Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
- Alig két nap múlva konzolokra is befut a Star Trek Legends
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
xy.zsolt
őstag
válasz INTELligent #178499 üzenetére
Egyszerű a válasz....ne foglalkozz a platform pedálhoz állított nyeregmagassággal...mivel tök mindegy mi volt, hiszen az függött pl a cipőtalpad vastagságától is amiben éppen tekertél. Szóval kezd el beállítani a patentpedállal és az ahhoz használni kívánó bringáscipőddel.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
INTELligent
senior tag
válasz xy.zsolt #178483 üzenetére
Az SPD itt most a patentpedál kategória akart lenni rövidítve .
Akkor ahogy látom, nyereggel (hogy a platformpedálhoz képest ha patent-ra váltasz, akkor hogyan kell mozgatni/kell-e mozgatni) kapcsolatban megosztóak a vélemények/tapaszatlatok.
Köszönöm mindnyájatoknak! 6030D, itouchfan, xy.zsolt, jjeahh
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #178497 üzenetére
fenntartom a jogot rá, hogy mások tudnak egyenletesen tekerni, csak én nem
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #178493 üzenetére
Nálam akkor szól úgy ha kigyorsítok, vagy van erőm egy rövid emelkedőn kiállni és tépni a kormányt mint állat, a hosszú, pörgetős meneteknél már egyenletesebb a tekerés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
senior tag
-
bajaki
őstag
válasz ivana #178492 üzenetére
Valóban, igazad lehet.
Elvileg ez van benne: ASSES AE963RDQ
(Egy Neuzer X400 tesztben ezt találtam, szerintem a sima 400-é is ugyanez.)Igen, ezekről a Suntour telókról nem sok jót olvastam, de ebben a kategóriában nem is nagyon láttam mást. Lockoutolva mennyire használható/megbízható?
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #178338 üzenetére
Pont ugyanez jutott eszembe, amit írsz.
Aztán kicsit játszadozva a gear calculatorral megnézve a 32:10 és 34:10 áttételekkel a cadence-hez tartozó sebesség értéket és kijózanodtam. Nekem nem tűnnek a különbségek számomra olyan nagy durranásnak (magamból kiindulva 27,5 illetve 29 kerekeket néztem 2,4-es gumikkal).
Most az, hogy 100-as pedálfordulatnál 44,8 vagy 47,7 km/h jön ki (29"-el). Hát nekem ez a 2,9 km/h különbség már teljesen indifferens.
Persze, aki versenyez, vagy kom-ozik az biztosan másként gondolja. -
6030D
őstag
válasz INTELligent #178472 üzenetére
Nem vagyok pro, nem tanultam, csak tovább adom a tapasztalatokat. Lehet, hogy a vízszintes láb a jó, az is lehet, hogy nekem picit előre billen, amikor azt mondják, hogy nyomjam lejjebb. Illetve elképzelhető, hogy outin, síkon vízszintes kell, de mondjuk amikor montival mászol a meredeken, akkor meg le kell nyomni.
Kint is lehet próbálgatni persze, én is szoktam néha kinti tekerés közben is ezzel játszani. Pl jön egy emelkedő, és akkor azon 10 tekerés bal láb, vissza csatol, majd jobb láb 10 és megyünk tovább. Dekázás ugyanúgy megy.gabro0: gondolom arra gondolsz, amikor billeg valakinek a csípője. Attól is lehet, de inkább attól van, hogy elöl nagyobbat nyomsz a lábaddal. Szintén görgőn lehet vele szórakozni, ott is más a hangja a guminak, illetve meg lehet csúsztatni a gumit is.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz itouchfan #178485 üzenetére
Van aki azt írja, hogy lejjebb, én feljebb emeltem és nekem megfelel .
Más: tegnap éreztem, hogy a köveken mintha koppan a felni, lecsekkoltam és kb. 0.20-0.30 bar-t esett a nyomás. Felpumpáltam és csak most jutott eszembe, hogy nézzem meg lapos-e a gumi, de szépen tartja a nyomást. Nem is látok egy lyukat sem sehol, de gondolom valami apró defekt lehetett a szokásos gumigyilkos ösvényen . Szerintem amúgy tubelessel gyakoribb a defekt, mert a tüskék meg egyebek nem két réteg gumit kell átszúrjanak (külső-első), hanem csak egyet, ugyanakkor kb. soha nem kell terepen leszedni a külsőt defekt miatt és ez király.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FireKeeper
nagyúr
Ha már itt vagyok, kérdeznék is.
Kálváriám a Merlin Malt vázzal folytatódik. miután megérkezett az Aliexpresses kormánycsapágyam, úgy tűnik, a méret problémám megoldódott (52mm külső átmérőjű helyett 51.8-as kellett). Viszont egy olyan problémám van, hogy a felület amire felül, nem tökéletes. egészen pontosan, az egyik irányba egyáltalán nem billeg, viszont a másik irányba egy kicsit igen. ebben a videóban nagyon jól bemutatják, hogy mi a gondom. a billegés mennyisége amúgy kb olyasmi, mint ami a videóban a kiindulási eset.
kérdésem a következő: ez mennyire nagy probléma, ha így hagyom, és így szerelem össze a csapágyat? ha meg húzom olyanra, hogy ne legyen holtjáték, emiatt nem fogja kikezdeni a csapágy a fejcsövet?
illetve ha probléma, akkor tudtok esetleg olyan szervízt, akinek van a videóban látható szerszáma? az esetemben még annyival nehezül a helyzet, hogy az én vázamnak kúpos a fejcsöve, és pont az alsó oldallal van probléma. itt a kisvárosban két szervíz van, mindkét helyre elvittem a vázat is meg a csapágyat is, azt mondták szerintük jó lesz így is, ennyi benne van, viszont szerszámuk az nincs, sőt nem is hallottak még ilyesmirőlsteam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
bajaki
őstag
Sziasztok!
Szeretném lecserélni a Schwinn Csepel 26-os Cruiser bicajomat (3 sebességes agyváltós). Különösebben nincs vele bajom, de nem a szívem csücske a cruiser stílus.
Azt tudni kell rólam, hogy nem vagyok egy kis termetű alkat, jelenleg 185 cm/~115 kg körül vagyok. De már haladok a jó úton. Az életmódváltásom fő eszköze a diéta mellett a bicaj/bicajozás. (Eddig -25 kg.) A cél majd egyszer a tartós 90 kg.
Nyáron, jobb időben heti több alkalommal járok tekerni, általában 1 órát, vagy 20 km-t. Emellett munkábajárásra használom a bicajt főleg. A kséőbbiekben szeretnék nagyobb túrákra is elmenni, szóval a trekking stílus lesz nekem való.Elsőre a Neuzer Firenze 400-ast néztem. (megtetszett, hogy elől-hátul tárcsafékes, Deore váltok vannak rajta) Aztán elkezdtem olvasgatni a témában, és rájöttem, hogy ekkora súlyhoz (meg amúgy is), kazettás hátsó agy lenne ajánlott. Ennek a feltételnek a Neuzer Firenze 300-as felel meg, ezen viszont csak Altus, Acera és Alivio cuccok vannak, valamint "csak" V-fékes, cserébe jóval olcsóbb.
Mit gondoltok? Vállalható a Firenze 400, vagy inkább hagyjam a menetes agy miatt?
200k fölé nem igazán akarok menni, valamint olyan helyről akarom venni ahol elfogadnak SZÉP-kártyát, mert a kerékpár egy részét arról fizetném.[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz 6030D #178469 üzenetére
Az a gumihang nem a nyeregben ugrálás miatt van? Tehát nem a nyomatéktól függ, hanem az egyenetlen tekeréstől, ami végül is a "nyomatékcsúcsokat" okozza.
Más: múltkor kicsit lapos volt a gumim, mondom fújok bele (városi bicajomról van szó, montinak lehet csúfolni). Rádugom a pumpát, uh... 1,0 bár.
Emlékszem jjeahh írta korábban milyen nyomásokon megy, én meg csak csóváltam a fejem, hogy tud a felnin menni Szóval becsapós, országútin a 4 már puha.[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
válasz INTELligent #178482 üzenetére
Én úgy tudom, hogy pont feljebb kell állítani egy kicsit (fél centi, centi max).
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
xy.zsolt
őstag
Ma biztos nem fogok tekerni....olyan hideg szélvihar van, hogy a hétpróbás, kijárós macskám az ajtóból egyből fordult 180fokot
És mihez képest kell-e az spd-vel feljebb vagy lejjebb állítani a nyeregmagasságot?
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz INTELligent #178482 üzenetére
Soha nem használtam spd-t...ezért nem tudom. Amúgy lehet az egész hét tett be mert ugye pár nappal előtte ennél durvábbat tekertem, igaz síkon (80km 36os átlag) meg volt közben egy erős szeles tekerés is, az sem lassan. Szóval csak azt akarom írni, hogy lehet az 1-2 mm most pont lényegtelen volt....nem azért éreztem tegnap a csípőmet picit
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
INTELligent
senior tag
válasz xy.zsolt #178479 üzenetére
Köszönöm!
Huh, mondjuk az nem volt piskóta . Itt írta valaki korábban a topikban, hogy spd-hez egy kicsit lejjebb engedte a nyerget, ennek van létjogosultsága, vagy maradhat ugyanakkorán?Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
FireKeeper
nagyúr
válasz ZolkoW #178480 üzenetére
ebayen a legolcsóbb, kissé shady eladó (összesen 600 értékelés, bár jó százalékkal) 28k-ért adja a spyre-t és 40k-ért a HY/RD-ot.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
ZolkoW
őstag
válasz FireKeeper #178478 üzenetére
Mennyiért nézed a Spyre-t, és mennyiért a HYRD-ot?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
xy.zsolt
őstag
válasz INTELligent #178472 üzenetére
Szombat óta én is érzem a csípőmet....az a közel 35-ös átlagú 85km 420m szinttel kicsit megdolgozott. Előtte a nyerget emeltem 2mm-el, szóval 1-et az is csúszik vissza. Ilyen apró változtatásokon is múlhat, hogy valami tökéletesen jó vagy éppen nem. Sok sikert a pedál állításhoz.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz nexus6 #178474 üzenetére
elég sokat őrlődtem, hogy én is ezt vegyem-e, vagy inkább mechanikus/hibrid megoldást, de végül az utóbbi mellett döntöttem. igaz, így a fékem szarabb lesz, de spórolok vagy 70ezret a hidroshoz képest, és a fvk fogása is jobb lesz. a fvk-t már meg is vettem, Microshift Centos 11, a fék meg vagy TRP Spyre vagy HY/RD lesz attól függően hogy mennyire akarom végülis csóróra venni a figurát
amúgy egy igazi öszvér ez a Centos 11, mert a formája/fogása olyan SRAM-os, a váltás módszere olyan mint a Campag (nagy pöcök a nagyobb tányérra a fékkar mögött, kis pöcök a hüvelykujjnál kisebb tányérra belül, a fékkar meg csak fékkra), viszont Shimano 11seb-el kompatibilis és fele annyi volt mint egy pár R7000.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
ivana
Ármester
Ennyiért simán kapsz valami 9 sebi campát ezerszer jobb vázzal.
(#178466) tacto Az árban drágább, mert újabb, mint egy 10 sebi campa. Cserébe maga a szett is gagyibb, a váz meg szinte biztosan. A szett amivel szerelik általában meghatározza milyen a váz. Olcsó szett olcsó váz, drága szett jó váz.
(#178469) 6030D Hiába csinálod jól, akkor is jóval nagyobb lesz a nyomaték vízszintes hajtókarnál, mint függőlegesnél.
[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz rétisün #178409 üzenetére
Még egy kérdés a féktárcsa záróanyához: ha az én bringámon a záróanya fogazása belső, akkor olyan féktárcsát, amin ez külső, fel tudok rakni? Nyilván a megfelelő záróanyával, gyorszáras kerékhez hol lehet ilyet kapni, mert olyat nem találok.
Egy ilyen középcsapágyhoz való szerszámom van, ez jó hozzá?[ Szerkesztve ]
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
nexus6
aktív tag
válasz FireKeeper #178471 üzenetére
de a fvk az rs505, nekem megfelelő lett. a fogását kritizálták sokan az r7000-hez képest. nekem az első komolyabb fvk-m, így pont jó a váltó még folyamatos állítás alatt van, de eddig szépen vált. ahogy anno néztem kompatibilis az rs505 az r7000-el, és jelentősen olcsóbb azért döntöttem ez mellett
Ezért szeretem a fórumokat, ezerszer jobban értenek az agytrösztök a dolgokhoz, mint egy helpdesk vagy az információ :)
-
flash-
veterán
válasz 6030D #178469 üzenetére
azt hittem a szél az oka(legalábbis az is), mármint ha nincs szél egyenletesebben tekerünk, és hát eleve jobban hallani a gumi menet gurulását mert nem fújja el a szél a hangot, mig pici szélben sem hallom már, és az a szakaszos fújás miatt megtöri a hajtás egyenletességét, de akkor lehet csak én képzeltem be
[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz bringasisti #178463 üzenetére
(#178463) bringasisti : Köszi, épp, hogy nem áll lejjebb a sarkam, csak a linkelt cikkben pont ezt ajánlották, ami nekem természetellenesnek tűnt.
(#178464) ZolkoW: nem kompenzálok, nem is áll fent. Épp azt próbáltam leírni (ezek szerint nem sikerült túl jól ), hogy a linkelt cikkben ezt javasolják, de nekem nagyon nincs úgy a lábam. De akkor nem is nagy baj.
(#178467) xy.zsolt: akkor eszemben sem lesz lesüllyeszteni a bokámat. Hál' istennek, úgysem tűnt túl kényelmesnek. Köszönöma tippeket, akkor majd rápróbálok. Amúgy egyetértek veled, hogyha nem húzom, akkor nincs sok értelme a becsatolásnak. Még a stoplit kell majd kicsit igazgatnom, mert szombat óta eléggé érzem a térdem.
(#178469) 6030D: öhmm, akkor mégis kell a sarkat lefelé is mozgatni? Akkor a linkelt cikket el lehet kb fogadni? Köszi, infó eltárolva. A montis hasonlat szerintem nagyon szemléletes (szoktam is tapasztalni, igaz ott platformpedálom van, és marad is ).
Hát igen, görgőm az nincs (ilyen esetben van értelmes módja a helyes bokapozíció gyakorlásának?) . Múlt héten volt egy Elite egész jó áron a narancs apróhirdetési oldalon, gondolkodtam, hogy megvegyem-e, de egyelőre még nem tudom elképzelni, hogy én azt élvezzem (mondjuk tavasszal még az outival is így voltam, aztán tessék ). De abban igazat adok neked, hogy ott lenne a legkönnyebb megtanulni, mert akkor csak arra kell figyelni.Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
FireKeeper
nagyúr
válasz nexus6 #178456 üzenetére
azok nem RS505 fékváltók? nem akarok szőrszálhasogató lenni, de az szigorúan véve nem része az R7000 groupsetnek. én is néztem őket mert kb feleannyiba kerülnek mint egy pár R7020 hidraulikus kar, de végül nem vállaltam be, mert olvastam, hogy a váltás része nem olyan jó mint az R7000-nek. amellett hogy ergonómiában sem a legjobb, nagyon előre nyúl a kar, ráadásul szerintem elég csúnya is
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
6030D
őstag
válasz ZolkoW #178464 üzenetére
Görgőn a legjobb gyakorolni, mert semmi másra nem kell figyelned. Akkor lesz a leghatékonyabb a tekerés, ha minden pedálállásban tudsz mindkét lábaddal megfelelő irányban erőt kifejteni. Elsőre durvának tűnik, de járni is megtanultunk, aztán futni, és közben még levegőt sem felejtünk el venni.
Ami technikákat én kaptam:
- egylábas körbeforgatás, figyelve arra, hogy ne csak lefelé toljon a láb
- húzás gyakorlása, két lábbal: mintha a térdeiden dekázgatnál egy labdával
- vádli bekapcsolása a hajtásba: mintha lehúznád a talpadról a rágót/kutyagumit a lépcső szélénA lábfejed meg folyamatosan mozog, tehát a sarkad is fel/le. Rám például mászásnál szoktak szólni, hogy feszítsem le a sarkam (+zárjam a lapockát).
Montisoknál figyelhető meg aszfalton a puha gumi miatt, hogy egyenletes tempónál van egy hangja a guminak (wum-wum-wum ). Na, rám is rám szólnak, hogy forgassak már körbe. Ha minden pedálállásban fejtesz ki erőt a hajtásra, nem lesznek "nyomatékcsúcsok". Nem tudom leírni jobban, remélem érthető.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
xy.zsolt
őstag
válasz INTELligent #178461 üzenetére
pl úgy, hogy normálisan ráhajolsz alsófogásban a kormányra és egyből jobban érzed, hogy húzod is a pedált. Eleinte fárasztó lesz, de szoktatni kell hozzá magad. Vagy pl úgy tekersz, hogy csak húzod és nem taposod...pl 5 percig csak a jobbal aztán ballal. Trekkinges fogáspozicióban is van különbség, de én lent fogva jobban éreztem, hogy mi mikor dolgozik. Normál esetben a sarkad pedig akkor szokott már csak lejjebb lenni ha piszok fáradt vagy....arra mondják hogy "rúgod a pedált"...szóval amíg lehet legyen feljebb. SZERINTEM De majd írnak mások is hozzá talán.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
ZolkoW
őstag
válasz INTELligent #178461 üzenetére
Tudtommal vagy vízszintesen, vagy lefelé kéne állnia a lábujjaknak. Nem lehet, hogy alacsony a nyerged, és azt kompenzálod a bokád állásával?
A hajtásnál meg talán a körkörös lenne a legmegfelelőbb, én nem erőltetem kifejezetten a húzást, nekem az elég természetellenes terhelésnek tűnik, úgy értem, a térdünk nem teljesen erre van kitalálva.. de -főleg single speeden, ott sok a kiállva tekerés- persze én is bele-belehúzok, de nem élvezem
Olyanról is olvastam, hogy van, akinek az edzéstervében (görgőn) benne van olyan, hogy mondjuk 1 perc egy lábbal tekerés, aztán másikkal... más meg azt mondja, ez kifejezetten felesleges. Mindenesetre ha kipróbálod, jobban rá lehet érezni, milyen a körkörös, és milyen, amikor nem úgy hajtod.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bringasisti
őstag
válasz INTELligent #178461 üzenetére
Természetesen teljesen más a hajtás. Az hogy a sarkad lejjebb ál az arra jó hogy 100 méterről utánad kiabálnak hogy lóg a sarkad! Azt kell gyakorolni hogy mész egy combos emelkedőn akkor meg tudd csinálni hogy a pedált nem nyomod lefelé, csak húzod fel 2-3 fordulat erejéig. Így meg tudod oldani hogy mikor savasodik a lábad különböző izom csoportokat dolgoztatsz és így friss vér megy a lábadba. Lassú pedál fordulaton lehet gyakorolni és utána ha pörög a pedál akkor is menni fog
BENEFON DELTA--------N8
-
INTELligent
senior tag
Lehet láma kérdés lesz, de nem kíméljetek : becsatolva változnia kellene a pedálozási technikának? Mert gondolom ha már adott a lehetőség, hogy felfelé húzva a pedált is besegítsen az adott láb, akkor ezt ki kellene használni. Egy rövid ideig kipróbáltam tegnap, de fura érzés volt (és nem tudom, hogy mennyire célravezető)- A megérzésem az, hogy ez a helyes út, de nem vagyok biztos a dolgomban.
Általánosságban pedáltechnikát illetőleg: olvastam olyat, hogy amikor lefele nyomom a lábam, akkor a sarkat lejjebb kellene nyomni, mint ahogy a lábujjak vannak. Ez így valid? Ha igen, hogy áll rá erre az ember, hogyan érdemes ezt gyakorolni?
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #178452 üzenetére
Érdekes, mert igaz én csak vészhelyzetekben használtam, de már több éve megvan és semmi baja a gumiknak.
(#178453) atti29...most éppen ilyent vettem, eddigi legjobb lámpám. Hamarosan kipróbálom majd terepen, erdőben, sötétben is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #178455 üzenetére
Schwalbe Performance széria nem tartós annyira (az EVO sokkal jobb), nálam is egy szezont bírtak, ráadásul könnyű kivágni, de ezt is tapasztaltad te is. Ugyanakkor nálam a legdrágább hiper szuper Rekon még kevesebbet tartott, kb. minden tekerés után elszörnyedtem, hogy már megint lekopott a bütykökből egy adag . Ha ez nem elég, szerintem a gördülési ellenállása is szörnyű volt. Én most a Pirelli felé hajlok, ha szétmegy a hátsó, valszeg azt veszek . Amúgy a te igényeiddel valszeg én már rég Vittoria Barzo-t nyúznék, elvileg tartós, terepen is jó, aszfalton is jó és most divatos márkának számít, menő a Vittoria logó a gumin, meg a szürke/barna oldalfal. Bár ahogy elnézem te nagyon Maxxis felé hajlasz, akkor vedd abból ami megfelelőnek tűnik és kész... a Forekasterrel mi lett?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nexus6
aktív tag
régebben én is többször kérdeztem a régi cube sl road race miatt, sikerült jó áron eladni mert nekem kicsit nagy lett. aztán elkezdtem a silex projektet. szépen apránként jöttek az alkatrészek és a tesóm megépítette. azóta mennek bele a kilométerek. imádom. kicsit olcsóbb lett mint a gyári és r7000-el van építve. és köszi hogy olvastam a koskormányos ajánlásokat mert tényleg kényelmesebb a 3 fogás.
más: az egyik hölgy ismerősöm keres hasonló gravel vagy endurance országútit, ami kényelmesebb. nem sokat szánna rá, mennyi lehet a legalsóbb ár ahol kb egy tiagrás gépet lehetne kapni? egy-egy levetett sora vagy clarist látok, de annyira nincs most még normális outi sem a piacon vagy ami van az pont kicsi vagy hatalmas vázméretű vagy piszok drága.[ Szerkesztve ]
Ezért szeretem a fórumokat, ezerszer jobban értenek az agytrösztök a dolgokhoz, mint egy helpdesk vagy az információ :)
-
trialboj
őstag
Segítség kellene gumi ügyben. Tegnap megadta magát a schwalbe Racing Ralph hátsó alattam, (nem a kék csíkos) megálltam tolni egy lángost, majd mikor indultam volna eltoltam a bringát a szemetesig, és elkezdett ereszteni a levegő, spriccolni a tej, amit megforgatva elállítottam, de utána tovább eresztett menet közben is összekenve a vázat, megálltam h felfújjam, akkor láttam hogy legalább 3 helyen nedves a gumi. Eléggé szét van repedve pedig 1 évet volt használva, kb 5-6000 km-t tettem meg vele felfújni nem bírtam, mert a vállam még nincs rendben, szóval 0.x bar nyomással jöttem haza, kanyarokban dülöngélt a felni
Nem volt egy drága darab 24-28 euro lehetett, de akkor is szomorú hogy így megy tönkre, maxxis ikon, race king, és x king gumijaim vannak eltéve, mind drótos és 20 euro alatti, ezek közül az xking ment v 10.000 km-t elöl, és nincs ilyen szinten megrepedezve, na mind1.
Azért írtam le, hogy segítsetek minőségi keveréket választani, mert elvesződtem a sok féle ikonok között. Nekem xc-re kell, hátra, tl, olyan ami gurul, szépen az aszfalton, de azért tapad az erdőben is.A cél az volt hogy újat próbáljak ki, amúgy ikon lett volna.
Hosszas keresgélés után ezt találtam [Maxxis Ardent Race 3C MaxxSpeed EXO ] Az ára alapján én úgy gondolom hogy ennél jobbat nem is lehet venni, a besorolása pedig pont az amire nekem kell, hátra xc gépre, miközben rekon van elöl.
Nem szeretnék még egy silány gumit, ami hamarabb elöregszik minthogy elkopjon. Amúgy a Racing Ralph, tapadásban jó volt, defektem sem volt vele sosem, mindent megjavított a lötyi, de hamar elöregedett, ezért nem választok többet ilyet, lehet csak a keverék volt silány, de ahogy írtam más gyártó tud alsó kategóriában is olyat ami kibír legalább 2 évet, mielőtt molekuláira bomlana.
Köszi"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
bardi
senior tag
Ebbe a csodajó esős időben mit javasoltok, hogy a cipő, zokni ne ázzon el teljesen? Nadrágot sikerült egész jót venni, decás túranadrág, de a cipő teljesen elázott 3 km-en. Nem patent pedált használok, hanem platform.
'92 Honda VFR 750
-
atti29
tag
válasz Hasaggymeg #178447 üzenetére
cdl : Nem ilyen,viszont rendeltem egy ilyet és sajnos ami a lámpán van sín szélesebb és nem tudom rá csúsztatni a tartóra.
Nagyon jó fénye van amúgy eddig,igaz hátsó lámpát is rendeltem amikor az elsőt és az meg is halt egy kis sártól,vettem is helyette itthonról egy Velotech-et,ég és föld.
Mivel most már fontosabb lesz az első lámpa is ebben a sötét borongós időben,gondoltam rá veszek előre is itthonról egyet,van valami ajánlott,ami erdőben is megállja a helyét és nem ázik be egy kis víztől,sártól?!
10-20 ezer körül?!
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #178447 üzenetére
ilyen tartó volt egy lámpámhoz, elég hamar elszakadt a gumipántja
a 32-as Bryton is blútúszos, de -ha ott a telefon, és véletlenül fut az app- sokszor mire levenném a konzolról leállítás után, már rezzen a telefon, hogy feltöltötte.
Az auto stopot én nem szeretem, szóval ki van kapcsolva, a mentésnél engem is meglepett, de nem úgy fogalmaznék, hogy be kell gyalogolni a menübe, hanem hogy feljön a menü, és kétszer rá kell nyomni az OK-ra. Egyszer egy 500 m-es utat mégsem akartam menteni, és leállítás helyett hosszan nyomtam a kikapcsoló gombot, de úgy is mentve volt.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
INTELligent
senior tag
válasz flash- #178433 üzenetére
Na, akkor ez is kiderült . Köszönöma tippet, elkezdek nézelődni, aztán ha látok valami jót, akkor szerintem beruházok, mert a mostani lejtőzésnél tényleg kezd kevés lenni.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
flash-
veterán
válasz szkink #178441 üzenetére
200km balatonkort 40 perc alatt toltotte at a 410 bt-n a telefonra.
Párásodas:nezd meg a minden ami bryton fb topicot es ird be:pára. Lesz nehany akinek soha nem párásodott de rengeteg ember van akinek igen(foleg bryton 450 es 410)viszont ez az uj ennel mar megszűnt ez a tipushiba mivel a kijelzo ragasztva van az uvegre es mas a kialakitas is.Bryton 410et senkinek sem ajanlom, hisz ugyanannyiba kerul szinte mint a 420 🙂
420 nem párásodik[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz atti29 #178442 üzenetére
Ez a kínai kici ócók baja, vagy a tartó, vagy a kapcsoló, esetleg a töltöttség jelző, vagy az aksi rögzítése belül stb-stb. de mindegyiknek valami baja lesz előbb vagy utóbb. ...ha elég kerek hozzá ez örök életű tartó hozzá. Még terepen is bírja, egyetlen hátránya, hogy kissé...drága.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
félisten
válasz szimpláncsak #178445 üzenetére
Menj be, és kérdezz rá, mert képesek, és visszaküldik (kézbesítő visszaviszi, hogy “nem talált otthon”, úgyhogy dobott be értesítőt, aztán egy darabig várnak, hogy átvedd, csak te meg nem kaptad meg az értesítőt “valamiért”).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
szimpláncsak
tag
Úgy hozta a sors, hogy mégis Tyúkbeles felnim lett. Sima Sun ringle helix 25-öt rendeltem, de helix tr 25-öt küldtek . A bolti címkén is sima van írva a felnin meg, hogy tubeless ready. Mondjuk csütörtök este is haverom miatt álltunk két település között a sötétben defekt miatt
VViszont a novatec agyak szeptember 24 óta MO-n vannak és még mindig nem hozták. Október 2-án kapta meg a posta elvileg. :/ -
parandroid
félisten
válasz vallas #178436 üzenetére
A Speed Sensort nem ismerem, nekem a Cadence Sensor 2-m van, az ügyesen küldi a jelet a Fenix 5-nek, meg az Edge Explore-nak is, akár egyidejűleg is (ahogy a Garmin mellkaspánt is).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
atti29
tag
Sziasztok.
Eltört az első lámpám tartó konzolja.
Ez a lámpa: [kép]
Tudtok valami jó minőségű konzolt ami bírja a strapát?!
Holnap Pesten leszek esetleg ha ott tudtok üzletet. -
szkink
aktív tag
válasz flash- #178438 üzenetére
Nem vita indítónak szánom,több mint egy éve használok 410-et az általad leírt jelenségek egyikét sem tapasztaltam még (kopp-kopp-kopp) párásodás pedig áztam már vele nem is egyszer és elég komolyan,40perces feltöltés (szerintem az nem típus hiba) 100km-es tekerést is max 90sec alatt feltette,én bátran ajánlanám bárkinek
-
flash-
veterán
Bryton 410 - 420 cseréjének története:
Nos a bepárásodott Bryton 410(pont emiatt nem ajánlott)et a Berguson gari idő lejárta után ingyen cserélte nekem Bryton 420 - ra.
Nagy pacsi a Bergusonnak! (meg a forgalmazónak)Pro:
420-nak nincs ez a párásodó kijelző tipushibája úgyhogy aki tervez km órát venni mindenképpen a 420at vegye a 410 helyett.
Jobban látható kijelző(fényerő is állítható) , és van navigáció(igaz csiganyál de utcanevekkel, strava sync-el) .
És ami még szuper hogy a 410hez képest a Bluetooth kb. 3 - 4x olyan gyors tehát masodpercek alatt átteszi telefonra(stravára) a rögzített utat.(persze ha egynapos túrát akarunk áttölteni bt-n akkor is kellhet par perc szerintem, de nem lesz 40perc mint a 410-nél 😀)furcsaság azért van:útvonal rögzités végén ha leallitom, eloszor ugyebar pause, masodjara pedig be kell menni a menübe és külön kiválasztani a mentést ha az utat menteni akarjuk ellenkező esetben nem menti. 410-es brytonban egyszerűbb volt, pause, aztan ha megegyszer pause-t nyomtam leallitotta es mar mentette is az utat.
Talán még a gombok elhelyezése és a kezelés lett nehezkesebb mivel 4 gomb lett de a menuben való le-fel mozgás körülményesebb.
Illetve sajnos azok a hiányosságok is megmaradtak hogy ha elindulok (auto pause) kell pár másodperc hogy elinduljon a rögzítés, és ha megállok akkor ugyancsak kell pár sec mire leáll(hiába spd szenzor).
Illetve emelkedő és lejtő esetén az épp kijelzett százalékos meredekség késik par sec. ot. Azt mar nem is mondom hogy 1% nál kisebb meredekseget nem is jelez.Minden hibája ellenére egy szuper computer főleg nekünk hobbistáknak 🙂
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
válasz Toobee #178435 üzenetére
Én szerintem most megpróbálok majd egy Moon Oriont. Elég jónak tűnik és elég olcsó. Sokan dícsérik. A Moon Nebula nem tetszett, mert elég nagy ezekhez a kompaktokhoz képest. A Bontrager páros tetszik, de 34 ezret nem akartam lámpára kiadni.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
őstag
Sziasztok,
Lassan jön az otthoni edzés görgővel, és ehhez néztem ki ezt a szettet: [link]
Ezzel és a forerunner 245-s órámmal, mint pulzusmérővel, már el lehet kezdeni ugye?
Tudom jobb lenne a melkaspánt, de a garmin-s az ugyan úgy 25 ezer mint ez a szenzor szett.
Ezt jobb vételnek látom, aztán majd lehet később beruházok egy decás melkaspánttba is................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
flash-
veterán
válasz INTELligent #178432 üzenetére
De látom a tieden nem ir ajanlast.
Elol 180as tarcsa csodakat muvel es erdemes lehet elgondolkodni a fel femes beteten ha nem terepezel hanem turazol imkabb. Nekem nagyon bejott.
Ahhoz pedig SMRT64 et vettembelore es hatulra(shimano m6000 fék)[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz flash- #178425 üzenetére
Milyen nyíl? Ilyen a fékem, és semmilyen nyíl nincs az adatlapon, ahogy bardi fékjének az adatlapján sincs.
Amúgy nekem is az a feltevésem, hogy elvileg mindegy, hogy milyen a tárcsa, mert adott az átmérő és a vastagság is. Vagy valamire nem gondolok..., mondjuk ezért kérdeztem .Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
dlaca666
csendes tag
Sziasztok!
Túrakerékpárt szeretnék vásárolni, de nem értek hozzá és a tanácsotokat kérném.
Újrakezdő vagyok és hobby szinten használnám főleg aszfalton, kerékpárúton, esetleg földúton főleg rövidebb-közepes távokon. Jól felszerelt, kényelmes bringát szeretnék tárcsafékkel és agydinamóval. 182cm és 98kg vagyok és az alábbi bringát néztem ki, ez tetszik és kapható:
CUBE touring one 54cm [link]
Alternetívák:
KROSS TRANS 5.0 21'' [link]
Gepida ALBOIN 300 PRO 56cm [link]
Cross Travel 56cm [link]
Mit javasoltok ebben az árkategóriában?
Köszi,
Laci -
Froclee
őstag
Sziasztok. Szeretnék bringát venni, viszonylag olcsón, mert olyan sűrűn nem hajtanám (1-2 hetente?), csak ha kedvem szottyan. 12. kerületben lakom és 95%ban az utcán mennék vele, Szentendre felé stb. Szerintem ez alapján a trekking bringa kéne. Érdemes valamire odafigyelnem? Milyen árban vannak olyanok, amik nem totál szarok? Ez vagy ez elmegy kategória?
-
Toobee
veterán
Voltunk ma tekerni egy aszfaltos kört. Garmin Varia nem tudom hány eszközt enged csatlakozni, de marha jó volt, hogy én is rajta voltam és mindent láttam. Bontrager Flare szett helyett erősen gondolkodóba estem. Garmin oldalon akciós, olcsóbb, mint kintről.
-
bardi
senior tag
válasz flash- #178425 üzenetére
Ez nekem nem volt világos, hogy miért ne lehetne akármilyen tárcsát felrakni, ha a fékbetét hozzá megfelelő? Az M615 fék teljesen jól működött az RT86 XT tárcsával, saját gyantás betéttel, most meg a sram fékekkel is működik.
Mi az, ami inkompatibilitást okoz? Azt el tudom képzelni, hogy adott féktárcsa-fékbetét páros annyira nem szereti egymást, és hangos, kicsit vibrál, de a nyereg oldaláról nem tudom mi lehet gond.'92 Honda VFR 750
-
flash-
veterán
válasz INTELligent #178424 üzenetére
Shimano féked típusát megkeresve a shimano oldalán az adatlapon írja 😉
Az a trükk hogy az adatlapon a lefele mutató nyilra bökj rá és keresd meg a recommended brake rotor részt[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz rétisün #178409 üzenetére
Á, igen, erre gondoltam, csak nem sikerült értelmesen leírni .
Viszont arra továbbra is keresem a választ, hogy hogyan tudom megállapítani, hogy adott Shimano féktárcsa kompatibilis-e a fékemmel?
Vagy nettó értelmetlenség ilyet keresni, mert ha jó a méret (meg nyilván ha fel tudom rakni a kerékagyra), akkor nem lehet gond?Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Kovács86
tag
Sziasztok!
Egy hibrid binyó (váz)méretét hogy/hol tudom lemérni(meghatározni). Hova írja a gyártó? ...ha írja
Előre is kösssssssz!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz anorche1 #178391 üzenetére
Össztelós ,ami annak is nevezhető újan nincs ~1000-1500 euró alatt,és az is csak belépő szint.Keress merev farút ennyiért.Ez egy nehéz,rosszul mozgó rugózású valami...szerintem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #178409 üzenetére
Még annyi,hogy ha ezt a műveletet kopott betétekkel végezed el akkor az új betét nem fog bemenni csak kis olaj kiengedésével,vagyis betétcsere után légteleníts.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Somatom
veterán
válasz rétisün #178405 üzenetére
Teljesen nem lehet zárt. Ahogy kopik a betét, a munkahenger megy utána és a mögötte keletkező helyet is ki kell tölteni fékolajjal. Ehhez plusz olajra van szükség, ami fölött ha nincs légtér, akkor nem tudna utánamenni. Ennek fordítottja, hogy amikor betétet cserélsz, akkor visszanyomod a dugattyúkat. Annak az olajnak is kell hely, amit addig levegő tölt ki.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ringman
nagyúr
válasz Nestor16 #178415 üzenetére
én schwalbe marathon GT 365-t vettem (700x35C/37-622) hasonló felhasználásra (munkába járás, párszor földúton/téglazúzalékos utakon) , ~1200 km alatt 1 defektem volt vele (de nem tudom mitől, mert külsérelmi nyom nem volt a külsőn, csak a belső szakadt ki az oldalán).
rosebikes-on 20€ darabja.
hátránya hogy dögnehéz és a gördülési ellenállása nem a legjobb.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #178413 üzenetére
Ezt nem teljesen értem, ahogy húzom kifele a nyeregcsövet, egyben kerül hátrébb is, hiszen ferde. Szóval hosszabb lábúak nem csak magasabbra, hanem távolabb is kerülnek a középcsapitól. Ráadásul a gyári nyeregcső 8, vagy 12, vagy hány mm-nyit hátranyúlik (frankó lesz találni a helyére karbont, ha rám jönne a hülyeség..).
cdl: az menő, ha az asszonynak is király bringája van, és ki is használja!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Nestor16
senior tag
Sziasztok!
622mm x 47-es külső gumit keresek trekking bicóba.
Feltétel, hogy legyen defektvédelme, nagy teherbírású, használható legyen terepen is, 80-20 vagy inkább 50-50 aszfalt-terep típusú legyen.
Jó lenne a reflexcsíkos és 7 ezer alatt legyen darabja. (Szélessége lehet egy picit kisebb, ha csak az a méret van.)
Olyanokat, hogy legyen tartós már le se merek írni feltételként.Megint az van, hogy hiába nézek utána, nem mindenki elégedett az adott gumival, hiába márkás és hiába Isteníti más, úgyhogy ha itt sem kapok egyértelmű tanácsot akkor végül úgyis az lesz ami tetszik majd. De úgy igazán egyik sem fogott még meg.
Köszi a tanácsokat.
Üdv, Dávid
-
bardi
senior tag
válasz IMIIKE1998 #178413 üzenetére
A nyeregvázcső hosszától nem függ az, hogy milyen messze van a nyereg a középcsapágytól, az attól függ, hogy milyen messze van a nyereg a csapágytól, és hogy hány fokos a nyeregvázcső.
'92 Honda VFR 750
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #178407 üzenetére
Köszi, és a többieknek is! Én valahogy ezt látom arányosnak, de persze inkább a centiket néztem. Ennek 444mm a nyeregvázcsöve, előzőnek 420 volt, annál tényleg már szinte előbújt a max jelzés (az új nyeregcsőnél, mert a réginél kevesebb ráhagyás volt a végéig). Szóval közel van a maxhoz, de ez 12mm-rel hosszabb bringa, igaz, most a gyári 80-as, magas stucni elfedi ezt a különbséget. A reach is hosszabb, nem csak a TT .
A kilókat lehagytam, a Niner legutóbbi mérésemen 11,4 Kg volt pedállal, ez 12,8.. Ez azért bőven érezhető, de hát hiába, amazon Reba, karbon kormány, és valszeg könnyebb (meg tubeless) kerekek vannak. Ja, meg 11-es GX váltás.Imént mértem, az SX DUB hajtókar (175mm, 30T acél lánckerék) 774 g. Csak a jegyzőkönyv kedvéért.
(#178405) rétisün : ahogy bardi írja, nem kerül bele extra levegő, de ami benne van, felvándorol a fékhengerekig. Ha visszaállítva párat pumpálsz, el kéne tűnnie, vagyis visszakúsznak a felső tartályba.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #178405 üzenetére
Levegő van még benne.Eníém is olyan volt míg nem fogtam és beletéve az állványba,elejét felemelve az égbe,rátettem a tölcsért a légtelenítő lyukra (BR-M615) és kis olajjal benne addig pumpálgattam,közben fakanál nyelével óvatosan ütögetve végig a fékcsövet,amíg egyetlen buborék sem jött fel többet.(~10perc).Na utána állít6tam fejre is,a fék6ás maradt.
IMIKE...úgy hívják modern...az új bringák nyeregcső váza lassan olyan rövid lesz,hogy a felsőcső találkozásánál lefele lesz törés benne mint a BMX-eknél,a nyeregcsövet meg ha teljesen beengeded kijön alul a középcsapágyháznál letámasztónak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz INTELligent #178406 üzenetére
"láttam egyes féktárcsáknál, hogy belső/külső menet van rajtuk a centerlock rögzítéshez"
nem a menet, hanem a 'fogazás' lehet külső/belső a záróanyán, ettől függ, hogy kazettaleszedő vagy középcsapágyhoz való szerszám kell hozzá (ha ugyanarra gondolunk)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
IMIIKE1998
őstag
válasz ZolkoW #178386 üzenetére
Először is gratula, sok km-t vele!!
Másodszor észrevettem, hogy többőtöknek is a bringáján tökik ki van húzva a nyeregcső. Nem kicsi így akkor a váz? Anno a 16"-os Magellanomon is ennyire volt kint a cső, mint Zolkow gépén, akkor azt mondtátok, kicsi, vegyek nagyobbat. Vagy mástól is függ?
Más példák a topicból: [link] [link]Más: Belépő rugós teló(RST Gila) vs Suntour XCR rugós:
Mind a kettő érzékeny a hidegre, 15 fok alatt totál bemerevedik mind a kettő, viszont:
Az XCR szebben mozog, az erőfeszítés állító ténylegesen működik, nem csak dísznek van, merevebb és nem csavarja a tárcsafék. Bár nyilván nem egy levegős, de azért érezhetően jobb, mint a belépő rugós.[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz Maximum1 #178397 üzenetére
Rendben, köszönöm! Hát igen, optikailag sokkal jobban mutat .
Azt hogyan tudom megállapítani, hogy kompatibilis-e a féknyergemmel?
Mert felkerestem az elmúlt napokban többször a Shimano M395ös fék honlapját, de nem ír kompatibilitási listát.
Közben kinéztem egy SM-RT81-et (180-as méretben, el tudnám hozni a bolti ár kb feléért apróról), de nem tudom, hogy jó lesz-e .Illetve láttam egyes féktárcsáknál, hogy belső/külső menet van rajtuk a centerlock rögzítéshez, azok a verziók csereszabatosak (enyémen belső van)?
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
rétisün
veterán
még mindig hidrós tárcsafék....
többször volt már róla szó, hogy ha valakinél levegős volt/lett a fék, nem volt-e felfordítva a bringa. na most, ha a fék egy zárt, légtelenített rendszer, hogy tud levegős lenni egy felfordítástól? hol tud levegő kerülni a rendszerbe, vagy hogy van ez?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
6030D
őstag
válasz ZolkoW #178402 üzenetére
Túl olcsón vetted, biztos javítva volt.
Kíváncsi leszek, hogy fog tetszeni az IsoSpeed. Két éve, amikor nézegettem a karbon bringát, akkor nagyon elgondolkodtam rajta a sérv miatt. Csak akkor volt ez új dolog, használtan nem voltak még vázak, újban meg nem volt rá keret (azt hiszem 6-700+ volt). Arra leszek még kíváncsi, hogy koszosan nem nyekereg-e, ez talán alu váznál még jobban kijön. A logika azt mondja, hogy kellene, hiszen ha a nyeregcső is tud nyekeregni, akkor ez is, kivéve, ha nem ér össze, de akkor meg nem lenne olyan merev.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #178400 üzenetére
Azt nem láttam, pedig lehet, hogy ráültem volna összehasonlításképpen. Mondjuk az helyből kicsit komolyabb felszereléssel jött, csak gondolom használtabb lehetett, azért nem volt akkora az árkülönbség, amekkorát az alkatrészek alapján vártam volna.
Amúgy brutál, hogy itthon (de kb bárhol) ez az aluváz is ~300 ropi boltban - tudom, komplett bicóban más áron adódik hozzá a végösszeghez, de akkor is..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #178400 üzenetére
Idén nagyon elbonyolították, ember legyen a talpán aki elsőre eligazodik a Rockshox kínálatában, csak Reconból van kétféle Silver TK, egy RL, egy Silver RL és egy Gold RL. Gondolom ezekből kettő tavalyról fent maradt modell, de akkor is . Ha ez nem elég, a Judy a Recon alatt lenne ugy-e, de mégis van egyes Reconoknál komolyabb Judy.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest