Hirdetés
- PlayStation 5
- Prince of Persia: The Lost Crown - Érkeznek az Android és iOS kiadások
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Monster Hunter (gyűjtő topik) - PC/PS/XBOX/SWITCH
- Kingdom Come: Deliverance II teszt
- PlayStation 4
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Xbox Series X|S
- EA Sports WRC '23
- Kingdom Come: Deliverance I-II.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csibe1
addikt
Itt azt írják, hogy csak nemzetközi áruszállításnál kell: [link]
"Csak a nemzetközi szállításra vonatkozik
A furgonos szállítókra egységes szabályt alkotni azért nehéz feladat, mert ez a kategória nem egységes. Könnyen belenyúlhatunk vele a privát felhasználók világába is, hiszen nagyon sok ilyen jármű magánszemélyek üzemeltetésében működik, magáncélokra használják őket. Az EU ezért úgy határozta meg az érintett kategóriát, hogy a rendelkezések a következő járművekre és az őket üzemeltető vállalkozásokra lesznek érvényesek:– 3,5 tonna alatti, de 2,5 tonnánál nagyobb megengedett össztömegű jármű, amelyet
– árufuvarozásra használnak és
– nemzetközi fuvarozásban vesz részt.
Tehát NEM tartozik a jövőben sem az 561-es sem a 1071-es rendelet hatálya alá a 3,5 tonna alatti furgon, ha azt
– magánszemély saját céljaira használja
– bármilyen vállalkozás bármilyen célra, de belföldi szállításban használja
– bármilyen vállalkozás nem bérfuvarozásra, hanem saját céljaira használja
– személyszállításra használják.
A furgonos teherszállítókat érintő változás részben az eddigi szabályok kiterjesztését jelenti, de lesznek kifejezetten erre a kategóriára érvényes, új előírások is. Például ha fuvarozóként kizárólag 2,5-3,5 tonna közötti járművekkel dolgozunk, akkor fuvarozói engedélyt kell majd kiváltani, amihez egy kisebb összegű vagyoni biztosítékot is le kell tenni."
"Vezetési és pihenőidők: csak 2026 második felétől kell betartani
A vezetési és pihenőidőkre vonatkozó általános szabályok betartására kisáruszállítóként több év haladékot kaptunk: az 561-es rendelet előírásait a 2,5 tonnát meghaladó járművek sofőrjeinek 2026. július elsejétől kell betartani. Figyelem! Ahogy korábban írtuk, csak akkor vonatkozik ránk a rendelet, ha a nemzetközi szállítás bérmunkában vagy díjazás ellenében történik. Tehát az előírások nem vonatkoznak a belföldi, a saját számlás és a magáncélú szállításokra sem.Tachográf
A tachográf használatára való kötelezettséget az 561-es rendelet állapítja meg. A 3,5 tonna alatti, nemzetközi áruszállítást végző furgonokba 2026. július elsejéig kell a menetírókat beszereltetni." -
csibe1
addikt
"Es a hozzaszolasom arra volt igazabol kihegyezve, hogy a buszos es a kamionos kozott kb 30% a differencia."
Akkor miért nem azt írtad le, miért a rasszizmussal jöttél?
Ha esetleg azt akarod mondani, hogy az a hsz ironikus volt, akkor nálam valamiért nagyon nem jött át.
Ha barkóbarejtvény volt akkor nem szóltam... -
csibe1
addikt
válasz
Di Natale #21492 üzenetére
"Forrás?"
Ott van alul, hátul...
Kicsit fárasztó ez a forrás meg link mánia itt a péhán.
Mintha a linken szereplő akármi, mindig is igaz lenne.
Röhej..."de nem gondolnám, hogy magyar állampolgárként a frontra rángatnának."
Tudnád igazolni a lövészárokban?
Pár óra múlva meg úgyis mindegy lenne... -
csibe1
addikt
válasz
HoTaZo #21288 üzenetére
Totál rosszul volt attól, hogy valaki tuti lenyúlja (a lényeg a hogyan lett volna); de akkor meg ugye miért csak ennyit?!
Nézegette az üzemanyagtankot is, mert hátha alulról lett leeresztve a nafta.
Aztán semmit nem talált, tiszta por meg retek volt minden.
Állítólag vagy 3 hónapig ette a fene mire kiderült.
Nem mintha földhöz vágta volna az a 40 liter. -
csibe1
addikt
válasz
HoTaZo #21257 üzenetére
Anno egy ismerős vállalkozónál volt hasonló történet.
Valahogy mindig hiányzott 30-40 liter.
Aztán a végén kiderült, hogy az állófűtés volt a ludas.
Az állófűtés fogyasztását nem számolta a fedélzeti számítógép (azóta lehet változott a dolog, passzolom).
Azért is volt furcsa a főnöknek, hogy ha már valahogy nyúlnak a gázolajból, akkor miért csak ennyit? -
csibe1
addikt
válasz
FeZ... #21232 üzenetére
"Azért lássuk be, nem az a cél, hogy a tesztet ki tudd tölteni, hanem az, hogy megtanuld a KRESZ-t és más egyebeket."
Azta, szóval a vizsgán majd elmagyarázod, hogy hiába buktál meg a program szerint; mert te jobban tudod aztán az a KRESZ szerint másképp van.
Híjjnye, sok sikert.Amúgy akkor mi a cél, ha a nyamvadt program nem egészen klappol a KRESZ mostani szabályaival?
Most már tényleg kíváncsi lennék.Neked is javaslom, olvass vissza, hogy mit írt Tüzi.
Majd csak sikerül értelmezni.
Ha mégsem akkor csak nyugodtan tapsolj te is az idióta, lehúzós rendszernek.
Nem egy ismerős mondta, hogy inkább nem itthon teszi le a jogsit. -
csibe1
addikt
válasz
FeZ... #21227 üzenetére
"Van némi különbség az e-Titan és a vizsgaprogram között"
Jajj, de jó, tapsolni kellene?
Tuti nem a szivatás része..., ááá dehogy
Ez tök jó, de nem az lenne a lényeg, hogy megvezessük a tanulót a plusz pénzért.
Ha meg a hibás berögződés meg a hülye nyelvészkedés miatt valami gond van, akkor majd a szutyok program gyártója felel?
Szóval nem ilyenekkel kellene faszkodni, hogy ki hogyan bír nyelvészkedni.
Egyre inkább elbaszott ez a nagy magyarisztán, mindenhol a lehúzás megy; utána meg csodálkoznak ha valaki külföldön csinálja a jogsit meg a gki-t is.
Micsoda véletlen... biztos csak az lehet. -
csibe1
addikt
"Az igazan bicskanyitogato az az, hogy a vizsgakerdesek 70%a nincs meg az etitanban."
Ez ismerős az E kategóriából.
Akkor még volt külön program pendrive-on.
Feltettem az asztali gépre, aztán hajrá.
Lehetett vizsga módban is futtatni, de lehetett kategóriánként és azon belül fejezetenként végigvinni az összes kérdést.
A programban minden kategória benne volt, nem csak az E kategória!
Végigvittem az E összes alfejezetét, minden kérdést.
Nekem sikerült a vizsga, a srác aki velem jött vizsgázni megbukott; mert vizsga módban tolta, és volt olyan kérdés amivel nem is találkozott gyakorlás közben.
Most már gondolkozik, hogy inkább külföldön teszi le a jogsit, mert tele a hócipője a hülyeséggel. -
csibe1
addikt
"ez a hivatalos e-titan learning program.
kb ennyit is er."Ismerős szerint is a bányászbéka segge alatt van...
Közben kiderültek olyan "apróságok", hogy azért mégsem minden böngészővel kompatibilis.
Az Edge nem jó, a Firefox szintén nem. A Chrome alatt meg látszik az a nyíl amivel tovább tudsz lépni.
Hmm, azt a tetves akárkijét az ilyen "fejlesztőcsapatnak".
Ezen kell spórolni?Azt ismerős is észrevette, hogy finoman szólva is szemét módon vannak megfogalmazva a kérdések.
-
csibe1
addikt
Ha a 13-asra gondolsz akkor teljesen egyértelmű.
Jobban megnézve ott van jobbra a segítség, kétszer is.
Tehát kétszer kettő az négy. (néha öt is lehet)
Ezt erősíti meg az ábrán látható négy azaz 4 darab szék is, ami azt mutatja, hogy 4 azaz négy napot ülhetsz a kormány előtt.
A másik 5 azaz öt ábrán világosan látszik, hogy nem vezethetsz, mert azokon az ábrákon piros keretben van a kormány, szóval azokon a napokon tilos a vezetés.Összegezve: a kép szerint a héten 4 azaz négy napot vezethetsz, a másik öt azaz 5 napon meg pihensz; és így vége is van a hétnek.
Szóval 4 nap munka, kilenc nap pihenés; aztán új hét jön.Esetleg küldd be nekik, hátha dobnak egy hátast a magyarázattól.
-
csibe1
addikt
"nekem pedig bejott a revo, evi negyvenparezer a metal csomagom, de a devizavaltas, es az utalasok, valamint a Japanbol rendelgetesek utani 1 szazalekok boven visszahozzak az arat."
Lehet félreértetted, de nekem is bejön a revo, kinti rendelésekre csak azt használom.
Az egyszer használatos kártya meg tök jó dolog, és a standard csomagban is elérhető.
Ezt már régen meg kellett volna lépni a hazai bankoknak is, ha már annyira fejlesztenek, meg jujj de biztoságosak. -
csibe1
addikt
Tegnap én is Revoluton keresztül fizettem az alzás rendelést.
Ott is tök jó fejek, mert pl. PayPal nincs, utalással meg akartam szórakozni.
Utánvét az nincs, mert már minek is...
Legutóbb valami kamu dumát mondott az ügyfélszolgálat, hogy csak átmenetileg nncs utánvét.
Aktiváltam az egyszer használatos kártyát, és meg volt oldva a dolog.
Amúgy max 10 ezer van rajta, hogy a SkyShowtime-ot vonják, meg van külön virtuális kártyám az Aliexpresses meg egyéb külföldi rendelések fizetéséhez.
Kértem fizikai kártyát is, az is működik gond nélkül.
Nekem bejön, mert a virtuális vagy az egyszer használatos kártya számát adom meg fizetéskor.Az meg elég érdekes, hogy itt van kismillió csalás, nagy nyugati bankokat is lehúznak; de add meg a kártyaszámot meg a CV kódot.
Minek is adjam meg pl. a Magyar Postának?
Őket majd nem törik fel?Más: egy hónapja (szerintem kamu netes számok) hívogatnak 30-as, 20-as számokról.
Felveszem és csingcsung nyelven dumál egy csaj. Lehet felvétel, passzolom.
Eddig volt vagy 8 hívás. szép sorban tiltom mindegyiket. -
csibe1
addikt
-
csibe1
addikt
válasz
lazoltan #21121 üzenetére
Ha te nem találkoztál ilyen problémával akkor nincs is?
Gratuláljak vagy mi?"Nem kell amúgy online csinálni semmit, beulhet bárki frontális oktatásra is, ha igaz."
Aham, aztán te fizeted az esetlegesen kiesett pénzeket a szabadság miatt?
Kihúzhatnád a fejedet a befőttesüvegből, van élet a kamionos dolgokon kívül is.Nagyon vidáman szeretnéd más pélójával verni a csalánt vagy mi van.
Ez nem a klónok bolygója, nem mindenki ugyanabban a helyzetben van, mint te.
Ha esetleg eddig még nem tűnt volna fel...
Ha nem, akkor menj orvoshoz. -
csibe1
addikt
válasz
lazoltan #21119 üzenetére
Ez egy B jogsi lenne, de miért a tanulónak kell kibogarásznia, hogy miért nem engedi tovább a rendszer?
Amúgy meg nem az lenne a cél, hogy segítse a tanulót a haladásban?
Amit láttam belőle nem igazán ezt mutatta.
Miért kell online csinálni?
Akkora titok?Ezekre a kérdésekre nem igazán látom a választ a hsz-edben...
-
csibe1
addikt
" az etitan er egy kalap szart."
Pontosan, egy elbaszarintott szutyok az egész.
Ismerősnek múlt héten üzemeltem be, mert 2 napig nem jutott benne tovább.
Közben kiderült, hogy amiatt, mert egy videót nem nézett végig.
Semmi világvége nem volt benne; de a nyamvadék program még azt se írta ki, hogy mi a gond, miért nem mehet tovább.
Röhej az egész, összevissza irányítgat a neten belépés után.
Tíz éve meg megkaptam pendrive-on a tananyagot aztán pá.
Rám volt bízva, hogy mennyit gyakorlok.
Akivel együtt vizsgáztam megbukott.
Azt mondta, hogy olyan kérdést kapott amivel nem találkozott.
Utána kiderült, hogy ő vizsga módban használta a programot, olyankor meg random kapja a kérdéseket.
Nem tudom miért kell ezzel a netes baromsággal, meg határidős hozzáféréssel kínlódni, biztos valami haver kapja a lóvét.
Amikor letettem a személy jogsit volt egy darab KRESZ könyvem meg talán a műszakihoz való könyv. Aztán mégis sikerült.
Olyan mintha korlátozni akarnák a hozzáférést a KRESZ szabályokhoz vagy nem is tudom, de idegesítő egy baromság. -
csibe1
addikt
Nekem szerencsére nem volt gond, hogy egy héttel később menjek; de ha a doki nem szól akkor én is rápacsálok.
Azért mentem előbb, hogy ne kelljen A4-es lappal futkároznom; gondoltam besegítek magamnak is. Legközelebb biztos nem megyek előbb a dokihoz.
Elcseszett egy banda... -
csibe1
addikt
válasz
bozsokiandra #21094 üzenetére
Érdekesen működik, mert tavaly mentem orvosira, és a jogsi lejárta előtt egy héttel, nehogy lejárjon.
A doki mondta, hogy csak 4 évre adná meg a rendszer.
Visszamentem egy hét múlva, akkor meg 5 évre írta.
Vicces dolgok vannak... -
csibe1
addikt
Az a szerencse, hogy nem is bonyolult.
Jah, de mégis; lassan külön asszisztens kéne hozzá.
Erre vajon adnának EU-s támogatást, mint az EU parlamenti képviselőknek?
Közben meg csodálkoznak, hogy (emiatt is) kevesebb ember meg el sofőrnek.
Biztos csak a véletlen műve, meg Murphy... -
csibe1
addikt
válasz
kesenyi #20904 üzenetére
A fapad, és pl. a klíma, világítás biztonságos kezelése az nem egy kategória! Szvsz.
Nem egy baleset volt, mert "épp csak a rádiót állítottam be"
Aztán legázolta a leállósávban lévőket...Nálad akkor a tapizós verzió a legjobb???
Aztán ha mellényúlsz az érintősnél, és emiatt baleset lesz; akkor ki lesz a hibás?
Ki fogja kifizetni a kártérítést; te vagy a gyártó?Kicsit el kéne gondolkodni...
-
csibe1
addikt
Most, egy kicsit visszaolvasva találtam meg a hsz-t.
Mi fene bajod van?
Érintőkijelző nélkül nem tudsz élni?
Nézz már meg pár tesztet, hogy mennyire túlzásba is lehet vinni az érintőkijelző használatát; és mennyire balesetveszélyes, ha nem az útra figyelsz hanem a kijelzőt nézed állítgatás közben!Szomorú, hogy ezt éppen egy kaminon sofőrnek kell magyarázni!
Remélem nem találkozok veled sehol útközben, mert nem szeretnék amiatt meghalni, hogy te éppen a kijelzőt nyomkodod!A Pioneer "magnó" jobb oldalán meg szerintem van USB csatlakozó; ki kellene nyitni a kis fedelet.
Lehet tévedek, de ránézésre úgy néz ki... -
csibe1
addikt
"Kilepos papirjaim sem tudom hol vannak."
Ha már ilyen jó a viszony : [link]
"Mennyi idő van a munkaviszony megszüntetése esetén a kilépő papírok kiadására?
A Munka Törvénykönyve szerint a kilépő papírokat legkésőbb az utolsó munkában töltött naptól, egyébként legkésőbb a munkaviszony megszűnésétől számított ötödik munkanapon a munkavállaló részére ki kell fizetni a munkabérét, egyéb járandóságait, valamint ki kell adni a munkaviszonyra vonatkozó szabályban és egyéb jogszabályokban előírt igazolásokat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy rendes felmondás esetén a felmondási idő utolsó napjától számít az öt munkanap, azonnali hatályú felmondás esetén pedig a felmondás munkáltató általi megismerésétől számít a határidő.Mi történik, ha a kilépő papírokat nem kapja meg határidőben?
A fenti esetben a 115/2021. (III. 10.) Korm. rendelet alapján a foglalkoztatás-felügyeleti hatósághoz lehet fordulni. A hatóság a bejelentés alapján kötelezi a munkáltatót az iratok kiadására.Összegzés
A munkaviszony megszűnésekor a munkáltatónak, és a munkavállalónak egyaránt vannak kötelezettségei. A munkavállalót terheli a munkakörének, szükség esetén a nála lévő dolgoknak átadására irányuló kötelezettség. A munkáltatót terheli az elszámolási, és igazolás kiadási kötelezettség. Ez magában foglalja a munkabér megfizetését, és a szükséges igazolások kiadását is."Lehet írnod kellene pár levelet az illetékes hatóságnak, hogy érezzék a törődést, ha már ők nem törődtek veled.
-
csibe1
addikt
válasz
Agyrák666 #20726 üzenetére
Jaja, a HR-esnél spéci lámpa van ami leolvassa a jelentkező homlokáról, hogy hány év gyakorlattal rendelkezik.
Utána, ha elég nagy számot láttak a homlokán; egyből mehet a zsírúj szerelvénnyel, semmit nem kérdeznek, mert van x év gyakorlata.
Melyik ez a cég, nyárra elmennék hozzájuk pár haverral; csak úgy furikázni erre is arra is ebben a szép unióban.Aztán ha gond van a munkából kifolyólag munkavállalóval, mert menet közben derül ki valami pl. egy eltitkolt betegség ami miatt nem is dolgozhatott volna, akkor mi van?
[link]
Akkor szokott jönni az össznépi sikamika meg az elmismásolás, mert fizetni nem igazán szeretnek a cégek.Persze, lehet mindent lazán is venni, mert az nagyon menő...
-
csibe1
addikt
válasz
Di Natale #20724 üzenetére
Nem is mondta senki, hogy nem lesz semmi dolgod, és csak beülsz a kamionba aztán mehetsz is.
Ez általában minden új munkahelyen így működik.
Orvosi vizsgálat, munkavédelmi, tűzvédelmi oktatás stb.
egészségügyi kiskönyv
"Az EÜ kiskönyv beszerzésének két módja van:
- vagy a munkaalkalmasságot vizsgáló orvos adja oda
- vagy pedig az egyik papírboltból kell beszerezni, majd magunknak az üzemorvoshoz vinni."
Kérdezd meg az új munkahelyeden, hogy az ő üzemorvosuk ad vagy neked kell venni. -
csibe1
addikt
válasz
Avicularia #20687 üzenetére
Nem csak otthon, még Ausztriában is akad olyan cég; ha sikerül nekik.
-
csibe1
addikt
válasz
lazoltan #20648 üzenetére
"Annyi felelősségtudata meg legyen már mindenkinek, ha nem biztos magában, gyakorol."
Igen, a felelősségtudat az nagyon jellemző mostanában az embereknél,
főleg mások felé. Melyik dimenzióban?
Biztos én nézelődök épp a nem jó irányba, de nem igazán látok mostanában felelősségteljes embereket; és nem csak az utakon.
A héten minden nap volt minimum egy kretén aki majdnem nekem jött, kikanyarodott elém vagy majdnem belém jött oldalról.
Ha gyalog vagy biciklivel vagyok akkor talán már a kórházból nézegetek kifelé.
Vegyesen, kamion, kisbusz, kétajtós csettegő, robogós.
Legközelebb nem tudom mi jön, talán bicikli vagy roller?
Ennyire front van?
Lehet el kéne kérnem a Tóni helikofferét, akkor a dugóval se kellene foglalkozni."Ettől a konnyitestol nem fogják tömegesen kezdok ellepni az utakst ebben biztos vagyok"
Fene tudja, akkor meg majd az ázsiai vendégmunkások jönnek.
Ha olyanok, mint az ételfutárok akkor érdekes lesz a dolog.Mcrazy
Igen, az érdekes volt: gyakorlat nélkül nem veszünk fel, de hol szerezz gyakorlatot pótosra... -
csibe1
addikt
válasz
lazoltan #20646 üzenetére
Talán nem csak a pénzlehúzás volt anno sem a lényeg, hanem a tapasztalat megszerzése.
Nagyon fogok örülni, ha a friss CE jogsis, talán pár éve már személyautót is vezető emberkék, hirtelen egy fullra pakolt nyerges szerelvénnyel kezdenek el közlekedni; nulla tapasztalattal meg rutinnal. Biztos tök jó lesz. -
csibe1
addikt
Mit találtam: Jelentős változások jöhetnek a jogosítványok megszerzésénél
Ez érdekes lesz...
-
csibe1
addikt
"Ez ilyen, rossz a nadrág rajta, asszony beszólt valamit, lábára lépett valaki a buszon, te meg fizethetsz."
Pontosan, valaki elviszi reggelizni a vizsgabiztost, oda meg vissza talán 6 km volt az egész; ott várt rá 30 percet, visszahozta aztán át is ment.
Utána meg már mikor hogyan, ha felhúzták páran akkor jó eséllyel kasza van, lehet venni a plusz órákat.
Személyből engem is megcsaptak jópárszor valami hülyeségért.
Teherből elsőre átmentem. Milyen érdekes... -
csibe1
addikt
-
csibe1
addikt
válasz
Agyrák666 #20499 üzenetére
Olvasd el Qtya123 hsz-ét, és próbáld meg értelmezni; kicsit nézz utána, ne a marketing blabla után menj.
Az elektromost tudod otthon szerelni ha muszáj?
Van pénzed a szervizre, fenntartásra?
Van rendesen kiépített töltőhálózat?
Mi van ha nem férsz oda a töltőhöz, mert valaki parkolónak használja egész nap?
Tudod otthon tölteni?
Mennyibe kerül az otthoni töltés megoldása?
Ha messzebb kell menni akkor mi a helyzet?
800km oda+vissza gond nélkül megy, max egy töltéssel?Ha minden oké akkor persze; vegyél kettőt is.
Ha mégsem, akkor meg gondolkodj még egy kicsit az elektronos dolgon.
Vagy ne, az a legkönnyebb, menni a többiek után. -
csibe1
addikt
válasz
Qtya123 #20494 üzenetére
Nagyon nagy +1!
Jól összefoglaltad, a sok birka meg megy a marketing duma után.
Olvastam egy tanulmányt, hogy egy 3ezres V6 benzines 10 év alatt termel annyi szennyezést, mint amennyi ami egy új autó gyártásakor keletkezik.
Most akkor miről is beszélnek az "okosok"???Szóval tényleg el kellene gondolkodni; de mostanában a fogyasztás, meg a gagyi termelése a lényeg; ja meg hogy legyünk ződek, szuperződek.
-
csibe1
addikt
válasz
HoTaZo #20486 üzenetére
Úgyszintén: nyugodtan, alaposan, figyelmesen.
A vizsgán minden szarért megvághatnak, hiába nem úgy csinálja a többség x éves rutinnal.
Anno engem azért meszeltek el, mert a vizsgabiztos szerint rámentem a záróvonalra.
Aztán hiába magyarázod, mert hogy mégsem...
Szóval figyelj oda. -
csibe1
addikt
válasz
lazoltan #20437 üzenetére
Pontosan.
Amúgy meg minden hülye meg tudja magyarázni a saját speciális hülyeségét, hogy miért nem kell neki autót.
Aztán ha mégis hirtelen nagyon sürgős lesz, akkor meg a havi fenntartást is kiperkálja, mert kell. Hmm..."Az excelezés mélypontját néhány éve a kiszámoló blogon értük el, ahol Miklós kiszámolta, négyzetméterárra mennyibe kerül fizikai könyvet tartani. "
Most erre kíváncsi lettem: mennyibe?
Esetleg a levezetés is megvan? -
csibe1
addikt
válasz
lazoltan #20352 üzenetére
Kérdezd meg tőlük.
Mármint a kollégáktól.
Aki annyira kint akar maradni az úgyis húzza az időt, már a hét elején is.
Főleg ha állandó fuvarok vannak.
Angliában találkoztam egy öreg Waberers-es csókával kb. 8-9 éve, azt mondta ő már 3 hónapja nem volt otthon.
Szóval mindent meg lehet oldani.
Persze van olyan fuvar amikor muszáj kint hétvégézned, vagy úgy döntesz nem éri meg hazamenni a távolság miatt. Hazaérsz, fürdesz, alszol stb. aztán már jöhetsz is vissza.
Jópáran inkább kint maradnak, mert ha olyan helyen vannak akkor jobban kipihenik magukat, és inkább a következő rendesen otthon töltött hétvégére mennek haza, nem egy villámlátogatásra. -
csibe1
addikt
válasz
Qtya123 #20342 üzenetére
"Kérdem, hogy miért? Hát mert 0 Ft-ot keresett ma, mert egy métert nem ment, viszont előbb vett ebédet 2.000 Ft-ért a büfében.
Azt mondja km-ben fizetik. Mondom neki, hogy hát de miért nem megy olyan céghez, ahol napidíj van. Válasz: áhh, mindenhol ez van, máshol se jobb."Addig lesznek is ilyen cégek, amíg megy hozzájuk valaki dolgozni, mert miért adnának rendes napidíjat ha találnak km-re dogozó balekokat.
-
csibe1
addikt
válasz
Avicularia #19868 üzenetére
Nagyon ügyesek, már anno se voltak normálisak amikor elkezdték befogadni a migránsokat; még jóval a németek előtt.
Egészségükre, jó kis gettó lett ott; így is át lehet játszani egy országot a migránsoknak.
Kíváncsi leszek be merik-e vetni a hadsereget. -
csibe1
addikt
válasz
Avicularia #19866 üzenetére
Merre is laksz pontosan?
Azért kérdezem, hogy még véletlenül se költözzek oda.
Ezt még a ruszkiknál se csinálják, meg egyik diktatúrában sem.Legközelebb mi jön? befogadod csóri haverod, de tartozása van elviszik a te házadat, mert nálad lakott?
-
csibe1
addikt
válasz
Qtya123 #19854 üzenetére
Azt hittem ilyen helyeken normálisan megfizetik a külsős alkalmazottakat.
Az a bruttó 5-5.7 milka az nettóban 277-315 ezer havonta. Ehhehhhe
Aki odamegy az ahogy mondod nem a pénz miatt, mert ez elég sovány fizetés, a nagyfaluban meg pláne. Ennyiért még talán takarítót se találsz. -
csibe1
addikt
Az azért tényleg érdekes, hogy elteszi.
Milyen alapon van nála x ideig? Mire fel kéri el, talán hatósági személy a portás?
Erre szerintem kint sincs hivatalos jogszabály, törvény, hogy csak úgy mások papírjait elkérjék, tárolják.
A GDPR-ért meg kint talán jobban harapnak, mint nálunk.Ha nem adod oda, hogy eltegye amíg bent vagy akkor mi van? Rendőrt hív?
Amúgy ez érdekes cég lehet, eddig nem igazán hallottam ilyet, hogy elveszik a személyit, és adnak másik papírt amíg a cégnél vagy.
-
csibe1
addikt
Kamion előtt büntetőfékezett XD
Ezek az olaszok érdekesek: Évekig vezetett jogsi nélkül egész Európában
-
csibe1
addikt
válasz
freeknight #19332 üzenetére
" de tegyük fel végzel péntek délután, jó esetben 6-kor el tudsz indulni, lesz éjfél, mire hullafáradtan hazaérsz, ha nem állsz meg pihenni"
Ez attól is függ, hogy merre dolgozol; milyen messze kell menned a cégtől.
Miért dolgoznál péntek délután is?
Ez megállapodás kérdése, heti 40 óra a munkaidő; ha azt teljesíted csütörtökön akkor péntek reggel irány haza. Főleg ha nem fizetik a túlórát.
Ismerősöm így dolgozott, gipszkartonoztak; csütörtök este 11 körül általában otthon voltak, ha nem volt határidős meló. Hétfőtől szerdáig 12 óra, csütörtökön meg 6 óra.
A plusz 2 órákat meg lecsúsztatták vagy kivették szabadnapnak.
Előfordult, hogy vissza sem mentek vasárnap, mert nem volt sürgős meló, csütörtöktől ünnep volt, hétfőtől szerdáig meg lecsúsztatták a plusz órákat."Ez inkább csak olyan elméleti dolog, a valóságban általában dolgoztatnak szombaton is, szóval ugyanúgy 3/1 hét lesz a dologból, akár a kamionozásnál, legtöbb külföldön melózó ismerős legalábbis így jár haza."
Azért azt is nézd meg, hogy az ismerőseid honnan járnak haza, mert nem mindenhonnan éri meg hazajönni hetente.
Ahol hagyják magukat ott biztos ez van, még casárnap is dolgoznak.
Pár év múlva meg jönnek az egészségügyi gondok, akkor meg ha olyanok akkor simán lapátra teszik őket.
Aki meg úgy gondolja, hogy nem fizetnek annyit, hogy széthajtsa magát hétvégén is az meg otthagyja a céget. -
csibe1
addikt
Németbe, osztrákba nem volt eddig se, csak nálunk ment vele a bohóckodás, lehúzás.
Az ismétlés sem ártana - főleg ha lenne egy online, ingyenesen elérhető felület ahol bármikor csinálhatsz egy tesztet -, meg a szabályok egyszerűsítése, mert most ahogy én látom annyira túl van bonyolítva az egész, mintha direkt arra mennének hogyan tudnak valami miatt megfogni.
Pár éve egyik ismerőst a franciák azért vágták meg pár ezer euróra, mert az előző hónapban csak 9 órás pihenői voltak. Muszáj volt kifizetni, mert különben sehová onnan, elcseszték az egész szombatját, mert mire bement az őrsre, plusz még várni kellett a járőrre akik megbírságolták stb.
Tök jó buli...
Aztán megy a csodálkozás, hogy nincs elég sofőr, nem is tudom miért? -
csibe1
addikt
válasz
freeknight #19304 üzenetére
Ahogy KAMELOT írta [link] a helyedben meggondolnám villanyszerelőként a kinti munkát.
Szerintem jobban járnál, simán megkapnád azt a pénzt, mint kamionosként.
Mellesleg nem kellene azon legózni, hogy hazaérsz-e hétvégére, a gyerek versenyére, ballagásra stb. ... -
csibe1
addikt
"Most már hivatalosan is megerősítették azt a hírt, amire olyan sok teherautó-vezető várt! 2023-tól nem kell GKI ismétlő vizsgát tenniük azoknak a kamionosoknak, akik a jelenléti képzési rendszerben végzik el a képzést." [link]
-
csibe1
addikt
válasz
Teodor52 #19291 üzenetére
Üdv!
Semmi gond.
Okés, köszi a választ!
Azért kérdeztem, mert amennyi kérdést feltettél lassan már tényleg írhatnál egy könyvet kezdő kamionosoknak, viccen kívül.
Azt hittem esetleg te is kamionozol, mert az átlag érdeklődők messze nem ennyire szakmai kérdéseket tesznek fel. -
csibe1
addikt
válasz
Teodor52 #19272 üzenetére
Ugyan mondd már el miért jársz ide, néha elég érdekes kérdésekkel?
Nincsenek leírva a kolléga hsz-ben a válaszok? [link]
Nem elég egyértelműek a neten található leírások?
Könyvet, összefoglalót, tudástárat írsz kezdő kamionosoknak?Tényleg kíváncsi vagyok, várom a választ!
-
csibe1
addikt
válasz
Avicularia #19194 üzenetére
"Szabadság ugyanez, mindenkinek 25 nap jár, mert minden ember egyenlő (papíron) Svédországban."
Ez valahogy nem gyere be. Nem számít a kor, a ledolgozott évek, a gyerekek száma.
A szép, új világ?
Alapjövedelem mikortól lesz arrafelé?"mert minden ember egyenlő (papíron) "
Ehh, akkor ez is csak egy kirakat demokrácia, itt is vannak egyenlőbbek a többieknél?
Ugye nem csak a migráncsok azok? -
csibe1
addikt
válasz
Avicularia #19183 üzenetére
Akkor csak a szokásos, egy fizetésért 3-4-5 munkakör, mert úgy jó a cégnek ugyanazért a pénzért.
Nem tudom mi lesz így; miért nem lehet egyszerűbbé-átláthatóvá tenni a szabályokat a vezetési meg a pihenőidőkkel kapcsolatban?
Így jobban lehet bírságolni?
A végén tényleg elfogynak a sofőrök, aztán ha nem válik be az önvezető cucc akkor mi lesz? Beülnek a nagyfejűek sofőrködni vagy odateleportálják a cuccokat? -
-
csibe1
addikt
Most olvastam ezt a hsz-edet.
Igen, sajnos ebben a szakmában az agyvérzés, szélütés, sztroke, infarktus elég gyakori.
Nekem is volt pár ismerősöm aki hasonlóan járt.
Sajnos a többség nem élte túl.
Aki meg szerencsére igen, utána pár hónap pihenőn volt, mert még beszélni se tudott normálisan egy jó darabig.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 34WQ500-B - 34" IPS LED - 2560x1080 Wide FHD - 100Hz 5ms - AMD FreeSync - HDR10
- Bezámítás! Lenovo Legion Slim 5 Gamer notebook - R7 7435HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB GDDR6 WIN11
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! ASUS TUF Gaming FX707VI GAMER notebook - i7 13620H 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB W11
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i7 12700K 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB CM CMP 510 Seasonic 750W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest