-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz tknof1871 #296787 üzenetére
Mind1ikbe ugyanazt a jó teflonos sprayt fújd (Weldtite TF2,WD40 Specialist ptfe tb.) és nem lesz baj.
mauimagic...van egy mondás mely szerint a cigány is a saját lovát dícséri, vagyis akinek amije éppen van az mindig a jobb, sőt, a legjobb. Amíg alu van az a strapabíróbb mint avtörékeny karbon, ha karbon akkor az kábé kisimítja az utat, ha felnifék mellett dönt akkor az teljesen megfelel, nem is érti minek kell a szervizigényes tárcsa, a már kifizetett méregdrága sisak megéri, mert az alternatívája már egyenesen a kerekesszék és ugye a Cannondale törik mint a ropi mert úgy egyszerűbb elvenni ujjunkat az order now gomb felől és elfogadni, hogy most éppen úgy tűnik az év bombaüzletét hagyjuk ki a Scalpellel. Ilyenek vagyunk...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Khelben
nagyúr
válasz tknof1871 #290847 üzenetére
Garmin Radar Varia RTL515? Erősebb a fénye, mint a VIZ450?
Más a fénye. Mindkettő ugyanúgy figyelemfelhívó 1 km-ről. Legerősebb fokozaton a Variánál látod, hogy villog egy piros lámpa, a Viz450 inkább olyan effekt, mintha tükröződne a napfény valamin és arra figyelsz fel. Az árkülönbség pedig azért van, mert a Varia radar is egyben, a computereden keresztül rád szól, ha jön valaki mögötted.
-
Khelben
nagyúr
válasz tknof1871 #290847 üzenetére
Én sose hajtottam így vissza, simán csak beakasztottam a két végét.
Most ment tönkre a második, de már nem küldöm vissza, megy a kukába. Úgy látszik, ha 1-2 hétig nincs használatban, úgy lemerül az akkuja, hogy többé nem lehet feltölteni. Ez volt az elsővel is, azt még kicserélték, de ezzel már nem szenvedek. Vettem a montira is Varia tartót aztán kész. Legalább szól, ha fut utánam a szarvas.
-
parandroid
félisten
-
ZavaBalazs
őstag
válasz tknof1871 #286836 üzenetére
ha nem vettem volna radart hátra, mai napig egy ilyet nyúznék, az első lámpa kicsit kicsi foltot világít (helyette jött egy sigma buster, az meg átkerült a rohangálós bringára), de a hátsó bőven elég erős szerintem. ha csak a hátsót akarod külön, akkor kicsit olcsóbban megtalálod, de akkor már egy ezrest megér tartaléknak az első.
kicsit feljebb a moon nebulát szokták még ajánlani, de az lehet, hogy csak akcióval megy be 10 alá.[ Szerkesztve ]
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
jjeahh
nagyúr
válasz tknof1871 #286836 üzenetére
Nekem is van Convoy, terepen első lámpának használom, de aszfaltra szerintem nem jó, hátsó lámpának túlzás is és ormótlan. Ha verőfényes napsütésben is jól látható kell, én valszeg a Cateye VIZ szériájából választanék, pl. ViZ150, ViZ300, ViZ450. Nem cserélhető az akksijuk, de elvileg max fényerőn villogva is kibírnak 10-15 órát, szal hacsak nem bikepackingozol, elég lesz.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz tknof1871 #285017 üzenetére
Helló!
Általában a felnik oldaldalán, a fékfelületben van egy körkörös bemarás, ha az eltűnik, akkor számít kopottnak a felni. [link]
A tárcsafék/ felnifék témához nem tudok hozzászólni, mivel sose mentem tárcsafékes biciklivel. A felnifék nekem bőven elég, bár új, minőségi biciklit szerintem ma már nem árulnak tárcsafék nélkül.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
szimpláncsak
tag
válasz tknof1871 #279885 üzenetére
Mielőtt komolyabban belemennénk, hogy mi mivel kompatibilis és milyen lehetőségeid vannak a fejlesztésre, összeségében elmondható, hogy valószínűleg ez annyi pénzbe kerülne amennyit nem ér a bicaj, ezért jobban jársz ha nézel használtan olyan kerékpárt ami már kazettás aggyal rendelkezik és csavaros felfogatású váltót fogad a váz
-
Lacerta
aktív tag
válasz tknof1871 #278843 üzenetére
Megváltozott az osztása. + 1 szakkifejezés, amit nem tudok értelmezni.
Az osztás a láncon a lánccsapok , és a lánckeréken a fogárkok távolsága. Ha nyúlik a lánc, nagyobb lesz az osztása, kád formájúra koptatja a lánckeréken a fogárkot. Ha a kopott lánckerékre új láncot teszel, az nem fog illeszkedni, ezért gyorsan hozzákopik ( nyúlik ).A kazettás biztonságosabb?
Nem, csak mechanikailag jobb. Merevebb, és kisebb a hajtás oldali csapágy terhelése.Egyáltalán észreveszi a különbséget?
Élettartamban biztosan. Meg aztán menetesben 7 sebesség a maximum, a kazettás meg 6-tól indul fölfelé.A menetes racsnis egy elavult megoldás és rég abba kellett volna hagyni a gyártását? Nincs helye a 21. században?
Túlhaladott. Helye biztosan van, mert nem gyártanák ha nem lenne rá igény, de olyan mint a szövetdiagonál autógumi. Ha nem pont az kell neked valamiért, akkor van sokkal jobb. -
balintbaba
tag
válasz tknof1871 #278843 üzenetére
Menetes racsnival nem lehet megoldani, hogy hátul 11 vagy 12 sebesség legyen a kerékpáron. 6 sebességig mondjuk még okés, de felette már túl aszimmetrikus lesz a kerék a hajtás oldali csapágy eltolódása miatt. Ezen a képen jól látszik, mennyire eltólódik a hajtás oldali csapágy a vázsarutól - ahogy növeled a fokazatszámot, ez az asszimetria annál nagyobb lesz.
Ezeken kívül merevebb egy kazettás rendszer és sokkal könnyebb szerelni. Szinte csak előnye van a menetessel szemben.
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz tknof1871 #278784 üzenetére
Egy hátsó sor általában egy láncot szolgál ki szóval ha láncot cserélsz, akkor sztem érdemes azt is, főleg ilyen alsó polcos cuccoknál.
Az ugrani fog azt jelenti, hogy elkopott a lánckerék ( összekopott a régi, megnyúlt lánccal ), ezért megváltozott az osztása, és az új lánc nem illeszkedik rá, menet közben ugorhat egyet-egyet. Illetve az új lánc gyorsan hozzá fog kopni a régi sorhoz, szóval ugyanott leszel ahol előtte.Tessék, 6 sebességesek, ugyanott.
Elvileg bontható a racsni, de mivel sem fogaskoszorút, sem racsnit nem kapsz külön, nincs értelme szétszedni.
A menetes racsnikhoz jobban nem értek, közel 30 éve nincs ilyen bringám. Szerintem szervizben meg tudják oldani.
-
balintbaba
tag
válasz tknof1871 #278784 üzenetére
Ha patentszemes a lánc, bár ezt kétlem 6 sebességnél, akkor én először feltenném a régi racsnira. Ha nem ugrik semelyik fogaskereken sem, akkor használnám.
Ha ugrik, akkor új racsni. Kell majd egy bordáskulcs a menetes racsni szereléshez.
-
Lacerta
aktív tag
válasz tknof1871 #278781 üzenetére
A lánckerekeket semmi se tartja egyben, amíg nincsenek feltéve a kazettatestre. Szóval amikor leveszik őket akkor szétcsúsznak.
Nem, mert össze vannak szegecselve ( egyes megoldásoknál csavarozva ), csak a legkisebb lánckerék van külön, mert az túl kis átmérő.Mi a neve a korábbi megoldásnak
Menetes racsninak hívják.Az egész megy a kukába vagy azt is szét lehet szedni és lehet hozzá új lánckereket kapni?
Kuka.
Kazettás agyhoz kb. ennyiért kapsz alsópolcos sort önmagában. Szóval nem sok értelme lenne p*csölni a szétszedéssel. -
Runner_fxr
Ármester
válasz tknof1871 #278248 üzenetére
A kónuszos első agyakba általában 10db golyó megy, oldalanként, 4,8mm-es. A Hátsó agyakba megy 9db oldalanként, 6,35mm-es.
De előfordul, hogy az első agy golyópálya is megegyezik a hátsóval, ilyen esetben ugyan azok a kónuszok és ugyan úgy a 9db 6,35-ös golyó kell bele.Nem kell teflon spary, lehetőleg sűrű, ragacsos zsír kell oda, mint például a zöld motorex. Persze szinte bármilyen csapágyzsír megteszi, ha rendszeresen karbantartod, nem kell túllihegni. Csak azért emelem ki a zöld motorex-et, mert annál jobb csapágyzsírral még nem találkoztam.
Egyébként kísérleteztem már zsírok, olajok keverésével. Főleg agyváltók esetében. A Shimano fehér színű agyváltó zsírját próbáltam kikeverni, legalábbis az állagát elérni. TF2 és a zöld motorex vegyítésével.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz tknof1871 #278250 üzenetére
Én nem bonyolítanám, annyit teszel bele, hogy beleférjen, én eddig azt tapasztaltam, hogy általában olyan mintha még egy beférne, de nem, vagyis majdnem egy golyónyi rés van a pályákon, de nem éppen.
#278258
Csokicsibesz...jut eszembe,
28. nem fejlődök semmit vs. egy hónap alatt 10%-ot javult a teljesítményem.
30. (bár 2 hete kezdtem el rendesen kerékpározni) tudom tartani simán a harmincat. Montival."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Lacerta
aktív tag
válasz tknof1871 #278250 üzenetére
Nem teszed jól, ha teflont akarsz használni, akkor eleve teflonos zsírt vegyél.
A különféle kenőanyagok keverése ingoványos talaj, legjobb esetben is csak nem rontasz az eredeti tulajdonságokon.
Az agyat és a golyókat gondosan tisztítsd meg, és kenőzsírt használj. Egy jó zsír önmagában elintéz neked mindent amire szükséged lesz.
A piros zsír önmagában nem mond semmit, azért színezik a zsírokat, hogy könnyebb legyen megkülönböztetni őket egymástól.
Lítium, vagy kalciumszappan alapú zsír jó biciklihez ( illetve ezek komplexei ), sűrű alapolajjal.
-
Lacerta
aktív tag
válasz tknof1871 #278248 üzenetére
Ha tudod, milyen gyártmányú és típusú agy, akkor meg lehet keresni a dokumentációját a neten. Egyébként minek írnák rá, van doksija, a szervíz meg amúgy is tudja.
Ha meg tudod mérni az osztókör átmérőt, abból könnyen ki lehet számolni adott átmérőjű golyóból mennyi megy bele. Csak mivel ferde hatásvonalú csapágy, ez nem annyira egyszerű. Én az agy doksiját keresném meg.Az én Deore hátsó agyam olyan kialakítású, hogy ki van könnyítve belül, és van benne egy műanyag cső. A kettő együtt alkot egy jó kis tórusz alakú üreget, amiben simán eltűnik teljesen nyomtalanul 2-3 csapágygolyó mikor szétszedem, és aztán nem is hajlandóak előjönni. Első alkalommal órákat sz*ptam az eltűnt golyók keresésével, mire rájöttem, hogy hol vannak. Mondjuk az speciel 2x9 golyós agy.
-
tknof1871
őstag
válasz tknof1871 #278248 üzenetére
Első kerék agy, csapágygolyók cseréje és újra zsírzáshoz még egy kérdés.
Jót teszek, ha a csapágycsészékre teflon tartalmú sprayt fújok mielőtt bezsírom őket és beteszem a csapágygolyókat? Csak egy kevés Muc-Off MO-94-et. Nem tudom, pontosan milyen zsírom van. A színe sötétvörös.
Azt hiszem minimum megosztó téma, hogy különböző kenőanyagokat keverjünk. Valaki aki csinált ilyet, mi lett az eredmény? Vagy aki szakmája miatt ért a kenőanyagokhoz, mit mond erről a műszaki tudomány?Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
Lacerta
aktív tag
válasz tknof1871 #278130 üzenetére
Kis kalapáccsal, ha alá teszel valamit, vagy nagyobb kalapáccsal, egy közdarabon keresztül simán vissza lehet kocogtatni az eredeti állapotra.
A 10 golyó kicsit gyanús mert a páratlan számút szokták preferálni. Ha visszateszed a helyére a golyókat, kb. fél golyónyi résnek kell maradnia. Ha még egy befér kénylemesen, akkor 11 golyós volt.
-
MC Pite
veterán
válasz tknof1871 #274889 üzenetére
Részben az ilyenek miatt nem szeretem az egyszerűbb kicsi lámpákat. Rohadt béna és zavaró UI-t raknak bele, érthetetlen módon.
Egy Wuben, Lumintop, Sofirn, de ebben az árban már Fenix is más liga. Kezelésben, védelmekben, esetleg színhűségben, tartósságban, akksi élettartamban.
A rendes bringalámpáknál látni a gombot, hosszú nyomás a bekapcs, röviddel váltok fényerőt lentről felfelé, dupla nyomás a villogó (jobbak nem on off, hanem low high villogást tudnak), és persze a normális hűtés és rögzítés is kötelező elem nálam.
A 'refis' lámpák közül múltkor találtam egy ígéretes kínai gyártót, majd a 3-4 revízió körül kipróbálom. [link] A manuál és eladó szerint a kezelés is majdnem jó, maga a fél vagy egész emitter világít design remek, kíváncsi vagyok mi lesz belőle.
A 'rendesek' alatt az aldis, lidlis akkus szettek amikkel elvagyok, azok mugliknak, nem bringásoknak készültek, de annyiért korrektek és ingázásra jók, szódával edzeni is.Amit leírtál az akár járható, de a különböző színhőmérséklet zavar (meg az alacsony színhűség is engem), illetve terepen nem kell tompított(ga az ember nem akarja hogy pofánverje egy ág), aszfalton nem igazán kell refi (BC25R nem vakítós, kvázi tompított, de messzire visz(és persze ami fontosabb, úgy és oda világít ahiva kell); nagysebességű lejtőnél is megteszi. És ha nem ingázok hanem edzek, akkor fejlámpa is van rajtam, ha valahova kéne extra fény).
Több ismi vett hasolót, az elmélet szerint praktikusak, gyakorlatilag meg úgy látom a kivitelezés nem tart itt ahol kellene.
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Ringman
nagyúr
válasz tknof1871 #274889 üzenetére
villa fölé szerelhető gopro mountos tartó aliról: (én talán 4 dollárért vettem, kb annyit ér), tíz eurót nem: [link]
hosszú lámpákkal azért lehet probléma.
3+ items from US $1.99 promócióban vettem.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
MC Pite
veterán
válasz tknof1871 #274854 üzenetére
Váz: nem lesz baja
Lámpatartó: a bilincses megoldás lesz a jó, ahigy írták, gopro adapter kellene.
Elvileg lemkéne tudnod húzni a bilincses tartóról a lámpát.Nyugtass meg hogy nem bő 15 ezret fizettél érte.
Körbe benne vannak a villogások is(ha lejtő után visszaváltanék a normál fényerőre)?Tin:
Nyeregcső tisztítás, monoblokknál is ha van szerszámod. Nekem ezek szokták okozni.[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
chubby2o6
senior tag
válasz tknof1871 #274854 üzenetére
Szerintem egyik megoldás sem az igazi. Az ilyen "lámpatartók"-hoz go-pro adapter kell, aminek három "lába" van. A háromból a középső az, ami beleillik a két "fül" közé, magakadályozva azt, hogy a csavar megszorításakor letörjön valamelyik. Nem tudom, az a fém cucc hol van a bringádon, de azt még tuti nem az ilyen lámpafelfogatáshoz tervezték. A lámpádhoz nem adtak olyan cuccot, amivel a kormányra fel tudod fogatni?
Ha eltolva teszed be, az sem az igazi, szerintem nem is tudnád úgy megszorítani, hogy ne mozduljon el, alátétekkel sem. A "hogynézmáki" faktort nem is említem. -
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
flash-
veterán
válasz tknof1871 #261342 üzenetére
en már 8 éve a bikefun air force műhelypumpát használom.
minden tekerés előtt fujok vele+sokat volt hurcolva nyaralásra stb de még mindig teljesen jó, nekem ettől nem kell jobb.
[link]
8bar felett mar nehez nyomni de az lehet a külső miatt is mert 8bar a max a 28c gp5k nak.
nem tudom .. mindenesetre 7-7.5ig komnyu fújni vele a 28c külsőt biztosan
ikerfej atom stabil.egy kallamtyú allitásaval tudod állítani hogy presta vagy autó szelepet kell fujni[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz tknof1871 #261342 üzenetére
ha mindenképpen jól szervizelhetőt/javíthatót akarsz, akkor a lezyne termékek ilyenek, de meglehetősen drágák is.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
addikt
válasz tknof1871 #261342 üzenetére
Az SKS egy gyenge sz*r, nekem van, nem ajánlom. Jó, ha 5 bárt tud. A feje is csak arra jó, hogy szétverjem a betonon mérgemben, mivel nem kapcsol át Prestára, ha nincs nyomás. Gyerekbringához használhatatlan, mert nem fér el a rögzítőkar a kis kerékben.
Vettem egy Topeak JoeBlow Max HP-t, és egyből rózsaszín lett a világ, hallom a madarak csicsergését, jobb lett az életem
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
ZavaBalazs
őstag
válasz tknof1871 #261111 üzenetére
az én lidlis pumpám elég gyorsan megadta magát, a kis szürke gyűrű körül kitágult a foglalat, és kiugrik (általában már akkor, amikor rázárom a szelepre, de van, hogy pár nyomásig jó):
de nem tudom, lehet, hogy az újabb már normális fejjel van szerelve.
(aztán vettem helyette egy ilyet, amikor le volt árazva 6500 forintra)wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
ZolkoW
őstag
válasz tknof1871 #260865 üzenetére
jaaa, vágom, tehát ferde papucsos acélváz, ahol a váltó papucsa elvesz egy kicsit a teljes tartományból a jobb oldalon, ezért a bal oldalon muszáj pozícionálni. Ja, így akkor sok mást nem tudsz tenni, szemre beállítod síkba a kereket. Én gyorszárason is, de átütősön is ha lehet, mindig fejre állított biciklin teszem be a kereket, ilyennél is úgy a legkönnyebb a tapsztalatom szerint. (Hasaggmeg téveszméire ne figyeljetek )
És hogy kantifék, így már értem
Azt hiszem, olyat eddig nem is láttam, amin ne lett volna olyan előfeszítő csavar. A vázon viszont néha több (3) beakasztási pozíció is van, én a nagyobb rugóerőt szoktam preferálni, és az is segít, ha könnyen forog a féktest, tehát meg van kenve a forgáspont.
A képen látható rendszer is ad egy kis beállítási lehetőséget forgatáshoz, hasonlóan a félgömbös alátétekhez, próbáld úgy, hogy be van húzva a fék, és úgy húzod meg a csavarokat.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ringman
nagyúr
válasz tknof1871 #260852 üzenetére
kantifékhez egy elég részletes youtube-útmutató: [link]
hátsó kerék levétele és visszarakása: [link]
tárcsafék + nagyobb sor/hosszú kanalas váltó esetén picit körülményesebb persze.lidl állvány:
alapvetően nem egy nagy durranás, mivel műanyagból vannak a kapcsolati pontok, így ha aszimmetrikus a teher, akkor elfordulhat a bicikli. ha meg leveszed a kereket, akkor hiába súlypontban raktad fel a bringát összeszerelve, a terhelés nem lesz központos.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
ZolkoW
őstag
válasz tknof1871 #260852 üzenetére
állvány: nem mindegy, mekkora a kerékpár súlya, és hogy mennyire szorítod meg a vízszintes kart elfordulás ellen, de ja, ennyit tud. amúgy én vagy a váznál fogom be (felső cső), vagy leteszem a földre az első kereket. Vagy van feleségem bringája, ami a 12 sebességes NX (SX?) sortól úgyis farnehéz, az nem billen előre...
Ez milyen bicikli? csúszópapucsos, és láncváltós egyszerre? Én valami ütközésig húznám/tolnám a tengely két végét...
Ha a fék csak biz. pontokon súrolja a felnit, akkor értelemszerűen van egy kis, vagy nagyobb 8-as a kerékben. Ha kicsi, nem biztos, hogy megéri foglalkozni vele, de a fék beállítását nehezítheti. Milyen fék ez? (nem tudom, mi a konzolos fék)
Tényleg nincs valami központosítási vagy finomhangolási lehetőség?Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz tknof1871 #260663 üzenetére
Nekem elég sokáig volt V fékem, de felniimről soha semmit sem kellet lepucolnom.
#260660orbano...nem az számít hány éves hanem mennyit mentek vele és milyen körülmények között. Shimi azzal érvel a kónuszos mellett, hogy jobban terhelhető a tengelyre nem csak 90°-os, hanem ferde irányban is, ugyanakkor a macerás kidolgozása (agyba esztergált pontatlan és gyenge felületű golyópálya, gyenge minőségű kónuszok és tengely stb.) és beállítása (hézagolást kézzel kell végezni ezért nagy a hibalehetőség) miatt mára már sokkal kevésbé kelendővé tette mint a zárt csapágyas rendszerűt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz tknof1871 #260212 üzenetére
SZELEPTIPUSOK - MELYIK A JÓ KERÉKPÁR SZELEP?
https://bikepro.hu/szeleptipusok_melyik_a_jo_kereekpar_szelepA te felnid 8 mm szelepfuratú, így autóra tudnál áttérni, az szintén annyi.
kép
A presta kisebb, az 6 mm. Elvileg lehet szerezni távtartó gyűrűt.Megbarkácsolni a régi belsőt más szelepűre nem lehet magcserével, a méretük is más.
képFiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
-=RelakS=-
veterán
válasz tknof1871 #260212 üzenetére
Szerintem (!) a presta szelep ugyanolyan széles tővel rendelkezik, mint a dunlop, így ha kicseréled a belsőt, akkor nem kell bántani a felnit.
Amúgy meg mi az oka az áttérésnek? Ha csak zavar, akkor vegyél egy pumpát, ami mindenhez is jó (műhelypumpa adapterekkel), és ahogy mennek tönkre a belsők, folyamatosan cseréled. Lehetőleg első-hátsó kerék párban, hogy ne legyen gond, hogy melyik kerék mi
Pumpákhoz amúgy szokott lenni presta átalakító, ha autószelepesek, szóval ez nem gond.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Ringman
nagyúr
válasz tknof1871 #260046 üzenetére
Dunlop szelepest
miért szereted szívatni magad? (amúgy kb. keresni kell külön dunlop szelepes belsőt)ha itt az alsó anyára gondolsz, az arra való, hogy rászorítsd a felnire a belsőt, hogy ne mozogjon, a schwalbe ilyet az autószelepekhez is ad.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
andrisbandi
őstag
válasz tknof1871 #259640 üzenetére
Szerintem nem hangsúlyos milyen márkájú a müa gumileszedő.
- Annál fontosabb a technika/módszer ahogy feszíti az ember.Két helyre tehető a felnin a gumi pereme;
- a helyére, a felniperembe. Itt nagyon szoros, a legjobb szerszámok is el fognak hajlani.
- a felnin középre, a vályúba/mélyedésbe. Ez nagyon sokkal kisebb átmérő. Lötyög, forgatható a gumi.Fölállított keréknél, körben kipattintja az ember a gumiperemet a felniéből. Benyomod középig a küllőárokba (szelepet kilazítani, fölnyomni), ezt a részt kell a talajra fordítani (ne a szelepnél), kicsit lenyomni, ne tudjon visszaugrani a helyére a gumiperem. Középre nyomva könnyet le fog jönni a külső a müa szerszámokkal. Szappanos vízzel rá lehet segíteni.
Fölrakás pepitában. Szappanosvíz a peremeknél. Kézzel simán belemegy a felni a külsőbe, ha a gumi egyik fele a vályúba van szorítva.
Nem szerencsés felni külső párosításnál esetleg kicsit szorulhat. Kézzel nem jó izmozni csak finoman. Mert megszakítható az oldalfal (kikönnyített gumiknál főleg). Ilyenkor órás nyolcasok lesznek, kuka a gumi.
Helyette gumileszedő szerszámmal kell feszíteni, a peremek ezt simán bírják.Drótos külsőnél érdemes szerszámmal is óvatosan eljárni. A felniperemben lévő drótot vékony gumi borítja, vigyázni kell rá. Ha kibújik, akár defektet okozhat.
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz tknof1871 #259640 üzenetére
A filléres Decas tökéletes. [link]
ReFleXx...billentsd hangyányit előre a nyerget...és ne jó seggű csajok szélárnyékát keresd.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz tknof1871 #259640 üzenetére
Szerintem nem drága. Fémet nem érdemes használni, csak fém betétes műanyagot. Fém leszedő a felni festését is elintézi és könnyen el lehet rontani vele a felnit.
Vannak olcsóbb műanyag leszedők is, például nekem SKS van, ami párszor úgy elhajtott a makacsabb külsőnél, hogy azt hittem eltörik. Pedig ez elvileg jobb fajta. Normál esetben nem hajlik, ott tényleg a felni és a külső kombó nem volt a legjobb. Meg persze drótos volt a külső, nem kevlár.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz tknof1871 #258802 üzenetére
Ha jól tévedek ebben golyó van.
Varia...olvasgatok és szinte csak jót hallok erről a radarról, így a (főleg ára láttán) Mi vaaan?! kategóriából egyértelműen az Ennyiért is ajánlott. kategóriává avanzsált.🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
emilll
tag
válasz tknof1871 #258678 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen, de a honlapján dícsérik az értékelők. Az, hogy "zöld" azt mindenre rá kell ma írni, ennél a terméknél (is) ez megtévesztés. A honlapján írják, hogy "zöld", majd odaírják csillaggal, hogy ez azt jelenti, hogy biológiailag lebomló vagy(!) utántölthető vagy újrahasználható vagy mindhárom. Aztán találd ki, hogy ennél épp melyik...
Csodák nincsenek 100%-ban környezetbarát összetevőkből nem fognak víz- és kosztaszító cuccot előállítani.
Egyébként a MO-94-re azt írják, hogy PTFE-mentes. Attól még van benne más környezetre káros anyag. Nagyon gyúlékony, szédülést, kábaságot okozhat, sok használat meg bőrszárazságot (a honlapról)[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz tknof1871 #258678 üzenetére
nekem bike protect van az outira( gyongyhaz fenyezes,legalabbis lakkos-szemcses csillogó ,aztán hogy az mi azt nem tudom nem vagyok festő )
es a matte finish a párom matt világos szurke cube nature trekkingre.előbbi csodát nem tesz, valamivel nehezebben koszolodik talán de inkább az hogy kicsit olyan zsir szeru de fenyes reteget kap a bicó persze ez nem tart örökké , nehany tekeres erejéig, legalább sokaig elég egy flakon.(azért az autós bringaszállitás után ugyanugy felragadnak a bogarak)
elvileg mindent lehet vele kenni kiveve a teleszkóp es fek-féktarcsa, en azért a waxolt láncot sem teszem vele tönkre de a többi fém részre viszont szuper csak úgy csillog minden utána(legalábbis egy kis ideig 😃)Matte finish az pedig ad a matt váznak egy enyhén csillogó fényt ami azért egész tartós, és az ujjlenyomatot, kosz foltokat szerintem érezhetően távol tartja (enélkül ez a matt alu cube festés már attól koszolódott ha ránéztem)es egy flakon kb örökkévalóságig elég.bogaras dolog azért itt is megvan sajna az ellen valószínűleg semmi szer nem véd
[ Szerkesztve ]
-
bardi
senior tag
válasz tknof1871 #257827 üzenetére
Ezt irgalmatlan szopás beállítani, én inkább vettem canti fék összekötőt.
Ezzel kicsit a fék is jobban fog, mert nem kell annyi erőt fektetni a bowden kiegyenesítésébe.'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz tknof1871 #257611 üzenetére
Protektorokkal, vagy azzal a légzsákos sisakkal is valami hasonló eredmény lenne, de ott az a fránya ésszerűség mely miatt van egy határ ahol már ésszerűtlen a védelem, nem növeli annyival a biztonságot amennyivel költségesebb, kényelmetlenebb stb.stb...
Tin...a Csepel igenis ciki.
andrisbandi...ott a lényeg, nem csillagdió, hanem acélnapraforgó.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
senior tag
válasz tknof1871 #256148 üzenetére
Erre valami enduro sisak lenne jó, de az nincs 50000-ért.
Fox proframe, IXS trigger FF, Ride 100% trajecta, Troy lee design stage, Oneal transition, illetve leatt 3.0 enduro, de ezt itthon nem láttam. Ezek jobban szellőznek, mint egy DH sisak, meg könnyebbek is, cserébe drágább.
Arról viszont nem vagyok meggyőződve, hogy a csigolyádnak jobb egy ilyenben esni, mint egy sima bringás sisakban, ugyan úgy kap egy ütést, ha előre esel, simán lehet, hogy állvédő nélkülivel nem ér le a fejed, az állvédő viszont karcolja az aszfaltot.'92 Honda VFR 750
-
Mezga Aladár
veterán
válasz tknof1871 #256148 üzenetére
Azt mondod problémás az egyik nyakcsigolyád.
Gondold végig, történik valakivel valamilyen esemény és az aszfalthoz csapja a kobakját egy ilyen sisakkal.
Vajon mekkora terhelés éri a nyakát?
Én biztos nem ilyet hanem egy normális városi sisakot vennék. -
bardi
senior tag
válasz tknof1871 #255152 üzenetére
Próbálva nagy? Hasonló arányokkal rendelkezem, most vettem egy POC VDP air térdvédőt, az oldaluk alapján az S-es jó lenne, de mégis kicsi lett. M-esre fogom cserélni. Ebből ráadásul van XS-es méret is, ha jól emlékszem.
Ez amúgy a decathlonos hosszú nadrágok alatt kényelmes elfér.'92 Honda VFR 750
-
andrisbandi
őstag
válasz tknof1871 #255150 üzenetére
WRIST STRAP
decathlon.huHüvelykujjat beledugni, majd gumis szalagként, tépőzárasan a csuklóra szorítható.
- Ilyet használtam pár éve, akkor kb fele szélességűt adtak, alig zavart a montis kesztű alatt, jól tartott nagyon.
[ Szerkesztve ]
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
fulton
addikt
-
Fall-N
veterán
válasz tknof1871 #250895 üzenetére
Akkor érdemes körülnézni, vannak szerszám márkák, amelyek olcsóbbak. Én a BBB előtt a BGS Technic nyomatékkulcsot néztem [link] , az 10-15ezer Ft körül van bolttól fuggően és német gyártó. Tavaly novemberben 9ezer Forint volt az ára, akkor majdnem meg is vettem. Csak a kétes eMAG-os meg noname vackokat kell kerülni. A BBB-t én sem vettem volna még 35ezerért feltétlenül, Black Friday alatt vettem féláron. Úgy meg nem hagyhattam ott a helyi bicikliboltban.
Nagyobb tartományút lehet veszek egyszer, de az valami olcsóbb lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz tknof1871 #250837 üzenetére
Van amit kevesebbel kell, mint 4 Nm, például a féktárcsa csavarjait a 6 csavaros fajtánál (2-2,5 Nm). Persze ha CenterLockos az agy, akkor más. Illetve különböző kormánybilincses alkatrészek vannak, amiket kicsi nyomatékkal kell meghúzni. Az átlagos fék- és váltókarokat 6-8 Nm-rel kell általában (ott 7-tel szoktam).
Általában már mindent azzal húzok meg, ha már van. Már fejből tudom mit mennyivel kell a biciklimen. Ha van bármilyen karbon alkatrész akkor muszáj használni, ha fém minden akkor lehet érzésre is, sokáig úgy tettem én is.
Én egy sima mechanikus (kattanós) fajtát vettem (BBB TorqueSet 0-24 Nm) ami mindkét irányba ki tud oldani. Az egyirányú sajnos nem sokra jó, mert sok balmenetes cucc van. például nekem a mechanikus tárcsafék bowdenrögzítő csavarja is bal menetes. Ha venni akarsz akkor érdemes 2-25 vagy 2-20 Nm-es tartományút venni. Én a nagyobb nyomatékot csak kézzel érzésre húzom meg, mert elvileg lehetne egy 40 Nm-hez való is (hajtómű, kazetta lockring, CenterLock) bár utóbbi nem érint. Márkaból nem fontos bicikliset venni kimondottan. Azt is mérlegeld mennyit használnád, mert évi egy két alkalomért drága lenne.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz tknof1871 #250024 üzenetére
A tolómérővel való lánckopás mérést én csak mazochistáknak ajánlom.
stickermajom...ja, még hogy elpicsázzák a montisokat.
MPowerPH...pedig az, csak te már az integrált generáció vagy ugyebár.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz tknof1871 #250029 üzenetére
ez ilyen, a régi lehetett más, de ha nem kapja telibe a sarat, meg a magasnyomású mosót, akkor annyira nincs kitéve a bajnak. A nyeregcsövön át kicsi az esélye, hogy ebbe a fajtába bejusson kosz, legalábbis amennyire egy tömített csapágy tömít, annyira védve van ez is. Műanyag tömítésűből is tudok kétféléről, az egyik "szoros", de nem tudom, azt használják-e bicón.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz tknof1871 #249147 üzenetére
Tényleg pontatlan, van nekem is...ráadásul nehéz használni.
Más...itt családi nomád műsor. ...esti lábas kép.🤭 (fantastic family light )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz tknof1871 #249150 üzenetére
Nem az anyacsavar átmérőjénél kell kisebbnek lennie, hanem a csapénál. Azt a kis "tüskét" konkrétan át kellene dugnod a láncszem lyukán, mert a csapot csak akkor tudod kitolni. Nyilván, ha ugyanazzal a csappal akarod összerakni a láncot, akkor nem szabad végig kitolni, csak addig, hogy szét tudd szedni a láncszemet. Az viszont elengedhetetlen, hogy a menetes rész végén legyen egy akkora külső átmérőjű tüske, ami bele tud menni a csap helyére.
Csak ismételni tudom magam, normális (cél)szerszámok nélkül csak a szopás van. Van olyan szerszám, ami csak nagyon ritkán kell, cserébe rohadt drága, olyankor érdemes elgondolkodni azon, hogyan lehetne kiváltani valami házilag készített cuccal. Viszont a láncbontó nem ilyen. Nem drága, és akár gyakran is kellhet, megéri megvenni. -
mauimagic
senior tag
válasz tknof1871 #249147 üzenetére
Remélem nem az, mert ezt használom én is
Csak a 12s lánc miatt vettem, mert a park toolom csak 0.75-öt mér, ez még 0.5-t.Egy lézerrel kivágott lemezdarab nem tudom hogy lehet pontatlan, gondolom nem Jean-Pierre bácsi reszelgeti őket egyesével...
Nekem nem esett be a 0.5-ös, se az új, se a használt láncon, de a különbség látszik -
chubby2o6
senior tag
válasz tknof1871 #249140 üzenetére
Szerintem egyáltalán nem alkalmas rá. A menetes rész végével szerinted ki tudod nyomni a szemből a csapot? Annak annyira vékonynak kellene lennie, hogy át tudd nyomni a csap lyukán. Vegyél egy normális láncbontót [link]
Ha magad akarod szerelni a bringát, elengedhetetlenek a rendes célszerszámok, különben - azon kívül, hogy szétszopatod magad - több kárt csinálsz, mint hasznot. -
parandroid
félisten
válasz tknof1871 #248387 üzenetére
Ha nem roller, akkor egy darab fa, egy felborított szemetes, vagy egy részeg hajléktalan. Utálom, hogy ezek a szarok mindenhol szanaszét vannak, de ebben a konkrét történetben kb olyan mindegy, hogy min esett át a szerencsétlen. Balesetek mindig történnek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz tknof1871 #247373 üzenetére
Ez a "hogyan kell egy viszonylag egyszerű dolgot túlbonyolítani" tipikus esete. Ha tisztán van tartva és nem elhanyagolva, na meg valami jobb kenőanyaggal és szakszerűen kenve (lásd pl. andrisbandi utánatörléses története) ez a művelet egy sokkal egyszerűbb történet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz tknof1871 #247373 üzenetére
A láncra rakható mosó jó, nekem egy Barbieri gyártmányú van. Egy hátránya van, hogy egy rongyot oda kell szorítani, mert köpi ki a sok olajos cuccot, ha nem tartod oda. Szép lesz a végeredmény, de többször át kell pörgetni és cserélni a szert. Nem árt kartont rakni a bicikli alá, mert utána nehéz feltakarítani az olajos koszt, ezt én is megszívtam.
Másik hátránya az olajos folyadékot valahogy el kell tüntetni, de nem a lefolyóba kéne. Így macera kitisztítani a mosót és Pet palackba töltögetni.Ha van patentszem, akkor egyszerűbb a befőttes üvegben kiáztatni és kimosni utána. Itt többféle szert lehet használni. Persze ott is keletkezik olajos cucc, azt is érdemes műanyag palackba önteni.
Viszont a waxoláson én is erősen gondolkodom, de nem a viasztos főzősön, hanem Smoove vagy más cuccon.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz tknof1871 #247373 üzenetére
"Megelőzés"
Nekem a visszatörlés vált be a legjobban, amikor csak aszfalton gurulgattam.
Úgy nehezebben koszolódik az olajozott lánc.Persze az olaj is számít, mennyire marad nedves. A sűrűbbek igen, a hígabbak általában kevésbé.
Gazdaságosnak a műszerolajat ajánlják. Legdrágább, legjobb pl a Holmenkol Performance lánc kenőanyag.Én csak szárazon áttöröltem a hajtást. Esetleg alkoholos ronggyal. Majd csöpögtetés a csapokra, beletekerés, és visszatörlés.
Ezt a láncmosós kütyüket próbáltam párszor, de nagyon nem vált be. Szobában koszol nagyon, utána csöpög.
Féktisztítót fújva, a mini szívószálján keresztül, közben ronggyal rámarkolva a láncra... se volt jobb.Ha az olajjal elégedett a pilóta, nem szokták ajánlani a waxra váltást. Viszont panelban elég körülményes a tisztántartás. Csak emiatt próbáltam ki a waxolást. Nagyon bejött.
A Smoove könnyedén tudja a legjobb olaj teljesítményét, közben alig kell takarítani.Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
andrisbandi
őstag
válasz tknof1871 #242969 üzenetére
Endura FS260-Pro Thermo térdmelegítő
- Hideg ellen az ilyesmi az űber megoldás.
Rugalmas, szélálló, nagyon kényelmes. Akár hosszú tekerésekre.--------
A térdvédő zakózás "ellen" való.
- Vannak a melegben is hordható könnyített verziók, kb horzsolás ellen jók, kisebb becsapódást is kivédenek. Tapintásra habszerűek a betéteik. Ütésre felkeményedik, testmelegre kényelmesebb lesz, idomul. Pár órát el lehet bennük tekerni.
Pl; Fox Enduro Pro Knee Guard (Ezt megtartottam, néha hordom.)- A kemény betétesek héjszerű, kivehető panelosak, komoly esésnél is védenek. Kényelmetlenebbek, sokkal melegebbek. Nagy melegben nem lehet megmaradni bennük sokáig. Hosszú tekerésre ezekben nem jó menni, pályán ideális, ahol sokat ugrabugrál a pilóta, de kevés a kilométer.
Pl; Ixs CARVE EVO+ (Komoly cucc, szerettem. De végül eladtam, nem használtam ki.)Drágáé sípcsontot is védő a tuti. Ilyet szereztem; TSG Temper A 2.0 Knee-Shinguard (Mire megjött eladtam a bicót... nem lesz másik, úgyhogy megpróbálom félárban eladni, új.)
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
andrisbandi
őstag
válasz tknof1871 #242275 üzenetére
nyeregcső átalakító
- Lehet ilyesmit sk tudnál csinálni.Tuningolni plusz nyeregcsőbilincs érne vajon valamit?
Pl a vázon kicsit meghosszabítani a fönti nyercső hasítást, és a beépített bilincs alá berakni egy két darabból álló, kétcsavaros szorítót.
képFiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
-
andrisbandi
őstag
válasz tknof1871 #242184 üzenetére
Meghúzott állapotban is résnek kellene maradni; kép
Arra tippelek egy nem bele való csövet próbáltak meg beszorítani, és tönkevágták.
Lehet emiatt megy bele nehezen a mostani cső, mert fölül a deformált beépített bilincs átmérője kisebb mint kellene. Meg persze nem tud szorítani, mert elöbb összér kívül a fejénél.Én megpróbálnám visszafeszegetni a bilincset, h meglegyen a rés közöttük, és párhuzamosan álljanak.
Ha letörnek, vagy le kell vágni, elvileg kapni a nyeregvázcső tetejére illeszkedő nyeregcsőbilincset. - Csak ötletelek, nem tanácsként mondom.Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
andrisbandi
őstag
válasz tknof1871 #242089 üzenetére
Ellenőrizd az átmérőjét.
Itt (katt; "Nyeregcső átmérő")
megnézheted milyenek léteznek.Összerakáskor; tisztítás, jelképes megkenés zsírral, majd letörlés - csak egy láthatatlan filmréteg kell.
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
ZolkoW
őstag
válasz tknof1871 #231983 üzenetére
Talán te vagy az első, akitől azt olvasom, hogy tengelytáv alapján próbál dönteni.
Ha volt is más ilyen, az csakis az után, hogy már tudta, hogy milyen hosszú bicó kell neki. (ez a váz hosszát jelenti, mondjuk a vízszintesen mért felsőcső-hosszt, nem a tengelytávot)
A görnyedés mértéke valósabb szempont, ez a váz hosszától is függ, meg a fejcső magasságától, ami gyakran egyforma két szomszédos méreten. Amúgy én is a kisebbiket javasolnám így látatlanban.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- Milyen notebookot vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- EAFC 25
- Home server / házi szerver építése
- Külpolitika
- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Eredeti játékok OFF topik
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- További aktív témák...