Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 7. nap: Control
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #139499 üzenetére
Hát igen,ha fel kellene sorolni mindent amire szükség van ahhoz,hogy világszintű élsportoló légy,akkor bizony nehezen férne bele egyetlen hozzászólásba.Nem véletlenül vannak olyan kevesen akiknek végül sikerül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #139491 üzenetére
A jó genetika nem csak abban mutatkozik meg, hogy valakinek az adott sporthoz jó az izomzata, gyorsan fejlődik és gyorsan regenerálódik. A cuccot is bírni kell. Vannak emberek akiknek a szervezete rendkívül jól tolerálja a szteroidokat, növekedési hormonokat stb. Gyakorlatilag kutya bajuk nem lesz tőle, míg van akinek az első, második kúránál leállnak a veséi. Pár év múlva koszorú érelmeszesedést kap a testosterontól stb. Egy VB cím ezen is múlik, ha bírod a cuccot megnyerheted, ha nem bírod belebetegszel.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #139493 üzenetére
Én is...feleségem bosszantása gyanánt.
(#139494) Dilikutya ...pedig az! Emléxem mikor pár éve valamelyik háromhetesen Froome csinálta először,Lemond ki volt akadva,hogy mennyire veszélyes...aztán azóta már mindenki csinálja,sőt,pedáloznak is oda leülve.Amúgy szemből megnézve látszik,hogy kisebb a szélnek ellenálló keresztmetszet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
6030D
őstag
-
Dilikutya
félisten
válasz Napfénysüti #139493 üzenetére
Nehezen tudom elképzelni a hatékonyságot.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #139489 üzenetére
Mentem már párszor ilyen pozícióban a felső csőre ülve: [link]
Peák Barnának meg sok sikert, nem kis eredmény hogy egy WT csapatba kerül!
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #139490 üzenetére
Vannak kivételek,közöttük jó néhány élsportoló aki egészségesen idős életkort ért meg.Embere válogatja,ugyanakkor tény,hogy ezek már tulajdonképp modern-kori gladiátorok,akik ugyanúgy mint az ókori Rómában,akár testi épségüket teszik kockára a szórakoztatás/egyéni siker érdekében és ezért persze kiváltságokat is élveznek. Kemény élet az övéké.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz 6030D #139488 üzenetére
20 éves gyerek nem dönt el semmit. Elragadja a hév, meg szólnak neki, hogy ezt meg azt beadjuk neked easy peasy öcsi. Mind1, ettől függetlenül sok sikert kívánok neki, csak az élsport nem csupa móka és kacag. Valószínűleg ugyanúgy leépíti a szervezeted, mint a tunyulás, csak más módon.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nagylaci32 #139467 üzenetére
+ (#139476) IMIIKE1998...Tegnap éppen néztem...Sram integrált hajtómű,ránézésre/érzésre nem rossz tárcsafék,alap RS teló,teljes X5 váltás,szegecselt felnik és nem is nehéz a kerékpár így emelésre... ...így az a 100e már lassan 200e lesz,vagyis 200e körül sem nagyon kapsz már újat ami jobb mint a Decas.Elszálltak az árak...
(#139472) bringasisti...gyerek már megvan,mindegy.
(#139475) Napfénysüti...a Canyon felső csövét eltörted volna edzett alfeleddel.
(#139487) Toobee...ha elég jó lesz,a szert csak a kiemeltek kapják.
(#139488) 6030D ...te mit szecc?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz inifini #139485 üzenetére
Micsoda véletlen, hogy a nemrég linkelt 444-es Giro cikkben írták, hogy jó lenne, ha indulhatna egy magyar a "magyar" GIro-n, ennek feltétele a pro csapat, majd bemutatták a M-S-ot, meg elmondták, hogy Máriusz is pörög rajta, aki pont ott volt ezen a banzájon. Ettől függetlenül nagy eredmény, és hajrá!
Toobee: szétszakadhatna itthon is nulla forintért, így legalább megvan neki a lehetőség. Majd eldönti, mennyit áldoz rá.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
válasz Peterhappy #139486 üzenetére
Ja, gondolom innentől jöhet a keményebb szerhasználat. Szép élet lesz...pár évig.
-
Peterhappy
őstag
Nagyon nagy dolog, óriási siker!
És milyen fiatal basszus, 20 éves, lassacskán a fiam lehetne... mindenesetre előtte az élet, a lehetőség a karrierre, reméljük a legjobbakat!
-
inifini
tag
Peák Barnabás jövőre a Mitchelton-Scott-nál versenyez, sok sikert neki!!!
[ Szerkesztve ]
-
G@ben
addikt
-
deny330
aktív tag
Én dolgoztam dekába a bringás részlegen, többnyire a csapágyakra és a fékekre panaszkodtak a vásárlók akik vissza hozták a bringákat. A fékek elállítódtak (bovdenes esetén), a csapágyak pedig szimplán elkezdtek hangot adni, kattogni. Másra én nem hallottam sosem panaszt, bár aki újonnan vásárolna bringát, én az 540-et tudom ajánlani minimumként (csak annyiért meg már van más, nevesebb gyártótól is bringa). Az 520 még elég alap, személy szerint annyiért még inkább használt piacon nézelődnék, persze csak személyes vélemény..
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #139476 üzenetére
viszont sok vázukra élettartam gari van, hardtailt vennék is onnan, ha nem lenne már az össztelósaik tényleg kevésbé meggyőzőek, de azokhoz úgysem értek.
(lassú voltam)SUPREME7: Nekem a Thuléval van tapasztalatom, tényleg hasonló, azzal vittem autópályán is. Ahhoz mondjuk adtak T-fejű csavarokat is, amikkel nem csak bilincsesen, hanem egyszerűbben+kulturáltabban lehet rögzíteni olyan keresztvashoz, amibe passzol.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
SUPREME7
addikt
Sziasztok. Picit közvetve kapcsolódik, de Menabo Asso tetőcsomagtartós kerékpártartóról van valakinek tapasztalata? 15K-ért elég jónak tűnik, soha nem használtam ilyet, mennyire stabilak ezek, autópályán sincs gond vele? Értékelést nem nagyon találtam konkrétan erről. Thule freeride ami hasonló árban van, de a közeli boltban ez a menabo van, de kb ugyanolyannak tűnik a kettő.
[ Szerkesztve ]
-
North15
csendes tag
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Szeretnék vásárolni egy országútit, hosszabb keresgélés után a választásom a Rose Pro SL 105-re esett. Ezzel viszont két problémám lett: egyrészt még soha nem volt országútim, így a méretezéssel meg a későbbi lehetséges méretre optimalizálással bajban vagyok, másrészt még soha nem rendeltem a rosebike-tól.
1. A méret. Az 55-ös és az 57-es vázak között vacilálok. 183 cm magas vagyok, a belső lábhosszt meg hol 84-re hol 85-re mérem, minden mérés mást ad. Az oldal méretválasztója csak az utóbbi adatot veszi figyelembe, mely alapján pont a két vázméret között vagyok. Nézegettem más oldalakon kalkulátort, a testbike 57-re szavaz, a Canyon meg kisebb, M-es méretre. Ugyanakkor a Rose geometriája más, mint más gyártóknál, pl. a nyeregcső lényegesen rövidebb. Ugyanakkor nem tudom, hogy a sok-sok adat közül, melyik hosszakra kéne leginkább koncentrálnom. Most a mindennapi biciklim egy 6KU egysebességes, ebből 55-ös van (teljes geometriát nem engedi közvetlenül linkelni, de ott van alul.) Ez rövidtávon kényelmes, kisebb biztosan nem kell.
Emellett nem értem pontosan a rosebike oldalán leírtakat: "Ha pontosan két méret közül választhat: Válassza ki a kisebb vázat, ha "verseny pozíciót" részesíti előnyben és a nagyobb vázat, ha kényelmesebb "túra helyzetet" szeretne." Ez milyen logikára épít, nem pont egy nagyobb vázon kell messzebre nyúlni?2. A szállítás. A weboldal négy lehetőséget ad meg: normál, futár, DHL express, UPS express. Most az utóbbi kettő mi ha nem futár, tehát totál értelmetlen a sima futárszolgálat opció elnevezése. A normál szállítás mit takar? Mezei posta? Erről nem találtam információt, és csak árban különbözik a sima futártól, minden más adat, beleértve a szállítási határidőt is, ugyanaz. Van kockázat egy komplett kerékpárt normál kiszállítással kérni, vagy inkább hanyagoljam ezt az opciót?
Előre is köszi.
-
HKorn
veterán
válasz IMIIKE1998 #139476 üzenetére
Ahhoz képest a Btwin bringáknál élettartam garancia van a vázra, szóval nagy gond nem lehet vele.
Run&Ride
-
Dilikutya
félisten
válasz IMIIKE1998 #139476 üzenetére
Nem mindenki akar komolyabban sportolni, emiatt mindenkit a használtpiaci árral riogatni értelmetlen. Én pl. alföldi gyerek vagyok, jó időben bringával jártok dolgozni (oda-vissza kb 25km naponta), meg hétvégente tekerek erre-arra, esetleg esténként programokra is azzal jövünk, havi 600 km. Ennél többre nincs időm.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
IMIIKE1998
őstag
válasz nagylaci32 #139467 üzenetére
Szerintem a váz a legfontosabb része a bringának, a btwin meg nem minőségről híres ezen a téren. "100k alatt, ha újat akarsz, akkor megérheti, de afelett már tényleg vannak jobb vételek nevesebb gyártóktól."-Runner_fxr
Én is pont így vagyok vele. A használt ára pedig azért számít, mert ha megtetszik a sport, akkor később cserélni akarod majd a bringát. Ilyenkor viszont a btwin bringáit nehezebb eladni, mint az ismertebb gyártók bringáit. -
Napfénysüti
nagyúr
válasz bringasisti #139472 üzenetére
Naná, tudod hány tökönrúgást kaptam már? Egy ilyen meg se kottyan.
Més que un club!
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #139406 üzenetére
Csepellel magával nincsen baj, tetszenek nekem, de van egy felára a márkának. A jól felszerelt értelmes gépek, meg náluk sem olcsók, így van másik márka. A Cruisert azért emeltem ki, mert alsó kategóriás ócska alkatrészek vannak rajta, így nem ér 90ezer Forintot. Mondjuk tudom, hogy drága már önmagában is a Shimano Nexus agyváltó a bicikli értékéhez képest.
A fixi cuccaik meg aztán főleg jó drágák, de az most divat, így érthető.
-
ZolkoW
őstag
válasz Dilikutya #139469 üzenetére
"Az, hogy rosszabb felszereltséggel jobb kerékpár, értelmezhetetlen."
Olyan elméletben létezhetne, hogy sokkal jobb váz rosszabb alkatrészekkel szerelve, de nem szokták, mert a vevők úgyis csak az alkatrészeket nézik, a gyártók magukkal szúrnának ki.
Ehelyett ha megvan az egyensúly, akkor gyenge alkatrészekhez általában gyenge váz tartozik ;)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bringasisti
őstag
-
Fall-N
veterán
válasz Napfénysüti #139468 üzenetére
Üdv a klubban! Nekem a városi bringámon jelenleg egy Shimano SIS 3x6-os rendszer van, Shimano 170-es négyszög tengelyes hajtókarral (FC-TY30). Elől ugyanúgy fokozatmentes váltó van (és sajnos marokváltós RapidShift ). Jelenleg ellátja a dolgát (jó állapotban van), de lesz csere természetesen, előző tulaj rakta rá. Valószínűleg szerzek egy másik donor vázat* és ha jót találok lehet lesz azon használható hajtás is.
*A váz egy noname olasz menetes MTB váz (UNO?), amibe a barbár előző tulaj fordítva (!) rakta bele a hajtás oldali monoblokkot. (Valószínűleg két moblokkból rakta össze, amin bal menet van.) Ez is cserés lesz, ha addig marad a váz.
Egyelőre megteszi a városban, mert szinte ingyen jött a házhoz. Nézek valami alu vázat, lehet valami Malit.
[ Szerkesztve ]
-
Dilikutya
félisten
válasz nagylaci32 #139467 üzenetére
Én ugyan nem Btwin-t veszek, de ettől függetlenül volt néhány érv, ami hülyeség. Pl. a használtpiaci ára. Nem amiatt veszek bringát, hogy eladjam pár éven belül, ugyanakkor pár éves bringát én se vennék, mert néhány éven belül az én új bringámon is cserélni kell majd úgy is pl. a kopó alkatrészeket, mert én megyek vele szépen.
Az, hogy rosszabb felszereltséggel jobb kerékpár, értelmezhetetlen. Más kérdés, hogy nekem pont a felszereltsége a szóba jöhető cross trekkingnek nem tetszett, Btwin alkatrészeket írnak, amiről a fene se tudja, micsoda, a Mali meg teljesen Shimano, valahogy abban jobban megbízok.
Amikor olvasgattam véleményeket, amúgy pont nem tesztkörökön jöttek elő egyik bringa hibái sem. Btwin-től az is visszatartott, hogy a Decathlonban mint szervizben nem bízok, inkább a jól bejáratott helyemen intézem a beszerzést meg a további szervizt is, ha szükséges.Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz 6030D #139460 üzenetére
Azzal simán átugrattam volna, meg szerintem annak a felnije többet bír (kapott már nagy ütést meg se nyekkent).
A csótányom egy kb 18 éves Schwinn MTB még ilyen fokozatmentes első váltóval, 3*6 sebességgel, valami full egyszerű kerékkel.
Lehet egyszer lövök egy képet had okozzak itt némi vidám percet.Hasaggymeg: ilyenkor jól jön hogy gyerekkorom óta védek, a refelexeim szerencsére élggé rendben vannak.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
nagylaci32
tag
válasz IMIIKE1998 #105627 üzenetére
Nem tudom, hogy aktuális-e még a véleményed. Ha igen, kifejtenéd, hogy milyen rossz híreket hallottál a típusról?
Rosszabb felszereltséggel hogyan lehet jobb egy másik kerékpár?
Én is pont a Rockrider 560-as típust néztem ki magamnak és tesztkörön is voltam vele, ahol nem tapasztaltam semmi komoly hátrányt. -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #139463 üzenetére
Jézus . Itt is volt amúgy tudtommal egy olyan eset, hogy egy gombász öreget elásott a medve, de az nem élte túl.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Bicskás
senior tag
Sziasztok topiklakók !
Segítséget szeretnék kérni.
Nehéz bringához ( sokszor nehéz teli csomagtartótáskával ) szeretnék vásárolni középre felszerelhető strapabíró és nagy teherbírású kitámasztót a 26-os mountain bike cangámhoz, egyszárút szeretnék, és feketét, ha lehetséges, melyek a legkomolyabbak amiket itthon be lehet szerezni és ár érték arányban a legjobbak ?
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv: Bicskás
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #139462 üzenetére
Nem is értem miért félsz,a te lábad nagyobb. Ez szerintem valami féknyúz lehet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #139458 üzenetére
Ja, ha folyton futsz hosszabb kihagyások nélkül, 3-4 alkalom után ráérzel, legalábbis én ráéreztem, kicsit olyan, mint aszfalton hosszat tekerni, nem történik semmi érdekes, de legalább pár km után kikapcsol az agyad és csak sodródsz a széllel, szal szellemileg nagyon pihentető.
Akkor lehet nekem ezért fájt, már első blikkre 8km-t lefuttam és egyedül utánna is próbáltam tartani a 10-et. Igaz csak alapozó kocogó tempóban, de cserébe kizárólag terepen és hóban, eszemben sem volt aszfaltra menni. Mondjuk a medvék legalább kitaposták előttem az utat [link] [link]
Én is laktam Duna parton Komarno-ban, tudom milyen[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #139459 üzenetére
Péter Szágán újratőtve?
(#139460) 6030D...ez a sok eső és meleg kirobbanó vegetációt eredményezett,így én is szó szerint ki kell ürítsem a cipőmből a fűmagot,meg kiszedegessem zoknimból a beragadt mindenféle növényrészeket miután átmentem a derékig érő dzsumbujokon,ahol inkább sejtem az ösvényt mintsem látom.Minap gondoltam is,hogy ha nem itt járnék tél óta,biztos nem mernék úgy áthajtani,hisz egy sírgödröt sem vennék észre magam előtt a nagy fűtől...már tudom hol az akác,vagy a csipkebokor belógva és hajolgatok jobbra balra a túlságos vérveszteség elkerülése végett. Na meg a váltó,mely kaszagépként működve érzem néha vált egyet ide-oda a bedarált fűtől,majd visszatér helyére.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz Napfénysüti #139459 üzenetére
Örülj, hogy nem a Canyon volt, most nézhetnéd az új felnit.
Hasaggymeg: a mezőket is elhanyagolták... 50 cm gaz van mimdenhol a Naszály aljában, körben. De volt olyan, hogy mellettem a bogáncsfa(?) magasabb volt, mint én.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Napfénysüti
nagyúr
Ma reggel melóba jövet majdnem estem egyet. Bringaúton felszedték a térkövet keresztbe úgy két sorban. Gondoltam átugratom, csak ma valahogy még kómásan a kb 18 kilós csótánnyal ez nem jött teljesen össze. A hátsó kerekem frankón elkapta a térkövet, a lábam lecsúszott a pedálról én meg seggel a felsőcsőre kerültem. De nagyot mentettem, nem estem el ez legalább pozitívum.
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #139448 üzenetére
Nagyon elhanyagolták a bokrokat a kerékpárút mellett,legalábbis a jobb parton a Margit híd után a Lánchíd irányába a fél sáv használhatatlan.
(#139451) rétisün ...addig húztam az időt,hogy besötétedett,így már nem tudtam felnyergelni.
(#139457) jjeahh...fílingjeee?! Hát azt én még nem találtam meg! Amúgy a te térded sem lehet rosszabb az enyémnél! Kicsinként kell kezdeni,lassú kocogással 2-3-4 km-t aztán szépen mind többet.Van egy 8 km-es köröm azt szoktam nagy ritkán lefutni,inkább hosszú esős,vagy téli latyakos időszakokban,mikor a kerékpározás nem játszik napokig...volt fíling az este 30 fokban itt a szúnyogfertőzött Duna parton,az biztos.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz INTELligent #139454 üzenetére
Alaposabban nincs most türelmem rájuk keresni (fáj a tegnapi esés miatt az oldalam és mérges vagyok ), de így első blikkre én talán most is a Radont vagy a Ghost-ot venném, majd instant gumit cserélnék.
Hasaggymeg: már azt hittem stravat linkelsz . Jó neked, én is szívesen váltogatnám a bringázást a futással, mert önmagában a tekerés úgy érzem még nem elég, de sajnos a térdem nem bírja. Pedig megvan annak is a hangulata...
rétisün: Kösz! Nem muszáj amúgy errefelé montizni sem, hogy pár szép helyre eljuss, outi-cx-gravellel is bőven van látnivaló . Outival mondjuk talán kevesebb, mert egy kis mezei döngölt vagy kavicsos út majdnem mindíg akad.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
samujózsi
senior tag
Good bye, kár ezért a fórumért is.
Ahová nem trollkodni járok, ott ritkán van gondom a tagokkal, a cenzúra brigáddal szoktak komolyabb nézeteltéréseim lenni.
Itt is. Megint. Kösz az eddigieket, most megyek trollkodni.
A nyomorult cenzor meg update-elheti a profilozáshoz használt, szerintem nem teljesen legális (GDPR - persze, ha neggondolom, hogy a google-nek, facebooknak is elnézik...) adatbázist.Most épp a fetisiszta mobiltulajdonosoknak nem tetszett, hogy kritizáltam a drágán megvett ipari hulladékot.
..l..
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
INTELligent
senior tag
Sziasztok!
27,5"/29"-es montim keresése közben már sokat segítettetek, most viszont találtam még párat (meg volt ahol az eladó nem reagált), ami szóba jöhet(?), ezek megítélésében kérném ismét a tanácsotokat:
Giant XTC 29 - ez látom kicsit kopott de elvileg kapott új alkatrészeket, meg boltból van (ennek láttára elkezdtem mérlegelni, hogy elő komolyabb bringának talán ez is elág lesz, már persze, ha jó a méret)
Giant Talon 29Ezeket korábban is linkeltem: Radon 27,5" és Ghost EBS Pro 29
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #139450 üzenetére
úgy kell neked. kergettek?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Én ma...futottam.[link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nmate91
tag
Ma 15 percet tekertem kb. nappal szemben, este 7-kor és rommá égett az arcom...pedig látott már napot bőven idén.
-
Toobee
veterán
A bringaút veszélyes. Toltunk egy kis hegyezést, találkoztam két sráccal. Megcsodáltam az új Norco ebike-ot is, félelmetesen jó a geója, alig kapcsolta be párszor a rásegítést. Mondjuk ez fel lehet fogni negatívumnak is a kondim irányába Szóval minden tök jól ment, hazafelé a Dunaparton szeretek jönni, sikerült úgy elakadni az egyik fában, hogy a síneken kötöttem ki. Kigurultam, úgyhogy semmi gáz, meg a villamos se jött.
-
dokee78
félisten
Még mindig a Strava az ajánlott tracker Androidra?
Vagy van valami jobb alternatíva ami esetleg magyarul is tud?[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Voltunk mi is ma egy körre... szép lassan, mert a havercsaj diktálta a tempót. Az elején én mentem elöl, de aztán közölte, hogy ő ezt így nem fogja bírni, szal inkább előre engedtem . Jó így is, mert egyáltalán nem fáradtam el. Viszont kicsit haragszok rá, mert csörgött a mobilja, fogott egy satuféket, én későn kapcsoltam, szintén fogtam egy satuféket és elrepültem... most fáj az oldalam rendesen, remélem nem törött el egy bordám sem . Az biztos, hogy ha sisak nem lett volna, most nem biztos, hogy a fórumra írogatnék és ez már a harmadik ilyen eset. Szal mindenképp viseljetek sisakot . Képek:
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nmate91
tag
válasz bringasisti #139440 üzenetére
Pontosan ilyet használok. Nekem viszonylag nagy és hosszúkás fejem van (61cm átmérő) és ez a sisak baromira bejött. Decában próbáltak közül egyik sem volt ilyen kényelmes az tuti (ez mondjuk önmagában nem érdem). Nem nagyon érzem, hogy a fejemen van, szerintem kellemesen szellőzik.
-
bringasisti
őstag
A Deka árul Giro Aegon Giro márka néven kalapot bringára. Volt valakinek vele tapasztalat. Ma megfőtt a fejem és kéne valami ami a mostani helyett kicsit jobban szellőzik
BENEFON DELTA--------N8
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Don.Corleone #139437 üzenetére
A hobbiba nagyon sokminden belefér, így erre nehéz válaszolni. Elkezdeni a terepezést, arra nagyjából jó lesz. De hamar ki lehet nőni, főleg ha kipróbálsz egy jobbat.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Don.Corleone #139437 üzenetére
Attól függ milyen állapotban van,megérhet annyit.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Don.Corleone
aktív tag
Sziasztok! Utóbbi időben hajtom a kilométereket a bianchiba ami tökéletesen szolgál, száguldunk az utakon, mese minden, viszont figyelmes lettem rá, hogy szerveznek mtb túrákat a környéken, erdőkön terepes útvonalakon amihez nagyon kedvet kaptam. Milyen meglepő, egyik ismerősöm megválna a drótszamarától, Merida Matts 20, elől-hátul tárcsafék, acera váltó, elől gyári gumi hátul Michelin, igazi terepre való paripa. Ki is próbáltam a 193 cm magasságommal, 21-es váz.. nekem egyedül talán a 26os kerék az amire azt mondom lehetne nagyobb.. szóval megy az érlelődés és kattogás, amúgy szép a canga és 50-60K között lenne ismerős révén. Mit javasoltok? Hobby terepezésre jó társ lenne? Mtb viszonylatban full zöldfülű vagyok, szóval jöhetne pár építő jellegű segítség!
-
Jester01
veterán
válasz bringasisti #139434 üzenetére
mivel viszkózus ezért csak ott ken ahol vékony műszer olaj a megoldás
Éppenhogy NEM viszkózus. De nekem mindegy, csak gondoltam szólok.
Jester
-
Corsair90
tag
válasz 6030D #139391 üzenetére
Rendben köszi, megnézem így ezzel a módszerrel.
Próbáltam betenni fél centis hézagolót még pluszba, de az már nem jó úgy, mert a két rögzítő csavart ha meghúzom, a kormány szorul és alig fordul, a felső csavar már nem tud rászorítani úgy ahogy kellene.
A kormányon is kellene emelni valamennyit, de ez már a kisebbik baj, a lényeg hogy elérjem a kormányt, szóval a stucni hosszúságát kellene belőnöm.Félig behajtott karnál, a könyök melletti közvetlen van egy pici mélyedés és ott megnyomva fáj az ízület. Tekerés után hamar elmúlik szinte teljesen, de már 2-3 óra bringázás elteltével, a jobb oldalt csak, eléggé fáj és alig tudom behajtani a jobb karom. Kimondottan ízületi fájdalom, gyaníthatóan rossz beállítás, nem megfelelő testhelyzet miatt.
Hát,váll, kar izomzatom elfogadható, nem ezzel van a gond, inkább egy idő után a nyakam fájdul meg az sem vészesen. Mellesleg az állóképességem béka seggéhez van még közel, ezt kellene feltornázni.
-
Jester01
veterán
válasz bringasisti #139395 üzenetére
Szerintem te fordítva használod a viszkózus szót ... az azt jelenti, hogy sűrű.
Jester
-
xy.zsolt
őstag
válasz Napfénysüti #139426 üzenetére
én 4-500 km után kentem....akkor még fémszínű volt a fogsor és a lánc, semmi lerakodás....viszont ha vizet kap akkor pillanatok alatt lemosódik.....ezért vagyok kíváncsi a másikra is ...ez ugyanazt tudja de a csapadék nem mossa le egykönnyen....állítólag
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #139428 üzenetére
Én ritkán kenem egy speciális spré ami van, és ha kell cserélem. Egy nagy egyesület megteheti hogy vesz egy 20 literes kiszerelésűt mint amit az iparban is használnak, de így kis kiszerelés esetén inkább cserélem a láncot.
BENEFON DELTA--------N8
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz samujózsi #139419 üzenetére
Ma vezetem ki a vizet a teraszra.
(#139423) bringasisti...ez már magas nekem mint békának a szaxofon,ugyanakkor...még az is vitatott egyes körökben,hogy kell-e egyáltalán kenni egy láncot,nem-e teszel azzal rosszabbat,hogy tapadási felületet képezel a kosznak.Ebből kiindulva azt találtam ki,hogy a legjobb az lenne ha egy vékony kenőanyagot nyomással bejuttatnál a csapok mellé,így egyszerre mosva ki a koszt egy olyan anyaggal ami utána ottmaradhat kenni,de vékonysága miatt letörölni is egyszerű.Tulajdonképp így kenőanyaggal mosod a láncot,utána pedig minden külső,hozzáférhető felületet alaposan szárazra törölsz ronggyal.Ehhez nekem legközelebb az említett spray áll,melyet 50-150 km-enként fújok nyomással át a láncon és bevált.Egyetlen láncom sincs soha levéve,felteszem,megyek vele 5-6e km-t és eldobom,közben meg nem hull róla semmi,nem kenem össze a sort,vagy magamat vele,és gumidefektnél is úgy veszem le a láncot a sorról,hogy alig lesz koszos a kezem.Ennek az ára a gyakori kenés,nem valami olcsó kenőanyag és enyhén kerregő lánc.Lánctartósság,hajtás és váltásteljesítmény tökéletes.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz IMIIKE1998 #139420 üzenetére
azért írtam ezeket mert egyáltalán nem szedik a port....mondjuk nekem csak országúton van tapasztalatom vele
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz IMIIKE1998 #139420 üzenetére
A Squirtbe is beleragad a por, de az egyúttal ki is nyomja a láncból. Mióta ezt használom, nem hallom azt a nyamvadt poros recsegést belőle.
80-100km-enként adsz a láncnak egy újabb adagot, a hajtóműről lepiszkálod bottal, amit kinyom magából a lánc, kész is a karbantartás.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #139400 üzenetére
Ez csak vélemény : ami viszkózus az oldja a koszt, viszont ahol a nagy nyomás kiszorít minden vékony anyagot ott szart se ér. Az a kenőanyag ami ilyen vékony az azon a felületen mint a csap a láncban semmit nem ér. A csavarok meghúzási nyomatékát tárgyaló írásokat ha megnézzük akkor ott írják hogy egy bizonyos nyomaték esetén a kenőanyag befolyásolja az értéket, utána már csak ha galvanizálva van a csavar.
BENEFON DELTA--------N8
-
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #139420 üzenetére
Általában a tűrhetőbb rugós telókat 3 féle keménységű rugóval szerelik és úgy vettem észre, hogy a bringagyártók méretfüggően rakják a bringákba. Pl. Az Xs, S-es bringákba puhát raknak, M, L-es bringákba közepesen keményet és nagyobbakba extra keményet. Szerintem a te telód vagy egyszerűen ennyire vacak, vagy olyant sikerült beszerezned, amiben extra lágy rugó van. A haverom pl. hasonlóan járt, 60 kilós a srác és egy extra kemény rugós Dart 3-at vett a bringájába anno, gondolhatod, hogy alatta nagyjából 1cm-t ha mozog...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
IMIIKE1998
őstag
válasz jjeahh #139411 üzenetére
De az drága. :D
Meg az a gáz, hogy errefelé baromi porosak az utak, a mostani dry lube-om is kiló számra szedi a port.(#139413) xy.zsolt: Ez is jónak tűnik, csak ne szedje annyira a port.
Más: Ha kiállva a teló rugóútjának 50-55%-a beesik, akkor az gond? Addig nincs baj, míg nincsenek váratlan bukkanók. Múltkor viszont egy váratlan bukkanó miatt majdnem hatalmas esés lett, mert ilyenkor mindig felüt a teló. Érdemesebb lenne visszarakni az RST Gilát? Az a súlyom alatt alig mozog, de merevebb jóval.
-
samujózsi
senior tag
Lakótelepen élőket kérdezném: ti hogy oldjátok meg a bringa takarítást, ha már nagyon koszos (mondjuk egy kis felhőszakadásban megtett út után)?
Számomra az egyetlen "járható" út egy vödör vízzel + szivaccsal lemenni a ház elé az utcára és ott úgy-ahogy tisztára mosni.
Autómosókban nincs valami olyan opció, hogy (nem nagy nyomású) folyóvízzel lemosni a biciklit?[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
jjeahh
nagyúr
Nem tom meddig érvényes a kód, de most találtam, ha valakit érdekel: Xiaomi kis lapos mini multitool bringához BG455GHK kóddal $4.55, szerintem nem rossz ár
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #139407 üzenetére
Így van, éppen ezért minden kerozin petróleum, de nem minden petróleum kerozin. Elvileg, de én nem értek hozzá, csak olvastam. A rovarokhoz se, azokat csak szimplán utálom.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
xy.zsolt
őstag
válasz IMIIKE1998 #139409 üzenetére
Mac Off C3 Dry és hangtalan hajtás mellett nem kell takarítanod! Más:Erre még mindig várom a véleményeket....állítólag olyan mint a Mac Off c3 Dry csak nedves időben sem mosódik le a láncról. Ha ez igaz akkor ez a tökéletes, kompromisszum mentes kenőanyag!!
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
Mai tekerésem: 21km 96os Cadence-en.....26fokban a tökéletes szálkásítás
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #139409 üzenetére
Squirt és nem kell takarítani .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #139350 üzenetére
Azért a rendőrök sem kedvelik annyira a tolvajokat, hogy a sértettek kárára intézkedjenek. Pár éve bejött a kerékpárboltunkba egy látszólag eléggé itass, drogos kisebbségi egyed. Elkezdett ott ordibálni minden baromságot, mondtuk neki, hogy húzzon el mert hívjuk a rendőrséget. Tépte le magáról a pólót, szó szerint felállt nekünk, hogy akkor itt most bunyó lesz. Közben elcsente a céges telót az asztalról, ahhoz azért volt esze miközben be volt mindenezve. Kezemben volt már egy nagyobb villáskulcs, minden eshetőségre. Aztán meggondolta magát és elment. Utána vettük észre, hogy hiányzik a telefon. Gondoltam azért felhívom a rendőrséget, hátha. Elmondtam mindent, pár perc múlva megfogták a rendőrök és vissza is hozták a telefont. Meséltem a rendőrnek a szitut, a rendőr mondta, hogy ha ilyen van nyugodtan verjem fejbe, majd azt mondjuk ő ütött először. Sajnálták is, hogy a telefon nem volt nagy értékű, mert akkor lecsukták volna, így megúszta egy 50 ezres pénzbírsággal, meg pár nap elzárással (gondolom bent kapott még).
A rendőr azt mondta, hogy mikor megállították az utcán még nekik is felállt, aztán akkor ott kirúgták a lábát és ráléptek a nyakára. -
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #139407 üzenetére
Én is azt olvastam, hogy nem olyan jó, mint egy dedikált kenőanyag, de mivel a WD40 tartalmaz olajat, így nem is túl ártalmas. Panelban elég macerás lenne állandóan láncot takarítani, így ez egy kényelmes megoldás lehet.
-
6030D
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #139402 üzenetére
(OFF)(#139401) 6030D (/OFF)...na ehhez hozzászólok mert szakterületem...volt.Minden rovar és bogár ízeltlábú,ugyanakkor míg minden bogár rovar,addig nem minden rovar bogár,tudniillik a röpképes (vagy valaha röpképes) ízeltlábúakat rovaroknak hívjuk,ezen belül meg azokat melyeknek kemény fedőszárnyuk van (Cserebogár,Katicabogár,vagy éppen a Nagy Hőscincér) bogaraknak.Vége.
(#139408) 6030D ...egyetértek. Squirting women.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Tothg86 #139404 üzenetére
Szia!
Én foglalkozom veterán bringákkal elég rendesen (tizen valahány darab van). Szóval érdekelne. Írtam privit.
(#139405) Fall-N A csepellel mi a baj? Ezek a kontrás bringáik pont egészen jók.
(#139403) Dilikutya nem belépő szintű Shimano alkatrészek Az ezer éves acera az belépő szint. Ok, hogy van tourney, de az nem embernek való. A méreted max. M-es akkor, az L az tuti nagy.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dilikutya #139403 üzenetére
Jó a Mali.
Az a baj a BTWIN-nel, hogy a Decás szervíz minősége hullámzó. Valahol normális szervizes van, valahol meg csak kókányoló. Sok is emiatt a panasz. Viszont a biciklijeik jók, főleg a vázak jók erős alapnak. Sokat átépítettek már kategóriákkal jobbra. Viszont az pénztemető és lehet érdemesebb drágábban venni más márkából.
Általában a teló és a fék, amit szoktak cserélni jobbra. Ez a Malinál és a BTWIN-nél is ugyanúgy fennáll.
Csepelnél nagy a márka felára. Elég megnézni a "tanyabike" Neo Cruiserjük is milyen vicc áron van. Talán a felét megéri.
[ Szerkesztve ]
-
Tothg86
tag
Veterán bringákkal foglalkozik valaki?
Van két WM vázam, ingyen elvihető. Valakit érdekelne?
-
Dilikutya
félisten
Eldőlt. Mali Crossrider 300 lesz.
Hasonló árban van a Btwin, de azoknak kétes a szervizháttere, és kevésbé jó alkatrészekkel vannak összerakva.
Alternatívaként bejött még a Kellys Cliff 30/70, a 30 még V-fékkel, a 70 mechanikus tárcsás.
A Mali hidraulikus tárcsás, nem belépő szintű Shimano alkatrészekkel, kazettás agyakkal, árban a Cliff 30 és 70 között van. Nekem abszolút meggyőzőnek tűnik, még Csepelen gondolkodtam, de az is gyengébben felszerelt. Szerintem ebben a (akció nélkül) 120-150 ezres ársávban a legjobb ár/érték arányúnak tűnik.A méretnél melyiket érdemes kiválasztani? 176 centi vagyok, valószínűleg M, az L-re ha ráállok, akkor a vázra már felfekszik a tököm, az szerintem nagy. Nem a tököm, a váz.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
Fall-N
veterán
válasz bringasisti #139398 üzenetére
Jó a WD40, de nem arra aminek sok mindenki hiszi és használja. Itthon a szigszalag és a WD40, ami mindent megold. (Amcsiknak a Duck-tape.) Sajnos a WD40 kenési képessége egy 0. Arra sem alkalmas, hogy az ajtó zsanérját kenje, pedig az egy bicikli terheléséhez képest egy semmi. Egy nap után ugyanúgy nyikorog. Arra elég például, ha szorul valami és kicsit könnyítsen rajta, amíg összerakja az ember. Biciklinél erre is jobb ha (a célnak megfelelő) zsírokat használunk, amúgy sem szárazon rakjuk össze az alkatrészeket.
Lánckenésre meg aztán tényleg semmit sem ér, másnap ugyanúgy száraz lesz a lánc. Annál még a Stihl lánckenő olaja is jobb, de az még túl sűrű.
De a WD40-et az űripar számára találták fel, ott jó hasznát is vették. Persze vannak ahogy írtatok, speciális WD család is, de a bringához kapható dolgok szerintem akkor is jobbak. Vagy ott a műszerolaj.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest