-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
#56474624
törölt tag
Mármint hogy hamis? Úgy, hogy hangsúlyozottabban ott van, mint valójában. A pontosság nem csak arról szól, hogy visszaadja, ami ott van, hanem arról is, hogyan adja vissza. Pl. a magasban szintén kiemelő DT770-nel ez volt az egyik legnagyobb gondom, hogy romantikus túlzásokba esett az előadásmód tekintetében, ott a magaskiemelés ezt is magával hozta, nem csak a "több" részletet magasban.
Ugye élő zenében sem csak arról van szó, hogy a zenész megfelelő időközönként random hangsúllyal odapakolja a hangokat, a "hogyan" nagyon nem mindegy, ettől lesz zene.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Nem foglalkoznék a felújítással, csak ha magamnak tartanám meg. Szerintem annyival biztosan nem fogja növelni az eladási esélyeket, árat, mint amennyi időt, pénzt pluszba beleteszel. Más lenne a helyzet, ha tényleg valami extrém ritkaságról lenne szó, pl. Beyerdynamic ET1000 (a Beyer egyetlen elektrosztatikus fejese).
Régebben árultak 70-es, 80-as évekbeli ritkaságokat is, pl. Beyerdynamic DT441, és a még ritkább DT530. Nevetséges áron, de úgysem nagyon vitték. Szóval szerintem ebbe egy Ft-ot nem éri meg pluszba beledobni.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Compaqt #84201 üzenetére
Pontosítanék. Az alsó-közép relatíve hiányzik csak, amúgy abszolút értelemben a felső-középben van kiemelés és a szokásos középmagas tartományban. Aztán az sem biztos, hogy önmagában csak emiatt hallottam unalmasnak. Nyilván zenei stílustól is függ, én kapásból kórusművel izzasztottam, az nem az erőssége. Valószínűleg nem csak a tónus miatt.
-
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #84160 üzenetére
Szerintem viszont sokkal inkább a hallott eltérésekből levont következtetések mások. Egyéni tapasztalat, egyéni hiedelmek és ízlés (bár egy objektív koordináta-rendszerben elhelyezésnél ennek kevésbé kéne játszania) függvényében.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Most egy hétig hallgattam úgy a fejhallgatómat (régi dt440), hogy a felső-közép, középmagas kiemelt legyen, tehát magasba húzó tónussal. Nem kellett EQ-hoz folyamodnom, csak a fejhallgató méretezését, és ez által a driver helyzetét változtattam. Nálam ez azt jelenti, hogy 2-es méreten meglehetősen kiegyenlített, 1-esen viszont már eltolódik magasba. Kicsit mozdul el csak a driver (és tényleg emiatt), a hangbeli változás azonban jelentős. Talán azért is, mert az ember hallása pont erre a tartományra a legérzékenyebb. Ezt nem kell szokni sem, ha átállítom, ez azonnal szembeötlő, markáns változást jelent. Bevallom, amúgy nagyon vonzó tud lenni ez a változás, mert úgy érződik sokkal technikásabbnak a hang, hogy közben egyáltalán nem válik bántóbbá. Tisztábbnak érződik, jobban elkülönülnek a hangszerek, több apró kis rezdülést hallani, és ezek ráadásul teljes egységben szólalnak meg, szóval tényleg van ebben valami lenyűgöző. Persze nem minden a tónus, de azért elég fontos. Nem véletlen trükköznek ezzel annyit a gyártók. Ugyanaz a fejes sokkal tisztábbnak tud hatni, ha emelnek a felső-középen, középmagason.
De valami mégis hiányzik. A hangszerhangok, énekhangok sokat veszítenek a magával ragadó jellegükből. Lehet ezt "cukormázas" ("Sennheiser-féle") hangnak is nevezni, bár ez egy ősrégi Beyer, de ez maga a jól kiegyensúlyozott tónus, és ezen belül hangsúlyozottan a kiegyensúlyozott középtartomány "velejárója", mikor nincsenek elhúzva a magasba a hangszerhangok. Azért "cukormázas", magával ragadó, mert a hangszerek így lettek kitalálva, hogy ilyenek legyenek, ne pedig jellegtelenek a hallgatóság számára. Még csak nem is megszokás kérdése, a DT770 edition hangjában évek múltán is kifogásoltam, hogy az énekhangok magas tónusúak, vékonyak, ami miatt közömbös volt, ha Freddie Mercury vagy Jim Morrison énekelni kezd. Szóval nem lehet mindent megszokni, a harmónia nem megszokás kérdése a hallásunk számára. -
#56474624
törölt tag
válasz Sinesol #84119 üzenetére
De mi van, ha nagyobb kimeneti impedanciás csövesről hajtanám? Nem vagyok biztos benne, hogy a mobilitásért megéri feláldozni.
Persze nem biztos, hogy szar lesz róla. Eddig, ami komolyabbnak tekinthető 32 ohmos fejesem volt, az 120 ohm kimeneti imp.-ról is prímán elvolt, szóval nem kőbe vésett, de mégis jobb a biztosra készülni, ezért nem is tekintem az erősítőm "univerzálisnak" fejhallgatókra nézve.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Remus389 #84094 üzenetére
Én amúgy csak azt nem értem, hogy egy-egy ilyen high-end kategóriába szánt fejesnek, mint a Focal Stellia, miért 35 ohm az impedanciája? A magasabb impedancia előnyösebb lenne az erősítőknek a kisebb terhelés miatt. Ezen a szinten mi indokolja technikailag az ilyen alacsony impedanciát?
-
#56474624
törölt tag
válasz Dorien #84060 üzenetére
Én soha nem fogom elvárni tőled, hogy AKG K701 / K702-t ajánlj bárkinek is.
Felesleges elvárni, mert ha valaki által kívánt hangzás jellemzők illenek rá, akkor fogom ajánlani (eddig is ajánlottam), ha meg nem, akkor nem. Még mindig nem érted, hogy ez nem az én ízlésem függvénye. -
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #84053 üzenetére
Ezzel mi baj?
Félrevisz. Saját ízlés és objektív valóság két külön dolog. Mikor másnak ajánlunk, a saját ízlés pont semennyire nem érdekes. És az azért elég erős kijelentés, hogy a Sennheiser 6-os szériája nem HiFi, pláne az általános szakmai vélekedés ismeretében.
ÉS mások véleményét tiszteletben tartva, nem pedig legyőzve próbálnak segíteni.
Ízlésről nem is igen megy vita. Az objektív(nak szánt) jellemzésekről megy a vita.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Dorien #84051 üzenetére
Szerintem nem nekem okoz gondot, hogy a másik elképzeléseibe illő fejhallgatót ajánljak, anélkül, hogy a saját ízlésem rá akarnám erőltetni. Te elvből nem ajánlasz Sennheisert, noha vannak olyan esetek, mikor azt lenne ildomos, de te inkább ajánlasz valamit, ami a TE elképzeléseidbe is beleillik. Szóval inkább ne firtassuk ezt a témát szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Az dicséretes, ha valakinek sok tapasztalata van, de ettől még más nem fog úgy hallani, mint ő; esetleg bizonyos dolgokra nagyobb figyelmet szentel, másra meg kisebbet.
Itt volt az az 58 fejeses írás head-fi-ről, és érdemes szentírásként kezelni? Hát, ha abból indulnék ki, jól átverve érezném magam, mikor élőben szembesülök vele, hogy én meg nem úgy hallom. Ha meg úgy írta le a véleményét némely fejhallgatóról, hogy a lánc 1-2 másik tagjával már jól elszínezte a hangot, akkor hangsúlyozni kéne, hogy ilyen hangú láncban szól így, egyébként meg milyen. -
#56474624
törölt tag
válasz pulutodurumo #84042 üzenetére
Szerintem is unalmas kissé, de ennek nem a mélyekhez volt köze nálam. Inkább a laid-back-jellegéhez.
-
#56474624
törölt tag
válasz Compaqt #84024 üzenetére
Vintage Beyer DT440 a 70-es évekből. Meg van egy féloldalasan szóló vintage DT990-em. Meg egy DT220-am. Meg egy Superlux HD330-am. És egy csúcs lidl silvercrest fejesem.
De, mivel családon belül maradt, szinte bármikor meg tudom hallgatni a volt DT770 Edition fejesem is.
AKG-ból volt K550 mk2-m. Az szintén természetesebb hangzású a K701/702-nél.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Compaqt #84019 üzenetére
K702 tere nekem értelmezhetetlen. A hangszerhangokat, emberi énekhangot elhúzza magasba, elvékonyítja, nincs meg a teste a hangszereknek. Nekem innentől kezdve ki is esett a játékból. Hangsúlyozom, ez nem basszushiány, hanem az alsó-közép relatív hiánya a felső-középhez képest.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Exodius #84015 üzenetére
Én maradok ismét csak a saját fülem mellett, mert aki K702-nél ilyeneket ír:
STRENGTHS MIDS: The K702's midrange presentation is fairly flat.
(...)
CHAMBER MUSIC MASTER: The K702 is a bit lacking with regard to bass impact. However, its midrange presentation is not particularly colored. In addition, the headphone's wide soundstaging abilities provides a sense of space not typically achieved by headphones. If I want to listen to a piece of chamber music, I sometimes reach for the K702. It offers an airiness which is not devoid of intimacy.
Attól nekem felesleges bármit készpénznek venni. -
#56474624
törölt tag
-
#56474624
törölt tag
válasz binatone #83951 üzenetére
Hááát, szerintem azért van. Lehet egy erősítő nagyon jó bizonyos iskola szerint, egy másik szerint meg csak közepes. Kammerer szokta mondani, hogy a 60-as, 70-es, 80-as években más iskola (nem alsóbb vagy felsőbb szintű, hanem más megközelítésű/filozófiájú) szerint készítették a termékeket a hifiben, mint a "modern" időkben. Egyre inkább azt gondolom, hogy igaza van, hogy ezért is vagyok szerelmes a saját erősítőmbe, láncomba, mert az az iskola (elvileg csak a DAC lóg ki nálam a sorból, bár hivox termék lévén azért erre sem esküdnék meg) sokkal közelebb áll az én ízlésemhez, míg a modern iskola bár bizonyos tekintetben jobb, de valami fontos közben kiveszett belőlük. Mérésfanatikusok ilyenkor szoktak cinikusan azzal jönni, hogy a torzítás. Pedig többről van szó.
Ugyanez amúgy még DAC-oknál is megvan szerintem, ha a korai Philips DAC-okra gondolok. -
#56474624
törölt tag
válasz Compaqt #83916 üzenetére
Különbséget persze lehet hallani így is, csak sokra nem megy vele az ember, mert mit hallasz valójában? Ha minden mást tökéletesnek is feltételezünk (ami már önmagában meredek feltevés), a saját fejesed korlátain akkor sem léphetsz túl. Végeredményben tehát a saját fejesed hallod egy valahogy sikerült amatőr felvétellel.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Compaqt #83912 üzenetére
Bocs, de ezt inkább kihagyom, hogy így ítéljek meg különbségeket. Ha így átjönne a HD58x vagy a K612 valódi erénye, akkor eleve mi szükség lenne annál jobb fejhallgatóra, mint amin pillanatnyilag hallgatod? Na meg a youtube-tömörítés, a felvétel minősége sem a hangzás előnyére szolgálnak, hogy finoman fejezzem ki magam. Ha mérni nem tudnak igazán jól fejhallgató frekimenetet, a rajta megszólaló zene hangzását - fül számára hitelesen - rögzíteni sem kevésbé problémás.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Gzula[HUN] #83909 üzenetére
Lidl fejeseknél valószínűleg tényleg gyakoribb. Most eszembe jutott, hogy mikor először vettem onnan fejest, az egyiket ki kellett cseréltetnem, mert valami nem volt egészen rendben a hangjával.
-
#56474624
törölt tag
válasz Gzula[HUN] #83904 üzenetére
de én még drivert nem láttam bedögleni fejhallgatóban.
Pedig nem lehetetlen a dolog, volt nem olyan rég ilyen eset, akinek a Beyer DT770 drivere ment tönkre 2 év után. Illetve nálam a vintage DT990 drivere, így féloldalasan szól szegény. Azóta is (bár igazából régebbre nyúlik ez vissza, hangfalak hangszóróiról is tudnék mit mesélni) paranoiás vagyok: mikor valami torz hangot hallok, már ellenőrzöm a többi fejhallgatómmal is, bár ez sem nyugtat meg mindig, mert azok ugyanazt a részletet koszosabban, fedettebben adják vissza legtöbbször.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Compaqt #83893 üzenetére
Az árát megéri a K612, de rendes kiszolgálást igényel. Minden attól függ, mennyit tudsz összesen rászánni az egészre.
Ha olcsóbban akarod megúszni, akkor a K612 helyett érdemesebb mást. Persze egy szint felett már minden fejhallgató meghálálja a jobb DAC-ot, erősítőt, úgy érdemes belevágni, hogy ezekkel is számolunk.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Compaqt #83891 üzenetére
A K612pro egy nagyon jól beárazott fejes, ez ui. a K601-nek az utódja, annak a kvalitásaival, és jórészt a hangzásával is bír. Na most a K601 az 50-60k-s árkategóriában volt ez előtt 5-10 éve, és nem volt túlárazottnak tartva sem. Szóval nem véletlen, hogy árkategóriájában kiemelkedő hang a K612. Csak alkalmas erősítő kell hozzá.
A HD330 azért magasban tud kellemetlen lenni, és alapvetően V-karakterű.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz fericske #83836 üzenetére
Amúgy így supra vs circum kapcsán eszembe jutott, hogy egy 1980-as hifi újságban még azt írták:
Non-isolating, supra-aural phones are in general more comfortable to wear for long periods than the circumaural variety,
Manapság az ilyet elég meglepő olvasni. Szerintem már a 80-as években megváltozott a helyzet a circumok javára, ha pl. az akkor megjelenő Beyerekből indulok ki.
Amúgy a supra sem feltétlen olyan kényelmetlen, ha nem a Sennheiser HD25-féle kialakítás jut róla eszembe, hanem a Sennheiser HD414-féle, és kicsi a fülre ható erő. Nekem anno a 90-es évek első felében gyerekként az a fajta kialakítás volt "a" fejhallgató, walkman-ekhez gyakran olyat adtak gyárilag, majd később (2000-es évekre) a fülhallgatók nyertek teret, akkoriban fejhallgatós embereket nem is nagyon láttam az utcán Pesten. Aztán megint változott a helyzet, egyre jobban visszajöttek a fejesek, de már nem a "HD414-féle" kialakítás.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Remus389 #83828 üzenetére
nem én írtam ilyeneket hogy no-rounder
Véleményt formáltam a Stax-ról.
Nem tudom, hogy veszed a bátorságot, hogy kisajátítod magadnak a véleményalkotás jogát.
Különben, javaslom a kecskeméti boltot és akkor te is jobban tudod véleményezni.
Úgy, mint te?
Kecskeméten, ha jól emlékszem van egy bolt ahová lehetne menni, de nem érdekel.
Lehet hogy ott van egy állati ügyes eladó és rábeszél.
(#83827) ribizly:
De mivel adtuk alá a lovat? Elektrosztatikusok mélyátviteléről volt szó. Nehogymár ne lehessen róluk beszélni, mert a kolléga fél elmenni meghallgatni őket, de mégis határozott véleménnyel bír róluk, hogy azok természetellenesen szólnak. Ha neki nem elég az élmény, amit a HD800S-étől kap, még itt is vannak tiltott témák, amik frusztrálják, akkor nézzen magába.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Remus389 #83816 üzenetére
A Stax egy ízig-vérig high-end márka. A Sennheiser meg nyakig benne van a kommerszben. Tehát a márkanév is sokkal ismertebb. És a különböző tesztoldalaknál is sokkal jobb a hátszele.
De én ezt pont leszarom, mert a saját fülemre hallgatok. Te meg, aki hitként kezeli ezt az egészet, legalább elég sok helyről megkapod a külső megerősítést, ha már a saját hallásodra nem mered rábízni magad. Innen nem kapod meg, erre vergődsz. Időnként előbújsz, és akkor napokig megy ez, mert vihar dúl a lelkedben, közben leírsz ide ezernyi marhaságot. -
#56474624
törölt tag
válasz Remus389 #83814 üzenetére
Volt itt, aki birtokolta, majd eladta egy idő után, szóval ez nem lehetetlen.
Meg hány negatív véleményt olvasni HD800-ról is? Elárulom, rengeteget.
A vásárlások számánál meg érdekesebb lehet, hogy utána hány százaléknál marad meg. És, akinél megmarad, az vajon hangokat elemez, vagy zenét hallgat élvezeti/relaxálási célból kifolyólag?[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Remus389 #83807 üzenetére
Nekem egy mindenevő, minőségi, jó térábrázolású fejes kell, ilyen a 800S vagy az Arya.
Ezt próbálom neked magyarázni, hogy ez nem kőbe vésett, mi "all-rounder". Az én nem elektrosztatikus fejes láncom számomra all-rounder, pedig 100 Hz-től lefelé már lejt. Mégsem az van, hogy megbékéltem úgy-ahogy vele, hanem rendkívüli módon élvezem pl. az olyan albumokon is, és külön a feszes, ropogós, tiszta mélyeket, mint az Atheist - Unquestionable Presence, vagy akár new wave zenéken. Csak tudod, akinek egyszerűen nem tetszik, mert 100 Hz-től már lejt, az gyakran elfelejti megemlíteni a pozitívumokat. Miközben, ami az Ő ízlésének megfelel, ott hajlamos nem tudomást venni a negatívumokról. -
#56474624
törölt tag
válasz Remus389 #83789 üzenetére
persze beraknak olyan zenéket, ami nagyon fekszik ennek típusnak, hogy eldobja a potenciális vásárló az agyát.
Na most, az az ő baja, hogy nem viszi magával a saját, rongyosra hallgatott zenéit.
Az all-rounderség meg elég szubjektív tud lenni, főleg, ha kompromisszumos cuccról van szó, és ugye egy fejhallgató alapból kompromisszumos. Sok olyan hifista/audiophile is van, aki szerint a fejhallgató egyáltalán nem alkalmas élvezeti zenehallgatásra.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz -Skylake- #83779 üzenetére
Hát, ha meg akarod d*gni, akkor el.
Nem , egyáltalán nem olyan.
Akkor legyen villanyborotva. Annak az a funkciója, hogy jól levágja a szőrt. Pont teszek rá, hogy néz ki, ha közben használhatatlan. Ha meg használhatót csak rondából találok, akkor inkább használjak egy olyat, ami külsőre tetszik, de közben nem kielégítően borotvál? Ez pont ugyanaz a szituáció.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz fehér_ember #83777 üzenetére
Ha a drágább nem csak a kinézet miatt drágább (ami a Staxnál azért esélyes), akkor a "vérbeli" hifistáktól sem fog távol állni.
-
#56474624
törölt tag
válasz -Skylake- #83774 üzenetére
Ezek elég rossz hasonlatok. A választott nő felé alap a szexuális vonzalom, ami nem az igazi, ha közben csúnyának tartod. A bútorok egyben dísztárgyak is. A fejhallgató semmiképp sem bútor. Egy hangfalt már lehet egyben bútornak is tekinteni, hiszen az a nap 24 órájában ott lesz a szobában. De a fejhallgató? Otthon fejhallgatózni, pláne nyitott fejessel, privát tevékenység. Mikor a fejeden van, még csak nem is látod. Akkor miért ne legyen első helyen a hang óriási súlyozással? Olyan, mintha korpásodás/zsírosodás elleni sampont nem az alapján választanál elsődlegesen, hogy mennyire hatékony, hanem hogy hogy néz ki a doboza. Persze, tudom, hogy az emberek ennyire irracionálisak, erre épül fel a reklámipar, de ne mondjuk már, hogy ez ésszerű.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz -Skylake- #83771 üzenetére
Van már szobai használatra való Ferrari is?
Egy Staxot sosem fogsz utcán hallgatni. Tehát nem lesz része az öltözékednek, mint egy utcai fejes. Annyi funkciója van, hogy jól szóljon és kellően kényelmes legyen. Egy vérbeli hifis sosem rendeli alá a hangzást a dizájnnak. Az az audiosznobokra jellemző.
-
#56474624
törölt tag
válasz Remus389 #83749 üzenetére
Miért kéne egy otthoni zenehallgatásra való fejhallgatónak jól kinéznie? Ha dísztárgyat akarok, veszek azt, ha fejhallgatót otthoni zenehallgatáshoz, annak annyi dolga van, hogy jól szóljon és tartós legyen.
Amúgy a HD800 sem valami szépségdíjas, úgy néz ki, mintha valami gamer fanatikus tervezte volna a dizájnt. Arra a kinézetre meg én személy szerint mindig allergiás voltam. Akkor már inkább a hagyományos Stax-dizájn.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #83732 üzenetére
Valószínűleg ebben is van valami. Viszont épp te említetted korábban, amivel én egyet is értettem, hogy a frekiválasz-görbe önmagában nem mond el mindent a tónusról.
A hangnak időben kiterjedése van, nem pillanatnyi. Ha hosszabb a lecsengési idő, ott az érzékelésünkben meg kell jelennie plusz mélynek, a hallásunk így "átlagolja ki". A kérdés az, hogy ez számszerűsítve mennyit jelenthet.Tegyük fel, két kvázi azonos frekiválaszú, de különböző típusú fejhallgatóból indulunk ki. Ha megnézed, azért dinamikusból is van olyan, még ha nem is gyakori, ami 100 Hz-től kezdve már esik, pl. HD600 ilyen. Sokan keveslik is a mélyét ennek is.
Viszont olvastam valahol a neten egy Stax elektrosztatikus összevetést pont a HD600-zal, azzal szemben is "elvérzett" ezen a fronton. Nyilván sokkal minőségibb persze a Stax mélye, itt az érzékelt mélymennyiségre gondoltak.
Tehát, ha kitérés nem elég nagy, akkor a frekiválaszra gondolsz, mint fő okra?
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #83727 üzenetére
Szerintem te másról beszélsz. Ha egy fejhallgató halmozott lecsengési spektrumát nézed, az ideális az lenne, ha "kétdimenziós" lenne.
[link]Ezt a viszonylag nehézkes mérést helyettesíteni tudja a halmozott lecsengési spektrum módszer. Az a lényege, hogy ismert rendszerjellemzőből (általában a hangsugárzó súlyfüggvényéből) kiindulva megad egy frekvencia-idő változós függvényt. A függvény időtengely menti szeletei megadják az adott szelethez tartozó frekvenciájú, szinuszos jel burkológörbéjét a jel kikapcsolása után. Így tehát egyetlen ábrán láthatjuk a hangsugárzó viselkedését a minket érdeklő teljes frekvenciasávban. Néhány példa: A halmozott lecsengési spektrum definíciójából következik, hogy az ideális rendszer halmozott lecsengési spektruma a kikapcsolási időpillanatban elomló fal, ahogyan a 12. ábrán látható. Az ideális rendszer válasza a szinuszos gerjesztés megszűnte után minden frekvencián azonnal megszűnik.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Amúgy így elektrosztatikus fejesek kapcsán eszembe jutott már, hogy a sokszor kritizált gyenge basszus talán mire vezethető vissza (lehet volt már erről szó korábban újságcikkekben, egyelőre még nem olvastam erről). Valaki szóljon közbe, ha nincs benne logika, de ha dinamikus hangszórójú eszközökön történik a keverés, akkor a relatíve hosszabb lecsengések által keltett szubjektív basszusérzetnek megfelelően kevernek, tehát egy pontosabb eszközön, ahol gyorsabb a lecsengés, már önmagában ettől kevesebb lesz a szubjektív basszusérzet.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Citroware #83701 üzenetére
Minden egyes láncelemnek (kábeleknek is) megvannak a maga torzításai. Ezért számít a többi láncelem minősége is. Úgy szokás mondani, hogy egy jobb képességű fejhallgató tovább skálázódik, tehát míg az ember érdemi előrelépésként éli meg a DAC, erősítő cseréjét.
Hogy mit érdemes alápakolni? Ezügyben javaslom kromatika hozzászólásait a DAC-os topikból. Amit ő nem próbált ki vele, az kb. nem is létezik.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz darvinya #83675 üzenetére
Akármennyi is van a kazettában, valószínűleg ugyanaz volt/van, mint LP-nél, hogy alapból másképp kerül(t) rá a hanganyag, mint CD-re. Hogy az első kiadású CD-je hogyan szólt egy zenekarnak, arról kizárólag az első kiadású CD-je, illetve ennek a berippelt változata árulkodik.
Arról nem is beszélve, hogy egy széthallgatott kazettán a legjobb lejátszó sem segít már.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Frogged #83671 üzenetére
Az lehetséges. A saját Kill 'Em All verziómról annyit tudok, hogy jóval halkabb, mint az S&M, de amúgy nem koszosabb, mint a Master. A Ride the Lightning már gyanús, hogy belepiszkáltak, valami oknál fogva az első 5 albumuk közül az a leghangosabb.
Nekem ezek a régi albumok fizikai formátumban csak eredeti magnókazettán vannak meg, az meg nem a legjobb viszonyítási alap.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Visszatérve a metal albumok hangzására, nekem a Kill 'Em All sem rossz a Metallicától. A gitársound az vagy bejön valakinek, vagy nem, de amúgy az összes hangszer tök jól, tisztán hallatszik. Pláne, ha a többi metál bandát nézem, akkor abszolút kiemelkedő a korszakban.
-
#56474624
törölt tag
válasz Frogged #83617 üzenetére
Megadeth-nél én is próbáltam néhány ilyen újrakiadást, ebből a Peace Sells jobb, de az meg már részben újrafelvett is, ha jól tudom. Viszont a Rust in Peace egy egész jól szóló album volt, az újabb ott nem jött be.
Most kedvet kaptam, hogy berippeljem Morbid Angel - Altars Of Madnesst és Pestilence - Consuming Impulse-t.
(#83618) s4tch:
Na igen, a gyorsaság sem árt.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Frogged #83610 üzenetére
Szerintem szimplán nem egyszerű olyan rendszert össze dobni amin jól szól a rock és a metál mint hogy annyira hallgathatatlanok lenének a felvételek.
Ezért mondom mindig, hogy a metál/rock kifejezetten igényli a semleges hangzást. Vagy még enyhén sötét jöhet szóba. Magaskiemelt nem jó, mert lehet, hogy a loudnesszes albumokkal még jó lesz, de a 80-as évek visítani fog, illetve gyakran olyan a 90-es első fele is, pl. Slayer - Divine Intervention, ami nekem a K550-nel csak visított.
Mondjuk a 80-as, 90-es évek (inkább első felének) CD-i általában vékonyabban szólalnak meg, ami az én tapasztalatom szerint egy fedett low-fi rendszeren szimplán dinamikátlannak, erőtlennek hat, aztán mikor az ember feljebb lép, akkor idegesítőek, visítósak, bántóak lesznek, majd elér egy szintet, már nem lesz sem idegesítő, sem dinamikátlan, és sok tekintetben jobbak lesznek, mint az újabb kori kiadványok.
(#83615) p76:
Összes albumukat nem is ismerem, Soulside Journey és Transilvanian Hunger van meg nekem, de már időtlen idők óta nem kerültek elő. A Soulside-ot jobb albumnak tartom (bár az nem black), és ha jól rémlik, az hangzásra sem az a vacak. De nem vagyok nagy Darkthrone-rajongó. Inkább Bathory, pláne Emperor.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Darkthrone - Transilvanian Hunger is egy igazi low-fi lemez, mintha kazetárra rögzítették volna.
Amúgy a korai Bathory albumokat kedvelem leginkább ős-black metálból. Azok sem épp szólalnak meg jól, de a fent említett Darkthrone albumot nem tudják alulmúlni, annál azért sokkal jobbak (szerintem zeneileg is). És talán nem is lenne olyan hangulata a nagy kedvencemnek tőlük, a Call from the Grave-nek anélkül a hangzás nélkül.
Későbbi black albumok közül ott volt a Dimmu Borgir - Stormblast. Szerintem az a lemez jól szólt, ahogy volt. A 2005-ös újrakiadás már egy teljesen másik hangulatot ad, és nekem hangzásra sem tetszik jobban.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #56474624 #83607 üzenetére
Amit még nagyon kedvelek hangzás szempontjából, az a Def Leppard - High 'n' dry, GnR - Appetite, és különösen Mötley Crüe - Girls, Girls, Girls. Utóbbi azért volt érdekes, mert CD-n kifejezetten szarnak tartottam (mondjuk a másik kettőtt is), aztán beszereztem LP-n (rendes LP-n, nem LP rip), az akkor nagyon tetszett a CD-hez képest. Utána, ahogy fejlődött a rendszerem, a CD-s verzió szép lassan lelépte az LP-st, bár az is igaz, hogy az analóg forrásomon volna mit javítani, de az nem olcsó.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Frogged #83605 üzenetére
Nálam semmi komoly gond a 80-as évekbeli Metallica lemezekkel. Nem állítom, hogy ezek etalon albumok hangzás szempontjából, de sokkal jobban megszólalnak, mint sok "újkori" lemez. A Master Of Puppets talán a legjobb ezek közül, mert a Justice-nál nem tudom megbocsájtani, hogy a basszusgitárt letekerték, amúgy az lenne a legjobb. Testamentet már rég hallgattam, de nem rémlik, hogy annyira rossz lenne. Slayer - Reign in Blood albumából is direkt az 80-as évekbeli első kiadást kerestem, mert a remasterelt valami szörnyű. Ütős akart lenni, amit szerintem egy jobb rendszeren az eredeti is épp úgy teljesít, csak ott megvan a levegősség, nem valami összezsúfolt, túlhajszolt "izé"-hangzás.
Ja, és a Judas Priest Painkiller album is jól megszólal nálam. Volt egy időszak, amikor szarnak tartottam (mondjuk akkor még a Metallica említett lemezeit is), mert visítós volt azokon az eszközeimen.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Mondjuk nekem a popzene zeneileg utoljára talán Michael Jacksonnal volt emészthetőnek, minőséginek nevezhető. A mai popzenék... Youtube-on bele-belehallgatok kíváncsiságból: Billie Eilish, te jó ég, és akkor kap 5 Grammy-díjat az az anyaszomorító. Elcseszett lett nagyon ez a popkultúra.
-
-
#56474624
törölt tag
válasz Zoliee #83557 üzenetére
Az a lényeg, hogyha egy egyszeri, nem töksüket low-end "hifistát" leültetsz, legyen lenyűgözve. Ízléstől függetlenül. Ha ő nem hallja (még, ha megfogalmazni nem is tudja, csak összbenyomásban érzi), hogy mennyire jó jelenlétérzettel, dinamikával, tisztasággal szólalnak meg a zenék az általa megszokotthoz képest, akkor szerintem nem akkora a különbség, hogy a szó hagyományos értelmében high fidelity-ről beszélhessünk, hanem szimplán csak jobb valamelyest, amit mi tanultunk meg kihallani és felnagyítani, de egy élő hangverseny, hangosítatlan jazz koncert élménye még mindig valahol nagyon messze van.
Az meg külön dolog, hogy hallja-e a különbséget, és hogy igénye van-e rá, hogy mindig olyan minőségben hallgassa. Gondolod, hogy például a zenészek mind fanatikus audiophilek? Adná magát a dolog, de mégsem.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
Szerintem fontos az átlagember véleménye. Mondjuk az olyanoké, akiknek megüt a hallása egy szintet, de nincs komolyabb hifi tapasztalatuk. Magát a láncot összerakni, ahhoz kell a tudás, tudatos értelmezése a hallottaknak, de ha felteszem egy átlagember fejére, ő is hallja lenyűgözőnek, olyan "életszerűnek". Ne pedig az legyen, hogy "ahha, picit jobb a ... cuccomnál", ahol valami low-end láncot kell elképzelni, miközben egy élő hangversenyt meg valahol fényévekre helyez el az ő saját cuccaihoz képest. Ez azt sugallná nekem, hogy az én edzettebb hallásom nagyítja csak fel a valójában kicsi különbséget.
Gyakran olvasom amúgy, hogy hifisták, audiophilek leültetik a láncuk elé a témában nem elmélyedő családtagjaikat, ami szerintem helyes. Azt nyilván nem érdemes elvárni, hogy mondjuk kábelek hangja között különbséget halljon, de hogy utána nehezen lehessen felállítani, azt igen.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Gzula[HUN] #83525 üzenetére
Na jó, de azt azért lehet tudni, hogy gyári új állapotában tetszett neki (ha már egyszer megvette, valószínűleg igen ), szóval mégsem akkora lutri, csak megint át kell majd állni rá.
Amúgy annyit változik egy fejhallgató hangja a felrakás függvényében is, hogy már csak emiatt is érdemes mindig némi fenntartással kezelni mások véleményét. Én előszeretettel teszem fel úgy a fejhallgatót, hogy inkább szorosabb legyen, mint lazább, mert a produkció összeszedettségén, meg úgy általában technikailag is az adja a jobb eredményt.
A szorosabb pánt sokszor látszólag a tér kárára megy. Azért mondom így, hogy látszólag, mert a technikai hátrányból is tud az agyunk egyfajta térérzetet kreálni, ez abszolút működik a fejhallgatóknál, tudatosan használják is a tervezők.És persze fejforma függő is, kinek mennyi lesz a nyomóerő a füle körül, meg nincs is mindig lehetőség a pánt állítgatására, bár azzal majdnem mindig lehet variálni, hova kerül a pánt teteje.
Szóval érdekes téma fejhallgatónál ez a párnázás meg variálás a fejen. E tekintetben amúgy a Superlux HD330 az egyetlen olyan fejesem, amin nem lehet variálni, mert max méreten tudom csak használni. Ami azért érdekes, mert a hasonló pántmechanikájú DT770-et ilyen 2-es, 3-ason vígan használom, szóval nem tudom, kiknek a fejére szabták a HD330-ast.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Sinesol #83503 üzenetére
Nem egy liga, a Stax jobb. Nem kicsit. Csak azt még inkább ki kell szolgálni, erről sokan megfeledkeznek, kíméletlenül kihozza egy lánc gyengeségeit, nem fedi/keni el. És nyilván sokkal jobban skálázódik is.
Az AKG-nak persze mondania kellett valamit, nem mondhatták azt, hogy nincs annyi pénz a hifizésben, hogy ráfeküdjenek komolyabban az elektrosztatikus vonalra. Most ez ugyanaz, mintha képmegjelenítőknél maradtak volna a crt-nél. A különbség csak annyi, hogy abban az iparágban sokkal több a lóvé. Ahol a lóvé, ott van fejlődés. Ezért mennek a hifiben takaréklángon a fejlesztések, mert egy szűk réteg igényel minőségi eszközöket. Pedig volna tér a fejlődésre, mint arra az elektrosztatikusok rá is mutatnak.
Azért arról se feledkezzünk meg, hogy a Sennheiser embertelen árú csúcs fejhallgatója egész véletlenül elektrosztatikus. Tehát ők például nem álltak le vele, hanem ott van az náluk a high-endben, az összes többi fejhallgatójuktól messze elkülönülve. Dehát gondolhatod, hogy nem abból van nekik a pénz.
Ez a TV-knél nincs meg, ott nem az volt, hogy évtizedekig megmaradt a púpos, és volt külön a high-end, ahol meg voltak a plazmák, lcd-k. A hifi nagyon le van lassulva más iparágakhoz képest. Ezért tudnak retro, vintage hifi eszközök mai napig versenyképesek lenni akár (ha jobb darabról van szó), nem pedig súlyosan elavultak. Mert amúgy annak kéne lenniük, sokan hisznek is ebben, hogy ez így van, de a gyakorlati tapasztalat meg nem ez.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Sinesol #83490 üzenetére
Legalábbis szeretik elhitetni az emberekkel, hogy óriási fejlődés megy végbe. Aztán ez vagy így van, vagy nincs így, de jellemzően inkább nincs, elmarad a világmegváltás. Reklámmal meg parasztvakítós trükkökkel többet profitálnak, mint valódi, komoly fejlesztésekkel. Nem meglepő, hogy leragadtak a dinamikus hangszóróknál, ugyan minek? Miért nem az elektrosztatikust pofozgatják tovább? Egy 70-es évekbeli Stax kenterbe veri a mai legjobb dinamikusokat technikailag, azóta fél évszázad eltelt. Még fél évszázad, és beéri?
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz copass #83441 üzenetére
-vannak ennyiért nyitott AKG-k (K612, K701, K702), csak ezeket nehéz kiszolgálni
-Audio Technica AD500x
-Beyerek közül DT880 talán: ennek több mélye van, mint a fentieknek, de HD330-nál kevesebb; amúgy benne van, hogy a fentiek sokkolóan hatnának rád basszus-ügyileg
-legjobban ekörül egy Sennheiser HD58x-szel járhatnál, ha nem zárkózol el a massdropos rendeléstől[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz alphamooncam #83413 üzenetére
Oké, de most a lejátszási oldalról volt szó.
-
#56474624
törölt tag
válasz contaxg #83405 üzenetére
Miért, a középhiány nem szül információhiányt? A hangsúlyosabb magas minek a kárára megy, ha nem a középnek?
Nekem élőben még soha nem volt gondom a felbontással. Azon egyszerű oknál fogva, mert nem a magasakkal kapcsolom csak össze, nálam hiányzik ez a rossz beidegződés.
Mikor először hallottam élő zenekart, kapásból az ragadt meg bennem, hogy a középtartomány mennyivel gazdagabb, mint az egyszeri hifi cuccon. Nem a magas, hanem a közép. Az ember hallása erre a tartományra legérzékenyebb.
Amúgy azt nem tudhatod, hogy a hangmérnök pontosan mit hogyan akart hallatni. Sokan hisznek ebben, hogy az a jó, ha minden ki van hangsúlyozva.
Olcsó házi mozi rendszernek igen, zenehallgatáshoz nem árt a harmónia sem, mikor egységes egészként szólalnak meg a részletek.[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
-
#56474624
törölt tag
600 ohmos DT770 pro, ilyet se láttam még.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
- Konica Minolta Bizhub C227 fénymásoló
- Yamaha NS-555 hangfalpár + opcionális HiFi - házimozi cuccok
- Lenovo ThinkCentre M93p SFF PC, Quad Core i5-4570 CPU, 8 GB DDR3 RAM
- Lenovo ThinkCentre M83 SFF PC, Quad Core i5-4590 CPU, 8 GB DDR3 RAM
- Lenovo ThinkCentre E73 SFF PC, Quad Core i5-4460 CPU, 8 GB DDR3 RAM