-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz petata #44945 üzenetére
Ez olyan benzin kifogyásra hajaz. De ezt már írtam... Utána
viszont nem indult volna be, meg nem is ment volna tovább, ha
a tulaj nem tekeri át a benzincsapot, már ha manuális. A csap.
Ha vákuumos, akkor esetleg a vákuumcsővel lehet vmi gebasz.
De az sem javulna meg magától! Szóval ez így elég misztikus. -
petata
őstag
A benzincsap nem manuális szerintem. Kimentem most a garázsba, és megpróbáltam beindítani, a tapasztalatok: Berúgom, beindul, ha nem csinálok semmit üresben szépen jár a motor. Viszont ha indítás után picit is meghúzom a gázt, azonnal lefullad. Járattam 1-2 percig, majd adtam neki gázt fokozatosan, ekkor már nem volt semmi probléma. Viszont! Nincs túl jó fülem hozzá, lehet hogy tévedek, viszont gázadáskor számomra még mindig olyan a hangja, mintha a szívató be lenne húzva - pedig nincs.
szerk: @DigitXT
[ Szerkesztve ]
I didn't poison your dinner. I wouldn't do that to food.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #44933 üzenetére
No hát ez az... Ráadásul ma a Tact érdekes jelenséget produkált. Amikor 0-ról indulok, mindenféle gáznál ránt egyet. De utána megy... Azt hiszem megszerzem a szíjat, és lesz pár túlórája a szerelőmnek...
Legyen rendbe, főleg, hogy amíg nincs másik nem akarom eladni, max valakinek kölcsön adom.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Grillo
senior tag
Na ma engem is szívatott a Gulliver.
Pénteken mentem vele utoljára, semmi baja nem volt. Hétvégén féltető alatt állt, szokásos helyen a cégben.
Ma délután indultam haza, olyan furcsa volt, de nem tudtam mi. Aztán a hátsó kerék felől hallatszott egy kopogó hang, mint mikor a gumiba szorult egy kavics, és mikor leér gördüléskor, koppan egyet. Aztán realizáltam, hogy nem gyorsul, 45-nél nem hajlandó jobban menni, pedig pénteken az óra szerinti 80-at is megfutotta. 2km után visszafordultam.
Most utólag gondolkodva lehet, hogy defektem van? És mondjuk a csavar/szög koppan? De akkor menne rendesen, meg nem tűnt laposnak a gumi.
Motor sem pörgött ki, tehát valami más lesz.Távgyógyításos ötlet, merre induljak el?
-
kcsa
veterán
válasz longwild #44954 üzenetére
Egy darab volt a Bárdinál. Persze nem Kymcohoz, az injektoros xcitingot a legtöbb gyártó nem is ismeri. Speciel ez Royal Enfield Bullet 500 EFI-hez való katalógus szerint, de a típus teljesen megegyezik azzal, ami benne volt.
És kifejezetten örültem a 30k árnak, legtöbb helyen 40k felett van - itt meg akciós volt az az egy darab, gondolom rájuk rohadt, én is csak véletlenül találtam meg, Google nem hozta Találatok között.
-
DigitXT
félisten
válasz petata #44960 üzenetére
Hát ha ez így 10 fok alatt volt, az magyarázat a jelenségre...
Hideg motornál a beporlasztott benya egy része lecsapódik
a hengerfalra, a keverék "szegény" lesz. Ha gázt adsz, azzal
csak több levegőt adsz hozzá, perszehogy fulladni fog.
Szívatóval egyszerűbb lett volna... Nyári melegben kevésbé
van rá szükség, habár még 25-30 fok is hideg a motornak...
Igazából a motorod hőmérsékletén múlik leginkább: ha nem
hűlt még ki, nem szabad szívatót használni, mert akkor meg
azért fullad: a keverék túl dús lesz (akár be sem indulna úgy).Manuális szívató egy ismeretlen motoron, ráadásul nem sok
tapasztalattal: szívás! Az én motorkám pl. az elején szinte
szívató nélkül beröffent hidegen, melegen meg gázt (levegőt)
kellett adni, hogy induljon: el volt karburálva szegényke.
(Két pofára tömte a benyát, kormolt, stb. Be kellett állítani.) -
kcsa
veterán
Kellemes meleg volt reggel (el ne higyjétek), ezért motorral jöttem be. Nem jött még vissza a hibakód, ellenben - nem tudom mennyire placebo effektus, de - kicsit mintha finomabban járna, nem olyan rángatós.
Na majd meglátom a fogyasztást.
-
Brogyi
senior tag
Engem érdekelne, hogy így vetted a motort, vagy csak nem volt szerecséd? Hogyan tévesztettek meg?
Kontrollámpát kicsavarták?
-Kódkiütés.
Van software-ed hozzá? Talán valami egyszerű billentyű kóddal meg lehet oldani.
Most lesz érdekes a fogyasztás. Alakul ez.
Más.
Korábban említettétek, hogy a VR, és az akksi nem számít. Szerintem pedig számít, mert a belsőellenállását elveszített akksi feszültsége fel is szaladhat nem csak kevesebb lehet. A miénk ECU-s nem karburátoros.
Így nem placebo ha ezek jól működnek. AndrewTdi szerintem jól érezhette.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Brogyi #44966 üzenetére
Tesztkörnél nem égett a CELP, de pontosan 20 másodperc kiütni a hibakódot (egy időre legalábbis működik): 10mp gyújtás ráad, 10mp gáz teljesen ráhúz, majd elenged - ennyi
És igen, gyakorlatban így vettem, de nem tudtam róla, mert gondolom gyorsban törölték előtte a hibakódot.
Mivel az ügyemmel nem voltak hajlandók foglalkozni a kereskedésben, és többféleképp is megkárosítottak, ezért a bejelentésem jelenleg a fogyasztóvédelemnél van. Ha elutasítják vagy bármi más számomra negatív lesz, még mehet pár kör nav-nál, csak hogy fájjon neki is, ne csak nekem.
-
SirKero
őstag
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
canniball
nagyúr
válasz SirKero #44969 üzenetére
" Az irányelv szerint az új személyautókat és kisteherautókat az első forgalomba helyezést követően négy évvel kell majd először levizsgáztatni, azt követően pedig minden második évben. Magyarországon jelenleg is így van."
Mi a probléma Mister?https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
wolfnet
tag
Az egész arra fog kimenni, hogy bárki aki eddig picit is "jobban" járt, mint ahogy azt állam bácsi gondolná, azzal is rendesen babráljunk ki. Az lesz, hogy a kerékpárt is műszakiztatni kell majd, figyeld meg.
[ Szerkesztve ]
Privátban érdeklődj! :)
-
SirKero
őstag
válasz canniball #44973 üzenetére
Az hogy jelenleg két év de ez most már bármikor megváltoztatható
Az új szabályozás abban szabad kezet ad a tagállamoknál, hogy ennél sűrűbben is előírhatják a járművek kötelező műszaki vizsgáztatását.
Ez fontos kitétel, mert a németek egy ideje már fontolgatják, hogy évenkénti műszaki vizsgát vezetnek be. Az új szabályok alapján erre bármelyik országnak megvan a lehetősége.[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Fals levegő rendszerbe kerülését mivel szoktátok vizsgálni?
Féktisztító sprayről hallottam. Ha jól emlékszem a repedt gumira fújva a motor felpörög.
Van más módszer is? Hallottam valami olyan anyagról, ami ha bekerül az égéstérbe, akkor megfullad a motor. Tényleg van ilyen?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
canniball
nagyúr
válasz SirKero #44976 üzenetére
Szerintem ha akarták volna eddig is megtalálták volna a módját hogy sűrűbben kelljen menni. Amúgy meg szvsz teljesen mindegy hogy sűrűbb műszaki, magasabb adó vagy újabb sarc, ha kell a bevétel úgyis beszedik valahogy...
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
DigitXT
félisten
Atyaúristen, hogy ezen mekkora plexi van.
-
runner 125
nagyúr
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #44988 üzenetére
Minek ide doboz... Csak tartókonzol legyen... Amúgy gondolom ezek üresek
voltak. Tele (200 kg fölött), nem nagyon bírta volna a gumipók, meg a konzol se. -
Something_
őstag
Sziasztok!
Szeretnék robogót venni 200-250e ft-ig. 7 éve vezetek, aktívan, minden nap. Az autó kicsit sokat eszik (13 lityó), plusz elég unalmas, hogy a jó időben egyre többen vezetnek reggel, pedig pont fordítva kéne ennek lennie. 30-40 perc alatt beértem Bp-n a melóhelyre, ami 10 km-erre van, mostanában pedig autóval 50-70 perc. Na ez kicsit sokk :-)
Tavaly vettem már egy robogót, SR50-es DiTech-et hirtelen felindulásból. Eléggé lerúgott darab volt, ezt utólag tudtam meg, mikor elvittem a szervizbe. A szervizes azt mondta, hogy felesleges rá költeni, használjam amíg tudom, aztán adjam el alkatrésznek
Szóval használtam is, pár hét alatt megállt a motor, pedig 100e felett vettem bőven. Mindegy, kollégám átvette féláron, nem is érdekelt, az árát bőven visszahozta :-)
Most pedig pár napja vettem rokontól egy Sonic 50-et, aminek nincs semmi baja, azon kívül, hogy lomha az SR50 után. Nem kicsitNa már most olyan robogót szeretnék, ami megy 70-et (nem kell többet mennie, mint 70, bőven elég nekem ennyi), normálisan gyorsul. A soniccal az a baj, hogyha előremegyek a sorba, akkor égően lomhán gyorsul be. 45-50el vígan megy még a 110 kg-mal is, még talán ez is elég lenne, de a gyorsulással nem vagyok kibékülve, mert égő és szerintem veszélyes is, hogy nincs benne erő. (pl ha állok a lámpánál és van egy kis emelkedő, akkor elég botrány, míg felér Dózsa-Kerepesi kereszteződésnél a lámpa kifele )
Fenntartási költséget szezononként max 50k-ba lőném be, nagyon max egy hónapban 500 km-t mennék vele.
UI.: megbízható robogó kell, munkába járásra használnám 90%-ban, így nem szeretném tolni és nem szeretnék késni :-)
Köszi előre is a segítséget!
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #44990 üzenetére
Neked egy B125 jogsi, és egy 125-ös motor kell legalább...
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #44990 üzenetére
Mivel hasonlóan súlyos egyéniségek vagyunk, ha rám hallgatsz nem keresel 50-es robeszt (próbáltam...), hanem B125 a te valódi megoldásod
-
Something_
őstag
Köszi a választ!
Van valami aktuális leírás a B125-ös jogsival kapcsolatban? Legutoljára amikora beleolvasgattam eléggé káosznak és viccnek tűnt az egész.
Ha veszek egy 125-ös rendszámos robogót, akkor annak 50e lesz a forgalomba helyezése?
Szóval ha B125-öt választom, akkor úgy mond elmegy 100e ft-om sacc arra, hogy lerakom a jogsit rá és átiratom a robogót?
Kamu50-es itt warez téma amúgy?
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #44993 üzenetére
Kamu 50 mindenhol warez téma, mert illegális, de ha jobban belegondolsz, te sem igazából akarod: ha történik valami (nem is kell hogy te hibázz, elég ha nénike a piacra menet fellök az ezres swifttel), és rendőrség meglátja a járműved elég kellemetlen lesz, okirathamisítástól kezdve, az engedély nélküli vezetésen át adócsalásig mindent kapni fogsz
B125 már motoros kategória, de ezt tanácsolnám neked, akkor is ha kicsit drágábbra jössz ki. Egy 125 4T ugyanannyit vagy kevesebbet fogyaszt mint egy 50 2T, cserébe jobban is megy, megbízhatóbb is, fenntartása nem számottevően drágább.
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #44993 üzenetére
Ha rendszámos, akkor forgalomba helyezés nem értelmezhető.
Ellenben az átírásnak lehetnek komolyabb költségei. Mivel max.
11 kW-os lehet, azzal számolt(t)am ki, és mondjuk egy 10 éves
modellel: 30800 Ft az átírás. Ebből a fix:Eredetvizsga: 15500 Ft
Törzskönyv: 6000 Ft
Új forgalmi: 6000 FtA változó:
Vagyonszerzési illeték: 3300 FtHa neadjisten új lenne a motor, akkor sem túl magas. Max. ~6K.
Papíron (legalább, esetleg valóságban is) gyengébb motor esetén
kevesebb. Szóval max. 33,5-ből névre van írva. Jogsit nem tudom.Szerk: hosszabb távon mindenképp megéri szerintem. 125-ös
motor már úgy ahogy megy is, a városba kvázi optimális, emellé
nem zabálja le a gatyád... (Az én 180-asom is elvan 3,7L körül,
pedig tuning varió is van benne, és nem is kímélem, valamint én
is megvagyok 100 kg környéke. Ja és kellemesen gyorsul így...
A végsebessége meg nem hogy 70, hanem inkább 110-120...)[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #44993 üzenetére
Egy rendszámos, 125-ös robogó átíratási költsége mindennel együtt kb. 30k HUF, a B125 jogsi meg kb. 35 ezer pénz.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Something_
őstag
Köszönöm a válaszokat, elgondolkodom rajta és utána nézek a dolgoknak. Mennyi idő lerakni a jogsit B125-re? Gondolom 1 hónap..
SR50 DiTech ahhoz képest, hogy 50-es volt teljesen jól gyorsult.125-nél miket érdemes venni 200 környékén?
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #44997 üzenetére
Ezt pl. nyugodt szívvel megvenném. Nem versenyállat, de vállalható méret, teljesítmény. (de majd mindjárt jön hogy "ez szaaaaar" )
-
canniball
nagyúr
válasz Something_ #44990 üzenetére
"A soniccal az a baj, hogyha előremegyek a sorba, akkor égően lomhán gyorsul be. ...égő és szerintem veszélyes is, hogy nincs benne erő."
De jó lenne ha Pesten minden robogós így gondolkodna és ennek megfelelően választana gépet!"Van valami aktuális leírás a B125-ös jogsival kapcsolatban?"
Beiratkozol, kértek időpontot a Kresz vizsgára. Ha túl vagy rajta gyakorlás a pályán, aztán a forgalomban és újabb vizsga. A gyakorlati részhez szükséges megfelelő felszerelés (sisak, protektoros kesztyű-kabát-nadrág (vagy térdvédő) és valami magas szárú lábbeli) de van amelyik iskola ezt biztosítja.
Hogy időben ez mennyi az attól függ mennyit kell várni a vizsgaidőpontokra, mivel már kétkerekeztél gondolom rajtad nem fog múlni a dolog.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen