-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kloden
senior tag
Akksiból ha most 12Ah-s van a mociban de cserére szorul, akkor vehetek bele 14Ah-asat? Nem gond? Mellesleg lehetséges hogy gyárilag 10-es volt benne...
"Ön fél a haláltól?" "Az élettől félek."
-
Something_
őstag
válasz Something_ #44990 üzenetére
Sziasztok!
Nah egy kis update.
Arra jutottam, hogy marad a Sonic munkába járós igáslónak az autó mellett, nem cserélem le 50-esre, 125-ösre. Egyeztettem a motoros szerelőmmel, felesleges lenne másik 50est venni helyette.
A 125 jogsit lehúzásnak érzem, ezért nem is gondolkodtam sokáig rajta.Nah, viszont A korlátlant fogok kezdeni, rajta vagyok az ügyön, egy infót akarok majd kideríteni a közeli iskolákban, hogy a KRESZ tanfolyam, hogy oldható meg, hogy beseggelem és csak vizsgázni megyek el. A 30 elméleti órából a 20 kreszt, feleslegesnek érzem az időt elpazarolni rá. Természetesen a maradék x óra elmélet érdekel. Esetleg ha valaki tud ez ügyben pár infót, az kérem jelezze.
Nah, viszont már ki is néztem, hogy milyen motor lesz helyette (remélem nem gáz, hogy a robogós topikba kérdezem ezt meg, ide is vág egy-két dolog miatt.)
Szóval beleszerettem a CBR600F F4-be. Mind kinézet, mind tesztek alapján. Természetesen az árfekvése is szimpatikus.
Akikkel eddig beszéltem, mindenki próbált lebeszélni, hogy egyből 600-as legyen az 50-es/autós tapasztalatok után. Ennyire drasztikus a helyzet, vagy csak féltenek az ismerősök?
Nem látom logikus döntésnek, hogy vegyek egy "felesleges" köztes köbcentis robogót/motort. Erről kérnék egy kis eszmecserét, hogy kinek, mi a véleménye erről.Jelenlegi elképzelés az, télen/off szezonba veszem a motort és megmarad mellette melóba járósnak a kis 50-es is.
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #45756 üzenetére
A B125 jogsira sok mindent lehet mondani, de azt, hogy lehúzás, azt azért nem Olcsó, gyors.
CBR600F pedig sportmotor, nem a klasszikus munkábajárós jármű mintapéldánya. És igen, mint minden kétkerekű, veszélyes a maga módján. Kicsit drasztikus váltás 50-es után, viszont van aki helyén tudja kezelni a lóerőket, van aki nem. Van azért itt a fórumban is olyan, aki már párat már esett, mert nehezen méri fel a saját korlátait. De ismerősöm is Fazert vett jogsi előtt, egy év múlva eladta, mert nem akarta kinyírni magát - na ő felismerte a határait
Ha munkába szeretnél járni vele, ne ezt vedd Ha motorozni, akkor nyilván egy jó választás lehet.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #45756 üzenetére
Szia!
Én azért a 600-as CBR-rel vigyáznék... Bár ha lehet bele valami olyan elektronikát tenni, ami nem engedi X fordulat fölé... Sor4-esek fent mennek nagyon durvánwww.dongosofor.hu
-
maszekember
aktív tag
válasz Something_ #45756 üzenetére
Kresszel kapcsolatban: egyes iskoláknál létezik,hogy egy központi programon keresztül,önállóan (de a szoftver felügyelete és állandó rész-vizsgái mellett) tanulod meg a a közlek.rendet. E-learning a neve,olyan sulikat keressél,akiknél kérhető ez (egyébként Én is így toltam le,nagyon jól megírt,érthető sok képpel,szóval abszolúte használható ) .
Mociról. Én is csak most kezdtem az ipart (bár 2.000 km-t már letoltam február vége óta) egy CBF 250 hátán. Szerintem fontos a fokozatosság,vannak az itteni motoros fórumon tagok,akik ügyesebbek az átlagnál (vagy legalábbis nagyobb önuralommal bírnak) ,és a 0-ról kezdve is kezelni tudták a nagy vasakat,de ez egyrészről nem reprezentatív,másrészt pedig valószínűleg nem véletlen,hogy az "öreg" motorosok ,szakírók is mind fontosnak tartják a "lépcsőzést" . Egy barátom most cserélte le a 150 köbös mociját egy 600-as hornetre,és már volt nem egy, a gép erejéből adódó veszélyes helyzete (az egyiknél a lámpánál indult el,és teljesen véletlenül még a kuplung kiengedés közben nagyobbat húzott a gázkaron mint kéne,egykerék lett belőle,és csak épphogy nem vágódott el) . Egy nagy gép sokkal inkább megbosszul egy hibát mint egy kisebb. Ha nagyon szeretnéd érezni a sebességet,akkor köztes megoldásként vegyél egy nakedet,ott 110-120 körül már olyan érzés,mintha egy mig-29 hátán hasítanád a szelet .
" The only time a lawyer can cry, is when it's all over..." -Prosecutor Godot
-
kcsa
veterán
-
DigitXT
félisten
Abszolút. Aztán ma este hívott is, hogy megjött ám múlt héten a tárcsa,
csak elfelejtett a kolléga szólni. Sebaj! Holnap megyek érte, aztán irány
a Motorrad. (Már ha adnak rögtön időpontot a méregetésre + cserére.)Maját ma megtankoltam 3,8 lett a fogyi. Még ~7 km, és megvan az 50K.
-
andree04
aktív tag
válasz huszi.gyb #45727 üzenetére
Szia.Csak tud mi a baja?Erre egy észre vétel,ha álló helyzetben felpörgettem akkor utána pár mp-re meg is áll,ezt már 2szer eljátszotta,mitől lehet?20K ért vettem,és úgy 40-50K el is szeretném majd adni,felújítás után persze ha nyerek rajta minimum 5K az már nekem megérte.
-
vico03
tag
-
-
szabop27
csendes tag
Sziasztok!
16"-os méretben tudtok ajánlani bevállt gumit robogóra? 2.75/80 és 100/80 a méret, a hátsóra találok választékot, de az elsőre nem igazán. Köszi előre is!
-
Something_
őstag
Írtam is, hogy nem munkábajárós lenne, csupán csak hobbi, meg megszerettem a motorozást. Munkábajárós 50-es lenne, ez a logikus megoldás rá.
Ahogy ismerem magad, úgy fog alakulni a történet:
- megveszem a 600-ast, kevés lesz az 50-es és helyette lesz valami nagyobb ccm-es robogó melóbajárósnak
(amúgy a melóbajáróst úgy kell elképzelni, hogy kb 15 km. 16. kerületből bejövök vele az Oktogonhoz)huszi.gyb: hmm, ha van ilyen lefokozó és nem tesz rosszat a motornak rövidtávon, akkor érdemes lenne belerakni az első hónapokra. Motoros topikba kérdezzek utána, hogy pontosan, hogy is működik ez?
maszekember: köszi, megnézem ezt az e-learning-et. Nem tudom így hirtelen elképzelni, hogy mi ez :-)
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #45779 üzenetére
Ha belefér a költségvetésbe, ez egy ideális kombináció lehet
De "kezdőként" tényleg óvatosan a 600sor4-el
-
kcsa
veterán
válasz szabop27 #45778 üzenetére
Olyan hogy 2.75/80 nem létezik. 2.75ös diagonál gumi létezik 16-os méretben, elég széles választék van
-
canniball
nagyúr
válasz Something_ #45779 üzenetére
Na persze, e-learning meg fojtás...ne csináljátok már!
1. Amikor B125 Kreszre mentem (ami amúgy ugyanaz mint az A) a vizsga előtt kétszer találkoztam az oktatóval: a bemutatkozó első alkalommal (akkor is egyből a teszteket csináltatta velem), a másodikat meg én kértem hogy tisztázzunk pár dolgot de egy idő múlva rám szólt hogy inkább menjek haza. A kettő között pedig itthon nyomogattam a teszt-programot. Csont nélkül átmentem. Az oktató azt mondta hogy a motorosok nem is szoktak hozzá bejárni és szvsz már meglévő jogsival valóban nem is lenne sok értelme: nagy része ugyanaz mint a B csak autó helyett motor van rajzolva/írva.
2. Komolyan egy valag pénzt ki akarsz fizetni arra hogy betegyék majd kivegyék a fojtást? Önuralom! Ha nem rángatod neki ész nélkül a nagymotorral is lehet lassan/óvatosan közlekedni. Nem tudom másoknál ez hogy működött de nálam önkéntelenül is megvolt, pedig az előd 125-ösnek rendesen cibálni kellett a bajszát hogy haladni lehessen vele.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #45779 üzenetére
Ez csak egy ötlet. Sor4 600 olyan 6-7000ig nem büntet. Fölötte viszont...
És ezért gondoltam arra, hogy HA meg lehet oldani, kezdésnek érdemes lehet Ha nem, akkor tényleg elgondolkodnék egy gyengébben... Szerintem.
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #45784 üzenetére
Én úgy tudom, hogyha már van bármilyen (pl. B) kategóriás jogsid, akkor van lehetőség programmal tanulni az oktatásra járás helyett. Ha egyből A-ra megy (semmi gépjárműves előélet nélkül), akkor végig kell seggelni a komplett tanfolyamot, ha tetszik, ha nem...
szerk: a kis csótányon a gázmarkolatot nálam is nyugodtan lehetne egy kétállású kapcsolóval helyettesíteni...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
canniball
nagyúr
válasz Bogyó bá' #45786 üzenetére
Gondolom oktatója válogatja. De ha robogózik jó eséllyel van már valamilyen jogsija.
Szerk.: te tudsz bütykölni, szereld át!
Amúgy legelső alkalommal mikor elindultam itthonról a CiGivel majdnem pórul jártam: legurultam az út felé lejtő hídról de nem számoltam a tövében levő mélyedéssel (csatornázás után b@xtak rendesen megcsinálni így van ott egy kisebb árok), ami faszán megdobta a motor elejét én meg ijedtemben oda is húztam neki; így majdnem elvágódással kezdem a motoros pályafutásomat, remélem senki nem látta!https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #45763 üzenetére
P*csába már az egésszel... Nálam az új tárcsa, de a Motorradban
elhajtottak, hogy az nem úgy megy, hogy odamegyek, mert ~15 perc
munka. Majd jövő héten, időpontra. Hiába mondta Laci, hogy majd ha
ott vagyok a szerelő mellett, akkor hívjam fel, s ő beszél vele, mondta
a szerelő, hogy qrvára nem akar beszélni a Lacival, jól tudja milyen.Mondjuk egy miatt nem vagyok ideges: most már le lesz mérve úgy is,
ahogy most van, meg a felszerelt is. A "Nekem nincs időm méregetni!"
meg majd másképp lesz, ha már az ÉN időpontomnál járunk. Ennyi.Dicséretes amúgy, hogy az EBC megoldásra törekszik, de úgy néz ki,
az érdekérvényesítő képessége a Motorraddal szemben nem elegendő.
Mondjuk nem volt nagyon nagy kerülő, meg rengeteg idő, így lesz*rom:
egy a bosszantó, hogy hosszú hetek óta nem tudok egy jót motorozni!Ui: Madisonon bevillant a csóróságjelző, ez akkor megint 6L körül lesz.
(Kb. 150 km van benne a legutóbbi tankolás óta: 5,5-6 körül elmegy.) -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #45787 üzenetére
Én sem dicsekedhetek a kis csótánnyal megtett első pár kilométeremmel: minden kanyarban ki akartam törni a nyakamat. Ugyanis a nagyon kezes YBR tanulómotorhoz képest az enyém egy "végtelenül rossz motor": a villaszög és a futóműgeometria miatt nagyon nem szeret kanyarodni, ráadásul "nincsenek" fékek rajta. Az utcánk végén jobbra akartam kanyarodni (aszfaltút, de bazi nagy felgyűrődésekkel) és 10km/h sebességgel majdnem lefektettem a gépet az útra, letett mindkét lábbal alig bírtam megtartani... ...aki látta az tuti azt hitte, hogy részeg vagyok.
Azóta már megszoktam a korlátait, és becsülöm az erényeit: piszok kényelmes üléshelyzet, a fékek fognak, csak erősen kell velük "kommunikálni", a kuplung kisujjal (!!!) kezelhető, a váltó pedig most, 20 éves korában is olyan precíz, mint a Doxa óra. Az Ibrahim váltója a fél éves motoron is qrva sz*r volt, az összes létező hibával: nem váltott, kidobta, ott is volt üres, ahol nem kellett volna, kettesből nem lehetett ürest kapcsolni, csak egyből, néha akkor is világított az üresjelző, ha sebességben volt, stb. A kuplungjától meg szabályosan elfáradt az egész csuklóm. A hasalós testhelyzettől meg én zsibbadtam el fél óra alatt...
Múlt hétvégén amikor Debrecenben voltam, megmutattam a főnökömnek is a kis gépet, majdnem helyből eltaknyolt vele, pedig amúgy csopperes (Harley Sportstere van). Azt mondta, hogy ilyen kelletlenül kanyarodó gépet még nem pipált...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Den
veterán
hali, van még alkatrészed tact-hoz? karbi konkrétan.
www.simson4t.hu
-
-
DigitXT
félisten
válasz canniball #45794 üzenetére
Ha fittyedni akarsz, akkor vess egy pillantást AndrewTdi eredményére:
injektoros a mocija, nagyobb ccm, erősebb is, aztán az eszik 3,8-at. -
canniball
nagyúr
válasz DigitXT #45795 üzenetére
Nem fittyedek, mert a te fogyasztásod alapján nem minden nagyrobi kér ennyivel kevesebbet, ez már nekem elég. Motorból is tuti van ami nem nyel be annyit mint a Vihar (ez is beéri kevesebbel ha szöszmörgök)...de az élvezet megfizethetetlen, a többire ott a MasterCard.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
DigitXT
félisten
válasz canniball #45797 üzenetére
Hátööö... Nem értem a logikád, de ha neked jó, akkor biztos úgy van.
Nem tudom, hogy 650-es nagymotor miért lenne mérhető egy nagyrobogóhoz.
Hacsak nem látens robogós vagy. Vigyázz, mert Csernus kielemez rektálisan. -
kcsa
veterán
válasz canniball #45797 üzenetére
Szerintem azonos körülmények között hagyományos láncos-váltós konfigurációban ügyesebben lehet spórolni, mint cvt-vel.
Ellenben injektorost az injektorossal, karbist a karbissal hasonlítsatok össze
@DigitXT: azt még nem is említettem, hogy reggel összefutottam egyik nem-ko
szerk. sokadszorra: Mi a fene, levágta a kommentem végét...
[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz DigitXT #45798 üzenetére
Nem vagyok látens, csak múltkor mint írtam figyelmetlenségemnek köszönhetően elkönyveltem magamban hogy a robogók kevesebbet esznek; kicsit megnyugtató tudni hogy ez nem minden esetben van így.
kcsa!
Nem jó úgy hasonlítani, mert az enyém injektoros de 5l alatt sosem volt.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...