-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
petrusz82
aktív tag
Próbálkozom egy próbakör megtanulásával egy youtube videó alapján, mely több részből áll.
[link] Azonban elakadtam, Ti biztosan tudjátok a választ.A gondom az, hogy a Course állításával nem látszik a TPS adón átmenő vonal, illetve maga a TPS sem. Pedig beállítottam a 115.9-et, ahogy kell.
-
haky
senior tag
Én nem tágítok az FSX-től...
Aki másnak retyvetyutyu...
-
Korcsii
őstag
válasz Korcsii #5682 üzenetére
nah a hazaút már valamennyivel jobb volt, bár felszállás után eltűnt a gépem (nappali textúrára váltáskor), előtte még a texizás előtt ablakos nézetre váltáskor elsötétült minden, majd Kanadát elhagyva áramszünet (szünetmentessel együtt!), de végül csak megérkeztünk, ha a parallel approach nem is jött össze... -105 fpm, ami azért ez tűrhető, főleg az előzőhöz képest...
[ Szerkesztve ]
-
AirBooms
addikt
válasz petrusz82 #5686 üzenetére
Hmm, ezek szerint nem használsz még kiegészítőket (sceneryk, látványjavítók, időjárásgenerálók, AI forgalom, fizetős gépek, stb.). Valszeg ezért van még ennyi fps-ed... Nálam (FS9 minden (de tényleg minden) maxon van, rengeteg kiegészítővel, s nincs akadás. Nem rosszindulatból mondom, nálad viszont hamarosan lesz.
A másik kérdésed: érdemes lenne az alapokkal egy kicsit foglalkoznod: pl. itt is találsz érdekes olvasni valókat. Aztán majd rájössz, hogy a nem beépített repcsikkel valóságszerűbb a repülés, s a navigáció.
-
petrusz82
aktív tag
Köszönöm a válaszokat, sikerült beállítani úgy, hogy most minden maxon van, kivéve az aircraft, ami medium higra lett rakva. Így most fix 60 fps.
Viszont kérdeznék is megint. Csináltam egy repüléstervet Taszárról repülnék Ferihegyre. Ez látszik is a GPS képenyőjén. Mit kell beállítanom ahhoz, hogy ha nem akarom használni a GPS-t, hogy a pontos irányba repüljek?
-
AirBooms
addikt
válasz petrusz82 #5683 üzenetére
Procihasználatot csökkenteni FSX-ben? Hmm, te sem régóta használod ezt a programot...
A megoldás: vagy vegyél egy i7-es rendszert, vagy tuningold szénné az E8400-at, s vegyél még ramot a gépedbe. Ha a VGA kihasználtságod növelni akarod, cseréld le egy gyengébbre... Egyből jobban fogja használni!
A viccet félretéve: ez a program a VGA-t kevésbé, a procit viszont eszméletlenül használja. vagyis prociból egyelőre nem tudsz neki olyat adni, amit ne akasztana meg, ugyanakkor VGA-ból a nem legizmozsabb is elég.
Ha már a "nézd meg a konfigomat" dolgoknál tartunk, te is vess egy pillantást az adatlapomra, s gondolkodj el azon, hogy ennek ellenére miért használok még mindig inkább FS2004-et (FS9). Látványban ugyanis nem sokkal rosszabb a helyzet - ellenben nálam nincs diavetítés... -
petrusz82
aktív tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem volna, hogy melyik az a beállítás, amivel csökkenteni lehet a processzorhasználatot a FSX-ben. A videokártyát alig terheli, miközben a proci meg kiakad. Minden max beállításokon van. Úgy vettem észre, ha pl esik az eső, az be tud zavarni rendesen. Gépem adatai a profilomban.
Köszönöm!
-
Korcsii
őstag
Flight number: BA0049
Network: VATSIM
Departure: EGLL
Destination: KSEA
Alternate: CYVR
Distance: 4155 nm
Touch rate: -1559 fpm muhahhahaha
Flight duration: 09:46:36Flightplan:
CPT UL9 SHA UN542 BABAN UP618 RESNO 5820N 6230N 6540N 6750N 6860N CANEL NCAC YMM J527 YNY J508 YVR JAWBN1ezen már csak röhögni birok kínomban...
2 órás csúszás felszállás előtt, pmdg féle (fél éve nem látott) bank angle utazómagasságon nyíl egyenes szakaszon, nagy feketeség bug kanada felett, majd leszállás előtt fullscreen-re váltva is, ha az app még nem baxott volna fel eléggé azzal, hogy hármunk közül 0 azaz nulla embert tudott rendesen rávektorálni, rendes magasságban az ILS-re...
bal lábbal keltem asszem, ezt a napot mindenesetre nem fogom úgy felemlegetni, mint a korábbi közös repüléseket...
[ Szerkesztve ]
-
Falconer
aktív tag
VATSIM AI registration toolhoz létezik valami értelmes leírás? Ha tudnátok linkelni/küldeni, akkor megköszönném.
-
Falconer
aktív tag
Msn cím ment privátban.
-
Korcsii
őstag
válasz Falconer #5675 üzenetére
sztem nem a legrövidebb utat találta meg...
gabitoo88 767-essel megy, úgyhogy mindenféleképp lassítok valamennyire (amúgy 90-es CI-vel .85 az ECON)...
amúgy ha jössz, akkor msn vagy valami hasonló? jó lenne egyeztetni pár dolgot (és nem ezeregy hozzászóláson keresztül)...
-
gabitoo88
tag
Na akkor hogy valamennyire tisztább legyen a helyzet!Eddig úgy néz ki hogy jön öcsém is és egy EGLL KSEA utat repülünk!Szombaton valamikor délután környékén!Tettem egy olyan javaslatot is hogy Keleti irányba repüljünk ahol ugye naplemente meg sok hasonló érdekes dolog történik!
Tel.: 3630három343638
-
Korcsii
őstag
válasz Falconer #5667 üzenetére
annyira nem szerveződik, néha innen a fórumról összefutunk VATSIM-en, szervezetlenül (amúgy szokásom rávetnem magamat épp útközben lévő kollégára valami útba eső reptérről, általában wizz-ként ), vagy esetleg nem sokkal előtte (shorthaul) msn-en megbeszélve ("spontán" - persze ehhez nagyjából képbe kell lenni, hogy a másik mikor menyire ér rá)... persze longhaul-t nem árt egy kicsit korábban eltervezni, mert azért ahhoz több egybefüggő szabadidő kell, stb... talán nem az a feladata ennek a fórumnak, hogy ezeket megszervezzük (eddig legalábbis nem volt szokás)....
egyelőre gabitoo88 (+ tesója?) meg én (KBOS), de Geryson is nyitott a longhaul témára.... persze én is szervezhetnék más közösségekből is embereket (mondjuk főleg külföld), de talán jobb, hogy úgy repülünk, hogy mindenki mindenkit ismer nagyjából, vagy legalábbis egy helyről vagyunk... de ez csak magánvélemény...
-
Falconer
aktív tag
-
Korcsii
őstag
válasz Falconer #5665 üzenetére
általában realworld BAW útvonalakat repülök a BAV-nál, szóval valamennyire köt a menetrend, de persze repülhetek csak úgy is (csak ha már ilyen hosszú, legyen logolva is )
TNCM nekem is rajta van a listámon (amolyan kihagyhatatlan), igaz KMIA-ból, amolyan shorthaul 747 cargoval (becsatlakozhatok útközben)
EGLL-OMDB nagyon tuti, teljesen véletlen másodmagammal repültem le, parallel approach meg ami kell... élveztem, megismételném (bár longhaul-nál általában nem repülök kétszer ugyanoda, van még jópár ismeretlen reptér)
GOOY is számomra még felfedezetlen, szintén csak cargo van EGSS-ből (MD11) vagy EGCC (B744), de max útközben becsatlakozok, az külön kihívás számomra
[ Szerkesztve ]
-
Falconer
aktív tag
válasz Korcsii #5664 üzenetére
Ja értem ok, akkor én is ötletelek, pl
KSEA Seatlle - TNCM St.Maarten 3430nm (vagy valahova a Karibra)
- Keresztül egész Amerikán, utána meg a tenger felett a szigetek menténEGLL Heathrow - OMDB Dubail Intl' 3030nm
- Európa, Fekete tenger, Vörös tenger...ESSA Stockholm Arlanda - GOOY Dakar 3150nm
- Ez is Európa felett DNY irányba, aztán É-ÉNY Afrika.Aztán wind aloftot meg kell nézni, hogy merre gyorsabb
[ Szerkesztve ]
-
Falconer
aktív tag
Na hol legyen long haul és mikor?
-
AirBooms
addikt
Sziasztok!
Nem tudtok PMDG 747-hez és 747F-hez widescreen panelt? Ha igen, adnátok linket, vagy elküldenétek emailben?
Újra repkednék ezzel a nagy madárral, de azóta widemonitorom lett... S elég csúnya így a "műszerfal"...
Köszi! -
Falconer
aktív tag
válasz Korcsii #5650 üzenetére
Ok, kösz szépen.
Éppen Ibizára mentem Aerosoft Ibiza Formentera sceneryvel és approachnál volt egy kis gond az ATCvel. Azt gondoltam a sceneryből adódik, de utólag utánanéztem a lehetséges verzióknak, és én is benéztem a dolgot meg az ATC is
A köv volt a szitu:
A valóságban, Jeppesen chartokon, illetve a legújabb AS Ibiza X sceneryben van két Rwy:
Rwy24 ILS 109.5
RWY06 ILS 111.1Alap FS, ill Aerosoft Ibiza Formentera pedig:
Rwy24 ILS 109.5
Rwy06 ILS/LOC nincsChart alapján betekerem a 111.1-et, ATC vektorál a 06ra, aztán persze szépen túlhaladtam mert nem jött be semmi. Szólok neki, megerősíti a frekit, kisvártatva megszólal, hogy az nem jó mégsem, az a másik rwy frekije, a 06ra tekerjem be 109.5-öt Srác egész segítőkész volt, megforgatott aztán utána szépen landoltam 06ra, bár kicsit fura volt mondjuk hogy nincs glide slope
-
Korcsii
őstag
válasz Falconer #5649 üzenetére
VATSIM-ről tudok csak nyilatkozni, ott pl LHBP-n kirajzolja a default és az Aerosoft-os scenery körvonalait is az ATC képernyőjén (itt "csak" el van csúszva pár métert az egész a valósághoz képest - az alapon)... illetve nemrég volt ugye egy kis bővítés az állóhelyeket tekintve - de azért azok használata ritka...
EGLL meg folyamatosan változik, default az semmit se ér, Aerosoft-osról hiányzik pár dolog, UK2000 még nagyjából up-to-date... itt kifejezetten örülnek neki, ha feltünteted, hogy melyiket is használod (default ettől függetlenül nem ajánlott, mert pl taxizásnál elég rendesen megbonyolódik a helyzet, meg komplett terminálok hiányoznak róla)...
illik feltüntetni a remark-ban, hogyha tudod, hogy lényegi változások is történtek a reptéren (és mondjuk charts alapján nem tudod ezt áthidalni), vagy lényei részek hiányoznak a default-ból... de szerintem vannak olyan tapasztaltak az ATC-k, hogy átlássák a helyzetet szerintem... nem egy bevett gyakorlat, hogy a remark-ban ilyen szerepel... ha valami nem stimmel, úgy is rákérdez az ATC...
[ Szerkesztve ]
-
Falconer
aktív tag
válasz gabitoo88 #5647 üzenetére
Én is tudok csatlakozni, rájöttem hogy a Lineage-ból ki lehet hozni kb 8000 km-t, max majd lerakom a tálcára aztán filmet nézek meg kajálok, stb
Btw én az IVAOt preferálnám ha van választási lehetőség.
Haky kösz az infot.
Más:
online irányított légtérben mi a policy scenery mismatch esetére? Tehát ha más az ATC sceneryje, az én scenerym, és hogy tetézzem még a Jeppesen chart is más. Hogy lehet megelőzni a problémát?******
(Kezd üldözési mániám lenni, ugyhogy megelőzendő: igen, elolvastam baromi sok mindenfélét, és igen ismerem az IVAO oldalakat és forumokat, és el is olvastam őket, de akkor is megérdezem itt, mert qrvára nem találtam meg, lol. És nem linkelhetitek be sehova. )
***** -
gabitoo88
tag
Hehe holnap nekem is vizsgám lesz utánna meg mostmár tényleg repülhetnénk egy online long hault!Korcsi kolléga benne van eddig meg öcsémet is ráveszem az addig már 3!Úgyhogy bátor és időben gazdag vállalkozókat várunk!
Tel.: 3630három343638
-
haky
senior tag
válasz Falconer #5644 üzenetére
irányitást a pilóták tanulnak, mi annál mélyebbre megyünk, áramlások számitásai, hajtóművekben lejátszódó folyamatok , stb. de józan paraszti ésszel ha végigondoljuk akkor:
- logikusan ha ugyanazon "alfa" állásszöggel repülve, állandó (tegyük fel nem változik a gépet érő "cx" ellenállási erőtényező, illetve a megfúvás iránya és sebessége, vagyis: Fy=G Fx=vonóerő v tolóerővel és ), vagyis stacioárius repülésről beszélünk, akkor többlet sebesség hatására ( mivel Fy=ró/2*v2*Acy) a gép emelkedni fog, ellenkező esetben csökken, légcsavaros szintén propulziós elven működő hajtóműveknél a képlet ugyanez, tehát a gép viselkedése is ugyanez. Lehetne még tovább boncolni, de már ebből is látható.
a légcsavar fordulatszáma, illetve állásszöge inkább csak a vonóerőbe számit bele. A tömegközéppont helyett inkább az aerodinamikai középpontot szoktunk figyelni ha felhajtóerőről van szó.[ Szerkesztve ]
Aki másnak retyvetyutyu...
-
Falconer
aktív tag
Hmm, akkor tudsz válaszolni a köv kérdésre
Szal adott az a téma, hogy mitől függ, hogy gázadáskor ill gázelvételnél a gép orra hirtelen megemelkedik vagy lebólint. Az, hogy a tömegközéppont a vonó/tolóerő tengelye alatt v felett van az eléggé evidens.
A légcsavaros gépeknél viszont az beleszámít, hogy merre forog a légcsavar? És ha igen akkor hogyan?
-
Gizmo94
veterán
Tévedsz, a látszat néha csal, egyáltalán nem érek rá FS-ezni, nem repültem közel egy hete, csak a neten intézem a dolgaimat és benézek ide is. Ráadásul nem is fogok repkedni FS szinten egy darabig, sokkal inkább élőben, amit viszont rettentően utálok, kevés dolgot jobban mint a real Long Haul repülést. Amúgy grat a vizsgákhoz
Izomhod: örülök,hogy sikerült, sajna csak így megy.
-
haky
senior tag
De jó Nektek , hogy ráértek fs-ezni . Én meg itt szívok. De ha minden jól megy akkor 17-én letudom az utsó vizsgát is és jövőre végzősként lépek be a suliba .
Aki másnak retyvetyutyu...
-
izomhod
őstag
heló!
az fsglobal-t próbálom telepíteni, de olvastam, hogy a 2. és 3. dvd DL lemezről került grabbelésre, és nem birkózom meg vele. vagyis a daemontools.
van ötletetek, hogy hogy installáljam?
üdv
-
Falconer
aktív tag
Volt h REX volt vízre, de ott több féle van és amit próbáltam nem volt ilyen szép, tiszta időre ez jobbnak tűnt. Hozzáteszem FS9 persze, hátha valakinek nem tűnne fel
A scenery valami ingyenes cucc, fent van több helyen, google kidobja.Egyébként asszem Lagonak van payware reptere ide.
-
Korcsii
őstag
Airbus X nem lesz egy darabig bár már csak pár napra vannak a kész státusztól, de a csapatnak valami sürgősebb dolga támadt, ami eltart pár hónapig
talán augusztus 1-én már meg fog jelenni tényleg...v!ct0y: új avatar?
[ Szerkesztve ]
-
patkamanó
csendes tag
Szoktunk csinálni egy olyan Sessiont, hogy Magyar Pilóták 118.1, összejövünk páran, és jókat szoktunk repülni, akár kötelékbe nagy gépekkel. Szép szokott lenni. Valaki pedig mindig van, aki irányít minket. Az jó buli szokott lenni, csak a csapatot kéne összeszedni, mert 2 hónapot most kihagytam,és eltűntek a srácok
-
patkamanó
csendes tag
Hát igen, én is tapasztaltam hogy sok a komolytalan a multiban. Ma már szeretnék egyet repülni IVAO-n tegnap este hallgattam a magyar ATC-t, elég jó volt Lehet, hogy megpróbálkozom ma egy LSZH-LHBP-vel
-
Korcsii
őstag
válasz Falconer #5624 üzenetére
ettől függetlenül ban előtt meg felcsatlakozhat valaki pl leszálláskor előtted a kifutón... bár ez elég ritka, személyes tapasztalatom ilyennel kapcsolatban szerencsére nincs, egyszer csíptem el ilyent üzenetet UNICOM-on... meg aki tényleg komolyan veszi, és elolvassa a szabályokat, az úgysem csinál ilyent, újoncként sem...
de ez a ritkább is, állóhelyen viszont már velem is megtörtént... akármilyen nagy LHBP, vagy akár EGLL, a valószínűsége megvan, hogy pont ugyan azt az állóhelyet választjátok...
szóval a crash-t tényleg jobb kikapcsolni....
-
patkamanó
csendes tag
És a VATSIM vagy IVAO hálózatára hogy kell regisztrálni? Lehet repülni ott PMDG MD-11-el, illetve PMDG B 744-el? Mert VATSIMEN eddig csak 737-eseket láttam 10 éve repülök ezzel a szimulátorral, a 2000-s változattal kezdtem, tehát nem mondanám magam kezdőnek, ezért is szeretnék már egy komolyabb hálózathoz csatlakozni. Van itt egy régebbi videóm, ha valakit érdekel, csekkolja le. http://www.youtube.com/watch?v=JMK2F6zM9wM
[ Szerkesztve ]
-
Gizmo94
veterán
-
patkamanó
csendes tag
Sziasztok! Szoktatok FSX-ben multiplayerben repülni?
-
fatal`
titán
válasz Korcsii #5614 üzenetére
Ja waypointok azok nálam is hiányoznak, már megszoktam Pl. Hannovernál direktben akar ráfordulni a runwayre.
Általában kézzel megyek olyankor, vagy betáplálom a hiányzó pontokat (már ha nem rinyál éppen, hogy nincs olyan). Viszont ötletem sincs, hogy hogy lehetne a két panelt összerakni, max úgy hogy rárakom a wilcoéra a vasfmc gaujait de az meg milyen gány már.
Asszem ronda panel ide/oda, meg fogom próbálni a PSS-t a Project Airbussal mergelve.
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
EGLL-en pl LOGAN felől közelítve LAM3A STAR mellett téged rávisz a végső megközelítési egyenesre valamelyik rwy 09-nél? nálam az utolsó jópár waypoint hiányzik (Boeing-nél ezt a STAR után a TRANS alatt lehet kiválasztani, hogy pl LAM)... de rwy 27-nél sincs meg az S alak - csak ez kevésbé látványos, mert arról az oldalról mész amúgy is...
-
fatal`
titán
válasz Korcsii #5609 üzenetére
2.0alpha9-et nézem, Airbus style FMGC-vel, de nincs csak egy ronda panel hozzá. Megpróbáltam betenni a Wilcoba mert az Overhead meg a Pedestal kéne róla, de sajnos felszállás után nem sokkal CTD, gondolom mert a PFD-t, ND-t, Robotot kigyomláltam alóla és ezt nem szerette.
-
Korcsii
őstag
wilco helyett a vasFMC vitte az A320-as családot kb 100 órán át nálam...
meggyőző?azért szokni kell, ki kell ismerni, hogy melyik gép hogy tűri (főleg az ilyen beépített FMC-sek), meg azért kicsit szenvedősebb, mint ha alapból benne lenne a gépben... FS9-ben azthiszem van gauge, de FSX-ben max egy fix ablakként tudod előhozni, ha fullscreen-ben repülsz - én általában inkább egy kicsit kisebb ablakban repülök, és legfeljebb a final-on átváltok, addig pedig az FSX ablaka körül vannak a fontosabb panelek... a Vspeedeket pedig a beépített (ez esetben wilco) FMC-ből veszek, amibe azért az alap adatokat be is viszem (tömeg, két reptér, CI, leszállópálya - sid/star nem érdekes, wilco-ban az amúgy is erősen hiányos, még frissítve is)...
bugosnak nem bugos, viszont nekem még nem sikerült elérnem, hogy SID/STAR alatt a magasságokat magától tartsa...
kicsit szenvedősebb, de megszokható...
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
Repült már valaki vasFMCvel? Mennyire bugos? Vagy teljesen jól használható?
-
Falconer
aktív tag
Meg van valakinek a Lionhearttól a Quest Kodiak?
Állítólag van benne egy widescreen panel, ami megszünteti a CTDket, viszont én sehol nem találom. 2.4b verzió, rárakom a 2.5 majd a 2.6 updatet, és sehol semmi ws panel :/
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Politika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest