Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nestor16

    senior tag

    Sziasztok!

    Kis segítségért jöttem, megvitatni a dilemmám miszerint mennyire éri meg Budapesten kerékpárra váltani elsősorban költség szempontjából. Ha nem is leváltani hanem inkább kiegészíteni, mikor melyik közlekedési eszköz az előnyösebb. Persze ez is tök szubjektív, az én szempontjaim hogy kiváltja-e a bérletet (eddig arra jutottam hogy nem) és ha nem akkor mennyibe is kerül ez a hobbi.
    XVII és a XI kerület között ingázok, ami bicóval is kb 17km, 1 óra. Nyáron esetleg mehetnék bicóval ami max 6 hónap, de kétlem hogy meg tudnám oldani az extra utazásokat is bérlet nélkül ráadásul ezen a nyáron még diákom is van, tehát idén ez csak hobbi lenne.
    Kérdésem, amibez nem értek, hogy mennyibe kerül fenntartani egy bicót? Mondjuk havi szinten, ha valami átlagot veszünk. Vagy úgy kérdezem, nektek mennyi? Mennyi a belépő szint?
    Én a bicóra is annyit tudnék szánni, amit nem bánnék igazán, ha mondjuk eltulajdonítják, ami 60-80 ezer forint lenne, max 100e. Ennyiért lehet komfortos bicót venni használtan? A trekking ami az összefoglalóban is van, az a típus tetszik.
    Szempont a teleszkóp, a nyereg - kényelem, meg hogy egy alap minőséget képviseljen.

    Üdv, Dávid

  • Nestor16

    senior tag

    Sziasztok!

    Én is a bringavásárlók "lelkes" táborában tengődöm. Nagyságrendileg megvan mit szeretnék, csak a részletekbe nem látok bele, nem értek hozzá. Trekking/cross városban napi munkába járás, 100 ezer körül, de úgyis 150 lesz belőle + minden egyéb kellék hozzá (lakat, biztosítás, lámpák, hordozható lámpa, táska, csomagtartó stb stb. ).
    Ami tetszik: [link] illetve még a Cross Evado sorozat jött be. Bár ebben a kategóriában csak a váz színeikben van látható különbség, amitől tetszik vagy nem tetszik nekem, még a gumin lévő fényvisszaverő csík, ami bejön.

    A cross vonal tetszik az egyszerűsége miatt, de a sárvédők, csomagtartó tök praktikus lenne szállításnál, ha a hátam húzza le a táska, de a legtöbb trekking/városi kerékpárnak már nem olyan jó/fiatalos a stílusa, mint a cross-nak. Erről mi a véleményetek? Illetve mindegyik/legtöbb crossnak fel lehet szerelni e két kiegészítőjét? Vagy fordítva: egy városi/trekkingnek le lehet szerelni a csomagtartóját, amíg nincs rá szükségem (bár ez valószínűbb)?

    Illetve az eső: sárvédők nélkül gondolom szét fogok ázni vagy lehet védekezni máshogy is ellene?

    Köszönöm az iránymutatást!

    Üdv, Dávid

  • Nestor16

    senior tag

    válasz Nestor16 #165019 üzenetére

    Sziasztok!

    Az én sikertörténetem:
    1. dilemma: Az ár. Természetesen, mint legtöbb magyar ember esetében. Beleestem abba a "hibába", hogy az itteni fórumozók és ajánlások hatására egyre feljebb toltam az árat, mint az elképzelésem, mivel hogy 200e alatt csak hulladékot lehet vásárolni. Saját példámmal cáfolnám meg, hogy nem igaz.
    Először is, el kell dönteni kinek mire van szüksége. Én 80e forint körül akartam venni egy városi/trekking bringát, ami jobb minőséget képvisel egy Tesco-s bringánál. Ez volt az elvárásom. Ez pedig megvalósítható, reális elvárás, főleg ha használtan keresgélek. Így is lett.

    2. dilemma: Mit is akarok valójában? Sajnos itt is lekapott a "marketing", mert a cross tetszett inkább, mégis trekking/városi bringára van szükségem a városba, munkahelyre tekerni.

    3. dilemma: mégis melyik éri meg akkor? Honnan is tudhatnám, ha nem értek hozzá? Úgyhogy kénytelen voltam olvasni, olvasni és tanulni. Itt is köszönöm a remek összefoglalót és a támogató szakavatott hozzászólásokat! :R
    Elkezdtem belelátni, hogy mik képviselik a belépő minőséget, (váltó) márkanév stb. Persze még éppen csak annyira, hogy el tudjam dönteni, hogy melyik Mercedes, Mazda, Suzuki kategória bicikliben. És ez elég is ahhoz, hogy nagyjából tudjam mit veszek.
    Ezentúl a használt kerékpár állapota sem mindegy. Viszont ez is hasonló a használt autó vásárláshoz: beleülsz, kipróbálod és érezni/hallani ha recseg-ropog alattad vagy épp ellenkezőleg: simán fut az aszfalton, jól fékez, vált, csendes, még ha nem is értek (még) úgy a műszaki állapotához.

    Egyszóval ő az: Victoria 2.7

    Alig találtam róla bármi infót is a neten, úgyhogy elég különleges márka lehet Magyarországon.

    Szerintem jól választottam: épp erre van szükségem, jó minőségű alkatrészek, jól felszerelt, nagyon szép állapotú, egyszerű, letisztult design.

    Túl vagyok lassan a 100km-en. Az agydinamót imádom, elől-hátul világít tekerés közben (bár érdekes, hogy a hátsó akkor is ha megállok és lekapcsolom, biztos amíg van benne töltés). Összességében élvezem, élmény vele menni, pár apróság van amit még ki kell tapasztalnom, plusz a felszerelések beszerzése (tisztítószer, láncolaj, multiszerszám, pótbelső, csomagtartó táska, lámpatartó, kulacs(tartó)). Egyedül az ülés tűnik kritikus pontnak, a dőlésszögét lejjebb állítottam, de még így is fáj az ülepem utána. Bukósisak már megvan, kerékpárklub biztosítás megrendelve. ;)

    Összefoglalva én azt mondom igenis lehet bringát venni alacsonyabb áron is, 100 ezer alatt például. Egyrészt nem mindenkinek Mercedes kategória az igénye és nem mindenki ájul el a 300km/h sebességtől, másrészt lehet találni jó bringákat is ilyen áron. :K

    Még egyszer köszi a sok hasznos infót, ami segített a választásban!

    Üdv, Dávid

  • Nestor16

    senior tag

    Sziasztok!

    622mm x 47-es külső gumit keresek trekking bicóba.
    Feltétel, hogy legyen defektvédelme, nagy teherbírású, használható legyen terepen is, 80-20 vagy inkább 50-50 aszfalt-terep típusú legyen.
    Jó lenne a reflexcsíkos és 7 ezer alatt legyen darabja. (Szélessége lehet egy picit kisebb, ha csak az a méret van.)
    Olyanokat, hogy legyen tartós már le se merek írni feltételként. :)

    Megint az van, hogy hiába nézek utána, nem mindenki elégedett az adott gumival, hiába márkás és hiába Isteníti más, úgyhogy ha itt sem kapok egyértelmű tanácsot akkor végül úgyis az lesz ami tetszik majd. De úgy igazán egyik sem fogott még meg.

    Köszi a tanácsokat.

    Üdv, Dávid

Új hozzászólás Aktív témák