- Dark Souls sorozat
- Hogwarts Legacy teszt
- The Blood of Dawnwalker - Bemutatkozott a Rebel Wolves készülő vámpíros játéka
- Rövid videón az Until Dawn mozifilm
- EA Sports WRC '23
- Path of Exile 2
- PlayStation 5
- World of Tanks - MMO
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Cyberpunk 2077
-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gizmo94
veterán
válasz AirBooms #4198 üzenetére
T. AirBooms,
Ezt nekem írtad? A megszólítás miatt nem vagyok benne egészen biztos, de amennyiben igen, úgy:
1, A barátaidnál, vagy a saját közegedben megfelelhet ez a megszólítás.
2, Aki itt mamakedvence módra hisztizik az te vagy, részemről amíg nem váltottál gusztustalan módba csak viccként kezeltem a dolgot.
3, Amennyiben úgy látják jónak a többiek, akkor biztosan nem fognak majd megosztani velem semmit, az az én bajom lesz,már ha az lesz.
4, Hogy bepattantál az pediglen a te bajod.Last but not least: Te egy vicc vagy, a véleményed pedig kb. annyira érdekel mint falon a légyszar. Részemről itt a vége.
-
AirBooms
addikt
válasz Gizmo94 #4185 üzenetére
Figyelj, öreg!
A modikhoz én ugyan nem megyek, egyszer csak csak felfigyel rád az egyik... Ez engem nem érdekel, de talán majd az jobban zavarni fog, ha esetleg a szimes társadalom tagjai előbb-utóbb nem szívesen osztanak majd meg veled sem tapasztalot, sem egyebet... S nem csak erre a a fórumra gondolok.
Másrészt a mostani vitánkban sem én szólítottalak meg, hanem Geryson hsz-ére reagáltam, erre szóltál megint be!
A legelső alkalom pedig arról szólt, hogy egy belinkelt képen lévő "Nap" téma egyszerűen nem tetszett nekem sem, és még valakinek sem, csak én ehhez tettem egy kicsit túlzó megjegyzést, amit azóta finomítottam, ráadásul egy hsz-emben még tőled is elnézést kértem, ha megbántottalak volna. Azt a témát is te fújtad fel, s te kezdtél el vádaskodni hülyeségekkel... Kicsit olvass vissza, ki szólított meg kicsodát. Én békén hagylak (és békén is hagytalak), csak tedd te is ezt.
S még egyszer: nem degradálom sem az FSX-et, sem az FSX használókat, ők is ennek a közösségnek a tagjai. Tőlük is tanulok, s ha lehet, én is szívesen segítek nekik. Arról nem ők tehetnek, hogy az FSX közel sem lett az a program, amire az FS2004-használók vártak, s a mai napig alkalmasabb az FS9 szimulátorkénti használatra.És fejezd be a hisztit!
[ Szerkesztve ]
-
Taylory
csendes tag
válasz cintula187 #4193 üzenetére
Szerintem probáld meg te is, nekem tutira jooooo müxik !!!
-
Gizmo94
veterán
válasz Taylory #4187 üzenetére
Huh, ez biztosan nem a szokásos átmeneti memotúlterhelés amiről Korcsii és Cintula is írt..
Ez valami effect hiba lesz, mert a füst és az egyebek is elvileg az effects mappában tárolódnak.
Ha csak ez jelentkezik és más minden rendben, akkor lehet,hogy valamitől ezek az effect fájlok sérültek.. De lehet,hogy tévedek, ez csak egy tipp.
Ilyet még nem láttam, szerencsére. Lehet,hogy csak újratelepítés segít ezen.. Bár ha gondolod, felrakom valahová az effect mappám tartalmát rarban és megpróbálhatod felülírni a fájlokat. Sokat ezen már nem ronthat... -
Gizmo94
veterán
válasz AirBooms #4183 üzenetére
Majd ha nem osztasz be akkor befejezem. Nem bosszant, csak gusztustalannak és nagyképűnek érzem, mint azt a megjegyzésedet is,hogy a hardverért ha nem is sokat,de kellett fizetni. Annyit biztosan kellett, mint a low costos i7 konfigodért.
A modikkal jössz? Etikus. Menj panaszkodni hozzájuk, de majd akkor sikítozz, ha egyetlen warezlinket is benyomtam ide.[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz Taylory #4173 üzenetére
nálam is szoktak lenni fekete kockák (igen, tudom, négyzetek), de általában csak másodpercig, amíg be nem tölti a textúrát...
hogy mitől lehet? hát most ezek jutottak az eszembe:
- telepítésnél valami miatt nem települtek/megsérültek ezek a textúrák
- lassú a HDD (bár akkor egy idő után betöltené)
- kevés a videokártyád memóriája (tudtommal ott tárolja ezeket)
- directx10 on/off
- esetleg valami miatt nem szereti az átlátszó dolgokat? -
AirBooms
addikt
válasz Gizmo94 #4180 üzenetére
Szerintem fejezd be ezt a nevetséges magyarázkodást és állandó csipkelődést. Érdekes, hogy eddig is csupán csak téged "bosszant" ez a téma, mindenki más megértette miről van szó. Kutyát a nem érdekli, miért fizetsz, miért nem (legfeljebb egyszer csak a modikat)... Csak hagyd már abba, kérlek!
-
Gizmo94
veterán
válasz Geryson #4179 üzenetére
Igen-igen, iszonyú hangos és nekem nagyon realisztikusnak tűnik. A cold start természetesen itt is nagyon hosszú és bonyolult, sőt, minden nagyon bonyolult, de nekem nagyon tetszik.. A műszerek észbontóak, egyáltalán nem emlékeztetnek a megszokott műszerezettségre, inkább egy Zsuk furgon vagy Gaz terepjáróéhoz hasonlítanak.
Az egész gép kezeléséről kb. annyit,hogy a level-D 767 procedúrái és általános kezelése ehhez képest alap..
Bár a FSGuide-on lehúzták a hangját, szerintem eszméletlen jóó![ Szerkesztve ]
-
Gizmo94
veterán
válasz AirBooms #4177 üzenetére
Ezt most nem értem,hogy hogy jön ide az ingyé volt, de majd felvilágosítasz úgy is.
Csak azon röhögtem,hogy képzavar volt az arcade-sim menüben.. Kis zavar támadt az erőben, mint Obi-Van-nál.
Ha már előhoztad - látod, magamtól nem nyomtam volna hsz-ba - hogy az FSX-ért nem fizettem, ez kész tény, azonban,hogy "a hardverért - ha nem is sokat - de kellett fizetni", ez erősen relatív.. A megjelenés körül vettem a lapokat, procikat is, nem volt az anno annyira fillér. Az i7 már most sokkal kedvezőbben lesz beszerezhető, mert azzal kivárok, de akkoriban még türelmetlenebb voltam. -
Geryson
addikt
válasz Gizmo94 #4176 üzenetére
Milyen a hangja? Én a 154-et ismertem, hááát olyaminek tűnt mint a valóságban - iszonyatosan hangosnak! Nekem amúgy sajnos nem jön be ez a géptípus, anno is csak úgy kipróbáltam, bár a videója a 154-es hajtóműindításnak FS2004-ben a mai napig megvan, az valami kész csoda, hogy milyen hosszú!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Taylory
csendes tag
/dl/upc/2010-01/216467_2010-1-21_22-12-4-441.jpg
[ Szerkesztve ]
-
Gizmo94
veterán
válasz Geryson #4175 üzenetére
Projekt Tupolevről jut eszembe...
Sikerült végre-valahára betolnom a Tu 134A -t FSX -be , ráadásul old Malév liveryvel,
Teljesen eredeti a cockpit, nagyon nagy élmény tapasztalgatni és repülni vele.
Sajnos valamiért képet most nem tudok róla beilleszteni, nem engedi a PH..[ Szerkesztve ]
-
Geryson
addikt
válasz Taylory #4173 üzenetére
Szerintem telepítettél valamit és utána lett, nem? Szedd le az utolsó dolgot, dolgokat. Nekem anno volt szárnyvéges problémám még FS2004 alatt Projekt Tupolevvel, leszedtem, rendbejött minden.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Gizmo94
veterán
válasz Taylory #4173 üzenetére
Talán ha egy képet mellékelnél, könnyebb lenne. Ha pl. a gép jelzőfényei is fekete kockák, akkor ez kevés memóriát jelent a rendszerben..
Nálam néha a sceneryn is megjelennek nagy kiterjedésű fekete alakzatok, valamint az "égbe felkúszó" házak,stb.. Ezután hamarosan érkezik a memory outtal való kilépés. -
Taylory
csendes tag
A segitségetekre lenne szükségem !! szerintem valami grafikai hibám lehet ,de nem tudom mi a megoldás , a felhök fekete kockát alkotnak.. és a repülö szárnyvége is feketecsikot húz repüléskor ...Fsx.. :..elöre is köszönöm a válaszokat !!!
-
Geryson
addikt
válasz AirBooms #4170 üzenetére
Csak azért linkeltem be, mert rá kellett jönnöm, hogy hülyeséget beszélgetem. A cikkben tényleg vannak baromságok, de mondjuk ez a része már annyira nem érdekel, max. a hardverháttér megnyerő - azt hiszem több mindenkinek.
Pont mostanság számolgattam, hogy 1992 óta "repülök" FS-el, az első Meigs Field repülésem 18 éve volt... És nem hülyéskedek, már anno megálmodtam a közös "online" repüléseket pedig akkor még internet, semmi ilyesmi nem volt (legalábbis ismereteimben). Olvasgattam amúgy az FSX-es véleményeket, hogy arcade, nem arcade, nem tudom, szerintem piszkosul jó program, soha nem repülnék FS2004-el már, pedig pár ezer órát letoltam mindkettővel már.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
AirBooms
addikt
válasz Geryson #4169 üzenetére
Tényleg nem szeretnék itt egyre negatívabb fényben díszelegni, de egyrészt ennek a tesztnek a belinkelése ide teljesen felesleges volt, másrészt maga teszt is elég nagy lúzerségnek tűnik (pláne az a rész, amikor csodálkozva írják, hogy 3DMark06-ban csak azért verik meg ezt az überbrutál gépet jó sokan, mert mindenféle titokzatos eszközökkel tuningolják a gépüket). Hát az én gépem is megveri, s bizony nincs titokzatos módszerekkel tuningolva...
Harmadrészt meg az FSX nem kifingatta volna, hanem meg sem dolgoztatta volna. Ezt nem értik meg sokan...
Amúgy meg a "világ legerősebb gépe" - már ez a túlerőltetett búlvárcím is nagyon gyenge... Hogy lenne már a legerősebb?Az viszont tetszik, hogy annyira szimulátorfüggő itt néhány kolléga, hogy mindenről az FSX és a PMDG jut az eszébe...
-
Geryson
addikt
Áááá, bocsi, hülye vagyok, Crysisnek a Warheadje volt, nem FSX és PMDG, de tuti ez is kifingatta volna...
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Keresem-keresem azt a cikket, amiben az FSX-et a "világ legerősebb gépe" címmel titulált környezetben tesztelik és láss csodát, megakasztja a gépet az FSX, tehát tényleg a motorban vagy a gebasz. Nem emlékszik valaki erre a cikkre, egyszerűen sehogy nem találom most. Ha jól emlékszem 2 db 2 magos videókarival tolják és leesik az FPS, talán pont PMDG alatt.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Gizmo94
veterán
válasz Kosztinho #4166 üzenetére
Ez így igaz,a lényeg ez. Sajnos bármelyik külső gyártó csinálhat bármit, eredménye nem lesz,mert az FSX motorját kellene optimalizálni, fejleszteni, hogy az új hardverek potenciáljait kihasználja. Erre azonban fejlesztőcsapat híján nem sok esély van sajnos..
[ Szerkesztve ]
-
-
AirBooms
addikt
Én nem értem, miért számít, hogy ATI vagy Nvidia, ha azt mondjátok, hogy még az FSX sem használja ki a VGA-t 100 százalékban. Az FS9 a HD4890 VGA-am GPU-ját átlagosan 30 százalékosan dolgoztatja Everest szerint. Néha még ennyire sem, s csak nagyon ritkán megy 60 százalék fölé (meglepően leginkább akkor, amikor mondjuk egy PMDG repcsi 2D-s cockpitjére váltok nézetet). Innentől kezdve szerintem teljesen felesleges ezen civódni. De ez csak az én véleményem...
[ Szerkesztve ]
-
Gizmo94
veterán
Vannak elvárásaid. Hogy akadályt ne jelentsen, az még OK, de,hogy ne befolyásolja a játék sebességét,az kemény... A HD textúrákhoz sajna nem elég annyi, hogy elég élesek.. Keményen felbontásról szól és egy játékban más egy HD textúra mozgatása mint pl. filmen.
Nem kicsi feladat azt összehozni FPS barátra és kelleni fog hozzá hardver is, gyanúsan... -
v!ct0y
veterán
Visszatettem FSX-et kár volt
Ismét 20 fps és alatta vagyok viszont 1920*1080 ba -
Geryson
addikt
válasz Kosztinho #4143 üzenetére
Nem, ezt nem hiszem, mert egyrészt ez igazából nem lenne sztem FPS-zabáló (vagy a folyamatos szállítás miatt mégis?), de erre van szimplán egy kapcsoló a kijelző fölött "true heading" vagy milyen felirattal ez meg amit én kérdezek menüből választható. Mondjuk maholnap ránézek, hátha mégis igazad van!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Apropó, nem tudjátok véletlenül, hogy mi ez a beállítás a PMDG-menüben?
"Conformal Magnetic Heading Digits"
Állítólag FPS-zabáló, amit viszont annyira nem veszek észre, de nem látok semmi különbséget sem. Szó szerint azt hiszem "alkalmazkodó mágneses irányszámok", de mihez alkalmazkodik?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Gizmo94
veterán
válasz Cypresss #4137 üzenetére
Szia,
Kösz az információt, szerintem jelentéktelen bétateszter nincs, csak bétateszter van, hiszen a ti véleményeitek, tapasztalataitok is javaslataitok alapján formálódik majd a projekt.
Biztos vagyok abban,hogy világszerte hatalmas várakozás előzi meg SIM-es (és arcade) körökben is az NGX megjelenését, mert az FSX-hez - többek egybehangzó véleménye szerint is - jelenleg nincs igényes, profi szintű középkategóriás jet.
A PMDG gépek FPS-re gyakorolt hatása eddig is közismert volt, jelentősen többet igényeltek, mint más gyártók gépei. A forgalmasabb reptereken, összetettebb sceneryken saját tapasztalatom szerint minden beállítást fullon alkalmazva semmilyen Jet kategóriás géppel nincs meg a 20 FPS, legalábbis normális air traffic mellett,viszont 14-18 FPS között még élvezhető a játék (legalábbis számomra)
Magam részéről amint lehetőségem lesz rá, biztosan kipróbálom az NGX-et, de a legjobban a PMDG 777-et várom, mert B767 és 777-esekkel szeretek leginkább repülni, amelyek közül jelenleg csak a Level-D767 emelhető ki a sorból, sajnos a Wilco-féle 777 is csapnivaló.Köszönjük, hogy megosztottad velünk az információt, ha a jövőben is beszámolsz tesztelői tapasztalataidról, valamint a projekt állásáról,mindenki örömmel fogja venni, ebben biztos vagyok.
-
Geryson
addikt
válasz Cypresss #4137 üzenetére
Szia István, vagy a Malév VA-ról vagy a VATSIM-ről ismerjük egymást, mert ismerős a neved (jómagam Zsebényi Gergely vagyok).
Örömmel olvassuk szerintem többen is az NGX-et, kiváncsi vagyok valóban ismét egy csúcskategóriás gépet sikerül-e a PMDG-nek összehozni (szerintem igen). Furcsa, hogy ilyen sokáig várt vele a PMDG, míg a 747X-et viszonylag hamar kiadta (bár lehet ez nem annyira tökéletes, mint az NGX lesz). Én már ennek ellenére idő- és érdeklődés hiányában nem fogok visszatérni 737-re, mert egyrészt piszkosul drágáltam a 747-es 19.000 Ft-os árát (az árfolyamingadozások idejében pont ennyiért sikerült megvennem) és így gondolom a 737 sem lesz olcsó plusz már nem is repülök VA-ban, így felesleges is lenne megvennem. Sok sikert a teszteléshez, biztosan csúcs egy érzés lesz!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
andorra
őstag
válasz Cypresss #4137 üzenetére
Szervusz.
Köszönjük a beszámolót. Azt most inkább nem kommentálnám, hogy az FSX-en nincs meg a 20FPS, ennélkül sem volt meg mikor még azt használtam, legfeljebb csak jelentősen lebutított grafikai beállításokkal.
De ez legyen a többség gondja
Ha jól értem, ugyanaz a verzió jelenik majd meg mindkét programra?Ezek a fejlesztési elképzelések, amiket felsoroltál, bizonyára sokat adnak a korábbi verzióhoz képest. Szerintem azonban igazi és nagy előrelépés az lehetne, ha gurulásnál, landolásnál, a kabin berezgéseinek, mozgásának szimulálása is végre megtörténne.
FS9-en erre még vannak FPS tartalékok.
Azt hiszem a többiek nevében is kérhetem, hogy később is légyszíves számolj be a project állásáról ! -
Cypresss
senior tag
válasz Gizmo94 #4102 üzenetére
Sziasztok,
Ez a téma már felmerült az Index fórumon is. Magamról röviden: Klátyik Istvánnak hívnak. Egy nagyon kicsi és jelentéktelen bétateszter vagyok a PMDG-nél, a PMDG 747-es TRC-ket és az IVAO manualt is én fordítottam magyarra. Hat éve szimulátorozom, három éve az életben is repülök. Egy kedves barátom ajánlotta a fórumot figyelmembe.
Most pedig röviden a 737NGX-ről (ami megegyezik azzal, amit az index fórumon is elmondtam már.
Most kezdődtek el a 737NGX tesztjei. Ez nem egy sima upgrade lesz FSX-re, hanem sokkal-sokkal részletesebb gép, mint a PMDG737-es FS9-es változata. Valamennyi rendszer alaposan ki lett dolgozva, (gondolok itt az After Overhead panelre, tökéletesen valós IRS-rendszerre, tovább fejlesztett avionicára, sokkal realisztikusabb autobreak rendszerre, ami már figyelembeveszi, hogy nedves vagy száraz pályán landolsz, valamint a pálya lejtését is, ahol van ilyen, mekkora a géped súlya, sőt a fékmunkahengerek nyomását is szimulálja, stb). Az NGX is megkapja a 747-esnél már megismert panel load/save funkciót, jelentősen finomított és kibővített fények lesznek a cockpitben, teljesen valós hangokat kapott a gép, (flaps, landing gear, hajtómű, stb). Valamint kikapcsolható lesz a GPWS valamennyi funkciója. Megjelenés: 2010 első félévében, de ez nagyban függ a bétatesztek eredményétől is.
Én a hónap végéig a 2-d-s paneleket tesztelem (jelenleg rendesen fagy, talán ez azért van, mert ez egy hibrid kivitel - fs9 és FS10. Jelenleg a töbmonitoros rendszereknél a panelek szabad mozgatását próbálom optimalizálni.
FPS: a teszterek belső levelézése szerint a HD-minőségű textúrákkal próbált változatok igen erős impactot generálnak az fps-re. Fizetős, bonyolult sceneryk esetén jelenleg nincs meg a 20 fps. De ezt nem tudom megerősíteni, mivel ahogy azt már említettem, csak 2d-s paneleket próbálok éppen.
Remélem tudtam újdonságot mondani.
Sziasztok!
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Korcsii
őstag
válasz vzsolo2225 #4117 üzenetére
olvastam én is, csak nem akartam másik fórumot linkelni ide
-
fatal`
titán
válasz AirBooms #4134 üzenetére
Szerinted miért raktam idézőjelbe?
Mondom ez a zöld, koszos rex inline water jobban fedi a valóságot mint a kék.
Nekem a smog téma túl világos volt, de próbáld ki nyugodtan lehet hogy neked tetszik. Én a new bluet használom. Ez is egy kicsit túl kék de végeredményben nem rossz, hiszen FL330on nem hiszem hogy túl szmogos lenne a levegő
-
fatal`
titán
válasz AirBooms #4131 üzenetére
Milyen barnás zöldes színei? Állíts a csúszkán és kék lesz.
Amúgy nekem az kifejezetten tetszik, tekintve hogy pesten mennyire "tiszta és kék" a Duna.
Egyébként én sem vitatkozni szeretnék, csak a véleményemet mondtam. Én a kettő közti átmenetet keresem egyébként. Ami legyen valósághű de azért tetszen is. Hiszen te sem szeretsz olyan környezetben repülni, ami nem tetszik, legalábbis gondolom. Az égtémák olyanok, amilyenek, de még nem találtam másban sem szebbet. Egyébként simán meg lehet tenni hogy az égen kívül a vizet meg a többit a rexből töltöd, eget meg mondjuk a geből vagy a feből.
[ Szerkesztve ]
-
AirBooms
addikt
Előre szólók, nem vérre menően szeretnék veled vitába szállni (ne essünk ugyanabba hibába, mint Gizmóval - tőle is elnézést ezért).
Szerintem itt nem arról van szó, hogy nekünk mi tetszik, s mi nem, hanem, mi a valósághű, s mi nem. Valószínű ez az a különbség, amiről mi beszélünk. Én a valósághűséget keresem, ti azt, ami tetszik.
Sajnos ezen az alapon azt kell mondanom, hogy a REX ocsmány vizei (főleg folyói, kisebb tavai) azzal a barnás-zöldes ocsmány színeivel közelebb állnak a valósághoz, mint az égbolt témái. Igen, felülről nézve sajnos ilyenek a vizeink.
Az FE témái viszont szerintem pont azért nem tetszenek egyeseknek, mert nem olyan túlzóak, ám közelebb állnak a valósághoz (bár az az igazság, hogy már olyan régen használtam az FE-t, hogy nem nagyon emlékszem rá).
Amúgy a REX-ben van egy olyan téma, aminek a nevében van valami szmog (nem emlékszem rá fejből), lehet, hogy érdemes lesz megnézni, kipróbálni. tehát elvileg van rá törekvés, hogy a szennyezettséget is belevigyék a dologba, s en legyenek olyan hihetetlenül világosak a felhők. Aki esetleg nézte már ezt a témát, beszámolhatna róla. -
fatal`
titán
válasz AirBooms #4129 üzenetére
Ez itt középeurópa, keleten pedig még nem jártam.
Az a napnyugta volt és én csak a rexben láttam, nem raktam be mert nem erre repültem, csak a minta nagyon kéknek tűnt. Lehet túl kék, majd megnézem.
A nap az egy trágyadomb. De az is egy textúra, gondolom ennyit lehet belőle kihozni.
Az FSX a tökéletestől messze van, borzalmasan messze, nekem sem tetszik túlságosan. Arcadenek mondjuk a HAWXot mondanám, FSX valahol a HAWX és az FS9 között van, közelebb az FS9hez, de szerintem az FS9 közelebb áll egy szimhez.
-
AirBooms
addikt
Ezzel egy kicsit ellentmondasz magadnak: nekem írtad, talán Skype-on, hogy az East-Europe téma mennyire valószínűtlenül nagyon kék. Kelet-Európát csak ismerjük. Ezek után, mennyire bízhatunk abban, hogy valóban azokat a számunkra egzotikus időjárási jelenségeket látjuk élethűen, amiket meg is nevez a REX? Ráadásul rajtam kívül már más is írta, hogy utazott a világ több részén, s ő is túlzónak tartja a REX témáit.
Ám térjünk vissza a vitát kirobbantó dologra: szó sem volt itt REX fikázásról, FSX fikázásról!
Csak arról, hogy egy belinkelt képen látható Napra, ketten is azt írtuk, nem túl valósághű (és én én még hozzátettem, hogy jól illik az FSX arcade jellegéhez). Talán szerencsésebb lett volna Andorrához hasonlóan a "giccses" szó használata a részemről.Amúgy Fatal, te is hányszor írtad, hogy mennyire nem valósághű, amit a REX megjelenít. Még a saját Nap-odról is átküldtél egy képet, hogy neked mennyire nem tetszik.
Ráadásul Gizmo is pont egy előző hsz-ében írja, hogy az FS pont annyira valósághű, amennyire mi magunk annak képzeljük. Akkor miről beszélünk? Mitől lett hirtelen az FSX ennyire tökéletes szimulátor? -
fatal`
titán
válasz AirBooms #4125 üzenetére
Azért árkádnak nem titulálnám az FSXet, de tény, hogy számomra is szimulátorabbnak tűnik az FS9, noha sosem vezettem repülőgépet és valószínűleg nem is fogok. Talán SG-n többet tudnak erről mondani. Ettől függetlenül a szimulátor kategóriába sorolnám az FSXet is.
Ha gondolod megadhatom, hogy milyen beállításokkal használom a REXet, elég korrektnek tűnik. A valóság azért egészen más, ettől ez még egy játék marad. Konkrétan az égnél már elmondtam az előző hszben hogy a játék bénán kezeli. Meg ugye a városok felett világosabb az ég a szennyezettség miatt, ez sincs leprogramozva. Szerintem ez nem is kell, ettől még a rex egy jó kis textúracsomag, a korábbiaknál 100x jobb, a FE pl. szerintem hányásronda azokkal a felhőkkel. A vízzel kell egy kicsit játszani, hogy normális színe legyen de utána rendben van az is, sőt az eddig legszebb víz az fs9hez. Előtte zinerteket használtam, az is szép de naplementekor és napnyugtakor a píros víz engem irritált. Lehet ilyen a valóságban, nem tudom, mindenesetre érdekes volt. Az SP1 telepítőt elkúrták, nem tudom mi a retekért szkennel végig mindent, ahelyett hogy kiolvasná a saját elérési útját mondjuk a registryből, valószínűleg az alapverzió telepítőjének az elkészítésekor nem gondoltak egy registry kulcs létrehozására. Az FS9 útvonalát, valamint az AppDataét pedig azért kell a REXben beállítani mert sokan teszik újra a windowst és olyankor eltűnik a registryből a játék elérési útvonala. Persze ettől még az appdata az %APPDATA% marad (illetve erre is van egy windows reg kulcs, ami viszont mindig ott van) úgyhogy nem értem az okát. Ettől függetlenül szerintem egy jó kiegészítő.
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz Gizmo94 #4123 üzenetére
"A REX-szel kapcsolatosan fenntartom,hogy mindenképpen valós természeti jelenségeken alapul a látványelemei nagyrésze,noha természetesen nem mind, maximum a mi földrajzi viszonyaink és éghajlatunk alatt ezek nagyrésze ismeretlen"
Ebben egyetértünk, az ég és trópusi víz textúra választásakor ki is írja, hogy honnan valósi.
Az FS sajnos elég korlátozott ebben a tekintetben is, mivel minden helyen ugyanazokat az égtextúrákat használja.
-
AirBooms
addikt
válasz Gizmo94 #4123 üzenetére
Kérlek, értsd meg, nem csupán én tartom (ok, kevésbé bántóan fogalmazok) nem annyira szimulátornak az FSX-et, hanem már a Microsoftnál is eleve annak szánták. Egy nagyobb tömegek számára is befogadható játéknak. Nem véletlen, hogy ezen a topikon is többen visszatértek az FS9-hez, de más fórumokon is az igazán repülő szimulátorra vágyók legfeljebb csak kipróbálták az FSX-et, maradtak az FS9-nél.
Az, hogy mennyit költöttem rá, nem jelent kényszerpályát. Nem véletlenül próbáltam ki az FSX-et, nem véletlenül vártam én is. Ha tényleg hozott volna komoly változásokat, amiket annak idején az FS9-cet használók többsége meg is fogalmazott a fejlesztők számára (de nagyívben tojtak rá, mint kiderült), akkor legfeljebb csak sóhajtottam volna egyet, de tovább léptem volna. Nehogymá' dicséret járjon az "előrelátó" warezolásért, hogy "na látjátok, ezért ne vedd meg a programokat, meg a kiegészítőket, mert aztán majd kényszerpályára kerülsz, mint AirBooms az FS9-cel"... Okos, mondhatom.
S valóban nem sértőnek szántam, hogy divat mindenből az újat felrakni. Én is kipróbálom az újat, s én is azt várom, hogy jobb legyen mint a régi. S itt már nem csak az FSX-ről beszélek, hanem hogy maradjunk a témánál, a REX-ről is. Igen, lehet, hogy vissza fogok térni a korábbi kiegészítőimhez. Csak még nem volt időm végigzongorázni a REX-et, hogy kihozható-e belőle az, amiért annak idején beharangozta mindenki. Nekem olyannak tűnik, mint egy durván nem színhelyes, elkalibrált monitor, vagy tévé. A vásálók többségének ez tetszik, mert olyan élénkek a színei, meg olyan kontrasztos, meg minden, de köze nincs a valósághoz. Szerintem egyértelműen a széles rétegek kielégítésére mentek rá, ugyanakkor még reménykedem, hogy emellett hagytak valamit azoknak is, akik valóban a realitást keresik, s valahogy ezt is be lehet lőni. Persze van ellenpélda is. Például Vista sosem volt a gépemen - nem tűnt túl sikeresnek, miért váltottam volna? Nagyon jól elvoltam a megvett XP-émmel. Csak azért nem raktam fel egy tört verziót, hogy "legyen".
Volt szerencsém járni (ráadásul repülővel) a bolygónk szinte valamennyi részén nem is keveset. Folyamatosan rátapadtam az ablakra, s meresztettem a szememet. Nem, nem láttam ilyen felhőket, ilyen napot, ilyen naplementét... Európában, télen pláne nem. Valakinek lehet, hogy tetszik egy ilyen Nap, az FS default-jához képest valóban különleges, de semmi köze a valóságoshoz. De ez nem baj, mind ahogy az sem, hogy valaki rajtam kívül ugyanúgy elmondta, hogy neki nem tetszik.
Ha nem tudod, hogy valami hogy működik FS9-en, akkor arról miért mondasz véleményt, s miért ítéled el egyből az "usert", hogy nem tud megbírkózni egy ilyen pici feladattal? Leveleztünk Fatallal, nála ugyanúgy bénán települt a REX javítócsomagja FS9-hez win 7 alatt. Tudásom egyenlő a nullával a fejlesztőkéhez képest ezen a területen, de nem is kell, hogy értsek hozzá. Ha értenék, az baj lenne, sőt, az még nagyobb, ha mindenki értene hozzá, mert akkor nem lenne szükség a fejlesztőkre. Tehát ők vannak értünk, igen elvárható, hogy végezzenek rendes munkát - mások is tudnak.
Dehonesztálónak pedig ne érezz semmit! Elmondtam a véleményem, ami nem tetszett neked. Talán érzékenyebben reagáltál rá, ki tudja miért? Nem engem furdal a lelkiismeret...És még valami... Az FS9 sok tekintetben már 2003 végén, amikor megjelent, akkor elavult volt. Ciki. De az is, hogy az FSX, amikor megjelent, az is az volt. Ciki. De a legnagyobb ciki az, hogy ez az "új" semmivel sem modernebb, mint a már 2003-ban is elavultnak számító. Ezek után el lehet gondolkodni, hogy ki miért mit rak fel a gépére flight simulator programnak nevezve... és azon is, hogy mai napig mi a bánatnak jelennek meg kiegészítők az FS9-re...
-
Gizmo94
veterán
válasz AirBooms #4122 üzenetére
Nincs kedvem vitázni ezen, természetesen szíved joga, hogy annak tartsd aminek akarod.
Ha számodra az X arcade, legyen az.
Szó se róla, van benne mibe belekötni, a fizikája nem egy csúcs, de,hogy csapnivaló lenne, az szerintem túlzás, mint az is,.
Ha most azon lovagolunk,hogy ki mennyit fizetett és miért, lehet,csak értelmetlen.
Te (amint szintén rendszeresen hangoztatod), százezreket költöttél rá.
Ez szíved joga, amint nekem is,hogy én meg semmit. Számomra nincs az a kényszerpálya, hogy most azért nem váltok, mert akkor kihajigálhatom az összegért megvett addonjaimat, bár kétségtelenül ez a nézőpont maximálisn akceptálható.
Ha így lennék, biztosan én sem váltanék, ezt aláírom. De emiatt arcadenak sem okádnék le egy egyértelműen szimulátort, mégha nekem csalódást is okozott.
A legújabb szoftver " divatból felrakásáról" annyit mondanék,hogy ezen nyilván szintén nem sértő szándékkal tett megjegyzésedre annyi a válasz,hogy esetemben pl.nem ez a motivációs tényező,de ha választhatok, nyilván nem egy több éve elavult játékot teszek fel egy újabb fejlesztéssel szemben,mégha azzal gondok is vannak.
Más kérdés,hogy amikor ráálltam az FSX-re, azt mertem remélni,hogy mivel legújabb verzió,majd folyamatosan fejlesztik, noha ez nem így történt.
Valahol a helyzetem hasonló a tiédhez, mindent ehhez szedtem össze, már csak emiatt sem váltanék, ráadásul visszafelé.
A REX-szel kapcsolatosan fenntartom,hogy mindenképpen valós természeti jelenségeken alapul a látványelemei nagyrésze,noha természetesen nem mind, maximum a mi földrajzi viszonyaink és éghajlatunk alatt ezek nagyrésze ismeretlen.
A REX azon problémája amiről írsz, számomra ismeretlen, FSX alatt kis belenyúlkálással (az fsx.cfg-t kell megmutatni neki) problémamentesen települ,nem scannel végig semmi semmit, ráadásul olyan patchekkel rendelkezik, amikkel az FS9-es verzió tudtommal nem és nyilván ezek is stabilizálnak rajta valamit.
Nem értem,ha ennyire nem tetszik,ha ekkora lámáknak tartod a fejlesztőit és minden részével kvázi elégedetlen vagy, miért nem törlöd ezt is és váltasz vissza a jól bevált FS9-es weather dolgaidra? Te dolgod, csak nem értem...Mindenesetre nem akarok további vitát generálni, csak az arcade jelleg folyamatos hangsúlyozását némiképpen dehonesztálónak éreztem az FSX használóival szemben, ezért írtam azt,amit, természetesen én sem akartam megbántani senkit.
Részemről peace, kinek-kinek ízlése szerint FS9 vagy FSX. -
AirBooms
addikt
válasz Gizmo94 #4119 üzenetére
Ha valaki kijelenti,hogy az FSX egy arcade game lenne,az vagy nem látott még arcade játékokat, vagy a fogalommal nincs tisztában. mert ez az állítás egyszerűen közröhej tárgya
Természetesen a kijelentésemmel nem akartam itt senkit sem megbántani, annak idején én is kipróbáltam az FSX-et. Majd mikor láttam, hogy az FS9-hez képest fejlődést nem nagyon hozott, a képi világa szinte utolérhető, a gépigénye pedig óriási, a fizikája csapnivaló, akkor töröltem is a gépemről... Szerintem legtöbben azok használják, akik korábban nem merültek el az FS9-ben, vagy nem nem vásároltak be egy csomó kiegészítőt az FS9-hez. Mert hát egy adott szoftverből mégiscsak a legújabbat illik vagy divat telepíteni a gépre (s ez hatványozottan igaz, ha az a szoftver ingyé' van).
Nekem nem volt ingyé (a kigegészítőim többsége sem), s ezt nem is hangoztatom itt szinte minden harmadik hsz-emben, éppen ezért hadd álljon jogomban eldönteni, hogy számomra mennyire csalódást okozott az "utód". Talán ezért becsülöm meg egy kicsit jobban, s ezért vagyok kritikusabb. S mivel igencsak tisztában vagyok az "arcade" jelentésével, s annak idején a Microsoftnak egyértelműen az volt a célja, hogy szélesebb rétegek "játszanak" a szimulátorukkal, nem is titkolták, hogy inkább ennek a jellegnek az erősítésére gyúrnak rá, s nem lesz jobb ATC (mint ahogy szerettük volna), nem lesznek jobb alapgépek (mint ahogy szerettük volna), s ha már nem lesz visszafelé kompatibilitás, akkor legyen végre elfogadható grafika, elfogadható gépigénnyel (nem lett ez sem).
Úgy gondolom, nem az én kijelentésem a közröhej tárgya. Hanem az, ha valaki ezek után megeszi azt, hogy a REX, ami egyértelműen tovább viszi az FSX fejlesztői filozófiáját minden egyes témája valós természeti jelenségeken alapul.
De ha mégis az én kijelentésemet tartod közrehejesnek, hát szíved joga. Elvégre ez egy fórum...S hogy mi volt a gondom a REX-szel, miért nem tudtam lecserélni az alaptextúrákat? Hmm, lehet, hogy ez egy zéró feladat, de akkor sem keverném ide a szimulátoros múltamat, ennek ehhez semmi köze. Ellenben a REX fejlesztői megtehették volna, hogy miután a programjuk feltelepül, más kiegészítőkhöz hasonlóan kapásból megtalálják a fő FS9 mappát, s nem egy hozzá nagyon hasonló mappát tekintenek annak (én meg gyanútlanul napokig azt hiszem, minden rendben). S arra is keresem a magyarázatot, hogy miért van az, hogy telepítés előtt a REX SP1-e végigscanneli a teljes vinyót, mire végre megtalálja REX mappáját. A fejlesztők ha már ennyire kukák, legalább a manuális beállítás lehetőségét adták volna meg, s nem kéne negyedórát várni, míg az a pár megbájt települ 2 másodperc alatt.
-
-
Gizmo94
veterán
válasz AirBooms #4118 üzenetére
Abból amit leírtál ez jött le, mert nem gondoltam,hogy számodra ekkora simes múlttal egy ilyen zéró feladat végrehajtása nehézséget okoz. Ezért feltételeztem, hogy valami probléma a Rex FS9 adoptjával lehet, mert ez eredetileg FSX-re írt add-on.
Azt gondoltam,hogy az FS9-re átírt verzió arányosan silányabb.
Azonban ez az arcade szemlélet enyhénszólva is vicces. Ezt aki állítja szerintem nem gondolja komolyan, hogy a "nem éppen szimulátorra vágyó célközönség" világszerte nem találna jobb arcade játékokat, amikkel lehet nyomulni. Ha valaki kijelenti,hogy az FSX egy arcade game lenne,az vagy nem látott még arcade játékokat, vagy a fogalommal nincs tisztában. mert ez az állítás egyszerűen közröhej tárgya.[ Szerkesztve ]
-
AirBooms
addikt
válasz Gizmo94 #4115 üzenetére
Azt gondolom, hogy a REX-ben lévő rengeteg "nap-témák" közül nem véletlenül hívnak csupán egyetlen egyet realistic-nek... A többit valószínűleg az FSX arcade jellege miatt kreálták a nem éppen szimulátorra vágyó célközönség miatt.
Amúgy semmi gond nincs az FS9 és a REX működésével. Én rontottam el a dolgot, ezért nem sikerült megszabadulnom attól az irreális csillagszerű naptól. De már sikerült... Nem is értem, mi alapján feltétezed, hogy az FS9-hez nehézkes lenne a REX-et konfigurálni, főleg az FSX-hez képest. -
vzsolo2225
tag
válasz Korcsii #4062 üzenetére
Na, úgy néz ki, hogy meg van a megoldás. Az index fórumon is felmerült ez a kérdés, és mint kiderült, a Malév gépekből hiányzik valami, ami a Wizz Airekben megvan, így a Malév Boeingok csak CAT IIIA-t tudnak a Wizz Air Airbusainak CAT IIIB-jével ellentétben.
-
Gizmo94
veterán
válasz AirBooms #4114 üzenetére
Szerintem biztosan van a természetben ilyen fényjelenség, Kétlem,hogy a REX fejlesztőinek célja lett volna az,hogy sosem létező dolgokat kreáljanak. Biztos vagyok abban, hogy sok-sok ezer természetfotó alapján tervezték a látványt.
Abban azonban már kevésbé,hogy az FS9-re egyáltalán érdemes volt-e adoptálniuk ezt az egészet, ha ott ennyire nehéz megszabadulni tőle. FSX-ben csak egy klikk választani másik nap effektet,van választék bőven.[ Szerkesztve ]
-
Gizmo94
veterán
válasz Korcsii #4112 üzenetére
Ehh, nem jó oldaláról nézed, képzeld azt,hogy párás a levegő és egyből valósághű lesz.
Sajnos az egész FS-hez eléggé élénk képzelőerő szükséges,hogy valósághűnek lásd.
Hogy néznek ki a folyók, meg a reptereken a kiszolgáló járművek, stb.. Pláne mikor a buszok átcsavarnak egy-két gépen, vagy egymáson. Nálam pl. egyszer a pushback kocsi lazán kivasalta az ottragadt kalimpáló embert. Sajnos elfelejtettem megörökíteni..
Tehát kb. annyira valósághű az egész, amennyire azt akarod,hogy az legyen.. -
Geryson
addikt
válasz Korcsii #4107 üzenetére
Nekem az egyik kedvenc gépem volt a 777 még az alap FS2000 vagy 2002 óta (nem tudom melyikben is volt benne először). Tartok tőle, hogy nem fogják amúgy tartani - ahogy ezt más is mondta. Én azért hagytam abba többek között a VA-ban való repülést, mert áttértem FSX-re olyan 2 éve és piszkosul hamar kiírták a PMDG oldalon, hogy "comming soon", de azóta csak egy kis mellébeszélés, de semmi, de még csak egy fotó sem! Na azért ez érdekes. Persze az oda van írva, hogy "amúgy ez nem egy v2 lesz, hanem piszkosul királyságos és csili-vili".
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Bundee69 #4101 üzenetére
Én levettem, mert valami volt, de lehet ez nálam inkább a Win7 volt, most mondom stabil tökre a XP x64, még tesztelgetem és utána jön a húzás, mert sajnálom nem kihasználni ennek a tökéletes procinak az erejét.
A PMDG hír nem rossz bár furcsa, hogy erről (pl. a 747-ről, ami elvileg ebben a hónapban kellene lennie) semmit nem írnak. Gondolom ehhez már DX10 kell majd, ami nekem most nincs a x64 miatt, de ha már szebb a gép DX9-en is, akkor már megérte.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Thinkpad T470, 14" FHD IPS, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, W10, 27% áfás számla, 1
- Lenovo Thinkpad T470, 14"HD, i5-6200U CPU, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, W10, 27% áfás számla, 1 év gara
- Lenovo Thinkpad T460, 14"HD/FHD, i5-6200U CPU, 8GB RAM, 256GB SSD, W10, 27% áfás számla, 1 év garanc
- Akció! Dell E5440 laptop (14/i5-G4/4GB/256SSD) - 1 év garancia, 27 % számla
- Dell Precision M4500