-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #291400 üzenetére
Hogy őszinte legyek a Csepel palettáról a Woodlandsen kívül csak a TorpedAL és a RoyAL még ami bejön, a többi felejthető (Landrider, Budapest stb.). Gravel Deepspace sem lenne rossz karbon anyagból kár, hogy CroMo.
Szerintem az a baj, hogy nem nagyon tudna egyik kezdő magyar márka sem versenyezni a Cube -bal vagy bármelyik népszerű gyártóval. Esetleg az elején össze kellene fogni valamelyik ismert gyártóval, abból lehetne valami. Addig marad az Aroza például, ami semennyire sem magyar.
-
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #290895 üzenetére
Nem vészes a Csepel geometriája sem, például az én cross trekkingem hasonló, mint a legtöbb másik márkáé.
MTB vonalon perzse a Woodlands Pro már le van maradva, se átütőrengely, se boost nincs. Igaz a Woodlandsek a 200-250ezer Forint kategóriában indulnak, ami alap, a Decathlon sem ad annyiért modernebb vázat.
Valószínűleg eddig azért sem merészkedett magasabb szintre egyik márka sem, mert nehéz lenne itthon eladni. A Gepida és a Neuzer külföldre is exportál rengeteg biciklit, így például a Gepida ráállt az ebike vonalra.
Egyébként nem lenne elképzelhetetlenek a modern, magyar tervezésű vázak, a saját idejükben a Magellan és a Mali vázak sem voltak rosszak. Sőt volt magyar tervezésű és gyártású teleszkóp is (nem jut eszembe a neve), ami abban az időben jónak számított.
-
nagyúr
válasz Piftuka #290915 üzenetére
igen, nekem is ilyen van, csak a kék, aldis változat. de elég szar konstrukció, vagy már túl sok watt ment bele, mert nyeklik-nyaklik rendesen. remélem hamar tönkremegy, hogy kidobhassam végre, és vehessek egy normálisat.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #290808 üzenetére
Az lenne a legcélszerűbb ha összefognának a nagyobb magyar gyártók és itt készülne a váz is. Lehet valamivel drágább lenne, de nem annyira azért, mint egy Merida XC váz 300ezerért.
Nem tudom hogy melyik tajvani gyártótól szerzi be a Csepel, de ők elég jól elevickélnek. Mondjuk most náluk is a 29"-os vázból, ha nem komplett bicikliként veszed, akkor hiány van. De van csomó outi/fixi váz készleten.
-
parandroid
félisten
válasz Piftuka #290808 üzenetére
Szíjhajtás helyzete eleg speciális, eleve költségben a drágább váltókkal vetekszik, plusz ugye legfeljebb agyváltóval, vagy single speedként használható, ïgy a felhasználási területe is elég korlátozott. Az utóbbi időben az ebike-ok terhódításával jobban terjed, az agymotor + szíjhajtás egy kimondottan kulturált kombináció városi bicajnak, sajnos az ára annyi, amennyi.
Nejemnek noko-ból redetileg szíjasat akartunk venni, de aztán kipróbálta ugyanazt a gépet sram apex-el, és ugrott a projekt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Piftuka #290808 üzenetére
...pedig nem nagy kunszt, de látszólag egy (MészárosCsányiGarancsiSzíj) magyar sem lát benne üzletet. 2rule is elhasalt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz Piftuka #290398 üzenetére
Speciel nem látok benne semmi különlegeset. Aroza? hümm. Talán nem kicsit túl van tolva, lásd a kormány állítás. Máshol is megvan az. Rugózó nyereg? Olyan is van már, méghozzá nyereg csőben, stb .. lehet működik, de azért 1 milla körül már elektromos is van. Mekkore hype volt ez is és, hogy eltűnt, pedig láttam ilyet élőben is: [Stringbike]
Bele kell olvasgatni a hozzászólásokba és azokból egyből látszik mennyire túl van tolva
a marketing duma. És ez az Arozánál fokozottan igaz. Bár legyen úgy ahogy írjál, de csodák nincsenek.Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
addikt
válasz Piftuka #290398 üzenetére
Vicc az egész, mind a két választható mérettel együtt. Ott az 1 misis gépnél én legalább kerestem a motort, de nem találtam. Hyperkomfort, innovatív mérnöki multifunkciós, vegán meg mindenféle összedobált jelző ide vagy oda, remélem, komoly, mert viccnek rossz lenne.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Piftuka #290398 üzenetére
Hát ez az A Róza...😳 ...kábé mintha most jöttek volna a fél hatos busszal, vagy éppen háttal ülnének a tévének és fingjuk sem lenne a piaci trendekről.😒
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #290398 üzenetére
Ez a KerékpárGurus Varga Öcsi márkája, ők is árulják egyelőre.
Hogy mennyire magyar az kérdéses. A vázakat valószínűleg valami tajvani katalógusból szedik ők is (kiköpött Kelly's, Kross, Merida kinézetre). Egyedi festésűek, azt lehet valahol itthon csinálják. Alkatrészeket meg ugyanúgy beszerzik és azzal szerelik. Viszont sok bullshit hangzatos nevet adnak, hogy hiperkomfort tervezés például.
-
Friczy
senior tag
válasz Piftuka #290303 üzenetére
Nem muszáj, minden megtanulható. Vagy majdnem minden. Persze ennek az a hátulütője, hogy megfelelő szerszámok is kellenek. Régen pár szerszámmal mindent darabokra lehetett szedni egy biciklin, most már szinte mindenre célszerszámok kellenek, azokból a jófajta drága, ráadásul mindig kitalálnak valami újat, és. lehet, hogy egy újabb bringához a szerszámkészlet felét is le kell cserélni. Cserébe nem függsz a szerviztől, tényleg csak a nagyobb munkákra kell elvinni. Ha szerencséd van, akkor ezekre ritkán van szükség. A jelenleg rendszeresen használt bringáim még nem láttak szervizt, igaz, nem is kellett velük sokat foglalkozni. A legrégebbi közülük nagyjából most öt éves, egyszer kellett rajta féket cserélni, azon kívül csak gumicsere volt, lánc tisztítás és cserélgetés, és eleinte párszor centrírozni kellett a kereket, és utánállítani a váltóbowdent.
Pedig egyik sem vitrinben tartott bringa. -
-
(ex)Cat
senior tag
válasz Piftuka #290199 üzenetére
Van igazság abban amit írsz, de nagyon kevés igazán jó minőségű kerékpárút van sajnos, vagy legalábbis nagyon beszűkíted ez által a lehetőségeidet. Én amúgy kimondottan nem szeretem ezeket, főleg a városon belül ill annak közvetlen környezetében. Az átlag - nem sport szerűen tekerő - emberkék jelentős része abszolút fogalmatlanul megy/indul/áll meg. Sokan elképzelni sem tudják, hogy jöhet vki aki gyorsabb, így aztán nekem állandó stressz helyzet a kerékpárúton való közlekedés, ezért amíg még roszágútim volt, nagyon ritkán mentem rajta. De ebben benne volt az út minősége is, hiszen azért egy outival nem biztos hogy rámegyek arra, ahova a mostani gravellel símán.
Másrészről meg a közlekedés veszélyes üzem. Én ezt el tudom fogadni, és nem feltétlenül kapok idegbajt ha centizgetnek. Sőt egy ideje igyekszem még csak nem is reagálni ezekre a helyzetekre. (1x kergetőztem a fekete SUV-val. Pontosabban ő kergetett engem, amikor kihajtott elém egy kereszteződésben ahol nekem volt elsőbbségem, én meg széttártam a kaorm, hogy ez a mire volt jó. Aztán végül egy kocsma előtt álltam meg, úgy voltam vele, ha balhé lesz, legalább legyen közönség. 3-an szálltak ki, látva a nézőket, végül tovább mentek. Úgyhogy megvan a veszélye a dolognak, ilyen téren is )
Ezzel együtt én szerettem és még most is szeretem ezt, csak mivel már nem teljesítménycentrikusan hajtok, ill. ugye más a bicikli "fekvése", így ritkán megyek már kint a forgalomba. -
dom1n0
senior tag
válasz Piftuka #290199 üzenetére
Hát igen, sajnos nagyon alacsony a kerítés autós fronton IS.
Nekem a titkos bevált receptem eddig a vasárnapi tekerés, talán akkor kevésbé rohannak az emberek, kamionok tényleg elvétve vannak.
De nagyon helyfüggő is, én most jutottam oda, hogy inkább megyek távolabb kocsival, ahol tekerek majd, de legyen nyugisabb.. -
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #287440 üzenetére
Nincs a SunTourral semmi baj, csak nem az alap XCT/XCM/XCR villákat kell megvenni. Én meg vagyok elégedve az NCX-D Air-rel, ez a Rock Shox Paragon alternatívája. Én még 47ezer Forintért vettem, itthon már 120ezer Ft, ami vicc. Igaz a Paragon sem olcsóbb.
De a montis villáik is jók, az Auron, Durolux stb.
Abban viszont nem értek egyet, hogy egy "jóbarát" ilyet tegyen. Pont ha kölcsönad valaki nekem valamit, akkor jobban vigyázok rá, mint a sajátomra. De a saját bicikimen sem ugrálgatok, mert idiótaság. Annyi gerinc pont levetett villa benne, hogy kifizeti majd a javítás díját, nem elsumákolni. A Lockout meg nyitott állapotban van nálam mindig, akkor aktiválom csak ha emelkedőn mászok. Utána kikapcsolom.
Roland861010: Szerintem felejtsd el a 26-os kerekeket. Nem lehet vele haladni és elavult. Ha nem akarsz 29-es kerekeket, akkor inkább cross trekking 28"-al vagy 27,5", még az is jobb. Nem véletlenül van ennyi eladó 26-os bicikli. Mindenki próbál szabadulni tőlük.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Piftuka #287440 üzenetére
Nem úgy értettem, hogy a Suntour vacak, hanem gyári hibás. Nekem is az van, volt, hogy lockolva felejtettem és úgy nyomtam neki. Utána csak úgy lehetett kiakasztani, hogy lenyomtam, miközben oldottam a lockot. De baja nem lett.
cattus: na, csak bejött akkor
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
zsocy
őstag
válasz Piftuka #287440 üzenetére
Szerintem ne aggódj sokat ezen a lockout dolgon, nem sok mindenre jó ha kilockolod a villát amúgy sem. Komoly mászásnál segíthet hogy nem rugózod el az erődet, de tényleg komolynál csak. Az M7 felett átvezető híd nem számít annak
Ja, és itt senki sem fog neked RS villát ajánlani, sokkal inkább egy jó merev villát, merthogy minek is az a teleszkóp egy ilyen bringábaFehérvári szerelőt nem tudok sajnos (sokan vagyunk itt a környékről, biztos lesz aki tud), de van egy srác Dinnyésen, ő eddig minden nyűgöm megoldotta, és nagyon szép munkát végez mindig. Őt tudom ajánlani, nem Fehérvári, de Dinnyés is kb itt van a sarkon
-
Apophis
őstag
válasz Piftuka #287440 üzenetére
Nekem is alap Suntour villám van, és minden alkalommal azzal kezdem elindulás után, hogy fék és teló check, azaz jól ránehezedek és megrángatom, koppanásig (beállítva úgy van, hogy normális használatnál bőven nem koppan). Soha semmi baja nem volt. Nem lehet, hogy ez garis hiba?
Szerk: látom, hogy ő lockolva tette mindezt, sry.
[ Szerkesztve ]
All was naught but to serve the void...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Piftuka #287415 üzenetére
Bugyit, fogkefét, zasszonyt és bringát nem adunk kölcsön egy percre sem...bár a harmadik bizonyos esetekben engedélyezett.
6030D...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Piftuka #287332 üzenetére
Sajnos nem. Szinte semmire sem szentelnek nagyobb figyelmet, itt nincs gazdája semminek. Bár ebben az országban ez a jellemző a legtöbb helyen.
Napfénysüti: Még mindig tetszik a bringád! Előbb-utóbb biztos, h lesz egy Canyonom nekem is.
balintbaba: Nem szeretnélek lebeszélni róla, nagyon jó vételnek tűnik! Olyannyira, h be is ajánlottam haveromnak, aki épp ilyen bringát keres.
Korábban ezt ajánlottam neki, de a tiéd jobb vételnek tűnik. Csak nekem eddig radar alatt volt a Radon. Bár az ő szintjén (full kezdő) lehet, h a szín fog dönteni.[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
arcitec
addikt
válasz Piftuka #287415 üzenetére
Bocsi, de ez csak egy mondás és ne vedd magadra: Nőt, biciklit, autót stb .. nem adunk kölcsön, mert meghúzzák.
Amúgy sajnálatos a történet, vidd el egy jó szervízeshez és innentől ne add oda senkinek ha lehetséges ..Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Friczy
senior tag
válasz Piftuka #287334 üzenetére
Mert felesleges. Eleve nem gyakori az esés (versenyzés kicsit más téma, de amatőr szinten az ember ritkán megy annyira határon), az meg még kevésbé, hogy a térd sérüljön. Könyöknek némileg több esélye van, de a legtöbbször egy horzsolás és kész, az meg begyógyul idővel. A kulcscsont sokkal esélyesebb a törésre, azt meg nem nagyon lehet védeni. És minden védőeszköz plusz súly, valamennyire a mozgást is korlátozza, nyáron meg túl meleg is.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Piftuka #287397 üzenetére
Mivel a telón írja, hogy oil damping, arra tippelek, hogy úgy működik a lock, mint a Rockshox középkategóriás xc telóin: a csillapításban olaj van, amit ha kizársz, hogy ne áramoljon összevissza, a kizárt olaj tartja mereven a telót. Hátránya, hogy nagyon érzékeny az olaj mennyiségére, ha idővel kezd elfogyni belőle az olaj, egyre kevésbé lockolható, lezárva is egyre több lesz a rugóút. Az enyém ha lockolva nagyobb terhelést kap, nem lesz baja, de utána le kell szervizelni a felső lábat (csillapítást), újra fel kell tölteni olajjal. Ez én sem értem pontosan miért van, de gondolom a tiéd is így működik. Valószínűleg ilyenkor át tud szivárogni az olaj a csillapításból az alsó lábakba (?). Szóval szerintem első körben elég lenne neki egy nagyszervíz.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Friczy
senior tag
válasz Piftuka #287213 üzenetére
Sok esetben maga a bicikli geometriája. A legtöbb 'holland típusú' kerékpáron a bringás teljesen felegyenesedve ül a bringán, borulásnál sokkal kisebb eséllyel fog a feje leérni az aszfaltra, mint egy sportosabb biciklinél, sokkal előredöntöttebb testhelyzetben.
Én szinte mindig hordom a sisakot (normál biciklinél mindig), de amikor fekvőbiciklivel megyek alacsony forgalmú környezetben, nem szoktam felvenni, ott elég 'ugyesnek' kell lenni, hogy úgy essek, hogy a fejem leérjen. Azzal együtt, hogy nagy 'sisakfogyasztó' vagyok - három sisakot sikerült összetörnöm -
nagyúr
válasz Piftuka #287099 üzenetére
Igen, egy kicsit tényleg tájidegen a bringaút az erdő közepén. De szerintem sokkal jobban fog kinézni ha eltűnnek az építkezés nyomai.
Nincs tapasztalatom erről. Az elmúlt egy-két évben épültek csak ilyen bringautak Miskolc környékén, abból is csak az egyiket használom rendszeresen. Az egyelőre még hibátlan állapotú. De nincsenek illúzióim, szerintem senki nem fog foglalkozni az állagmegóvással.
Lacerta: "...mert már rá voltak festve az útburkolati jelek is" - na az komoly. Akkor örülhetünk, h végül rendesen megcsinálták.
Legközelebb szerintem én is montival megyek. Útközben láttam pár érdekesnek tűnő leágazó utat, kicsit felfedezem majd környéket.[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
zsocy
őstag
válasz Piftuka #287102 üzenetére
Még sosem kapott követ hátul a szállítón a bringa, szerintem túl közel van az autó hátuljához hogy oda fel tudjon pattanni bármi. Mondjuk murvás úton nem is úgy megyek mintha egy wrc futamon lennék, de különösebben nem is vigyáztam még vele.
Hátul a montit szoktam vinni, a tetőn pedig a karbon országútit, még abban sem lett semmi kár a rovarok miatt. Biztos az aero kialakítás miatt lecsúsznak róla Simán lemosom a maradványokat. Kapott már el özönvízszerű eső is bringával a tetőn, attól sem lett semmi baja. Ha amúgy is odafigyelsz a bringa karbantartásra akkor az esővizet is kibírják. -
arcitec
addikt
válasz Piftuka #287102 üzenetére
"Ennél a módszernél nem kell attól tartani, hogy a hátsó kerék által felhordott, hátra vágott kövek nekiütődnek a bringának?"
Már bocsi, de ez honnan jött? Egyetlen kőfelverődés sincs az autóm hátulján úgy amúgy, bringahordó nélkül sem... U.I: Kavicsosban meg nem kell rodeózni![ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
-
Piftuka
veterán
válasz Piftuka #286378 üzenetére
Így is lett.
Odamentem, megnéztem, kipróbáltam aszfalton, füves, dombos részen, azonnal beleszerettem, és rögtön meg is vásároltam.
Csodaszép kis bringa; egy árva karcolás, kőfelverődés sincsen rajta sehol, szóval szerencsére tökéletes állapotban van.
Ráadásul méretre is éppen tökéletesnek bizonyult.
"Aquila non captat muscas."
-
-
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #286381 üzenetére
Múltkor erről témáztak az emberek a Facebook csoportban, sokan a 622-37es gumira esküsznek. Az alá menni szerintem fölösleges.
Abból is látszik a kategóriák összemosása, hogy a legújabb Merida Silex vázba belemegy a montis 622-50-es gumi is, ami a 29"-2.0", ami már nem "gravel" kategória. Igaz ezzel egyidőben már montin nem ritka a 2,4" - 2,6" szélesség sem.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Piftuka #286381 üzenetére
szerintem 45-50-es gravel gumit kell nézni, tubeless kialakítással.
ha a trekking gumi alatt a touringot értjük, akkor esetleg schwalbe marathon szériát érdemes nézni, de az almotion-ön kívül nagyon nehezek.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #286294 üzenetére
Annyira összemosódnak a kategóriák, hogy vannak sportosabb cross trekking vázak, amik hasonló geometriájúak, mint egy (régebbi) MTB (na nem a downcounty). Ha túl szélesnek gondolod a 29"-es kerekeken a gumit, simán lehet vékonyabbat tenni rá, a 28"-os trekking gumi felnimérete is 622. Csak figyelni kell, rá hogy mi a minimum méret amit, lehet rárakni az adott felnire.
-
parandroid
félisten
válasz Piftuka #286294 üzenetére
A kék cube a legmodernebb, meg ennek a legmenőbb a színe. A focus a cube-okhoz, mega stevenshez képest egy őskövület (3x10, felnifék, régi geo, béna kormány), az áruházi vackokat meg hagyjuk is.
Úgy rémlik, a súlyod is nagyobb, így lehet, hogy van értelme az mtb-nek. Én próbálnám mindkettőt kipróbálni, igazából az a jobb gép, csak nem igazán való aszfaltra. Persze nagyobb súllyal, illetve ha a sebesség abszolút nem szempont, ellenben gyakrabban lekeveredsz a sima aszfaltról, akkor nem rossz opció. A gond az, hogy igazán trekkinges gumikat nem biztos, hogy felvesz a felnije, terepgumi meg aszfalton butaság. Talán a többiek tudnak javasolni rá valamit. Ha nem megy, vagy ha a próba alapján az jobban bejön, akkor a stevens.
Állítható stucnit felejtsd el, mint a rugós nyeregcsövet, meg a zselés üléshuzatot, csak magaddal szúrsz ki ezekkel. Hamar megszokod a normális pozíciót, és hozzáedződsz, a gerincednek, hátadnak is jobb lesz, még ha először nem is így érzed majd.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
válasz Piftuka #286265 üzenetére
Na, ide aztán mindent belinkeltél a Dacia Dokkertől a használt M3-as BMW-ig. Most akkor döntsük már el, mite kell a gép, mert itt an classic sárhányós-csomagtartós trekking, meg sportos trail-xc is.
Amúgy ezek függvényében nekem is a stevens, meg az 1x12-es, deorés cube tetszik.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Piftuka
veterán
válasz Piftuka #285674 üzenetére
"Bárhogy is... Most azért az aktuális kínálatban keresgélve találtam pár elérhető új bringát és használtat is. Hamarosan meg is osztom őket, kikérve a véleményeteket. "
Az alábbi kerékpárokat találtam nekem elérhető távolságban...
Új, áruházi kategóriában:
"HEADI-PEAK CR+ XL" cross kerékpár - 190.000 forint"Neuzer Firenze 300" XL trekking kerékpár - 246.000 forint
Használt; vállalkozástól kategóriában:
"MERIDA Crossway" TFS trekking XL kerékpár - 115.000 forint"STEVENS 6X" Cross trekking XL kerékpár - 180.000 forint
"CUBE Attention" MTB XXL - 235.000 forint (2020-as modell: gyári adatlap)
"CUBE Attention SL" MTB XXL - 250.000 forint (2021-es modell: gyári adatlap)
--> Ez a négy azért együtt, mert ugyanott vásárolhatóak meg. Német boltokban, új kerékpár vásárlásánál beszámított készletről. Nagyon megkímélt darabok, adásvételivel, garanciával.Használt; magánszemélytől kategóriában:
"Focus Carter Lake XT EDITION", trekking kerékpár XL méret - 170.000 forint
--> FB Marketplace-ről; egyelőre semmi egyéb info-m nincsen róla."Merida Big Nine 40" XL 29 -es MTB kerékpár - 190.000 forint
--> Jófogás, de a FB-on is fent van; egyelőre semmi egyéb info-m nincsen róla.- A véleményetek szerint a fenti 8 bringából melyik a legjobb vétel, melyik jó vétel, és melyik nem az? És miért?
(Én tudom, hogy nekem melyik tetszik legjobban, és melyik, miért, de nagyon érdekel a Ti véleményetek, és minden segítségnek örülök!)
Köszönöm szépen előre is!
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Tin
veterán
válasz Piftuka #286104 üzenetére
Lidl-ből van:
- napszemüveg: 1 éve használom (de most már csere lesz)
- ujjatlan kesztyű: használtam egy ideig, de nem az igazi
- szerelőállvány: kifogástalan, használom amikor kell
- sisakra húzható esővédő: sose használtam, de a szerszámosban benne van (zörgésgátlónak)
- ülésre kötözhető memóriahabos zselés betét: sose használtam, célnak megfelelAldi-ból:
- állópumpa: rendszeresen használom, szerintem kifogástalan
- mini pumpa: célnak megfelel, de nagy, kényelmetlen, ezért sose használtam
- kulcsos lezáró lánc: pincében ezzel kötöm ki a bringát, de ez inkább csak "eltolás" ellen van, célnak teljesen megfelel, de utcán nem használnám
- inbusz- és torx készlet: használom a mai napig, de a kicsik közül az egyik már elnyíródott
- nyeregtáska: teljesen jó, mindig be volt pakolva, de bringára sose raktam fel, az újon meg kulacstartóban vannak a szerszámok
- lámpaszett (elemes): az első feleslegesen nagy, de használtam tavaly októberig, a hátsót sokszor, az elsőt csak alkalmanként, célnak tökéletesen megfelelAlapvetően szerintem bármelyik cuccuk vehető, de ez mind belépő kategória. Amint egyszer veszel valamiből egy normális márkásat, utána már nem akarsz Lidl/Aldisat. Viszont sok olyan dolog van, amit az ember alig használ, és abból tök felesleges drágábbat venni. Látod, még a szemüveget is használom, pedig van baja, de ezt csak levettem a polcról, és annyira olcsó volt, hogy ha összetörik, akkor sincs semmi.
Alkalmi bringásoknak jók a cuccaik. Rendszeresen bringázónak is jó első körben, aztán idővel úgyis cseréled őket.
-
parandroid
félisten
válasz Piftuka #286107 üzenetére
Olyan nincs, hogy csak dísznek jó. Olyan van, hogy kényelmetlen, nehéz, vagy nem jól szellőzik. Ezekben a kritériumokban azért van különbség egy márkás top sisak, meg egy lidlis alap cucc között, de ahhoz képest, hogy nem hordasz sisakot, ahhoz képest bármi jobb.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Piftuka #286104 üzenetére
Én az állványon kívül kifogástalan Lidl/Aldi féle bringás cuccokról nem hallottam ...előbbi sem teljesen az, de egy vitathatatlan ár/érték bajnok és használható is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
válasz Piftuka #285948 üzenetére
Itt a topikban is van fóumtárs, akinek komoly pénzébe került a rossz méretválasztás, ez sajnos elég bosszantó, főleg a nem olcsó bringáknál. Ezért mondják sokan a bike fittinget, de az meg ugye drága, macera, meg ki tudja, mennyire lesz tökéletes, persze sokan gumira elköltenek annyit, mint egy bike fit.
Jó lenne valami tényleg használható lehetőség vagy alkalmazás, mert a gyártók nem fordítanak kellő figyelmet erre a témára. Szerintem egy 95%-ban jó beállításért a többség lazán kifizetne egy kisebb összeget (legyen 10e Ft), aztán az apróságokkal már lehet később is játszani. De akár be is építhetnék a bringa árába, mondjuk egy adott szint felett. És szerintem nem kellene hozzá több órás mérés, egyszerűen lemérni a tested sok pontját, és abból biztosan kitalálható lenne, hogy melyik gyártó melyik modelljénél mi kell.
Csak hát ugye a többség számára ez is mindegy, hiszen nem megy olyan sokat, hogy ez kijöjjön. Látod nekem is csak egy megnyomott féltáv (20 km) után kezdett fájni a seggem, a legtöbb ember meg nem is megy ennyit egyszerre, és közel sem nyomja annyira. Szóval maradnak az egyedi megoldások
#285950 dom1n0: igaz, a magyar áfával drágább a bringa, és a gari is más helyben, de ezen a szinten nekem már nem azon a 10% feláron múlna. Mondjuk én akkor is a 11 sebiset venném, mert akkor a kerekeket is pakolgathatnám a bringák között
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Friczy
senior tag
válasz Piftuka #285711 üzenetére
Az átfogás a legkönnyebb és legnehezebb áttételek aránya. Az áttétel pedig az első és a hátsó lánckerekek fogszámát jelenti.
Pl. egy átlagos trekking hajtómű (a pedálnál lévő lánckerekek) esetén a lánckerekek fogszáma 28-38-48 (persze lehet eltérő is, ez csak egy példa), ha a lánc a legkisebben van, akkor a legkönnyebb hajtani, persze egyben a leglassabb is, a hátsó keréknél lévő lánckerekek (megint csak példa) esetén a legkisebb mondjuk 12, a legnagyobb pedig 30 fogú. Hátul meg a legnagyobb jelenti a legkönnyebb és leglassabb áttételt.Innen adott az átfogás: a legkönnyebb fokozat 28/30, a legnehezebb pedig 48/12, tehát több, mint 4-szeres. 1x rendszer esetén értelemszerűen négyszeres átfogáshoz mondjuk 12-48 vagy 11-44 fogszámú sorra van szükség. Ennek azért van technológiai hátránya, meglehetősen mert ez azt is jelenti, hogy 33-36 láncszemet kell a váltónak 'eltüntetnie', ami nagyobb igényeket támaszt a váltóval szemben. De ebbe már ne menjünk bele.
Mivel az első és hátsó lánckerekek nagysága nem szabvány, tehát sokféle van, így nincs értelme konkrét fokozatszámokat írni, ezt csak akkor tudod meg, ha ismered a konkrét értékeket. Ha viszont ismered, akkor akár egy táblázatban össze tudod foglalni a különféle áttételeket.
-
Ixion77
addikt
válasz Piftuka #285719 üzenetére
"érdemes rugós nyeregcsővel kérnem a bringát, amennyiben új terméket veszek? (Arra gondoltam, hogy jelenthet néhány +cm magasítást a fix, gyári csőhöz képest, ami a testmagasságom miatt jól jöhet..)"
A kettőnek semmi köze egymáshoz.
A fix csőből is van 40+ cm hosszú, ami bőven elég lesz bármilyen magassághoz, hacsak nem vagy 2 méter és akarsz 20"-os gyerekbringát hajtaniA rugós nyeregcső
Előnye: biztosít némi ütéscsillapítást.
Hátrányai: plusz súly (ráadásul magasan), plusz komplikáció (nyikoroghat), plusz karbantartásigény, hullámozhat, súlyodnak megfelelő kell legyen, drágább.
Általában nem érdemes vele vesződni. Nekem is van egy valahol mert sok éve én is jó ötletnek találtam, de aztán rá kellett jöjjek hogy a bicikli nem ettől lesz kényelmes."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
addikt
válasz Piftuka #285711 üzenetére
"Tehát városban (nálunk több városrészen itt is van nagy szintkülönbség), Velencei-tó, vagy Balaton tókörön, lankásabb "hegyen-dombon" haladva...
Például elérkezem egy 20°-os emelkedőhöz, akkor a 3x9 váltószetten hova kell kapcsolnom, és mondjuk az 1x12-esen hova? Mindegyik tudja ugyanazt?"Ha jól sejtem, egy nap 30km-nél nem akarsz többet menni, a váltás sebessége teljesen lényegtelen, az átlagos haladási tempó meg 15 km/h. Ha így van, akkor neked teljesen mindegy hogy melyik váltót veszed. Minden ma kapható váltó alkalmas erre a célra.
Ha úgy döntesz, hogy sport jelleggel akarsz kerékpározni, akkor majd más lesz a helyzet. De akkor meg úgyis beleásod majd magad a témába legalább annyira, hogy egyértelműek legyen számodra azok az alapdolgok amiket most nem értesz.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
addikt
válasz Piftuka #285711 üzenetére
az alapvető probléma abból fakad, hogy a (például) 3x8 rendszerben elég nagy az átfedés, és nem 24 valódi sebesség fokozatod van, csak ilyen 12-14 a többi nagyon hasonlít egymásra
vegyük példának a bő egy évtizede standardnak számító tripla 44-32-22 hajtókart egy 11-32 (11-13-15-18-21-24-28-32) lánckeréksorral
az elöl 32 hátul 32 az majdnem megegyezik az elöl 22 hátul 21-el
vagy a 44-21 az majdnem ugyan az, mint a 32-15
a 44-18 az majdnem 32-13
de a 44-15 is majdnem 32-11áttételt számolj, és abból lesz elképzelésed
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ixion77
addikt
válasz Piftuka #285674 üzenetére
"mi a probléma a 3x(7-9) váltórendszerekkel? "
Ha úgy nézed, hogy meglehetősen sokáig az volt a norma, semmi.
Modern szemmel nézve az, hogy nem ad nagyobb átfogást az 1x12-nél, miközben nehezebb. Ráadásul komplikáltabb a használata.
A régi vasbringámon nekem is 3x7 van, ráadásul elől fokozat nélküli váltóval. Városban járkálósnak teljesen jó az is, de mondjuk terepen nem próbálnék meg menni vele. Nagyon nem mindegy, hogy egyetlen kattintás a hátsó váltó karján, vagy át kell küzdeni az elsőt, aztán hozzáigazítani a hátsót is. Szóval ha van bármikor potenciálisan 3 másodperced egy váltásra, akkor teljesen jó a 3x8 is. De ha fél másodpercen belül akarsz mindig váltani, akkor a 1by rendszerek felé kell nézelődni. A kényelemnek persze költsége van.[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Fall-N
veterán
válasz Piftuka #257471 üzenetére
Kross biciklikkel nincs semmi baj. Régen sokkal olcsóbbak voltak, mint a konkurencia azonos felszereltség mellett. Manapság már nincs meg ez az árelőny, ezért nem olyan jó vételek már. Persze rossznak sem rosszak, csak kapsz már hasonlót Cube vagy más márkától. A Hexagon modell például sokáig népszerű volt az ára miatt. Kelly's, CTM ugyanígy van. Az a tanulság, hogy a felszereltséget kell nézni, nem a márkát. Viszont mint minden a biciklik is jól megdrágultak Covid óta.
-
senior tag
válasz Piftuka #257472 üzenetére
A Hexagon 8 már eltér a váz tekintetében, de drágább is a Trans 5-nél. A hátsó villa alsó vízszintes részén képről is látni, hogy az erősebb. A belépőknél oda vékonyabb gömbölyűbb csövet szoktak tenni, megkockáztatom a Trans-on olyan van. Szoktak itt már nagyobb átmérőjű kormányoszlopot is használni, az nem látszik a képről, illetve az első hajtókarnak csöves tengelyt tenni, azt asszem kispórolták. Meg a 8-ba tesznek először levegős villát, ami jó.
Trekking igények az jó kérdés, hogy mennyi km, mit jelent. Hogy meg szeretnéd pakolni a bringát, vagy kisebb távokra csak esőköpeny, melegebb felső, mert a vázra lehet kapni nagy táskákat abba fér valami, akkor csomagtartó sem kell, illetve azt a motortank szerűt. Ha felmerül, a Trans-al összehasonlítva nézd meg a kialakítást, hogy rá tudsz-e rakni csomagtartót, arra általában szoktak lenni szemek. A sárhányók pálcáira nemigen láttam MTB-n.
Trekkingnél egyenesebben is ülnek, annyira nem látszik a Trans 5-ös vázon hogy ott lenne különbség, a hexagonnál is elég kellemes magasságban van a kormányoszlop magasabb üléspozíciónál is. Az agydinamónak a líthiumos lámpák korában, nincs sok értelme.
A görbe kormány, az olyan hogy, tudnom kéne mi az a trekking. Haverom ilyen MTB-n, 120 km-t túrázik, aszfalton, de egy napon belül, tehát nem visz sátrat vagy ilyesmi. Én inkább földút párti vagyok. Annyi hogy a kisebb első fogaskerék miatt olyankor főleg a kisebb hátsó van elhasználva. Itt a legnagyobb kérdés szerintem hogy kell-e sárhányó.Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
arcitec
addikt
válasz Piftuka #257472 üzenetére
Minél elismertebb egy gyártó terméke, annál gondtalanabb lesz a használata. A Cube az ilyen. Azért az talán nem mindegy, hogy csak a láncot kell kenni, tisztítani és a bringát tisztán tartani, mint amikor csörög zörög elállítódik, nyikorog előbb utóbb valami, vagy minden. Jómagam Deore váltó alá nem mennék és megkockáztatom a Cube pro 10 évvel ezelőtt sokkal jobb volt, mára már akkor már inkább egy Cube Kathmandu...
Ha meg csak rövid távokra tényleg csak városba kell valami könnyűt keress.
Apropó sárvédő. Nem tudom azt a véleményt elfogadni, hogy csak esőben jó az.
Az igaz egy MTB az más kategória(és nem is vetném össze egy trekking-el), oda lehet én sem tennék, de azért az a port, kavicsot is felfogja és egy trekking-re az már a mai műanyag sárvédővel súlyra semmi...
U.I: Amúgy meg ha nagyon nincs meg mi lenne a jó: -#257479itouchfan - amit ajánl +1.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
itouchfan
senior tag
válasz Piftuka #257472 üzenetére
Elsőre úgy sem fogod tudni tökéletesen eltalálni, hogy mire van szükséged, mi a fontos és mi nem, és így elméletben legozással nem is lehet. Venni kell egy használt bringát, és menni vele sokat, gyakran, mindenféle környezetben és megnézni, tapasztalni hogy mi az ami tetszik rajta, mi az ami hiányzik, mi lenne jó másképp és egy párezer km használat után már sokkal jobban látható lesz, hogy mik az igények. És akkor venni az igényeknek megfelelő normális bringát.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
addikt
válasz Piftuka #257471 üzenetére
Cube Nature sincs? Vagy Pro? Illetve van ezek FE verziója, ami dinamós, sárvédős meg minden. Szerintem amúgy tök felesleges, utólag is felszerelhető, ha kell.
Mondjuk bringavásárláskor magaddal cseszel ki, ha helyben nézel. Rá kell áldozni az időt, és elutazni oda, ahol van. 19. kerület / Speedbike vagy Gödöllő / Ákosbike, hivatalos Cube forgalmazók.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
senior tag
válasz Piftuka #257453 üzenetére
Csak a váltó nem számít, 9000 ért cseréltem most az első Tourney-t, Deore-ra, már ha ki tudod cserélni, nem nagy dolog. Összességében amikor vettem kiírtam a főbb alkatrészeit mint villa , váltók, fékek, meg amit tudtam, és összehasonlítottam, hogy milyen árban melyik cég mit rak rá. Minden alkatrészt megtudsz külön is nézni nemnagy meló. Így aztán gyorsan képbe kerülsz hogy a CUBE vagy amiket nézel, milyen ár-érték arányban vannak.
Ezen kívül a váz megépítése fontos, de arról meg gőzöm sincs. A Kross inkább népi árat céloz meg, kínál az alacsonyabb árszegmensben is.
Nekem is Kross van, de Hexagon, 430 euróért akkor jó vétel volt. Nem ilyen de a váz hasonló, ahhoz lenne annyi észrevételem hogy a felső vízszintes rúdja az nem a legjobb hogy épp felfele emelkedik, mert meg tudja leggyinteni az ember tökeit ez a mérnöki megoldás, a méreted alattit meg emiatt nem érdemes venni. Ha ott picit lefele törne meg akkor az már pont elég lenne, de lefele meg inkább az MTB-k nek szokott menni. Továbbá ugyanígy nem rejtették el a váltó vezetékeit a vázba, ami nélkül elvagyok én is, de akkor ez ugyanaz a hexagon nagyjából, ezen az áron már mégiscsak jobb lenne ha azokat a kábeleket eldugják. Összességében túlárazott azt rögtön látni, mégis mit keres ilyen árfekvésben hátul a Tourney.Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
Tin
veterán
válasz Piftuka #257453 üzenetére
Arra próbáltam csak célozni, hogy az időzítés nem az igazi, és amikor hirtelen kell, az embert azt veszi, ami "van", és nem biztos, hogy az hosszútávon is be fog jönni.
Én Cube Touringot akartam, de amikor végül élőben láttam, inkább már nem akartam. Igaz én csak azért kerestem trekkinget, mert az az a modell, ami mindenre jó, de igazából leginkább túrákra. Városba nagy és lomha, terepen gyenge, élménytekerni sem az igazi, de tud "mindent" (is). Ha viszont neked kifejezetten hosszabb túrákra kell pakolós bicaj, akkor tényleg valami ilyesmi kell.
Az, hogy ez a Kross milyen, fogalmam sincs. Az én Hyde-omon Alivio váltó van, ami még mindig alsó kategóriás, de annak legalább a teteje, plusz megvan az előnye, hogy olcsók hozzá az alkatrészek. A Tourney-ról itt jót nem valószínű, hogy hallasz, de sok bicajba rakják, és szerintem
a Cube Touringon is az van(tévedtem: Acera). Ezért az árért ez jár.Azért várd meg a tapasztaltabbak véleményét. Ha a Cube és eközött kell választani, én inkább a Cube-ot venném, az legalább nevesebb. És félre ne érts, hasonló cipőben voltam, mint te, hogy akarok egy nem túl drága bicajt venni, hátha újra megszeretem a bringázást, és ha ma vennék új bringát, már minimum a dupláját költeném el rá, pedig a tél végén azt gondoltam, hogy mi kerül egy bringán ennyibe. Mindezt azért, mert most már kezdem látni, mire van igazából igényem. És vegyük hozzá, hogy én szerencsére megspóroltam egy rossz döntést (trekking), és valami olyat vettem helyette, amit simán tudok használni városi rohangálósnak vagy "csak úgy" élmény bringának, tehát nem kell megszabadulnom tőle.
Félre ne érts, nem lebeszélni akarlak erről. De ha nem baj, rábeszélni sem. A többiek majd jobban kivesézik, de ebben az árkategóriában valószínűleg nagyjából ezt a "csomagot" fogod kapni.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz Piftuka #257453 üzenetére
“Jó bringa, jó vétel?“
Az elsőre a válasz, hogy nem kifejezetten, a másodikra, hogy semmiképpen sem. Kétéves modell, mindenből a legolcsóbb vacakkal megrakva, de legalább jó drágán. Felejtsd el.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Tin
veterán
válasz Piftuka #257054 üzenetére
Én voltam szarkasztikus, ne a többiekre mondd. Éppen azért írtam így, hogy kapj rendes segítséget, mert nem jó irányba próbálsz menni. Döntsd el mit akarsz, és azt vedd meg. De ne nyár közepén, amikor az összes népszerű modell kifogyott, és csak a kevésbé népszerűek maradtak készleten, hanem vagy ősz végén, vagy jövő év elején, amikor még mindenből van készlet. Addig lefogysz 100 körülre, és mindjárt 10x akkora választék közül választhatsz. Ha most veszel, akkor megveszed drágán azt, amit nem is akarsz, szóval ha úgy vesszük, a felesleges pénzkidobástól akarunk megkímélni. Vagy vegyél egy használtat, de július közepén a legrosszabb időpontban akarsz venni bármit, ami nincs készleten.
-
vlevi
nagyúr
válasz Piftuka #257054 üzenetére
Az a monti, amit az előbb berajzoltál, biztosan nagyon jó hegyen, völgyön, emelkedön, terepen. De ha inkább aszfalton tekersz, a trekkinggel jobban jársz.
Szerintem.
A monti képen azt látom, hogy első váltó nincs, ezért egy hosszabb távon a nagyobb sebesség már nem az ő terepe, egy trekkinggel, viszont, ha bírod hajtani, akkor a 25-30 is egy olyan tempó, amit normális pedál fordulattal is lehet tartani, akár egész nap.Közben meg "csoda" a Női Giron....
Azta!!!
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Piftuka #257019 üzenetére
Háááát. Kérdés mire kell. Ha túrázni aszfaltra akkor nem biztos, hogy ezt venném.
Ráadásul sárvédő, csomagtartó rápakolva. Ez alapból 13.3 kg. Ha mindent rápakolnak amit kérsz, egy Cube trekking súlya lesz és lehet nem úgy fogod tudni használni - aszfaltra - mint egy "normális" a célra trekkinget.
De akiknek ilyen gépe van és itt soknak van, azok tudják a tutit ... Bár ŐK NEM trekking-ként használják, hanem többnyire erdőben, terepen.
U.I: Egyébként a Dechatlon, érdekes a méreteket pl a Cube méretezéséhez másképp használja, és nem is értem mi az oka. Egy méret jelöléssel kisebbet mond, ami azt jelenti, ha M-es a bicó, akkor az a Cube méretezésében kb L-esnek felel meg.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
parandroid
félisten
válasz Piftuka #257019 üzenetére
Nem tudom, mennyit kérnek érte, de jó kis gép ez. Ha aszfalton használod, akkor kérj rá vékonyabb kereket, meg valami rendes gumit a traktor helyett, ha meg terepen, akkor én elgondolkodnék erősebb, nagyobb féken (mt200 helyett mt400 minimum). Váltó, villa beugrónak teljesen rendben lesz, váz, súly is korrekt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz Piftuka #256861 üzenetére
Csak tippelni tudok látatlanba, ahogy nézem a két kerékpárt full más geó. Eleve a túra cuccnál egyenesebb háttal ülsz rajta (megszokottabb lehet), míg az MTB nél
ami biztos hogy nagyobb felsőcső hossz stb....szóval távolabb van a kormány és lentebb, ott előre kell dőlni és elképzelhető hogy Te aki nincs hozzá szokva, nem találtad kényelmesnek, míg egy túra cuccon ugye egyenesebb hát, kicsit előre rakott kéz és már fogod is a kormányt, kényelmesnek tűnik elsőre.
De én is azt osztom amit itt írnak, 194 cm azért tényleg Xl körül az ideális. De ezt a "kérdést" Neked kell érezned , lehetőleg ki is próbálni, max ott a boltban kicsit.
Bolti srác mit mondott, nem kérdezted külső szemlélőként mi a véleménye mikor felültél?
Anno mikor felültem a csepelemre még ifjú koromban a gyári stucnit is ott helyben le cseréltettem egy másikra, amivel magasabban volt a kormány és jóval közelebb akkor az tűnt kényelmesnek.[ Szerkesztve ]
-
-
fulton
addikt
válasz Piftuka #256146 üzenetére
Nem tudom. Számokat látok. a dimbes dombos helyeken .nagyobb szerepet kap a súly. Egy könnyebb bringa fürgébb érzet lesz megInduláskor.. de annyira nagy jelentőséget ennek nem kell tulajdonítani a :hobbi haverokkal legurulok a mólóra stilusnál, vagy be gurulni a Coopba. (Na nem szó szerint begurulni )
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Piftuka #254254 üzenetére
síkon ha nincs sok indulás-megállás-indulás (pl városi közlekedés), akkor nincs jelentősége a súlynak.
a 30 éves acélvázas túrabiciklim első és hátsó csomagtartóval, kitámasztóval, brooks nyereggel, 36 küllős felnikkel megállt ~15 kilónál, a fotón meg kb 12,5-13 kiló és ez is nagy teherbírású váz (tange 5 pg, azaz nem húzott) [link]
Mi a probléma a "Nature" sorozattal, és az SLX és EXC modellekkel
teljesen feleslegesen teleszkóppal szerelt
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
andrisbandi
őstag
válasz Piftuka #256146 üzenetére
Átlag embernél, trekking bringánál, csomagtartós, sárvédős változatnál nyilván semmi értelme rámenni a kisebb súlyra. Nem számít. Én pl ilyennel tekertem körbe a Balcsit 8 óra alatt, semmi extra nem volt benne, kb 20-an voltunk sportosabb munkatársak, mindenféle bicóval.
Ha itt nem volt döntő, akkor gondolhatod mennyit számít melóba tekeréskor, vagy kirándulásnál.
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Piftuka #256146 üzenetére
"Szóval akkor, miért számít kirívóan magas értéknek a "Riverside 900" (ráadásul két csomagtartóval) 17,1 kg-s súlya?"
A paletta egyedi darabja, 170 kg terhelhetőségű, túlsúlyos sporttársaknak.
Szerintem ebben a kategóriában ez a kiugró érték a többi 1/2 kilón belül mozog. Amelyik tetszik és számodra jó felszereltségű az szerintem vehető. A Dechatlon mellett szól a tényleg egyedülálló hozzáállásuk a garanciális ügyintézéshez.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Piftuka #254254 üzenetére
Azért szerintem a 15.6 elég soknak számít, de aki ilyen bringát vesz az a funkció miatt veszi, nem pedig mert "hány kg is ?"
Én láttam ilyen 14 cika kg-val felszerelt trekkinget, csak már nem tudom mi volt a neve. 17 az meg pöppet sok. Csepelem nincs annyi gyártósori állapotában, pedig ez acél.
Valamennyi hatása van ha sok dimbes dombos részen fogod használni, de ezeknél a bringáknál nem a sebesség hajkurászása(kell hogy legyen) a kulcs úgy gondolom.
[ Szerkesztve ]
-
Piftuka
veterán
válasz Piftuka #251460 üzenetére
Köszönöm az újabb válaszokat! Közben olvastam teszteket, értékeléseket, néztem Youtube videókat, böngészem a kínálatot...
A korábbi kérdés erről a kínálatról még aktuális...
Azt látom, hogy a CSEPEL szitokszó lett...
De milyenek a magyar NEUZER, a szlovák Kellys, és a méretemben ott elérhető két amcsi, SCOTT trekking bringa?
"Aquila non captat muscas."
-
-
Ringman
nagyúr
válasz Piftuka #251460 üzenetére
cube nature helyett a cube travelt nézd inkább. (sima vagy pro, de nem az slx vagy exc)
a riverside touring széria szerintem jó, bár nem könnyűek ezek a bringák. sajnos a deca is árat emelt, 2021 végén a touring 520 250-ről indult.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Vezetékes FEJhallgatók
- HTPC (házimozi PC) topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- További aktív témák...