Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- Alig két nap múlva konzolokra is befut a Star Trek Legends
- EA Sports WRC '23
- EAFC 25
- GTA VI
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Bestbuy játékok
- World of Tanks - MMO
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
A Google térkép androidos telefonon mennyire használható kerékpáros navigációra? -
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #225096 üzenetére
az meg a másik
csak elő szokott itt fordulni, hogy kevés a 48-as meg az 50-es tányér is
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #225093 üzenetére
- Cserélhetőek a lánctányérok?
hatómű kép
innen aliGIANT ROAM 3 DISC 3 × 8 2019
Crank mechanism PROWHEEL BURNER-201P, 48/38 / 28T░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #225093 üzenetére
a 38-as meg mindenre elég kb.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #225092 üzenetére
Honlap szerint 28/38/48 a gyári felállás...legalábbis a 2018-asnál.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #225091 üzenetére
váznál a túl nagy tányér beakadhat a vázban, a középső tányér helyére menne gondolom az új narrow-wide, a hajtókar konzolján belülre vagy kívülre elhelyezve.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz XenHai #225090 üzenetére
Én ha ilyenbe vágnék első körben semmit sem cserélnék az első tányéron kívül, vagyis ha leszerelhetőek a csillagról a tányérok leszedném őket és feltennék a középső helyett egy valamilyen azonos lyukkörű NW ( a láncot magán tartó) tányért (30,32,34-attól függ milyen erős vagy és mire használod), és leszerelném az első váltót minden kacatjával együtt. Így próbálnám ki működik-e, mert ha igen egyelőre semmi más nem kell. ...aztán ha kell lehet kereket cserélni (nyolcasra aligha megy fel 11), váltót, váltókart stb., de a vázba biztos befér, nem minden 12 sebességes bringa boost-os vázzal van szerelve, sőt, tehát a szabványos 135 papucstávolsággal is műxik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
XenHai
senior tag
Sziasztok
Gyors kérdés . Mi a feltétele ,hogy egy acerás gépet 1x rendszerre lehessen alakítani? Új válltó/kar,cassette ,lánc és ennyi ?Gyárilag 3x8 volt de 1x8 szerelték .Mennyire lenne költséges innen 1x10 (advent x) vagy 11 lépni(m5100)?A váznak van kritériuma?
Roam 3 Disc lenne az alany.
Köszönöm a válaszokat -
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #225076 üzenetére
Így elgondolkodtató, lehet bevállalom, még átgondolom azért ezt. Köszi a segítséget!
-
fulton
addikt
válasz fulton #225087 üzenetére
Nem nagyobb, rossz agyat néztem, 135 ben van egy rakás agy.
Hasaggymeg #225079:
Valóban nem éri meg szenvedni vele (Meg azt is érzem hogy ennél a bicikli nél ki lett Max olva ami lehetett) ezzel az elgondolással hogy tárcsafékes agyat berakni megnyílnak a lehetőségek egy cserenel (ha tönkremenne)[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Friczy #225084 üzenetére
Tengelyes megoldás a legjobb szerintem az egész agyat "átfűzni" egy 146mm os tengelyre.
A kónusz és kontraanya közzé tenni alátétet és utána jól befűzni a kereket.
Viszont miért ne rakhatnánk be 135mm es tárcsafékes agyat egy v fékes villába?
annyi hogy a tárcsaféknek a helyére Nyilván nem lesz rakva semmi de ugyanúgy működik az agy esztétikai szempontból vitatható de ezt leszámítva teljesen jó. ( vagy más technikai Ok is van ami elkerüli a figyelmem?)
Ráfűzni A kereket és kész.
így nincs az ember nem lenne beszorítva kínálat korlátába és nem kell bíbelődni az adapterrel, aminek megoldását én se tartom biztonságosnak.Szerk: Most nézem hogy a villa papucs távolságuk nagyobb stornó ötlet
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #225083 üzenetére
Hát azzal nehéz versenyezni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #225067 üzenetére
Használtam 130-135 mm adaptert, a régi Merida Speederem 135-ös papucstávolságú volt, a Fulcrum Racing meg 130. Van hátulütője rendesen, szóval vigyázz vele. Stabilnak stabil, de mivel ez az adapter egy, a kerék egyik oldalára felrakható gyűrűszerűség (gyorszáras rendszerekhez jó, legalábbis az, ami nekem volt), így elviszi a kerék középvonalát 2,5 mm-rel. A küllőkkel lehet utána behúzni a kereket ismét középre. Nekem V-fékes volt a bringa, ott elég hülyén nézne ki a 2,5 mm eltolás, tárcsánál nem olyan látványos, de a középvonalra ott is törekedni kell.
Korábban kónuszos országúti kereket használtam (Shimano WH-R valami), ott egyszerűbb volt szétszedni a kereket és a két oldalra egy-egy 2 mm vastagságú távtartót betenni. -
szuszinho
őstag
válasz Hasaggymeg #225080 üzenetére
Nálam .mf nyert
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Erős autó, kerékpár és egy jó nő...mi kellhet több egy reklámba?! Az autós-bringás megbékélés jegyében.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
.mf
veterán
válasz vallas #225063 üzenetére
Nem haragszom én, csak vicces, ahogy terjed
Zsocy: szürreális, meg olyan nem túl bizalomgerjesztő, ahogy a kis kerekek és hosszú kormányrúd miatt sokkal kevésbé stabil, mint egy rendes bringa; de hozzá lehet szokni. Szerencsére az út egész sima, ahol meg nem, azt meg ismerem; na meg tizeniksz éve motorozok is, régen rendszeresen jártam versenypályákra, utána enduroztam, nem ijeszt meg a sebesség vagy ha nem atomstabil a járgány
Jó meló, szeretem is csinálni, de azért ennek is megvan az árnyoldala Kint lenni távol haveroktól, családtól, ha jó idő van, akkor menni kell kihasználni a lehetőséget (volt, hogy 11 nap zsinórban szünet nélkül), fent lenni ahol egyszerre van hideg és tűz a nap, készenlétben várni, hogy jöjjön valaki, aztán ha jön egy csapat bringás vagy motoros, akkor gyorsan végigfotózni és mindenkiről jó képeket lőni, napi 2.5-6k kép, lejönni a hegyről, visszamenni a szállásra, átválogatni a képeket, feltölteni, és marad pár óra aludni...
ReFleXx: 2696 m-en van a kanyar, ahol általában fotózni szoktam.
Kép az enyémről? Íme
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
fulton
addikt
válasz Ringman #225070 üzenetére
hüyeség, nem járnék jobban, tök ugyan az minden shinamo agy szinte, deore vagy 105 ös, ugyan az a golyó csésze...nincs semmi, esetleg a porvédelemben..de lényegében a beálltás kérdése a jó forgás, majdhogynem ugyan úgy szaladnak szerintem.
talán az ipari csapággyal nyernék novatec, csak annak borzasztó hangja van...üvölt mint egy sakál. nem olyan halk mint egy shinamo.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Ringman #225070 üzenetére
az van most. de nem vagyok elájulva a szabadon futásától, az első kerék az oké, de a hátsó láttam lazábbat is már tőle neten (de még tesztelem, kicsit csiszolódjon minden össze most lett ujrakenve).
csak a hang ami miatt nem akarok novatec et háta, mert az nekem hangos. deore kivül viszont 135mm nincs semmi. de most elgondoltam hogy lényegében egy deore tengelyére át lehetne ültetni az egész 105 öst, egy bal oldali 5mm hézagolóval. szerintem, elméletben
Lehet picit a hátsó váltót után kellesz állítani de az részlet..meg lehet kell egy gyűrű a 9 sebi kazetta alá.
ha sokkal szebben érezhetőbben futna a hátsó kerék megcsinálnámbár nem látom be hogy mitől futna jobban, mikor ugyan azok a golyók vannak benne. a csésze meg kónusz nem hiszem hogy annyira más lenne mint a deore-nak...
puhatolózom[ Szerkesztve ]
-
sz_abika
addikt
Valaki nem vett mostanában új, dobozos kerékpárt és mindemellett meg is tartotta a dobozát velem ellentétben? Évekig tologattam, költözesnel kidobtam, mostmeg ofc kellene
Az én kisboltomnal nincsen.[ Szerkesztve ]
PSN: xszabikax
-
gergo5991
őstag
[link] gondoltam megosztom (szlovák), lopott kellys bringák, hátha feltűnik határon túl, vagy esetleg valakivel szembe jönne.
másik: 1-2 év rollerezés után ujból ráültem a bicajra, és ha valaki azt mondja, nem lehet elfelejteni bicajozni, hát ezt nem mondanám tutira. Elsőre a széles kormányt kellett ujból megszoknom, a másik, hogy nem mellkas magasságban van a kormány, hanem inkább derék/derék alatti magasságba. Az első 20km-en olyan érzésem volt, mintha át akarnék esni az alacsony kormányon xD
Ahhoz képest elég jó tempót és távot mentem, de ez a vázméret kikészit. Ha jól néztem a 2014es cube attention 17es vázméretben 400mm a reach, ahogy látom azóta jelentősen átdolgozták ezeket az értékeket a 2021-22es modelleknél, csak nem rájöttek hogy kvára el van baszva? 176centi és 80-82cm belső lábhosszal hát hogy is mondjam. Mindkét kezem fullba ki van meretive, fáj a csuklóm, könyököm, nyakam, vállam..
igaz már a nyár közepén vagyunk, de lehet még igy is bele vágnék egy uj bicaj vásárlásába. -
Ringman
nagyúr
-
fulton
addikt
válasz fulton #225067 üzenetére
shimano Fh 105 r7000 milyen adapter kellene vajon hogy jó legyen a 135mm villámba?, meg akkor gondolom a gyorsszár is hosszabb kell. ?
de talán még az lenne a legjobb megoldás, ha megvan az agy, mindkettőben m10 es tengely van csak a 105 agy az 141mm a deore m10 tengelye meg 146mm. lényegében egy ilyen tengelyre kell átcserélni az agyat és kész, no meg 2.5mm távtartót tenni bal oldalra kettőt. nemde, vagy ez nem igy nem oké?[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Most nézem hogy lehet kapni hub adaptert, 130mm to 135mm ? f*a. már csak azért is lenne nagyon jó mert a hátsó agyban nem lennék ennyire bekorlátolva, ugyanis semmi választék nincs 135 mm nem tárcsa fékesben
mennyire biztonságos ez vajon, van itt aki használ?[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz deny330 #225064 üzenetére
Bocsi, közben eszembe jutott valami.
Volt pár éve egy XL-es Kellys Viper 50 2016-os bringám. Ezen a gyári kormányszár 105mm volt, a ttl pedig 620mm, HT angle 70. Nem tudom ez az infó segít-e, de: Az rémlik, hogy ez eléggé kényelmetlen volt akkoriban, pláne hosszabb túrákon. -
zsocy
őstag
válasz vallas #225063 üzenetére
Ott láttam én is, aztán elkezdett terjedni a többi csoportban is. Ha egyszer valami jól sikerül, akkor az jól sikerül :)
.mf Szürreális lehet azzal a kiskerekű izével 70-el menni! A helyismeret sokat számít, de ez akkor is durva. Ja, és tiéd a világ legjobb melójaparandroid, tudom én hogy szép csajok bringáznak, szerencsére ismerek is néhányat, itt inkább a kirakott árú volt ami feltűnt, azért is hittem hogy valami reklámfotó. Végül is az, jó reklám a bringázásnak :)
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #225045 üzenetére
2015-ös process lenne amúgy, nem 17-es, bár ahogy nézem sokat nem változhatott a geo. A baj az, hogy nem tudom kipróbálni, hajón jönne. Azért lenne jó, ha esetleg valakinek lenne XL méretben, akkor kipróbáltam volna amennyiben megengedi a tulaj persze.
időközben néztem mást, és szóba jött egy Transition Patrol bringa is, de utána olvasva rettenet mennyien panaszkodnak, hogy törik a hátsó lengőkar a hegesztés utáni résznél (2017-es évjárat kifejezetten). Néztem még GT Sanction Expertet is, de túl sokat magáról a vázról nem találtam. Ezekről esetleg valakinek valami infó?
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz ReFleXx #225056 üzenetére
Azért volt benne tekerés, a hajtűkből kigyorsításnál, mert siettem elérni a buszt Lett is tempó, 41.3 km/h átlag, 70.5 km/h max sebesség - azzal az "izével", ahogy pár napja egy outis csaj fogalmazott, akit külső íven előztem meg
Stelvio tetején ment előttem két srác jó tempóban, szép új tárcsafékes Bianchi outikkal, mentem én is utánuk. Van egy hosszabb egyenes rész (kicsit egyenetlen), végén egy nagy visszafordító, itt előztem meg őket, hallom, ahogy a srác már mögöttem röhögve-hitetlenkedve felkiált, hogy "WHAAAT?!?"
Utána lejjebb az Umbrail középső részének végénél a hídnál egy kisebb csapat bringás állt, vigyorogva nézték, ahogy jövök - hátranézve láttam, hogy bringára pattantak, hogy utolérjenek, de nem értek utol
Good timesZsocy: navazze jogdíjat kéne kérnem érte...
A kép igazi, de mióta itt vagyok tavaly + idén ő az első ennyire mellbő hölgy; de ettől még sok szép - és nyilván elég fitt - csaj szokott errefelé megfordulniFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
bAtt001
addikt
Sziasztok,
Pár hete vettem egy Neuzer Courier DT-t, ma nekiálltam hogy picit szélesebb gumikat rakjak a kerekekre, na ez volt a nagy hiba. Első kerék simán ment visszapattintottam a helyére simán az új abronccsal de a hátsó, na ott bajba ütköztem, már lefelé vétel közben is nagyon szorult a gyorszár a hátsó kereknél de vissza nem tudtam rakni sehogyan sem a kereket. Mértem centivel és a hátsó papucs távolság (ha jól mondom a nevét) 120mm kb az agy pedig 135mm széles, na most ez nekem nagyon sántít hogy nem kompatibilis a kettő, jól érzem? A váz lehet gyári hibás és ennek szélesebbnek kellene lennie? Neten olvasgatva már inkább 130 a mai standard.
-
.mf
veterán
válasz parandroid #225058 üzenetére
Ja, gondolom azért folding, mert így könnyebben befért a csomitartóba.
* buszra
Buszbérlettel kézipoggyászként felvihetem - rendes bringához vagy jegy van drágán, vagy éves bérlet még drágábban, havibérlet nincs. Környezet- és pénztárcabarát, na meg fun így lejönni, na meg azok a kommentek, elképedt vagy vigyorgó fejek(Az Umbrail-hágóról egyszer már átmentem a Stelviora, de a bringán van 6 sebesség (kb 50 / 14-28), nekem meg asztmám, ami az ottani 10-15%-os emelkedőkön be is jelzett, hogy ezt gyorsan felejtsem el, így több volt benne a tolás, mint a tekerés...)
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
parandroid
félisten
válasz zsocy #225057 üzenetére
Figyu, azok a csajok, akik fel tudnak tekerni a stelviora, azok általában jól is néznek ki. Azok, akiket én ismerek, és megtették, azok legalábbis kivétel nélkül fittek, és csinosak. Vajon hol az összefüggés? Nyilván aztán statisztikailag “mellben erősebbek” is akadnak köztük.
Amúgy ha jól veszem le a szitut, talán fotósként dolgozik a kolléga, és a bicajosokat fotózza?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
-
zsocy
őstag
Több helyen is szembejött ma ez a kép, gondoltam is hogy szép-szép de ez biztos ilyen szekszhirdetés amúgy. Akkor ez ezek szerint igazi, és tényleg ilyenek mennek fel a Stelvión?
Eddig is bakancslistás volt ott tekerni, most még inkább az lett
A folding bike eredményhez külön gratulálok, ok hogy ez egy lefele, de valahogy fel is ment az a bringa oda.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #225048 üzenetére
mostmár körbe fogom tekerni rongyal mikor mosom ott ahol bejuthat, egyébként azt néztem ennek a kazetta részét szét em lehet bontani, abban fut a csésze.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #225046 üzenetére
Víz lehetett attól lesz ilyen a zsír.
vallas... szégyelld ma... vagyis jó az a mez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #224860 üzenetére
Na tul vagyok rajta, vettem golyókat. Első es hátsó "agy general" egesz ráéreztem a kónusz beallításra gyorszarnál. Első kerék már rutinból :) a hátsóval bajlodtam kicsit nyüasznyi allítgatások , hátsóból nem tudtam többet kihozni ennyit tud (ha egy ruhacsipeszt rafogok a kullore akkor az is el kezd viasza fele fordulni)
Finoman fut, néha 1 1 kat kat hang felvillan(hátsóból) de ennyi. Előről semmi. Megnéztem a cseszéket hat van ilyen karmorasos nyom egy helyen. Elsőben nem láttam úgy semmit (az adta azt a fura hangot). De a lényeg, kipróbáltam terhelve es óvatosan azt mondom (legalabbis eddig) megszünt😁 a hang. Szóval sikerült a golyócserével megoldani egyelore, Ki tudja meddig A baj h beleéltem magam egy Nova A291 agyba 32 lukas. De így szerintem ez is tökéletes a bringára.
Egyebként így sikerült belőni. Korábban nem forgott ilyen könnyedén. Egyik sem kotyog.
Első kerék
Hátsó kerék
Német futok terhelve😁
---
Ez miért ilyen színű? Kapott volna valami zsiroldót (láncot amivel tisztítom volt h a fogaskoszorúra is öntottem, vagy vizet kapohatott)? Masik oldalt még a zöld zsir fityegett.( a hátsót 2 3 hobapja kentem ujra)[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #225035 üzenetére
Én nagyon sokáig M méretű bringákat használtam, 178cm-es magassággal és 86-os belső lábhosszal. Aztán ahogy elkezdtek laposodni a fejcsövek, jött egyre közelebb a kormány is, és kezdtem kicsit rövidnek érezni az M méretet. Kipróbáltam egy L-es méretet. Nekem sokkal jobbnak tűnik, túrázáshoz is kényelmesebb és a durvább csapatásokhoz is jobbnak érzem a hosszabbat. A mostani gépem 460-as Reach-el és 47cm-es nyeregvázcsővel rendelkezik. 65 fokos a fejcső. Tökéletesnek érzem a hosszát, talán még az se zavarna ha egy centivel hosszabb lenne. A nyeregvázcső kicsit talán lehetne rövidebb, de tulajdonképpen ezzel sincs gond, 170-es dropper van benne.
Én is mérethatáron vagyok, M és L között. Elnézve a 2017-es Kona process geometriát, ha magamnak választanék ebből, szinte biztosan L-est vennék. Azt gondolom, hogy jó lehet neked ezzel a magassággal az XL. Persze érdemes lenne ráülni, mert az 510-es Reach elég hosszú, jó nagy az ugrás a 475-ről. Én a magam részéről nem osztom azt az álláspontot, hogy mérethatáron feltétlen a kisebbet kell választani. Mondjuk nekem a magasságomhoz képest hosszúak a végtagjaim.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #225041 üzenetére
Miért kellene hanyagolni? Rengeteg mechanikus tárcsafék van például a RockRider bicikliken (Hayes, Tektro), rengetegen meg vannak elégedve velük. Az Avid BB5 és BB7 is híresen jók. Annyi a hátránya, hogy nem lesz olyan erős a fékhatás, mint egy hidraulikus féknél, de ez érthető is. Viszont a tárcsa előnye megvan, az időjárás független működés és nem kopó alkatrész mellette a felni. Meg azért valljuk be, a most kapható felnik közül a tárcsához való, ami ér valamit, magyarul normális kerékszett tárcsás. Felnifékesből Beretta és társai kaphatók. Harmadrészt meg a legtöbb vázon nincs már V-fék tüske, így nincs mit ragozni.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz deny330 #225035 üzenetére
átlépő
+ a magasságod= ezekkel nézd meg milyen méret ajánlott a bicóból.Esetleg kisebbet érdemes venni, ha határon vagy.
Nagyobbat semmiképp.Összetelósnál kicsit amúgy is nagyobb (az ideális méretű váz is), de még okés, nem fog zavarni.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #225034 üzenetére
Azért illene szétszedni, ha már kotyog.
(#225039) sz_abika Kónuszos esetén mindenképpen ajánlom megtanulni a módszert, mert amúgy is 1-2 ezrenként kéne, 500Ft a golyó kb., kónusz agyfüggő. Iparis esetén erősen agyfüggő és attól, hogy hol és milyen csapágyat raksz/rakatsz bele.
(#225040) Fall-N Mechanikus tárcsa hanyagolandó, de amúgy közlekedni a felnifék is elég. Van jó felnifékes agy is dögivel, az outisok is mennek valamivel
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #225000 üzenetére
Persze, valahol érthető. De ha jó agyat akarsz, szerintem mindenféleképpen olyat vegyél, ami tárcsafékes. Addig is tudod használni úgy hogy nincs rajta tárcsa. Egyébként nem kell rögtön a legdrágább tárcsafék, az elején elég egy mechanikus Tektro esetleg. De ha összeszénolod, lehet, hogy jobban jössz ki ha majd később veszel komplett biciklit vagy nézz alig használt alkatrészeket.
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #225034 üzenetére
Egyrészt szerintem egyről beszélünk, másrészt itt valami BP-n belüli út/bringaút kereszteződés volt a kérdés, nem? Az nem egy Csóvi ereszkedés.
Én nem tudok beülni, hosszú a váz.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #225036 üzenetére
Azt nézem, hogy az “L”-es process is vagy 1-1.5 centivel hosszabb, mint a mostani Reign-em. Így akkor nagyon lutri lenne az XL..
-
-
deny330
aktív tag
Sziasztok!
Van valakinek a fórumozók közül 2015/16/17 évjáratú Kona Process 153 bringája? Jövőben szeretnék venni egyet, meg is van a kiszemelt, viszont XL-es, és picit félek, hogy esetleg nagy lesz. Jelenleg egy Giant Reign X0 2014 “L” bringám van, én magam pedig 188cm vagyok. Néztem specifikációt, ha minden igaz a TTL (Top tune lenght) csak 5cm-el lenne nagyobb, amit rövidebb stucnival talán lehetne korrigálni. A mostani bringámon 70mm-es kormányszár van, és így kényelmesnek érzem. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #225028 üzenetére
Egy chopperszerű hintalowal (vagy állít6ó nyeregcsővel) biztos nem kellene de enyémmel a 7végén az NHH-ról Csovi felé az elején már be-be kellett ülnöm...a Naszályról meg mikor kollégám lehozott a szikláson konkrétan végig a hasam volt a nyergen.
#225029Talala...így néz ki láncvonalban?
#225031sz_abika...ahogy ivana kolléga írja, ha kónuszos akkor hézagolás csökkentésével (itt illik takarítani és újrakenni), ha meg zárt csapágyas és már zavaróan kotyog akkor a csapágy(ak) cseréjével. A "karbon villát" pedig ne "húzd" jobban (gondolom itt a kerék rögzítésére gondolsz) annak semmi (zárt csapágyak zömében), vagy csak másodlagos (kónuszos agyak esetén) hatása van arra a kotyogásra.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz 6030D #225028 üzenetére
A ritkán használt Levónál volt múlthéten egy nyereg mögé szorulásom
Ismeretlen erdő széle lefelé, be kellett mennem a járdára, kanyargós, teli bokrokkal... még átfutott, h le kellene engedni a droppert, mert mintha túl nagy szintkülönbség jönne.... azt k-va... megállni már nem lehetett, ugratni sem kanyarban... hátra a nyereg mögé helyzkedve "estem" lefelé az első kerékre... megúsztam zakózás nélkül. Kicsit megszeppenve próbáltam visszamászni a nyeregbe, de odaszorultam, nehezen ment
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
sz_abika
addikt
Kotyogó első agyra mi a gyógyír? Jobban nem merem meghúzni már a karbonvillát, de van egy holtjátéka a keréknek így is.
PSN: xszabikax
-
Talala
senior tag
válasz Hasaggymeg #225025 üzenetére
Szemre nem látok deformálódást a füllel kapcsolatban. Talán annyi, hogy a gyorsszár meghúzásakor mintha a fül és vele a váltó is hajolna picit. Leszerelve se látom, hogy a fül deformált lenne.
-
6030D
őstag
válasz velizare #225016 üzenetére
Padkára eleve úgy illik felmenni, hogy felemeled rá az első kereket, a hátsót meg vagy megemeled, vagy ha nem megy, akkor próbálod minél inkább tehermentesíteni azzal, hogy kiállsz a nyeregből és a kormányra/kezeidre helyezed a súlyt. Felfelé nem kell fékezni, tehát itt nincs gond. Lefelé meg ha eltolod hátra a súlypontod (nyeregből ki, kar kinyújt, hátra eltol minden), akkor nem fog beülni az eleje.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ivana
Ármester
válasz flash- #225024 üzenetére
Jaja swissstop, kool stop vagy campa gyári. Akkor is érdemes cserélni, ha simán csak régi. Amit kerülni kell az a shimano, mert amúgy a fékjeik teljesen jók, de a felni fékes fékpofáik valami katasztrófálisan gagyik tudnak lenni. Plusz jogos, hogy a gumi sokat számít. Egy gagyi országúti gumival a száraz úton is megcsúszol.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Talala #225021 üzenetére
Hogy őszinte legyek nem tudom azt a mechanizmust elképzelni úgy meghibásodni, hogy ne húzzon eleget bizonyos fokozatoknál. Én eddig azt tapasztaltam, hogy olyan esetekben mikor a sor végein jól váltott és a sor belsejében, közepén keveset/sokat húzott, vagyis ott kezdett el vacakolni mindig a váltófül volt a ludas, vagy görbe, vagy csavarosan állt. 300 km=új. ...azt amit szemmel látsz semmit sem jelent, bizonyos pozíciókban csalóka a váltó mozgása mely előre/hátra és jobbra/balra is mozog egyszerre.(paralelogramma?)
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz fulton #224899 üzenetére
milyen fék? országútinál nagyon sokat számít a fékbetét, ha nem márkás akkor érdemes kicserélni ilyenre,
nekem csak a gyári Axis Specialized patkófék van, (állítólag textro gyártja) de ezzel a betéttel nagyon komolyan fog.különben én a kanyarodásra kanyarodástechnikára álltam rá, ha jól kanyarodsz jó szögben és döntöd jobban a kerékpárt mint ahogy biztonságosnak éreznéd elsőre, akkor be lehet azt szépen venni nagyon kevés fékkel vagy fék nélkül. szerintem a jó gumi is sokat számít persze.de az emberek sokkal kevésbé dőlnek be kanyarba mint ahogy lehetne (nézz meg csak egy outi versenyt ott milyen sebességgel dőlnek,na most nekünk hobbistáknak fele akkora sebességgel se sikerül úgy bedönteni)küllő:
én 92 kilósan outiban hátul 28 küllő van , elől 24 és valami irgalmatlan masszív, mentem már bele elég erős bukkanóba nagy sebességgel, kátyúba, sehol egy nyolcas ,semmi, trekkingen aminek masszívabb a kereke, ott a küllők alattam gyakran pattogtak el...[ Szerkesztve ]
-
Talala
senior tag
válasz Hasaggymeg #224907 üzenetére
Nálam pont ez a helyzet. Szemmel láthatóan bizonyos fokozat(ok)on kisebbet mozdul a váltó 1 kattintásra. Már mindent kipróbáltam. Ferde fül (esetleg váltó), új bowdenezés, házzal együtt, másik hátsó váltó, másik lánc. Bár a komplett hajtás együtt kopott ~300km lehet bennük. Egyedül a karra nem gondoltam. Ez a hiba javítható vagy egyszerűbb ha szerzek egy másik kart? Látok használt piacon 3x9es párt, épp jó lenne. Ennyit még ráköltenék, mert piszkosul bosszantó, hogy nem lehet hibátlanul beállítani a váltást.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz velizare #225016 üzenetére
Az csak az egyik veszély, vagyis, hogy "beragad" a lefékezett kerék és repülsz, csúszol, a gyakoribb az, hogy szétkúrod a felnit...képzeld el van egy a határon tapadó fékezett első kereked mely az akadálynál (pl. padka felfelé) vagy egyből sokkal jobban fog tapadni mint előtte, vagy először megszűnik a tapadás (padka lefelé, kátyú eleje), majd hirtelen marha erősen tapadni kezd (padka után aszfalt, kátyú túlsó széle). Autóval is ez a helyzet, közvetlen a már mondjuk későn észrevett kátyú, vagy fekvő rendőr előtt muszáj pillanatra felengedni a féket ne fékezett kerekeknek kelljen elviselni a sokkot.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Napfénysüti #225018 üzenetére
szerintem a régebbi cx-felniken se 32 küllő volt, pedig azok kaptak rendesen.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #225007 üzenetére
ha nem túrázol 150 kilóval, akkor nem kell ennyi küllő sem, jelenleg sokkal merevebbek a felnik, mint régebben.
egy csomó gravel felni is 24 küllős (gyári nuroad mondjuk 28 volt).
persze felnifékkel nehezebb dolgod lesz, kisebb a választék (csak outihoz való felniből lesz több), marad a touring, de az 32-36 küllős legtöbbször.
kerámia csapágy az a tipikus snake oil, átlagembernek teljesen felesleges.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #225015 üzenetére
tehát itt azt kell kivédeni, hogy amikor az első kerék hirtelen beesik, át ne essek rajta, igaz? és melyik a rosszabb opció, hogy átesek rajta, vagy hogy az elengedett fék miatt megnőtt fékúttal még pont kikerülök egy kikanyarodó autó elé? utoljára az előbbit vállaltam be.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz velizare #224933 üzenetére
El kell engedni egy tizedmásodpercre a féket, akár a túlgyorsulás bevállalásával amit rögtön utána majd kompenzálsz mert fékezve menni neki komoly akadályoknak meglehetősen extrém terhelést ró a teljes rendszerre, beleértve téged is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Nutra #225003 üzenetére
erőteljes fékezés közben, ha éppen jön egy gödör, vagy hirtelen lesüllyed az út. nem tudom elkerülni. mondjuk hogy a kerékpárút szintje meg van emelve a keresztező úthoz képest, és a keresztezésben hirtelen lesüllyeszik arra a szintre. pl. [link]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #225011 üzenetére
54,140/80, nemtom, nemtom és nemtom. ...ez korábbi kép, akkor még nem (vagy csak átlátszó?) volt.
#225012jjeahh...ha törögetnének kifelé biztos kevés lenne, korábbi 32 küllős Alexrims egyik küllője úgy szakadt ki menet közben majd infarktust kaptam (csattant mint állat), de a keletkezett nyolcast kábé 5 perc alatt kiszedtem a multikulcs küllőkulcsával...nem tudom 24 küllővel is menne. Amúgy meg nehéz lehet sok küllővel elfogadható súlyú szettet összeállítani is, hacsak nem karbon, vagy rongyküllők akkor bizony az acél elég nehéz.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #225010 üzenetére
Haveromnak szoktam mondani, amikor állandóan kitöri pár küllőjét, hogy amíg pótolja, menjen nyugodtan, hisz ha a küllői felét kidobja is több lesz, mint a mavic kerekemen . Ezek a mavic kerékszettek 24 küllővel is nagyon masszívak, nem is értem minek több.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
arcitec
addikt
válasz Hasaggymeg #225010 üzenetére
Pulzus, vérnyomás, véroxigén, vércukor, VO2 max?
Hova lett a vázról a múltkori 2 fekete pötty?[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #225007 üzenetére
Én 81 kg+12-13 kg ruha, felszerelés és bringa a küllőim száma meg...ööö...24. Ja, és időnként adok neki rendesen. [kép]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
egyébként azt nézem hogy néhány novatech hiába ugyan az a típus más festésű, ezek ugyan azok vagy más hol készültek?
-
fulton
addikt
válasz Lami66 #121264 üzenetére
Tudom nem mai hsz- de épp olvasgattam vissza, Te hol veszed a novatechez a kerámia agyakat? (tudsz adni esetleg linket? (gondolom aliról - áfa vám nem szokott rá menni?)
Azt miből lehet megnézni hogy adott novatec agyhoz milyen kerámia csapágy kell?
Jól látom ilyen 30k egy kerámia csapágy? hát ilyen sem lesz nekem.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #225006 üzenetére
Szerintetek a 32 es küllő előre rendben lenne, nem hiszem hogy nagyon sokat nyomna a latba az a 4 küllő mit gondoltok? (én 81 kerékpár 18 kila)
-
-
Akellla
tag
Sziasztok. Új bringa vásárlásán gondolkodom,29 es Mtb szeretnék mindenesnek a keret max 350 ezer,de ha olcsóbb az nem baj.Tudnátok olyat ajánlani ami normális tartós alkatrészekből van összerakva ? Köszönöm a segítséget. Üdv.
-
nemeth989
senior tag
Valaki ismeri a Visegrádi utakat? Holnap reggel indulnék egy kis túrára, felmegyek a Fellegvárba, az az egyik terv, de utána bármilyen útvonalat szívesen fogadok.
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
Nutra
tag
válasz velizare #224933 üzenetére
velizare ilyenkor = elsokalt kanyarnál? Felkelsz, leporolod magad és elgánsal eltekersz (ha tudsz)
Inkább elkerülni próbáld. Arra pedig: Oda mész, ahova nézel elv.
Mindig azt nézd, ahova menni akarsz, ne az akadályt (gödör, padka, fa, bármi), mert jó eséllyel eltrafálod.
Régen kiskorú gyermekem tök egyenes bringaúton így vert telibe az út melletti min 20m-enkét lévő oszlopok közül egyet szerencsére baj nélkül) -
fulton
addikt
válasz fulton #225000 üzenetére
Bele kerult 2 óramba mig belőttem a kónuszt elol hatul úgy h se ne kotyog de induljon el magától. Egy satu kene hozza igazsag szerint
V fskes dolgokban már nem nagyon gyartanak semmit. Van itt pár agy es annyi. Azert ez a nova nagyon vaj volt kézben, terhelve nem tudom milyen, meg felszerelve.
Próbaltam youtun vadaszni vidiket de csak ezt talaltam.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest