-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #44645 üzenetére
Azt mondják, hogy 0,1 mm ütést nem éreznék, DTV-t azt igen,
de az meg nem 100 km-en alakul ki. (Amúgy gari ügyben már
az necc, hogy gyári fékbetét+EBC tárcsa. Mindenesetre: látnia
kell, mert bár ezrelékben mérhető a gyári hiba, nem kizárható.)Hétfőn tudunk menni szervizbe, ahol leszedik, lemérik, a régit
visszarakják, ha a tárcsa a rossz, és helyből rendeljük az újat.
Nem tudom, addig járjak-e vele, de azt hiszem, inkább Maja...Persze ha most már a régi tárcsa is ütne. Akkor vmi történt,
amit ki kell deríteni/javítani, mert új tárcsa sem oldaná meg...
(Ugye a komplett első fék szét volt szedve, az előző betét már
szinte vason volt. Elrettentésnek elvihetem. Visszarakni nem.) -
kcsa
veterán
Ja, azt is akartam mondani, hogy ha így folytatódik a benzinszintmutató zuhanása, úgy összejön a 10 literes fogyasztás is
-
runner 125
nagyúr
Vagy, a másik megoldás a befűrészelős, majd nagy 'sima' csavarhúzó bit-tel kitekerős.
DigitXT
Akartam kérdezni már múltkor, h nem fáj ez a fogyasztási érték, vagy nem voltál vele tisztában mielőtt megvetted?
Egy 400-as robit az emberek 99%-a racionális érvek tényében vásárol, valljuk be, nem a klasszik élménymotor / nyomatékgyár ahol sokadrangú a motor a fogyasztása, szvsz.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Telda
addikt
Köszönöm a tanácsokat!
A fűrészelés sajnos nem megoldható, mert nincs hely.
A torx megoldást pedig megpróblom, de nekem gyanús hogy csak jobban szétkapja a belsejét. -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #44651 üzenetére
Akkor tényleg korrektek. Nekem is az tűnt fel, hogy 1-2000km alatt alakul ki, itt viszont azonnal írtad, hogy sz@r. (+1 )
Szerintem már hamar kiderül, hogy mi lesz a gondja, én a helyedben addig a Maját használnám, nehogy még nagyobb legyen a kár.
(#44646) Grillo: Megy PÜ!
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #44657 üzenetére
nem fáj ez a fogyasztási érték
Most mi? Ez az 5,7L? Nekem nem fáj... (A 8-9L, na az fájt. Ez nem.)nem voltál vele tisztában mielőtt megvetted?
Határeset... Mintha olvastam volna, hogy valaki nem tudta 6 alá vinni.az emberek 99%-a racionális érvek
Én akkor a maradék 1%-ban vagyok, mert ez "impulzusvásárlás" volt.
Nem bántam meg végül! Ha hiszed, ha nem, nekem élménymotor, és a
Majához képest (!) nyomatékgyár. Mintha Andrew is megjegyezte volna,
hogy rendesen kellett "csumázni" a Nexusnak is, hogy tartsa a tempót,
(vagy el tudjon húzni). Magyarán nem is megy szarul a ketyere, gyárilag.
Ráadásul hihetetlen könnyen döntögethető, és baromi kényelmes is...
(Alig 100 km-t tettem a ladikba, s ma megint kicsinek éreztem a Maját.)
Nem mellékesen meg szerintem pofás is nagyon a projektoros lámpával,
szóval tetszik, na... Még azon gondolkodom, hogy hátra nem kéne-e egy
ilyen átlátszó búrás féklámpa/index kombó, vagy az már túl raccsing?!Nekem egyértelműen kényelmesebb, mint pl. a Nexus (üléspozíció stb.),
vezethetőségre meg szintén könnyedebb, mivel valsz alacsonyabban van
a súlypontja, és összességében könnyebb is. Nincs olyan tehetetlenség
érzésed, pikk-pakk dobálható ide-oda. Persze mindent meg lehet szokni.
Még a Maja is nehezebben vezethetőnek tűnik így a Madison után.
Röhej, de tényleg, pedig a Maja a Nexushoz képest ugye egy bicikli...Na mindegy. A fenteikben azt hiszem voltak racionális érveim IS, hogy a
klasszikus élményrobogó nekem miért nem jött be, és miért "építettem"
egy kicsit másmilyet, ami nekem inkább élmény... (Még ha fogyaszt is.)
De majd ha megyünk egyet gurulni, lesz fékem, akkor szívesen cserélek
bárkivel (Mosquiton kívül), aztán más is megírhatja, hogy hogy látja.Amúgy városon kívül tavaly, már normális karbibeállítással alig kért 4,4-t.
A Maja most 3,7 városban, Multivarral. Városon kívül kb. 3,2? De nem is
megy úgy. Most mondhatnád, hogy a Nexus 4 alatt van ÉS megy is. De
az pl. más árkategóriájú gép, már ha a racionális érveket keressük.huszi.gyb: azzal jöttem. Elálldogál a sárkány jövő hétfőig a garázsban.
Kíváncsi leszek... Tényleg hihetetlenül korrektek amúgy, de ezen nem is
lepődök meg, ha eleve ilyen a hírük, annak valószínűleg oka van. Jó hírét
kelteni valakinek alaptalanul azért elég nehéz. Rosszat sokkal könnyebb.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #44662 üzenetére
Értem, ok.
Kissé szélsőségesen közelítetted meg a kérdést. Nem a Nexus-szal akartam összehasonlítani, csak pusztán bármelyik más 4-500ccm-es injektorossal, ahol ugyanilyen power mellett 100-anként vagy 2litert lehet megtakarítani.
Persze valamit valamiért.
Bár, érdemes lenne kiszámolni h hány év alatt leszel mínuszban, ha átlagban 2 literrel többet lenyel 100-on, egy újabb, kicsit drágább injektoroshoz képest.Maja-t egyébként miért nem adod akkor el?
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Kis dremmeled nincs? Azzal szoktam minden hasonlót megoldani, kis vékony fém koronggal szinte mindenhol hozzáférni a csavarhoz.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #44663 üzenetére
Azért a Nexushoz hasonlítom, mert az az egyetlen "nagyobb" robi, amivel
mentem a Madisonon kívül, ráadásul azt hívod élményrobogónak is...
Mivel azt írtad, hogy a 400-as nem élményrobogó*, árnyaltam a kérdést.*: tudom, pontosabban arra céloztál, hogy mondjuk egy sor4 600(?) sokkal
nagyobb motoros élményt ad, mint egy 400-as nagyrobogó, nade akkor mi
van a Nexus-szal, ami egy 500-as nagyrobogó: ég és föld lenne? Na, ezért
bátorkodtam bedobni, hogy azért nem is "egetrengető" a különbség köztük.Az a vicc, hogy a Madison inkább hajaz a Nexusra a sportosságát (formát,
meg pl. menetdinamikáját) tekintve, mint egy klasszikus fotelrobogóra, bár
olyannal még nem mentem. Burgi 400, Maja 400, esetleg a Kymco 500.
Ezeket azért egyszer kipróbálnám. Igen, injektorral olcsóbb üzemeltetni.
(Az első injektor hibáig.)érdemes lenne kiszámolni h hány év alatt leszel mínuszban
Így 340K körül milyen 4-500 ccm injektorost ajánlanál, ami mondjuk évek
alatt megspórolja a benzinköltségen a vételárát? Majába így kb. 4 év alatt
kb. 250K-t költöttem csak benzinre, 4,1-es átlagfogyasztás mellett. Ebbe
benne van az is, amikor a SpeedoHealer miatt ~10%-kal magasabb volt a
(látszólagos) fogyasztás, szóval átlagban azért 4L alatt kellene legyen, de
ne szőrözzünk, számoljunk ezzel: ha ehelyett jó 1,5x-es a fogyi, az ugye
kb. 125K többletköltséget jelent... Úgy, ahogy én közlekedtem ~4 év alatt.Ha most a Madisonon elkezdek városon kívül is szaladgálni, ott már bőven
nincs ekkora különbség: 1L? Szóval nem biztos, hogy gyorsan megtérülne,
ha mondjuk ~700K-ért vettem volna motort. (És az még a Nexusok legalja.)Ha most van 400K-m motorra, és amúgy lassan bele tudom tankolni 1-2eFt
többletköltséggel az "extra" fogyasztását, akkor tudok venni 800-ért motort?
Költői, mert valószínűleg nemleges a válasz, hitelbe meg nem mennék bele.Maja-t egyébként miért nem adod akkor el?
El fogom. Most nem hirdetem, mert kell tartalék motornak. Ha a Madison
újra hibátlan lesz, akkor mehet pihenőre (ill. kölcsönbe huszi.gyb-nek a sok
melóért, amit a lámpába/festésbe belerakott), aztán eladásra is...[ Szerkesztve ]
-
-
longwild
aktív tag
Hi!
Srácok! Az egyhengeres robogóknál normális-e az olajfogyasztás és ha igen, akkor milyen mértékben?
Túl sokat olvastam már erről és nem látok tisztán.
Sokan azt mondják, hogy nem jellemző, de azt nem mondják, hogy természetes is lehet.
Aztán vannak azok, akik szerint csak fordulaton, nagy terhelésen csíphet az olajból.
Vannak, akik szerint konstrukciónál fogva (jelentsen ez bármit is) természetes egy egyhengeresnél az olajfogyás...
Most néztem vissza a jegyzeteimet és nekem 8600km-en rá kellett töltenem 2,5-3dl-t az eredeti 1,2l-es feltöltési mennyiségre...
Nos? Kinek mi a véleménye?
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #44669 üzenetére
egy rossz elektromos rendszertől mehet tönkre
Na igen, meg a ledesítéstől, a xenontól, meg fesszabtól: tudom...
Tényleg, mondtam már, hogy tegnap este sötétben jöttem haza?!
Qrvajó lett a műszerfalvilágítás! Egy élmény ránézni! (Tényleg.)
A xenon is ott van a szeren bár a zöld színnel nem igazán vagyok
kibékülve, meg egy picit még feljebb kell tekernem. Lehet, hogy a
letört rögzítőpöckű izzót is kipróbálom. Az mintha fehér lett volna?7-800eFt van már 650-es Bandika,Sv,TDM,GS 500 stb.
Nincs 7-800 eFt-om motorra, ráadásul én robogót akartam...
(Illetve akart a fene: csak éreztem, hogy kéne már valami erősebb.
Racionális indokom valóban nem sok volt rá, főleg ide, a városba...
De ha már megvettem, (ki)használhatom (kisebb) "túrázásra" is...)longwild: 8600 km alatt 3 dl az semmi, szvsz ne foglalkozz vele.
(Valamennyi fogyás normális, és valóban konstrukciótól függ: ha az
adott típusra amúgy nem jellemző, akkor meg lehet kopás miatt is.)
Szerk: egy robogó tipikusan fordulaton és terhelésen dolgozik. Erre
van a CVT. Oké, hogy a gázkezelés nem mindegy, de nyélen tuti...[ Szerkesztve ]
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #44671 üzenetére
Na igen a Piaggio ezen blokkjának kézikönyvében is írják, hogy 1000km-enként check and top up... Szóval valószínűleg tervezett, tudott az olajfogyasztás, de a mértékéről nem írnak És engem idegesít
Persze tudom, vannak olyan motorok (autó), amiben nem is kell periodikusan olajat cserélni, mert addig lényegében még ugyanannyit feltöltögetsz, mint ami benne volt eredetileg
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
félisten
válasz longwild #44672 üzenetére
Ez nem igaz: hiába töltögetsz fel, és tartod átlagosan frissen az olajat,
a megszűrt koszok nem jönnek ki a rendszerből... Szóval olajcsere és
olajszűrő csere abban az esetben is szükséges, ha ~1000 km-enként
"check and top up" is a motor. Amúgy a Maja ilyen. De 8600 km-en:
annyit én ~2 év alatt raktam bele, és közben háromszor volt olajcsere?
(Majában nincs papíros olajszűrő, szóval 3000 km a csereperiódusa...)kcsa: várj, mindjárt jön runner, hogy kopott, nincs kompót, fúrni kell.
[ Szerkesztve ]
-
-
horvathkrisz
addikt
Kétütemű motornál mi keni a dugattyú alatti lendkereket és egyéb alkatrészeket? Illetve hogy jut oda olaj?
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #44677 üzenetére
Hogy mit?
Először nézz a motor működéséről bármilyen animációt, és akkor megérted az egészet.
ui.
De természetesen a _keverék_ ken minden forgó és mozgóalkatrészt.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Telda
addikt
válasz runner 125 #44665 üzenetére
Sajnos nincs, csak alapszerszámok.
De a torx-os dolog folyamatban, elvileg munkatársam holnap hoz mindent és kiműtjök, vagyis remélem . -
horvathkrisz
addikt
válasz runner 125 #44678 üzenetére
Tehát az olaj valahogy bejut a dugattyú mögé is? Csak azt nem értem hogy hogyan.
-
kcsa
veterán
válasz horvathkrisz #44680 üzenetére
nem az olaj, hanem a keverék. De ha nézed az ábrát, tisztán látszik hogy miként.
-
Debilon
addikt
válasz horvathkrisz #44680 üzenetére
a benzinbe be van keverve az olaj, az keni a dugyattyú alatti részt, meg úgy általában mindent a motoron belül (ajánlott: 2 ütemű motorok működése)
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
SzlobiG
félisten
válasz horvathkrisz #44647 üzenetére
Pont ez miatt mondtam.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #44662 üzenetére
Na a vezethetőségről azt hiszem már regéltem, de most leírom még egyszer. (Lusta vagyok visszakeresni).
Tactról átülve mindkét robogód batárnak tűnik... De érzésre szerintem a Madison könnyebben vezethető (alacsonyabb súlypont, valahogy könnyebben dönthető). Talán az ülésmagassága is alacsonyabb? (Nem vagyok túl magas.
Érdekesség, hogy anyám 4T Kymco Agility 50-ét se szeretem túlzottan, és nem csak azért mert nem megy. Olyan magasan van a súlypont, hogy nekem nem olyan kényelmes, mint a Tact. Persze ez megszokható
(megszerethető?)Visszatérve, a Maja tényleg keskenyebb, jobban elfér, de valahogy a Madison könnyebben megszokhatónak tűnt a Tact után. (Persze ha x000 km-t mentem volna mindegyikkel, akkor a Tact tűnne játékmotornak).
www.dongosofor.hu
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #44680 üzenetére
Megnézted az ábrát amit belinkeltem?
Karburátorból a forgattyúsáházba (ahol a főtengely
lendkeréktalálható) jut először a keverék (benzin + olaj + levegő). A keverékképzésnek robogók esetében alapvetően két módja van. Karburátor, vagy injektor.
Ahogy az ábrán is látszik a keverék áramlásáért/mozgásáért a dugattyú felel. (Csak h megértsd, csavard ki a gyertyát, dugd oda az ujjad és kérj meg valakit h kézzel nyomja le a berugókart.)
Működés közben a dugattyú az alsó holtpontjából előrefelé halad, - eközben bezárja az átömlő és kipufogónyílást és egyúttal kinyitja a szívónyílást -, így a forgattyúsházban a szívás, a dugó előtt a hengerben pedig sűrítés folyamata jön létre, amit a gyertya szikrája berobbant ez által kényszerítve a dugattyút ismételt visszamozgásra. Így újra szabaddá válik az átömlő - kipufogónyílás, utóbbin távozik az égéstermék (füst), előbbin ismételten keverék jut a forgattyúsházból a dugattyú elé, amit besűrít, majd a gyertya robbantja.Wikipedia-n korrekt összefoglalás van a 2t motor működéséről, olvasd át párszor.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-Mosquito-
őstag
-
AndrewTdi
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #44687 üzenetére
mindkét robogód batárnak tűnik...
Á, ez csak illúzió: a Tact nagyon pici,és ehhez nem kell x000 km!
50-100 km után már természetesnek éreznéd a Madison méreteit is,
ahogy én is ezt tettem. Utána meg a Maja kicsi. Aztán megszokom,
akkor meg a Madison nagy. (Az ember már csak így működik, LOL.)a Tact tűnne játékmotornak
Igen, ezt mondtam is: abszolút nem pejoratív értelemben, de tényleg
EZ az érzése az embernek. Mint amikor mondjuk gyerekként felült a
Vidámparkban valami kis elektromos bizgentyűre, és körözött vele.
Jó buli amúgy! Csak a forgalomba f*snék (pláne 70-es szakaszokon).Egyébként meg a testalkatommal van baj: a Tact ugye kistestű... Ha
már 50-es, akkor is valami nagytestű kéne alám. Na nem 4T, mert az
mint tudjuk (tapasztaltam) nagyon nem megy. Viszont keveset eszik:
az a SYM Mio 50 valami 2L körül eljárt alattam a városban. (Tényleg.)Amúgy valóban elég nagy az ülésmagassága a "kis" Majának: még a
250-esnek is alacsonyabb... Mondjuk ez előny is, mert jól látni róla.
Madisont hirtelen nem tudom. (Annál egy dolog zavar, hogy az utas
lábtartója kiáll a kasztniból... Tolásnál rendre odab*sz a vádlimnak, az
első pár alkalommal, míg meg nem szokom, hogy ott is szélesebb.)AndrewTdi: eegen, az is elég fura! Nagyon kemény középállása van.
Lehet, hogy van valami a kormánycsapággyal. Majd legközelebb, ha
arra járok, megnéztem. Amúgy ettől eltekintve is "nehézkes dönteni"
a Madisonhoz képest! Pedig mondtad, hogy olyan, mint egy bicikli...
Ezért mondom, hogy a Madison nagyon fura állatfaj! Rendben lesz a
fékem, neked meg az akkud, gurulunk egyet, és megtapasztalhatod,
már ha vevő vagy rá. Sztenderről lökted már le: nem mutatta a súlyát.Szerk: na megyek gurulni. Mármint nem élvezkedni, csak közlekedni.
[ Szerkesztve ]
-
horvathkrisz
addikt
válasz runner 125 #44688 üzenetére
Olvastam a wikit, illetve néztem a rajzot is amit belinkeltél. És injektorosnál hogy van? Mert ott ha jól tudom, a gyertya fölött fecskendezi be a benzint.
Szerk.: találtam videokat a sima 2 üteműről, de a 2T befecskendezőst még akkor sem értem.
[ Szerkesztve ]
-
Telda
addikt
A torx módszerrel kijöttek a rohadékok!
Köszönöm! -
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #44693 üzenetére
Befecsis és karbis ugyan ott nyomja be a benzin-olaj keveréket. A különbség csak a befecskendezett mennyiségen múlik, ezért takarékosabb az injektoros.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #44689 üzenetére
Nem arra gondoltam, hanem a korábbi VR-re, illetve annak típusára. A fene se akarja szétszedetni vele
-
huszi.gyb
senior tag
válasz AndrewTdi #44690 üzenetére
Hát... Igen. Mondjuk Madison tényleg érdekes állatfaj, mert nagyobb, mégis sokkal könnyebbnek/dönthetőbbnek tűnt. Bár Majáról közvetlenül nem ültem át rá, így csak mindkettőt Tacthoz viszonyítom.
DigitXT: Naja, mint már párszor megénekeltem... Jó kis motor, nincs vele gond, de ha futja nagyobbra, azt kell venni. (Mondjuk ha sok pénzem lenne, megnézném, hogy teljesen felújítva a futóműve, centríroztatva a kerekek, új gumik... stb mit produkálna, ha döntögetném... Mivel kicsi, könnyű, alacsonyan van a súlypontja, lehet, hogy élmény lenne vele egy rutin pályázós-hülyéskedős délután. Csak most erre sincs 30-40 000Ft-om. )
www.dongosofor.hu
-
gabe_
őstag
-
Rico45
őstag
Sziasztok!
Tele van a hócipőm a sephia benzin folyásával! Karbit leszedtem nagy nehezen(alig lehet hozzáférni) kipucoltam, de most is csepeg a benzin :-(Ha veszek egy kézi benya csapot ,és beiktatom az automata csap után, akkor már csak nem engedi le a benzint neem?
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- alza 404 akciók
- Milyen egeret válasszak?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Házimozi belépő szinten
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- nVidia tulajok OFF topikja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest