Új hozzászólás Aktív témák
-
ooloo
őstag
válasz KAMELOT #2054 üzenetére
"Nem kell olyan helyre bemenni és akkor nincs gond! "
Ha ez ilyen egyszerű lenne ........
Majd a pofára esések sorozata után , némi tapasztalattal a tarsolyodban szerényebben fogsz nyilatkozni .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#79335424
törölt tag
válasz KAMELOT #2388 üzenetére
Tegyük félre, hogy szigorúan tilos a kilóméter alapú bérezés és számoljunk egy kicsit! Két hétben 90 órát lehet menni. Ha ezt folyamatosan, 80 -nal végigtolom, akkor négy hét alatt, 14400Km -t tudok menni, ami 0.12 -vel szorozva 1728 Euro/hó. Ekkor folyamatosan, 80 -as átlaggal mentem, nem rakodtam, nem álltam napokat az isten háta mögött melóra várva és egy percet sem voltam otthon. Háááát....
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz KAMELOT #2392 üzenetére
Írtam róla(m) már korábban, nézz vissza 1-2 oldalt! Schedler. A prividre reagálva, az egy hónap az nem 2x1250, hanem kb. 2000-2200 Euró körül van. Most kell a lóvé, úgyhogy bekértem magam egy hathetesre. Az egy teli hónap, meg egy kéthetes műszak. Majd ha megkapom a teli hónap fizuját, akkor megírom, hogy az mennyi volt.
-
#79335424
törölt tag
válasz KAMELOT #2394 üzenetére
Miért, az olyan nagy kunszt? Mindenhol keresnek sofőrt. A német cégeknél is.
Önrakodós (Schubboden) pótokkal többnyire papírt szállítunk mindenféle formájában. De, néha akad más is. 80% -ban német címeink vannak, 15% Svájc és néha egy-egy francia, vagy belga. De, szerintem ez lényegtelen. Csak az számít, hogy az ember elégedett legyen és én az vagyok. -
attamero81
senior tag
válasz KAMELOT #2400 üzenetére
Ez a Transemex ahol vág,?Ott vannak a török kanyarok ADR-el.Mondjuk a Balkán szerintem szebb vidèk,mint Eu,de a nèpek is barbárabbak.Vagy hogy látod ezt?
Az útóbbi időben felcsigázott az ADR-es vizsga.A tartály,plusz a 2-3as csoport ès akkor a Szajoli Mol bázison már aktuális is lenne a Tanker sofőri állás.Nem érhetne hamarabb véget a film,mielőtt földet érek??!!
-
#79335424
törölt tag
válasz KAMELOT #2403 üzenetére
Pont ezért nem értem egyes cégek és sofőrök hozzáállását. A cégek miért akarják gombokkal kiszúrni a sofőrök szemét? Annyival nem mennek alá az áraknak, hogy ne lehessen normális fizetést adni. A sofőrök meg miért mennek bele ilyenbe? Az út ugyanaz, a kormány többnyire ugyanott van, a kék kártya pedig nemzetközi munkavállalásra jogosít. Mi a különbség? A nyelv. De, hogy lehet az, hogy 10-20 év nemzetközis gyakorlattal ne tanuljon meg valaki egyetlen idegen nyelvet se? Ott van kint, hogy gyakorolja és vezetés közben orrvérzésig hallgathat nyelvleckéket.
-
#79335424
törölt tag
válasz KAMELOT #2414 üzenetére
Svájcban ezt egyszerűen megoldották. 22-07 között nincs mozgás 3,5t fölött (06 -tól üresen mehetsz). Ennyi. Aludj! 17h -kor bezárnak a spedíciós irodák és onnantól a fű sem nő. Délután rakok svájci fuvart. Legurulok a határig és hétfőig annyi. Hétfő 06 -kor beadom a papírjaimat, 06:40 -kor vámolok, 07:00 -kor átmegyek. Ezt most, pénteken, onnan 400km -ről tudom, hogy így lesz. Na, ez román fele még sohasem sikerült. Aztán jött az aradi "körgyűrű".
-
fesii
aktív tag
válasz KAMELOT #2420 üzenetére
És arra még nem gondoltal hogy odébb állok 100metert vagy amennyit kell majd nyomtatok? Ha egy videót csinálsz róla az meg maga a top.. Nekem a 21oras munkaidom után ne mondja senki hogy 4ora után bekene menni csak megrakodni. Ha 21ora nem volt elég akkor pekh. Benéz ide egy kezdő aki esetleg elsőnek rossz céget is valaszt és azthiszi hogy elfogadott dolog a mágnes meg egyéb baromság. Márpedig nem ha ilyen helyen találja magát az ember onnan egyből lépni kell akármit ígérnek. Aztán nemkell agodni a milliós bírság miatt meg ne adj isten kitiltanak Németországból amivel kb dobhatod a kukába a jogsidat.
Te életed illetve döntésed amit csinálsz de jó lenne ha mást nem csabitanal bele ebbe a nagy buktába, mert egyáltalán nem éri meg. -
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #2410 üzenetére
Tudod az a szomorú, ha MO-n elkapnak, hogy bent a kabinban van mágnes
Szerintem meg az a szomorú, hogy ez szerinted szomorú.
Kilométerre nálatok mennyi Ft-ot adnak, tehát ha rendes ponyvással mész? Átlagban mennyi Ft / km?
Nálunk nincs km alapú bérezés, ponyvás autó sincs. Ha átszámolom Ft/km-be, a 36 forint bőven megvan és nem uniózok.Másik különbség. Itt nálunk 1-1,10eu/liter a nafta, törökben meg 0,50/liter.
Csak a török határon átvihető mennyiség egy ideje már korlátozott, vagy tévedek? Ha emlékezetem nem csal azért korlátozták az átvihető mennyiséget, mert Bulgáriában olcsóbb volt és mindenki azzal seftelt. Rákerestem, Törökországban, most is drágább az üzemanyag, mint Bulgáriában - és mint nálunk. Nem tudom te mit tankolsz 50 centért odakintÉn csak a jogist venném el majd visszaadnám neki 1-2 hónap múlva az lenne a figyelmeztetés. Ha még egyszer elkapnák akkor már újból kéne vizsgáznia!
Én csak a jogsit venném el és örökre eltiltanám a C/D/E kategóriától.Én vezetni járok nem pihenni meg wellnessezni.
Remélem azzal tisztában vagy, hogy amiről most írsz az már nem sima szabálysértés, hanem a BTK hatálya alá eső dolog. Azért fél éves jogsival ez szerintem ciki. Itt a prohardveren PH! nagyúr ranggal meg kicsit etikátlan, nem ? ( de minimum a fórum alapszabályaiba ütköző )attamero81:
Volt olyan,hogy a buszba napokon keresztül csak forgót a korong ès olykor 110-be is belekarcolt
Ha valaki bebukik az árokba hajnal 3kor a billenccsel az M7-esen, az megszívta. Ha valaki berak az árokba egy 54 személyes buszt...Én a helyetekben ezekről a dolgokról óvatosabban beszélnék, főleg fórumokon. A nagy testvér mindent lát.
<tRucKdriFteR>
-
F_Gergely
őstag
válasz KAMELOT #2546 üzenetére
De neki nincs szabis papirja, majd csak akkor ir ha veget ert a szabadsag.
Ezen logika menten, mikor 4 kezesbe toljak, akkor aki epp nem vezet mindegyik azt mondja szabadsagon van, azt annyi. Nem igazan ertem ezt mert akkor mindenki azt mond amit akar, mindenki hirtelen szabadsagon lesz mikor epp ellenorzi a rendor. -
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #2561 üzenetére
Az előbb ezt írtad:
Én vezettem, de a másik sofőrnek nem volt benne a kártyája ő csak jött velem lerakodni, majd másnap jött a másik sofőr és ők mentek ketten tovább 4 kézben.
Erre a köztes időre a bemásolt pont miatt nem húzhatsz pihenőt és nem is írhatsz szabis papírt. Ha végeztél, kiveszed a kártyád, de ha nem ugyanott folytatod, akkor a kettő közti idő nem lehet mind pihenő ha autón utazol. Lehet a balkánon és a törököknél ez így jó, de Nyugat Európában ezért igen sokat fizetnél.
"Akkor én kérdem tőled, ha te mondjuk kint vagy törökben és nem mész 1 hétig akkor ki írja ki neked a szabdságos papírt vagy ott kell ahgynod valahol a kamiont mondjuk mert 4-5 napig nem tudsz menni?"
Ha 4-5 napra le kell raknod valahol a kamiont és nem végzel 561 alá tartozó tevékenységet, akkor az pihenő és simán visszaírod a kártyára utólag.
"AMúgy meg te csak a dátumot meg az aláírást töltöd ki többit otthon megcsinálja a cég és viheted magaddal."
Ismerem a módszert, sok haverom dolgozott így nyugaton, csak nekik arra kellett, hogy mehessenek korongos autóval ész nélkül. Ha előregyártott szabispapír van nálad, azért is biztosan csúnyán néznek rád Nyugat-Európában.A mágnest és a többit általánosságban írtam, jellemző arra a részre, hogy a sofőrök nagy része mágnessel, kártya nélkül, két kártyával űzi az ipart.
"Nem azért állítsák meg a kamiont, hogy megbaxák őket 1000 eurokkal hanem, hogy ellenőrizzék. Azzal, hogy kifizeted a bírságot sajnos nincs elintézve semmi csak a sofőr kedvét veszed el."
Errefelé is azért van kontroll, hogy ellenőrizzenek. Az elmúlt 10 évben egyszer sem bűntettek meg saját hibámért vagy AETR szabálytalanságért. Vagy egy szabály, a hétvégén is abból idéztem nem is egyszer, ha betartod nem büntetnek meg. Keleten és délen nem azért állítják meg, hogy megb@xxák, de azért a markát tartja mindegyik. Haveromnak a román tavaly még 50-100 euro volt zsebbe és a mágnest sem kellett levenni az autóról, jöhetett vele tovább. Biztos csak ellenőrizni akart a jó fej hatóság...Az USAban a Hours of Service szabályozása mondjuk egyértelműbb, viszont a kontroll ott is kemény. Kicsit csalsz a lapon máris repül a 6-900 USD + kiállít egy napra. Csak ezt nem szokás hozzátenni..[link]
Itt nem a nagy nyugatról vagy a nagy keletről van szó. Van egy ránk vonatkozó szabály, amit be kell tartani, ez a munkánk.
<tRucKdriFteR>
-
#81556480
törölt tag
válasz KAMELOT #2592 üzenetére
szerintem meg a feladó és az átvevő is genyó. valaki hazudik, vagy nem érdekli, vagy simán szemét és pénzt akar keresni rajtad. mai világban nem hiszem el hogy egy nyamvadt aláírás elmaradást ne lehetne lekommunikálni két cég között.
Ez a fuvar még 88euró levonást is tartalmaz, mert mikor meglátta a főnök az elfaxolt papert, egyből hívott hogy lebasszon, mert ez nincs bizony lepapírozva. Ekkor megbüntettek telefonálásért.
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #2600 üzenetére
Nem tudom milyen összefüggésben áll a gondatlanságból elkövetett károkozás 50%-os önrész mértéke és a levonható összeg mértéke, de ha mondjuk szokásos minimálos bejelentés van, akkor azért kemény lenne a 6700 euro egyben történő levonása
A raklapokról meg asszem korábban már írtam, van olyan raktározással foglalkozó cég Magyarországon aki a raklapokon nyerészkedik!
LaciCRM A héten valaki a Bodrog transzról érdeklődött face-en a 18 kerékben. Meg akartalak jelölni, de már nem voltál a csoportban
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #2622 üzenetére
Kellene... Anno a zárt csoport lazább kamionos csoportként indult aztán idővel megszaladt a taglétszám. Vannak szabadabb témák, vannak szakmai témák, vannak infók is. Aztán olyan is akad ami megosztja az embereket és eszeveszett anyázásban törnek ki.
Van egy kifejezettem szakmai segítségként indult csoport, egy aetr ellenőr indította, aztán ahogy nőtt a taglétszám ott is egyre szabadabb lett a hangulat. Az első fél évben csak szakmai posztok voltak, most meg már szinte minden akad ott is, És miért? Jó kérdés. Amikor több ezres taglétszám van akkor mindig akad valaki aki olyat posztoljon, olyat osszon meg ami nem oda való, ilyen ember mindig lesz...
Egy ideig a facebook is komolyabban fellépett a nem művészi meztelenséget ábrázoló tartalmak ellen ( főleg ha valaki még jelentette is ), de csak volt olyan aki a huszadik kérés ellenére is azt osztott meg, aztán nyert egy kitiltást. Visszakönyörögte magát és már első nap jöttek a csöcsök... Jelenleg van 16 000 tag, abből nem csak ő az egyedüli birka, admin meg csak 5 van
Igazából a 18 kerék olyan csoport lett, ahol ha minden kötél szakad, akkor el tudod verni a felesleges időd.Somatom:
Ezt nem vágom. Milyen egy "kollegabácsi"Nem állsz eleget parkolóban vagy nem hallgatod a CB-t. A tipikus kollegabácsi eleve ezt a megszólítást használja, ő már 82-ben fából faragott kardánt a Rába alá, miközben Iránban lőttek rájuk, ő már akkor is ezer dollárokat keresett, most is nagyon frankó cégnél van csillió euró az éves fizetése, aztán koszos-hugyos mackóalsóban áll előtted és kávét,cukrot,sört vagy cigit tarhál és közben olyanokat vetít, hogy kisül az agyad.
Hülyeséget félretéve, nem vagyunk egyformák. Azért a Ph annyiban másabb, hogy itt mindenki már a digitális világból jött, maga a lapcsalád állít egy színvonalat és innen "levállva" indultak el a kevésbé szakmai vagy "szabadidős" topikok egy viszonylag értelmes törzsközösségből. A facebookon annyival másabb a dolog, hogy oda az reggel aki akar, a csoportban sincs IQ teszt belépéskor aminek az a látszata amit LaciCRM írt. Az idióta posztok és a kényszeres kommentelési és megosztási vágy a kisebbik gond. A "mindenszarrarákattintok" útján terjedő vírusos posztok, piálás utáni nem létező ész osztása, mindenkibe belekötés, uszító tartalmak posztolása, a pár legalapvetőbb alapszabály be nem tartása stb.. Szóval szokott lenni moderátori munka bőségesen.
És ami a legelszomorítóbb, nagyon sokan vannak akik buták , mint a föld. Nem hogy helyesen írni nem tud, de értelmesen sem, össze vissza dobálja a szavakat írásjelek és állítmány nélkül. A munkánkhoz köthető jogszabályok alapvető szintű ismeretének a hiánya is gyakori, ami azért meglepő. Az AETR csoportban láttam párszor olyat, hogy egy sofőr kézzel-lábbal bizonygatja a parkolói mendemonda útján terjedő a hülyeséget az AETR ellenőrnek, hogy az már pedig úgy van...
A legdurvább ilyen talán az volt, amikor a tartályos ADR-t csináltam volt a tanfolyamon egy ember, aki már 15+ éve ADR-ezik tartállyal épp az 5 éves megújító vizsgát csinálta és az összes teszten megbukott!!Ami a legszomorúbb, hogy ők több százan ugyanolyan aktív sofőrök, mint te vagy én.
<tRucKdriFteR>
-
F_Gergely
őstag
válasz KAMELOT #2629 üzenetére
Sajnos hitelem van, bar nem sok, de itthon semmi penzt nem tudok keresni, keresek allast mar egy joideje de semmi...
Angolul beszelek az nem gond, parom, gyerekem, felesegem stb nincs. Mivel nap mint nap kamionokkal/soforokkel dolgozom igy ha nem is mindent de par dolgot azert tudok reszben ez se lenne uj.
Viszont amitol tartok :
Mi van ha beteg leszel kint? Mivan ha radjon a hasmenesen/hanyas? Furdest hogy oldjatok meg?
Kaja kerdes is erdekes de mondjuk arra meg azt mondom a gond kissebbik resze.
Van egy baratom aki nyergessel jar kulfoldre este mar beszeltuk elvisz par kanyarra hogy belekosoltjak (o mondjuk fel eve fuz hogy alljak be nyergesre).
Minden tanacs, tapasztalat pro/kontra erdekel, azert ez nagy valtas lenne az eletemben... -
attamero81
senior tag
válasz KAMELOT #2663 üzenetére
Átlagba 10000 jön ki hónapra elosztva.Viszont èn nem dolgozok ott hanem bent buszozok.Egyik komám van ott.Nagyon elégedett.Ő 2 hèt kint egy itthon.ìgy már,de 4 kèzbe unokatesójával.De ha egyedül vagy is kb 8-10 ezer megállìt.
Nekem most ajánlottak nèmet belföldi buszt havi 850-èrt.Viszont itt 8 hèt kint 2 itthon.Helyszìn ingolstadti.Nem érhetne hamarabb véget a film,mielőtt földet érek??!!
-
Dexar007
veterán
válasz KAMELOT #2660 üzenetére
Köszi,de nemet nyelvterület egyelöre jobb lenne szerintem. Ha barmi gond van akkor a franciakkal nem tudom mit kezdenek.
Csak ugy repkednek itt a szamok,aztan ki tudja mi igaz belöle. En osztrak belföld 1200-1400 brutto, es 1600-2000 unio-rol tudok. Ami potlekokkal együtt lehet kijön nettora,de a potlek pl nem szamit bele a nyugdijba sem.
Egy 0 km-es pedig nem hiszem,hogy valogathat,ha azt mondjak 1200 akkor annyi.[ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #2698 üzenetére
Jó xar akkor ott. 2 gyerek után kapsz 13 eurot?!?!
Jaja. Viszont mások az adókulcsok, Németországban a bruttó 2000 eur az nettóban 1363 eurot jelent, míg Ausztriában 1482eurot, így az a 12 euro valójában 131 euro
Meg ezeknél a nyugdíjjárulék 180-190 euro között van, nekünk mennyi is ugyanez a 300 euros alapbérünknél??<tRucKdriFteR>
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!