Dynasty Warriors: Origins teszt

A Koei máig legsikeresebb sorozata először a kilencedik résszel próbált átalakulni, és az nagyon rosszul sült el. Ha hiszed, ha nem, az új epizóddal viszont minden hibát kijavítottak!

Hirdetés

Régi-új Kína

Nem hiszem, hogy van ember a földön a Koei marketingesein túl, aki tényleg valami óriási csodát várt volna az új Dynasty Warriorstól – még akkor sem, ha többé-kevésbé hat éve készül már. Az előző, kilencedikként számozott rész gyakorlatilag minden téren borzasztó mellényúlásnak bizonyult, és az azon javítani igyekvő Empire bővítmény is legfeljebb annyit ért, mint nyílt törésen a cicás ragtapasz. Ezek után az amúgy is meglehetősen konzervatív szériától én azt vártam, hogy regresszív módon visszatér majd az alapokhoz; és hát az Origins alcím is mintha ezt sugallta volna. Az Omega Force fejlesztői azonban véghezvitték a lehetetlent: 2000 óta először újragondolták a széria minden elemét, és engem mélységesen megdöbbentve letették az asztalra a sorozat messze legjobb játszhatóságú, önmagához képest nagyszerű körítéssel ellátott részét. Bizony: a Dynasty Warriors megújult!

Az alapok persze változatlanok: történetünk 184 körül kezdődik, és természetesen továbbra is az ókori Kínában vagyunk. A Han birodalom kapzsi tisztségviselői a milliók éhhalálát okozó szárazság és árvizek évében is csak az adók emelésével és büntetések kirovásával foglalkoznak, így egy, a társadalmi igazságtétel elérését fő céljaként hirdető vidéki szekta hirtelen roppant vonzóvá válik, és a Zhang Jiao által vezetett mozgalom hamar tömegmozgalommá alakul. Az első győzelmek nyomán azonban az állam reformjáért indult sárga turbános forradalom átalakul, és maga is tömeggyilkos rablóhadjárattá válik. Ezzel a szituációval kezdődik az első kínai nagyregény, A három királyság regényes története – és annak nyomán csaknem minden Dynasty Warriors-epizód is. Az Origins is ezt a sztorit dolgozza fel: a forradalom leverését, a császárság szétesését, a három(nál mindig sokkal több) ország háborúját, majd a birodalom egyesítését – pontosabban most csak a sztori feléig jutunk el, és az alcím valójában erre vonatkozik.


[+]

A történet persze eddig vajmi keveset számított a sorozatban, hiszen a számozott részekben a főszerep azon csatáké volt, amelyek többé-kevésbé (és inkább kevésbé) a regény ütközeteit dolgozták fel. Bár természetesen az Origins is ezekre koncentrál, ezek most minden korábbinál igényesebben vannak becsomagolva: átvezető videók tömegei mesélik el nem csak a legfontosabb tábornokok sokszor látott történetét, de ezúttal a feldolgozott regénytől minden korábbinál messzebbre szaladva egy Wanderer nevű furcsa harcos cselekedeteit is. Ha van gyenge pontja a játéknak, hát az a főszereplő: a később a Ziluan néven szólított karakter nem elég, hogy amnéziás és potenciálisan világmegmentő képességek birtokosa, de K-popba illő kinézete csaknem minden női karaktert azonnali nyáladzásra sarkall. Az anime-klisék tehát tagadhatatlanok, ráadásul a modern hipster szerkóba öltözött, csudafrizurát viselő Wanderer és sleppje még az amúgy is szépfiúsított tábornokok közül is kilóg egy kicsit (érdemes egyébként rákeresni a tökéletes frizurájú és bőrű kölykök történelmi portéira, igen szórakoztató a történelmi kontraszt).

[+]

Ha azonban elfogadtuk a főszereplőt, sok panaszunk már nem lesz a történetmesélésre: kiváló szinkronszínészi munka (japán, angol és kínai nyelven – én az utóbbit ajánlom, csak ott stimmelnek a nevek) szólaltatja meg a karaktereket, a sok átvezető jelenet pedig minden korábbinál követhetőbb és érdekesebb módon meséli el az – egyébként szinte teljesen átírt – történetet. Az ütközetek között Kína terepasztalra emlékeztető térképén tudjuk bejárni az egyre jobban megnyíló vidéket: városokat kereshetünk fel, ezt-azt gyűjtögethetünk, és persze az epikus ütközetekbe és más konfliktusokba is itt ugorhatunk fejest. Utóbbiak között vannak tényleg rövidek, ahol mindössze egy-két tiszt legyőzése a feladat egy apró területen, de vannak kidolgozottabb mellékküldetések is, rendes feladatokkal és teljes pályákkal. Lóháton szimpatikusan gyorsan járhatjuk be a birodalmat, és helyenként egész sok opciónk van – volt olyan pillanat, amikor három sztoriküldetés és ugyanennyi mellékes misszió mellett négy szövetséges is várt rám. Ők ezúttal harci kihívásokat adnak, és ha kapcsolatunkat megfelelően ápoljuk, rengeteg előnnyel ruházhatják fel Wanderert. A harcokon kívüli játékmenetet illetően a Dynaty Warrior 9 is sokat újított, de ott szinte minden az időhúzásról és az idegesítő vagy felesleges apróságokról szólt. Az Origin ehelyett kifejezetten fürgén működik, és lehetővé teszi, hogy tényleg azzal törődjünk, amivel csak akarunk.

[+]

A Dynasty Warriors igazi fókusza azonban a csatákon van – ezeken a cseppet sem életszerű, ám mégis roppant szórakoztató akciórészeken. Még ha esetleg valakinek teljesen ki is maradt a széria, az is tudja, hogy ezek a harcok 1 vs. 1000 felállásról szólnak, hogy a fizika jótékonyan engedi, hogy egyetlen csapásunk után megremegjen a föld és hogy félszáz katona szálljon el a messzeségbe, a történészek pedig nem balhéznak azon, hogy a derék kínai tábornokok indiai chakrammal, német páncélcsizmával, japán nunchakuval és ausztrál bumeránggal csépelik egymást. (És ne feledkezzünk el Zuo Ci kiélezett kártyalapjairól sem!) Megintcsak: ezek az alapok nem változtak, a részletek terén azonban minden átalakult. A kétgombos kombórendszert ezúttal csak kilenc fegyverhez vethetjük be, de ezek ezúttal csaknem úgy különböznek taktikák, tempó és lehetőségek terén, mint a Monster Hunterek arzenálja.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Legacy of Kain: Soul Reaver 1 & 2 Remastered teszt

    1999-ben előremutató, korának átlagát messze meghaladóan érdekes játék volt a Soul Reaver, és folytatása sem vallott szégyent. Most újra elérhetővé vált Raziel két kalandja.

  • Eternal Strands teszt

    Ki ne szeretne egy ötven éve elzárt, és látszólag elhagyatott mágusvárost kifosztani? Na ugye – Brynn is óriási lendülettel veti bele magát a küldetésbe, ami egész biztos nem lesz veszélyes.

  • Macross: Shooting Insight teszt

    A nyugaton a Robotech anime részeként debütált Macrosst bő 30 éve nem láthattuk errefelé videojáték-feldolgozásban – a hosszú szünetet követően egy shoot ’em up nyitja a sort.

  • Dynasty Warriors Origins - Túl az egymillión

    Az eladási mérföldkő mellett az is kiderült hogy a demót több mint 2 millióan töltötték le.

Előzmények

  • Indiana Jones and the Great Circle teszt

    Indiana Jones egy újabb kalandra invitál bennünket, ezúttal a titokzatos Nagy Kör titkának nyomában. A kérdés azonban adott: van a játékban a nosztalgián túl annyi, hogy lenyűgözze a mai közönséget?

  • Lego Horizon Adventures teszt

    A Horizon: Zero Dawn Remastered megjelenését követően harmadszorra is lehetőségünk nyílik átélni Aloy kalandjának első fejezetét – ezúttal azonban Lego-dinoszauruszok és szörnyű poénok társaságában.

  • Metal Slug Tactics teszt

    Nem vertek át a szemeid: a Metal Slug kajla akcióorgiáját ezúttal egy körökre osztott, négyzethálós taktikai játék próbálja meg visszaadni. És ami a legfurább, ez több tekintetben sikerült is!

  • Romance of the Three Kingdoms 8 Remake teszt

    14 számozott részt követően a Koei visszatér a legnépszerűbb epizódhz. A cél most is a kisebb országokra és városállamokra szakadt Kína egyesítése, ám ezt most sok eltérő nézőpontból megpróbálhatjuk.