-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
aktív tag
Úgy látom a kérdésem törölve lett. Ennek van valami oka? Nem látom a topik szabályzatban, hogy nem lehet árazással kapcsolatban kérdezni.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Igaz 26-os méretben, de én még egy 1,5"-os teljesen slick gumit használtam városban, teljesen jó volt, jobban tapadt aszfalton, mint a terepgumik.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
-
bardi
aktív tag
válasz Yahhher #158162 üzenetére
Esetleg van összehasonlítási alapod más teleszkópokkal?
Nekem most hétvégén sikerült a régi Suntour Axon telómat összehasonlítani egy Rock Shox Reconnal.
Mindkettő levegős, de azonos úton haladva az RS-t használva sokkal kevésbé fáradt el a tenyerem/kezem. Az Axon csillapítását nem tudom állítani, eléggé kemény az én súlyomhoz (70-72 kg), valószínű nehezebb embernek jobb lenne.
Valakinek van tapasztalata a "SR Suntour XCR32 Boost Air 100mm 29"" teleszkóppal?
A legolcsóbb 29-es Vitus (Nucleus 29 VR) ezzel van szerelve, azon kívül, hogy kőnehéz az egész bicikli, egész jó paraméterekkel rendelkezik számomra. 2x9, elöl átütős, tubeless ready felni.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Jelenleg [ilyen] felni van a biciklimen, elég régen vettem még.
16,6 mm a belső szélessége, és amúgy elég nehéz rá gumit szerelni.
Ez egy esetleges tubeless átalakításnál okozhat gondot?Illetve van a guminál olyan megadva, hogy minimum milyen szélesnek kell a felninek lenni hozzá? 2,24" széles gumit raktam már rá.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz ZolkoW #158183 üzenetére
és jjeahh:
Köszi, inkább bele se kezdek.
Nyomás nélkül rajta marad a külső amúgy, de inkább hiba ennél, legtöbb helyen azt írják, hogy nehezen szerelhető. Én inkább azt mondanám, hogy nagyon nehezen szerelhető, amikor hetente cseréltem gumit, akkor jutottam el oda, hogy már nagyjából ment szenvedés nélkül.Ötletelgetek, hogy mit kéne csinálnom, egy 29-es fully lenne az álom, de jelenlegi helyzetben nem látom okos döntésnek, egy merevfarú még beleférne. A másik opció meg, hogy ezt a 26-os fullymat alakítgatom át kicsit, tubeless lenne az első.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz bardi #158190 üzenetére
Ma el is dőlt, hogy nem fogok próbálkozni se.
Picit alacsonyabb nyomással indultam el hátsó kerékben. Terepen, felfele nem okozott gondot egyáltalán, gördülési ellenállás se nőtt meg észrevehetően emiatt, viszont lefele mászott a bicikli segge össze vissza.
Főleg hazafele volt feltűnő aszfalton, kanyarban kicsit ijesztő volt.
Lehet a gyári kerékszettet kéne visszaraknom, Giant S-XC2, az se tubeless, de szélesebb. Annyi a gond vele, hogy nehezebb, meg az agy nem ipari csapágyas sajnos.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #158226 üzenetére
Ma tudtam megnézni, valszeg defekt lesz, 1 bar alá esett mára a nyomás. Kíváncsi vagyok hétvégéig mennyit esik, ha nem sokat, inkább mindig rápumpálok. Aztán majd lehet anyázok egyet az erdőben
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz INTELligent #158326 üzenetére
Én mindig tudtam akkora távolságot hagyni, hogy fékezésnél ne legyen gond. Meg akkoriban a vészfékezést nagyon éreztem, meg folyamatosan gyakoroltam, most sokkal jobb fékkel nem megy annyira. A szagával annyira nem volt gondom, egész Budapest büdös, mint a dög a sok dízel szutyoktól, lehet megszoktam. A fekete kormot legalább fel lehet köhögni
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Tigerclaw #158543 üzenetére
Egyetlen gondom vele, hogy teljesen ki kell nyitni, hogy tudd tekerni a pedált benne, anélkül, hogy az beleverne a lábakba. Úgy viszont nem tudom az erkélyen kényelmesen használni.
Lehet kéne a talpaira venni egy 50x50 centis fadarabot, arra rácsavarozni, és az elég lenne.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Veletek bringázás közben/után (időtartamtól függően) van olyan, hogy minden mélyebb levegővételre köhögés jön rátok? Nekem elég gyakori, szinte mindig, és nem igazán tudom mi okozza. Esetleg a hideg víz, amit iszok? Nem gondolnék egészségügyi gondra, inkább valami, amit csinálok közben/utána.
Mondjuk a mai tekerésen jól jött, egy két ilyen, és mindenki ugrott a bokorba, miközben úgy néztek rám, mint a véres szarra kbIlletve dropperből van olyan, amit mindenképpen kerülni kéne? Ahogy nézem itthon nem túl izmos az elérhető választék. Ma sikerült egy olyan ütést bekapnom, hogy erősen elgondolkoztam rajta, hogy kéne.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz flash- #158638 üzenetére
Ebbe lehet valami, mert egész télen nem csináltam semmit kb, sok ideje nem volt edződni. Ha ez a hiba, akkor 1-2 hónap múlva úgyis jobbnak kell lenni a helyzetnek, csak még gyakrabban kell járni. Mondjuk már meló után sem sötétedne rám, ha elindulok, szóval itt a lehetőség.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #158754 üzenetére
Ezzel most tökre megleptél, mert a 26-os Giant Anthem nekem XL-es vázzal van (21"), a 184-es magasságomhoz, és nem érzem nagynak. A 18"-as vázból 30 centi nyeregcső lóg ki.
A kerékméreten kívül mi változott a 29-es kerékkel, hogy ennyivel kisebb váz kell?
Canyon oldalán megnéztem és XL-es vázat javasol nekem, 184 centi magassághoz és 94-es lábhosszhoz.
Azért is kérdezem, mert a használtpiacot végigböngésztem már párszor, és 20" fölött nem igazán találtam 29-es biciklit, ami fully is, meg nem egy vagyon (nekem).'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #158785 üzenetére
Ha csak a magasságom adom meg, akkor L-es vázat ad, de lábhosszat beírva már XL.
Valahol ki kéne próbálnom ugyan azt a vázat L-es meg XL-es méretben, hogy melyik a jobb.
Lemértem már többször a lábhosszam, és mindig ennyi jött ki.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #158829 üzenetére
Én még azért vettem egy fully-t, mert egyetlen bicikli volt a környékemen, ami méretem, és jó áron volt. Egy Giant Anthem, 26-os kerekekkel, 300 fontért.
Nemrég összehasonlítottam a merevvázas bicómmal, amivel nem mentem évek óta, és nem is feltétlenül a nagyobb sebesség az, amit észrevettem lefelé, hanem hogy a vádlim sokkal kevésbé fáradt el, sokkal kényelmesebb, kíméletesebb. Szerintem ha nem feltétlen fontos a sportteljesítmény, hanem inkább az élvezeti faktor kell, akkor simán bevállalható a durvulósabb bicó. Csak a hátsó rugózás miatt nem félek kevésbé az erdőben lefelé nagy sebességnél, tudásom alapján egy merevvázas bőven elég lenne nekem, 100 mm rugózással elöl. Viszont így, hogy van ez, nem nagyon adnám lejjebb ezután. Max egy 29-es merevvázas, de akkor is nagyobb rugóúttal elöl.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Amerre bicikliztek erdőkben, szoktátok a turistautakra kidőlt fákat mozgatni, aprítani?
Esztergom Vaskapu környéke tele lenne tök jó részekkel, de jellemzően többet tolom a biciklit, mint tekerek, annyi kidőlt fa van. Az általam bejárt utakon csak ott látok némi javulást idővel, ahol terepjáróval is végig leehet menni, single trail részekkel látszólag senki sem foglakozik.
Arra gondoltam, hogy pár szimpatikusabb ösvényen elkezdeném aprítani a belógó kidőlt fákat, hogy járhatóbb legyen, de nem tudom ezzel milyen összetűzésekbe kerülnék az itteni erdészekkel, márha vannak. Értelem szerűen élő fákhoz, növényekhez nem igazán nyúlnék, meg nem vinném sehová, csak az ösvény mellé raknám ezeket.Itthon egyáltalán vannak biciklisek által karbantartott ösvények? Nem DH-ra, meg hatalmas ugratókra gondolok, max döntött kanyarok, egy két pumpálható elem, max kisebb ugratók, drop-ok.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz f4lcon #159021 üzenetére
A csömöri nincs is vészesen messze, oda egyszer el kéne mennem.
Amit én csinálnék, abban az a vicces, hogy mivel nem csinálják most, az emberek kikerülik a fákat, és újabb ösvényeket hoznak létre vele sok helyen.6030D: A levél írás sem rossz ötlet. Ahogy nézem itt volt a duna maraton tavaly, straván egész sok szegmens fent van, majd megpróbálom valahogy lementeni magamnak.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #159033 üzenetére
Nem kényelmetlen ennyire előre döntött üléssel?
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #159038 üzenetére
Nekem borzasztóan zsibbadt mindenem hosszabb ülés után, és új nyereg vásárlása előtt kipróbáltam, hogy koppra előretolom a nyerget. Ez volt a gond, most érzem, hogy a seggcsontomon ülök, de ugye a csont az nem zsibbad
Még egyszer egy Merida teszt biciklin ültem, amin egy prologo nyereg volt, szinte semmi párnázása nem volt, de annyira kényelmes volt, azt kellett volna felírnom, hogy pontosan milyen típus.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz itouchfan #159093 üzenetére
Javaslom még a Locus map ingyenes részét is, én jobban szeretem, mint a HuMap-ot.
INTELligent: A te dioptriáddal még az olcsóbbik, egyszerűbben elvégezhető kategóriába esel, szerintem addig csináld meg. Azt hiszem ez vagy -3 vagy -4 környéke, legalábbis ahol néztem. Én is elgondolkoztam rajta, de -4-nél is rosszabb a szemem, és az drágít rajta. A szem öregedésére meg szerintem ne nagyon várj, bár 28 éves koromra lassabban romlik, de a javulástól nagyon messze áll.
Sima szemüvegben bringázással mi a gond? Én úgy csinálom, bukósisak siltje kellően védi a szemem a fénytől, és elég nagyot kell bukni, hogy a szemüveg sérüljön, én nem foglalkoznék ezzel. Azokon a rövid távokon, ahol 40 felett gurulok, nekem még nincsen bajom könnyezéssel. 2 fok körüli hőmérsékletben tekerésnél sem emlékszem, hogy ez gond lett volna, inkább a folyamatos orrfolyás.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Ezzel a pedállal van valamelyikőtöknek tapasztalata?
SPD-ről visszaváltanék egy időre platformra, és kéne valami, de túl sok pénzt azért nem költenék rá. Vagy valami hasonló, ami jobb, ebike-ról?'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #159329 üzenetére
Ezek a műanyag pedálok mennyire bírják, ha odavered őket?
Az SPD pedálomnak semmi baja tőle szerencsére, de ha beválik majd a bbb pedál, amit rendeltem, akkor átállok platformra.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz INTELligent #159345 üzenetére
https://www.youtube.com/watch?v=EzlfqTH9dCQ
Az ebben lévő gyakorlatok egész jól átmozgatnak.
Amúgy fekvőtámasz meg ha van lehetőség rá húzódzkodás nagyon jó szerintem.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz 6030D #159416 üzenetére
Van itt egy emelkedő a közelemben, amin gyakrabban járok, és legutóbb úgy éreztem ez hatalmas rekord lesz, végigpörgettem, bennem van a csí, erre top 4-es idő sem lett, leggyorsabb még mindig a szenvedősebb áttétellel volt felfele. Túl magas fordulaton túl sok energia megy el azzal, hogy a lábamat emelgetem, ahelyett, hogy hajtanám a biciklit.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #159523 üzenetére
Remélem ezek közútra nem fognak kikerülni soha, autóban ülve a halkabb motorok borzasztó zavaróak, ugyanúgy jön, mint az állat, de már csak akkor hallom amikor mellettem van. Simán el tudom képzelni, hogy az ilyen optimistább, 10 centire előző elektromos motorosokra jópáran ráhúzzák majd a kormányt mondjuk egy kátyú kikerülésénél.
Megjött a bbb platform pedálom, ránézésre jól fog tapadni, de a tengelye alig forgott körbe. Kicsit lelazítva a csavarját egész jó, de vicces, hogy a sok éves, soha szét nem szedett shimano spd mennyivel finomabban forog.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz CartmanLand0 #159535 üzenetére
A határolócsavart tekered kijjebb. Van rajta kettő, az egyik azt határolja felfele meddig mehet, a másik meg hogy lefele. Hátha segít.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Teasüti #159591 üzenetére
Nem mondom, hogy ez gyakori lenne, de előfordult már. Én nem hallgatok zenét kocsiban, szóval a hangosabb motorokat meg tudom hallani, autóm hangszigetelése se túl erős, 23 éve ebbe a kategóriában nem volt szempont
Az utóbbi időben viszont mintha kicsit kulturáltabban közlekednének a motorosok is, de lehet csak azokon az utakon, ahol én járok, mert félnek a kátyúktól és kanyaroktól.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Hátul nagy kazetta felrakásának milyen követelményei vannak?
Egyik ugye a bordázás a hátsó agyon, de van olyan, ami felmegy "hagyományosra" is.
Aztán ott van a váltó max átfogása, az meg van adva.
A váltófüllel kapcsolatban van valami követelmény? Giant Anthem vázamon a kerék tengelye és a váltó rögzítése között 30 mm a távolság. Ez befolyásol bármit is? Megfelelő váltó egy 11-44-es kazettát elbírna hátul?'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Láncbontóhoz szólnék hozzá, nekem egy ilyen szerszámkészletem van, amit hordok magammal, csak Merida felirattal. Ha nincsen még ilyened, szerintem érdemesebb ezt beszerezni. Láncot bontani nem fogsz olyan gyakran szerintem, hogy megérje megvenni csak egy láncbontót ezért, amúgy is jobb szerintem a patent szem, én 9 sebességes láncom már többször megbontottam, visszaraktam, és még soha nem volt gondom vele.
Bowdenezés: magát a bowdent el fogod tudni bármilyen fogóval, a bowdenház már nehezebben. Én egy ilyet vettem erre a célra (csak még teljes áron...), egyelőre két biciklirevaló bowdent meg bowdenházat vágtam vele, és tökéletesen megfelel. Ebike-on lévő bowdenvágók ehhez képest eléggé túlárazottak, pedig a praktiker se feltétlen a jó árairól híres.
Én még anno egy tubus teflonos zsírt vettem, én azt rakok minden menetre, hogy ne rohadjon be, eddig nem volt vele gondom.
Viszont ha már ennyire szét akarod kapni a biciklidet, egy nyomatékkulcs nagyon hasznos beruházás lenne a többi szerszámon felül. 1/4 colos, ~0-20 Nm között állítható a legtöbb csavarozáshoz megfelelő. Főleg az alumíniumba menő csavaroknál fontos, saját biciklimen az összes olyan csavart sokkal kisebb erővel kell meghúzni, mint ha csak érzésre húznám.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Csak a saját tapasztalatomról tudok beszélni, szóval lehet mások majd kijavítanak.
Láncot cserélgetni szerintem fölösleges, ugyanis a lánc meg a fogaskoszorú együtt kopik. Egy kopott fogaskoszorún az új lánc ugrani fog.
Most ez lehet hülyeség amit mondok, de amit az ember lánc nyúlásnak hívnak, az szerintem a csapok kopása, nem pedig ténylegesen a lánc megnyúlása.
Esetleg azzal lehetne a lánc élettartamát kitolni, ha nagyon gyakran forgatnál 2-3 láncszettet. Szerintem fölösleges.
Ha jelenleg nincsen gondod a lánccal akkor szerintem fölösleges cserélned.Amíg nem fog ugrálni a láncom, addig én ugyan azt fogom visszarakni, max pucoláshoz szedem le. Egy extra patentszemet akarok csak venni, hogy ha esetleg mégis szétesne menet közben, akkor ne kelljen a láncot bontani, hanem elég legyen azt felrakni.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Én szerintem jó, remélhetőleg kijavítanak ha nem.
Nyomatékkulcsból nem tudom mi az ajánlott, én azt még külföldről rendeltem.Sok alkatrészre rá van írva, hogy mi a meghúzási nyomaték.
Shimano termékeknél a weboldalukról le kell szedni a manualokat, én eddig mindent megtaláltam azokban.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz ZolkoW #159892 üzenetére
Hétvégén ki tudtam próbálni egy merev 29-est, és a 26-os bringámhoz képest érezhetően jobban gurult, kisebb gördülési ellenállással. Egyik se tubeless, bár a 29-esben valószínű jobb állapotúak a csapágyak az agyban. Lefele, meg köves utakon nem mertem ereszteni, mert a váz is kicsi volt, meg a stucni is kétszer olyan hosszú, mint amihez szoktam, de abszolút meggyőzött, kár, hogy nem fér el két bicikli, a 26-osért meg annyira kevés pénzt adnának, hogy inkább megtartom.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz HEAHEA #160285 üzenetére
Bár nem ilyen cipőm van, de shimano, és az 1,5-2 mérettel nagyobb, mint a rendes utcai cipőim.
Ma sikerült hosszabban, rázósabb terepen kipróbálni a platform pedált, egy vans cipővel, és meglepett mennyire jól tapad, egy jó ideig nem fogok visszaváltani spd-re. Felfele, lassú mászásnál ad egy kis önbizalmat, hogy biztosan nem fogok oldalra eldőlni, mint egy zsák krumpli.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Teasüti #160291 üzenetére
Bár papíron ez így van, de valahogy az agyam mégis máshogy gondolja. Merevfarún SPD-znék, pont a lefele rázás miatt, de fullyn nem gond abszolút. Tényleg meglepett mennyire jó, pedig a pedál se high tech, egy bbb mountainking talán, egyik legolcsóbb cserélhető szegecses. Nehéz is, mint a kő
Egykerekezni én is meg szeretnék tanulni, meg az 5-10 centis bunnyhoppot kicsit magasabb szintre emelni. Az amúgy pont egyszerűbb SPD-vel, mert lehet csalni és húzni a bringát a pedálon keresztül.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
-
bardi
aktív tag
válasz Csokicsibesz #160445 üzenetére
Hát ez egy 30as biztos van, és akkor már tényleg lehet megéri lecserélni a kónuszos agyat egy ipari csapágyasra. Nekem a DT küllőket anyával 200/db áron adták, sima fémszínű.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Csokicsibesz #160451 üzenetére
Ha az agy nem sérült, azon nem gondolkoztál, hogy veszel egy felnit, és te befűzöd?
Nekem most van két 26-os felnim, amit szerintem már soha nem fogok tudni eladni, szerintem majd keresek hozzá valami lepukkant agyat, és megpróbálom megcsinálni.
Persze ami most van a bicikliben, azt fűzetettem, biztos ami biztos.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz maximilian4 #160600 üzenetére
Ezek az egy forgáspontos fullyk mennyire mozognak jól, meg pogoznak tekerés közben? Valahogy mindegyikről a néhai schwinn csepel ranger bicóm jut eszembe, persze biztosan sokkal jobbak, csak még nem teljesen értem miért A Giant Anthem-en meg van annyi forgáspont, hogy azt már azért nem látni át hirtelen, de az pl nem pogozik érezhetően tekerés közben, viszont nincs is összehasonlítási alapom más rendszerekkel.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #160773 üzenetére
Nekem most a Kona Lava Dome tetszett meg nagyon, de sehol sincs súly írva, kis keresés után azt találtam, hogy a 15 kiló körül van Kicsit soknak érzem, és nem hiszem, hogy mondjuk 13 kiló alá lehetne vinni túl egyszerűen.
Érdekes amúgy, hogy ezen kívül, ilyen árkategóriában nem sok gyártó van, ami követi a trendeket. Egy csomó mtb, még drágább is elöl 3 tányérral van szerelve, ezen kívül nem is emlékszem olyanra, ami 2x9 lenne. Pedig ez a jelenlegi biciklimen is tökéletesen megfelel. Persze ez azt jelenti, hogy Alivio váltó van rajta, még csak nem is Deore.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #160786 üzenetére
Igen, erre.
Meg kéne nézni, hogy L-es méretben milyen, de sehol sem találok képeket.Fura geometria alatt mire gondolsz? Picit trailesebb, mint sok más monti, legalábbis szerintem, a fejcsőszög miatt, emiatt nekem bejön. Meg a színek, a magasabban felszerelt modellekból marha jók vannak. A Kahuna lilája veszett jól néz ki, azt biztos gyakrabban mosnám, mint a jelenlegi szürke-kék vázat
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #160790 üzenetére
Értelek, mondjuk a kanyarokban most is elég gyenge vagyok, nincs meg az a bizalom a gumiban, ami kéne, pedig nem igazán csúszott még meg alattam szárazon. Egyszer porban, meg faleveles, oldalra lejtő úton, de az normális.
2007 óta most először került két teljesen új gumi a biciklimre, vagy csak egyet cseréltem egyszerre, meg amit használtan vettem, azon még jó volt, meg kaptam hozzá egy pár használtat, szintén jó állapotban, de a tapadás összehasonlíthatatlan, olyan helyeken ahol eddig fékezés közbe csúsztam, még bőven tapad, 26x2,25 Rocket Ron.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #160798 üzenetére
Sima alap performance, tubeless, nem akartam túl drága gumit, mert az én tudásomhoz csak pénzkidobás.
Nincs nagy tapasztalatom a gumikkal kapcsolatban, de minta alapján én is arra gondolok, hogy sárban és hóban rosszabb lenne, viszont keményebb talajon talán kisebb a gördülési ellenállás. Illetve az én méretemben nehezebb lenne 50 grammal a Nobby Nic, a felni így is nehezebb lett 100 grammal, szóval a belső megspórolásával lehetek kb ugyan ott most keréksúlyban.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Massmurderer #160878 üzenetére
Hiába hatékonyabb a merevvázas felfele, az általam szokásosan bejárt utakon a fully kevésbé fárasztja a lábam, pont a rugózás miatt. Pedig nem is igazán veretem lefele, sokan, sokkal gyorsabbak nálam egy merevvázassal is. Ha tényleg gyorsan mennék, akkor méginkább kijönne a különbség.
'92 Honda VFR 750