Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 7. nap: Control
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
emilll
tag
válasz Dark Archon #314958 üzenetére
Szuper, kösz.
-
emilll
tag
Sziasztok, ha veszek egy Cube-ot "CUBE EX25, 32H, Disc, Tubeless Ready" kerekekkel, az már kész, tubeless szelepekkel és felniszalaggal, vagy ezek még pluszban kellenek hozzá? Ha pluszban kell, akkor milyen méretű szalag kell hozzá?
-
emilll
tag
Zuhanygondolataimra tudja valaki a választ?
- miért nem teljesen kerekek a féktárcsák külső része? Miért vannak rajtuk pár mm-es mélyedések?
- miért nincs bogárháló a bukók nagy többségében?
- miért kell 26 féle csavart használni egy kerékpáron? (nem azt mondom, hogy 1-2-vel megoldható, de amennyi van és szinte mind különböző méretű, még az imbuszok között is, 1-2mm-es különbségekkel, szerintem indokolatlan)
- miért egy kerékpáros, azaz nem egy otthonülős fórumon van magasan a legtöbb hozzászólás a Prohardveren?
- s végül: minden egyes használat után kimossátok a bringás ruhát?
(volt még egy csak most nem jut eszembe. Majd a legközelebbi zuhanyzáskor...) -
emilll
tag
válasz Hasaggymeg #303461 üzenetére
Nem tudom mennyire fog, mert tisztítás után csak nagyon lassan próbáltam ki. De először, 4-5 fékezésig tökéletesen és csendben működött, utána kezdett nagyon hangos lenni, ezért gondolom, hogy előtte nem volt olajos, utána lett az.
És nem értem, hogy miért szivárog ha előtte nem tette. Ezért már csak az olajok keveredése jutott eszembe, de újból átgondolva nem hiszem, hogy ettől szivároghat, hiszen max. nem működne rendesen, de miért szivárogna más típusú vagy keveredett olaj?
Rejtély... de nem tudok mit tenni, harmadszor is szétszedem. -
emilll
tag
Egy kérdésem lenne:
egy használt Shimano mt-200-as hidraulikus tárcsás bicikiben sárga fékolaj volt. A Shimano csak ásványi olajat használ, így DOT nem lehetett benne, nekem piros volt otthon és nem sok, így teljes légtelenítés helyett csak rátöltöttem hogy ne legyen levegős.
Az egész biciklit szédszedtem, megtisztítottam, cseréltem amit kellett (betétet nem, azok jók), a légtelenítés csak egy része volt a helyrehozásnak.Előtte nem nyikorgott a fék, azóta az egész városban hallani a fékezést. A tárcsa és a betétek megtisztítása után 4-5 fékezésig jó minden, aztán jön a nyikorgás az olaj szivárgás miatt. Kívülről nem látok szivárgást, a légtelenítő csavar is jól meg húzva. Nem értem miért és hol szivárog. A dugattyúknál valószínűleg, máshol nem lehet. Most ez jutott eszembe, hogy lehet-e az olajok keverése miatt? Ásványi mindkettő. A Shimanoé piros, így valószínűleg nem az volt benne, de csak ásványi lehetett.
Vagy az olajok keveredése nem lehet, más az ok?
-
emilll
tag
válasz mauimagic #302924 üzenetére
Tökmindegy, hogy hol gyártják, a minősége ugyanolyan, mert ugyanazok a tervrajzok, az alkatrészek, az előírások, a minőségellenőrzés.
Ahogyan egy rakás német, amerikai, akármilyen kerékpár gyártó is Tajvanban, Kínában gyártatja a vázat, amire aztán rárakja a japán (malajziai vagy akármilyen gyártású) alkatrészeket.Manapság már alig van olyan akármit gyártó, ami ne próbálna olyan helyen gyártatni vagy olyan helyről importálni alkatrészeket, ahol olcsóbb a gyártás. Csak így tudnak versenyezni egymással, vagy úgy tudnának ha csökkentenék a profitot, de azt meg miért tennék ha így is megveszik az emberek.
-
emilll
tag
válasz lugosi #302825 üzenetére
Természetesen van bennük tartalék, nem fog összetörni plusz 10-20 kilótól, csak pl. a küllők kezdenek eltöredezni, a fékek gyorsabban kopnak, mert nagyobb súlyt kell megállítani és persze a belsők meg a gumik is kevésbé bírják. Az alu váz jóval többet is kibír.
Próbáld kerülni a kátyukat (Magyaro-on ez nehéz, de próbálkozni lehet), ne ugrass le vele járdáról, stb. és nem lesz gond.A Decathlonos cuccok (a bicikliket is beleértve) általában jók ár-érték arányban (bár itt vannak, akik ezzel nem értenek egyet, de nincs olyan dolog a világon, amiről mindenkinek ugyanaz a véleménye). Mindkettő jó, amit néztél, szerintem nincs 470ezerért jobb (gravel 105-ös váltókkal, nem-mechanikus tárcsafékkel, 11 kilóval) újonnan, max. Aliexpressről.
[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
válasz lugosi #302761 üzenetére
Ha te 120kg vagy, akkor nyilvánvalóan nem jó neked a 110kg terhelhetőségű. Miért kérdés ez?
Egyébként a 920-asnál én 170kg-ot látok, az 520-asnál meg semennyit.Amiben különböznek, hogy a 920-as 1tányéros és teljesen hidraulikus fékes. Nem tudom milyen a mechanikus-hidraulikus, mennyit kell állítgatni, szerelgetni, csak teljesen hidraulikus kerékpárjaim voltak és vannak, de nem vágnám rá, hogy 200ezerrel többet megér a 920-as.
Magában megéri a 670ezret, de az 520-as jobb ár-értékben szerintem. De ez szubjektív. Biztos, hogy vannak, akik leszólnák mert ma már a két tányér elől nem menő, meg hidro-mechanikus, meg praxis hajtómű, de ennyi pénzért ez teljesen jó. Szerintem. -
emilll
tag
válasz Steady74 #301802 üzenetére
Egyetértek Ringmannal abban, hogy felesleges a női váz ha nem szoknyában tervez tekerni, és a teleszkóp is ha aszfalton használjátok főleg. A teleszkóp nem sokat segít egy kátyús úton. Gondolj bele: ha egy autóval megy bele valaki egy kátyuba, azt is megérzi, akár kárt is okozhat a futóműben, pedig egy autóban komoly lengéscsillapítók vannak. Egy széles, ballonos gumi jobban tompítja a kátyúkat, úthibákat.
Bár itt már néhányan eljutottak oda, hogy a Decathlon vacak, én továbbra is úgy gondolom, hogy ár-érték arányban nagyon jó, talán a legjobb sportbolt, úgyhogy kerékpárt is innen ajánlok hobbi célra: ehhez mit szól a feleséged? Olcsóbb is, mint a Merida és már fel van szerelve lámpával, csomagtartóval, sárvédővel (így különösen olcsó). A 38-as gumi is elég egy túrázáshoz, salakos úton is jól használható. Nincs benne felesleges teleszkóp ami nehezítené, plusz karbantartást igényelne és még nem túl jó minőségű is lenne ennyi pénzért.
-
emilll
tag
válasz mauimagic #301431 üzenetére
Nem kínos semmi. Nem én találtam ki, hogy ugyanolyan biztonságos a kettő, hanem szakemberek tesztjei. Ha te velük nem értesz egyet, az a te dolgod.
De ez nem autós, hanem kerékpáros topik, szóval tökmindegy, hogy melyik autó vagy busz vagy motor biztonságosabb. Eleve butaság volt egy kerékpáros sisakot autóhoz hasonlítani. -
emilll
tag
válasz zsocy #301423 üzenetére
Én nem vitatkozom, egyszerűen leírom a véleményemet, ahogyan te is.
Nyilvánvaló, hogy mindenki egy 2-3-szor (fogalmam sincs mennyivel kerül többe a Q8) drágább autóban szeretne ülni inkább.
Balesetnél nekem tökmindegy lenne, hogy Vitara vagy Q7 (azért Q7, mert a 2015-ös Vitaráról találtam NCAP értékelést és akkor Q7 volt), mivel mindkettő ugyanolyan biztonságos volt.
A milliós hangrendszer, az argentin marhából készült bőr ülés vagy a 28 zónás klíma nem tesz egy autót biztonságosabbá, ahogyan egy sisakot se egy mágneses pánt rögzítés vagy egy beépített napszemüveg. Se az, hogy az egyiket kevesebbet és olcsóbb helyeken hirdetik, alacsonyabb profittal árulják, míg a másikat meg többet, drágábban és magasabb profittal adják. -
emilll
tag
válasz zsocy #301414 üzenetére
Azért a Suzuki - Audi összehasonlítás eléggé sántít. Mintha a Suzuki nem fejlesztene, ne lennének mérnökei, stb.. Nem ebben különbözik a kettő, hanem pl. felszereltségben, motorban meg egy rakás másban. Ha már hasonlítunk, akkor almát almával, biztonságot biztonsággal: a Vitara 2015-ben kevésbé volt biztonságos, mint egy Q7? Nem. Mindkettő 5 csillagot kapott, mindkettő ugyanolyan biztonságos volt a vezetőnek és az utasnak is (aki nem hiszi, járjon utána: Vitara 89 és 85%, Q7 94 és 88%).
Milyen űrtechnikás anyag van pl. egy Troy Lee Designs A3 MIPS sisakban amiért az 100ezer Ft-ot ér? A MIPS-et nem az ő mérnökeik fejlesztették. EPP, EPS az anyaga más sisakoknak is. Miért kerül 4-5-ször annyiba, mint más MIPS-es sisak? Pl. a Specialized Camber, ami max. csillagot kapott a Virginia Tech teszten és még 10%-kal könnyebb is.
Egy 100ezer Ft-os sisak se nem biztonságosabb, se nem jobb mint egy fele/harmadába kerülő, csak a dizájnt meg a marketinget kell megfizetni.
-
emilll
tag
válasz nepszter1 #301389 üzenetére
A Lidl-ben néztem a sisakokat és teljesen jól néztek ki. Korábban itt is voltak akik ajánlották/vették. Ráadásul bogárháló is van benne, amit valamiért a drágább sisakokból kispórolnak. Nem értem miért. Marhára nem örülnék ha egy méh/darázs berepülne az egyik lyukon (megtörtént).
Aki tudja miért nincs a drágább sisakokon bogárháló, ossza már meg velem.A már említett Decathlonban van mindenféle az olcsótól a több tízezer forintosig. A nagy márkák se biztonságosabbak, csak a nevet meg a dizájnt (már amelyik legalább dizájnban különbözik az olcsóbbaktól, de a legtöbb még abban sem) kell megfizetni.
-
emilll
tag
válasz dom1n0 #300362 üzenetére
Köszi, igen vész pumpának szánnám. Eddig mini kézi pumpával a vázon jártam, most CO2-eset akartam venni, de ez még praktikusabbnak tűnik.
Sajnos az alin az emberek jó része amint megkapja amit rendelt, rögtön nyom egy 5 csillagos értékelést, anélkül, hogy kipróbálná amit kap, szóval ezekben annyira nem bízom.Vész pumpának egy ilyen tölthető, vagy inkább CO2-es jobb? Tudom, szubjektív, de akinek van tapasztalata egyikkel vagy mindkettővel, arra kíváncsi lennék.
-
emilll
tag
Ezzel a gyanúsan kicsi és mégis gyanúsan sok pozitív értékelést kapó alis pumpávál van valakinek tapasztalata?
Tényleg fel tud fújni két gumit 100psi-re? Valaki azt írja, hogy 5 x 29"-es gumit tud felfújni (persze annak alacsonyabb a nyomása).
Eddig csak féltégla méretű elektronyos pumpákat láttam. -
emilll
tag
válasz Hasaggymeg #299420 üzenetére
OK, köszi, megpróbálkozom a légtelenítéssel.
Van 3 Shimano hidraulikus fékes biciklim, de ilyet még nem tapasztaltam. Ha levegős, akkor szinte beesik a fékkar, markolatig ne lehet húzni és rugalmas. Ez meg félig behúzható, ott keményen megáll és nem mozog a fékbetét/dugattyú.Egyébként igen, áldatlan állapotban van, kb. soha nem volt tisztítva a hajtás, mindent cserélni kell, de a fékek rendben lévőnek tűnnek, azon túl, hogy légteleníteni kell.
-
emilll
tag
Sziasztok! Vettem egy használt, hidraulikus fékes kerékpárt. Az első fék nagyon gyengén fog, a hátsó egyáltalán nem csinál semmit ha behúzom a fékkart (Shimano MT-200), félig behúzható, aztán annyi, ott megáll, semmi puhaság, rugalmasság, a fékbetét nem mozog.
Gondoltam, hogy ha légtelenítem mindkettőt, akkor majd jó lesz, de a hátsónál ha kerék nélkül behúzom a fékkart, ugyanúgy, ugyazon a ponton megáll, de a dugattyú nem jön ki, semmi se mozog.
Jól gondolom, hogy ebből hiányzik a dugattyú? Ha igen, lehet külön, csak dugattyúkat kapni?
[kép] -
emilll
tag
válasz balintbaba #298664 üzenetére
Köszi! Shimano HG kazettákhoz van leszedőm, ez egy kicsit másnak tűnik.
-
emilll
tag
válasz balintbaba #298661 üzenetére
Köszi, de nem Magyaro.-on vagyok, ezért próbáltam külföldi oldalakon keresni. Mi ennek az angol megnevezése? És gondolom speciális szerszám kell a leszedéséhez is...
-
emilll
tag
Sziasztok! Ez miféle kazetta és hogyan lehet leszedni? Ha le akarom cserélni, akkor hogyan keressek rá hasonlóra? A bike24/bike-d-on csak Shimano kazettákat találtam 6 sebességesben.
[kép] -
emilll
tag
válasz metrion #295417 üzenetére
Nincs nagy különbség. Egymás után jönnek a "sorban" (Altus-Acera-Alivio).
Acera RD-T3000-t nem találok se a bike24-en, se a b-disc-on, se a bike-comp-en, csak Acera RD-T3020 van mindhármon, de az 8 sebességes. Mivel még az Amazonon sincs eladó, ezért az Acera T3000 régi típus lehet, csak nem értem hogyan lehet, hogy a régi T3000 9 sebességes, a kapható T3020 meg 8.
-
emilll
tag
válasz Mezga Aladár #291486 üzenetére
google "chain calculator", pl. https://www.omnicalculator.com/sports/chain-length
-
emilll
tag
válasz ReFleXx #291135 üzenetére
Nekem is az első ilyen lidlis pumpámnak eltört a feje elég hamar, de ezért is jó a lidl: visszavittem, visszafizették, vettem ugyanolyat helyette és működik 4 éve.
Ha az alis pumpa elromlik ki lehet dobni. Ha a 10ezres romlik el 1 éven belül, lehet vitatkozni a forgalmazóval, hogy anyaghiba vagy le lett ejtve vagy akármi, de nem a pumpa hibája. Ha meg 1 éven túl romlik el, akkor 10ezer Ft veszteség.
Ha a lidlis romlik el, nem kötekednek, gond nélkül visszafizetik.[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
válasz Roland861010 #291128 üzenetére
A Lidlben szokott lenni ilyenkor pumpa, úgyhogy kíváncsiságból megnéztem és most is van 5000Ft-ért. Helyben, garanciával és valószínűleg tovább tart, mint az alis.
-
emilll
tag
válasz Máriahalom #291122 üzenetére
Másik német bolttal van csak online rendelés utáni javításos tapasztalatom. Ott azt mondták vigyem el egy helyi szervizbe és kifizetik a javítás árát.
Nekik is jobban megéri, mint a saját költségükön elszállíttatni Németo-ba, majd vissza.
A nagyobb, bonyolultabb, drágább javítást azt gondolom jobban szeretik ők megcsinálni.De egyszerűbb ha írsz a boltnak és megkérdezed hogy működik a javítás ha bármilyen hibája van a biciklinek a vásárlást követő 1 ill 2 évben. Aztán ide is beírhatnád mit válaszoltak
-
emilll
tag
válasz Friczy #291102 üzenetére
Igen, sőt valamivel nehezebbek is az agyváltós kerékpárok, akár 2-3kg-mal is. Mindkettőnek megvan a maga előnye, hátránya és ideális felhasználási módja.
Természetesen országúti kerékpároknál nem fog nagyon elterjedni, de túrázásnál pont ideális a strapabírósága és alacsony karbantartási igenye miatt.
Fentebb is linkeltem olyat, aki garvelt használ 11 sebességes agyváltóval és szíjhajtással és nagyon meg van vele elégedve, más meg 130ezer km, hegyen-völgyön kerékpározás után is a szíjhajtásra esküszik. -
emilll
tag
válasz Maximum1 #291097 üzenetére
Évekig volt mennyi? Egy? Tehát egyetlen egy kerékpárral alkotott tapasztalatod alapján mondasz véleményt az összes szíjhajtásosról.
Nem vagyok specialista, de olvastam elég sok véleményt, tesztet és 10-20-30 különböző véleménynek, tesztnek, leírásnak jobban hiszek, mint egyetlen ember véleményének egyetlen kerékpárral.
Nem te vagy az egyetlen, aki szíjhajtásos kerékpárt használt, hadd vegyem már figyelembe mások véleményét is. -
emilll
tag
válasz DonThomasino #291090 üzenetére
A szíjhajtás és agyváltó kombináció igényli a legkevesebb karbantartást. Cserébe ha valami elromlik, akkor drága a javítása.
A szíjat nem kell cserélni, nagyon sokáig bírja.Rengeteg infot találsz a neten, ez csak egy, amit most egy gyors kereséssel találtam: https://boodabike.com/hu/szijhajtas-szakertoi-gates-carbon-szijhajtas-alkatresz-szijhajtasos-kerekpar-rendszereket-a-booda-bike/
-
emilll
tag
válasz Maximum1 #291086 üzenetére
Jó, én nem akarlak meggyőzni. Úgyis mindenkinek az egyetlen, szubjektív véleménye fontosabb, mint egy alapos mérés, tesztelés.
Szerintem a sokféle szíjhajtásos kerékpárnak és a sokféle agyváltónak elég sok kombinációja van, és 1%, vagy akár 6%-kal nagyobb ellenállás nem érezhető különbség.
A 8 sebesség meg - mint írtam - egyén és felhasználás függő. Aki a Pilisben akar vele közlekedni, annak nem lesz elég, aki túrázni, Balatont/Tisza tavat kerülni, erdőben, mezőn akar biciklizni, annak elég. -
emilll
tag
válasz Máriahalom #291024 üzenetére
A Radont csak a bike-disc-ról tudod rendelni, azaz ne a Radon holnlapján lévő (javasolt, német áfás, szállítás nélküli) 1000 eurós árat nézd, hanem a valós vételi árat: 1280 euró plusz 74 euró szállítás.
A bike-disc. 100% megbízható bolt, nem lesz gondod velük.A garancia a honlapon megtalálható: 2 év, amiből az első évben rejtett hibának tekintik a hibákat, a másodikban neked kell bizonyítanod, hogy megvolt vásárláskor is.
A magyar garancia nem tudom hogy működik. -
emilll
tag
válasz Maximum1 #291067 üzenetére
"akkora ellenállása van"
Azért ne essünk már túlzásba. Itt elég részletesen, alaposan le van tesztelve a kettő hajtás közötti különbség és 1% az előnye a lánchajtásnak a szíjjal szemben.
Hogy 8 sebesség elég-e túrázáshoz, azt nem tudom. Van akinek igen, van akinek nem, attól függ merre és milyen terepen tervez közlekedni. -
emilll
tag
válasz DonThomasino #290773 üzenetére
Nem törvényszerű. Van olyan agyváltó, aminek van kontrás és anélküli változata is.
[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
válasz Bandit21 #290756 üzenetére
Ez egy udvarias válasz volt, hogy megkapták az emailedet, de aki megkapta az nem tudja, majd utánanéznek és a honlapon kijavítják.
Egyébként SHIMANO Altus BL-MT200/BR-MT200, SM-RT10, 180/160 mm (igen, ez 2022-es, de ugyanez volt 2021-ben is, 2020-ban meg Shimano BL-M315, szóval ugyanez a belépő kategória).
-
emilll
tag
Én csak úgy ideírok még egy szavaztot a Rose-ra.
Ha meg mindenáron "felpróbálósat" akarsz, akkor hogy tovább növeljem a választékot, én egy Cube-ot javaslok, ami még épp belefér a 300-as keretbe. Nem jobb, mint a Rose 240-ért, de jobb, mint a fent felsorolt Ghost, KTM és társai. -
emilll
tag
válasz Csokicsibesz #289436 üzenetére
Én kb. 8 éve használok decathlonos bukót. Szerencsére még egyszer se teszteltem mennyire véd, de úgy általában a bukók között a különbség a dizájn meg a súly és apróságok, mint bogárháló, csatolás, stb.. Biztonságban nincs nagy különbség (az Aliról nem vennék bukót). Akinek "agyrázkódás ellenes" (alias MIPS) sisak kell, az talál a Decathonban 20-30ezer között is.
-
emilll
tag
válasz HEAHEA #286762 üzenetére
Fel/leszedéssel szenvedtem már többször, de ennél a guminál az a gond, hogy nagyon összeszűkül, keskeny a nyílás ami a felnibe megy és nem akart bemenni a belső és a felni közé. Nem a felnire felrakással volt a gond. Azzal nincs gondom mióta ez a Schwalbe leszedőm van. Ajánlom mindenkinek. Ez szuper, ezzel mindent fel tudtam rakni. Nagyon jó a nehezen felrakható gumikhoz, ahogy sok youtube videón is dícsérik (pl. ezen 1percnél mutatja az "extra" funkciót).
-
emilll
tag
Kipróbáltam, hogy a szelepnél a gumit nem raktam be, kint tartottam amíg fújtam a belsőbe valamennyit, majd a helyére raktam. Így az egyik oldalon tökéletesen bement a helyére, nem nyomja ki a belső, a másik oldalon viszont akkor nem megy be.
Nem értem a boltban hogyan tudták felrakni. Lehet, hogy ők is csak kidudorodva és így használtam?
Megtaláltam, erről a gumiról van szó.Szerk.: sikerült! Beugrott a helyére! Nagyon remélem nem kapok vele defektet, mert ennyit még nem szenvedtem egy cserével se.
[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
Kösz a tippet mindkettőtöknek. Leeresztettem teljesen, kilazítottam a rögzítőt, de teljesen leeresztve se megy a helyére a külső. A szelepnél nem akar bemenni a belső és a felni közé. Gondoltam ha felfújom majd beugrik, de nem. Próbáltam már kétféle belsővel, de nem...
Nagyon vacak gumi (mondjuk defekttűrőségben jó), összeszűkül nagyon és gondolom ezért nem hajlandó bemenni a belső mellé.Ha így használom az egyenlő a defekttel?
[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
Találkozott már valaki hasonló problémával: defektet kaptam (nem ez az érdekes része), majd a belső csere után a gumi nem megy a helyére, a szelepnél a belső kitolja. A gumi 28-as, a belső 23-30-as, a max. 100psi helyett 90-re fújva.
Cseréltem már sokszor, sok gumiban belsőt (sajnos sok defektem volt), de eddig még sose láttam ilyet. Egyszer útközben defektet kaptam, beadtam egy boltba ahol nem csak belsőt, de ezt az külsőt is vettem. Kb. 2 év után most először kaptam defektet ezzel, szóval jó, de nem értem miért tolja ki a belső és hogy így lehet-e használni.
-
emilll
tag
válasz Hasaggymeg #286582 üzenetére
Szuper, köszi, sikerült.
-
emilll
tag
válasz Hasaggymeg #286575 üzenetére
Igazad van a kónusszal! De honnan tudjam mennyire kell meghúzni? Ha nem húzom meg teljesen, kb. 1mm-t mozog a tengely. Az nem gond?
-
emilll
tag
válasz Hasaggymeg #286575 üzenetére
Valami miatt akadozik és ha meglazítom a csavarokat annyira, hogy mozogjon a tengely, akkor nem, akkor szépen, akadály nélkül forog, de persze akkor a tengely is ki-be... Ha meghúzom a csavarokat, annyira, hogy nem mozojon a tengely, máris alig forog. Kicsit, pár mm-t megy, aztán akad, aztán megy, akad.
Ha csak kicsit, kézzel húzom meg a csavarokat, az nem elég, igaz? Kilazulhat?
[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
"Szétszedtem" a hátsó kereket, de összerakásnál valamit nem jól csinálok, mert a csavar hozzáér a kazettatesthez és akadozik/nem forog. Nem értem mit raktam rosszul össze, hiszen csak leszedtem a másik oldalon a csavarokat, kihúztam a tengelyt, megnéztem belül mi a helyzet, majd visszaraktam.
[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
Köszönöm a segítséget a racsni értelmezésében
Hogy van ez angolul (a bike24-ről vagy a bdiscount-ról rendelném, nem Mo.-on vagyok). Freehub? A sok közül honnan tudjam, hogy melyik jó nekem? Bármilyen 8 sebességes Shimano jó? Van egy rakás Shimano hub (Deore MH525, M590, stb.). -
emilll
tag
Racsni = hátsó fogaskeréksor? Az nem lehet, mert friss, ropogós, most cseréltem.
Szabadonfutó kalapácsai? Nem tudom mi az, de rákeresve a Decathlon fogaskeréksoraihoz jutottam, azaz ha jól értem te is arra tippelsz, hogy az a rossz?
Nem egy nagy kiadás egy új agy, csak jó lenne tudnom, hogy valóban az-e a hibás, mert ha nem kell, akkor nem cserélném.[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
Üdv! Remélem valaki meg tudja mondani mi okozza ezt, mert én még ilyet nem tapasztaltam: új láncot és új hátsó sort raktam fel mert már cserére érett és egyébként is előfordult néha hogy ugrott a lánc. Legalábbis azt gondoltam, hogy az történik, de a csere után nem javult a helyzet, sőt legutóbb alig tudtam haladni, volt amikor csak pedáloztam körbe-körbe ment a pedál mindenféle ellenállás nélkül, anélkül, hogy hajtotta volna a kereket.
Korábban csak kb negyed-fél fordulatokig csinált ilyet, aztán "elkapta" és haladtam tovább. Most 2-4-6 kört is tekertem a pedálon előre és/vagy visszafelé mire megakadt és elkezdte hajtani a kereket.
Jól gondolom, hogy a hátsó kerékagyat kell cserélni? Mi okozza ezt? Javítható vagy csere? -
emilll
tag
válasz tknof1871 #258678 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen, de a honlapján dícsérik az értékelők. Az, hogy "zöld" azt mindenre rá kell ma írni, ennél a terméknél (is) ez megtévesztés. A honlapján írják, hogy "zöld", majd odaírják csillaggal, hogy ez azt jelenti, hogy biológiailag lebomló vagy(!) utántölthető vagy újrahasználható vagy mindhárom. Aztán találd ki, hogy ennél épp melyik...
Csodák nincsenek 100%-ban környezetbarát összetevőkből nem fognak víz- és kosztaszító cuccot előállítani.
Egyébként a MO-94-re azt írják, hogy PTFE-mentes. Attól még van benne más környezetre káros anyag. Nagyon gyúlékony, szédülést, kábaságot okozhat, sok használat meg bőrszárazságot (a honlapról)[ Szerkesztve ]
-
-
emilll
tag
Rendeltem Shimano 105 RD-5800GS váltószetthez ezt a két kis fogaskerék bigyót... nem tudom hogyan hívják magyarul... https://www.bike-discount.de/en/shimano-105-rd-5800-gs-pully-set
Miután szétszedtem vettem észre, hogy az enyémen a két kis kerék nem egyforma, hanem olyanok, mint ezek: https://www.bike-discount.de/en/shimano-slx/metrea-rd-m7000-11/u5000-pully-set
Ha egyszer 105-öshöz van amit rendeltem, akkor miért nem olyan, mint az eredeti páros? Számít valamit ha mostantól ugyanolyan lesz a kettő?
Miért jó az, ha különbözőek a fogak a két keréken? -
emilll
tag
válasz Hasaggymeg #243128 üzenetére
Hát, most cseréltem láncot és úgy látom pont fordítottan kompatibilis, azaz a 8-as lánc használható a 6-os kazettán/lánckeréken (vagy 10-es lánc a 8-ason), de a 8-as lánc 10-esen nem. Azaz ha 10-es lánckereket veszek, valószínűleg cserélni kell megint láncot.
Na de mindegy, köszi, megpróbálom. -
emilll
tag
válasz lsebestyen #243125 üzenetére
Hát ez az, én is így gondolom, de 5 karos, 8-as 44T-s lánckereket nem találok.
[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
válasz zsocy #243117 üzenetére
És az nem számít, hogy a lánckerekekre az van írva, hogy pl. 10 vagy 11 sebességesekhez, miközben az enyém 8-as? Vagy hogy az Alfine lánckerék meg agyváltóhoz van? Annak a mérete és az 5-karos kialakítása jó lenne.
44T-t 8-9 sebességhez nem találtam. Alin lehet, hogy van, de nem akarok 2 hónapot várni. -
emilll
tag
Sziasztok, mivel nem találom a biciklimre gyárilag felszerelt (valószínűleg Prowheel) láckereket, se hasonló (44T 1x8-as) hajtóművet, ezért arra gondoltam, hogy lecsererélném Shimano Alfine-ra, így mindig lenne hozzá alkatrészem, de az agyváltós biciklikhez van, az enyém meg "normál" , külső váltós. Viszont az Alfine adatlapján említi a CN-HG50 és CN-HG73-as láncokkal kompatibilitást, amiket én is használok.
Használható külső váltós kerékpárokon is ez a hajtómű? -
emilll
tag
válasz Dark Archon #243060 üzenetére
Ilyen: https://imgur.com/a/o3X1K67
Meg ilyen: https://imgur.com/a/6HERE6t
Nem "márkás", a név nem segít.[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
válasz Dark Archon #243056 üzenetére
Köszi, én a csomagolásáról láttam, hogy 2 sebességes: https://www.bike-discount.de/en/shimano-alfine-chainring-for-fc-s501
Az enyémen nincs rajta, hogy Alfine, se más, csupa fekete. -
emilll
tag
Üdv! Cserélnem kellene a lánctányért a biciklimen, de nem találok... Ha jól számoltam 44 fogas és 5 karos (ez utóbbi biztos ). Az is biztos, hogy elől 1, hátul pedig 8 sebességes, sőt még az is, hogy nem egy drága bicikli volt (fitness-féle, tehát nem oúti, nem mtb, nem trekking), szóval olcsó alkatrész, de nem találok olyan lánctányért, ami 5 karos, 1x8-as. Olyat találtam 5-ösben, hogy Shimano Alfine FC-S501, de az 2 sebességeshez van. Szerintem ami rajta van, az is Shimano, mert a váltó is az.
Van rajta egy láncvédő, szóval ha van rajta felirat, akkor nem látszik, leszedni meg addig nem akarom, amíg nem tudom cserélni, mert mindennap használom.
Mi történik akkor ha a 2 sebességes rendszerhez árult lánctányért 8 sebességeshez használom. Más a láncméret egy 2 sebességesnél, ezt tudom. És elég nagy a különbség gondolom.
Milyen olcsó lánctányér van, ami használható lenne? -
emilll
tag
válasz ZolkoW #229788 üzenetére
23 és 25 között nincs különbség, itt pl. a szélesebb gumikat ajánlják inkább, mert ugyanakkora a gördülési ellenállása egy 23-asnak, mint egy 25-ösnek, de a szélesebb és alacsonyabb nyomású jobban elnyeli az úthibákat. Ahogyan bardi írta, akár 28-asat is rakhatsz rá.
A defekttűrést elérheted úgy, ha öntesz bele trutyit, ami eltömíti a majdani lyukakat. -
emilll
tag
válasz Hasaggymeg #229715 üzenetére
Köszi, akkor légtelenítem.
-
emilll
tag
Új kerékpárnál az első fék levegős volt amikor megkaptam (a fékkart be lehetett húzni a markolatig, aztán néhány pumpálás után jó lett, de csak egy darabig, utána megint be lehetett húzni markolatig, pumpálás, stb...). Aztán beállítottam a kormányt (el volt fordítva), ülést, stb., majd újra próbáltam a féket és jó volt. És azóta is jó. Ez hogy lehet? Hova tűnt belőle a levegő?
-
emilll
tag
válasz jjeahh #228964 üzenetére
A Rose 100 euróval, a Radon 150euróval drágább (mármint lenne, ha kapható lenne), mint az Axess Grade. A kérdés, hogy miért érnek 100-150 euróval többet ezek ugyanolyan/hasonló felszereltséggel?
Az már szubjektív, hogy én a 2x11-et preferálnám 1x12 helyett.[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
Úgy látom főleg MTB használók a törzsírogatók. Mi a véleményetek a "márkátlan", de jól felszerelt kerékpárokról, mint pl.ezek:
760 euró: (Shimano Deore 5100 és XT, Judy Silver Solo Air)
https://www.lucky-bike.de/Fahrraeder/Mountainbike/MTB-Hardtail/Axess-GRADE-2022.html?varselid[1]=ebc519b51d6a870bdbec9bef90001b94
800 euró (2021-es modell, de Shimano XT, 2x12, Judy Silver Solo Air)
https://www.lucky-bike.de/Fahrraeder/Mountainbike/MTB-Hardtail/Axess-SNIPE-29.html?varselid[1]=43d02b34426d842dfcd3ec59687d4b30Ilyen felszereltséggel még 20%-kal drágábban se kapni hasonlókat. A márkásaknál a néven túl mit kell megfizetni, mi az, ami miatt mondjuk egy Trek, Scott, stb. hasonló felszereltséggel megér 30-50%-kal többet?
Vagy a bike-discount-os Radonok szintén olcsóbbak (nem ennyire), mint a hasonlóan felszerelt márkásak.Pl. Trek Roscoe 7 akciósan 1000 euró SX Eagle-lel, Judy Spring teleszkóppal vagy egy Cube Attention szintén 1000 euró.
Röviden: érdemes-e ilyen Axess nevezetű MTB-t venni, amit csak a fenti bolt forgalmaz, a márkásabb, ismertebbek helyett ha 20-30%-kal olcsóbb?
[ Szerkesztve ]
-
emilll
tag
válasz Hasaggymeg #228229 üzenetére
Na ez az, hogy mérem, és ha csak egy sorral használtam volna a láncot, akkor cserélném a sort is, de használtam a másikkal is nem tudom mennyit, nem emlékszem és nem számolgattam, ezért nem tudom érdemes-e cserélni mindkét sort.
Gondoltam hátha van valami módszer és ha már cserélem a láncot, akkor egyúttal a sort is, hogy ne akkor derüljön ki, hogy cserélni kellett volna, amikor használnám és ugrik.
Lehet, hogy a másik sorral nem használtam annyit, hogy elkoptassa és feleslegesen cserélném.
De akkor az lesz, hogy lánccsere és ha érzem, hogy nem jó, akkor majd cserélem a sort is. -
emilll
tag
Sziasztok! Hogyan lehet megállapítani, hogy mikor kell hátsó sort cserélni ha egy lánccal használtam két különböző sort (két különböző keréken)?
-
emilll
tag
Sziasztok! Mechanikusról hidraulikusra cserélném a féket, ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy a mechanikus fék tárcsája használható hidraulikushoz? Ha igen, akkor akár Tektro tárcsa is Shimano fékhez?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest