Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- Alig két nap múlva konzolokra is befut a Star Trek Legends
- Steam topic
- Need for Speed: World Online
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Android játékok topikja
- Xbox Series X|S
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Path of Exile 2
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz fulton #256185 üzenetére
A legolcsóbban a házilag készített szendviccsel és szörppel vagy vízzel lehet megoldani.
Tegnapi Buba költség:160 km
1 Epres GO energy szelet 350 ft
1 energy gel 500 ft
2 zacskó ropi 450 ft
1 adag ISO italpor 100 ft
2 gombóc fagyi 800
2 banán 200 ft
WC használati díj 250
Vonatjegy haza 2900 ft
Gumi-lánc-fékbetét kopás: kb 500 ft
Szumma 6150 ftEz a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
avl
senior tag
mostani 7-es sor 14-28 (szerintem 14-16-18-20-22-25-28), abbol mi a jo vétel ?
[link] Shimano Tourney TZ500 Cassette 6644 Ft
[link] Shimano Tourney TZ510 Cassette 6074 Ftebike.hu-n nem is latok 14-28-at, 14-nel kisebbre a fenti felhasznalas mellett nincs igenyem, ha kicsivel nagyobb van a 28-nal az nem baj, de arra sincs igazan igenyem
-
avl
senior tag
nna, most mar lassan megveszem: 7 seb.-eshez lánc,
varosban (nem terepen) hasznalt, , legjobb gazdasagossag (ár-élettartam) szempontbol (ugyanolyan, elég jó ápolás, nem nagy nyomateku, nagyon nem keresztbevaltott stb. hasznalat mellett)
melyiket vegyem:
[link] sunrace-cnm84 8-sebesseges-lanc 2290 HUF
[link] KMC Z50 7 sebességes lánc 2601 HUF
[link] KMC Z8.3 8 sebességes lánc 3591 HUF
[link] KMC Z7 Chain 2061 HUF
[link] KMC Z8 Road/MTB Chain 2849 HUFlehet 2 db-ot veszek + egy hatso kazettat is, hogy szallitas ne dobjon fajlagosan annyit rá
-
bardi
senior tag
válasz tknof1871 #256148 üzenetére
Erre valami enduro sisak lenne jó, de az nincs 50000-ért.
Fox proframe, IXS trigger FF, Ride 100% trajecta, Troy lee design stage, Oneal transition, illetve leatt 3.0 enduro, de ezt itthon nem láttam. Ezek jobban szellőznek, mint egy DH sisak, meg könnyebbek is, cserébe drágább.
Arról viszont nem vagyok meggyőződve, hogy a csigolyádnak jobb egy ilyenben esni, mint egy sima bringás sisakban, ugyan úgy kap egy ütést, ha előre esel, simán lehet, hogy állvédő nélkülivel nem ér le a fejed, az állvédő viszont karcolja az aszfaltot.'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #256185 üzenetére
Ha otthon ülsz sem kevesebb, kell enni, inni, mosdani, TV nézni, kaját melegíteni, italt hűteni stb., bringázásban talán még mindig a karbantartás (alkatrész, stb.) és a felszerelés (kellékek, ruha, annak mosás stb.) a legtöbb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #256187 üzenetére
Bexarok! ...ha így folytatod nem csak a Decathlonban lesz kötelező kerékpáros-rolleres sáv. Helyedben egyenesen a bringás polcokhoz mennék és ráaggatnék mindent amit lehet onnan.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
-
fulton
addikt
Tudjátok mi a durva, most megnéztem, "elvertem" a túrázásom alatt legutóbb (212km) 4795ft meg itthonról vitt 2000ft értéket. Az 6730 ft. Ami sztem nem is sok vizet is kékkútról vételezem.. de az autóval kevesebbe vagyok a 4.6 fogyasztással, nyilván nem ez az alap, nem rakható össze a kettő. De érdekesség.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Dark Archon #256112 üzenetére
Gratulálok. Szerintem kerülgettük is egymást egy darabon.
Azért könnyűnek sem nevezném a domborzatot váltó ide vagy oda, főleg az etyeki rész kemény. Családdal tuti nem mennék, majd ha nagyobbak lesznek a gyerekek. Nekem 177 km lett a vége mert nem járt a hév és Pomázról még oda és haza is kellett tekernem.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
fulton
addikt
válasz RexpecT #256168 üzenetére
A szőrt le kell borotválni erintkezesnel
Vicc nélkül, kicsit igazgatni magadon lentebb fentebb..es megnézni elkezd e ujra jelet adni. Nem hiszem h mind a ket erzekelo nalad rossz lenne. +nekem is volt ilyen, h elvesztette a jelet ergó nem adott életjelet. Kicsit igazgattam es hol működött hol nem. Borotvát alá gyomorszáj felső részénél/környékén hord. Nekem rendbe jött. -
szimpláncsak
tag
válasz Hasaggymeg #256177 üzenetére
Nekem is ilyen van Ha tényleg hamarabb mutatja a 0.75-öt akkor lehet úgyis használni, hogy amikor belemegy az 1-es akkor nyúlt 0.75-re
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #256177 üzenetére
Jó kérdés, lehet tényleg idő előtt elhasználtnak mutatja a láncot, ami kisebb gond, mintha az 1.0 helyett mutatná a 0,75-öt. Sajnos ParkTool híján nem tudtam tesztelni, hogy igaz-e. Mondjuk egy 40ezer Forintos XX01 láncnál lehet nem mindegy mikor cserés.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #256175 üzenetére
Akkor vagy kifogtam egy jót, vagy azért tudom a 12s láncaimat is .75-ig engedni mert hamarabb mutatja és az valójában csak 0,5.
Itt sem húzták le.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz RexpecT #256168 üzenetére
A kerékpáros computert lehetne még ellenőrizni.
- Újrapárosítás. Ezt a legegyszerűbb kipróbálni. (Pl computer fw update után van hogy kell, de ez nem derül ki. Csak abból, h utána meg jó.)- Legfrissebb e a firmware?
Ha már igen; reset-elni (elötte nem tudom kellhet e mentést csinálni)
A "felesleges" finomhangolások nélkül tesztelni. Ha így ok, egyesével kiderülne milyen funkció bekapcsolása zavarja meg. Fő gyanúsított az energiagazdálkodást váltók.░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #256174 üzenetére
Nekem sem volt semmi bajom vele, csak több helyen olvastam, hogy túl hamar jelzi a 0,75-öt, amikor a ParkTool CC-4 még nem. Testbikeon is ezt írta valaki:
Pontatlan, ez már nyúlást mér amikor a Parktool CC-4 profi eszköz még nem, dehát az utóbbi az etalon ebben szóval nem is kérdés melyik a rossz. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #256171 üzenetére
Nem tudom milyent vennék most, de sajnálnám ha ezt elhagynám valahol, nekem tökéletes referenciának és bizonyult a lánccsere időszerűségét illetően úgy korábban a 8 és 10 sebességes rendszeremnél mint most a 11 és 12 sebességesnél.
#256172sz.p....ezt most viccnek szántad?! [link]
#256173stickermajom...nekem itthon és munkahelyemen is van 1-1 ilyen doboz [kép] melyben össze van öntve mandula, kesu és paradió, mogyoró és aszalt cseresznye (ez utóbbi kis pökölt sós mandulával az ehetőség növelése végett ) amiből csipegetek időnként...persze csak csínján mert durván magas ezen olajos magvak kalóriaértéke.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stickermajom
addikt
válasz fulton #256167 üzenetére
Nem csak ildomos, olyan aktív sportolóknak mint te vagy szerintem egyenesen kötelező a magnézium valamilyen formában. Spenót, dió, mogyoró, meg ilyesmiben sok van.
Én a gyerek-sport-munka háromszög miatt naponta 450mg-ot fogyasztok, nagyobb tekerésnél 600 fölött összesen. Mondjuk nálam nem görcsökkel jelentkezik a hiánya, inkább a szemhéjam remeg, aztán extrázik a szívem. -
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #256149 üzenetére
Bár nekem is ilyen BBB van, de nem volt olcsó, helyben ezt kaptam. Ha most vennék, akkor a ParkTool körül néznék mérőt vagy Shimano. Amikor vettem a BBB-t akkor éppen mást nem vettem ebikeról, így nem érte volna meg csak egy láncnyúlásmérőt venni. Később lehet veszek egyet, de eddig a 7-8 sebességes láncnál nekem pontos volt. Olvastam én is az angol nyelvű tesztet és láttam, hogy nem túl népszerű ez a fajta mérő.
Láncból nekem a SunRace és a SRAM jött be. Előbbi azért olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #256128 üzenetére
Még jövő 7et ki kell bírjam valahogy mert utána vinni akarom a bringát is itthonról haza. ...rettegjetek pálpatakai tejesasszonyok, az összes libakergetővel összekapart KOM-otok korond környékén megy a kukába!
#256127Winne...jobbat annyiért nem látok ott, ugyanolyant, vagy nagyon hasonlót talán igen, a Radon ZR Team 8.0.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
-
fulton
addikt
válasz stickermajom #256105 üzenetére
Nem. Ebből ítélve szedni ildomos.
Nem szokott probléma lenni egyébként tekerések után se izomláz vagy ha néha van is intenzív kör után, kicsit érzni a combizomnál ami egy két nap es oké.
görcsölés nem volt még.
Zoliwrc:
Köszi -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #256159 üzenetére
Én úgy szoktam, hogy törlöm, kenem, törlöm a láncot majd felül, hajtókarral megfeszítve enyhe nyomással megpróbálom a lánc több, 5-6 különböző pontján betuszkolni a mérőt, különös figyelemmel a bont6ó szem körül mert azt tapasztaltam az kopik meg a leghamarabb. Amint látom majdnem bemegy, de még nem sehol, már megrendelem az új láncot, hogy azonnal cserélhessem ha majd bárhol be tudom akár enyhe nyomással tolni. Így járok el immár vagy 20 éve és még sosem volt olyan, hogy ne vigye el a sor a második láncot is ugrás nélkül...igaz olyan sem, hogy a harmadikat is elvigye, az rendszerint ugrál terhelve a kopottabb kerekeken.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Piftuka #256146 üzenetére
Nem tudom. Számokat látok. a dimbes dombos helyeken .nagyobb szerepet kap a súly. Egy könnyebb bringa fürgébb érzet lesz megInduláskor.. de annyira nagy jelentőséget ennek nem kell tulajdonítani a :hobbi haverokkal legurulok a mólóra stilusnál, vagy be gurulni a Coopba. (Na nem szó szerint begurulni )
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #256145 üzenetére
Na, ezt jó hogy írtad . Eddig nem tudtam, mire való középen az a két púp . Akkor még bírja, de azért megrendelem a Connex-et, már csak a Smoove miatt is. Ismerve a Bikeinn-t, jobb időben megrendelni, ki tudja, mikor lesz belőle valami .
#256152andrisbandi Akkor nem tudom, mit baxott el a csávó, aki a véleményt írta . Szerintem sem életszerű, hogy egy 11 sebis lánc ne tudná a NW tányért kezelni.
Most KMC X11SL láncom van, ezzel sincs gond, váltás tökéletes, és hát nyilván meg kell várni, hogy összekopjanak, bár az 1x rendszerek általában hangosabbak, hisz hátul csak 2-3 fkerék esetében nincs keresztben a lánc. Az enyémnek inkább elöl van hangja, de lesz@rom . A Connex láncokat nagyon dícsérik, szóval muszáj kipróbálnom -
Ringman
nagyúr
válasz Piftuka #254254 üzenetére
síkon ha nincs sok indulás-megállás-indulás (pl városi közlekedés), akkor nincs jelentősége a súlynak.
a 30 éves acélvázas túrabiciklim első és hátsó csomagtartóval, kitámasztóval, brooks nyereggel, 36 küllős felnikkel megállt ~15 kilónál, a fotón meg kb 12,5-13 kiló és ez is nagy teherbírású váz (tange 5 pg, azaz nem húzott) [link]
Mi a probléma a "Nature" sorozattal, és az SLX és EXC modellekkel
teljesen feleslegesen teleszkóppal szerelt
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Mezga Aladár
veterán
válasz tknof1871 #256148 üzenetére
Azt mondod problémás az egyik nyakcsigolyád.
Gondold végig, történik valakivel valamilyen esemény és az aszfalthoz csapja a kobakját egy ilyen sisakkal.
Vajon mekkora terhelés éri a nyakát?
Én biztos nem ilyet hanem egy normális városi sisakot vennék. -
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #256153 üzenetére
igen, ezek túlméretes vázak + erősebb kerekek.
pl. a top szinten a koga world traveller: [link]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
andrisbandi
őstag
válasz Piftuka #256146 üzenetére
Átlag embernél, trekking bringánál, csomagtartós, sárvédős változatnál nyilván semmi értelme rámenni a kisebb súlyra. Nem számít. Én pl ilyennel tekertem körbe a Balcsit 8 óra alatt, semmi extra nem volt benne, kb 20-an voltunk sportosabb munkatársak, mindenféle bicóval.
Ha itt nem volt döntő, akkor gondolhatod mennyit számít melóba tekeréskor, vagy kirándulásnál.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Piftuka #256146 üzenetére
"Szóval akkor, miért számít kirívóan magas értéknek a "Riverside 900" (ráadásul két csomagtartóval) 17,1 kg-s súlya?"
A paletta egyedi darabja, 170 kg terhelhetőségű, túlsúlyos sporttársaknak.
Szerintem ebben a kategóriában ez a kiugró érték a többi 1/2 kilón belül mozog. Amelyik tetszik és számodra jó felszereltségű az szerintem vehető. A Dechatlon mellett szól a tényleg egyedülálló hozzáállásuk a garanciális ügyintézéshez.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz chubby2o6 #256134 üzenetére
Új 1x11XT hajtáson volt új Connex Sx lánc. Tökéletesen működött, viszont sokkal hangosabb volt a gyári XT láncnál. Szerintem összekopott volna, de eladtam a bicót.
A legjobb és legcsendesebb futású nekem mindíg a gyári Shimi volt.
SHIMANO CN-HG701░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Kiskopika
senior tag
válasz stickermajom #256027 üzenetére
Köszi, nincs trombózis szerencsére. Az erek pukkantak be, kaptam gyulladascsökkentőt és kiméljem. Aztán a héten tovább megyek majd hogyan lehetne az állapotot nem tovább rontani. Mert most elég rövid ido alatt lett rosszabb a bal lábam.
-
szimpláncsak
tag
válasz AXisBOLD #256144 üzenetére
+1 arra, hogy a villa acél és egyszerűen csak ilyen minőségben lett összeheggesztve. Ha biztosra akarsz menni, akkor vegyél egy újat, ebike.hu-n 4-5 ezer egy új, de szerintem bringaszervizbe sem sokkal drágább és akkor tuti jó méret lesz beszerelve.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #256145 üzenetére
Valamiert nem merheto ezekkel az olcsobb eszkozokkel. Van kulon 12 -es Sram lancra valo mero.
De ne kerdezd, en meg csak nem is meregetem az enyemet.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
tknof1871
őstag
Üdv! Full-face helmet, sisak, pro con,
Elkezdtem a full-face helmet irányába elmozdulni. Már csak választani kellene. Rászántam az időt, google, olvasás, youtube, de ha valaki megosztaná a meglátásait szívesen elolvasnám.
Milyen jellegű kerékpározáshoz? Közlekedés, zéró sport. Maximum fél óra tekerés megszakítás nélkül.
Ahogy én látom + találtam, ami ellene szól:
Beszólásokat fogok kapni. Valahogy feldolgozom. De egyébként nem lenne új. Régen volt egy komoly balesetem (nem kerékpáros). TBI, járás és más alap dolgok újratanulása. Akkor is kaptam beszólásokat.
A plusz tömeg. Eltörött 1 csigolyám. Logikus lenne megkérdezni egy orvost is erről, van-e limit mekkora tömeget viselhetek. Sajnos az orvosokkal nem szereztem jó tapasztalatot. Kb. 20 évvel később mondta el egyik, hogy masszőrhöz és csontkovácshoz nem mehetek, mert a csigolya formája a törés miatt megváltozott ezért nem olyan stabil. Ha megcsavarják a nyakam a csigolya kiugorhat a helyéről és akkor meghalok, vagy örökre megbénulok nyaktól lefelé. Hm. Évekkel korábban egy másik orvos masszázst írt fel. ¯\_(ツ)_/¯ Utánaolvastam és vadászpilóták a katapultáláskor ugyanilyen csigolyatörést szenvedhetnek a nyakukban. Utána orvosilag alkalmatlanok lesznek vadészgépet vezetni. A következő katapultáláskor valószínű a csigolya már nem marad a helyén és az idegpályák akkor elszakadnak. BTW helikoptert vezethetnek, a katonai pályafutásukat nem kell befejezni. Ez a típusú nyakcsigolya törés nem maga a vég. Én is tudom forgatni a fejem, csak az egyik irányba kicsit kevésbé. Senki nem venné észre.
Melegebb a full-face sisakban. Kevesebb hőt ad le a test a fejen.
Nagyobb a mérete mint az arcédelemmel nem rendelkező sisakoknak.
Ami mellette szól:
Egy youtuber aki komolyabb kerékpárosnak tűnt, sportol is, bemutatott egy 600 gramm tömegű full-face sisakot. Azt mondta már mindig ezt viseli. Könnyű. Nem érezni, hogy full-face. Sok nagy lyuk volt rajta. Jól szellőzik. Most nem találom a videót. Nem tudom mi a sisak neve. + valaki azt kommentelte a videóhoz, ha felépül ő is csak full-face sisakot fog használni. Kerékpáros balesetet szenvedett. Titán lemezekkel és csavarokkal rakták össze az alsó állkapcsát.
Én szemüveges vagyok. A szemüveggel kapcsolatban nem találtam ajánlást. Feltételezem a full-face sisak jobban véd attól, hogy valami a szemüveget deformálja és a szemüveg kerete vagy a lencse szem vagy arcsérülést okozzon.
Ezeken mintha alap lenne a napellenző. Még állítható is milyen szögben álljon. De lehet csak én futottam bele csupa ilyenbe.
Mennyit szánok rá? Mekkora az az összeg ami az arany középút? 50 000 forint? A Decathlonban a Bell Sanction 49 990 forint. A Bell Sanction 2-ről találtam videót:
$650 Helmet VS $120 Helmet - Bell Full 10 VS Sanction 2
https://youtu.be/W1RJElccsNI
+200 000 forintos sisak az túl sok.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
Piftuka
veterán
válasz fulton #256060 üzenetére
"Én láttam ilyen 14 cika kg-val felszerelt trekkinget, csak már nem tudom mi volt a neve. 17 az meg pöppet sok. Csepelem nincs annyi gyártósori állapotában, pedig ez acél."
Köszi a választ!
Tisztelettel, de továbbra sem értem.... Megnéztem ismét a főbb - nálunk is elérhető - gyártók kínálatát, és zömmel 16-17 kg-s súlyban versenyeznek a trekking bringák. (Dinamó, csomagtartó, sárhányók, lámpa, stb. felszereltséggel.)
Igaz, hogy a Te CSEPEL-ed 15,1 kg és a "Traction 300" (csúcsmodelljük) is "csak" 15,6 kg, de pl. a Cube kínálatában csak a "Kathmandu SLX" 14,7 kg, valamint a "Travel SLX" 13,8 kg (ami a legkönnyebb bringájuk a kategóriában).
A "Touring" sorozat 16,8-17,1 kg, és az összes többi modelljük is 15-17 kg között van.
Az amerikai SCOTT trekking csúcsmodellje 19!!! kg...
És így tovább a többi gyártó kínálatában...
Szóval akkor, miért számít kirívóan magas értéknek a "Riverside 900" (ráadásul két csomagtartóval) 17,1 kg-s súlya?
Vagy a "menő" gyártók nem értenek hozzá, és csak a CSEPEL tudja a "tuttit"?
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #256129 üzenetére
A középső B alatti völgy rátolható koppig az alatta levő görgőre, csapszegre...pont ilyen mérőm van és minden 12s alatti láncot az 1.0 és 12s-es láncaimat .75-ig hagyok cseréig, így megy egy sor 2 láncot (~15e km)
#256132MPowerPH...miért az XX1 az árán kívül miben különbözik az összes többitől? Számomra mindig értelmezhetőbb az on-off, mint lesni meddig is ment be valójában, vagyis ha koppan akkor kuka, ha nem akkor mehet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
vlevi
nagyúr
válasz Muton #255683 üzenetére
Előjön belőlem a fotel szakértő
Ha 3 óra 50km, és utána 2-3 óra pihenő, az nem fog beleférni egy egynapos balatonkörbe.
Mert akkor 50km 5-6 óra, a 200km már 18-20.
De a 2-3 órás pihenő nekem is túlzásnak tűnik.
Én inkább úgy közelítenék hozzá, hogy 1 óra, kb 20-22km, 10-15 perc pihenő, és valamikor napközben valamikor 1-2 hosszabb, 1 óra körüli ebéd, szabadstrandon csobbanás, és ilyenek.
Így számolva nagyjából 10-11 óra nettó tekerés a balatonkör, van benne összesen kb 2 órányi rövid pihenés, az már 12-13 óra, és még amennyi belefér ebéd, strandolás...
Ehhez az időtervhez viszont tartani kell a folyamatos 20-as tempót, ami az elején nem tűnik lehetetlennek, a végén viszont már kínlódás is lehet.
Természetesen ez erőnléttől, bicajtól, sok mindentől függ. Országútisok röhögnek a 20-as tempón, trekkinggel is simán tartható, de egy montival, aminek az áttételezése hegymászáshoz, és nem sík úthoz van kitalálva, már gáz lehet.
u.i.: Még én sem voltam balatonkörön, de nézegetem a dolgot.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Dark Archon #256112 üzenetére
gg. munkatárs volt tegnap, azt mondta, inkább a velencei-tavat kerülő szakaszon voltak csak sokan,de ő csak bp-fehérvárat ment oda-vissza.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #256135 üzenetére
Patentszemem nekem is van egy connex, bár még nem használtam, még működik a gyári KMC, bár már többször is bontottam. Nem emlékszem már, váltottál végül 1x-re? Arra emlékszem, hogy volt róla szó.
-
addikt
válasz szimpláncsak #256116 üzenetére
Köszi!
Igen, most vettem csak igazán hasznát a kis iGPS520-amnak, anélkül még mindig Fehérváron bolyonganék szerintem. Azt a 24 ezret bőven megérte a csiganyálával. Elég sok időt lehet veszíteni, ha folyton meg kell állni, és telefonon nézni, merre kéne menni.
chubby2o6: én csak Connex láncokat veszek, már csak a patentszem miatt is. 3700 km van benne, 0,75-ös még nem esik be.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
chubby2o6
senior tag
válasz Khelben #256130 üzenetére
és#256131andrisbandi és #256132MPowerPH
Köszi, akkor még nyúzom egy darabig. Igazából olyan 1200 km lehet benne, szóval még korai lenne a kopás. Csak nem tudtam, mennyire beleesnie a mérőnek
A Wipperman Connex Sx láncot akarom kipróbálni, a Bikeinnen már a kosárban van, úgyis kell onnan Smoove is. Létezik, hogy ez a 11-es Connex lánc nem kompatibilis a NW tányérral? Néztem ezt a láncot a Bike-components-en is, és a véleményeknél egy user panaszkodott erre [link] . Máshol meg agyondícsérték, bár sok outis volt köztük, gondolom, ők nem 1x rendszerrel használják. Létezhet egyáltalán olyan 11 sebességes lánc, ami nem jó a NW tányérokhoz? -
andrisbandi
őstag
válasz chubby2o6 #256129 üzenetére
Én is így szoktam mérni.
Fölül, a patentet kikerülve, több helyen, a pedállal kifeszítve a láncot.0.75- 0.8-nál legkésőbb érdemes lehet cserélni a láncot, a sor így még (valószínűleg) elvisz egyet.
A kopottat sem muszáj kidobni. 1-ig talán még használható lesz felváltva ezzel a sorral.Ha az egyes már beleesik, egyben kell cserélni őket. Nálam legalábbis így volt (szervíz), amiatt vettem nyúlásmérőt. Időben új lácra váltva sokkal csendesebb is a hajtás.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #256126 üzenetére
Ha már az aszfaltozást is irigyled, ki lehetsz éhezve
#256104 Zoliwrc: meh, engem tegnap 3 ilyen akart elcsapni, + 2 szembe előző öregasszony. Többségük természetesen BMW, Audi vagy más német fekete. Ami újdonság volt, hogy hazafele amikor egy bringasávon 5-7%-os lejtőn gurultam lefele, előzékenyen, babakocsisokat, cruisereseket kikerülve, elengedve, mosolyogva... berombol elém az útról egy suhanc e-bikeos kölyök természetesen maximum rásegítéssel, mert ő a legmenőbb, hogy ilyen tempóval mászik a high-tech biciklijével, de bringázni azt ugy-e nem nagyon tud, így majdnem elcsapott. Ráordítottam, nézek vissza, erre látom mögöttem egy pár éves apró biciklis kislány mellett is centikkel húzott el
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #256113 üzenetére
Holnap megyek 2,5-3 órát órszágútizni...
Jó neked. 😕Atti777...éppen láttam, 2 drága
és erős autó volt a szereplő, ezek után nem csodálkoznék ha egy immár szokásos faxméregetés áldozata lenne a szerencsétlen bringás.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Maximum1 #256121 üzenetére
Egy cikket olvastunk? A 70-es táblának mi köze ahhoz, hogy nem tartotta be az autós a korlátozást és emiatt gyakorlatilag kinyírta a szerencsétlen biciklist? De le is van írva a cikkben, hogyha 70-nel ment volna akkor az autó pattan le és a biciklist megvédte volna a szalagkorlát.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Maximum1 #256121 üzenetére
"Az RTL-nek a helyszínt megtekintve azt mondta Boncsér Sándor igazságügyi gépjármű szakértő, hogy sofőr egészen biztosan túllépte a hídon engedélyezett, 70 kilométeres sebességet. Abból, hogy az autók 150 métert sodródtak a becsapódás után a szakértő azt állapította meg, hogy 130-150-es nagyságrendű sebesség az, ami mellett ezt a deformációt és főleg ezt a nagyon hosszú elmozdulást értelmezni lehet szakértőként." [link]
Путин, иди нахуй!
-
Mr. Erikszon
senior tag
válasz MPowerPH #256099 üzenetére
Elől van a motor egy bafang middrive 750Ws (szoftveresen legyengített) bbs02b-m van, gyári 44T fogaskerekét cseréltem egy 42T narrow wideosra sokkal jobb minőség. Hátul meg ugye tettem a 36T valamilyen nickelezett shimanot, és vettem rá szép 9es ebike láncot .
Fall-N: Én már nem akarok föltétlenül spórolni. Az alkatrészeket és mindent itthon szoktunk szervizelni. Évente egyszer szétszedem darabokra a 9es XT-m kipucolom. Most vettem hozzá új jockeykat is. AliExpressről vettem ilyen kis keféket mindenhová szépen be lehet dugdosni, szinte újszerűre takarítottam. Illetve most beszereztem egy pót 9es Xt váltót, ugyancsak M772, bár azt mondják ezek örök életűek, szó mi szó rendkívül jól működik még mindig.
Cseréltem kormány csapágyat is így 15000km után, bár lehet hogy azt sem föltétlenül kellett volna, illetve bikeinnről vettem egy reba service kit-et és
olajcsere és mindent is kicseréltem rajta. (8000km után, mondjuk használtan vettem úgyhogy nem tudom mennyi lehetett benne) a szimeringek jó állapotban voltak, csak a szivacsok voltak szárazok, de ha már vettem kitt-et akkor cseréltem szépen mindent. Jövő héten tervezem megvenni a dt swiss HU1900 kerekeket, így a biciklim összértéke kb 3500-4000 eur lesz. Szerencsére az emberek többsége nem nagyon ért a biciklikhez, mert lehet hogy már elvitték volna. Mondjuk van benne 4 airtag meg egy knog scout gps, ezenkívül riasztó természetesen, duda, tükör spéci kulcs az aku lezáráshoz, egyedi kulcsos QR a kereken.
Szóval összefoglalva nekem belefér 9-es lánccsere meg fogaskoszuru csere 3-4 havonta, igyekszem a legolcsóbbat venni mindig. Mondjuk lehet nem föltétlenül kéne 3-4 havonta cserélni de én elég igényes vagyok ilyen szempontból. Tegnap találkoztam egy futár kollégával mutatja az új Riese & Müller biciklijét, dupla aksis 3000€ vette újan. Én meg már nevettem mondom azt hittem csak én vagyok ilyen megszállott. Mondjuk jelentős különbség hogy ő a szervizbe járogat mindennel is, én meg otthon szoktam megoldani. Egyszer valamelyik futár kolléga megkérdezte tőlem hogy a bicikli saját vagy bérlem. Hát mondom neki ezt már személyes sértésnek veszem, szerinted ki ad ki bérbe egy bianchi bicikit rock shox rebával, full XT felszereltséggel, többek között ezekkel a zsíruj 4 dugattyús Xt fékekkel?
Kollégák gyakran, utcán is elég gyakran, de kliens viszont 3 év alatt csak kb 2-3x dicsérte meg a biciklit. Mondjuk az elején tényleg elég "absztrakt" volt teleragasztva zöld/sárga fényvisszaverőkkelNem tudom hogy Magyarországon mi a trend , de itt nálunk a futár biciklik azoknak akik úgymond régóta vagy "komolyan" csináljak 1000eur kezdődik és mind elektromos, ez ugye a hegyeknek, meg a rengeteg dombnak köszönhető. Meg azért valljuk be a futárkodás nem föltétlenül csak a biciklizésről szól, hanem ez egy munka amit teljesítményre/ sebességre fizetnek. Sajnos itt nálunk kevés az olyan futár aki tényleg biciklis, vagy egyáltalán ért a biciklikhez. Ezt sajnos napi szinte érzékelem kávézás a kollégákkal, aztán megy az okoskodás, meg a sok baromság hogy mit meg hogy kéne csinálnom a biciklimen. Általában ezeknek az alakoknak vagy egy lehurblolt bérelt elektromks biciklike van vagy egy sima 30-40e ft értékű low-end biciklije.
Mostanában elég vicces szituációk szoktak kialakulni mert betelepítettek egy csomó indiait meg más nemzetiségű embert a városomban akik papuccsal bicikliznek, és a forgalmat nem igazán értik. Persze a cégek nekik is biztosítják az elektromos bicikliket. -
Tin
veterán
válasz zsamiatt #256109 üzenetére
Amit leírtam, az kb az ideális. Az a pont, hol a térded a legkisebb terhelést kapja. Ha akarod, próbáld meg, hogy a nyeregben ülve a sarkaddal érintve a pedált egyenes-e a térded, ez egy másik ellenőrzés. De az alacsony nyereg tutira jobban fogja nyírni a térded.
Mennyit bicajozol? Mert ha volt kihagyás akkor ne lepődj meg ha fáj a térded. És a fájdalom is milyen, másnap fáj, harmadnapra oké, vagy utána napokig durván fáj, és érzed is, hogy itt valami nem oké? Meg nem tudom milyen gyakran mész, de ha terheled, akkor illik 1-2 napot pihenni utána. És amit itt javasoltak nekem: előtte melegítés, utána meg nyújtás.
-
zsamiatt
őstag
Pedig az ember azt hinne hogy a bringa uton vedve van
Szerencsetlen
[link]Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #256110 üzenetére
Igen, sajnos ha nincs normálisan átgondolva az egész közlekedés komplex módon akkor nem lesz vonzó alternatíva az autómentes vagy a korlátozott autós közlekedés. Itt Baján nem is az autókkal van a bajom, mert a legtöbb forgalmas helyen el van szeparálva az autóktól a biciklis közlekedés. Az zavaró csak, hogy a kifejezetten üdülési és sétálós részen nincs kitiltva az autós forgalom. Például az említett Petőfi szigeten, is tök fölösleges körben az út, mert még gyalog is be lehet járni. Vagy a Sugó folyó partján csak a strand részen van lezárva, oda csak külön bicikliút visz külön a gyalogos úttól. A strand mellett van egy rövidebb szakasz, ami nem vezet sehová, mert ott a Duna, meg teljesen be van építve, így nem vezet az út tovább. De kellett is autós rész, mert akkor a nagy dög SUV-okkal nem tud a kilátóig menni. Ezen a szakaszon az összes közlekedő egy úton megy, így senki halad.
Itt a tömegközlekedés egy vicc kategória (például hétvégén csak délelőtt megy busz, utána semmi), de a kis távolságok miatt sem túl vonzó itt. Egy nagyvárosban sokkal másabb és nagyobb a forgalom, így nehéz megoldani.
[ Szerkesztve ]
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #256111 üzenetére
Nem, magyar rendszámos szarházi suttyó volt
-
szimpláncsak
tag
válasz Dark Archon #256112 üzenetére
Gratula. Nekem csak Törökbálinton, Biatorbágyon meg Székesfehérváron hiányzott a normális táblázàs. De csiganyàlas vagy egyéb navigációval biztos jobb menni
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #256051 üzenetére
a láncot nem hiszem, hogy bántja, egyszerűen puhább, egyből sorjásodik, de lehet hogy ezután nem olyan gyors a további pusztulása. azt az árat, amiért akkor vettem (ma sem vészesek), megérte.
oválból nekem mondjuk 26-os, max 28-as kéne, ilyet sajna nem látok..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
őstag
Jó, én elengedtem a dolgot, mert szerintem kicsit elbeszélünk egymás mellett. Vagy én mindenki mellett. Holnap megyek 2,5-3 órát országutizni, majd jövök köpködni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
addikt
Megcsináltam
Nem tudom amúgy, miért picsognak egyesek az útvonal miatt. Helyenként persze ötletszerűen van vezetve (főleg településeken), de nem vészes. Sok az emelkedő? Inkább sok kicsi, igazi hullámvasút, legalább nem unalmas. Egész sokan is voltak, rendezvényen kívüliek is. Mondjuk egész évben nem láttam ennyi embert emelkedőn bringát tolni, mint ma. Tudni kéne használni a váltót.
Eléggé elszámoltam magam kaja ügyben, ráadásul nem tűnt fel a velencei frissítőpont, simán elmentem mellette. Székesfehérvár magasságában már nagyon éhes voltam, aztán megálltam egy KFC-nél. Az jó volt, utána Polgárdiban volt a következő, ott is nagyon kellett az energia meg a pihi.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #256103 üzenetére
Na még csak az hiányozna, hogy kívárjak 3 pirosat a benzingőzben a sorral, vagy 2 sorompót a hévnél, az maradjon csak meg a 300 lóerős városi terepjárósok kiváltságának...na meg az sem mindegy én megyek el 40 cm és 20km/h- val mellette, vagy ő hatvannal mellettem a 2 tonnás vassal.
Zoliwrc... biztos szlovák volt, sietett haza.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
félisten
válasz Fall-N #256101 üzenetére
Frankfurtban most az a divat, hogy egy sávból kerékpársáv lesz. Kap full piros festést, sokszor egy betonszegélyt is. A gyalogosok meg visszakapják a járdát. Ha kell, simán bemegyek a városba autóval, csütörtökön is voltam, pont 4 körül, a csúcsban. Állni kell néha, persze, meg nyilván nem egy élményautózás, de nem is volt különösebben stresszes, szóval működik a dolog. Minden nap nem csinálnám, ahogy asszony is biciklivel jár be, ha teheti. Nagyon nem megátalkodott módon, ha hideg van, vagy esik, akkor azért nem. Kb ugyanannyi idő amúgy biciklivel, mint autóval, pedig ő nem tolja neki, 20 alatti átlagokat szokott menni, nagyon kényelmes tempóban (majd az e-bike talán gyorsít rajta, van pár emelkedő közben, ami megfogja).
Másik dolog a parkolás, ugye, van egy rakás p+r, meg parkolóház, utcán megállni teljesen esélytelen a belvárosban, kb mintha lottóznál. Ha nincs céges ingyen hely, akkor meg méregdrága, a 2 eur óránként az teljesen barátságos tarifának számít. Kb havonta egy-két alkalommal kibírható, az éves parkolóbérlet meg nem tudom, mennyi, de az is anyagi csőd lehet. Ehhez képest most az új akcióban 49 eur havonta a teljes németországra szóló bérlet, ami helyi, és helyközi közlekedésre is érvényes, kivéve helyjegyes expressz-vonatok. Szóval ezzel biztos sokan átálltak tömegközlekedésre. Tőlünk be a városba egy kombinált bérlet teljes áron kb 3x ennyi lenne, időben meg sajnos a szerencsétlen átszállások, meg a késések miatt szintén 2-3x annyi, szóval még mindig jobb az autó-bicaj kombó.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
zsamiatt
őstag
En mar nem ertem. Probalom kitalalni mi a turoert faj. Ha felhuzom azert most probaltam lejebb tolni de most meg rosszabb a helyzet. Egyszeruen nem tudom normalisan beallitani. Most masfel evig szerintem nagyon fent volt. Most meg az az erzesem meg lent. De nem ertem teljesen.
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
szimpláncsak
tag
válasz 6030D #256103 üzenetére
Aki dugóban akar állni az üljön kocsiba, de pont azért ülnek sokan bringára, hogy a belvárosi dugóban tudjanak haladni. Nekem a bringa meg sport, szóval én sem azért ülök bringára, hogy araszoljak az autókkal Amúgy ülök eleget autóban foglalkozásomból adódóan, meg mert melóba azzal járok, de szerencsére nem akkor amikor a dugók vannak. Egy helyen dolgozunk feleségemmel, ő nem akar biciklizni a melóba, mert szerinte leizzad mire beérünk , meg szar a 3. emeletről levinni a bicajt stb. Itt Miskolcon meg év elején emeltek annyit a bérleteken, hogy olcsóbb autóval járni 5-6km-ről így, hogy ugyanoda megyünk ugyanakkor, mint bérletet venni
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz 6030D #256071 üzenetére
azért szabad előre sorolni az álló kocsisor mellett, mert így pl. a balra kanyarodás biztonságosabb a kocsisor elejéről.
oldaltávolság: úgy gondolom, hogy az én menetszelemtől nem fog beborulni a kis szuzukis az árokba, akármilyen közel megyek el hozzá. a húsztonnás sóderes billencs, vagy csuklósbusz menetszelétől viszont simán el tudsz esni, ha túl közel megy el melletted. vagy ha te nem is, de gizi néni ugyanúgy bicajon ül a hetvennyolc évével és a csípőprotkójával, meg a húsz éve kezeletlen cukrával.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz 6030D #256071 üzenetére
Mai tekerésemnél Szob és Ipolydamásd közötti szakaszon (ami kb. 2 km) már majdnem a körforgalomnál egy Audis olyan 40cm-re ment el mellettem gyorsan, kezemmel intettem, hogy ezt mégis hogy gondolta, aztán balra mutogatott a leengedett ablakán a bicikliút felé, de arra nem volt képes, hogy lelassítson és megmondja hogy mi volt a problémája. Én semmiképp nem veszélyeztettem őt, de ő engem igen.
Nagyon nem húztam fel magam rajta, mert nem állt meg és nem tudtam belevágni a fejét az nyitott kocsiajtó élébe. Még volt párszáz méterem a helembai hídig, onnan meg úgyis máshogy állnak a bringásokhoz az autósok. -
6030D
őstag
válasz szimpláncsak #256085 üzenetére
Ugyanezek igazak arra is, hogy vonatozzon mögötted a sor, vagy megelőzzön egy méterre. Érted, nézőpont kérdése. A bringás nem mentő, hogy ne tudna várni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #256026 üzenetére
Nekem az a nyugati modell is teszik, hogy a belvárosban teljesen ki van tiltva az autóforgalom. Itt ahol élek vannak szép helyek, de a történelmi, mediterrán hangulatú főtér egy nagy parkoló, a Petőfi - sziget meg sokkal jobb lenne autók nélkül. De annyira lusták az emberek, hogy le nem gyalogolnának a szigetre, még az uszodába is kocsival kell menni (Párszáz méter a hídtól).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest