- #311612 üzenetére
A menet közben a küllők közé beugró szálfák pont lesz*rják a váltó beállítását
-
Lacerta
aktív tag
válasz arcitec #311617 üzenetére
Ebben speciel pont igaza van, mert a biciklilánc az a kategória, aminél nagyon kis elmozdulási sebességek vannak az érintkező felületek közt, és azok sem a terhelt zónákban történnek.
A lánc minőségének hatását én magam is alá tudom támasztani.
A tisztítást nem annyira, mert lusta vagyok pucolni a bicajt , de az tény, hogy vannak itt a cégnél tiszta terekben lánchajtásaink amik melegen, kenés nélkül évtizedek óta mennek 3-4 műszakban. -
Lacerta
aktív tag
válasz flash- #311596 üzenetére
Lacerta : oké, és ha rá ráfolyik a vázra lánc tisztitás közben a d3, mennyire károsítja a festést, a vázat?
Én évek óta használom, sokáig tekerős lánctisztítóval, ami mindent összeszórt vele.
- Alut, acélt nem bántja ( ellentétben a D2000-el )
- Festéssel szintén nem volt gondom
- Gumi, felni szintén ok.
- Egyedül a hátsó sor mögötti műanyag küllő védőtárcsa nem szereti, de az a D2000-et még kevésbé és amúgy meg magától is elég gyorsan öregszik és repedezik ( #szarkínai ). -
Lacerta
aktív tag
válasz Ixion77 #311594 üzenetére
de azt már tapasztaltam
A serpenyőre a teflont külön speciális ( és meglehetősen mérgező ) eljárással viszik fel, számottevő rétegvastagságban, és nem pedig adnak egy flakon lötyit a usernek azzal, hogy kend az öntöttvas serpenyődre, és jó lesz. Nemde?
A tojásod a serpenyőben ( vagy bármilyen más kaja ) szilárdsága nem összemérhető két terhelt, teherviselő felületével. Illetve. A serpenyőben az az elvárás, hogy ne tapadjon rá a kaja. Tapadó súrlódás. Mozgó felületeknél meg jellemzően az, hogy mozgás közben ne koptassák sz*rrá egymást, ne hegedjenek össze, stb. csúszó súrlódás.
A teflon abban nagyon jó, hogy a tapadó súrlódási együtthatója szinte ugyanannyi, mint a csúszó súrlódási. Mert egyébként más szilárd anyagoknál előbbi jóval magasabb.Tehát ha ők használnak teflonos olajat, akkor van olyan felhasználás, ahol az optimális.
Pont erre mondtam ( korábban ), hogy ipari felhasználásban épphogy nem jellemző. Mert ipari felhasználásban a folyadékkenésre törekednek, nem lenne semmi haszna. Ahol pedig vegyes-, vagy száraz súrlódás üzemszerűen fordul elő, oda vannak más, alkalmasabb megoldások ( pl. molibdén- és cink-szulfid ). Nem mondom, hogy nem használnak teflont, vagy teflont is az adalékoláshoz, mert de igen. Speciális célokra. Aranyáron. Vákuum, erős vegyszerek, extrém magas vagy extrém alacsony hőmérsékletetek. Létezik PTFE olaj és PTFE zsír is. De ezeknél sem az a lényeg, hogy más kenőanyagoknál alacsonyabb súrlódást biztosítanak, hanem hogy mindennek IS ellenállnak.
SZVSZ a teflon nem marad ott. Mitől maradna? Mi tartaná ott?
Ezért mondom, hogy a szakirodalomban véleményes a hasznossága.
Egyébként az tartja ott, hogy a lánc belsejében a szemcsék egy idő után szétlapulnak, elkenődnek, és akkor már nehezebben jönnek ki szárazon. De persze kijönnek, azért kell utánkenni ezekkel a csodaszerekkel.Az én egyedi véleményem az, hogy az ilyen flakonos consumer teflon termékek ridegtartott gépalkatrészekhez alkalmasak, biciklis példánál maradva annak hasznos, aki olyankor fúj egyet a láncra, amikor már nyikorog menet közben vagy merevre beáll néhány láncszem a rozsdától. Nekik olyan, mint a duct tape meg a PUR hab.
A többieknek meg legalább nem árt. -
Lacerta
aktív tag
válasz Dark Archon #311584 üzenetére
Hát mert a tankönyvek a tankönyvi esetekkel foglalkoznak, és olyanoknak szólnak, akik amúgy nem értenek hozzá.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #311576 üzenetére
Nem, mert ami teflon a WD-40-ben van, az nem az a fajta, ami vegyileg kötődik a lánchoz. Ennyiért olyat nem fogsz kapni. De ha olyan lenne, sem valószínű hogy annyi wattot tud a lábad, hogy teflon nélkül összehegedjenek a láncszemek.
A petróleum az nem egy adott szénatomszám, hanem jellemzően egy intervallum, de fölötte-alatta is vannak molekulák bőven. Persze lehet, hogy célzatosan is vannak benne sűrűbb alkotók. Valójában minden olaj párolog, szobahőmérsékleten is, ha sokáig nyitva hagysz állni pl. motorolajat, előbb be fog sűrűsödni, aztán be is szárad. De persze a sűrűbb olaj lassabban párolog el. A sűrűbb alkotók filmet képeznek a lánc felületén, abba beletapad a por, és megköti.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #311571 üzenetére
Ott a válasz!
A PTFE azt jelenti, hogy kenőanyagunk nem tapad
Pont ezért véleményesek a PTFE tartalmú kenőanyagok a szakirodalomban.
Mert a teflon nem tapad a fémfelülethez sem, akkor meg semmi haszna.
Ha megoldják, hogy tapadjon ( van rá megoldás, hogy kényszerfutási viszonyok közt - tehát amikor megszűnik a folyadékfilm, és erős a hőfejlődés ), és szilárd réteget képezzen az érintkező felületeken - viszont egyrészt ez kifejezetten a gyors/azonnali tönkremenetelt megakadályozó-késleltető mechanizmus, másrészt meg ha kialakult a teflonréteg, akkor az olaj sem fog rajta a továbbiakban megtapadni.Félreértés ne essék, a teflon rohadt jó anyag. Ott, ahol jellemzően kenés nélkül kell üzemelni, és rendes teherhordó rétegben lehet felvinni.
Ahol olajjal együtt van jelen, ott marginális a hatása, vagy akár ront is a kenési állapoton.SZVSZ a WD-40-ben úgy műxik, hogy a petóleum ami gyakorlatilag a WD-40 nagy része, beviszi a teflont a felületek közé, aztán meg idővel elpárolog, és csak a teflon marad ott.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Mezga Aladár #311563 üzenetére
PTFE = Politetrafluor-etilén = Teflon
A PTFE egy polimer.
A teflont tartalmazó láncolaj meg egy marketing bullshit. Az olaj valamilyen formában, amit nem kötnek az orrodra, teflont tartalmaz. Mivel a teflon vegyileg és szobahőmérsékleten igen stabil, valamint nem is tapad, ezért folyadék kenőanyagban való alkalmazásának hatékonysága, sőt haszna erősen véleményes. -
Lacerta
aktív tag
válasz flash- #311554 üzenetére
A D3 nem töményebb, hanem teljesen más összetételű. Ásványolaj alapú.
A D2000 meg vízalapú, oda is van írva. A címkéjén pedig, ha kézbe veszed, ott áll, hogy alkoholos ( ami maga is megköti a vizet ).A D3 azért "erősebb", mert az ásványolaj jobban oldja az olajos szennyet, mint az alkohol. Ezért szoktuk a petróleumot is ajánlani tisztításra.
A kémiai kompatibilitás nem "erősség", hanem összetétel függő.
A műanyagok egy része épp az alkoholt nem bírja, más része meg az ásványolajat. De jellemzően az ásványolaj műanyagokra kevésbé káros, mint az alkohol, abban a vonatkozásban is, hogy ami egyiket sem bírja, azt az alkohol azért gyorsabban teszi tönkre. -
Lacerta
aktív tag
válasz flash- #311545 üzenetére
(a másik féle - narancssárga cimkés- elvileg annyira agressziv hogy nem jó a fémnek de a váznak sem)
Ez pont fordítva van, a 2000 alkoholos, minden ami acél és nem rozsdamentes az szénné fog korrodálni tőle, ha bármennyi is a felületen marad belőle. Been there, done that.
A D3 viszont ásványolaj alapú, nem bántja sem a festést, sem az acélt. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #311344 üzenetére
Nekem ha nem volt rendesen lehúzva a Hollowtech hajtókar, akkor mindig úgy nyekergett meg kattogott menet közben, hogy azt hittem, a középcsapágy halt meg hirtelen.
Ez a nem volt rendesen lehúzva kb. azt jelenti, hogy a kis bicajos multitoollal ami mindig nálam van, nem tudtam ráhúzni menet közben, otthon a rendes imbusszos szerszámmal izomból tudtam rajta még szorítani kicsit. Utána jó lett.
Szóval én azt gondolom, egy rosszul lehúzott hajtókarnak azért vannak akusztikus jelei. -
Lacerta
aktív tag
8.91 Ft/km, ha csak az idén ráköltött pénzt számolom.
Év végére le fog menni 7.8 körülre, ha nem veszek semmit az ebike fekete pénteken. -
Lacerta
aktív tag
válasz f4lcon #310979 üzenetére
Az szerintem olyan niche felhasználás, hogy nem is csoda, hogy a küllőszámító elhasal rajta.
A szervizes srác is azt mondta, hogy rendes méretekkel ( 26-28" ) is beleszalad időnként egy-egy bő nyálas sz*pásba, de ő legalább hetente-kéthetente amúgy is rendel egy szállítmány alkatrészt. Ha mégsem jó a küllő hossz, akkor visszaküldi, vagy elhasználja máshová. A usernek persze gáz, hogy még egy darabig nem lesz bicaja. -
Lacerta
aktív tag
válasz Fall-N #310977 üzenetére
A kerékfűzés és centrírozás egyike azon kevés tevékenységeknek, amiket nem csinálok meg magam a bicajon.
Nekem tökmindegy, ki, mit használ, arra reflektáltam, hogy valaki, aki sok ilyet csinál szakmányban, és nem kis tapasztalata van, sem elégedett maradéktalanul a rendelkezésre álló programokkal. -
Lacerta
aktív tag
válasz f4lcon #310972 üzenetére
A srác, akihez hordom szervizelni a bringámat, többet is használ párhuzamosan, és azt mondja, hogy egyik sem pontos.
De ha a kezében van a felni, és az agy is, akkor sok év tapasztalatával a háta mögött már nagyjából be tudja határolni, melyik programmal érdemes kiszámolni, és így már csak néha lő alá vagy fölé annak, ami pont kellene. -
Lacerta
aktív tag
válasz (ex)Cat #310805 üzenetére
Nekem ugyan nincs összehasonlítási alapom mert sosem waxoltam, de az biztos, hogy a legutóbbi két láncom évente forgatva összesen 18.000 km-t ment el olajon.
Olajból viszont próbáltam sokfélét, nem látok releváns különbséget azon kívül, hogy amelyik híg, az kevésbé koszol, viszont gyakrabban kell olajozni és az esőt is kevésbé tolerálja ( és vice versa ). *
Ami viszont igazán, látványosan számít a lánc élettartamában, az az, hogy milyen magas polcról veszed le azt a láncot. Ehhez képest az, hogy mivel kened, csak minimálisan számít és leginkább vallási kérdés.*Illetve most lootoltam élelmiszeripari minőségű dedikált ipari láncolajat, na az ver minden eddigit. Sűrű, de mégis úgy kúszik a lánc belsejébe, mint a gyík, és kívül szinte nem is hagy olajfilmet. Kb. 1000 km környékén kezd a lánc feketedni vele, meg gyűlni a gyurma a hajtáson, de most amúgy is 1000-enként forgatom a láncaimat.
-
Lacerta
aktív tag
Én mondjuk már gondolkodtam rajta, hogy milyen f*sza lenne a nagyobbikkal elgurulni a suliba, aztán mennék tovább bicajjal a dolgozóba.
Egy gond van, hogy nem lehet a suliban otthagyni a bicajt, illetve de, csak esetleg ezt-azt elvisznek róla, vagy viszik az egészet. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #310127 üzenetére
Most speciel korongvilág univerzumra gondoltam.
-
Lacerta
aktív tag
válasz parandroid #310104 üzenetére
Szintén rajongó...?
-
Lacerta
aktív tag
Hát, gyerekek, ma reggel itt 3 fok volt, k*rvára nem volt kellemes bejönni bicajjal a dolgozóba...
Winter Is Coming. -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #309826 üzenetére
Nem tudom, milyen racsnid van, te ismered.
Akkor oda se használd.
Telóhoz miért nem jó? Mind az ásványolajat, mind a polibutént jól tolerálják a tömítések.Egyébként a Shimano Deore racsnimban újonnan azt a freehub grease-t találtam, ami ugyanilyen ragacsos polibuténnel van adalékolva, csak nem 120 hanem 800cSt az olaj benne. Működött. Mondjuk összesen kb 2 gombostűfejnyit próbáltak eloszlatni benne ( nem sikerült ), viszont akkor nem értem, egyáltalán minek tettek bele?
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #309819 üzenetére
Hát ez vagy valami, vagy megy valahová.
A Motorex eleve egy átcímkéző cég, de legalább korrekt adatlapokat ad meg a cuccaira. Erre viszont sehol semmi.
A Motorex "sajátmárkás" teleszkópzsírja ( szerintem esélyes hogy ugyanaz ) egy NLGI 2 konzisztenciájú, calcium sűrítővel készült félszintetikus, 120cSt sűrűségű olajjal készült cucc.
A félszintetikus megjelölés, a spéci súrlódáscsökkentő adalék az adatlap szöveges részében, és az általad említett ragacsosság arra utal, hogy polibuténnel van felütve sima finomított ásványolaj. Ez nem rossz egyébként, a polibutén jól tapadó polimerbevonatot képez a felületen, láncolajokhoz is azt adnak pl.
A Ca sűrítő miatt vízálló, de a meleget egyáltalán nem bírja ( teleszkópnál nem is lényeg ).
A 120cSt olajviszkozitás forgó csapágyakhoz egyértelműen kevés bicajon, hacsak nem nagyon gyorsan mész és csak hidegben.
Racsniba szerintem használhatod, a teleszkópnak sem gondolnám, hogy bármit ártana ( miért, mi a gond vele? ), rakhatod otthon bármi más forgó csapágyba ( mákdaráló, ventilátor, stb ), a polibutén miatt szerelőzsírnak sem rossz.
-
Lacerta
aktív tag
válasz mauimagic #309720 üzenetére
A teflonról erősen megoszlanak a vélemények. Mert tök jól hangzik, hogy nem tapad, de a súrlódó felületekre sem, és akkor semmi haszna. Ha meg megoldják, hogy tapadjon a fémre, akkor utána az olaj nem fog tapadni a felületen. Komoly célra nemigen használják, ha pedig igen, akkor nem dekás tubusban és nem ennyiért.
Ez a zsír nem nagyon rossz, csak amire használod arra épp nem a legjobb.
A 160cSt olaj ami benne van, bicikli csapágyakba nem elég sűrű ( legalábbis ha 15 fok fölött is tekersz ), racsniba én kicsit sűrűnek érzem de rancsnija is válogatja, szóval akár jó is lehet. Ha neked bevált, akkor használd. De másba bicajon viszont nem tenném. -
Lacerta
aktív tag
válasz mauimagic #309691 üzenetére
A szilikon pont nem jó. Remek síkosító, de kenőanyagnak csapnivaló. Ha nem így lenne, az autóipar már rég azt használná motorolajnak. Szilikonzsírt én magam is próbáltam régebben szabadonfutóban, és tényleg nem alkalmas.
1000 cSt az nagyon sűrű, baromira fogná a szabadonfutót egészen addig, amíg ki nem szivárog mind.Az a piros zsír érdekelne, hogy mi lehet? Mi a típusa?
Attól hogy híg, simán lehet csapágyzsír, a konzisztencia a felhasználás körülményeihez kell, hogy illeszkedjen. A híg zsírok kis relatív sebességekhez és/vagy alternáló mozgáshoz alkalmasak elsősorban. A szabadonfutóra mindkettő igaz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Autós topik
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Windows 11
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Xiaomi smart home / Xiaomi okos otthon
- Szólánc.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest