-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz SPeti1984 #83150 üzenetére
A kopás mértékétől függően több méret van a hajtókar csapágyból! De itt a csapágy a gyenge láncszem tehát az kopik nem a főtengely. Szóval ez egy baromság amit idéztél!
Amúgy pedig csapágy olaj olajszűrő, a teknőt pedig ragasztjuk a régi tömítéssel akkor nem fog ereszteni[ Szerkesztve ]
Renault power
-
KTU
addikt
válasz SPeti1984 #79746 üzenetére
Facebookon keresztül linkelni az árukeresőt
Leírom mit linkeltél a többieknek:
Exide Premium EA640 64Ah 640A jobb+ (EA640)
Exide Premium 72Ah 720A Jobb+ (EA722)
Exide Premium 77Ah 760A Jobb+ (EA770)Szerintem felejtsd el az Exide-ot.
Írtam pár napja Exide Premium akkukról, hogy tönkrementek,
ma a fiam autójába adta meg magát Exide Premium, ez pár hónappal a gari idő (2 év) vége után pár hónappal.A topikban többen is SCT akkumulátort ajánlottak, szerintem is ésszerű választás, pl., a gyárilag ajánlott méretet, venném bele.
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
MC Pite
veterán
válasz SPeti1984 #75980 üzenetére
1, Ha nem nyomod a pedált és beindul, akkor ott baj van
2, Simán betolod a kártyát és már van gyújtás (én a kéziféket szoktam úgy kioldani, a pótkártyával, mert amit hordok az bőr tokban van és nehéz kiszedni )Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz SPeti1984 #73939 üzenetére
Igen (Free Form fényszóró, amikor már csak ez a hátsó fémgőzölt rész felel a fényformálásért és a búra sima. Foncsor a lencsésekben is van egyébként [link] .). Itt célszerű az 1500 lumen közelében maradni, plusz finoman(!!!) letakarítni a port az izzó feletti részen. 3nál többször ne töröld, lejöhet a bevonat.
[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz SPeti1984 #73895 üzenetére
Vagy 90-120-as Megalight, ilyesmi a különbség: [link]
Lehet akár led is, de csak normálisat ajánlott, az olcsóbbak nagyja szórja a fényt, nem jók!Igényektől függ, hogy milyen színhőmérsékletet és fényerőt szeretnél, bár sima FF fényszóróval ne akarj erőset, csak projektoros lámpával. Ami picit erősebb, de szélesebb és homogénebb fényt ad, 4300 (közepes) színhőmérséklettel, az nem drága, de kevesebb védelem van benne, kevesebb autróa fér be és világít jól. Ami az autók 99%-ába jó, az a Philips, itthon 24K, kintről 15K. Előbbiből használok a ködlámpába, kb 5000K-es tesójátva refibe, és szintén kb 5000K-s Philipset a vetítőlencsés tompítottba.
Az előbbi valóságban 1500-1600 lument ad, de homogénebb, nagyobb felületen, és szélesebben mint az izzó, a Philips 1700-1800 körül van. [link]
Ezek azonban közúton nem legálisak.
Nordik: Vészfékrásegítős, nem volt még kötelező. Sajna sokan, főleg hölgyek vész eseténnis olyan lagymatagul fékeznek, hogy be se kapcsol, tréningeken az emberek bő felénél ez jellemző az első vészfékezésre.
[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
rob210
Topikgazda
válasz SPeti1984 #73188 üzenetére
Ha hangja van az már régen rossz.
Erre nincs más megoldás, mint levenni az olajdeklit és csere.
2007 től javítottak és erősített csapágyat kapott, de én továbbra is tartom, hogy a disel nyomatéka miatt csere.
Lényegesen olcsóbb mint egy motor csere.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Jaded
őstag
válasz SPeti1984 #73191 üzenetére
Abban már elvileg nem gáz (2006-os M2 facelift óta), de a nyugalom megőrzése végett én kehet hogy 150-nél lecserélném biztos ami biztos.
(#73165) Gombinyó
Miért ne vehetné 10évre? Lehet én is megtartom a Megane-t addig. Ha csak az új nem lesz jobb
(#73166) rob210
Erre persze, erről kérdezett hogy milyen benne az SCe és a TCe (a 4-esben szerintem nem SCe volt még, bár lehet ugyanaz ).szerk:
(#73174) Gombinyó
Szerintem egyébként sem illenek a kis autókhoz a kombik. Ha kis autó, akkor maradjon az (pl Golf kombi vagy Leon ST). Szerintem csúnyák.[ Szerkesztve ]
Renault Megane IV Limited
-
rob210
Topikgazda
válasz SPeti1984 #73066 üzenetére
Vezetett szervízkönyv, remek, mi volt eddig csináltatva rajta?
Próbáld ki, hogy indítás előtt a kézi pumpicskuval rápumpálsz párat, ha úgy indul könnyen akkor csak fellevegősödik a rendszer ami az üzemanyag szűrő csatlakozóinak hibája is lehet akár. Kikeményedik, mert nem kenik be szilikonzsírral.Szóval a filléres hibától a sokszázezresig bármi lehet.
De amikor vettétek akkor könnyen indult?
Vagy meleg motorral vettétek?Renault power
-
shifty!
senior tag
válasz SPeti1984 #73066 üzenetére
Vásárlás után üzemanyag szűrő (a kötelező olaj+vezérlés csere mellett) szerintem, főleg a 106 lovasnál, kötelező! (ugyanezzel a 106 lovassal rendelkezőm van nekem is, csak M2) Jó minőségű szűrőre! (Hengst / Purflux) És ha valóban a 106 lovas, nem 110, akkor egy hajtókarcsapágy csere ellenőrzést is ajánlok olajcserével egybekötötten. Jobb félni, mint besz4rni...
Izzítógyertyák, akkufeszültség, indítómotor ki lettek mérve, ellenőrizve vannak? Mielőtt belefogtok egy nagyságrenddel drágább műveletbe.
[ Szerkesztve ]
Powerty and hunger kills // Invisible, evil disease
-
Predator2
addikt
válasz SPeti1984 #73029 üzenetére
Miért akarsz manuálisan izzítani?
Többiekhez kérdésem:
Turbó cserénél mi a minimum, amit ajánlott megcsinálni/cserélni, hogy rövid időn belül ne kelljen ismét turbót cserélni? (olajcserén kívül)
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SPeti1984 #73004 üzenetére
Leginkább szerintem a magasnyomású mosó szokott gondot okozni, sima slaggal, zuhanyrózsa jellegű locsolófejjel kb annyi kárt tesz az ember, mint egy kiadós eső Olajat lehozni pedig Brigéciol vagy hasonló segít, igazából csak a vegyi anyagok miatt volna jobb egy mosó, ahol nem a környezetbe megy ki töményen a cucc. Persze a tuti biztonságos verzió a ronggyal törölgetés
-
Jaded
őstag
válasz SPeti1984 #73005 üzenetére
Ne bízd a Renaultra, inkább szenvedj vele otthon kicsit
Az ha jól emlékszem turbónyomás szelep, a coolerből jön egy kis olajpára. Ha kicsi van az elvileg nem gáz. A turbó a tűzfal előtt van, egészen hátul.Gombinyó:
Ez még a Life korszakból van, az nemrég szűnt meg. Az enyém Limited, de nem volt alap az érintőkijelző, csak opció és nem lett bele rendelve. Választhattam, hogy vagy “csicskalámpa” vagy érintőkijelző.
szerk: Renault.hu-n ugyanazokat az árakat látom, mint november végén. Már akkor emelt árak lettek volna?[ Szerkesztve ]
Renault Megane IV Limited
-
-
rob210
Topikgazda
válasz SPeti1984 #72875 üzenetére
van 106 os meg 86 os is, de ha már veszek egy 3 as meganet akkor az újabb technikát venném a helyedben.
Azaz a 90 vagy a 110 le-et.
A 106 ban is ott csücsül a dpf, nem úszod meg. 2007 től szinte!!! mindegyikben van.
Na mindegy én ha dieselt kéne vennem, akkor a 110 est venném.Renault power
-
gixxergabi
senior tag
válasz SPeti1984 #72875 üzenetére
Én nem értek vele egyet, hogy az emberek pont a város miatt nem akarnak részecskeszűrőt, ahol épp lenne értelme hogy ne puffogjon ki mindent az arcunkba. Értem miért félnek tőle, de nem értek vele egyet... Aztán meg ha ki lesz tiltva a városból az ilyen autó akkor meg majd megy a hőbörgés. A kiüttetés meg egr lefalazás még jobban zavar.
Buék! -
eTrade
tag
válasz SPeti1984 #72875 üzenetére
Addigra az 1.5 dCi megbízható motor lett, maga a Renault Megane 3-as egy jó konstrukció, nincs sok baj vele. Szerintem regisztrálj a Facebook csoportba, mert van egy két tag aki rövid távok miatt (gondolom melóhely váltás volt) tervezi lecserélni a Diesel Megane 3-asát egy benzinesre (szintén hármasra): [link]
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz SPeti1984 #72872 üzenetére
3 as meganban nincs 106 le dci.
Az vagy 90 vagy 110.
Vagy valami nagyon raktárból kisöpröm ami van hibrid, de azt ne vegyél, mert szervizelésnél szívás.A 110 le nem rossz, de ha 2. Autónak nézed akkir miért dci? A kevés kilométer ritka használat ezt megöli.
Renault power
-
-
eTrade
tag
válasz SPeti1984 #67368 üzenetére
Szerintem mindenképpen ülj bele a Kadjar-ba és menj vele egy próbakört, ugyanazon napon ülj bele a másik kiszemelt Cmax-ba és utána te döntsd el, hogy neked melyik autó a megyőzőbb és kényelmesebb.
Hiába van egy autóban pl. ülésfűtés, de ha nem érzi az ember jól magát benne, akkor kenheti a hajára a sok extrát. -
Gombinyó
őstag
válasz SPeti1984 #67389 üzenetére
Vezetted mindkét autót? Az 1.0 ecoboostot ecosportban próbáltam, de nagyon ergyának éreztem. Az 1.33-as kadjar jól megy a 140 lovassal, de mivel az utolsó csavarig ugyanaz a 160 lovas motor is, így simán rá lehet tölteni, akár azt a szoftvert is. Ez ugyanúgy igaz a Meganera is, abból is a leggyengébbet venném aztán mehetne rá a legerősebb szoftver. Garancia vesztéssel nem jár.
-
UHHH
senior tag
válasz SPeti1984 #67387 üzenetére
Benzines Kadjar a jó választás, nagyon jól sikerült a Kadjar! Olyan futóműve van, hogy csak uhhh.
A C-MAX meg már nyugdíjas lett... Míg a C-MAX egy unalmas autó számomra, egy Kadjar az üde színfolt.[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
válasz SPeti1984 #67368 üzenetére
Az eddigi "trendeket" megfigyelve, a ford biztosan értéktartóbb lesz a renaultnál.
Már konkrét vásárlási szándékkal kértetek ajánlatot, vagy ez még csak ilyen elsőkörös érdeklődés???
(a renaultnál be lehet alkudni közel 1M forintot a kb. 6,5M körüli listaárhoz képest)A fordnál az ezres varrógépmotor, ami rémisztő.
Viszont van belőle 1.5ecoboost is, 250.000ft-os listaár szerinti felárral, lehet azt érdemesebb lenne.
Kadjarnak ez a zen, meg life felszereltsége valóban katasztrofális (pedig annó mindig a renault felé billent a mérleg ár/felszereltségi arány tekintetében...)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Yoshida
aktív tag
válasz SPeti1984 #52287 üzenetére
Hi,
Kiírja a megane II ph2, hogy menjek szervizbe, lejárt a 25k km. 24ezer körül láttam hogy kiírja, de azt hittem fordítva van, és még 24ezret lehet menni vele (németül írja, az meg nem igazán megy nekem)
A rákeresve a hivatkozott hsz-ben áll ez:
"Ráállítod a kijelzöt, hogy a service-t mutassa (hogy mennyi km-t mehet még a kocsi olajcseréig). akkor elkezded nyomni a nullázó pöcköt, jó hosszan. (elkezd villogni, majd utána még nyomod mindig tovább és akkor nullázódik majd le)"
Jól sejtem, hogyha már lejárt a km, és kiírja hogy vidd szervizbe, akkor nem lehet így nullázni? Próbáltam nyomni vagy 20 sec-ig, de nem történt semmi. Járó motornál próbáltam. Van trükk, vagy máshogy kell, vagy így már nem fog menni?
Németről hogy kellene átállítani angolra a nyelvet?
Plusz ami kérdés számomra: ha lecsukom a hátsó csomagtartót, akkor is világít tovább a csomagtér lámpa. Ez így normális, vagy nem jó a kontaktus az ajtóban?
köszi
-
Gabady
aktív tag
válasz SPeti1984 #55786 üzenetére
Valószínűleg a tükörrel. Nekem sem sötétedik el, de az autó le van sötétítve, így nem zavar.
A külső visszapillantókba meg javaslom a kék tükörlapokat, sokkal kevésbé zavaró a fény benne.*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 15 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 2x2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
rob210
Topikgazda
válasz SPeti1984 #52211 üzenetére
Mert szállítás közben is deformálódhat.
Hideg meleg hatás akármi történhet velee.
0.9 re kell álljtani akkor nincs vele baj.
De ha bízol gyárban, mejd elmondjuk miért dadog a motor
Ettől persze még az esetek 90%ban jó a gyári gyertyahézag, na de ha a 10 %ba esel komoly fejtörést tud okozni mi lehet baj.
Egy egy mozdulat leellenőrizni, nem érdemes kispórolni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz SPeti1984 #52054 üzenetére
Rángatás és nehézkes indulás, minden renault motorra jellemző ami hanyag, hozzánemértő gazdáé volt.
Rángatás, már részben megkaptad a választ, másik fele a különböző trafók előszeretettel történő beépítése, de az is a gyújtásra vezethetö vissza.
Nehézkes indulás fhp jeladó.Amúgy pedig egy nagyon jó kis motor papis vezetéshez nem is kell jobb.
Fogyasztása is elfogadható, a szervíz igénye alacsony.
Szerethető konstrukció, havernak már 312ezer van benne hibamentesen.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz SPeti1984 #51876 üzenetére
Ahha akkor te tényleg nem vagy hifi témában járatos, bocs.
A csatlakozóban a lábak egy kis körömmel rögzülnek műszerész csavarhúzóval, kipattinthatóak és felcserélhetőek. De jó hozzá akár egy szög is valami erősebb keskeny bármi.
Ahol a csatlakozóba megy be a kábel azzal ellentétes oldalról bedugod a csatlakozó fém tüskéje mellé a csavarhúzót és kihúzod a kábelt a másik oldalon.
Remélem érthetö, ha nem megpróbálom megfogalmazni máshogy.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz SPeti1984 #51854 üzenetére
Egy bizonyos szögben tartva a pisztolyt nem tudod megtankolni rendesen sokkal korábban lekattan, mint ha megfelelő szögben tartod.
A múltkor nekem is asszonykám tankolt, közölte teli tankolta a gépet és nem ment bele csak 1 vonással lejebb a fullnál.
Mondtam neki semmi gond, annak trükkje van.Etttől még lehet, hogy nálad a szintjelző rosszalkkodik, mert az is el tud oxidálódni.
Használat során kiderül, mert a fedcomp írja mennyit mentél mennyit fogyasztottál.
De amíg nem ismered ki addig ne fogyasz ki teljesen a tankot nehogy meglepetés érjenRenault power
-
LamerGyuri
senior tag
válasz SPeti1984 #51850 üzenetére
Én első körben a jobb első ajtóba átmenő vezetékezést-csatlakozóját ellenőrizném szakadásra-kontaktra, mert a hangszóró és a szenzor kábele ugyanazon a csatin-kábelkorbácson megy.
A szenzor egyébként kb. 300 forintból megoldható, pótolható.[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
-
zaskar
senior tag
válasz SPeti1984 #51826 üzenetére
Nem tudom, most mi a helyzet ezen a téren a Renault-nál. 2010-ben vettem a Megane-t, akkor (sajnos már csak a vásárlás után) bementem a legközelebbi márkaszervizbe, ahol a raktáros elmondta a főbb dolgokat az autóról. Hozzátette azonban, hogy ezt hivatalosan nem tehetné meg, és ki se nyomtathatja. Német autó lévén igen részletes szerviztörténet volt elérhető a rendszerben, persze a km több volt, mint amit az óra mutatott... Én is kíváncsi lennék, hogy azóta változott-e valamit ez a dolog pozitív irányban.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz SPeti1984 #51824 üzenetére
Ezt találtam, talán jó lesz.
Én pedig a 2003-2004-es modellév 14"-os alufelnijeit keresem. Erős a gyanúm, hogy az enyémen eredetileg az volt, csak "elkopott" valamelyik tulajnál. Jó lenne újra beszerezni őket, csak nem tudom, mit keressek, hogyan néz(tek) ki.
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Smith Ügynök
tag
válasz SPeti1984 #51785 üzenetére
Ha már megtaláltam ezt a topicot, és ilyen gyorsan segítettetek, akkor lesz még pár kérdésem
Pl. én is épp clio-ról nagyobbra váltásról gondolkozok, Megane II jó alternatívának tűnik, de nagyon rossz a híre. Esetleg Megane II-ből mi az ajánlott? Ha egyáltalán van belőle olyan...
-
LamerGyuri
senior tag