Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Nem, ez nincs a szabályzatban, csak belemagyarázzák. A szabályban annyi van, hogy a csökkentett heti pihenő autóban is tölthető. A 45 -össel kapcsolatos korlátozásról egy büdös szó sincs.
Te még sosem tartottál görbe éjszakát? Mivel tudtad volna igazolni, hogy hol töltötted? Ha két hétre "szabira mész", az nem ugyanúgy 45 órával kezdődik? Azt hogyan igazolod? A szabadságodról kinek van joga elszámoltatni? A rendőr honnan tudja, hogy az első 45 órában Te 45 -ös pihenőt töltesz, vagy ez a heti, kétheti, havi, stb. szabid első 45 órája?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Itt valami nem stimmel. Milyen tevékenységigazoló? Saját magadnak igazolod a tevékenységeidet. Tevékenységigazoló csak olyan tevékenységekhez kell, melyek nem rögzíthetők a menetíróban. A szabi (pihenő) olyan, amit lehet rögzíteni. Mikor kell rögzíteni? Amikor a szóban forgó tevékenység után bedugod a kártyádat a tachográfba. Tehát, amikor a zsebedben a kártya, mert épp a szabidat töltöd, akkor semmit sem kell igazolnod.
De, megközelítem a szitut egy másik aspektusból is. A szabály értelmében a pihenő alatt a sofőr szabadon rendelkezik az idejével. Ha a rendőr a munkáddal kapcsolatban, azaz sofőr minőségedben akar intézkedni (ellenőrizni), akkor mint sofőr már nem rendelkezel szabadon az időddel. Erre azt mondja a szabály, hogy át kell nyomnod a tachográfot munkára (hiszen pl. a rakodás közben is ugyanezt várják el). Tehát, azonnal átnyomod munkára, amivel megszakítod a pihenődet. Akkor mi alapján büntet meg a rendőr? Épp neki kell igazolnia a pihenőd megszakítását.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nem mindenkinek olyan nagy ez az ár. Nekem egyáltalán nem áll távol attól, ahogy egyébként éltem, élem az életem. Azon gondolkodom, hogy mi lenne, ha két hetet gurulnék a motorommal, aztán elrepülnék melózni, majd vissza a mocihoz és gurulnék tovább két hetet. Szerencsésnek érzem magam, hogy jól fizetnek azért, amit szeretek csinálni. Mármint úgy értem, hogy ha már dolgoznom kell a pénzért, akkor inkább úton legyek, vezessek, mint hogy egy irodában gubbasszak naphosszat.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
Én azért szeretem, mert itt megkapom azt a szabadságot, ami nekem pont elegendő. A fizu, az egy kényelmi plusz. Sokat jelent számomra a táj. Meg az is, hogy így alkalmam van látni azokat, akiktől eltávolodtam, földrajzilag.
Gyerekkoromban voltunk egy kiruccanáson és ott láttam egy kamionost a kabinjában. Azt láttam rajta, hogy jól érzi ott fent magát, azóta volt bennem a vágy. S, amikor elém hozta a sors a lehetőséget, hogy letegyem a jogsit, nem haboztam.Amúgy is a közlekedéshez hasonlítom az életet. Haladsz erre-arra az úton, különböző egyénekhez (járművekhez, forgalomhoz) kell viszonyulnod vagy viszonyultatnod magadat. Próbálod elhitetned magaddal, hogy te irányítasz. Mindezt olyan szemszögből, ami nem mindenkinek adódik meg.
S, ha még egy nem egyszerű fuvarfeladatot is sikerül gond nélkül teljesítenem, akkor bizony büszkeséget is érzek.dlaj: A vicc jó, nem ismertem.
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Meg tudod venni előre, hiszen a terminálnál meg kell adnod az induló dátumot, és időpontot. Nekem természetesen automata van az autóban. De, figyelj oda, mert változott a helyzet, már a bundások is fizetősek. Még az automatában is megváltozott a kijelzés.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Sztem ha nyugaton jársz, akkor jobb, ha átállsz a nyugati gondolkodásra. Nem azért fizetsz, mert az adott szakaszon vannak kontroll kamerák, hanem azért, mert az adott szakasz fizetős. Hidd el, hogy általánosságban nem éri meg az ügyeskedés!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ezt fogod mondani a főnöködnek a jövőt illetően?
Egyébként meg másképp is lehet kezdeni. Haverommal vettünk egy trélert, mert olcsón adták és egy tréler jó bíznisz. Aztán kiderült, hogy kell rá jogsi. Azt mondta az oktató, hogy ha már lúd, akkor csináljuk meg hozzá a C -t is. Eltelt pár év és az egyik barátom megkérdezte, hogy jó pénzért csinálnék-e vele egy kéthetes kanyart 4 kézben. Mondtam, hogy jó, de én még életemben nem vezettem kamiont, és a vizsgán tolattam utóljára utánfutónál nagyobb póttal. Az utolsó pillanatban kiderült, hogy ő nem tud jönni. St.Pölten, Volvo szervíz és ott áll a sorban egy kék Daf. Ennyi infóval kezdtem nemzetközizni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsolt19900
őstag
természetesen senki -mint ahogy én sem- nem tévedhetetlen, de nem látom magam előtt azt a valóságot, hogy elszegődöm magyarisztánon belül erre-arra fuvarozni és így tanulok és tapasztalok, főleg eu-t nézve
4-5évig szeretném kint csinálni, megfelelő tőkét összehozva valamihez és ezek után majd kiegészítés kép -vagy ki tudja, hogy akkor hogy fognak állni a bérek- szeretnék itthon elhelyezkedni és minden nap otthon aludni
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Somatom
veterán
-
peterattila
aktív tag
Köszi! 2 éve gondolkozom a dolgon, saját pénzből megcsináltam a C-t, majd utána beesett az OFA lehetőség, a többi papír, vizsga már ingyenes volt. Holnap leszek 47 éves, vezetek baleset és eseménymentesen 18 éves korom óta napi szinten, szó szerint. Tudom, hogy nagyon más egy kisautó és egy kamion, de azt is tudom, hogy ha akarok még valamit magamtól kezdeni, akkor túl sok időm, lehetőségem nem lesz rá. Ha 20 éves lennék, könyebb lenne, de az a hajó már elment. Nem gondolom romantikus utazásnak a kamionos életformát, csak remélni tudom, hogy nem szarom össze magam
-
#27070592
törölt tag
Hogy jön ide a vonóháromszög?
Nyerges ponyvás szerelvényről beszélünk, legalább is a legtöbb cégnél ahol kezdőket is felvesznek ezek vannak.
A rutin pedig napról napra szokott összejönni. A kezdeti bénázásokat is túl lehet élni, ha ésszel és türelemmel csinálja az ember. Én így voltam vele. Inkább kiszálltam háromszor és megnéztem háromszor ha kellett, mint hogy egyszer törjek valamit. Csereszekrényes tandem bringával szekrénycserénél pedig nem háromszor szálltam ki hanem harmincháromszor. Fél éves jogsival..
Tolatni mindenképp meg kell tanulni, mert a szakma szerves része.Elmúltak már azok az idők amikor nemzetközi pályára csak akkor engedtek ha belföldön már legurítottál néhány évet. Ma már nem kell vízpumpát cserélni mindenféle ótvar IFA-kon, sőt lassan már defektet sem a sofőr úr javít hanem az assistance. Beülsz a max pár éves tűrhetően felszerelt bringába és lehet dolgozni. Nincsenek határok, nem (vagy alig) kell vámkezelni, automata utólag fizetős útdíjkütyük vannak rengeteg kamionos cégnél, még töltögetni sem kell, az eurovignettát vagy kompjegyet is a spottered veszi a neten.
Annyi a dolgod hogy a bookolt időre a fel/lerakóra érj, becsülettel kivezesd az idődet és este normális helyen találj parkolót. Általában utóbbi a legnagyobb kihívás.
-
Somatom
veterán
Én nem vagyok "született" kamionos, csak belecsöppentem. Dunsztom sincs arról, hogy milyen egy Liaz pótkocsi. Ponyvásoztam. Húzogattam a ponyvát, meg a macskákat előre, hátra, rakosgattam a rakoncákat, meg kötözgettem. Rohadtul útáltam az oldalról rakodást. A subinak is megvannak a nyűgjei, de összességében sokkal jobban bejön, mint egy ponyvás pót.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
Nem tudom, elsejétől volt érvényben az új, és ügyesen visszaírtam egy napot telibe. Szóval volt a régi kártyán arra a napra vezetésem, meg az új kártyán egy 24es pihi ugyanarra a napra. Izgi volt nagyon. Vártam egy kontrollt, mert ezt mire kidumálom.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Nagyon egyszerű. Ha a tachográfba te magad írod vissza a tevékenységedet, akkor annak mi értelme? Ezzel az erővel el is mondhatnád a rendőrnek, hogy istenbizony szabin voltál. Pont ugyanannyira hiteles, csak a tachográfban megmarad, és a hatóságok valamiért ragaszkodnak az ilyen megmaradó nyilatkozatokhoz. Na, az általad kitöltött tev. igazolásnak pont ugyanez az értelme.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
LINK
Tehát, a munkáltató csak olyan tevékenységről állíthat ki igazolást, amihez köze van. Ilyen pl. a betegszabadság, vagy, ha Te olyan munkát végeztél, ami nem tartozik az 561 hatálya alá. A szabadidődhöz semmi köze, azt magad is tudod igazolni, ha visszaírod a tachográfba.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
Én soha nem adtam be visszafele ezeket. Továbbá a papír az papír. Ott a pecsét dátum időpont minden!
onnantól kezdve azt köteles elfogadni ha kéri. Amúgy meg ha vissza sem írod a kártyára, akkor is automatikusa tudnia kell, hogy te otthon voltál és nem vezettél kamiont!
Ez már megint csak egyfajta buzeráció. Kössünk bele a kamionosba című sorozat!
Én pl. 1 hete itthon vagyok hétfőn indulok. Kiiírtam magamnak a szabadságos papírt, majd a kamionban lepecsételem!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
HoTaZo
őstag
Ezen esetben én magam vagyok a cég azon személye, aki kitölti és odaírom a 7-eshez, hogy sofőr.
Majd aláírom mindkét helyen.Jelzem ez csak most merül fel számomra, mert eddig mindig mindent visszaírtam a kártyán, csak most lesz egy csavart szitu.
A legjobb tudásom szerint, csak egy formában szabad rögzíteni az eseményeket (vagy kártya, vagy korong, vagy tevékenységi lap), ha több dokumentáció fed le egy adott időszakot, akkor az probléma.
(#6457) Somatom: Ha, az új kártya engedi, hogy visszaírjam rá az ő érvényességi ideje előtti tevékenységet és ez legális, akkor nincs gondom. Még nem volt kártyacserém, így inkább tájékozódok, főleg hogy így alakul, ahogy.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
#27070592
törölt tag
Kikopnak már a mágnesezhető bringák a nemzetközi pályáról. Kevés kivétellel.
Nemrég a lengyel hajón találkoztam olyan magyar kollégával aki még korongos autóval dolgozott, ő konkrétan hetente kukázta a korongjait. Kivéve ha a lengyelek kivették kontrollra, mert akkor négy hétig muszáj volt normálisan dolgozni.
De olyanról is hallottam már aki látott már olyat aki simán két kártyával dolgozik két nyolc órás műszakkal a lengyel kikötőből legurul Pestre. És minden "szabályos". -
zsid
senior tag
Sok autónál, ha nincs sebességjel a váltó felől akkor nincs sebességhatárolás sem. Az euro5-ös Volvok ilyenkor fordulatszámot limitálnak, ha elég hosszú a difi akkor megy akkor is 90-et. Sok más autónál ( pl DAF, Scania ) ilyenkor amit bír, gond nélkül bele lehet hajtani a hosszú difiseket a 160km/h-ba
Mindezek ellenére én nagyon kevés autóval találkoztam, amik sík úton is simán tudták a 100 vagy a feletti tempót ( mágneses, megkulcsolt kocsik azok mondjuk mind ). Akik déli irányban járnak, Olaszország, Spanyolország azoknál rendszeres hogy okoskodnak a tachográf illesztésnél vagy feljebb van programozva a határoló 93-95km/h környékére és akkor abban az irányban nagyon lehet haladni ( 90km/h-nál az olasz belföldes 25 éves Iveco Turbostar is gond nélkül állva hagy a pályán ).
Ha lejtőn gurul az más, ott sokan elengedik, de sik úton a 100 vagy a feletti tempó az azért elég ritka - szerencsére.
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
Trace.hu.pdf.
41. oldal:
"Egy legalább 69 órányi pihenőidő két egymást követő (külön rögzített hetekre vonatkozó) heti pihenőidőnek is tekinthető, feltéve, hogy a kérdéses idő előtt vagy után nem sértették/sértik
meg a 6 × 24 (144) órás szabályt"Ez kb. olyan, mint amikor 9 -es pihit csinálsz, de mégsem számít csökkentettnek, mert aznap 3 órát már "előre pihentél". Itt lesz egy 24 -es, de mégis 45 -ös, mert a különbözetet már előtte "lepihented".
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
Ha Magyarországon dolgozol akkor ott minimál alapbér + adómentes juttatásokból tevődik össze a fizetésed - általában. Két hét alatt keresel nemzetköziben mondjuk 250 000-ret, betegszabin meg kapsz mondjuk 45 000-ret két hétre. Persze erre fel lehet készülni, nem ettől fog csődbe menni az ember. Egy ilyen műtét után néhány napig enni sem tudsz és folyamatosan fájdalomcsillapítón élsz, ez picit már nagyobb visszatartó erő
Itt Svájcban ez máshogy működik, ezt még annyira nem látom át, de annyit sejtek hogy nem itt kint fogom megcsináltatni, hanem otthon magánklinikán. Itt teljesen más a TB rendszer, picit zsebbenyúlósabbak a dolgok.
Somatom: nekem régen orrsövény ferdülésem volt, amit egy pici uszodai baleset szinte teljes lezáródássá fokozott, majd jöttek a plusz kilók. Akkoriban az én torkom is el akarták vágni, mert a lakás túlvégén sem lehetett tőlem aludni. Aztán beugrottam egy orrműtétre és ez a része elmúlt, már cska elszórva horkolok, viszont akkor legalább hangosan
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
Típustól függ. Van, amelyikben ugyanolyan felhúzható, fordított U profilú szemek vannak, mint a ponyvás pótokon. Van olyan is, amiben felbillenthető rögzítőszemek vannak. De, nem nagyon szoktunk kötözgetni. Egyedül a nyomdai papírgurigákat kötjük. Azokat is csak akkor, ha középre rakják. Ha cikkcakkba rakják, akkor azokat sem kötjük.
Találtam egy képet. Ez egy Stas. Két oldalt látszanak a felhúzható rögzítőszemek.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
Nem lehet, legyünk reálisak. Mennyi a doboz aránya? 80% ponyva, autó, 10% frigó, 10%- on osztozik a többi elenyésző részben.Ha melózni akar az ember, erre kell számítania, ebből kell mazsolázni.
Én is szeretnék rampás körfuvart csinálni állandóra jó pénzért , csak oda születni kell, szóval ezt a lehet választani dolgot felejtsük el.XXX
-
KAMELOT
titán
Én frigózok 1 éve. 3 hét alatt kb. 3-4x rakom meg a kamiont, többinél csak ajtót nyitok. Legtöbbször a rakodás cca. 30 perc. Addig fekszek a kabinban!
Ponyvát meg egy örök életre elfelejtem! Nem fogom magamat összekoszítani, meg izzadni, meg várni míg megraknak és mászkálni a póton, kötözni az árut, főleg nem xar pénzért.(#7985) Freiherr: Én ezeken az autószállítósokon csodálkozok. Múltkor beszéltem egyel a parkolóban. Aszondja 2100eurot kap, aztán él egy kutyaólban, meg akárhol sem parkolhatsz + hosszabb az egész szerelvény. Ahogy írtad.....Én még 2 milláért sem csinálnám. Az a kényelmetlenség és stressz nem ér annyit!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
A nemzetközizés reális alternatíva, mert vannak az előnyei. Kíváncsi lennék egy autószállítós tapasztalataira, mert nekem semmilyen előny sem jut eszembe, amiért csinálnám. A két milla az lenne, de tudomásom szerint az autószállítózásért nem fizetnek súlyos plusszokat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-