-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
aktív tag
válasz Somatom #163208 üzenetére
Amit leírtál, annál nem kell tudományosabb szerintem. Csak a DOT vagy nem DOT-ra reagáltam. Ugyan az a bringa is, csak érdemes észben tartani, hogy ha pl valaki avid/formula/akármi fékekről vált shimanora, a megmaradt fékolajat lehetőleg ne töltse bele.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz INTELligent #163260 üzenetére
Még pár éve kaptam egy vagy lidlből, vagy aldiból származó munkás nadrágot, én abban nyomom Mivel mindig ezt használom, nem zavarna ha olajos lenne, hozzáteszem, nem sikerült még összekennem olajjal.
Egy időben télen jártam rendes kantáros, béléssel ellátott nadrágban, de én nem éreztem olyan hűdenagy megváltásnak akkor, igaz a nyergem is puha volt, lehet a mostani nyergemmel (találtam egy használt smp hell-t, de nem olyan jó, mint a sok sok éve próbált smp, ami egy mozgásvilágos tesztnapon volt az egyik bringán) lehet egy kis párnázás elférne.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #163269 üzenetére
Ott csak zsepkendőket tartok. Sose volt még rendes mezem, mindent hátizsákban hordtam. Most van, de csak a zsepi lett száműzve belőle. Ugyan izzad a hátam miatta, de hozzászoktam már annyira, hogy ne zavarjon, meg ebbe talán biztosabb helyen van a telefon, pénztárca, szerszám.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Runner_fxr #163301 üzenetére
A tömítésnek nem kéne semmit éreznie, mert más anyaga van a két különböző rendszerbe valónak. Legalábbis autóknál így van, de feltételezem bringáknál se fognak ugyan olyat rakni mindenbe, már csak azért se, mert pl a DOT-hoz való tömítések ásványi olajjal találkozva megdagadnak.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Zsohi #163418 üzenetére
Ha csóróban váltanék 1x12-re, akkor ugye a sram fogaskoszorúja játszana, ami régi agyakra is felmegy. Ezt használhatnám a shimano lánccal, deore 12-es váltóval vagy itt mindegy? Vagy fontosabb az, hogy elöl megfelelő narrow wide tányér-lánc párost vegyek?
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #163459 üzenetére
Persze, a váltó meg váltókar egyértelmű, csak a nagy kompatibilitásban vesztem el. Mondjuk így belegondolva nem sok értelme lenne olyan szempontból, hogy elég régi a bringa ahhoz, hogy ne érje meg ennyit költeni rá, meg ugye 26-os, ha meg új 29-est akarnék, kicsi az esélye, hogy építeni tudnék, hacsak nem lesz megint szuperjó váz akció.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #163462 üzenetére
Találtam jó áron 10-es váltót meg váltókart, de arról is lebeszéltem magam, bőven elég a 2x9, max az első nagytányért kéne kisebbre cserélni, hogy kevesebbet kelljen használni a kistányért.
Mentem 29-essel, és tényleg jó, meg kisebb a gördülési ellenállás, főleg terepen, de annyival nem jobb, hogy megérjen 260k-t, meg minusz hátsó rugózást a váltás.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz xy.zsolt #163484 üzenetére
Nekem egyelőre nem feltétlen túl kényelmes, bár a brutál zsibbadás már nincsen, volt, hogy állva tekertem a vége felé, egyszerűen nem bírtam. Viszont egy betétes nadrágon elgondolkodtam, az picit enyhítene ezen. Bár lehet az is javít majd picit, ha újrabőrözöm a nyerget, mert most szakadt, meg színben is elüt, mondjuk ez marha fontos...
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz zsocy #163567 üzenetére
Én nyáron már nem is mennék nélküle, nem süti a fejem a Nap, ha ahogy szellőzik a fejem, tök jól hűt. Meg a fény ellen is védi kicsit a szemem. Pár hete nagyon sietve indultam el itthonról, és a bukót elfelejtettem, pár perc után nagyon fura érzés volt.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Mezga Aladár #163819 üzenetére
Én fékkarnál szedtem le csövet (angol hülyék felcserélték a karokat), és az első fékem levegős lett, a hátsó nem, látszólag egy csepp sem jött ki belőle, meg siettem vele.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz metrion #164032 üzenetére
Ha túl puha, akkor a benne lévő légrugóba kell fújni, ehhez telópumpa kell. Az áruházban nem nézték meg neked, hogy megfelel-e a súlyodhoz? Én a helyedben első körben elmennék egy bringaboltba, és megkérném őket, hogy fújják fel neked, ha egyszer belövöd, nem kell túl sokat használni a pumpát.
Az alul lévő kar a visszaút csillapítást állítja, nyuszi irányába gyorsabban, teknős irányába lassabban rugózik ki a villa.
A lockout karnak működnie kéne, gondolom nem vagy 400 kiló, hogy úgy is összenyomd... Ezt amúgy ne úgy képzeld el, hogy akkor koppra merev villa lesz belőle, ugyanis a csillapítást állítod vele nagyon keményre, berugózás irányába.Ha ez a decathlonos beüzemelés, akkor azért ez elég siralmas.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #164057 üzenetére
Ha van ugyan olyan méretben, én megpróbálnám cserélni egy másikra, de ezek után biztos nem hagynám nekik beállítani. Ha levegő se volt benne, akkor szerintem annak más kínja is lehet.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz cibus #164113 üzenetére
Én szerintem egy össztelós picit overkill, ha van elöl teleszkóp, a legtöbb helyen el fogsz tudni menni. 100 alatt használt kerékpárokat foghatsz ki, amik erre megfelelőek, 26os kerékmérettel egész jó felszereltséggel, a kényelemhez viszont egy 29-es kerék lenne jó. Konkrétat nem tudok mutatni, meg vannak itt nálam nagyobb tudásúak.
Számomra az is kérdés, hogy ahol napközben áll, őrzött hely, mennyi az esélye, hogy ellopják onnan? Ha nem őrzött, én valami lepukkantabb kinézetű bringát keresnék, hogy kevésbé legyen vonzó.Az viszont, hogy a csavarok lelazulnak egyáltalán nem normális, attól még, hogy ráz az út, ennek nem lenne szabad megtörténnie. Soha semmilyen biciklimen nem tapasztaltam ilyet, pedig amióta nem nyomatékkulcsom is, mindent az alsó határra húzok, hogy nehogy szakadjon a menet.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz INTELligent #164122 üzenetére
Én nagyon sokáig nem használtam kesztyűt, és nem is voltak eséseim. A kesztyűvásárlást követő héten 3-at estem kb, egy nagyobb tempónál gurulósat, egy eldőlés spd beakadás miatt, meg egy hasonlót, amikor egy gyökér megfogta lassú tempónál a bringát, és mentem előre Szerencsére a sisakot még nem teszteltem így.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #164163 üzenetére
Melegedésben van észrevehető különbség a 2 és 4 dugattyús között? Mivel egyenletesebben oszlik el a nyomás a fékbetét és tárcsa között, feltételezem picit lassabban melegszik.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Elmentem a tatabányai Decathlonban, hátha rá tudok ülni egy XL-es bringára, hogy milyen.
Teljesen ki volt fosztva a bringás érsz, 1 db 29-es kerekű mtb volt, meg vagy 3 darab 27,5.
Bringás nadrág se volt, ami ilyen rövidnadrág jellegű, de betétes.Viszont korábban még felmerült az 5 literes permetezővel történő bringamosás, jjeahh után én is azt mondom, hogy panelba egész jó. Az erkélyt is sikerült lemosni vele Jóval egyszerűbb, mint a vödör meg szivacs.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz Teasüti #164205 üzenetére
Kompresszorral próbáltad? Nekem csak úgy ugrott fel a Schwalbe gumi a felnire, reménytelen volt sima pumpával. Próbáltam youtube-on látott trükköt is, ott gumileszedővel az ember jó helyre rakja a gumi peremét, de nekem 5 centi után visszacsúszott az árokba.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz NomAd_82 #164411 üzenetére
És S-es vázban ki tudsz húzni eléggé egy max 400 mm-es nyeregcsövet?
Nekem 26-os méretben a 18" az abszolút minimum 400 mm hosszú nyeregcsővel, persze a hossza kevés, XL-es váz (21") jó.
29-es bringák közül még egyet sem láttam, ahol egy L-es váznál kisebb elég lenne csak-e szempont alapján, de így is jópárban az XL lenne megfelelő csak, hacsak nem akarom hogy 400 mm nyeregcső lógjon ki a vázból. Egy erősebb huppanásnál eléggé fosnék, hogy reccsen valami...'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz NomAd_82 #164413 üzenetére
Hacsak nincs nagyon rövid lábad a magasságodhoz képest, nem tudom a 178 centihez miért kéne S-es váz.
Csak a Radon ZR Team geometriát néztem meg, de ott pl a középcsapágy mindkét kerékméretnél ugyan olyan magasan van, szóval a 29-esből miért kéne kisebb méret? Nem fogsz magasabban ülni.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz metrion #164512 üzenetére
Szerintem a guminál tök fölösleges nézni, hogy teszik e vagy nem, lényeg a funkcionalitás, de mindenki magának dönti el mi a fontos.
Én anno minden héten gumit cseréltem, hétköznap ment fel a slick, hétvégére meg a terep gumi, nem volt két szett kerekem sajnos.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
Én annyit szoktam nézni, hogy menetes legyen. Kisebb az esély, hogy letépem. Mondjuk a lidl-ben vásárolt mini pumpával már eleve csökkentettem erre az esélyt, annak van szára, és nem a szelepet ráncigálom. Contin kívül még a CST-ből láttam menetes szárral.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #164730 üzenetére
Amivel "kezdtem", az egy magellan polarx volt, azon volt a 660-as kormány az 50-es stucnival, ez át lett szerelve egy merdia matts sub40 vázra. A mostani meg egy 2012-es giant anthem, azt vettem 120-as stucnival, szörnyű volt. 50-essel viszont teljesen jó.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #164734 üzenetére
Valószínű, hogy egy másmilyen kormánnyal, aminek más az emelése, hátrahajlása, stb. más érzés lenne, de a mostani így jó. Mondjuk a bal tenyerem van, hogy elkezd zsibbadni, amit annyira nem értek, de igazából már nem tudom hova kéne állítani, meg mit. Az enyém is amúgy XC kategória szerintem, a 100 mm-es rugóutakkal.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz NomAd_82 #164796 üzenetére
Ha teheted mindenképp a Giant. A 2x9 bőven elég, pont most értem haza, szintén 2x9 hajtással, a végén 30 felett tekertem(GPS szerint), és nem kellett a legnagyobb áttételre váltanom. A 38/11-el 26 colos kerékkel 50 felett még bele tudok tekerni. Bőven elég. Felfele meg ahol nem elég a legkisebb áttétel, mással se tudnék elmenni.
Más:
Fékügyben kéne segítség. Adott egy Shimano deore M615 fékkar, ami miután átrepültem fölötte, hátbakúrt, majd elfeküdt a susnyásba úgy döntött, hogy nem megy vissza alap állapotba.
Szóval az van, hogy ha behúzom a féket, annyira visszamegy, hogy már ne fogjon be nagyon, viszont alaphelyzetbe nem megy vissza. Lehet belement egy kis sár? Fogni fog, szivárgást nem láttam rajta, de zavaró.[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz trialboj #164827 üzenetére
Eléggé lassan mentem, mert ismeretlen terep volt, meredek, és nagyon keskeny, egy részen volt egy faág, ami annyira vastag volt, hogy megfogta az első kereket Még sose estem így el, úgy tűnik idén bepótolok mindent, volt már nagyobb sebességgel bukfenc, spd-s eldőlések, most meg ez.
Nemrég vettem rá magam, hogy a sarat leveressem a bringáról (5 literes permetező nagyon príma erre, valószínű a nyomása meg kellően gyenge ahhoz, hogy csapágyaknál kárt okozzon, persze oda nem nyomom direktbe), és a semmitől már jobb lett a fék, de kicsit szorul. Sajnos nincsen légtelenítőm még (bár már úton van aliexpressről), szóval annyira bontani nem akarom. Ami biztos, hogy a fékvezetékek nem sérültek, a karon lett kopás meg karc, szivárgás meg sehol szerencsére.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz cibus #164990 üzenetére
XC vagy monti, tökmindegy, ma már kb követhetetlenek a kategóriák, 10 mm-t változik a rugóút, a stucni hossza, vagy egy tized colt a kerék szélessége, és új kategóriát kiáltanak, xc, all mountain, down country, enduro, trail. Többségünknek szerintem teljesen mindegy, nem fog olyan különbségeket észrevenni, mint amit be akarnak állítani ezekkel, max ha versenyző vagy. Ha a 100 mm-t mozgó fullym lecserélném egy 120-at mozgóra, szerintem semmit se vennék észre belőle.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #165004 üzenetére
Igen, egy hardtail, meg enduro között érezhető a különbség, a DH külön állatfaj, de egy 100 meg egy 120 mm-t mozgó fully között, ami már más kategóriának számít? Hagyjukmár Ha nyersz 100 grammot a nyergen, azt is max akkor fogod észrevenni, ha ettől sokkal kényelmesebb lett a bringa, máskülönben kötve hiszem, max a forgó tömegeknél. És ez az, ami szerintem számít, legyen rohadt kényelmes, jól beállítva, ne zsibbasszon, és menni fog ott is, ahol addig nem ment. 16 kilós endurot meg nem tudom honnan szerzel, a legolcsóbb canyon, ami enduro kategóriának van kiáltva, 14,5 kg Lusta vagyok végigbogarászni, de gondolom a többi gyártó hasonló gépei is hasonló súlyban lehetnek.
De saját példa, a giant fullym 13 kiló körül van, ha hihetek a mérlegnek, előtte a merev vázas is kb ennyi volt. Azokon az utakon, amin járok, egy merev bőven elég, a fully picit pogozik is, a sztereotípia az, hogy a fully nem lesz jó mászni, meg szarul tekerhető, blabla, mégis jobban tudok vele haladni azonos útvonalon, szimplán mert kényelmes.'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
-
bardi
aktív tag
válasz Maximum1 #165138 üzenetére
Köszi, azért is kérdeztem, mert a szintvonalakat nézve elég brutálnak tűnik az az útvonal.
Boldog Özséb kilátóhoz már többször mentem (ott a köves részen az elején legelőször le tudtam jönni megállás nélkül, azóta basszus egyszer sem sikerült, gyáva vagyok ahhoz, hogy ott eleresszem), meg inkább arra szoktam járni, dobogókő környékét viszont nem nagyon ismerem még.'92 Honda VFR 750
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest