-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zodo
nagyúr
válasz Somatom #102714 üzenetére
Nem vagyok nagy szerelő de nem mai gyerekek közé tartozom ezért ha jól rémlik a Camping dörzsféke is egy a villán átmenő hosszú csavarral volt/van rögzítve.
Ezért úgy gondolom nem lehet nagy ügy a patkófékre váltás.
Pláne hogy a fékpofák magasságbeli beállítási lehetősége elég tág.Ék tipp, ebből kiindulva 9,5mm átmérőjű kellhet.
Itt pl a 22. ker-ben találni ilyet akár patkóféket is. -
zodo
nagyúr
válasz Somatom #102719 üzenetére
Igen, erre a patkófékre gondoltam, ez is (mint ahogy talán az összes) egy csavarral rögzíthető.
Többiek biztosan hozzáértőbbek de mint laikus felkészülten mennék pl csavar fúrat és felni perem távolságát lemérném hogy biztosan jó a méret a magasság állíthatóságon belül.
Több méretben/kivitelben léteznek ezek a patkófékek de ez így kép alapján elég jónak tűnik.
Ebben a boltban is kapni más méretben, biztosan tudnak megfelelőt adni ha a fenti két méretet tudod.
Esetleg még a sárvédő szélessége lehet fontos méret.
Itt egy felújítási blog lap alja felé éppen egy patkófék került rá és egy másik szögből nézve.Felnit nem hiszem hogy emiatt cserélni kellene, régen tettek bele anyagot rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Somatom #102723 üzenetére
Ez nem magyar kempó így semmi sem 100%, de:
- Én még nem láttam olyan villát amin ne hatos lyuk lenne elöl, hátul is csak az imbuszos outi féknél 8-as ez meg nem az, szóval kompatibilitás valószínű, mérd le a benyúlást...
- az ilyen fos gyerekbringa fékeket felejtsd el két forgáspontos kell rá, meg egy kétujjas fékkar FONTOS: patkóhoz nem jó a v fékkar, kantis kell hozzá. De amúgy a jelenlegi fékkar akár maradhat is ha nem műanyag mert az is kantis húzású lesz ha bowdenes gumifékvan rajta.
[link] [link]Mivel enm magyar a bringa az ék nem biztos, hogy 9.5, az a leggyakoribb, meg a magyar, de nem minden olyan, le kell mérni.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #102816 üzenetére
Te is mit akarsz 2,5 milláért legyen csomagtartó is? Egyesek el vannak tájolódva!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #102825 üzenetére
Értettem...és biztos van olyan terület (autó,telefon,hifi,óra,pecabot,billiárd dákó,számítógép stb.) ahol éppen te vagy otthon és költesz számunkra érthetetlenül sokat.Ezzel nincs semmi baj,sőt!
(#102826) TomMusic ...az szerintem a legjobb,mikor nem látod,hogy kenve van,hanem csak érzed. ...vagyis tiszta,de halk és könnyedén,gondolkodás nélkül ugrál a fogaskerekeken mikor váltasz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #102831 üzenetére
Látod-látod,mindenkinek megvan a szíve csücske.Amúgy nem értem mi kerülhet 4,5 millába egy motoron?! (Viccvót!)
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
LustaDick123
tag
válasz Somatom #102947 üzenetére
Én is feltettem a kérdést, és végül ki is próbáltam.
Abból indultam ki, amiből te is, hogy a motoron a MOL vagy Motul teflonos kibír autópályán szakadó esőben 3-500 kilométert és tudja kenni egy 100 lórős motor láncát, akkor az bringán kb. örök élet. Laikus tapasztalat az volt (száraz időben, aszfalton használtam, hobby jelleggel trekkingen), hogy a hajtásban nem vettem észre különbséget, viszont a lánc jobban összeszedte a port és koszt, összehasonlítva a pl. a szintén teflonos, decathlonos bringaolajjal szemben. A bringához való láncolaj folyékonyabbnak, finomabbnak tűnt ("műszerolaj" jellegűbb) a motoros láncspray-hez képest. Gondolom ismerős a helyzet neked is: én pár doboz MOL sprayt elfújtam már és mindig szerelőkesztyűben használom, mert sima szappan sem viszi le, ha rámegy a kezemre, mert úgy ragad. Út szélén fújva meg külön halál, ha a kesztyűbe vissza kell rakni a ragadós kezet (vagy összefújni a kesztyűt, brr).
Mivel úgy 1000ft a bringás olaj és ez nekem évekig elég nem kísérleteztem tovább.Ellenben mikor takarítottam le a láncot a motoros spraytől valószínűleg kicsit összekoszolhattam a hátsó tárcsafékemet. Alsópolcos Shimano hidraulikus fékről van szó, nem tudom blokkolni a hátsó kereket vele (korábban simán ment). Hiába takarítottam le a féktárcsát féktisztítóval, hiába mostam át a féket, fújtam át féktisztítóval a fékbetétet, húztam meg finom csiszolópapíron a betétet, raktam bele új betétet (előtte ismét áttöröltem a tárcsát) nem javult a fékhatás.
Az első fék egyujjas, a hátsó pedig erősen csak lassítós jellegű. Nyilván az új betétnek be kell kopnia, nyilván a noname betét (ilyen volt a sarki boltban zárás előtt) gyengébb, mint a Shimano, de sajnos semmi javulást nem okozott a fékhatásban.
Van további ötlet, hogyan tudnám jobbá tenni a féket? Mit rontottam el (azon túl, hogy óvatosan takarítsam a láncot)?
Köszi előre is! -
cozmo
őstag
válasz Somatom #103164 üzenetére
Ha motorozol is, akkor teheted fordítva (amúgy bal). De akkor ne add senkinek kölcsön a bringát mert könnyedén beléphet a KTT-ba (Kormányon Túliak Társasága)
Más: Karbon váz és kenőanyagok:
Karbon váznál a full integrált csapágy karbonházba helyezéséhez mit használnátok? Tehát ahol a karbonból kialakított csapágy tartó "vállakon" (nincs fém betét) pihen az ipari csapágy?Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
-
Véreshurka
senior tag
válasz Somatom #103164 üzenetére
Alapesetben bal oldalon, de olvasni olyat is, hogy ha jobb kezes vagy akkor jobb ha az elsőfék jobb kéznél van. Én már 3 éve átálltam a jobbkezes elsőfékre és sztem rohadtul jobb így fékezni, mint ballal. Főleg ha motorozol is, vagy tervezed hogy motorozni fogsz.
El Psy Kongroo
-
StLui
veterán
-
Véreshurka
senior tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #103230 üzenetére
Az a váltóbovden életveszélyes.
(#103231) bunddog...még talán nekem is elég volna 38,mert pörgetek mint állat,de nem mindenki ilyen és túrázni kevésnek érzem.Hosszúban,egész napokat pörgetni már sok,oda kell valami nagyobb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
-
samujózsi
tag
válasz Somatom #142197 üzenetére
Hát csak saccolom, de a fékpofák nincsenek egy milliméterre sem a felnitől vagy max 1mm a távolság és ha megpörgetem a kereket, nem ér hozzá. Ezért is kérdeztem eredetileg azt, hogy kell-e ezzel foglalkozni? Jó harminc év óta ez az első országútim. Az utolsónak ég 27-es kerekei voltak, saccra 28-32mm-es gumikkal. Ez a virsligumi és a hozzá való kerék nekem elég új...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Somatom #142340 üzenetére
Én is ezt csinálom
A promlémát csak ez jelenti:
Újabban felvették azt a szokást a gyártók, hogy a felső spoiler kb harmada negyede része az autónak, a többi egy bazinagy, gyenge műanyag idom
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Somatom #142347 üzenetére
Nem csodálom.
Ha megnézed, itt a lámpa feletti részen egyszerűen lehetetlen az oldalsó karmokat megfogatni, a lámpa alatt meg szintén felcsúszik, és összebarmolja a lámpát.
Én úgy oldottam meg, hogy van még itthon két másik heveder, és azokkal a lámpa felett rögzítettem eléggé a kampót, hogy ne csússzon le.
Legközelebb lehet, hogy inkább összekötöm a két hevedert, és az ajtón belülről áthúzom, így a puttony nem az ajtó peremébe fog kapaszkodni, hanem konkrétan hozzá lesz kötözve az ajtóhozAz enyém ilyen Norautós, szóval jó régi, és az említett extra hevederek nincsenek a képen
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
evilskati
aktív tag
válasz Somatom #142350 üzenetére
Át is lehet rakni a rendszámtáblát a vonóhorgos tartóra, nem muszáj váltani szürke rendszámot.
-
őstag
válasz Somatom #142350 üzenetére
nem csak a rendszámot, hanem a lámpákat sem takarhatja a kerékpár
és ha a rendőr getszi kedvében van, akkor azt mondja, hogy a küllős kereked takarja (igaz mondjuk 1%-ban, de hát ugye...)
van a dekában külön rendszámtartó lámpával, csak ugye be kell kötni valahová. de úgy akkor tuti nincs macera a rendőrrel“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
bringasisti
őstag
válasz Somatom #142441 üzenetére
Az Index.hu írt nemrég egy ide vágó nagyon jó cikket hogy ebben a melegben ha húst eszünk azért kezdünk izzadni mert a szervezet küzd a csirkecomb emésztéssel. Nem véletlen hogy a bringás társadalom tészta lekvár bevitel útján próbál szintén maradni. Ha megnézed a porokat amit isznak azok mind endurance kategória ami gyorsan és lassan felszívódó szénhidrát. Hús is kell minden másnap főleg csirke, de télen egy kis pirított máj is becsúszik
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
őstag
válasz Somatom #142447 üzenetére
Mikor a gyerek lement a terembe és vett egy bérletet akkor egy fickó odament hozzá és azt mondta hogy mielőtt elkezd hadonászni egy fél kilós súlyzóval elmondja hogy a csirke mell a motor, rizs a benzin, a mekszikói zsöldség keverék a vezérlés.
BENEFON DELTA--------N8
-
samujózsi
tag
válasz Somatom #142550 üzenetére
Nem feltétlenül összeg kérdése. Valójában egy kivétellel nem volt gondom az ott dolgozókkal, pedig sokat jártam oda és keveset vásároltam, mert amit kerestem, az szinte mindig csak a webről volt elérhető, fizikailag nem volt raktáron.
Viszont a lányoktól még nem tudtam olyat kérdezni, amire ne tudtak volna érdemi választ adni.
Ami a mai világban nemtől függetlenül is ritka.
Viszont amikor épp gumit kerestem, felmentem az emeletre, sehol senki... tíz perc után a teakonyhából kijött valaki, de annyit se kérdezett, hogy mit akarok. Úgyhogy szépen kisétáltam vásárlás nélkül.Ellenpéldát is tudnék, ahol külsőt kerestem és hárman bújták a Schwalbe katalógust (amit én itthon már megtettem), de a jelek szerint ők még annyit sem értettek hozzá, mint én a nulla tudásommal.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
tag
válasz Somatom #142568 üzenetére
Namost... nem értem a kérdést...
Mivel tizenöt-húsz éve sisakban járok, nem foglalkoztam a KRESZ ezen változásával. Van valami előírás, hogy x sebesség felett kötelező a sisak kerékpáron is. Csak a limitekre nem emlékszem, mert az utolsó emlékem az volt, hogy a 40km/h az az abszolút maximum, de mintha ezen emeltek volna a lakott területen kívüli közlekedésnél.
ui: de ha valakinek olyan perverz gondolata támad, hogy átlépi a határt, akkor pl. észak felé kötelező a sisak.
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
ivana
Ármester
válasz Somatom #142568 üzenetére
Benne van a KRESZ-ben, hogy lakott területen kívül ha sisakban vagy akkor nem 40, hanem 50 a max. megengedett sebesség.
Am én pl. tanyabikeon nem szoktam sisakot venni, csak országútin, meg montin. Kb. ha SPD-vel megyek, akkor viszek sisakot is.
Szvsz a lehető legveszélyesebb közlekedési eszköz az 50 köbcentis motor, be kéne szántani ezt a kategóriát úgy ahogy van és megengedni, hogy B-vel vezess 125-ös motort.
-
woodworm
veterán
válasz Somatom #142568 üzenetére
26. § Sebesség
(1) Az egyes jármûvekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következõ sebességgel szabad közlekedni
.
.
.
da) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédõ sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra,
db) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédõ sisakot nem visel 40 km/óra, -
Ironizer
tag
válasz Somatom #142568 üzenetére
Az R. 26. §-ának (1) bekezdése a következő d/a), d/b), d/2) és d/3) ponttal egészül ki:
[Az egyes járművekkel – ha e rendelet másként nem rendelkezik – legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:]
„d) teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,
da) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra,
db) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel 40 km/óra,
d/2) a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra,
d/3) a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra,” -
samujózsi
tag
válasz Somatom #142576 üzenetére
Iyenen egyszer ültem, még gyerekként, de már akkor is közel 190 centisen. Mit mondjak... azon tú, hogy röhejesen nézhettem ki, amint hozzáértem a gázhoz, egy kerékre állt, én meg egy életre letettem a motorozásról.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM