-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Barell
senior tag
válasz SzlobiG #46150 üzenetére
Motoforce Sport 70 féle hengert néztem. Hangolás azért nyilván lenne. Görgő, fúvókázás egyebek, csak egyelőre más alkatrészt nem kapna, már csak a bejáratás miatt se hogy ne akarjam annyira hajtani és ne is pörögjön annyit mint egy jobbb karbival és dobbal.
[ Szerkesztve ]
-
Dj.Mike
senior tag
Sziasztok. Adott egy olyan probléma Benelli 491 nél hogy a jobboldali főtengely szimeringet kellene cserélni de ugye ahhoz le kell bontani gondolom az állórészt is. Eljutottam addig h levettem a vízpumpát tartalmazó burkolatot illetve az alaplapot takaró forgórész rögzítő csavarjait is. Viszont abban tudna valaki segíteni h ha nincs lehúzóm akkor hogyan tudom mégis lehúzni?
-
tothferenc
senior tag
üdv. Kíváncsi lennék a hozzáértők véleményére:
Robogóm (gyári 50-es, szerintem a típusát felesleges ragozni) 3500-as szervíz előtt nem produkált hibát, de utána 7000-7500-ös fordulatnál gázadásra nem húz, hanem "szakaszosan rángat". Szervizben cserélve volt a hajtóműolaj (mennyiségét lemértem), levegőszűrő (visszaraktam a régit, a hiba nem szűnt meg) illetve a gyertya is cserélve volt, de nem zavarszűrőset kaptam, így visszaraktam a régit. Viszont a hiba jelenleg is megvan. Szerelő szerint régi a gyertya (WTF??), szerintem máshol lehet a probléma. Köszönöm.i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
SzlobiG
félisten
válasz tothferenc #46158 üzenetére
Mivel garanciás így felesleges vadászni a hibát vidd vissza meg kell csinálniuk.
-
SzlobiG
félisten
válasz tothferenc #46160 üzenetére
3500km-es szervizből erre következtettem. Egyáltalán hogy lehet hogy nem garis ennyi km után?
-
SzlobiG
félisten
válasz tothferenc #46162 üzenetére
Jaa így már érthető. Hát akkor nem sokat volt használva valóban.
-
-
Dj.Mike
senior tag
válasz urbi73 #46165 üzenetére
Hello! Addig sikerült eljutni hogy megállapítottam h a jobb oldali főtengő szimering jól ki van nyúlva szép rés tátong a főtengely mellett szal gondolom szépen szívja a fals levegőt ami okán nyilván nem fog beindulni. Gondolom ahogyan említetted is a blokk széthúzása nélkül nem tudom kivenni a szimeringet viszont ahhoz így h nem láttam még hogyan kell nem merek nekifogni. A bal oldali kb 2 hónapja volt cserélve szal annak elvileg semmi baja mivel azt is megnéztem.
-
csongi
veterán
válasz Dj.Mike #46166 üzenetére
Ezek az alkatreszek mindig parban cserelendok, pont ezert, mert mikor az egyik tonkre megy akkor a masik sem huzza sokaig, mivel egyforma terhelest kapnak. Csereld ujra mindkettot csapagy szimering es nem kell vele kinlodni tovabb. Ha nem teszed, akkor o sokat fogsz szerelessel bibelodni a nyaron
-
Tannoy
csendes tag
Sziasztok! Van egy Benelli K2-es robogom, azon egy vákumos üzemanyag pumpa vagy nem tudom mi. két cső jön a tankból /jobb és bal oldal,/ egy csö megy a karbiba, és van egy vékonyabb vákumcső. A kérdésem a következő: álló motornál ha lehuzom a karbiba menő csövet csöpög a benzin ez természetes dolog vagy nem?!
-
urbi73
senior tag
válasz Tannoy #46168 üzenetére
Ez a vákumos benzincsap nem nagy szám, elég sok robogóban van ilyen.
Egy vákumcső megy rá a karburátorról, és ha gáz áramlás van a szívócsőben akkor a benzincsap membránja kinyit, így átfolyik a tüzelőanyag.[link]
Nálam is átfolyik a benya , ha jól zár a karbi úszó , akkor nincs gond ,de javítsatok ki ha nem így van .[ Szerkesztve ]
-
-
3RROR
aktív tag
Sziasztok.Valakinek van tapasztalata a 125-ös endurókkal?Olvasgattam a 2 és 4 ütemű motorok különbségéről főleg ebben a cross/enduró kategóriában de mindig 125 2T vs 250 4T volt a téma.
Nekem elsődleges szempont a terepen való "ökörködés" de közúton is használnám.
125-ös kategóriában erre a felhasználásra van értelme a 4T-nek?
(Nézegetett motorok: Yamaha DT125(R), Honda CRM125, Honda XR 125L, Kawasaki KMX125)
Első (tanuló) motor lenne. -
üszök
őstag
válasz Tannoy #46168 üzenetére
Pont az lenne a szerepe,hogy ne engedje át a benzint. Hibás. Csere.
Van több féle,a régebbiek menetesek,az újabbakat csak be kell cuppantania tankba. Írd be a gugliba a típusod,fog hozni pár találatot.
3RROR
(fanatikus tag)
Honda XR 125L Elég gyengusz,tanuló motornak jó,de terepen ne várj tőle sokat.
Yamaha DT125(R) Ez is hasonló az XR-hez csak 2 üteműben. A 90-es évek elején nagyon elbaltázták ezt a típust a környezetvédelmi normák miatt. Inkább utcára.
Honda CRM125
Kawasaki KMX125
Ez a kettő gyakorlatilag krossz motor rendszámmal,csak nem üzemórás blokkal. A Dt-nél és az XR-nél lényegesen erősebbek,ezek már tudnak okos dogokat művelni.
4 üteműből ne vegyél 250-nél kisebbet mert kevés."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
üszök
őstag
A krossz motoroknak és egyéb verseny motoroknak üzemórában mérik az élettartamát,ami általában nem túl magas szám.Így néz ki kb.:20 üzemóra dugattyú csere,60 óra henger csere,100 óra főtengely csere. Elmennek többet is,de ez a biztonságos üzemidejük. Lehet,hogy a számok kicsit magasabbak,de nem sokkal. A 125-ös krossz motorok olyan 45 ló környékén vannak emlékeim szerint,az általad írt két rendszámozható meg mondjuk csak 32-35 lóerő. Ebben bent van az a tartalék,hogy ne kelljen üzemórásan javítani,de így is elhasználódik hamar.
Tehát előny kisebb szervíz igény,hátrány kisebb erő a nem üzemórás blokknak.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
campers
tag
Sziasztok!
Nemrég vettem egy 500-as Nexust. A korábbi tulaj állítása szerint csak prémium kategóriájú benzint tankolt a gépbe. A kérdésem, hogy ezek a magasab kategóriájú benzinek tényleg annyival többet érnek mint amennyivel drágábbak is? Vagy simán jó a (MOL, OMV, SHELL stb.) 95-ös is?
A másik dolog az adalékanyagok benzinbe, olajba. (Spuri, NaNoenergizer stb.) Ezek mennyivel adnak több pluszt? Élettartam, teljesítmény stb. -
DigitXT
félisten
válasz campers #46179 üzenetére
Szerintem ez a kérdés inkább ide illik.
-
csongi
veterán
Vannak adalekok amik jok! Sajnos itthon az uzemanyag minosege nem eri el a nyugati szintet. Hivatalosan ugyan az de a valosagba nem. A magasabb minosegu benzin nem olcsobb hiaba fogyaszt picivel kevsebbett, annyival tobbe is kerul, sot inkabb tobbe kerul a fogyasztas oaszegszeruen, mint normal benzinnel.
Egyes kutak uzemanyagai szarazabbak, csak az unios eloiras minimumot teljesitik,Pl: lukoil.
Mol shell agip kutaknal elfogadhato a benya.
Olaj illetve mas adalekok hasznalhatoak. En a xado adalekait hasznalom, eddig sikerrel, erezheto, hallhato a valtozas. Hosszu tavon mennyi uzemanyagot lehetsporolni? Erre kesobb valaszolok, kell meg km.
Eddig 4 motornal vetettuk be, sikeresen, hajtomu, uzemanyag, motorolaj. -
runner 125
nagyúr
válasz campers #46179 üzenetére
Szerintem jó része csak marketing. Meg egyébként is, örökkön örökké meg akarod tartani?
A motor élettartam szempontjából sokkal de sokkal több múlik azon, h az olaj megfelelő periódusokban és megfelelő (legjobb) minőségűre legyen lecserélve, mindemellett tiszta és kezelt légszűrővel fusson.
Soha nem öntöttem egy motoromba sem adalék anyagot, a "prémium" benzint is csak kíváncsiságképp próbáltam ki.
ui.
Jah és persze a bemelegítés. Hideg motort nem illik lenyelezni. Összességében ennyit kell csupán betartani, ha minél hosszabb motor élettartamot szeretnél elérni.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
campers
tag
válasz runner 125 #46183 üzenetére
Most cseréltem olajat, volt még kb. 2 liter a korábbi tulajtól: Castrol Power-1 Racing 4T 10W-50, szűrőből meg Bosch-t tettem be. A korábbi ember is igyekezett betartani ezt a 6-7ezer kilóméterenkénti cserét. A légszűrőről nem mondott semmit. (Lehet meg kéne néznem azt is... )
-
runner 125
nagyúr
válasz campers #46185 üzenetére
Csak h a Nexus-ba nagyon nem 10W-40 az előírt, hanem 5W-40. A 10-es sűrűbb, kopottabb robogókba szokták tölteni.
Kifejezetten maxi robogókhoz fejlesztett olaj nem sok van a piacon, a Nexus-ba én a Motul ScooterPower 5W-40-et töltöttem mindig, ez a legjobb.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #46186 üzenetére
Kifejezetten maxi robogókhoz fejlesztett olaj nem sok van a piacon
Gondolom, mert a maxirobogóknak nincsenek kifejezett "spéci" kenési igényeik.
Lásd mondjuk motoroknál a kuplung kenése, és az arra szolgáló minősítések. -
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #46186 üzenetére
Főleg, hogy 10w-40-be full synth nem is nagyon van. Feltételezem nem is olyan került bele.
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #46187 üzenetére
Pont h emiatt vannak. Nem véletlen, h szinte csak a robogókba kell 5W-40 viszkozitású olaj. Illetve, pl a nagyon rövid leömlő - rövid kipufogószakasz is csak a robogókra jellemző, így az átlagnál fontosabb a szelepek megfelelő kenése h ne hevüljenek túl, nem hiába szokott sportkipufogó esetén sűrűn elégni 1-1 szelep.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SirKero
őstag
Ha már az adalékoknál járunk. Ezzel van valakinek tapasztalata A meló kapcsán kaptam a cég tulajdonosától egy adaggal ( igaz autóhoz való mennyiséget ) de ha valakinél bevált vagy beleöntöm a kocsiba vagy kicseréltetem motorhoz valóra.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
runner 125
nagyúr
válasz SzlobiG #46191 üzenetére
Komolyan elképedek, h vannak akik a mai napig benyelnek még ilyen hülyeségeket.
Az efféle átbszást úgy ahogy van cégalapításkor záratnám be, ugyanis ez egyértelmű megtévesztés és félrevezetés. Csak hát itt Keleten a "spórolás", "üzemanyagmegtakarítás" kulcsszavakkal a mai napig komoly pénzeket tudnak kiemelni a jópógárok zsebéből.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
huszi.gyb
senior tag
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #46193 üzenetére
Miért, rövid a leömlőjük? Btw. nekem is volt 5W40 is a Majában. 10W50 is.
Oszt' csak eszegeti mindegyiket, továbbra is füstölés nélkül. Ki érti ezt?Szerk: de asszem a gyári előírás 10W40, de nem esküszöm meg rá fejből...
Most hogy leraktam "tavaszi álomra", lehet, hogy a maradék 10W50 megy is a
Madisonba párszáz km múlva. Abba 15W50 az előírás, az ásványi állítólag, így
a teljesen szintetikus Castrol Power-1 Racing (raccsing!) 4T jobb választás...Jó minőségben hamisítva még occó is.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz runner 125 #46189 üzenetére
5w40 mai motoroknál nem nagy durranás. A legtöbb 4T robogónál megvan adva egy minimum teljesítményszint, egy ajánlott viszkozitás, aztán jónapot.
-
csongi
veterán
válasz runner 125 #46192 üzenetére
Sérti a fülemet ez a hitetlen beszéd!!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- World of Tanks - MMO
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Futás, futópályák
- Okos Otthon / Smart Home
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gyúrósok ide!
- LEGO klub
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- További aktív témák...