-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
urbi73
senior tag
Szerintem ideje lenne átgondolni ezt a fórumot . Hibának tartom azt , hogy gyakorlatilag az a négy öt ember beszélget egymással , nagy robogó témában .
Külön kellene választani ( 50 ccm 70 ccm ig) Azután 125 töl felfele . Azért gondolom így mert nem csak nekem , de kismotor témában sok kérdés " megválaszolatlan , avagy a "nagyok " lenéző magyarázata marad csak , szerintem rengeteg robogós embernek lenne kérdése itt , ( föleg tuning témában )-
-
longwild
aktív tag
válasz urbi73 #45401 üzenetére
Mi korlátozza őket abban, hogy feltegyék? szerk: ja, hogy felteszik a kérdésüket, de nem kapnak választ? Akkor a következő mondat lehet rá a magyarázat... /szerk
Elmúlt másfél évben mióta olvasom/olykor írok, soha nem kaptam lenéző választ... Ha meg nem tudnak válaszolni, akkor nem is válaszolnak.
szerk2: azaz lehet, hogy nem egy IT fórum motoros szekciójában kellene tuning kérdésekkel nyomulni, mert nincs hozzá tudásunk. Gyorsabb választ kapsz az 1Petabyte hány bit kérdésre... /szerk2
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
Zsocy155
őstag
Sziasztok!
Robogót készülök venni, de csak 50-est.
Az Auchan-ban láttam 140K-ért és 150K-ért nem tudom milyen tipust. Érdemes megvenni azért mert új vagy inkább nézzek nevesebbet tipust használtan?
Köszi -
SzlobiG
félisten
válasz SirKero #45395 üzenetére
Elvileg gyárilag 10Ah-s kell bele. Simán mehet a 12-es mint nekem is.
(#45403) Zsocy155 Felejtsd el hulladékot ne vegyél nem hiába kerül annyiba.
(#45401) urbi73 Minek kéne szétválasztani? Nyilván ha tudunk akkor válaszolunk, de most pl arra a hengerszettre amit linkeltél még is mit írjunk? 10k-ért vmi kínai minőség kb ennyit lehet rá írni.
[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
válasz SzlobiG #45405 üzenetére
A burgman fórumon is rá kérdeztem de még nem reagáltak rá. Nem tudom milyen márka a motobatt powermax stb. de ha mehet a nagyobb is bele akkor inkább ezt választanám Szerintem
(#45401) urbi73 Miért ne kapnának választ az 50 cm3 gépesek. Emlékezz csak Criton fojtás mizériájára. Oldalakon keresztül csak arról szólt a fórum. Vagy Symbi Aerox-a
(#45403) Zsocy155 140-150 ezer forint magasságában szerintem már jó állapotú Japán vagy Olasz gépet kapsz. Nem újat de garantálom tartósabbat mint a verebes teszkóban.
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Zsocy155
őstag
Ezt is tudom most már! Akkor az Auchan motor felejtős!
Elolvastam az összefoglalót, de azt nem írja, hogy 70K körül lehet-e kapni használható 50-es robogót. Sokat használnám, tehát valami tartósat vennék, az nem baj ha egy kicsit csúnya. -
SzlobiG
félisten
válasz SirKero #45406 üzenetére
Nem a márka miatt linkeltem csak az Ah miatt a 400-as burmanra ezeket dobta.
Az a varta jó vétel én tavaly ezt vettem.
(#45407) Zsocy155
150-ért Yamaha Jog, Honda Dio ezeket érdemes nézni nem rég volt linkelve pár szép darab. Főleg ha sokat használnád akkor érdemes többet adni érte mintsem hulladékot venni amivel csak a szívás van.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz urbi73 #45401 üzenetére
Hol az a rengeteg ember? Én támogatom...! Az a 4-5 ember marad
beszélgetni maxirobogókról, a segédmotorkerékpárokat kukázzuk
a topikból, te nyitsz egy segédmotorkerékpár, és tuningja fórumot,
aztán felteszed a kérdéseidet, majd vársz: gondolom az a rengeteg
ember, aki feltenné itt a kérdéseit, majd ott válaszol neked. De akik
nem tudnak (innen), legalább nem zavarnak ott a beszélgetésükkel.Win-win! Szóval én támogatom a dolgot, hajrá! Lehet topikot nyitni!
(A 70-es hengeredről sajnos fogalmam sincs. Nem szakterületem.) -
kcsa
veterán
válasz urbi73 #45412 üzenetére
Látom tényleg nem érted. Ha még ez a csapat is kettészakad (reálisan nézve maximum 80-20 arányban, a nagyobb robogók javára), tippelj, hány szakmai ismeretekkel rendelkező ember lesz a segédmotoros topikban? És a századik "ötvenezrem van, de szépet vennék" kérdés után is ilyen lelkes lennél?
De egyetértek DigitXT kollégával, próbáld meg. Ha van hozzáértő SMKP témában, át fog járni oda, ebben teljesen biztos vagyok.
-
üszök
őstag
válasz urbi73 #45412 üzenetére
Kínai szemét. Egy minőségibb 50-es henger többet tud. Az unoka öcsém vett tavaly ilyesmit,hát elég fika volt.
Kisebbek voltak benne a felömlők mint a gyári ötvenes hengerben.Bocs,hogy erre írtam,de nem volt kedvem vissza keresni.
Ha szét szakad a topik,akkor még egyel többet kell olvasnom.
Nekem van 50-es és 250-es robogóm is.
Zsocy155
(senior tag)Azokkal csak az a gond,hogy nagyon kicsikék,kicsi kerékkel.
(mármint a jog,Dio)
Figyelni kell velük rendesen az úthibákra.[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Lengyi
aktív tag
Sziasztok!
Van egy Atlantis Derby 50cc-m. Nem nagyon használom, inkább autóval közlekedem. Szeptember óta hozzá sem nyúltam, most vettem elő a jó idő alkalmával. Akksi lemerült az tény és való, de berúgni sem lehet, hiába taposom. Eddig sem volt a járgány erőssége a "berúgókar". Megpróbálom elmondani, hogy fest a dolog bár nem nagyon értek hozzá. Szóval olyan az egész mintha valami nem lenne rendben a dologgal, van egy kis üresjárata a karnak, valamint ha lerúgom vissza sem áll alaphelyzetbe. Elég idegesítő, mivel amíg valami gyenge akksi volt benne tavaly sokszor cserben hagyott és berúgni sem sikerült. Szerintetek mi lehet a probléma? Tapasztaltatok már hasonlót? Légyszi segítsetek!
-
SzlobiG
félisten
válasz Zsocy155 #45416 üzenetére
Akkor ilyesmiket nézegess vagy piaggio liberty.
Csak sajna ennyiért nem igen fogsz jót kapni...
-
kcsa
veterán
válasz Lengyi #45417 üzenetére
"tavaly sokszor cserben hagyott és berúgni sem sikerült. Szerintetek mi lehet a probléma? Tapasztaltatok már hasonlót? Légyszi segítsetek!"
Próbálkozz ásványvíz helyett töménnyel, úgy szokott sikerülni a berúgás. Esetleg fröccs. Sok fröccs. De én olyat hogy nem tudok berúgni csak akkor tapasztaltam, ha előtte sok zsírosat ettem.
Bocs, fájt volna kihagyni
De komolyabbra fordítva a szót, van olyan hogy a berúgó racsnija szétugrik, törik, kopik, stb. Deklit ha lebontod, lehet már te magad is látni fogod a hiba okát.
-
SzlobiG
félisten
-
Brogyi
senior tag
válasz csongi #45334 üzenetére
Úgy néz ki a vészleállító kapcsolója a ludas. Hétvégén szétszedem, de a nagy kérdés, hogy olyan lesz-e mint az önindító gombja vagy olyan mint a világítás kapcsoló. Nem mindegy, mert az első csak oxidos volt, és tisztítás után tök jó lett, de a világítás kapcsolója, az szívás. Összeégett, és csak csere maradt.
Azért neked címezem mert talán nálad is hasonló a kapcsoló. -
Grillo
senior tag
válasz Zsocy155 #45407 üzenetére
Én tavaly vettem 65ért 50est, de kellett rákölteni vagy 40k-t, hogy jól működjön, és most is megkotlott valami, csak annyi időm sincs, hogy elvigyem szerelőhöz.
Kolléga vette Diot 45k-ért, kb 20-at költött még rá, az megyeget azóta is, de 50-55 km/h-nál nem nagyobb a végsebessége. -
SirKero
őstag
válasz csongi #45427 üzenetére
Igen az
Közben a Burgman fórumon találtam egy hozzászólást a töltés témában igaz,hogy K2 nem K5.
- alapjáraton: 14,5 Volt
- alapjáraton, bekapcsolt fogyasztók mellett: 14,2 Volt- Emelt fordulaton (~4000 RPM) : 14,7 Volt
- Emelt fordulaton, bekapcsolt fogyasztók mellett: 14,3 Volt[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
csongi
veterán
válasz Bogyó bá' #45430 üzenetére
Szerintem fordítva Sajnos a vészleállítók igen csak be tudnak égni. Vészleállító ahogy a nevében is benne van. Én nem használom, csak kulcs
Brogyi: Hasonló szerintem igen csak. Javaslom az egész villamos rendszert nézd át, és mindent takaríts meg.
nincs mese 10 éves vasak, és az idő megteszi a maga hatását. Mindenféle képen meghálálja magát. Erre finnyássak.
Oxidációk mindenütt lesznek, ha tudod akkor forraszd újra a kábelvégeket, vagy cseréld ki az adott szakaszon a vezetéket. Sajnos a kontakt spry és a WD40 néha kevés, mert a sarok tiszták, de a saru és a vezeték érintkezése xar. Ezeket kell forrasztani, vagy cserélni.
Ha nem megy, akkor szerelő. Sokba kerül ha nem csinálja meg az ember, mert ellövi a feszszabot injektor fej stb. Töltésnél terhelten 4500rpm melett meg kell lenni a 14-15V- nak ha nincs akkor szívatós lesz.
Mint ahogy már jeleztük a hátsó lámpád is érdekesen viselkedik.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz urbi73 #45412 üzenetére
Ez nem sértődés. Tényszerűség. Engem nem zavar a tuningos
kérdésed, max. átugrom, ha nem tudok rá válaszolni... De ha
Téged zavar, hogy másról beszélgetünk, az miért a mi hibánk?Az, hogy egyébként én (következetesen!) a "helyén kezelem" a
segédmotorokat (felnőtt ember alá senkinek nem javaslom, se
dinamikus közlekedéshez, se hosszabb távra, se országúthoz),
az is csak egy vélemény, amin idézem: "nem megsértődni kell".Át lehet ugorni nyugodtan, attól még ez az én véleményem.
Szerk: nem értem, miért ne merne ide írni akárki? Többszázezres?
Vegyük pl. huszi.gyb-t, neki ~75K-ba van a robogója. Ír ide, nem?[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #45434 üzenetére
De miért? Az csak egy tiltó jelet ad a CDI-nek, "letesteli" a vezérlést... (legalábbis Hondáéknál).
Ja, és az én kis csótányomon a gyújtáskapcsoló "leállító" kontaktuspárja simán párhuzamosan van kötve a kormányon lévő vészleállítóval, gyárilag. A rajz tetején a kék és a zöld madzagok..
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
urbi73
senior tag
(#45435) DigitXT "segédmotorokat (felnőtt ember alá senkinek nem javaslom, se
dinamikus közlekedéshez, se hosszabb távra, se országúthoz), "
Na harmadjára is megerősítteted a véleményem . Tudod ebben az országban sokan vannak akiknek , ilyen mocira telik .[ Szerkesztve ]
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz urbi73 #45440 üzenetére
Sajnos a mai forgalom sűrűségéhez és ritmusához veszélyesen gyengék az 50 köbcis segédmotorok, ráadásul (főleg ha húzzák neki) akkor egy 2 ütemű 50-es jóval többet fogyaszthat, mint egy (rendszámos) 125-ös négyütemű. A B125 bevezetése óta a jogosítvány is igen könnyen megszerezhető és olcsó is ez utóbbiakra.
Írtad, hogy napi 40-50km-ekre kellene, az meg nem kevés. Nagyon hamar behozná így az árát egy ilyen befektetés szerintem.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Brogyi
senior tag
válasz Bogyó bá' #45436 üzenetére
Fiúk! Hétvégén meglátom. Az állapota a kapcsolónak mindent elmond. Köszi mindkettőtöknek.
A hátsólámpát pedig megvárom míg kiég. Biztos hogy nem bombázom szét ezért. A feszszab cserénél megfogadtam ha kiég az egyik mindegyiket kicserélem. Nem szarozok vele egyesével.
Nem csak két csavar ki, és kész. Le kell szedni a szoknyát. Na, az nem 5 perc. -
Grillo
senior tag
válasz Zsocy155 #45441 üzenetére
Ráadásul szerintem nem számoltál a felszereléssel és az üzemeltetéssel.
Nekem 65k volt a robogó, biztosítás 3k körül. Átnézés, szükséges dolgok cseréje, javítása 20k. Ezek voltak az azonnali kiadások.
Vettem sisakot 25k (használt márkás, de újszerű), kesztyű 5k, kabát 35k, térdvédő 7k, lakat 10k.
Ezeken lehet spórolni, hogy nem veszel, vagy olcsóbban, de nagyságrendeket nem tudsz ezen megtakarítani, ha folyamatosan szeretnéd használni.
Ősszel jött még téli kesztyű 20k (ezt kicsit túl lőttem, 10k körül van használható), muff 7k, lábtakaró 16k, nyakvédő 3k, vesemelegítő 3k. Ha van valami meleg cuccod, amit felveszel a ruha alá, akkor ezzel november végéig kihúzható az idényt, és február végén, március elején neki lehet indulni.
Év közben kellett egy gumibasz, ami csak gyári van, 15k, új kuplung 12k (8k lett volna a noname), fesszabályzó elszállásakor összes elektromos kütyü cseréje, ezeknek egy részét ingyen kaptam bontottan (akku, fesszabályzó, index relé, összes izzó, önindító relé).
A fenti dolgok egy részét magam szereltem, egyszer majdnem teljesen szétszedtem, idomokat magam javítottam, stb.
Szóval a robogózás sem olcsó.
Lehet, ha 150 körül vettem volna, akkor az első évben nem került volna ennyibe, de előbb-utóbb a kopó dolgokat mindenképp cserélni kell és bármi bármikor meghalhat.Ami szerintem mindenképp hasznos, ha olyan típust veszel, amiből sok van, így bontottan is találsz alkatrészt.
-
csongi
veterán
válasz Brogyi #45445 üzenetére
bogyo112: Nem tudom pontosan ezen hogy is van, nézem a kapcsolási rajzot, de a szemem kigúvad már követni sem tudom
Sikero: Nincs mit.
A fesszab csere csak egy apró kis része. Olyan ez mint ha ki cserélik az ember szívét, de az érhálózatot nem tennék rendbe. Pumpál az meg minden, csak az erekben nem jut el a vér ahova kell.
Nah ilyen a fesszab csere is. Lehet az akksinál már mérhető a töltés, de az injektorfejnél már csak soványka 12,5V marad meg, és ez hosszútávon kinyírja. A csatlakozási pontokon az oxidáció miatt ellenállás képződik, ami hőtermeléssel jár, majd megolvadnak a műanyagok, és egyre rosszabb lesz.
Kabátold le és küzdjél vele 2 napot, mint hogy legközelebb ott maradj a túra közepén. Szvsz. Vagy a kiégett féklámpa miatt tolnak meg hátulról.Mosqito: Nekem is gyanúsan sok, de ezt mondja service manulja. Lehet az elektronika még elbírja ezt a feszültség értéket, és ahogy mondod már jelez hogy gebasz van. Neki legalább jelez, nálam az akksi jelez, felforrtam A savas tea kész
[ Szerkesztve ]
-
urbi73
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Tippmix
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Gyúrósok ide!
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Politika
- Yettel topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- bacsis: Készülődés a BRSZK-ra
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Noble Chair EPIC
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000