-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #216050 üzenetére
Ez olyan patika, hogy bele se mernék ülni, nehogy összekoszoljam. Látnád az enyémet...
#nincsbennetarcsi
-
426os
őstag
válasz yodamester10 #216050 üzenetére
Szép, én ezt látom és elismerem, de nem praktikus. Nekem a takarítás utáni első beszállás után koszos lenne, mert a parkolóban szórt kavics van a rácsos térkő között, ami azonnal hagy egy kis por nyomot a szőnyegen. És akkor még nem is esett az eső, mert azon a 20 méteren, amíg odasétálok a kocsihoz, biztosan nedves lesz a talpam. Plusz az utasok.
De amúgy őszintén, én ezeket a szépségeket max akkor látom, ha a fotózott szögből nézegetem az autót Normál használat során sem utasként, sem sofőrként nem a szőnyeget bámulom, mikor az autóban ülök, ennél fogva minimális szempont, hogy jól nézzen ki a lábam alatt lévő dolog. Annyi igényem van, hogy ne legyen koszos, amihez viszont nagyon nagyban hozzájárul a könnyű takaríthatóság.
Ettől függetlenül elfogadom/elismerem, hogy jól néz ki egy szép szőnyeg és le a kalappal az ezzel jár plusz gondoskásért, de nekem sajnos valahol húznom kell egy határt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #216053 üzenetére
Nekem gumi van Bubi-ban, a gyárit szövetet elraktam, majd ha megtanulok vigyázni a kocsira előveszem. .
#nincsbennetarcsi
-
Bandit21
addikt
Korábban kérdeztem de próbálom újra.
Azok, akiknek 2 éves az ell. szerviz ciklusa de a szalonban a szerelő csak 1 évet tud beütni és ezért a köztes évben -amikor amúgy nem kellene vinni az autót - is kéri a kocsi a szervízt, mit tesznek Ilyenkor? Gari időn belül.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
birozoli7800
senior tag
Sziasztok!
Munkába járós Golf plus 1.6 BSE motorkódú 2005-ös évjáratú autóm lassan porrá rohad, rákényszerültem a cserére.
Napi 20 km-re használnám az újabb autót, lehető legkisebb anyagi ráfordítással. Skoda Fabia - Seat Ibiza autókat nézegettem 2012-2014 körüli évjáratokban. Mennyire tartós a karosszériájuk, ezek is hajlamosak a korrózióra mint a golfom?
Milyen motorral érdemes őket megvásárolni?
Nem élményautót szeretnénk, hanem a lehető legköltséghatékonyabban munkába járjak, és heti 1-2 nagy bevásárlást eszközöljem vele. Az 1.2-es háromhengeres motorokkal szerelték nagyrészt azt látom a hahun. Ezeknek milyen gyermekbetegségeik vannak? Láncproblémák itt is adottak mint a korai tsi motoroknál? Olajfogyasztás előfordul?
1.4-es 4 hengeres gondolom jobb választás lenne, de ritka mint a fehér holló.. -
Faby
senior tag
Úgy irigyellek benneteket.
Komolyan, nem beszólásképpen mondom.
Olvastam valakitől a múltkor, hogy csak a külső mosás 3,5 óra volt, mások hetente porszívózzák.
Le a kalappal előttetek, hogy van erre időtök, energiátok.
Én örülök, ha havonta egyszer eljutok egy önkiszolgáló mosóba, és két-három havonta egy rendes kézi mosóba.
Nyilván nincs is ilyen patika állapotban a kocsim, mint az itt látott képeken, sajnos.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
-
válasz BigBlackDog #216039 üzenetére
Azt tegyük hozzá azért, hogy:
- A heti 1 az max 7-10 perc (törölgetés+porszívózás elöl): Nagyobb takarítás jóval ritkábban van, ugyanis nem kell, mert:
* Akármilyen cipővel nem lehet beülni, ha mégis le kell koccolni a koszt.
* Nem lehet enni.
* Ha véletlenül koszosabb lesz a cipő talpa, nap végén azonnali lábtörlő takarítás.
* Szőröző ruhában nem szabad beülni.
* Kézkrém használata út előtt tilos.
* Nem lehet az ablaknak dőlni. (Mondjuk ez saját magam miatt is, mert a belső oldalt én takarítom )Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Bandit21
addikt
válasz bitpork #216059 üzenetére
+ Qru
Gondolom az a fajta, (szegedi pohu) aki aztán egy évvel később, 3 évesen akar csináltatni egy "3 éves szerviz"-t 50 ezerért. Miközben a pohu központ leírta nekem, hogy nincs is olyan.
Ez sajnos az 50 ezres enter gomb kb. Kiüti visszakapom az autót lemosva és várnak egy évvel később a valódi 4 évesre. 50 ért szerintem megéri nekik.
Nekem viszont nem.
Amúgy Soltvadkert ahol a köztes olajat kapta végül egy hónapja, mondta hogy sajna csak 1 évet tudnak beállítani az ell szervízre de ezt én kizártnak tartom. Milyen már az hogy a kocsi az importőr szerint is 2 éves ciklussal megy erre azt nem lehet beállítani rajta?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
A kocsiban az ell szerviz és az olajcsere külön jelenik meg. Az olaj az 2 év/30k vagy magától szól a hideg indítások számát meg a joeg tudja mit figyelve.
Az olaj esetében értem a rugalmast emiatt.De az ell szerviz az hogy tud rugalmas lenni? Az 2 év vagy 30k bármi is történik nem?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
tibbike01
őstag
válasz Bandit21 #216056 üzenetére
Mi az, hogy a szerelő csak 1 évet tud beütni?
Az ellenőrző szervizt a szerviz alkalmával 0-ázni kell (majd újraindul a 2év/30k), amit akár te saját magad is meg tudsz tenni (youtube segít), de ezt bármelyik szerelő is meg tudja tenni.
Ha arra gondolsz, hogy át akarják írni a gyári intervallumot 1év/15k időre, az más tészta, de miért akarnád átiratni?
Szóval tisztázd kérlek.
-
Bandit21
addikt
válasz CharlieDrop #216066 üzenetére
Én is viszem egyik évben olajcsere miatt következő évben meg olaj és ellenőrző szerviz miatt.
Beszéltük már régebben, nem az a baj ha akar évi 300 ezer a szerviz. Hanem hogy az egyik szalon oda írja az ajánlatra hogy 3 éves szerviz és kér érte 50 et, míg a másik szintén VW szalon (és az importőr is ) azt mondja hogy nincs is ilyen.
Ha leirna hogy 50 ért megnézi a szűrőket futóművet megy vele egy teszt kört azt mondom ok.
De számomra az derült ki hogy az égvilágon semmit nem csinál vele 50 ért azon túl hogy kiüti az előző évben beállított intervallumot.
Egy 3 éves autóról beszélünk ami volt 1 évesen köztes olaj cserén 2 évesen ellenőrző szervizen és 3 évesen kb egy hónapja is köztes cserén. Plusz minden évszakban úgy megy fel rá a gumi hogy a gumis megnézi a fékeket és a kopasbol figyeli a futóművet (nem volt még baj ezzel a kocsival sose)
Nem spórolni akarok csak nem szeretem ha madárnak néznek.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz tibbike01 #216067 üzenetére
Velük kell tisztáznom. Valószínűleg tavaly ők ütötték át 1 évre.
Mint írtam nem tiszta a dolog amúgy mert a menüben 220 napot és 23.000 km -t ír a kis kijelzőn meg 20 napot.
Ebből annyi stimmel hogy tavaly május 5 óta amikor 2 éves volt a kocsi 6 -7 ezret ment tehát az rendben hogy 23 ezer múlva lesz meg a 30k
A kis kijelző a tavalyi szerviz 1 éves fordulójára számol vissza amit nem értek.
A menü pedig a 23k km mellett 220 napot ír amit meg végképp nem értek mert az kb 6 és fél hónap múlva 24 november elején lesz kb.
Hogy annak mi köze ahhoz 25 májusban lesz 4 éves az autó nem világos.
Hogy érhető legyen a két hét múlva 3 éves autó a fordulatszám mérő és a sebességmérő közt azt írja hogy 20 nap múlva szerviz.
A központi kijelzőn a szerviz menübe meg hogy 220 nap múlva.
Ott azt is írja hogy 23k km múlva.3 adatot mutat tehát amiből egyedul a km helyes.
Nem tudom tavaly mit és hogy nullaztak és milyen intervallumot állítottak de nem lett jó az biztos.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Bandit21 #216065 üzenetére
Skoda nem tudott ilyet (2019-es Superb). 26k km-nél szólt, hogy akkor olajcsere és kész. Nullázták, aztán onnan megint elkezdett visszaszámolni 2 év vagy 30k km-től (nyilván használattól függően fogyott a megtehető km nem a megtett útnak megfelelően).
#nincsbennetarcsi
-
tibbike01
őstag
válasz Bandit21 #216069 üzenetére
Már egyszer volt téma. A márkaszerviz bármit ráírhat bármikor az árajánlatra, cserélhetnek bármit bármikor vagy sem. Az ajánlatot készítő kollégán múlik igazából az egész. A flottások világában és a naponta közel 10 autó szervizelése közben senki nem fog rád odafigyelni, persze mindig a magasabb profit felé fog terelődni a dolog részükről.
Szervizt illetően nagyon évekről beszélsz, holott km-ről kellene, tehát nincs olyan, hogy 2éves vagy 3éves szerviz. Km van, de ha keveset mész, kevesebbet mint 15ezer/év, akkor jöhet hamarabb egy-egy szerviz, de akkor sem úgy hívjuk, hogy 2éves szerviz.
Én a helyedbe bevinném egy márkaszervizbe megmutatnám nekik a kijelzőket és tisztáznám, hogy most akkor mi a túró van. Nekem annó azt mondták, akkor kell vinni az autót szervizre, amikor a fedélzeti írja...de hogy melyik fedélzeti az nem mondták. _D
Illetve, ahogy CharlieDrop írja, maradhat gyári 30k/2év intervallumon a számláló, attól még te viheted hamarabb, kinullázzák akkor is és újraindul a 30k/2év.
[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
Világos, az olaj az ilyen a Kodiba is, de mellette külön életet él az ell szerviz.
Alap esetben 2 féle nap és 2 féle km adatot látok. Kivétel amikor a két szerviz egyszerre jön.
Bármilyen jót is tesz az autóval már bánom ebből a szempontból hogy lett köztes olaj mert azota jelzi összevissza.Jóllehet az átvétel napján ell szervízre asszem 999 napot írt és akkor mondták is hogy eszembe ne jusson arra figyelni, legkésőbb 2 évesen -1 nap legyek ott.
A km az 30k rol indult vissza, mondták az jó, de a nap számláló az nem.
De csak az ell szerviz esetében az olaj az jó.
Mármint a nap, mert a km az viszont nem futás függő.Imádnivaló amikor egy autó képes 4 féle módon 2 féle koordinátarendszerben (km és nap) jelezni hogy mikor mit kér.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
tibbike01
őstag
válasz Bandit21 #216073 üzenetére
Én pont ezt szeretem benne, hogy az olaj csere tud különálló életet élni és tarhatsz 10k vagy 15k ciklusokat, külön látod az olajra vonatkozó intervallumot, nem kell számolgatni.
Minden más levegő, pollen, gyertyák...stb (ellenőrző szerviz) pedig az ellenőrző szerviz idejével tudod számon tartani. Nyilván érdemes észerűen kalkulálni/használni.pl 10k olajcsere és minden 3-ik olajcserénél kéred az ellenőrző szervizet.
vagy
pl 15k olajcsere és minden 2-ik olajcserénél kéred az ellenőrző szervizet.[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
válasz tibbike01 #216072 üzenetére
Köszi annyi csak hogy ha évi 5 ezret megyek vele 2 évente akkor is vinni kell. Én úgy tudom és a pohu is ezt írta hogy a 30k/2 év közül amelyik hamarabb jön akkor.
Amúgy megnéztem a yt videót kb három kattintás de nem szeretnem ha valami baja lenne később hogy az importőr nem adja a derekát mert egyszer ki lett utve egy szerviz. Azért új autó hogy rendbe legyen, legalábbis ezért vettem, hordom hozzájuk csak tartsák rendben.
Amúgy Igen ha ajánlatot kérek és rá írjak hogy woodoo szellemuzes 10.000 euró akkor benne van hogy "kérek olyat is" és akkor az én hibám hogy pénzt adok hülyeségre is.
De most "3 éves szerviz olajcserevel" volt rajta és semmivel sem különbözött a részletezes alapján a 70 km el odébb lévő vw szalon ajánlattol kivéve hogy ez a tétel maga +50 K volt.
50 ezer Ft meg már az a tétel amire rákérdez az ember hogy mégis ez mi.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
tibbike01
őstag
válasz Bandit21 #216075 üzenetére
Persze vannak nekik nagyon szépen hangzó pénzkérő tételeik a számlán mint pl mobilitás garancia, közvetítői díj, anyag és hulladék kezelés, raktározás...stb, amikről soha az életben nem tudod, hogy mik. Én annó kb 6 szerviznek írtam egy mezei olajcserére, és 5 különböző árat/tétel listát kaptam. Aztán rájöttem, hogy én is diktálhatok és lehúzattam árajánlatról azokat, amik nem érdekesek.....
[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
válasz tibbike01 #216077 üzenetére
Nyilván a drágább ajánlaton (ahol ott volt a 3 éves szerviz is 50 ért) rajta volt még vagy 3 tétel pluszba - hulladék díj meg bébi fóka díj - is ezért lett 49 vs 125 a ketto, az olaj felaron túl.
De 76 ezer Ft nem az amire az ember nem kérdez rá.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Pfiucska
aktív tag
5e km-nél kaptam egy kavicsot, repedt a szélvédő, ma cserélték is.
Olvastak hibakódot (nem tudom miért) csak 3-t találtak, ebből egy az abs-re (passz), egy meg az adaptiv tempomat radarja (szintén passz, foleg h paraszt tempomatos).
De legalabb a fofelhasznalova valas ugy nez ki, h tenyleg segitett a kliman.iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Pfiucska
aktív tag
válasz BigBlackDog #216082 üzenetére
Ja’ a szelvedos is azt mondta h vw csoportnal most ez full normalis
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
426os
őstag
válasz Pfiucska #216083 üzenetére
Bah én meg múltkor összeszorított farpofával nyitottam meg a motorvezérlőt, hogy miért jelzi pirosnak az OBD11. Aztán szerencsére csak egy Can kommunikációs hiba volt akkorról, amikor fw-t frissítettem az entertainment egységen.
Eddig olasz autóm volt, nem vagyok hozzászokva, hogy hibakódjaim legyenek.
-
=WiNTeR=
senior tag
Ha már VIN, VW userguide oldalán január óta ezt a hibát dobja ez a fos, pedig korábban rendben működött. Valakinek van ötlete ezt most miért?
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
Új hozzászólás Aktív témák
- No Rest for the Wicked - Megkaptuk a korai kiadás gépigényét
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Formula-1
- Ingyenes az Epic Store-ban a Town of Salem 2 és a The Big Con
- Elemlámpa, zseblámpa
- Dragon's Dogma 2
- Witcher topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- OTP Bank topic
- További aktív témák...
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék