Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolás
addikt
Nem tudom milyen kamion a töröké, de van féltenyér méretű biztosíték a mercibe, lehet hogy abból ment el egy pár. Ugyanúgy néz ki mint a páramperes késes biztosíték, csak bazinagy. Nekem múltkor elment egy, és nem volt pót vezérlés. Se abs, se semmi. Szervizes srác nézett is, nem sűrűn döglik meg az ilyen.
-
Parkolói Vidám Vasárnap
Megdöglött az akksim. Oké, megesik. Beröffent, hat órát járattam, elmentem fürdeni, visszajöttem, nem indult... nyolcadikra nagynehezen elkapta, most megy, de én már le nem állítom.
6 körül hallom, hogy valami duma megy a parkolóban.
Kinézek, sürgés-forgás, bikakábelt keresnek a srácokMondom nekik, hogy a románnál szemben van. Biztos? Mondom tuti... :/
Szlovén gyereknek is kuka lett az akksija, mellette áll a török, összerezdült mindenki mint legyek a szarra, segítsünk (amúgy ez tetszik). Török röffenti a kányát, kábel áthúz, rátesz (itt már fogtam a fejem), ide-oda rakosgatják... töröknek mondom, hogy adjon kis gázt, had pörögjön, szlovénnek mondom, hogy várjá' má' bazeg pár percet, had dolgozzon a kábel.
Fél órán át próbáltuk, megnyekkent néha, de amúgy semmi. Tanakodnak, szerelnek mint az állat... szerelnek... egyik kábelt leveszik, elkezdem mondani, hogy "héélóóó", törökéről leveszik a pirosat, mondom HÉÉÉLÓÓÓ HÉÉÉLÓÓÓ, erre rádobják a treplire... mondom FÁKK STOP, de már késő, húzott olyan ívet, hogy öröm volt nézni, erre a töröké is letérdeltbazdmeg... csóválja a fejét, csóválja a fejét... szerintem soha többet nem segít senkinek. Műszerfala világít mint a karácsonyfa, csekkendzsintől kezdve minden van mint a búcsúban...
Édesf.szom...
Szóval elhatároztam, hogy csinálok kábelt. 8 méter szerintem elég. Vagy nem? Kábelt már kinéztem, 50mm²es réz lesz, a kérdés csak a csipeszek...
[link] erre gondoltam. Vagy ez már overkill azért?[ Szerkesztve ]
-
válasz
Somatom #13888 üzenetére
Itt most éppen 1.35 ahol állok.
Amúgy azért, mert kintről egy évben egyszer kapod vissza az áfát, otthonról meg szinte azonnal. Az más kérdés, hogy a magyar nyál egy sapka szamócát nem ér, de pénz beszél, kutya b@szik vagy mi.
Meg ugye a mol ad valamennyi kedvezményt is.
Meg egyszerűbb a számlázás, stb.Mod
Azt azért megkérdezném a mélyen tisztelt gyártótól, hogy ha már minden felesleges marhaságot bele tudnak pakolni az autókba, akkor mondjuk:
1: volt mérőt miért nem? (Volvoban van)
2: dpf telítettség mérőt miért nem? (106ban van ha jól rémlik) Merciben egyik sincs... Miért... Nem tudom.Tetőre kellene rakni napelemet, hogy amikor állsz, töltse az akksit. Valahol már láttam pályán, jött szembe. Tetszik az ötlet. Lemerülsz, vagy akármi van, legalább telefont tudsz tölteni róla ha éppen süt a Nap. Mondjuk én vettem 28wos hordozhatót, de akkor is.
Meg nem tudom mibe kerülne mindkét oldalra kivezetni az akksit.
Olyan alapvető dolgok nincsenek az autókban, ellenben teljesen felesleges marhaságokat meg beletesznek...Ezt most csak azért mondom mert úgy néz ki, hogy cellazárlatom lett, már németeknél is furcsa volt reggel, most itt osztrákoknál meg konkrétan egyet fordult a főtengely, és haligali. Mellettem kánya, másik oldalt Man, a kányán bal oldalt az akksi, a man-on jobb, a Merlin meg bal. Két kábellel értem csak át a kányához.
Tököm :D pedig este direkt lekapcsoltam mindent miután megálltam, invertert, hűtő, minden, még fütés sem ment este. Ebből akksi csere lesz.[ Szerkesztve ]
-
kugli
aktív tag
válasz
Somatom #13881 üzenetére
1250km-t kell letekerni furgival. Még magyar oldalon teli kell tankolnom,hogy lehetőleg minnél kevesebb eurot költsek osztrák-német kutakon. Az a bizonyos shell kút időnként fullon van,nem akartam csak ezért sorba állni fél órát.Így tankoláskor rendeztem a matricát is. Nem akartam külön megállni ezért,nagyjából időre kellene kiérjek címekre. A főni megvehette volna online is,de úgy döntött,hogy vegyek magamnak és adta a pénzt. Hát én meg így döntöttem
Plusz megállók és sorba állások helyett aludni akartam
(2 éjszakai vezetés van benne)
[ Szerkesztve ]
-
Van valakinek exide akksija a traktorban?
-
HoTaZo
addikt
válasz
Qtya123 #13869 üzenetére
Igen, az a tacho sajátossága, át lehet állítatni.
Az enyém is ilyen, gyújtást leveszem, motor leáll, gyújtás vissza, akkor megtartja a kalapácson. A távirányítóm külön karikán van lecsatolom, úgy zárom be a kabint, hogy benne a kulcs. Persze, ez csak akkor, ha szem előtt marad az autó és egy-két perces eltávolodásról van szó. -
kugli
aktív tag
Sziasztok!
Vett valaki az évre osztrák autópálya matricát? 3.5t alatti kell. Emelkedett az ára a tavalyihoz képest? Most 94 euro amit pl az asfinag oldalán látok.
-
Somatom
veterán
válasz
Qtya123 #13869 üzenetére
Tachográfnál ez beállítás kérdése, dolgoztam ilyennel, meg olyannal is.
A tolatást meg kell tanulnod, főleg, ha megindulsz a nagyvilág felé. Előfordul, hogy egy parkoló halszálkájába jobbra, hátra kell betolatni két kamion közé, mert mögöttük a keresztben álló elzárja az utat. Igen, kiszállsz sokszor és ellenőrzöd. Ha ilyet látok, már pattanok is ki segíteni. Inkább, mint hogy elvigye a tükrömet.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Qtya123 #13870 üzenetére
Persze úgy, hogy nem merőlegesből indítasz és úgy próbálod belőni a pót seggét a rámpához, hogy közelíts a 45-50-60°-hoz. Utána a baloldali vonalra szorítod a pót bal seggét, tili-toli, kiszállás, kontroll, míg nem vagy párhuzamban a többivel.
Egy a lényeg, hogy maradj nyugodt. Aki nem tud elmenni miattad, az akkor jut előrébb, ha segít neked. Ha erre nem jön rá, netán sürget, szállj ki, kérdezd meg tőle, hogy miért nem segít inkább. -
Qtya123
őstag
válasz
Qtya123 #13869 üzenetére
Meg szép és jó az a videó, de hely kell hozzá. Egy csomó raktárnál nincs annyi hely a rámpa előtt, hogy ennyire előre menjek. Eltekeri 90 fokkal, hogy 12 óránál álljon és utána vissza balra. Na sok helyen ott borul a dolog, hogy annyi hely nincs, hogy 12 órába elvidd a traktort egyenesen, mert szemben kamionok állnak.
Neki a pótok és a szemben lévő bóják között van egy egész szerelvénnyi szélesség, itt jól látszik:
De ugye sok helyen ennek a fele ha van. Na ott hogyan toljak rá merőlegesen.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Kis élménybeszámolóval untatnálak ismét titeket.
Eddig mindig Magnummal mentem, tegnap viszont Volvoval. Ez is 2011 körüli, mint a Magnum. Valamivel gyengébb, nem gyorsul úgy, viszont a beltérben a kezelőszervek nekem sokkal jobban bejönnek. Eleve nagyobbak a kapcsolók és mindegyik világít, nem kell a sötétben taperolni. A Magnumban sem kellett egy idő után, mert megszokta az ember, de az elején volt tapogatózás a sötétben, amikor a fűtést akartam csavargatni, vagy épp bármely más gombot megnyomni. Ja és sokkal kevesebb menetzaj és motorhang szűrődik be a Volvoba.
A Magnum síkpadlós, ott csak kifordultam jobbra és felálltam könnyedén. Itt viszont fel kell előtte tenni a lábat az emelvényre. Rögtön eszembe jutott, hogy vajon egy idős és erősen elhízott embernek ez nem igazán lehet kellemes tevékenység.Ami viszont rohadt idegesítő volt és nem tudom, hogy maga a tachográf volt ilyen, vagy Volvo sajátosság, de amint levettem a gyújtást hiába kalapácson volt a tacho, áttette mindig ágyra... Tele van aznapra a kártyám néhány perces pihenőkkel. Ezt mi a tökömnek csinálja? Rohadt idegesítő.
Ja és most először álltam be úgy, hogy két kamion közé szűk helyre. Pontosabban a bal oldalon csak egy pót volt, a jobb oldalon egy teljes szerelvény. Még így is nehéz volt, hogy az egyik oldalon kicsit több helyem volt az ívnek. Meg jött a sofőr és segített. Enélkül biztos ki kellett volna szállnom kb 15 alkalommal megnézni, hogy elfér-e a pót hátulja a túloldalon, vagy beleér a kamionba...
Egyszerűen el nem tudom képzelni, hogy hogyan lehet becsattintani szűk helyre két kamion közé úgy, hogy rá kell törni, mert előrefelé nincs hely. Nyilván mivel nincs mozgástér úgy kell a "nyílásba" megérkezni, hogy már teljesen irányba áll merőlegesen, mivel ferde kb kicsit sem lehet, nincs hely. Főleg mert ott vannak két oldalról belógva a kamionok tükrei és ráadásnak ha jó vastag ajtajú hűtős a pót, akkor azt kinyitva méginkább nincs semmi hely.
Viszont teljesen merőlegesre rátörni meg szívás olyan helyen, ahol szemben nincs elég hely (mondjuk van egy kerítés), mert nem tudsz akkorát utánamenni a traktorral. Nem jártam még így, de elképzelni nem tudom hogy lehet megoldani. Gondolom ilyenkor tili-tolizni kell a töréssel és az utánamenéssel, ötvenszer előre, hátra menve kicsit nem?Múltkor ki akartam próbálni ezt, hátha ez felkészít a fenti esetre: [link]
Hát nagyon nem ott volt a segge, ahová elképzeltem, mikor irányba álltam.[ Szerkesztve ]
-
-
Ja, és hazafele 5 fel, 4 le, otthon meg csillagtúrázhatok
Nem lesz ám ez sokáig így, szerintem megyek szupernóvázni én is.
Leadod a papírt, másnap fizet, nincs 60 meg 90 nap, felakasztasz, leakasztasz, meg néha-néha kell spanizni. Keresnek alvállalkozókat, és nem is fizet rosszul.
Kakukk.
Két hét alatt csinálok három spanyol kanyart, aztán nekem az jó is, ezek meg kenjék a hajukra a szarjukat.Hülyék a másik oldalon laknak, tudod.
[ Szerkesztve ]
-
-
HoTaZo
addikt
Ki, merre?
Nekem végre összehoztak több, mint egy év kihagyás után egy spanyol fuvart. Ráadásul hosszú franciával, iruni határátlépéssel. Végig szép időm volt, tegnap este kezdett esni, ma még csak esik.
Megbízás alapján csütörtökön kéne leraknom, de már holnap délután a lerakónál leszek. Csütörtökön vettem fel, nem is értettem, hogy mire adnak egy hetet... -
Jobb mint a semmi. Én csak remélni tudom, hogy 2-3 éven belül borul a bili.
60asok elmennek nyugdíjba, aztán szevaszMod:
Emberem kitalálta, hogy Márszej-ből, délután 6kor elindulva, 3 óra vezetéssel, olasz tilalommal érjek fel Fehérvárra. Péntek délelőtt. Mondtam neki, hogy simán menni fog...Persze nem ment
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Olvastam tegnap.
A hozzászólók között van aki szerint nem is lehetnek túlhajtva a sofőrök, mert van a munkájukra szigorú szabályok és a tachográf vonatkozik....
Na ha van a cégvezetők is így gondolodnak, akkor már meg is van miért nem értik mi a baj.Amúgy tényleg elképzelésem sincs, hogyha előre ugranánk az időben 10-15 évet, akkor mi fogadna minket ezen a téren.
Addigra már egy csomó sofőr nyugdíjba megy. Utánpótlás meg nincs, de önvezető kamion meg még nem lesz. Szóval kíváncsi vagyok nagyon.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Ezt egyébként tényleg nem tudom felfogni. Ha országos szinten lenne szabályzás és Magyarország beleragad a jelenlegibe és csak néz ki a fejéből, hogy miért nincs sofőr, azt még megérteném, mert egy csomó dologra ez a jellemző itthon. Állami mentalitás sokszor, hogy: rossz, tudjuk is, hogy miért rossz, de mégsem értjük, vagy nem érdekel mindet.
De ez gyakorlatilag globális probléma. Nyilván nem csak azért nincs sofőr, mert 15 órás munkanapok vannak, de azért véleményem szerint jelentős mértékben hozzá tesz ez is. Majdnem biztos vagyok benne, ha teljesen elterjedt lenne minden cégnél az, hogy 2/2 hét nemzetközi munkavégzés, mondjuk a 15 órás idő lecsökkentve 12-re, akkor ha meg nem is szűnne a sofőrhiány, de enyhülne.
Csak gondolom ilyen farkába harapó kígyóként tekintenek a dologra. Hogy most sincs elég sofőr, akkor nehogymár meglépjük azt, hogy a jelenlegiek kevesebbet dolgoznak, hiszen így sem győzzük, hát akkor mi lenne, ha a meglévők kevesebbet dolgoznának. Vagy nem tudom.
Mindenesetre én attól félek, hogy ez az egész fokozódó hiány nem jót fog hozni, hanem még jobban ütik a meglévő embereket.
-
zsid
senior tag
válasz
csibe1 #13839 üzenetére
Szomorú de ez így van sajnos. Vagyunk itt a topikban páran akik szerint ez a szabályozás rossz. Valszeg Európában akad még belőlünk néhány és nem hogy normálisan végigment volna egy lánc minden országban lentről felfelé és csináltunk volna egy normális,modern,egyszerű AETR/561 utódot inkább megfoltoztuk ugyanazt a hulladékot.
Itt most minden országnak minden lehetősége adott volt és nem történt semmi. Valami a mi esetünkben nagyon el van baccva
-
zsid
senior tag
válasz
csibe1 #13837 üzenetére
És ki nézne körbe? Kitalálták anno ezt a kreténséget, elfogadták a nyugati országok, majd a többiek is úgy Közép-Ázsiáig. Utána már részt vettünk az 561/2006 kidolgozásában, majd a legutóbbi változtatásnál is. Egyik ország egyik szakszervezete sem helyezte nyomás alá a saját illetékes minisztériumát hogy "ugyan b@sszunk már ezzel valamit, mert ez így sz@r". Újra elfogadta az EP.
Magyarországon szerinted az "érdekképviseletek" csináltak valamit? A fuvarozók verték az asztalt a saját kamarájuknál? Akkor most utólag, 30 év után már hova sztrájkolnánk?Teljesen katasztrófa volt az AETR és az 561 is, mégis komolyabb ellenállás nélkül nyomták le a saját választott vezetőink a saját torkunkon, pedig mindkettő már ránézésre is rettenetes baromság. Mintha a képiseleti demokrácia nem működne úgy ahogy kell és hiányozna a visszacsatolás.
-
csibe1
addikt
válasz
Qtya123 #13829 üzenetére
Mondasz valamit.
Nem mindenki áll át olyan könnyen, főleg ahogy telnek az évek.
Ismertem olyan sofőrt aki megmondta, hogy az éjszaka alvásra való; alszik a diszpó meg a főnök, és ő is azt teszi. Neki amúgy se sok volt nyugdíjig, úgy gondolta ő már nem fog éjjel is hajtani akármelyik hülye tipródik vele. -
csibe1
addikt
"Lesz egy új dolog, ami a huszonnyolcadik féleképpen fog bimbammolni."
Amikor már annyira fáradt az ember le se füttyenti, hogy mi bimbammol, nyivákol, sípol vagy éppen visít mellette.
Elbólint akár csak pár másodpercre is, aztán jónapot...
Utána meg ha baj van akkor megy a csodálkozás, hogy miért volt a csatt.
Biztos üde, és tök fitt mindenki két hét hét összevissza alvás után. -
Somatom
veterán
válasz
Freiherr #13831 üzenetére
+1
Az átlag munkaidő 8 óra. Mi erre ráhúzunk ötöt és az a normál. Legyen elég!Mennék ma haza. Nyitáskor első voltam a felrakón. 6:15 -kor meg voltam rakva, kimérlegelve, nálam vannak a papírok. De, nem tudok leponyvázni, amíg nem jön egy bagger, ami letömködi a motyót. Erre várok húsz perce. Téééényleg? Ilyeneken úszik el a nap.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz
Freiherr #13831 üzenetére
Megmondom őszintén most, hogy ár bele is kóstoltam, igazából jóformán csak ez az egy dolog tart vissza attól, hogy főállásban kamionozzak.
Nagyon szeretem és kérdés nem lenne, hogy ezt csinálnám, ha nem ilyen baromi sok lenne a munkaidő. Ez tart vissza.Gyanítom ezzel nem csak én vagyok így. De hát egyszerűbb ezt így hagyni és sírni, hogy nincs sofőr.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz
Freiherr #13828 üzenetére
A bealvás kockázatát mondjuk azzal is lehetne csökkenteni, ha nem megborult bioritmusú sofőrökre (hol éjjel 1-kor kezd, hol reggel 8-kor), napi 15 óra munkákat megengedő szabályok lennének.
Ehelyett a széthajtott sofőrt majd figyeli a kamera is, aztán jön az ejnye-bejnye, hát jelzi a rendszer, hogy nem koncentrál elégé a vezetésre.
[ Szerkesztve ]
-
Freiherr
őstag
[link]
Ez is fincsi lesz, jövőre indítják a projektet a gyerekek.[ Szerkesztve ]
-
-
HoTaZo
addikt
2021 február elején csináltam egy-két napig, aztán észbe kaptam, hogy még van egy évem rá. Egy kocsi melletti pisilés idejére megállsz, kezdő országot beadsz és mész. Subennél vagy a határon a túlméretesek mellett vagy a donautali kútnál lesz kis tömeges pihi, mások meg majd a Merkel sátornál a sorban nyomkodják majd. Nem kötelező a határon, lehet az első biztonságos pihenő helyen is. Egy darabig még nem is fognak cseszegetni érte senkit, szerintem. Aztán ezt is megszokjuk, mireindenkinek új generációs tachoja lesz.
Aztán úgyis mindjárt itt a nyugdíj! -
-
-
Qtya123
őstag
válasz
Somatom #13810 üzenetére
Ezt nem is értem. Van róla kép, vagy videó felvétel, hogy széttéped a kerítést? Nincs.
Van a pótodon sérülés ott? Nincs.Akkor milyen alapon működik ez?
Ennyi erővel kiballag az ipari parkban a biztiőr, megnéz egy sérült kerítést/padkát/táblát vagy bármit és az első tetszőleges távozó kamionra ráverik, hogy na akkor ő volt.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz
HoTaZo #13814 üzenetére
Nem feltétlenül erőltetem. Amúgy sem fizet már olyan jól és az év elejére ígért emelésből is kihátrált. Csináltam egy hathetest, megkaptam rá a rendes pénzt. Fél évvel később kevesebbet kaptam ugyanolyan hathetesre. Kiderült, hogy minden értesítés nélkül megvonta a vasárnapi spészent, ráadásul mind a hat vasárnapra (6x28 Euró). Akkor voltam utóljára plusz hétvégét, azóta csak a csüt - pént plusz két napokat vállaltam be. Most viszont úgy néz ki, hogy összejövünk az autómra négyen, ami nekem oda-vissza 100 Euró/fő, tehát kapok 300 -at. De, nyilván csak akkor, ha mindannyian szerdától, szerdáig vagyunk. Ha maradnék két napot, akkor ugyanúgy utaznék, csak egyedül fizetném. Az úgy meg már nem bíznisz. Akkor inkább kenje most a hajára a 400 Eurós kárt, én meg erre hivatkozva nem vállalom be a plusz napokat. Közben keresek vmi jobban fizető helyet.
[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
addikt
válasz
Somatom #13810 üzenetére
Akkor pont eljött az a pont, amikor le kell ülni vele beszélni. Ha lehet, négyszemközt, ha a nyelvi tudásod megengedi, hogy élből tudd kivágni az érveket és ellenérveket, mert ő élni fog a lehetőséggel. Ha nem, akkor jól jön egy kolléga, aki perfekt mindkét nyelvben és a te oldaladat akarja inkább erősíteni inkább.
Legalábbis, én ezt tenném. -
Somatom
veterán
Plusz ilyenek. Tegnap felhív a főnök a mai melóval. Reggel rakjak le Augsburg -ban (7 -kor nyitnak), rakjak meg Münchenben, azt rakjam le Frankfurtban, majd ott egy másik címen rakjak meg úgy, hogy azok fél ötig vannak. Ez akkor is necces, ha mindenhol pikk-pakk megy a rakodás és nincs stau. Mindegy, rajtam ne múljon, reggel másodikként álltam a mérlegre. Beszkennelem a papíromat, erre közli a terminál, hogy fáradjak ki a parkolóba, mert az időkapum 9-13 óra között van. Most akkor ki a hülye?
-
Somatom
veterán
válasz
HoTaZo #13808 üzenetére
Sok kis bosszúság összeadódik és felborul az adok/kapok egyensúly. Elmarad a kapok, ettől visszaveszek az adokból, ami előbb-utóbb konfliktushoz vezet. Pl. "véletlenül" lemaradnak tételek a fizetési papíromról, erre én nem előlegezem meg saját zsebből a waldshuti parkolásokat, hanem reggel beállok a sorba, ami mínusz egy óra a napomból.
Állítólag én kiszakítottam a pót sarkával egy cégnél a drótkerítés sarkát. A póton nincs nyoma, fotó pedig csak a kerítésről van. Hát erre most mit mondjak? Elvileg ilyenkor az a metódus, hogy a cég elintézi a biztosítóval, tőlem meg levonják arra a hónapra a 100 Euró balesetmentességi bónuszt. De, most valamiért a teljes 400 Eurós kárt velem akarják kifizettetni. Aztán meg majd csodálkozik a főnök, hogy ha felhív azzal, hogy léccci maradjak még x napot, mert nincs ember, akkor kiröhögöm. Sztem a munkáltatónak lojálisnak kéne lennie az alkalmazottaihoz. Főleg a mai sofőrhelyzetben egy olyan sofőrhöz, aki hat éve egy napot sem volt beteg, minden etapját becsülettel végigcsinálta.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Új 2K Gamer PC Intel i5 13400F/RTX 4060 8Gb/500Gb M2 SSD/16-32Gb DDR4-DDR5 2-3 Év Gar (27% Áfá-s)
- Új 2K Gamer PC Intel i5 12400F/RTX 4060 8Gb/500Gb M2 SSD/16-32Gb DDR4-DDR5 2-3 Év Gar (27% Áfá-s)
- Lg Oled Evo OLED55G49LS Prémium Tv! 55" 4k-UHD/144hz/0,1ms/G-sync/Dolby Vision/Atmos/Gaming TV/Talp!
- Sony 20mm 1.8 G objektív
- Apple iPad 10,9" (10th gen) 64GB WiFi Kék makulátlan!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest