Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 7. nap: Control
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
SSJmeszes
senior tag
válasz jjeahh #140597 üzenetére
Én is pont ezért nem vettem meg végül a karbon Caprát.. Pedig a citrom fekte jobban adta.. de nem mertem bevállalni, hogy esetleges rosszul esésnél, bukok 2000 eurót. Nem gondlnám, hogy esés nélküli használatnál megadná magát, azért ki vannak ezek találva.
Flickr: flickr.com/photos/63962202@N05 | Insta: natural.sight
-
ZolkoW
őstag
Ez a tegnapi is aszfaltos túrának indult, aztán egész sokat kellett tolni,meg vállon hozni .
A külsők nem erre lettek optimalizálva, de el lehetett velük evickélni. Már tavaly is az volt a benyomásom a Balaton-felvidéki túrisrautakról,hogy nem hogy bringával, de gyalog sem mindig járhatók..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
SPD-ről már nem repül le . Amúgy gyakran előfordul, hogy olyan terepen lejtőzök, de ha nagyon ráz, nem csapatom tovább, hanem lassítok, számomra ez nem érvágás.
Erről a karbon törik dologról amúgy nem tudom mit gondoljak, sokan írják ezt, de másrészt meg több ismerősöm is használ karbont évek óta gond nélkül, versenyeken is, ahol azért nem kímélik. Eséskor ha megütöd vajon mennyire bírja? Ettől félnék én talán, mert máskor nincs amikor eltörjem, 65kg vagyok és óvatos duhaj.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
X2N
őstag
válasz jjeahh #140593 üzenetére
Hát ha lefele nem nagyon szoktál állatkodni, akkor nem is igazán van értelme a fully-nak. Egy merevvel ha annyira köves a terep már lerepül a lábad a pedálról, szátrázza a lábad a terep, szóval nem annyira biztonságos. Én nem vennék karbon fully-t, próbáltam 2 éve tesztnapon Kona Hei-Heit, persze könnyebb de nekem ez annyira nem lényeges, a karbon repedhet, ha törik akkor balesetbeszélyes. Ha fully-t vennék most tuti hogy enduro-t vennék, nem a rugóút miatt hanem a geo miatt.
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #140585 üzenetére
Kellene rá az SRAM vezeték nélküli AXS cucca.
Egyébként kissé értetlen, hogy egy ekkora cég, mint a Merida nem gondolt erre a tervezésnél. Ezek apró dolgok lennének, és nem kerülne sokba sem.[ Szerkesztve ]
-
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #140587 üzenetére
A sárga brutál jól néz ki.Árba se olyan vészes ahhoz a felszereltséghez képest.
-
jjeahh
nagyúr
válasz SSJmeszes #140592 üzenetére
Hosszú volt az előzmény is . Amúgy természetesen ha vastagabb lenne a pénztárcám és lenne pénzem megvenni/karbantartani egy könnyű karbon trail fully-t, akkor tuti újragondolnám az egészet.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #140585 üzenetére
Azt már tudom, hogy szerinted egy trail fully az mtb esszenciája, nekem erről még végülis komolyabb véleményem nincs, de szerintem ez is nézőpont kérdése. Annyit tudok, hogy nekem jelenleg a hardtail xc megfelelő.
1. Aszfalton is tekerek 30-150km távokat akár (ha van akivel) és outira nincs pénzem
2. Három éve montizok, gyenge vagyok még felfelé, ráadásul egyre jobban szeretek mászni, attól félek egy nagyobb rugóutas több lejtőzésre kitalált nehezebb gép még jobban visszafogna, szal egyelőre nem árt, ha mászásban minél jobban támogat a vas, nem akarok hosszú túrák vége felé kikészülni, haveroktól folyton lemaradni stb.
3. a lejtőzés annyira nem izgat, egyre inkább félek a nagy sebességtől még könnyű terepen vagy aszfalton is és számomra nem ad semmi extra élményt, normál vagy lassú tempóban meg xc-vel is le lehet jönni bárhol, ahol előtte sikerült kimászni
4. fully = extra szervízköltség, extra hibalehetőség a hátsó tagnál, forgáspontoknál, amit itthon nem mernék sajátkezűleg szervizelni ha véletlen gond van és épp nincs pénzem szervizeltetni, hetek-hónapok kimaradhatnak emiatt. Tudom, az elmúlt egy évben viszonylag sokat költöttem cuccokra, de ez nálam hullámzó, most egy kicsit több zsebpénz összejött, de sokszor hónapokig semmi, szal anyagilag valszeg nem állok készen egy fullyra.
5. Ráadásul egy olyan trail fully, ami felszereltségben minden téren előrelépés, annyiba kerülne, mint egy jobb karbon xc (2000+ eur), de amíg a trail 13.5, extrém esetben akár 16 (!)kg, addig az xc 10kg, ez szerintem brutális súlykülönbség. Szal nehezebb terepen lefelé (nem gyorsan, mert egyre kevésbé szeretek száguldozni) a trail valszeg nagyobb élményt adna, de felfelé, könnyebb terepen és aszfalton az xc lenne sokkal élvezetesebb és egyszerűbb az egész konstrukció, könnyebb karbantartani.Szal én úgy gondolom nézőpont kérdése, de ezt is már annyiszor átrágtuk, hogy hihetetlen és még mindíg magyarázkodnom kell, hogy miért jó nekem a ht xc. Te egyszer írtad le, hogy csak hétvégenként van időd kimenni tekerni és olyankor élvezni akarod a montizást, nem kidögleni és azonnal vettem az adást, hogy miért jó neked a pedelec enduro, tényleg megértem. Többször én sem magyarázkodok, használom amit jónak érzek, aztán majd egyszer, amikor sor kerül a váltásra valszeg más kondiban leszek már és kitudja mennyi pénzem lesz rá, szal akkor majd újra elővesszük a témát és meglátjuk. Most elvagyok azzal ami van . Az biztos, hogy ha most, ebben a pillanatban pénzem lenne rá, akkor a jelenlegi kondimmal, igényeimmel egy ht karbon xc-t vennék 2000 eur körül, rebával vagy sid-el, lehetőleg 1x sram hajtással, shimano fékekkel, 10.5kg körüli súllyal. Amúgy nem értem miért pont én vagyok mindíg az, akit meg kell győzni a trail fullykról, bőven vannak még itt xc-sek rajtam kívül és ahogy elnézem sokan tekernek 1000m+ szintes köröket arrafelé is, szal a terep nem hiszem annyival nehezebb nálunk, max szebb és érintetlenebb. Gondolom azért mert én mindíg ráharapok a csalira. Mondjuk nem zavar, valamilyen téren tanulságosak ezek az elmélkedések is.
Jöhet az enduró vs xc háború .[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
őstag
-
Zsohi
őstag
válasz Runner_fxr #140587 üzenetére
Olyan vázat kell venni ahol nem a vázon belül van elvezetve a kábelezés és lőn világosság. és egyenesen álljon a váltótartó, legyen elegendő kábelrögzítő a vázon, ne C klippel, hanem műanyagbilinccsel legyen rögzítve a kábel és ezután még egy legalja Tourney is úgy váltana, hogy kiutat nyerne a pokol legmélyéről.
Az új 12 sebességes Shimano hajtás nem érdekel? Állítólag szépen felmosta a padlót a SRAM Eagle-lel, terhelés alatt is finoman vált, a legnagyobb tányéron hátrafelé tekerve nem dobja le a láncot.
---
Amúgy meg mára már annyira elidegenedtek egymástól a sport különböző alfajai, hogy egyszerűen nincsen értelme egy kalap alá venni mindent. Azonban még is, az amit Jjeahh csinál az áll legközelebb ahhoz amit a hegyi kerékpározásról gondolok(all-mountain). Az XC és a DH csak egy, egyfajta perverz kivetülése egy vágyakozásnak, ahogyan a pedelec kerékpárok is.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #140583 üzenetére
Köszi, akkor ezek szerint nagy gond nem lehet. Most babrálok megint a pozícióval, mert szervizben volt a bringa és el lett állítva a nyereg.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #140586 üzenetére
Tökéletes bringa nem létezik, ez igaz. Valami nyűgje mindegyiknek van, teljesen mindegy mennyi pénzt költesz el, időnek kell eltelnie amíg belakod. Ami biztos, hogy a következő bringámon hanyagolni fogom a bovdenes váltót, úgy gondolom, hogy egy modern, össztelós MTB (pedelec meg pláne), azon a fejlettségi és bonyolultsági szinten van ma már, hogy ehhez nem igazán passzol a hagyományos bovdenes váltó.
Bármi gond van a kábelezéssel, szedheted szét a bringát darabokra, dörzsöli a vázat is ahogy rugózik a váz, szívás.
Váltónak és droppernek is kábel nélkülinek kell lennie egy ilyen modern gépen.És, hogy mi lenne a Merida utódja? Ez még nem eldöntött, de nagyon bejön a Propain Ekano 165, talán ez. Sram AXS váltással, Fox telókkal.
De a YT Decoy is esélyes.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz INTELligent #140584 üzenetére
Az levegős teló?
Runner...és melyik lesz a következő "áldozat"? Azért idézőjelben,mert tulajdonképp nem is áldozat,hisz mindegyiket inkább felspécized,mintsem lehurbolod mielőtt eladod.Ugyanakkor azt gondolom,hogy egyszerre szerelő és felhasználóként olyan magasra toltad a lécet,hogy félő nem is létezik számodra már a piacon tökéletes darab,mindegyiken javítanivalót fox találni...ami amúgy természetesen nem is különösen baj.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #140542 üzenetére
A pályázásra (parkozásra) azért van szükség, hogy fejleszd a lejtőzési technikádat. Nyilván a veszély benne van minden csapatásban, ugratásban, de a lényege szerintem az, hogy itt épített, karbantartott körülmények között tudsz gyakorolni. Ezt utána tudod kamatoztatni a természetes ösvényeken, terepeken. Természetes közegben sokkal veszélyesebb gyakorolni az ugratásokat, ott már sokkal precízebben kell végrehajtani. Nyilván mindenkinek mást jelent a montizás, és én abszolút megértem a Te álláspontodat is, mert végső soron pont ez a montizás lényege, hogy a természetbe, vadregényes tájakon kalandozzunk. A technika fejlődésével gyakorlatilag folyamatosan változott az, hogy mi tekinthető éppen úgymond a MTB esszenciájának. Anno a 90-es években ehhez elég volt egy minőségi, acél vázas, merev villás, vagy max 5cm-t rugózó villás, mai szemmel inkább cross trekking geometriás MTB kerékpár, mondjuk 3 X 7 sebességgel, 11-28-as sorral, kanti fékekkel, de minőségi Shimano szettel. Egy ilyen géppel anno a hegyek császárának érezhette magát a bringás, ma már más szelek fújnak. Én úgy gondolom, hogy jelenleg az igazi MTB, amivel legintenzívebben meg lehet élni magát a MTB-os élményt, az egy közép vagy felső kategóriás, össztelós Trail/Enduro gép, kb. 140-160mm-es rugóutakkal, 12-14kg közötti tömeg mellett, vagy pedelec verzióban ugyan ez. Miért? Miért nem XC? Azért mert a terepek változatosak, számomra az az igazi MTB ami nem korlátoz le, amivel tényleg árkon bokron nagy biztonsággal lehet közlekedni, nagyjából bármerre is visz az utam, nem a bringa lesz a szűk keresztmetszet. Ha ismeretlen terepre tévedek, akkor a bringában marad tartalék, nagyon nem mindegy, akár csak 40km/h tempónál is, ha rámész egy avar alatt megbújó nagyobb kőre, vagy bármire, kisebb-nagyobb gödrökbe, vízmosásokba, akkor nem dob le a bringa magáról, hanem a 140-160-as telók kimozogják, úgymond megmentenek téged egy perectől. Nekem számtalanszor volt olyan szitum amikor a bringa mentett meg, ha XC-n ülök, tuti, hogy nem fogom meg. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy egy minőségi, modern XC-nek nincs létjogosultsága a vadregényes, igazi MTB élmény kereső felhasználók között, de nyilván sok szempontból lekorlátoz, bizonyos keretek közé szorít, kétszer is meg kell gondolni, hogy melyik utat választod ha jobban bedurvulna a terep. Az mondjuk igaz, hogy gyorsabb fölfelé az XC, (persze ha pedelec Trail/Enduro-val hasonlítom össze, akkor már ez sem igaz) de összességében egy modern Trail/enduro gép mindenképpen sokoldalúbb, szerintem jobb partner a vadregényes kalandozásban mint egy modern XC. Függetlenül attól, hogy valaki nem egy vaddisznó lefelé, akkor is sokoldalúbb már egy 120-140-es Trail fully is mint az XC. Amennyit nyersz fölfelé az XC-vel, annál sokkal többet veszítesz a lefelé élményből. A skála egyik végpontja, míg a Trail sokoldalúbb, annyival nem másik szarabbul mint amennyivel jobb lefelé. Én így gondolom. Tehát nagyjából ugyan arról beszélünk, ugyan azt szeretjük, csak én nem akarom magam annyira korlátok közé szorítani, mint Te az XC-vel. És gondolom StLui sem, ezért vett össztelós Trail/Enduro bringákat.
Más téma.
Úgy tűnik, hogy végül a zsugorcsöves megoldás lett a befutó a kábel zörgős problémámra. Sikeresen behúztam az alsó csőben futó 4db kábelt 2db zsugorcsőbe. A kijelző és váltó kábelnél könnyű volt, mert csak rá kellett húzni, de a hátsó féket és a dropper kábelét nem akartam megbontani, így ott középen felnyitottam az egyik zsugprcsövet, majd úgy húztam rá a kábelekre, és szigetelő szalaggal, apró lépésenként haladva végig ragasztottam. Feltűnt még a dropper vezetékénél is, hogy talán az is kopoghat ahogy rugózik a váz, így ott marsh guard slaper tape-el körbetekertem a vezetéket egy pár centis szakaszon, így a zörgés ott is kizárva.
A hátsó váltónak behúztam egy új vezetéket, érdekes, hogy gyárilag ezt 3 szakaszból oldották meg, középen, ahol kibújik a vázból, az alsó forgáspontnál, egy rugalmasabb nokon házzal, de a váltás minősége csapnivaló volt gyárilag, az XT váltókarral, bekapcsolt váltókuplunggal már komoly erő kellett a váltáshoz és pontatlan is volt, kissé zajos bizonyos fokozatokban. Most bekötöttem úgy, hogy végig fut egy vezeték, ég és föld. Valószínűleg gyárilag azért döntöttek a három részes kábel mellett a váltónál, mert a nokon ház nem olyan merev és nem dörzsölte annyira a vázat, de cserébe fos volt a váltás minősége. Arra kell figyelni, hogy legyen fólia a bovden ház alatt.
Amikor megvettem a Meridát, nem gondoltam volna, hogy ezt is szét kell borítanom, de itt alighanem némi tervezési hiba, átgondolatlanság bejátszott a belső kábelezést illetően. Holnap reggel összerakom teljesen, aztán éles teszt, ha nem sikerült megszüntetnem a rejtélyes zörgő, kattogó hangokat, akkor megy fel az apróra az tuti. nem szenvedek tovább, már gyakorlatilag csavarjaira szedtem, meg összeraktam újra, múltkor a forgáspontok, most meg a teljes vezetékelés. -
INTELligent
senior tag
válasz 6030D #139819 üzenetére
Na itt vagyok a képpel, mobilos, és már besötétedett, remélem a telefonom atomvillanása bizonyítóerejűként még kvalifikálja a jpeg-et.
Meg ha már rögtön nem tudtam válaszolni, akkor jöjjön némi személyes tapasztalat is. Röviden, ez egy szuper bringa , főleg azokhoz képest, amik nekem voltak eddig. Gondoltam, hogy milyen nehéz lesz, mert olyan nagydarabnak tűnt a váz, de rá kellett jönnöm, hogy acélvázashoz képest ez pillekönnyű, úgyhogy már a próbakör alatt hozott pozitív meglepetéseket. A Rock Shox levegős teló meg valami álom, még kemény terepen nem ment, de az úthibákkal sűrűn tarkított szafarit simán vette.Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #140580 üzenetére
Akkor vigyázz ne engedj a kísértésnek,hogy megtáncoltass bárkit is,a lábaid másnapra kellenek.
IMIKE...mivel a kormányszár merőleges a tengelyre,sosem fogja kitakarni azt,a kormánynak kell kitakarnia,ami amúgy sem más mint egy ökölszabály.Ha jónak árzed akkor nem kell ezzel foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz 6030D #140551 üzenetére
Kösz a tippeket, a kocsi kulcsot muszáj vinnem, ha autóval megyek, nincs kire otthagyjam. Jelenleg esküvőn vagyok Debrecen mellett, minden tudományos étkezés felejtős, örülök ha a rajtra hazaérek. Lehet nem ez lesz a legjobb versenyem, de attól még wl akarok indulni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
samujózsi
senior tag
válasz robee19 #140576 üzenetére
Szoktad tolni a biciklit?
Esetleg letenni és bringás cipőben gyalogolni pár méternél többet?
Ha igen, akkor inkább SPD. Ez ugyan alapvetően MTB-s, de a hozzá való cipőben lehet gyalogolni is (általában). Outis cipőben nem annyira.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
IMIIKE1998
őstag
Utóbbi napokban szóba került itt, hogy a kormányszárnak ki kell takarnia a tengelyt, ha a bringán ülök. Nos nekem előtte van, 75-ös kormányszárral. Most akkor vegyek 50-es kormányszárat?
Anno ez kicsi volt, így vettem ennél eggyel nagyobb vázat(18-ast). Csak ugye ez meg hosszúnak tűnik.
Ez a mostani:[ Szerkesztve ]
-
draco31
veterán
Sziasztok.
Öcsémnek vettünk 2 hónapja egy használt bicajt, és elől tárcsa fékes. Egy ideje panaszkodik, hogy nem fog, próbáltam állítgatni a bovdennel, a másik oldalról tekerni az ezüst csavarral, picit jobb lett de nem az igazi, így arra jutottunk hogy lehet nem ártana bele új betét.
Na most én nem értek ezekhez, nem volt még ilyenem. A közeli bicajboltba elvittük, 2 nap múlva tudta csak megmondani hogy tud-e bele szerezni betétet. Így inkább hagytam a dolgot.
Szerintem ez a fajta kellene bele ahogy nézegetem. Ha igen, hogy kell ebben kicserélni?ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
robee19
tag
Országúti pedálokból valaki kiokítana? Nem vágom mi a trend Mi mivel kompatibilis? Gondolok itt a Look Keo, Easy, Classic, Max stb. variánsokra. Mint kezdő patentpedálosnak mit ajánlanátok?
-
samujózsi
senior tag
-
Koczó93
őstag
Conti gp4000be mekkora nyomás az ajánlott? 72kg vagyok, Fulcrum Racing1 kerekek.
-
robee19
tag
Igazi bringázni való idő van. Kezdem élvezni ezt az országúti műfajt. 62 km 25-ös átlaggal. Bár minden nap lenne időm nnyit tekerni.....
-
Zola007
veterán
DEBRECEN-be rendel valaki most Ebike-ról?
egy külső gumival beszállnék hozzáMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
StLui
veterán
válasz tobias40 #140554 üzenetére
láncszemenként egy csepp bőven elég, máshova nem is kell. Csepedgeteős flakont hozzáteszem a lánchoz, finoman nyomom, és közben körbetekerem a pedált hátrafelé, max kétszer körbemenjen a lánc, ezt pl The Singletrack Smapler videóiban láttam
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #140556 üzenetére
Az 500 g-ot én találtam ki, de azt meg tudom enni 4 adagnak: 3 előtte nap, egy aznap reggel. A tojásos tésztád gyakorlatilag az eredeti carbonara spagetti. Pirított szalonnával még jobb.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #140558 üzenetére
Visszatérünk rá pár nap múlva,addig kiderül melyik nap lesz pontosan,hátha jobban leszel és bevállalod.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #140556 üzenetére
Amennyire ki vagyok most éhezve egy jó montizásra, ha tehetném valszeg egyedül is simán kitekernék a Madarasira talizni veletek, nem érdekelnek se a medvék se semmi
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
tobias40
veterán
válasz Hasaggymeg #140556 üzenetére
Uhh az faxa vidék,irigyellek!
Lehet kimegyek én is augusztusban,még meglátom,de imádok Erdélybe menni! -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #140539 üzenetére
Csak bosszantalak,ne végy komolyan. Holnap délután leszünk Korond környékén...előrelát6óan.
3060D...elég sok tésztát eszek [júhtúrós,tojásos(igen,tojásos,a forró leszűrt tésztára rátöltök pár felvert tojást,majd csak addig melegítem még,hogy csak "nedves" maradjon),stb. ],egyik kedvencem,így tudom,hogy 500 gr jó sok!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Sleek
senior tag
Sziasztok szép napot. Hátsó ledes lámpát keresnék a bringákra.
Aliexpress ebay rendelés oké.
Ahogy tapasztaltam nem sokkal bírtak többet a márkás elemes világítások mint a kínai.
Usb töltés nem lenne gond. Kinek mi vált be ? Köszönöm a tippeket.<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
-
tobias40
veterán
Egy jó videót tudtok ahol bemutatják a lán kenését,és ajánlanak konkrét lánc kenő anyagot és márkát?
Olvastam az ÖF-t,ott nincs konkrét márka-tipus írva...Átlag használatról van szó!
-
6030D
őstag
válasz 6030D #140550 üzenetére
Ja, ez holnap lesz, ugye? Akkor főzz ki 500 g tésztát, és edd meg úgy, hogy az utolsó adag a verseny előtt 2-3 órával. Lehetőleg ne bolognaival, hanem sajt, oliva (más) olaj, esetleg tejföl. Vagy lekvár. Mindegy, csak fogyjon el mind.
Sok víz, ma 3 liter, holnap verseny előtt 1,5 l.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #140528 üzenetére
Mondtam, hogy nem értek a lovakhoz. Majd remélem nyár vége felé tudok szerezni valami tesztbringát legalább a méret miatt.
cdl: Dobogókőnél voltak páran, jöhettél volna erre.
trialboj: 25 fok+esőben meg fogtok dögleni, nem megfázni. Sima rövid+rövid, megállni nem fogsz, melegít az intenzitás illetve rövid távon mész, 1-1,5 óra alatt nem lesz bajod. Száraz ruhát vigyél a verseny utánra.
Kocsiba fólia+pokróc, de gondolom lesz ott mosó, tehát nem koszosan kell berakni. Csoki felesleges, nem emészted meg a végéig, kulacsban legyen szénhidrátos (cukros) lötty. Ha van frissítő, ott egyél pár falatot (cukrost). Telefont nem kell vinni (Strava leszarós...), kocsikulcs attól függ, ha távirányítós, én nem vinném. Vagy két zacsiba tekerve. Szemüveget vigyél, ha nem híg a sár, akkor használod, ha híg és felveri, akkor zsebre rakod.
Jó lesz, menni kell, ezek az élmények, amit mesélni fogsz később.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagylaci32
tag
válasz bringasisti #140458 üzenetére
Még nem győztél meg.
Említetted a felni és a féktárcsa közti felületi érdesség különbséget, de nem tértél ki rá, hogy ez mit befolyásol pontosan. (Szerintem bekoptatott állapotban amúgy is elhanyagolható a különbség.)
Azt értem, hogy a kis sugarú féktárcsához sokkal nagyobb erő nyomja a fékbetétet, mint a sokkal nagyobb sugáron ható felnifék esetében. Azonban a példáddal az a problémám, hogy ha hirtelen megfogod a gumit, akkor az tényleg nem égeti meg a kezedet, de is nem súrlódással fogod felemészteni a mozgási energiát (ahogy a felnifék teszi), hanem a kezeddel rámarkolsz (nincs súrlódás) és az izomerőddel emészted fel a kerék energiáját.
Javaslom próbáld meg az energia átalakulás útján megcáfolni az állításomat, mert a történet másságára hivatkozva nehéz lesz meggyőzni (Most veszem észre, hogy már nem is Wombath-tal vitázok.) -
trialboj
őstag
6030D-től kérdeznék:
Mit lehet csinálni, ha pont a rajt pillanatában fog eleredni az eső holnap? 25 fok lesz végig, ami azért nem túl sok, 15kmph szél, átázott mezzel ez már hideg lehet? Végig kell tolni aztán lesz ami lesz? Nem lehet ebben kva nagy tüdőgyulladást v egyéb megfázást összeszedni?Esőkabátban csak nem lehet letolni a versenyt, meggyulladnék, nem? van 1 dekás, de sosem használtam.
Csak autóban tudnám szállítani a bringát, de ha végig esik, és tiszta sár lesz, nem tudom belerakni. Az volt a terv hogy bringával megyek, és jövök de esőben 15 km letolni nem túl kellemes. Pff mennyire szét tudja barmolni a napot, néhány csepp víz Simán lemondanám ha lenne másik verseny a környéken, de így hogy erre készültem egész évben óriási csalódás lenne, ha nem indulnék el.Ilyenkor te hogy oldod meg? Telefon zacsiba, autókulcs zacsiba, csokit ha megkezdem akkor meg is kell enni egyből? Mi van a szemüveggel? Én még egyedül tekerve is fel szoktam verni a sarat néha, így ha utolérek valakit, az végig az arcomba dobálja majd a trutyit? hogy lehet látni, v mi a megoldás?
Kösz
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz StLui #140544 üzenetére
Ha jól gondolom abban nem értünk akkor egyet, hogy a pályázás és amit én csinálok teljesen különböző. A célja, a terep, a környezet, minden. Szerinted tök egykutya, vagy a pályázás jobb, amíg nem feszegeted a határokat biztonságosabb is, szerintem teljesen más a kettő és mindkettőnek vannak előnyei/hátrányai. No de legalább ezt tudjuk, én nem fogom tovább erőltetni a témát.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
StLui
veterán
válasz SSJmeszes #140545 üzenetére
"két nyomos is tud veszélyes lenni,"
Pont ezt írtam, életveszélyesnek láttam a tempót azon a öklömnyi murváson lefelé! Ráadásul gondolom továbbra is egyedül tekersz.
Semmeringen van több túraútvonal is, ahol lehet ezreket mászni bőven, valami heatmap-en biztos látni őket, a társaságból páran mentek, én ott is a fiammal maradtam a liftnél.
Pozsony feletti Kis Kárpátokról is sok jót hallottam.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
SSJmeszes
senior tag
Na pont ide evett a fene..
Hidd el, én is eddig a singletrack helyeket kerestem, és nem ilyen széleseket. Amit azért nem annyira egyszerű megtalálni. Ezeket azért vettem fel, mert ha már ott vagyok miért is ne? Tehát nyilván én is a szűkösebb nyomvonalat kedvelem jobban.. De azért ez a két nyomos is tud veszélyes lenni, főleg ismeretlenként. Jövőhétre tervezek 2-3 éjszakát valahova az alpokba.. Egyelőre úgy néz ki kb Seemering környéke, ott még nem mond esőt.. Viszont Saalbach körül szerettem volna, oda már eléggé siralmasat mutat..:-/Igaz ez nem singletrack, hanem inkább szopótrack, de ez aztán nincs kiépítve abszolút..
DE, ha már írtam.. Akkor mutatnátok, Szegedtől mérve 1000km belől frankó singletrack helyeket?
Vagy hol, vagy hogy keressem ezeket a nyomvonalakat? Van valami jó tipp?Flickr: flickr.com/photos/63962202@N05 | Insta: natural.sight
-
StLui
veterán
válasz jjeahh #140542 üzenetére
Én nem hurrogtalak le egyszer sem, te ellenben nem kevés ironiával poénkodsz sokszor a pályázáson. Én spec mindkettőt szeretem (fiam nem, ezért járunk "többet" bikeparkba, 3x voltunk összesen, a többi mind lift nélküli bikeparkozás, még a János hegynél is van elég sok mászás akkor is ha fogasozol), legutóbb is írtam Hasaggymegnek itt a topicban, hogy egyre jobba szeretem a technikázós mászást. Imádok pl Csóványos NHH kört menni, van fel és van le is, más dolog ha ezen múlik akkor inkább megyek Kamaraerdőre, hogy a fiam is élvezze a bringázást, ahol szintén nincs lift, de ugratósabb a pálya, és max még hárman vannak rajtunk kívül.
Most vágom a Sölden videót alig van rajta ember rajtunk kívül. Persze kis helyeken mint Kalnica többen vagyunk... a liftnél..., de egy 1km-es nyomon kb 3-6 ember egyszerre összesen!
Se tőled se Meszestől nem láttam szerintem még single track-es videót, ezért gondoltam, hogy csak olyanokon mentek ami duplanyomos. Ez sem egy agyon épített nyom szerintem (én le sem mennék rajta mondjuk) Ezt csak azért mutattam, hogy nem csak Flow trail-ek (porszívózott, döntött kanyaros) vannak a bikeparkokban, sőt, és milyen tömeg van körülötte! Legtöbb felvonós mind síterepnél, ahol télen sokan vannak, de ez még a látszat ellenére nem az a sport.[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
G@ben
addikt
Tegnap megjött a GUB Pro 1 tartó, ki is próbáltam. Semmi extra, földutak jó nagy gödrökkel, kátyúk, magyar bicikliutak, de a telefon meg sem moccant.
Még át lesz kicsit alakítva, hogy pont a stucni fölött feküdjön a telefon, akkor tökéletes lesz, de erősen ajánlott telefontartó!Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
jjeahh
nagyúr
válasz StLui #140540 üzenetére
Már harmadszor írom le, hogy nem csak autóval is járható utak vannak, ráadásul számomra már teljesen egyértelmű, hogy valszeg nem bringáztál hasonló körülmények között, mint ami itt van, vagy ha mégis (ami azért simán lehetséges), akkor egyszerűen nem azt értékeled amit én. A pályák kétkezi munkával és gépekkel építve vannak, kis túlzással fel van porszívózva, az ugratókról meg deszkából-fémből kiépített kanyarokról ne is beszéljünk, + tele van emberekkel a hely, ugyanott kell többször legyere és nem saját erőből jutsz fel. Én ezekért nem szeretem, meg azért, mert számomra gyakran túlzóak a lejtők és az ugratók. Szal semmi köze nincs a pályázásnak még a szekerek által egykor kitaposott utakhoz sem, az erdei víz-szél, medvesz*r és természet által kialakított ösvényekhez, a csendhez és mint írtad a vadregényes hangulathoz, felfedezősdihez meg végképp nem hasonlítható, a kettő szerintem kb annyira különbözik, mint a hóban fatbikeozás a DH-zástól. Ha neked inkább a pályázás fekszik jobban, megértem, mert sok pozitív oldala lehet annak is, gondolom ha szereted lejtőn zúzni és szeretsz ugratni, akkor sosem fogod annyira értékelni a sima ösvényeket és erdei utakat, mert számodra nem adja azt az adrenalint, vagy valami ilyesmi, de ezt is már sokszor leírtam, hogy megértem. Nem vagyunk egyformák és nem fogom ráderőltetni a saját nézőpontomat, ahogy neked sem kéne, mert annak nem értem mi értelme. De mindegy, részemről szerintem lezárva, mert fölösleges köröket futunk, úgy érzem sosem jön át, amit ebben a témában írok. Rájöttem, hogy ha nem azt értékeled a montizásban, amiért én élek-halok, akkor hiába próbálom megmagyarázni, sosem fog átmenni a lényeg. Szubjektív véleménye gondolom mindenkinek lehet és ezzel együtt jó lenne elfogadjuk a másikat és nem helikopternek nézni egymást. Párszor leírtad már te is ha jól emlékszek, hogy nem szeretsz annyira mászni, ahogy azt is leírtad, hogy hol mekkorát ugrattatok, mekkora volt a sikerélmény és melyik pálya milyen volt, én sosem hurrogtalak le miatta, hogy annak semmi értelme és nem kéne csinálnod, meg inkább tekerhetnél turistaösvényeken, mert ott legalább kisebb az esélye, hogy összetöröd magad. Ugyanúgy megértem pl. Runnert is, hogy pedelec montit hajt, mert neki megvan az oka rá, pedig én valszeg sosem vennék magamnak ilyen gépet. Csak szubjektív véleményt írtam, de mint mindíg, végül most is megbántam, nem kéne ilyen marhaságokat csinálnom . Szal részemről písz, de inkább nem folytatom tovább. Inkább tekernék, csak már jönne helyre a bordám
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
cdl
senior tag
Na, mai 100 km karika pipa.
6-kor már nyeregben, így kellemes időben ment a tekerés.
De egyetlen bringást sem láttam, valahol ellen buli volt biztos, amiről nem tudok -
StLui
veterán
válasz jjeahh #140539 üzenetére
Hát azokat a duplanyomokat valami kitapossa, vagy rosszul gondolom, azt túrázók, bringások csinálják Börzsönyben sem jellemző, hogy az ilyeneken gépekkel, autókkal találkoznánk, de nyilván nem mi tapostuk ki.
Csak arra próbálok rájönni miért rosszabb a csak bringásoknak fenntartott nyom ezektől szerinted?[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
jjeahh
nagyúr
válasz StLui #140537 üzenetére
Mint írtam autóval sok helyen esélytelen kimenni, munkagépet meg amióta itt élek erdőben még talán egyet sem láttam. No de mindegy, többé nem írok szubjektív véleményt ehhez hasonló témákról.
Hasaggymeg: De irigyellek, én szerintem nem tudok kitekerni, minimum 2-3 hét tuti kell még a bordámnak
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
StLui
veterán
válasz jjeahh #140536 üzenetére
Az hogy Erdély vadregényesebb mint az alpok, valószínű, de nem erről volt szó, mert nem az a téma, hogy Erdélyben, vagy Alpokban, vagy Budai hegyekben tekerünk e, hanem az, hogy vadregényesebb e egy munkagépek, autók által kijárt út mint egy montis pálya, és mindegy is, hogy felfelé vagy lefelé
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
jjeahh
nagyúr
válasz StLui #140535 üzenetére
Sejtettem, hogy támadásnak veszed, 5 perc múlva már megbántam, hogy megírtam a hsz-t, de már nem törölhető . Autóval ahol mi elmegyünk, sok helyen képtelenség végigmenni, de majd még lövök néha videókat és meglátod. Szerintem amíg nem tekersz egy kiadósat velünk, Erdélyben, addig nem fogod megérteni miért csinálom azt és miért szeretem, ahogy én sem tudom, hogy egy enduróval mennyire élvezném a lejtőzést. Valszeg sokkal jobban, de a pályák ettől még valszeg sosem fognak vonzzani. Az, hogy az ottani hegyekben semmivel nem vadasabbak és "felfedezetlenebbek" a körülmények, mint egy pályán megértem, de azért felénk tuti másak a körülmények. De nem is értem miért kell erőltetni ha nekem nem tetszik a dolog, sokan mászni nem szeretnek... és? Amit írok, csak akkor ellentmondásos, ha nem jön át a lényeg.
Tempó: mostanság ez nekem felfelé egyre inkább lényeges, mert fejlődni akarok mászásban, lefelé kezdem egyre kevésbé értékelni a száguldást, főleg, hogy mostanság sokat estem.
Grammok: ha adott két alkatrész hasonló áron, és egyik könnyebb, akkor a könnyebbet veszem, mert az én súlyommal úgysem megy sz*rrá. De ezt már sokszor leírtam, nem értem ezzel mi a gond.
Szal mi ellentmondásos? Én mindíg csak azt írom, hogy ÉN mit szeretek, mit nem és miért, de valamiért mindíg támadásnak veszed és megpróbálsz győzködni. De minek? Simán csak leírtam a szubjektív nézőpontomat, ahogy sokan mások is teszik különböző témákban fórumon, támadás, itélkezés és személyeskedés nélkül, amiért neked más igényeid vannak, azért még nem biztos, hogy ellentmontásos vagyok és helikopter .[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
StLui
veterán
válasz jjeahh #140534 üzenetére
Meszest nem negatív példaként, hanem a különbözőség miatt hoztam fel, mert éppen tegnap este láttam.
Mennyivel természetesebb a környezet az olyan utakon tekerve,ahol egy autó is tud menni (single track-et nem láttam tőled se, meszes-től sem), mint ha kifejezetten csak montisoknak épített úton tekersz, gurulsz? Azt meg hogy körbenézni melyikről lehet jobban, azt végképp nem értem, pl most a söldeni utunkat tekintve is, olyan táj volt, hogy bes.arás.
Ráadásul az összes hozzászólásod vagy olyan mint ez, vagy ennek az ellenkezője, tempóról, grammokról szól, szerintem ezért is akadunk le sokszor egy-egy felvetéseden, mert kicsit ellentmondásosnak tűnik.[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
jjeahh
nagyúr
válasz StLui #140533 üzenetére
Ja, az ilyen veszélyes, főleg ha durva lejtővel párosul, de legalább végig merek menni rajta, mert ha megcsúszok, általában megment ha simán leteszem a lábam, egy vadabb pályán már úgy érzem túl nagy a kockázat és nem éri meg. Az, hogy kinek mi értelmetlen is nagyon nézőpont kérdése, a pályázók gondolom az adrenalinért csinálják, én meg főleg a természetszeretetért/felfedezésért, ezek meg egy épített pályán teljes mértékben hiányoznak. Ok, amíg felvonózol meg lehet csodálni a tájat ha szép, de annyi erővel autóval is felfedezhetnénk a közeli természeti látványosságokat. Meg szeretem érezni 1000m+ mászás után, hogy kiérdemeltem a látványt... de egyáltalán nem ítélem el azokat, akik szeretnek pályázni, biztos van akinek az jelenti A MONTIZÁST, azon sem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy a topikban többen pályáznak, mint ahányan simán a vadonban tekernek. Meg a múltkor írtátok, hogy arrafelé nagyon sok a gyalogos turista meg kutyasétáltató és kerülgetni kell őket, az eléggé vacak lehet, szal körülményfüggő is a dolog és felétek ezek szerint nem mindíg lehet a természetben felhőtlenül tekerni. Meszes amúgy tudtommal a pályázást sem ítéli el és felfedezősdit is szeret játszani, szal mindenevő . Mondjuk én sem értem, hogy egyedül a kárpátokban, ahol a madár sem jár, gyakran eléggé durva terepen hogyan mer tekerészni, én nagyon f*snék attól, hogy ha valami bajom lesz, ott döglök meg és senki nem talál rám.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
StLui
veterán
válasz gabro0 #140532 üzenetére
Még valami:
Gyerekkoromban simsonoztam, utána 20 év kihagyás, majd nagymotor, 1 év után pedig versenypálya, Suzuki SV kupa, tulajdonképpen féltem minden edzés, minden verseny előtt, és most is ezt érzem pláne ha külföldre megyek bikeparkozni, pl mi lesz a gyerekkel ha én kórházba kerülök, meg ilyenek. De az jó kérdés, hogy annyira félek-e , hogy akkor minek, vagy csak egy egészséges félelem van bennem. Motorozást azért hagytam abba mert elértem egy olyan köridőt ami fölé menni túl nagy kockázat lett volna, és maga a versenyzés is sokba került még bukás nélkül is, bukással meg pláne. SZóval azt éreztem, hogy a versenyláz túl nagy kockázatba hajszolna, így abba hagytam. (Ismerősöm most törte nagyon össze magát, pályázik ő is, de utcán, és önhibáján kívül, szembejövő motoros találta telibe mert átsodródott, ilyenek miatt utcai motorzásra nem vágyom, versenypálya veszélytelenebb itt is) Bringánál ezért nem megyek semmilyen versenyre, semmilyen teljesítménykényszert nem akarok magamra aggatni, már nem kapcsolom be a stravát munkába tekerés közben sem, 6030D tudja melyik az a szakasz, beszéltünk róla, ahol nagyot lehet csattanni egy KOM-ért.
És kibírom, hogy már most se akarjak mindent a gyerek után csinálni!Másik: Meszes videója, nekem veszélyesebb, számomra értelmetlenebbnek tűnő a száguldás lefelé azon a kavicsos úton mint egy komolyabb bikeparkos ugrás, de mindenkinek más a veszélyes, más kell a boldogsághormonok felszabadulásához.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz trialboj #140525 üzenetére
Minimális különbség van a biztosításban ha bejelölöd, hogy extrémsport, netrisken az union adja be meg még egyet de az nem tetszett. Én mindegyik bikeparkozásra ilyennel megyek. Hármunknak 8 nap volt 15eFt.
Amúgy meg nyilván van benne valami amit írsz, de van másik oldala is a dolognak. Egyrészt nekem csak a szerencsén múlt, hogy a dunaparti kerékpár úton nem lett komolyabb bajom amikor szemből nekem jöttek, másrészt aki extrém sportol annak valószínűleg jobb a mozgáskoordinációja az átlagnál, tehát sok balesetet sokkal kisebb bajjal megúszhat. Persze van az a szint amikor pl egy YT videóért cserébe túlvállal az ember, illetve folyamatosan határon mozog. A másik veszély ha valaki alkalomszerűen szabadul egy komolyabb terepre, és túlvállalja magát a hirtelen lelkesedéstől vezérelve. Sőt tegnap pl a fiamon láttam, hogy edzésen elment egy sráccal a végletekig az ugró érkező egymástól távolításának versenyében, ketten folyamatosan növelték a távot, és megugrották. (lehetvalószínű csak tagok láthatják, edzésből 1-2 részletvideó) De ugyanakkor fiataloknak kell is a többiek húzóereje.Seth nem minimális adrenalin fröccsért hanem pénzért csinálja. A másik srác valószínű nem, de ugyanez a síelés, sőt a futás, is, hány embernek hullik szét a bokája, úgy, hogy terepre sem megy, csak aszfalton lép félre.
Érdekesség a tegnapi edzésről, volt egy apuka a 10-12 éves kislányával, apuka XC-vel, magasra húzott nyereggel, komolyabb technikás XC versenyekre készült, végén annyit mondott neki az edző, hogy ekkora ugrások után bármelyik XC pályát bevállalhatja, nagyon jól ment, ugrott vele. Persze kislány is ügyes volt, ő volt a legfiatalabb, és talán én a legidősebb, meg még egy hasonló korú apuka.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #140528 üzenetére
Nemrég derült ki, hogy gyerek egész éjszaka fent volt, hasmenés, nem tudom mi lesz belőle, mai kamaraerdei menet elmarad.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
samujózsi
senior tag
válasz Hasaggymeg #140528 üzenetére
Lehet, hogy a kilátó hiánya azért feltűnne ;)
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #140520 üzenetére
Csak tartson ki a lelkesedés.
3060D...érekes mert bár mostanában nem néztem a geo változásokat,de 188cm 56-57cm így elsőre kevésnek tűnik.
StLui...vidd őket a Csóványosra és mondd az a János hegy.Úgysem tudják...a NHH meg legyen HHH.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
A bikepark nem csak móka és kacagás... persze ettől még jó buli, és akár biztonságos is lehet, ha úgy csinálod ahogy jjeahh mondta, felfele tekersz, és lefele liftezel
A bringás havert aki eltörte a bokáját Lengyelországban, tegnap műtötték. Kiderült hogy szilánkosra tört a csontja, és az ottani orvos csak valami ideiglenes gipszet rakott rá, mert teljesen ferdén állt a lába. Az állami egészségügyben nem is foglalkoztak vele, nem akarták felvenni, megvizsgálni, mert szerintük csak 1 törött boka, már be van gipszelve ez van.
Magánkórházba kellett menjen, a műtét 1800 euro körül volt, és csak ha kva nagy szerencséje van kapja vissza a felét a biztosítón keresztül, rossz esetben (ha ezek is kihozzák hogy extrém sport közben sérült meg, bukja ezt a visszatérítést is)
1 hónapig lesz gipszben, és minimum 3 hónap amíg teljesen felépül, arról még nincs hír (nem merte megkérdezni) hogy mikor bringázhat-e ismét, ha egyáltalán, és mennyire extrémen.Nem akarok senkit sem ijesztgetni csak tájékoztatásul írtam. A fent linkelt videó láttán, nekem valahogy nem áll össze fejben hogy képesek az emberek minimális adrenalin fröccsökért, állandóan kockáztatni, hogy parkoló pályára kerüljenek 2-3 hónapra egy csúnya esés miatt.
Tudom milyen király érzés akár csak egy kis ugratót kiszedni, vagy csak megugrani egy droppot, amitől féltél, stb, ennél biztos hatványozottabban durvább lehet 5+ méteres ugratókon repülni, de mégsem tudnám ezt az érzést úgy megfogni hogy persze bármikor megérne 25 perc masszív adreanalin trippet, az hogy utána ESETLEG 30 napig szenvedjek, és még 60 napig sántikálva nyalogassam a sebeimet.Ez a Seth srác elég jól keni a dolgokat, mégis minden évben legalább 2-3 alkalommal összetöri magát, de min 1 nagy esése van. A vid végén a HT arc is sikeresen földhöz csapta magát, ilyenkor mi van a melóval, a családoddal, ha te tartod el őket? A fenti haver most indított vállalkozást, ez az első hónapja és kórházban ül.
És most ne jöjjön senki azzal hogy én is kinyírhatom magam, ha 40el lejtőzöm az erdőben, mert igaza lesz ,csak én úgy gondolom, hogy egyensúlyban tartom a veszély, és fun faktort. Runner tanácsa hasznosnak tűnik, olyan pályákra menj és annyira vadulj csak hogy a bringában mindig maradjon egy kis tartalék. Lehet itt a rugóútra, fékekre, v tapadásra gondolni, a lényeg hogy ne a limiten mozogj, mert ott egy apró hiba is elég, és jó időre végre a mókának.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
samujózsi
senior tag
válasz bringasisti #140518 üzenetére
Az előre kellett volna. Még ébredéskor is fájt. :(
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #140472 üzenetére
Koszi szepen 😀 jo mert a kedve is tobb a bringazashoz miota megvette
-
FireKeeper
nagyúr
válasz ivana #140514 üzenetére
Millard agyak, Weinmann felnik. felni kicsit viharvert, de nem nyolcas, nem tojás, viszont az agyak harapnak kicsit, azoknak biztos kell új csapágyazás, de legalább újrazsírozás. racsnis.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
StLui
veterán
Kamaraerdő környéke, de a mai lehetett volna bármelyik aszfaltos utcában szinte, meg 100m2 gazos placcon
Liszi már éles terepre viszi a csapatot, őt is meg fogjuk nézni mihamarabb, Contest, Comment, Yoko-n tartja az edzéseket, minimum enduro, versenyre készülőknek dh bicó javallott
Most néze holnap Trinity-n esz reggel 8-kor, persze fiam nem bírtam rávenni, hogy 6-kor keljünk (délig alszik mostanság)
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
X2N
őstag
válasz StLui #140510 üzenetére
Hol szokott lenni az "edzés"? Liszi Attila is csinál ilyen edzéseket, de eddig mindig dolgoztam amikor volt.
-
ivana
Ármester
válasz FireKeeper #140513 üzenetére
Milyen kerékszett pontosan? Szerintem 5-öt még valami dzsunka menetesért is kapsz. Kazettásért meg alsó hangon egy 10-est.
-
FireKeeper
nagyúr
egy full retro, és kicsit leharcolt outi kerékszettért mennyit nem pofátlanság még elkérni? 6-8k körül reális?
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
rushty
őstag
Létezik bp-i kerékpár szerviz lista, térképen?
Bónusz: szombat 9óra előtt nyitva keresésselRevolut meghívó pü-ben
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #140456 üzenetére
8:07-kor indul a Nyugatiból, 45-kor van Kismaroson, gyorsabb mint kocsival a Nyugatitól
Tegnap ígértem meg egy mátrai betyárnak a fiával ha jönnek vasárnap elkísérjük őket jánoshegyezni
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz 6030D #140482 üzenetére
Nem, ugyanez volt a gondom, közepes tempós haladás, eleje megy vége lassú, természetesen hiszen nagy csapat, majd megállás, és lemerevedés, és indulás....persze éppen egy komolyabb mászás kezdődik
De nagyon jó hangulatú egyébként, kivéve ha én hisztizek amiért a murváson megyünk lefelé, és értelmetlen volt így a felmászásMás: ma voltunk első DH-Freeride alapozó edzésen Balázs Péternél, szenzációs volt. Mondjuk elsőre beparáztam, azt mondta első feladat párat esni, hogy lássa hogy kezeljük ezt a szitut Szerencsére megmutatta mire gondol, leugrani kellet a bringáról, úgymond eldobni, elhagyni a bringát
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
samujózsi
senior tag
S.O.S.
Már kínomban röhögök magamon: mi a ....t lehet csinálni egy izomgörccsel?
Lementem kutyát sétáltatni, kicsit kocogtunk, aztán begörcsölt a combomban egy pici izom és azóta is fájdogál... és ahogy nyújtani kéne, úgy nem megy, mert fáááj...[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ivana #140505 üzenetére
2006 környéki, 10 sebességes rendszer, hátul miche 16-26-os sor. Jó lenne oda is valami nagyobbat feltenni, a váltónak max 28-as lánckereket tehetek fel. Használt is jöhet, a hajtóművet és a csapágyat jó lenne 30 körül megúszni.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
ivana
Ármester
válasz Szakbarbár #140504 üzenetére
Minden kompatibilis vele, gyakorlatilag frikciós a váltás. Max. ilyen 11 sebi hajtóműveknél lehet gond a régebbi lánc, de nem hiszem azt sem.
Olcsón akarod megúszni akkor egy olcsó integrált shimano, hiába a legjobb négyszögben egy chorus az integrált megeszi. (A campa a 8 sebi szériával gyakorlatilag a végletekig fejlesztette a négyszöget.) Ha kicsit költenél rá akkor campa használtan. A campa integrált hajtóművei magasan a legjobbak a keskeny Q faktor és a viszonylag tartós csapágyazás miatt. Mondjuk ez a feltevés négyszögre is igaz.
A probléma még az lehet, ha régebbi campa és nagy a sor akkor nem lesz kapacitás. De ha újabb 9 sebi akkor nem kéne, hogy gond legyen.
Amúgy fordítva is működik kivételesen, az outi hajtóműveket általában szabadon cserélgetheted.
[ Szerkesztve ]
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Campagnolo rendszerrel milyen hajtóművek kompatibilisek? Csak Campa vagy FSA, Miche, egyéb hajtóművek is? Le szeretném cserélni a Chorus 52/39-es négyszögtengelyes hajtóművet 50/34-re.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
jjeahh
nagyúr
válasz samujózsi #140499 üzenetére
Nem értek különösebben hozzá, mert én nem vagyok hízékony, de gondolom itt is számít, hogy milyen pulzuson nyomod, milyen gyakran, mennyi ideig, meg szoktál-e állni közben, meg kajálásnál nem csak a mennyiség számít, hanem az is, hogy mit eszel. Nagyon bele lehet mélyedni ebbe is, de ha igazán fogyni akarsz, talán meg is éri. 1000km amúgy nem olyan sok, én kétszer ennyit mentem nagyrészt hegyen és még így is kevésnek tartom. A futás távját is növelheted lassan szerintem mondjuk 5km-re, aztán 10 és ha megszoktad, én 10 alá nem adnám. Persze ezek csak tippek, a futáshoz még annyira sem értek, talán egy hónapig futtam a télen .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zsohi
őstag
válasz Csokicsibesz #140491 üzenetére
WTB ST i23 Jómagam bő egy évig használtam ezt és most is ezt használnám, ha kapható lett volna mikor szükségem lett volna rá... Minden szempontból kiválóan vizsgázott, tubeless problémamentes volt, alacsony profilú, 2.35"-os Schwalbe külső tökéletes profilt vett fel rajta, merev és szinte ingyen adják. A Bike24-en meg mondjuk veszel mellé egy DT 350, vagy egy Hope Pro4-es agyat. Sapim Race, vagy esetleg D-Light küllőkkel fűzve. Azonban, ha a súly nem szempont, miért nem 32 küllős kerékben gondolkozol?
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest