Új hozzászólás Aktív témák
-
Jadro
veterán
válasz AMD Power #66713 üzenetére
Ebben jó nagy szórás tud lenni. Nekem pl lakás-melóhely napi kb 25 km oda és vissza is. (Vegyes a szakasz M0-ra felhajtóval, kis M0 gurulással, 4 sávos bevezető úttal és városi szakasszal.) Ezt tudom abszolválni 7+ literrel is (az általad említett motorral új S-Cross) és lehet 6 literből is. Előbbi ha dugó van és légkondizni is kell, utóbbi ha lehet haladni, nem kell folyton megállítani és megindítani az autót.
Emellé jön be, hogy az enyém 4WD és automata. Lehet ezt csökkenteni ha az autó 2WD és/vagy manuális. Szóval arra a kérdésre, hogy mennyi ehhez a motorhoz az átlagfogyasztás: 5-7 liter. (Pl rögtön látszik most a fogyasztásban, hogy vége a sulinak és nincs annyi bejáró reggel.)
Az enyémmel is tudtam menni 5.2-es fogyasztást Budapest-Pula viszonylatban, de a napi ingázásban nem ez a jellemző.
Olyan ez mint a kinek hogy merül a mobilja kérdéskör. Baromira függ a körülményektől.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
Jadro
veterán
válasz AMD Power #66720 üzenetére
Közben megnéztem a tankoló appom adatait. 2022 márciusa óta, 67 tankolás alapján 6,92 az átlagos fogyi. Mindez többnyire halmozottan hátrányos közlekedési szituációkban.
Szóval a 8 liter közelében sincs szerencsére és ugye ebből még biztosan lejönne legalább fél liter (de inkább több) ha ugyanezt 2WD manuális váltóssal adnám elő. Viszont nem cserélném el semmiért
6 sebesség igen. Fordulatszámra nem tudok konkrétumot mondani, mert nem szoktam nézni, úgyis elvált ha neki úgy jó. Autópálya tempónál meg 130-135 tempomat és forog amennyit forog. 6,5 körül eszik ilyenkor. (Fogyi app szerint.)
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
-
SirKero
őstag
válasz AMD Power #66713 üzenetére
Álltalában két személlyel agglomerációból Budapestre ingázás 6,2-6,5 liter.
Lakott területen kívül 80-90-es tempónál 4,5 liter pálya 130-as tempó 6,5-6,7 liter.
2019-es 1,4 MT.Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
tboldi
nagyúr
válasz AMD Power #66735 üzenetére
Nem a fokozatok száma a lényeg, hanem az áttételezés. Az én Alfám is 6 sebességes, de ugyanúgy 3500-at pörög 130-nál. Rövidebb végáttételt kapott, mint az átlag M32 váltók (Opelek, Fiatok, Saabok, etc).
Illetve a dízel Lanciánk ~2800-zal is elvolt 130-nál, és az csak 5 fokozatú volt.[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz AMD Power #66742 üzenetére
Azért ez nagyon nagyon sok tényező függvénye.
Én meg tudom tenni ugyanazt az 50 km-t átlag 5L-ből, meg 6-ból is, pályán is szintén nagyon változó. Német korlátlan szakaszon ahol eléggé jól tudtam egy 150-et tartani volt jobb fogyim, mint itthon ahol 100-130 között kell ugrálni mindig (forgalom, összességében rövidebb táv, stb).
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
szabonagyur
félisten
válasz AMD Power #66744 üzenetére
Itt van nekem egy majusi nagyobb trip adata az appbol, tankolas alapjan is kb ez az atlag, ez alapjan szerintem lathato, hogy eleg jo atlagokat hozok vele szoval nem finomkodok. Ez 2 fovel, csomagokkal, van benne valodi nemet korlaton szakaszon haladas is.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
-
Gyöször
senior tag
-
Moleman
addikt
válasz AMD Power #66827 üzenetére
Nekem eddig csak rossz tapasztalatom volt a márkaszervizekkel (és szalonokkal), úgyhogy ha legközelebb garanciális autót is veszek, nem fogom oda hordani, nem ér annyit a garancia.
Ritkán cserélek autót, ezért nem is lesz árképző tényező az eladásnál, mert addigra már amúgy sem lenne rajta garancia. -
bigdigit
addikt
válasz AMD Power #66869 üzenetére
Pontosan bár nem fogom erőltetni. Talán a kokszosodás miatt jót tesz és ha tudom még pályázni is fogok akkor azt kap majd. Bár nem tudom egyáltalán van-e jelentősége ilyenkor pálya vagy csak sima használat is elég. Mondjuk abban sem hiszek tesz valamit kokszosodás ellen csak kicsit jobb a lelkemnek ennyit tettem érte.
-
dethroner
veterán
válasz AMD Power #66932 üzenetére
Múltkor ránéztem az 1,2-es swift 3400-at forog 130-nál. Nagyon jól hangolták ennek a kocsinak a váltóját, alacsony tartományban se ráng ha nem vált vissza az ember, és pályán kevesebbet forog mint az 1,6-os citroenem. Swift
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
blakey
titán
válasz AMD Power #66904 üzenetére
Nálam, a budai oldalon minden oké, érdemes az automatikus frekvencia választást bekapcsolni, így, ha az adott adó más frekvencián is sugároz, akkor elkerülhető a gyengébb minőség. Az országot járva is teljesen jól működtek az adott adók, én csak zenei adókat hallgatók, egyébbel nincs tapasztalatom.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
nagyúr
-
őstag
válasz AMD Power #66999 üzenetére
én is rekordot döntöttem: 2 nap alatt mentem 1500 km-t a Swifttel máskor ezt kb 2 hónap alatt sikerül
Múlt hét szombaton Székesfehérvár-Split-Brac, most szombaton meg vissza (de ott helyben nem használtam).
Tegnap a kompozás után beültem 13.30-kor Splitben a teletankolt autóba, és a világ összes torlódása után 542 km-t sikerült megtenni 9 óra alatt megállás, kiszállás, motor leállítás nélkül.. végig pályán. 60km/h-s átlag, szétvert az ideg.
Akkor is csak azért álltunk meg Zalakomáron, mert elfogyott a benzinFogyasztás a teljes távra: 7.046L / 100km
Csak odafelé: 6,66 az első tankolásig - hajnali 2-kor indultunk, szóval klíma itt még nem kellett.
Visszafelé meg rengeteg araszolás és klíma is volt; de előzetesen simán 7.5-re tippeltem volna a túrát - Mo-n végig GPS szerinti 130-135, vagy amennyit a forgalom engedett, kint odafelé szabályosan, visszafelé amit lehetett.[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
Qtya123
őstag
válasz AMD Power #67165 üzenetére
Igen, ahogy mondani szokták az autó van az emberért, nem fordítva.
A ponyva van, hogy hasznos, de nem ultimate megoldás, főleg nem kompromisszum mentes.
Én már mondtam, hogy végtelenül gyűlölöm, mikor az autóról szedegetni kell a fáról lehulló és a szélvédő előtt összegyűlő leveleket, virágokat.
De ennél még jobban gyűlölném, ha olyanokkal kellene szórakozni, hogy indulás előtt a tárolóban teregetem ki a vizes ponyvát (aki egy kis lakásban él és nincs tárolója, az meg eleve ezt meg sem tudja tenni), az meg aztán főleg gáz, ha szakad az eső és én azért ne használjam az autót, mert épp rajta van a ponyva. Akár autóhoz vagyok kötve, akár nem. Ott az már az a pont, hogy én vagyok az autóért.Szerintem ez arra jó, ha tudod, hogy jó néhány napig, akár 1-2 hétig tuti nem fogod használni. Akkor rárakod mosás után és kész. Mikor újra használod, nem lesz poros, örömmel ülsz be. De ha napi, vagy akár 2-3 napi szinten beleülsz, akkor túl sok a macera.
blakey: Jó az tény, ha választani kellene, hogy fólia alatt mikrokarcok, vagy madárürülék miatt megmart lakk, akkor inkább legyen egy egységes mikrokarc rajta. Bár eddig akárhányszor volt az autóimon madárürülék, sosem bántotta a fényezést.
Nekem inkább az esős dologgal van nyűgöm, mert akkor nem 5 perc a dolog.Amúgy nekem az a paranoiám a fáról hulló cuccokkal szemben, hogy valamennyi úgyis beleesik a szélvédő előtti rácson keresztül abba az üregbe és vajon egy autómosásnál kimossa-e onnan a víz, vagy valahol szépen gyűlik és komposztálódik a cucc. A régi Swiftnél ott egyértelműen komposztálódik a sárvédők mögött megállva...
A Crossnak ilyen szempontból talán jobb a helyzete, mert nem a klasszikus sárvédő-küszöb csapda van, hanem ilyen: [kép]
Ott max a műanyagon áll meg alul, azt meg nem rohasztja. Meg szoktam egyébként néha alulról ütögetni, hogy kihulljon onnan a dzsuva. Nem sok van, ami van azt nem tudom, hogy a kerékjárati dob felől, vagy fentről jut-e be.
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz AMD Power #67177 üzenetére
És itt a lista is a mezőnyről... (Talán volt is már.)
Nyilván a Suzuki a "Kis autók" meg "Kis SUV-ok" kategóriában tud labdába rúgni.Én ezeket a listázásokat azért fenntartásokkal kezelem, hiszen millió más sorrendet is fel lehet állítani, attól függően mik a mérlegelései szempontok. De azért jó látni, hogy a "nagy" nevek mellett is jut némi siker a Suzukinak.
-
slett27
addikt
válasz AMD Power #67196 üzenetére
Sajna mentem vele 160-180 megvolt (persze német autópályán ). A Punto akár hogy gyorsultam nem ment 6.4l fölé. Igaz az csak 77LE volt és 8V.
Én azt gondoltam ilyen kis ccm-es autó megáll 8L-nél kb akárhogy tolom.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz AMD Power #67222 üzenetére
Az lehet, de a szerencsétlen kis Vitara forog 3500at 150-nél... bőven menni óhajtana még onnan, mégis én vagyok az ámokfutó, mert a többiek 110-120al poroszkálnak ugyanilyennel a külsőben és háborognak a kamionok mögé érve hogy nem engedi ki őket senki. Lehet ők is fogyasztásra mennek... óra szerinti 130-nál 6,2, ahogyan én használom inkább 7,3, mindenki döntse el maga. Annyira keveset megyek vele hogy ez számomra egy felejthető paramétere egy autónak.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
burgatshow
veterán
válasz AMD Power #67342 üzenetére
Fekfolyadekot illik amugy is 2 evente, a tobbit en lehet meg nem, ahhoz nem mentel sokat. Az enyemben van 36e szinten 21-es vasarlas es a 30 ezresen mar kertem, hogy csereljek a fekfolyadekot. Valtoolajat majd 3-4 evesen / 50-60e km-nel (enyem automata). A tobbit en gyartoi ajanlas szerint.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz AMD Power #67874 üzenetére
Tudjad, hogy igen hitvány égőket lehet kapni manapság. Az 1990ben újonnan vett trakiban kb 6 éve kiégett egy izzó, azóta azt már 4x cseréltem, a többi még gyári, a zsiguli 93as ugyan ez a szitu minden gyári benne kivéve a 2 fényszóró H4es.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.