Új hozzászólás Aktív témák
-
ooloo
őstag
Én még úgy tanultam , hogy a ponyva teherbírása 0 azaz nulla , ( a hálós is ) tehát mindent rögzíteni kell . Ez ugyan a gyakorlatban nem így van , de a BAG -ost nem érdekli a gyakorlat . Amennyiben az árú sajátossága miatt nem spaniferezhető , azt rávezetik a CMR - re . Lásd SAMSUNG TV esetében ... ott tényleg két végzáró és annyi . Ebben az esetben védve vagy . Ajánlom a figyelmetekbe az Európai rakományrögzítési Irányelvek című kiadványt .... néha hasznos lehet . Én sem kötözök le minden árút , és nem akarok papolni . Mindenki úgy csinálja , ahogyan akarja . Ellenben nem árt az óvatosság ...
Az pedig "parkolói" legenda , hogy egyedi árút nem kell lekötözni 7.5 tonnáig a hálós ponyvánál ...
Mostanság vannak olyan pótkocsik , aminek az oldalában vannak a kampónak lyukak jó sűrűn .... annak oda akasztod ahová akarod ... mint egy jó asszonynak ...
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
Szia ! Nem is vagy olyan messze .... :-) Én itt vagyok 48.54173 8.32810 .
Tegnap indultam Spanyolból ... +20 C verőfényes napsütés . Igaz , a franciáknál az A39 pályán meg szakadt a hó , de azonnal elolvadt . Itt most +8 C van .
Sajnos nem tudok segíteni , még nem időztem soha Saarbrücken-nél ...
Infó ... ha valaki nem tudná és érintett ! A Franciáknál nem szabad 45-ös pihenőt kivenni , mert már keményen ellenőrzik és büntetnek .
Kellemes hétvégét !
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
Az nem lehet valami kényelmes ..... én biztosan nem vállalnék 2 fős járatot . A "nagy" dögökben is csak egy ember fér el rendesen a lomokkal együtt . Persze , ha Hölgy az illető és a szebbik fajtából akkor......
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
A szerencsétlen felhajtott a kútfejet védő betonszegélyre .... ha jól látom . Nem is értem a tükör minek van !
Annak , hogy a szotyis balesetekről több képet láthatunk , az lehet az egyik magyarázata ( a sok közül ) , hogy közel 3000 szerelvénye van az utakon . Nyilván , ahol 10-20 , vagy 100 -200 fős a flotta , ott kevesebb balesetről készül kép .
[ Szerkesztve ]
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#81556480
törölt tag
Én korongossal jártam nemzetközibe 1 évet, belföldön meg kettőt.
Az a fontos hogy a csík nem érhet össze mert akkor baj van. 24 óra alatt pedig körbe ér Tehát előtte cserélni kell. Ahogy a kolléga is írja hamarabb is lehet. tehát ha éjfélkor kellene cserélni, lefekvés előtt kicserélheted. Viszont nem szerencsés hogy ha sok korongod kihasználatlan területekkel rendelkezik. Én mindig vagy estére vagy reggelre időzítettem a korong cserét. Telefon beállítva előtte időben.
-
félisten
Mostanaban en sem jartam arra, nem is hianyzik. Legutobb talan tavaly marciusban, de akkor meg nem volt ennyire durva a helyzet, persze sorert mi is bementunk. Miert van ott ez a nagy sor mostanaban? Anno semmi gond nem szokott lenni, csak ha leszakadt a vezetek a vonatnal, vagy ha vihar volt es kestek a kompok.
-
ooloo
őstag
Ne ijedj meg ... túléled . A határnál meg tudod venni amire és ameddig kell . Sok a bundás ( majdnem végig ) , de nem vészes . Arra figyelj , hogy ne törj senkit .... előszeretettel mennek bele - már törött autóval - a magyar rendszámos autókba , hogy aztán a biztosítón keressenek egy kicsit . Ha estére megállsz azért nem árt körültekintőnek lenni ... keress olyan parkolót , ahol sokan állnak . Nem ritka , ahol kutyával sétálnak a kamionok között egész este . A Bukaresti körgyűrűn röhögsz majd egy nagyot , ha azóta nem újították fel . A parkolók tele kóbor ebekkel ..... ne igen barátkozz velük . Betegek is lehetnek , ne ragasszanak rád semmi nyavalyát . Az ablakból dobhatsz nekik kaját ... az embernek azért van szíve ( egyeseknek ) . Amikor én voltam ott , akkor éppen egy tehéncsordát hajtottak át az úton a Bukarest tábla előtt ... nagyot néztem .
Szóval .... no para !
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
Ezek szerint megúsztad baj nélkül . A "hegyen" túl már nem annyira biztonságos .... a Bukaresti lerakó után még elküldtek Navodariba műanyag granulátumért . Na .. arra már csak üszkös képű degenerált románokat látsz . Szó szerint ! Egy normális kinézetű sem volt köztük . Én sem vagyok matyóhímzés , de ezek viszik a Pálmát .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#27070592
törölt tag
Szerdán Nancynél kivettek a francia vámosok, felmásztak a platóra, kinyittatták a raklaptartókat, majd elengedtek. Az egész hat percig tartott. Rajtam kívül szinte csak magyar kamionok voltak a kontroll parkolóban.
Szóval most már ők is ellenőrzik a menekülteket rendesen. Kint voltak szinte minden fizetőkapunál,rendőrök, nemzetőrők, vámosok.
Amióta elterjedt hogy tőlünk, Magyarország felől jön a legtöbb menekült. -
F_Gergely
őstag
wabinál négykezesbe vagytok, egyedül nem dobnak be a mélyvízibe. Voltam kis cégnél 30-40 nyerges, zsir új merci traktorok, szép megatrélerek. Na ott viszont nincsen betanítás, ott a kulcs ecsém aztán menjél.
Saját szerviz van, mosó van ezeket valóban nem kell magadnak, de betanítás mint olyan - felejtsd el.
Én a kis cégeknél a mentalitást nem bírom, nagy a rongyrázás, de a sofőr az utolsó utáni ember, Én mikor kezdtem a szakmát, mindent igyekeztem megtanulni, és a sofőrök is azt mondták " ha igazán jó akarsz lenni, menj ki egy hónapra egy sofőrrel, megtanuld mi hogy megy. Ne csak a székből lásd a szállítmányozást hanem a volán mögül is". És ebben igazat adok. Engem sokan utálnak, mert tisztelem a sofőrt, becsülöm és korrekt vagyok vele, nyilván ha paraszt én is tudok az lenni, bár nem szokásom csak szóban kicsit helyre rakom. Nem tartom magam nagyobb embernek, okosabbnak vagy jobban annál mint aki kamiont vezet. Sok kollégám "minek beszélgetsz vele? Csak egy sofőr..." .
Na de visszakanyarodva, pont kis céggel tapasztaltam azt hogy rongyrázás megy, de lóvé sosincs ha kell új gumi, vagy valami kell a gépre. Persze a főnöknek AMG merci meg a gyerekeknek új autó, de ha rá kérdezel nincsen lové, szarul megy a szekér. Pontosan ezért is jöttem el, mert szar volt látni a könyvelést, látni a számlákat, a bevételt, és látni hogy mennyire nem költenek arra amire kéne, ellenben minden másra tolják a pénzt.
Sajnos sok kollégám utál, mert kezet fogok a sofőrrel, köszönök neki és megadom a tiszteletet, sőt én a kollégámnak tekintem mert együtt dolgozunk. Szemlélet kérdése, de én hiába ülök a székben és csinálom a nagy megbízásokat ha nincsen aki beüljön a kamionba és vezessen. -
Zolás
addikt
Nem tudok róla hogy a toast kenyér romlandó lenne. Lerakás után az első parkolóig szoktam menni. Ilyesmi nincs leírva sehova, hogy mennyit mehetsz. Elvileg semennyit.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
ooloo
őstag
Akkor a Te főnököd "sofőrbarát" ..... A szotyisnál sokan nem ilyen szerencsések . A bökkenő az , hogy míg eddig markecolhattak a túlfogyasztás , futott km - ből lecsippentéssel ( kevesebbet regisztrál a gépben ) . Most ( ahol csak napidíj van ) csupán azzal tudnak "operálni" , hogy különböző indokokkal nem fizetik ki a ténylegesen külföldön töltött időszakot . Később elfelejtik kifizetni .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
ooloo
őstag
Jogos ....
Végérvényesen bevonásra kellene kerülnie annak a sofőrnek a jogosítványa , aki mágnest használ . Ezek után még talicska vezetését sem szabadna rábízni . Nem indok a mágnes használatára az , hogy kirúgnak ha nem használom , vagy mert kell a pénz . Nem egy vagy két halálos kimenetelű baleset történt ami a mágnes használata miatt következett be . Mások testi épségének vagy életének veszélyeztetése BŰN !! Aki a mágnes használatával henceg az nem közénk való ... hanem a hárshegyi szanatóriumba , mert önmagára és környezetére is halálos veszélyt jelent .
Semmi sem olyan veszélyes a "demokráciára" , mint amikor az emberek szabadon választhatnak!
-
#79335424
törölt tag
Miért? Ahogy én gondolom:
Lezártam a műszakot, és pihenőn kivettem a kártyát. Amikor két hét múlva berakom, akkor mutatja az utolsó kivétel időpontját, és megkérdezi, hogy akarok -e manuális beadást. Rábökök, hogy nem, és a tachográf továbbra is írja, hogy pihenőn vagyok. Ha nem csinálok manuális beadást, akkor az azt jelenti, hogy nem történt változás a két regisztrált állapot között, vagyis végig pihenőn voltam. A manuális beadás nem azért van, hogy az ettől eltérő, tachográf által rögzíthető tevékenységeket beadjam? Ha nem adok meg manuálisan semmit, akkor miként regisztrálja a kivétel és a berakás közti időszakot?[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
En amikor ilyen draga fuvart inteztem, ott megvolt szabva hogy hol allhat meg a sofor, pihenesi/vezetesi ido ugy volt kiszamolva hogy megtudjon allni biztonsagos helyen.
Mobiltelefon, szamitogepek, es egyeb draga wlektronikai eszkozoket szallitottunk zart dobozos nyergessel.Persze ettol meg tortenhet gubanc es parkolohelyet kell keresni, de szerintem ez az iranyito feladata. Legalabbis ha hivott a sofor hol alljon meg azonnal kerestunk neki parkolohelyet, nem volt ilyen "old meg te dolgod".
-
F_Gergely
őstag
Nalunk sajnos nem a szabalyzattal, hanem a szolgalat stilusaval van a gond, bicskanyitogato...
Pl vendegkartyat odadobjak neki a pultra hogy "nesze....".
Tok normalisan, koszonve mosolyogva bemesz, es kb 5 masodperc mulva felrugnal szived szerint mindenkit. Hozzam meg jonnek a soforok hogy megis miez... Tehat valahogy monitorozni kell oket hogyy barmit is tudjon lepni a ceg. En mondjuk honap vegevel eljovok, de remelem sikerul veluk valamit kezdeni. -
Dexar007
veterán
Hogyne.
2 honapig jartam 7.5-essel 0 gyakorlattal. Aruterito munka napi atlag 12 lerakoval.
Akarmilyen helyekre is kellett beallni,kiallni, fele annyira sem volt stresszes mint vezetesi ido lejarta elott fel oraval,este 10kor parkolohelyet keresni Nemetorszagban -normalis- meretü kamionnal.Give me your cum,bull!
-
-
Somatom
veterán
Én érzem, hogy meg fogom szívni. A logikus lépés az lenne a főnöktől, hogy mindannyiunkat átrak hétvégi váltásba, mert úgy csak egy hétvégét töltenénk kint. Ezt nagyon nem szeretném, jobb nekem ez a szerdai váltás. Egyébként sztem ez sokmindenről szól, de a mi komfortunkról, pihenésünkről pont nem. Bruttó 9 óra alatt szerintük kipihenhető egy 15 órás munkanap, 24 -es alatt pedig egy heti munka, de ugyanott egy 45 órás henyélés nem alkalmas rá. Nemááá!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Komáromnál át a régi 1 -esre, aztán balra le a Duna parti útra, majd esztergomi elkerülő (117 -es út, ha jól emlékszem), és Pilisvörösvár felől be a 10 -esen. A másik irány szívás, mert körbe kell jönnöd az M0 -án, be az M3 bevezetőn, át az Árpád hídon, Vörösvári út -> Bécsi út.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G