-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Kiskopika #217030 üzenetére
Nagyon éreznéd, próbáld ki és vedd amit ajánlott méretedhez, a második amúgy is picit jobb.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Kiskopika #225431 üzenetére
Fényvisszaverő 3M matricát elfogadják vajon?
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
Fall-N
veterán
válasz Kiskopika #226085 üzenetére
Általában első körben ezeket érdemes ellenőrizni:
1. Leggyakrabban a nyeregcső nyekereg. Ki kell venni, megpucolni majd kis zsírozás és mehet a vázba vissza. Ha külön nyeregcső bilincses (ami nem a legjobb) akkor azt is ellenőrizni, csavarokat meghúzni.
2. Álló helyzetben a pedálokat és a hajtókarokat erősen mozgatni. Ha mozgatás hatására nyekereg, akkor hajtókart levenni, ellenőrizni a monoblokkot, hogy a csészék nem lazultak-e meg. Zsírt a monoblokk tengelyének a végére (! nem olaj !) és a kellő nyomatékra húzni (ha van nyomatékkulcs, általában 50-70 Nm, de a gyártó adja meg a megfelelő nyomatékot). Ha integrált a hajtómű, akkor még azt imbuszkulccsal kell meghúzni a hajtókar tövének az oldalán. Oda nem kell ekkora nyomaték. Hajtás oldalán viszont igen.
3. Ha ezek után is hangot ad, akkor érdemes megnézni a hétsó fogaskoszorú elég feszesen van-e rögzítve.
4. Ha van első váltó, meg kell nézni, hogy nem ér-e bele a terelő lemezbe a lánc.
5. Küllő lazulás a keréken. Szintén álló helyzetben nyomkodni a kereket, ha pattog akkor szívás, lehet kiszerelni a kereket, gumi és belső le, majd küllőt feszíteni, de valószínűleg lehet centrírozni is vele együtt. Szerszám és tudás nélkül nehéz menet.
6. Ritkán előfordulhat, hogy a hátsó váltó ellállítódik és túl feszes a bowden, amiatt a lánc nem központosan fut a fogaskeréken. Finomállító csavarral lazítani a bowdenen. Másik rossz beállítás lehet még, hogy túl magasan van a kanál és összeér a két váltógörgő. Rugófeszítő csavaron kell állítani.
+1: fékbetét beleér a gumiba (V-fék) vagy a tárcsát karistolja a betét.Visszatérve a te esetedre az olaj nem elég. Elpárolog és surlódni fog a két fém egymáson. Ha négyszögletes tengely van akkor ráadásul az acél tengely meg is eszi az alumínium hajtókart. Sokszor az egész hajtómű kuka, mert nem minden típushoz kapni külön hajtókart. Szóval szedd le újra és rendes zsírt tegyél rá, majd tedd vissza. Pont ez volt nálam is a gond. Ki lehett szűrni a hang alapján, hogy a hajtásnál van gond. Általában nem ütemesen pattog, hanem terhelés hatására.
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
-
andrisbandi
őstag
válasz Kiskopika #226340 üzenetére
Lehet neked is jobban beválna a hosszabb módszer.
- Amikor kinn van a kerék, óvatosan told vissza a dugattyúkat.
Nem muszáj kiszedni a fékpofákat.
Egy óriás, tiszta (pl alkohollal lemosott) lapos csavarhúzóval finoman vissza lehet tolni.
- Kerék be a helyére, meghúz.
- Féktestet lelazítani, középre benézett tárcsával "majdnem" visszacsavarozni. Nagyon kicsit, nehezen még mozduljon.Kis lámpával ha kell, szemre be tudod állítani egyformára a távolságokat, párhuzamosnak is kell lenni a tárcsával.
Van aki kibajlagolja tiszta müa bankkártya darabbal, vagy füzetborítóval.A fékkart ráhúzva, benntartva meg lehet húzni a féktest csavarokat.
- Ha nagyon picit súrlódna (van, h meghúzáskor mégis elmozdul)
csak az egyik csavart kell visszalazítani "épphogy" mozduljon a f.nyereg.
A tárcsa éle felől nézve látszik melyik csavarnál kell igazítani.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
chubby2o6
senior tag
válasz Kiskopika #226360 üzenetére
Ha jól állítottad be, de mégis beleér valahol, akkor valszeg van egy kis nyolcas a tárcsában. Megfelelő szerszámmal ki lehet egyengetni, de megvan rá az esély, hogy rosszabb lesz .
A váltón van két végállás-állító csavar, ezekkel értelemszerűen a váltó végpontjait tudod beállítani. Felváltasz a legnagyobb fkerékre, és ha hátulról belenézel, a felső váltógörgőnek a legnagyobb fkerék alatt kell lennie, nem kijjebb vagy beljebb. Ha beljebb van ( a kerék felé ), akkor a legnagyobbra váltáskor tényleg be fogja dobni a láncot, ha kijjebb, akkor vagy nem fog felváltani a legnagyobbra, vagy felvált ugyan, de csúnya, kerregő hangja lesz, ezt úgyis észreveszed. A legjobb levett lánccal, kézzel feszítve/lazítva a váltót beállítani a végállásokat, aztán - a láncot visszatéve - finomítani rajta, ha szükséges. Ja, és nem árt, ha van állványod hozzá. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Kiskopika #226389 üzenetére
Azt nem lehet állítani, ezért jó új betétekkel úgy beállítani, hogy kvázi nyitott a rendszer (a tölcsér felszerelve, kis olajjal) és csak ha beállt zárni a kis csavarral... az XT/XTR-nél a kar útján kívül még állítható a fogáspont is, így eléggé pontosan belőhető. Ugyanakkor átütőtengely ide, vagy oda, itt is játékos időnként atompontosan beállítani.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Kiskopika #226455 üzenetére
Még ezt megpróbálhatod;
- nem a behúz/meghúz módszerrel "véglegesíted" a féktest helyzetét.Hanem:
visszatolt dugattyúk,
kerék a helyére,
gyorszár zárása ( azt írták nem mindegy a nyomaték sem; mindíg hasonló erővel kell zárni)
fellazítani a féknyerget,
szemre középre venni a tárcsát, párhuzamos is legyen,
- fékkart NEM behúzni, hanem így lecsavarozni. Kész.Kipróbálni.
Ha mégis súrol, csak az egyik féktest csavart meglazítva igazítani.Ez talán akkor segít, ha a dugattyúk elkoszolódtak (kívűlről, majd öntisztulnak), és nem egyszerre dolgoznak. Egyik ha gyorsabban ér oda, el tudja tolni a lelazított féknyerget.
Esetleg nézd meg a dugattyútisztítós videót, érdekes, jól elmagyarázzák a működését.
How To Clean Hydraulic Brake Pistons - Park Tool
Megmagyarázza a nem egyforma sebességű dugattyú mozgást is.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
abéla
senior tag
válasz Kiskopika #226837 üzenetére
Köszi, ha külsőleg nem is hat, max megiszom és úgy járok, mint öreganyám a svédcsepptől: ugye kicsit becarmolt ...bumm-tsszi
hátelnézéstkérek226839 FeRRaR1 :
élmény + Volvo és sehol meg sem említve a T5/R, ejnye
(persze a korai 2.3-2.4-2.5 mocikkal)[ Szerkesztve ]
hootka!
-
senior tag
-
ZolkoW
őstag
válasz Kiskopika #227440 üzenetére
pont most olvasom a Deca értékeléseinél, bár az Elite Zumo, de valaki írja, hogy két 1 mm-est adnak, pedig van amihez 1.85 kéne. nem tudom, ez elég különbség-e hogy gond legyen. Aztán lehet hogy ugyanarra csal a görgő saját agya is, és a kettő hiba már túl sok.
1 spacerrel próbáltad?[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Kiskopika #227440 üzenetére
juteszembe, mi ma a legajánlottabb direct drive-os görgő, ami interaktív, 200K JMF körüli árban? hajlok a két legolcsóbb decathlonos közül valamelyikre (Elite Zumo és Direto), még mielőtt eszükbe jut árat emelni..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Alg
veterán
válasz Kiskopika #227475 üzenetére
Nekem nem - ugyanaz a kazetta van mint a bringán és ugyanúgy működik (11sebességes Shimano). Arra figyelj hogy a nem hajtás oldali határoló/alátét jó helyen legyen. (van hozzá egy papír hogy milyen papucstávolságnál hogy kell beállítani).
Mondjuk szinte csak tervezett edzésre használom, ott meg elég ha a legkisebb áttételen jó (ott lesz a legcsendesebb), váltani nem kell.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
senior tag
válasz Kiskopika #227478 üzenetére
Komolyra fordítva a szót, tedd fel, a görgőre, és nézzed meg, fotózd le hátulról a váltást, és akkor ott látszani fog, hogy mennyire van "elcsúszva" a váltás a sorhoz képest, és akkor kiderül merre kell vinni a sort...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
ZolkoW
őstag
válasz Kiskopika #227478 üzenetére
130 vagy 135-ös a bringa papucstávolsága?
Mert a görgő tudja mindegyiket, de nem mindegy gondolom, hogy van adapterezve.A Suito-t már drágállom, a Direto (a sima, nem az XR, meg nem tudom mik vannak még) tűnik még ajánlottabbnak, de valszeg a Zumoval is ellennék. Az okos énem azt mondja, legalább az autó műszaki vizsgáját várjam meg a végösszeg miatt, a lelkes énem meg azt, hogy nyomjak rá a gombra..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
andrisbandi
őstag
válasz Kiskopika #227497 üzenetére
How to choose the right adapter for your bike with an Elite direct-drive indoor trainer
https://www.youtube.com/watch?v=7G0GyunAF8AEzt a videót nézted?
A távtartó vízszintes eltolása adja ki ...[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
ZolkoW
őstag
válasz Kiskopika #227512 üzenetére
Én nem tudom elképzelni, hogy ne lehessen megoldani.
Amúgy épp próbálom megfejteni, hogy a régebbi ALAP Direto-t válasszam, vagy a Suito-t, végülis találtam egy árban, a Direto-t tudnám kényelmesebben megvenni, az a régebbi, nagyobb a lendkereke, talán butább a szenzorozása.. VAGY nem butább, hanem pont még kevesebbet spóroltak ki belőle? Állat lenne, ha bizonyos cégek átláthatóan pozícionálnák a termékeiket, és nem lenne ezer változat mindenből.
Én nem néztem egy videót sem, meg doksit, de ami rögtön eszembe jutot, hogy ha 130 az alap legkeskenyebb papucstáv, akkor a 135-ös vázhoz két oldalra kell 1-1 távtartó, SZERINTEM.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Gaben92
őstag
válasz Kiskopika #227971 üzenetére
Nem. A Clarks féknyereg csavaros mindkét végén (de abból legaláb két eltérő méret), saját készlet kell hozzá.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Kiskopika #227984 üzenetére
Nyugalom, meg kell tanulni szépen beállítani, majd kerékkivétel után visszatenni ugyanoda.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz Kiskopika #227989 üzenetére
Hogy raktad fel a féknyerget? Írd már le a műveleti sorrendet légyszi. Ha van valami hiba a folyamatban akkor hiába rakod fel többször, a hiba mindig ott lesz.
Kerék rendesen a helyén van? QR vagy átütő? Első vagy hátsó a problémás?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
válasz Kiskopika #227984 üzenetére
How to silence disc brakes
- Ebben írnak pár ötletet.De lehet csak be kell kopnia.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
andrisbandi
őstag
válasz Kiskopika #227993 üzenetére
Azt próbáltad;
- visszatolt dugattyúknál1.
kereket fixálni a helyén. Mindíg egyforma erővel kell rögzíteni kb.2.
távtartózni;
pl tiszta müa kártya, vagy vékony füzetborító... a fékpofák, és a tárcsa közé.
- Behúzott fékkel rögzíteni a nyerget.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz Kiskopika #227993 üzenetére
Lazítsd fel mindkét csavart. Valaminek a vékony karton vagy műanyag csomagolásából-dobozából, füzet borítóból vágj két 2-3cm széles csíkot, nyomd be a fékbetét és a féktárcsa közé mindkét oldalon. Húzd be a fékkart rendesen, bikázd meg a két csavart és kész vagy. Ha ezután is hozzáér a betét a tárcsához, nagyon picit lazítsd fel az egyik csavart és a kereket pörgetve, közben folyamatosan hallgatózva óvatosan mozgasd a féktestet, amíg csendes nem lesz. Megbikázod a csavart és ennyi.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Kiskopika #227993 üzenetére
... namégegy... az éppen lötyögősre lazított féktest csavarjait úgy húzd meg, hogy közben fogod a féket és tolod a bringát előre terhelve a hátsó kereket, vagyis feszíted a féktestet a helyére. Utána menj tekerni, hagyd súroljon, az már nem vészes.
6030D...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg