Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
reelc
veterán
válasz
Rexdemon #1107 üzenetére
Biztos kapsz itt is választ, de itt már van topikja.
Amúgy minden ARPG-ben, ahol van klánrendszer, vagy napi/heti feladat, liga/szezon azok online kapcsolatot igényelnek. Pl. Diablo 3, PoE, Martyr.
Ami mentes minden ilyesmitől és mégis jó játék az elmúlt évekből: a Grim Dawn. Azt lehet offline tolni. -
-
Peace
nagyúr
válasz
Rexdemon #889 üzenetére
Annyiban, hogy ebből nem léptem ki az első küldetés felénél.
Valamiért jobban bejön a hangulata, de semmi kiemelkedően csúcs szuperre nem kell számítani!
Astartes - Part Two meg szépen besunnyogott egy hónapja.
-
reelc
veterán
válasz
Rexdemon #846 üzenetére
Úgy vagyok vele, hogy a teljes bundle csomag $1,6 körüli összegbe fog kerülni group buy keretein belül. Ha semmi nem jön be végül legalább 1 végigjátszás erejéig, akkor se veszítek nagy összeget.
Martyr téma: sajnálom, hogy így alakult a játék.
"Vannak gondok a játékkal, nincs benne kellő tartalom, nincs igazi endgame és játékmechanikai szempontból nézve is elfért volna még bőven csiszolás. De azért amit ott egyesek leművelnek, az már tényleg kiakasztó. "
Sajnos azok a negatív kommentek meg fognak maradni, és ez hatással van/lesz ez eladásokra is.
Egyre biztosabb vagyok benne, hogy a DoW3-hoz hasonló bukás/elértéktelenedés lesz. 1 éven belül bundle, meg -75%-os akció. Ami vásárlói szemmel jó lesz, de addigra valószínüleg nem lesz új tartalom hozzá. Annak ellenére ez a véleményem, hogy nem játszom vele, és azzal együtt, hogy a Van Helsing II-III és a Final Cut az értékelések (meg a nagy akciók) és a Steam játékosszámok alapján bukás volt.
Volt tapasztalatuk, másképp kellett volna csinálni.
Valamiért úgy érzem, a csapat fennmaradásában jelentős szerepe lesz a konzol eladásoknak.Megértem a csalódást, és az a helyzet, hogy az endgame tartalom hiányát, stb. hiányosságokat amiket felsoroltál szerintem simán elnézte volna sok játékos, ha 15-25 EUR közötti árcédulája lett volna a játéknak, nem 50 EUR, ami már majdnem AAA szint árban.
-
Peace
nagyúr
válasz
Rexdemon #846 üzenetére
Én is úgy vagyok vele, hogy megvárom még a héten érkező Warzone vendort. Ha nem kerülnek be az 50-es tárgyak, csak mondjuk csilli-villi skineket lehet majd jó drágán venni favour pontokból, akkor szerintem nekem is pihenő az első szezonig. Valóban egy félkész valaminek tűnik, amit nem igen gondoltak át. Az elején baromira tetszett, a topic-jában és face-en is ajnároztam, mert tényleg piszkosul élveztem! Aztán kifogyott alólam a kampány 27-es szint körül és akkor kezdett elmenni a kedvem. Warzone-al szopatom magam még, de azt sem értem minek. Ha tényleg ütősek lesznek ezek a beígért nemesis boss-ok és jön valami item szint emelés, akkor még kicsit tolni fogom neki. De ez elég valószínűtlen. Ha megnyílik az új alszektor majd, megnövelt Rank és item szint befigyel és felbukkannak a beígért Dark Eldarok, akkor tuti visszanézek!
-
Peace
nagyúr
válasz
Rexdemon #712 üzenetére
Bestia felemelkedése egyáltalán nem rossz, első 4 kötetet olvastam. Sötét Impériumban is csak pár kifejezés volt, aminél azért ki lehetett akadni. Tökéletes fordítás úgysem lesz soha. Olyan, amivel minden WH40K rajongó kibékül. De legalább a bolterek már nem villámvetők, mint a régi időkben.
Talán még a szörnyűséges Dawn of War trilógiában használták...nem is értem utólag, hogy miért vettem meg azokat. Reménykedtem, hogy jók lesznek, mert minden jó volt, ami WH40K, de inkább szeretném feledni őket.
-
Peace
nagyúr
válasz
Rexdemon #685 üzenetére
Én a "Gaunt Szellemei"-vel voltam így. Talán a 6. kötet után kegyetlenül leállt a Szukits. Így hosszú várakozás után úgy döntöttem, hogy angolul veszem meg a folytatásokat. De most már megvárom a "Warmaster"-t szerintem. Ha tényleg jöhet a Tuan gondozásában nyár elején...
-
-
Peace
nagyúr
-
válasz
Rexdemon #492 üzenetére
Hogy is van a klasszikus mantra? 1000 űrgárdista rend, egyenként 1000 űrgárdistával. Vagyis egymillió Mariska. Nem kevés a 20 000 Primaris Mariska, pláne ha figyelembe vesszük, hogy a Káoszt megállították, az egyik Tyranida hive fleet mellett, de összességében nem borítja fel az erőviszonyokat.
A másik oldalról persze a GW végre csinált valamit a 41/42k idővonalon, amit 10 éve parlagon hagytak a Horus Heresy novella sorozat kezdete óta.
Én még mindig emésztem kicsit, nem tudom eldönteni, hogy tetszik-e vagy sem.
Az, hogy megint az UltraTörpök vannak a középpontban, nem tetszik. Az, hogy kismillió kérdés van megint a Fluff terén, válasz nélkül, dettó. De el kell ismernem, hogy léptek egy nagyot a történet terén, kb. 25 éve, a Tyranid Hive Fleet támadások óta a legnagyobbat. (Se a Necron, se a Dark Eldar, se a Tau megjelenése nem volt az alap fluffra kihatással).
-
válasz
Rexdemon #477 üzenetére
Tényleg az a fájdalmas, hogy nem kellett volna sok, hogy jó egyjátékos játék legyen belőle. A problémák szinte mindegyike oda vezethető vissza, hogy a multinak rendelték alá az egészet.
Na jó, nem minden, mert az, hogy Angelos, a Blood Raven chaptermaster Terminator páncélban előre szaltózik, szimplán nevetséges.
Igazán kár, mert nem győzöm hangsúlyozni, hogy pár dologban tényleg sikerült a hangulatot megfogni. Viszont ismét: ez kb. az Orkoknál sikerült. Árulkodó az is, hogy a Steam statisztikák szerint a játékot megvásárolók 15,6%-a fejezte be a kampányt (ebből 1,4% hardon, 5,5% normalon és 8,7% casual fokozaton), amire persze lehetne azt mondani, hogy multi-játék, de akkor meg az szánalmas, hogy ma reggel 7 órakor mindössze 479 játékos játszott vele (ez multi és single player együtt). Az egy éve kijött Total War: Warhammer-ben 7 864 játékos online. Ouch.
Minden estre a Space Hulk: Deathwing után ismét egy AAA-nak szánt Wh40k cím, ami messze nem hozza az elvárásokat. Meg úgy általában is, az utóbbi időben tényleg jó Wh40K játék nem volt. Így utólag a Gothic Fleet már határozottan kellemes emléknek tűnik, mert ott legalább a hangulatot elkapták. Lehangoló....
-
válasz
Rexdemon #471 üzenetére
Ott vannak a White Scars-ok is. A kutya nem foglalkozik velük, még annyira sem, mint a Salamandrákkal.
Iron Hands? Hahó, halott róluk valaki valamit az elmúlt 10 ezer évben?Vicc.
Ahogy már korábban is írtam, Rick Priestley és Andy Chambers volt az isten, a régi emberekből már csak Jervis Johnson van a GW-nél. Ő nem tudom milyen megfontolásból van ott, ha meg már ott van, miért nem lengeti meg a BANhammert, mert lenne mit purgálni arrafelé...
-
válasz
Rexdemon #469 üzenetére
Milyen meglepő, effektíve a Hupikék Törpikék azok, akik valahogy makulátlanok a "nagy" loyális ősi légiók közül. Nem véletlen, hogy a rajongók egy jó része anyázza a GW-t és Matt Ward-ot, mert "érdekes" módon őket valahogy semmi sem sújtja, ellenben agyon vannak tápolva...
-
válasz
Rexdemon #467 üzenetére
Akkor a Dark Angeleket is nekiálltak ekézni. A DA-k "régen" csak kevésbé megbízhatóak voltak, és a "bűnüket" (lázadó DA ág) akarták eltitkolni a birodalom elől. Viszont alapjában véve egy teljesen korrekt és vállalható Astares csoport, nagyon cool kinézettel.
Ebből kerekítettek egy olyan történetet a HH könyvsorozatban, hogy valójában a loyalisták a barmok, és a lázadók már-már teljesen érthetően viselkedtek. Mostanra viszont ezek szerint teljesen degeneráltaknak állítják be őket.
Bevallom őszintén egyre rosszabb a canon fluff...
-
válasz
Rexdemon #460 üzenetére
Cifu, azt a Centurion-sztorit pls meséld el ha van időd/kedved, mert érdekel, de mivel nem vagyok/voltam benne a figurás mókában, így nekem ez teljesen kimaradt.
Pedig a Centurion még novellába is került (valamivel támogatni kell, no), az Armor of Bulk címűbe.
A fluff szerint valamikor az M36 idejében fedezték fel a terveket a Marson, de nagyon hosszú ideig nem kezdték el vele foglalkozni, amíg a Marsi vasfejek hivatalosan rá nem sütötték a "not heresy" bélyeget (ie.: a magyarázat szerint eddig úgy ítélték meg, hogy Birodalom és a Mars kapcsolata nincs olyan szinten, hogy átadják az Adeptus Astaresnek a Centurionokat).
Alapvetően egy exoszkeleton, amit a mariska az energiapáncélja felett visel. A hivatalos fluff nem tesz említést arról, hogy a feketehámhoz hozzácsatlakozna-e (illetve inkább arra tesz, hogy nem csatlakozik), még sincs komoly büntetés emiatt.
Alapvetően a páncél egyfelől nagy és nehéz, így nem lehet futni benne, viszont mozgás és lövés mehet (nehézfegyverekkel is, ami ugye az energiapáncélos mariskáknál vagy-vagy működik). Két változatot "hoztak" a játékba, a közös, hogy a mellkas két oldalán 3-3 Bolter szereltek (a Land Raider 6x Bolteréhez hasonlóan Hurrican Bolter néven fut), vagy ezek helyére az Assaultok Ironclad Assault Launcher-t (effektíve Frag-gránátvető), a Devastatorok pedig két Missile Launcher-t kaphatnak. Ezen felül pedig a következő opciók vannak:
Assault Centurion: 2x Flamer (Twin-Linked Flamernek minősül, egy-egy a két kézen) vagy 2x Meltagun (Twin-Linked Meltagunnak minpősül, egy-egy a két kézen) és mindkét kézen egy-egy "Assault Drill", vagyis "roham bányász", amivel falakat tudnak bontani.
Devastator Centurion: 2x Lascannon (Twin-Linked) vagy 2x Heavy Bolter (Twin-Linked)
Alapvetően valahol a Drenya és a Termik között helyezkedik el, a 6-os és 7-es kiadásban 2 Wounds-a volt (tehát két sikeres sebzés kellett a halálához, míg az alap Terminátoroknak is csak 1 volt, a 8-as kiadásban már a Terminátorok is 2 wounds-ot kaptak), és a páncélmentőjük 2+, akár a Terminátoroknak, ám a Toughness-ük egyel magasabb.
Megjöttük egyébként az után történt, hogy a GW csinált 2 plusz féle Termi páncélt, plusz vagy tucatnyi különféle Drenyát. Szóval a Marsikák nehézgyalogság / gyalogtankok terén kurta jól állnak...
A végeredményt tekintve elég vegyes a kép. A Centurionok simán rosszul néznek ki. Legalábbis szerintem. Játékmechanikailag nehezen értelmezhetőek, mert már voltak a Termik, akiket lesöpörnek nyers képességek terén (Twin-Linked Lascannon vagy Heavy Bolter plusz még két Missile Launcher vagy Hurricane Bolter - egy modellen? Ez a Drenyák szintje...). Pontszám terén mondjuk nem nyerőek, kivéve, ha védekezel, ahol az nem számít, hogy nem tudnak futni (2x mozgás, de nem lőhetsz) - viszont a fenti okok miatt brutálisak mobil tüzérségként (egy három modellből álló Centurion raj felér három rajnyi energiapáncélos Devastator mariskával, olcsóbban - csakhogy 2+ mentővel). Mozgatni őket csak a Land Raiderek képesek (akár a Termiket)...
Nekem ellenszenvesek, értelmetlenek, és még rondák is...
Sztem az lesz,h lesznek a Primarisok, de a balance miatt lesznek vmi tápos ellenségek is, szal kb egál lesz megint, csak egy halom pénzt áldoznak majd a népek az új egységekre, amiket kb muszáj lesz megvenni, mert ha jönnek szembe a UM Primaris gárdisták az új páncélban/boltgunnal, akkor a "szegény mezei" káoszgárdisták/tauk/etc hirtelen azt veszik észre,h nem pl. Mk4-es sisak, hanem egy szopóálarc szorult a fejükre...
Nincs igazán olyan játéktechnikai spec-ük, ami miatt össze kellene csinálnia magukat a Xeno-knak vagy a Káosznak. A Káosznak eleve voltak furcsa egységei (pl.: Fabius Bile-féle random-képességű káosz-mariskák), szóval nem mondanám, hogy ilyen téren csoda. Inkább az a fájdalmas, hogy csak a Mariskákra annyi energiát fordít a GW, mint bármelyik két másik fajra összesen...
-
válasz
Rexdemon #451 üzenetére
Abnett kései könyveiből való, nem olyan rossz, de valahogy az írói munkássága elején jobban írt.
A Space Wolf novellákról meg már megírtam a véleményem...
@Jsk: Tessék, rögtön van, aki más véleményen van.
Abban viszont teljesen igazat adok, hogy jól bemutatja a techno-bla-bla részét a Titánoknak. Ilyen szempontból tényleg jól sikerült.
-
válasz
Rexdemon #446 üzenetére
Sajnos azzal a novellasorozattal megint az a bajom, hogy írnak egy kerettörténetet az adott karakter(ek) köré, majd az író páros lábbal felrúgja, leköpi, összeturmixolja, és a végén büszkén kihúzza magát.
Ragnar Blackmane-t eredetileg Ulrik the Slayer (az egyetlen nevesített Wolf Priest a 2nd edition idejében, és a legöregebb élő Űrfarkas) sorozta be az Űrgárdista rendbe. Mellesleg Ulrik volt anno az, aki Logan Grimnart besorozta.
Na a novellákban inkább csináltak egy új karaktert, Ranek Icewalkert, aki Wolf Priest-ként Ragnar-t besorozza és a sorsára kihatással van...
-
jsk
senior tag
válasz
Rexdemon #429 üzenetére
A Ravenor első része a fordítás miatt borzalmas volt (ketten fordították, nem volt egységes). Maga a történet is gyenge. A fordítással kapcsolatban sok visszajelzést kapott a Tuan. A második rész felnőtt a feladathoz. Illetve az első rész történetének folytatása is már sokkal érdekesebb lett. Az azóta megjelent könyvekkel sem volt probléma. Persze én könnyen beszélek, mert az ország egyik legnagyobb könyvtárával (egy könyv-nagyker) rendelkezem, így nem áll benne pénzem.
Sajnos a Black Library-nál a mennyiség a döntő nem a minőség. Te is megerősítetted azt, amit sokan mások. A minőség nagyon hullámzó. Amikor megszűnt a magyar kiadás, akkor nekiálltam az Angyalok eljövetelét elolvasni angolul. A sorozat szerintem egyik leggyengébb tagjával sikerült megismerkednem angol nyelven
-
Frod
addikt
válasz
Rexdemon #429 üzenetére
Ha mondanál példákat, megköszönném.
A Ravenor is itt a polcon, de mi a gond vele mert sajnos még nem sikerült addig eljutni, hogy olvassam is.
(Ami nekem rémlik hasonló aminél felszisszent az ember, amikor valamelyik WH Fantasy regényben elkezdték a skaven stormvermint viharpatkánynak fordítani, de biztos voltak még hasonló húzások) -
válasz
Rexdemon #419 üzenetére
A hivatalos fluff szerint a Dark Angels-ek minden létező nyomát eltüntették az árulásuknak, eleve a saját tagjaik közül is csak a beavatott kevesek (pl. Deathwing tagok illetve a Kiválasztottak) tudnak róla. Kifelé annyi a történet, hogy a káosz egy Warp-átjárót nyitott a bolygó (Caliban) felett, és ennek (is) a következményeként a bolygó felrobbant. A történetet kutatókat elteszik láb alól a beavatottak, vagy legalábbis félrevezetik őket.
A kérdésed tehát korántsem olyan egyszerű.
A Black Templar-ok alapvetően csak annyit tudnak a Dark Angels-ekről, hogy lojális, roppant hatékony, de titkolódzó, maguknak való rend, akik még a közös hadműveleteknél is minimalizálják a kapcsolatot a többi résztvevő erővel. Ezt úgy kell érteni, hogy még a logisztikát is maguk oldják meg, nem közösködnek senkivel.
A kérdés onnan is feltehető, hogy vajon az adott Dark Angels űrgárdista tud-e egyáltalán az árulásról és Luther-ről, illetve a The Fallen-ről? Mert ha nem valami kitüntetett veterán, illetve Deathwing-előélettel rendelkező (dettó veterán) űrgárdista, akkor esélyesen Ő sem tud sem Luther-ről, sem a The Fallen-ről, sem az árulásról.
Innen kezdve a mesélőn és az adott játékoson múlik, hogy mit hoznak ki a helyzetből. Ha a játékos és a mesélő úgy ítéli meg, hogy az adott karakter semmit sem tudhat a sötét múltról, akkor a történet rövidre zárható alapvetően. Ezzel együtt a DA játékos alapvetően távolságtartó lenne, elvben. Persze ez még nem jelenti azt, hogy az adott játékos-karakter esetleg nem a hétköznapi DA-k közé tartozik, és barátkozósabb, társaságkeresőbb adott esetben.
De ha komoly és mély szerepjátékot játszotok, akkor ebből durva dolgokat ki lehet hozni.
Először is ha a DA játékos tud a The Fallen-ről, és a BT társa nekiáll szimatolni valami miatt a DA-k, illetve a tágabb értelembe vett 'The Unforgiven' (DA plusz utód űrgárdista rendek) múltjáról, akkor mindent meg kell(ene) tennie, hogy félrevezesse, szükség esetén leállítsa, akár meg is ölje a kutakodót. A 'The Unforgiven' számára nem csak az létfontosságú, hogy a 'The Fallen' minden tagja le legyen vadászva, de az is, hogy a titkuk ne derüljön ki.
Egy másik lehetőség, hogy a DA eredetileg nem volt beavatott, de a BT kérdései, kutakodását jelenti a DA vezetőknek. Függően a helyzettől, akár beavatott is lehet ezáltal, és azt a feladatot kaphatja, hogy elnémítsa a kényes kérdéseket feszegető BT gárdistát.
Megint egy másik lehetőség, hogy a DA beavatott lesz valamiért, és a BT karaktere számára mennyire lesz feltűnő, hogy társa magába fordulóbb, elvonulóbb lesz például ez után.
Ez sokban függ a játékosok és a mesélő stílusától, hogy a játékosok közötti konfliktust mennyire szeretnék erőltetni.
-
Matej
tag
válasz
Rexdemon #419 üzenetére
Szia!
Én annyit tudok, hogy a fallen.ek megléte, tetteik féltve őrzött titkuk.
Egy-egy felbukkanásánál képesek a biztonság kedvéért komoly tisztogatásokat végrehajtani, nehogy kitudódjon a dolog.Még a chapteren belül is csak a Deathwing tagjai és a tisztek ismerik a titkot.
-
válasz
Rexdemon #413 üzenetére
Pont ez az. Ott van Lion, de a Death Angels-el alig-alig foglalkoztak az elmúlt 10 évben. Ott van Leman Russ, de a Horus Heresy novellákban annyira lezüllesztették, hogy alig valamivel jobb, mint egy Renegát primarch. ott van Khan, akivel úgy anblokk alig foglalkoztak egyáltalán. Corax? A Raven Guard legalább annyira el van hanyagolva, mint a White Scars, noha Corax-nak legalább egy normális háttértörténete van, sok szenvedéssel. Vulkan egy titkos favorit lett volna, én őt hoztam volna vissza.
Én csodálkoznék azonban, ha őket is visszahoznák.
A legnagyobb kérdés, hogy mi a tervük az Ultramarine Primarch-al. A Primarch-ok sose töltöttek be politikai státuszt, csak katonait. Persze sokan azt vizionálják, hogy most majd Roboute fog a császári trónra ülni, ami elég nagy vargabetű lenne. Dunno. Én inkább attól félek, hogy jön a Wh40k end of times, és Roboute lesz itt Sigmar...
-
válasz
Rexdemon #388 üzenetére
Alaphangon: a Deathwatch egyértelműen ismeri őket, az Ordo Xenos dettó. Eleve szerepelnek az ordo xenos felsorolásban kb. a kezdetektől.
De most ez megint olyan kérdés, hogy milyen "lore" állapotoknál. A 2nd edition / 3rd edition idejében nem volt Necron Codex, és volt összesen 3 féle bábú az asztali játékhoz. Ebbe az időben úgy nézett ki, hogy a Necron-okról csak pletykák voltak, és néha, rég elfeledett bolygókon futottak össze vele... bárki végül is (tehát nem csak a birodalom követői).
Aztán kijött az első Necron Codex, és innentől kezdve már "nyíltan" ismert fajjá váltak. Legalábbis a Xenokkal kapcsolatosan tájékozott birodalmiak biztos tudnak a létezésükről. Eredetükről nem biztos, hogy tudnak, ahogy a részletesebb képességeikkel sem.
-
Hintalow
senior tag
válasz
Rexdemon #388 üzenetére
Az általam olvasottakban ismerik őket igen. Nem annyira "titkos" tudás a létük, mint a káoszé, a többi ellenséges fajt meg nem nagyon szokták erőltetetten titkolni.
De túl sokat nem tudnak róluk, lévén a térmanipulációs technikájuk végett nem nagyon hagynak maguk után semmit.
Ha valaki másként tudja, akkor jöhetnek a helyesbítések, de az eddig olvasott könyvekből ennyi jött le.
(nem sokszor kerültek szóba, de ez annak tudható be, hogy én időrendben olvasok WH40K -t) -
BoB
veterán
válasz
Rexdemon #378 üzenetére
A probléma hogy csinálnak egy gagyi játékot WH40K skin-el. Ennyi.
Erre is kíváncsi leszek:
W40K: Inquisitor - Martyr | Open World Trailer -
Rexdemon
aktív tag
válasz
Rexdemon #367 üzenetére
Hahahaha, volt itt minden; melta bomb átalakítása decavane kristállyal, (nagyobb badabumm) robbantás, tisztogató hadművelet, majd diadalmasan visszatérés az őslakók fővárosába, ahol lelkesen ünneplik az Istencsászár hős fiait, akik megszabadították a planétát az évtizedes génorzó fenyegetéstől, préjz dö gádemperor!
Nagy ünnepség, ott van mindenki aki számít, a Deathwatch segítségét kérő rogue trader is lejött a felszínre és már előre dörzsöli a kezét, hogy milyen haszonra és opciókra tehet szert, mint az első, aki visszaterelte a Birodalom kebelére a rég elszakadt bolygót. Naná, hogy betoppant a génorzók maradéka, élükön a "Broodlord"-dal, hogy lemészároljanak mindenkit, kivéve a rogue tradert, akit megfertőznek és elpucolnak a bolygóról vele. Okos játékosaim vannak, hamar leesett nekik a baj; nem lesz könnyű megvédeni a rogue tradert. Nehemias csatatestvér ekkor kissé váratlan megoldással megoldással rukkolt elő; odafordult a traderhez és emígyen vázolt a tervét; "A Birodalom talaját a mártírok vére teszi termékennyé" majd bolterének egy rövid sorozatával kivégezte. Ezután "csak" életben kellett maradni és lekaszálni a broodlord & tsai csapatot
-
válasz
Rexdemon #315 üzenetére
Grafika: Nagyon jó (azért láttunk már jobb CGI-t, de tény, hogy nagyon-nagyon igényes)
Animáció: Jó (vonzó, hogy nagy tömegnél, pl. felvonulás csak "copy-paste" kell egy csomó modellnél és animációnál, de ez egyben azt is jelenti, hogy "kiugrik" az, hogy mindenki ugyanazokat a mozgásfázisokat ismételi, itt például azt csinálták, hogy a Birodalmi Öklök első és harmadik sora azonos, a második sora egy eltolt fázist ismétel - nekem feltűnő...)
Hang: Nem tudom, a munkahelyen nem tudom hanggal megnézni még.
Hangulat: Üt. Tényleg nagyon jó, átjön a Wh40K feeling...Csak kár, hogy éveket vártunk erre a nettó 5 percre...
-
Rexdemon
aktív tag
válasz
Rexdemon #310 üzenetére
Egy játszható demókkal foglalkozó oldalon eddig 20 vélemény érkezett a játékra. Viszonylag széles spektrumon, de egyetemlegesen egyfelé mozognak: a legenyhébb, hogy semmi izgalom nincsen benne, mert gyak a könyvet játsszuk újra, a markánsabbak viszont (és ezek vannak többen) "eretnekséget", "szégyent" és "hulladékot" emlegetnek, sőt egyesek azonnal Extreminatusért kiáltanak...
Szóval: "Én szóltam előre!!!"
-
válasz
Rexdemon #286 üzenetére
Pénzt én se adnék érte. A grafika terén engem az zavar, hogy nem érezni a méreteket, a tömeget. Egy EvE Online-ban, egy X3-ban ezt meg tudták oldani, itt nem, pedig a játékmenet sokkal egyszerűbb, hiszen csak 2D-ben mozognak az űrhajók.
A nehézsége szerintem az agyon bonyolított, majd finoman automatizálni próbált RTS vonásoknak köszönhető, és igen, a kör rendszerű játékmenet lehet több lett volna itt.
Viszont úgy meg ugrott volna a multi, márpedig az komoly selling pointnak volt szánva (aztán ahogy olvasom, a balance problémák miatt talán a legnagyobb bukója a játéknak).Sajnos jó ideje az a bajom, hogy hiába néznek ki jól a Wh40k játékok trailerei (a Gothic Fleet-é is az volt), ha maga a játék gáz. Márpedig a DeathWing esetében hiába néz ki nagyon jól az "Aliens" szerű játékmenet, rögtön bevillan az Aliens: Colonial Marines blama...
-
válasz
Rexdemon #284 üzenetére
Eleve gáz RTS-nél, hogy a finomhangolásra nincs idő. Az AI meg gáz, mert ugyebár rá lehet bízni a hajó irányítását, de a helyzettől függően én úgy vettem észre, hogy a játék (stratégiai játékhoz méltóan) folyamatosan "csal", vagyis erősebb erővel támad, mint amivel te rendelkezel. Innentől kezdve az a kérdés, hogy milyen gyorsan kattintgatsz.
Próbáltam, hogy több kisebb egységet használok, hátha akkor például megoszthatom az ellenfél tüzét. Ennek nem sok értelme volt, szóval most azzal próbálkozom, hogy kevés, de erősebb hajókat osztok be.
A multija a fórumbejegyzések és a béta alapján egyébként dettó ez vágja agyon, egyszerűen ez a játék erre alkalmatlan.
-
válasz
Rexdemon #266 üzenetére
Ahogy nézem, nem annyira derült égből, 2014-ben jelentették be, tavaly szeptemberben jöttek a teaserek. Mondjuk az pozitív, hogy Mark Strong lesz Eisenhorn hangja.
A képek hangulatosak, bár a játékmenet számomra nem kristályosodott ki. Főleg az olyanok alapján, hogy "‘Rhythm combo' combat system".
-
válasz
Rexdemon #235 üzenetére
Nem is olyan régen azzal a költői megállapítással jöttem elő, hogy amilyen ütemben halad a HH története, még fél évszázadig elhúzzák a Császár és Hórusz küzdelmét.
Ebből a szempontból csattanós választ adtak, nesze neked, itt a XXXII. század, rágcsáljad.
Annyi pozitívuma van, hogy előre megadták, hogy ezt csupán 12 kötetig húzzák...Egyébként számomra továbbra is "ciki", hogy ennyire a Space Marine történeteket húzzák, biztos lehetne ezer és egy Space Ork vagy Elda, esetleg Tau szemszögből elmesélt jó kis történet, de nem, a huszomháromezredik űrmariska történetet többen olvassák....
-
válasz
Rexdemon #233 üzenetére
Először is Dan Abnett eléggé hullámzó színvonalon ír, tehát a fene tudja, hogy jó-e, hogy az ő nevével fémjelzik az első részt (a második részt jegyző Rob Sanders-t még kevésbé ismerem). Szóval térdre biztos nem borulok egyből.
Másodszor majd kiesett a szemem az árakat megnézve... 134 euró a 12 kötetes e-book elővételben, és "mindössze" 359 euróért akár a teljes (e-book és audiobook) sorozat is az enyém lehet?!? Köszi, de kihagyom.
Harmadszor, a 238 oldal nekem eléggé karcsúnak tűnik, mert azért a HH novellák általában 400 oldal felettiek voltak.
Negyedszer, az IstenCsászárt eláruló, xenókkal análisan közösülő, kénköves pokolban jeges fürdőt vevő édes felmenőiket szopogassál reggelente. Éhgyomorra. Képesek ismét pre-40k időszakba belevágni???
Előjönnek azzal, hogy az arany trónus meghibásodott, amit a Mechanicum nem képes megjavítani, az Astronomicon fénye is gyengűl, szóval úgy tűnik, az IstenCsászár végleg elhagyja földi porhüvelyét. Ezt belebegtették vagy 10 éve. Azóta ezt a dolgot valahogy nem bolygatják.
Persze, ilyenkor mivel kell foglalkozni? A 32. évezredben történtekkel...
-
válasz
Rexdemon #228 üzenetére
Őőő.... nem igazán tudom, hogy mi lenne az elvárásod. Ugyanilyen bő lére volt eresztve a Star Wars világa az Expanded Universe-ben (EU).
Így hirtelen nem is tudok a BattleTech-en kívül olyan Sci-fi világot mondani, ahol a regények és a játék valóban végig következetesen vannak egymás mellett - illetve legalábbis így volt 3060-ig, aztán ott is kicsit szétestek a dolgok, miután a FASA kezéből kikerült a dolog.
-
válasz
Rexdemon #226 üzenetére
A kérdés az, hogy reálisan kívánod a problémát vizsgálni, avagy canon (a hivatalos WG álláspontot).
Reálisan bolygóról bolygóra, régióról régióra eltérő lehet ezzel kapcsolatosan a nézet. Lehet, hogy a birodalmi kultusz egyes ágaiban ez tabu téma, máshol kihasználják a benne rejlő lehetőségeket (például hogy a pszi-k azért jelentenek veszélyt, mert láthatjuk, mit műveltek a rajtuk keresztül ebbe a világba áramló káosz-ivadékok, még a Császár leghűbb és legjobb fiát is a birodalom ellen fordították), megint máshol lehet, hogy ezt nyíltan kinyilatkoztatják. Való életből való példával a katolikus vallásnak is vannak különféle ágai (római, görög, anglikán, stb.), tehát feltehetően a birodalmi vallás is szegmentálódik.
Nyilvánvalóan behatóbban nem ismeri senki az egyszerű hétköznapi emberek közül a történetet, nem tudnak a trón eredeti funkciójáról, arról, hogy a Császár min ügyködött, ahogy arról sem nagyon tudhatnak, miként fordultak egymás ellen a császár fiai. Stb.
A WG álláspontot nehéz követni, egyes régi White Dwarf-okban és a novellában látott szövegek alapján az 1990-es években képviselt álláspont szerint a lakosság nagy része általában mélytudatlanságban van tartva, erősen feladatspecifikus még a középosztály képzése is, ahogy az is, mennyit lát a világból. A szegényebb / alacsonyabb osztály pedig végképpen tudatlanságban éli le az életét.
Erre erős utalások vannak például Ian Watson: Space Marine (Űrgárdista) novellájában. Lexandro eléggé felvilágosult volt, mint gazdag és iskolázott nemes, Yeremi képviseli a kvázi középosztályt, már ő is erősen specifikus tudással rendelkezik csak (utalások a Cult Mechanicus vonalra, mely szerint rúnákkal és imádtságokkal tartják karban a gépeket), Biff pedig kvázi semmit sem tud arról, mi van a közvetlen környezetén túl...
-
-
válasz
Rexdemon #208 üzenetére
A Wh40k Wikia jó dolog, de sajnos a HH-t mímeli, hiszen a novellasorozattal "canon" lett az ott szereplő történet.
Én mindenképpen ajánlom az 1D4Chan.org-ot még. Zseniálisan és kíméletlen őszinteséggel zsigerelik ki a világot, a játékot és persze a Games Workshop-ot.
A Nemesis... nézd, nyugodtan kezd el olvasni, nem vagyunk egyformák, lehet, hogy a kedvenc novellád lesz a világon. Csak kis esélyt látok rá....
-
válasz
Rexdemon #203 üzenetére
Én már korábban kifejtettem a véleményem, hogy a HH sorozat minőségileg nagyon hullámzó, történetvezetés szempontjából brutális hibákat vétő és sok téren gigászi plot-hole (történet-lyukakkal) bír. Én először azt hiszem a Prospero Burn-ig jutottam, de annyira botrányosan rossz volt, hogy ott abbahagytam (tudni kell, hogy anno Space Wolf sereget gyűjtöttem, szóval tetszik/szeretem a rendházat, de még így sem tudtam egyszerűen végigolvasni), aztán tovább olvastam, de továbbra is tele van brutális hibákkal, logikátlanságokkal, és olvasmányosnak sem nevezném őket.
Ian Watson írta anno az Wh40k antológiájának előszavába, hogy írótársai, akik a WhF-et kapták meg maguknak, könnyebben boldogultak, mert csak "behelyettesítték" a világba való dolgokat egy fantasy regény sablonba. Neki viszont nulláról kellett indulnia. Na Watson zseniális novellákat hozott össze (igaz a minőség és a következetesség nála is elindult a lejtőn, talán jobb, hogy nem is fojtatta...), ellenben a HH írói még jobb napjaikban is csak közepeseket.
De ha valamennyire emlékezeteseket akarom megemlíteni:
Pozitívabbak:
-Horus Rising
-The Flight of the Eisenstein
-Mechanicum
-Legion
-Fallen AngelAmik viszont olvashatattlan fércművek:
-Fulgrim
-A Thousand Sons
-Nemesis
-Prospero BurnsNéhány kiragadott plot-hole:
-Annyira idióta az egész Nikaea-zsinat vonal, hogy a falnak megyek tőle... (A Császár ezer más dologban kikérhette volna a "fiai" véleményét, nem tette soha. A Pszi-használatnál viszont hirtelen demokratikus szavazást tart, WTF?!?!
)
-"There are no wolves on Fenris". Pont. Az írók sem tudnak vele mit kezdeni, azon túl, hogy jól hangzik. Ja, eredetileg Leman Russ története az eredeti Wh40k-ban megvolt már. Leman Russ-t egy Thunderwolf nevelte fel. Szóval ezek a bestiák már az előtt ott voltak, hogy egyáltalán a Primarch-ok szétszórodtak. De nincsenek farkasok Fenris-en...
-A HH előtt a Császár maga volt a lángoló tűzoszlopa az emberiségnek. Egy pozitív mintakép. Ebben a verzióban Horus sem volt idióta, vagy hülye, egyszerűen a káosz megfertőzte a tudatát, és emiatt fordult szembe a császárral. A HH-ban a Császár egy tökkelütött félnótás, aki lényeges dolgokat halgat el a "fiai" előtt, ha nem ért egyet valamelyik tettükkel, lerombolja egyik bolygójukat és letérdelteti őket, a legerősebb Pszi-jének pedig megparancsolja, hogy ne használja többé a képességét, és hazaküldi. Amikor elviekben megszegi ezt a parancsot, azt a Légiót küldi ki utána, amelyik a legrosszabb viszonyba van vele, annak a vezetésével, aki előtte a Nikaea-i zsinatot kvázi kiharcolta, és ráadásul Horus még őket is félre tudja vezetni.
-Néhány Légiónak, hogy-hogy nem, nem csak száma, de elnevezése is volt, Imperial Heralds (később Word Bearers), Dusk Raiders (Death Guard), War Hounds (World Eaters). Míg másoknál külön kiemelik, hogy amíg a Primarch-ukra rá nem akadtak csak számmal hivatkoznak. Miért? Nem kötjük az orrodra, azért...
-
Phobion
őstag
válasz
Rexdemon #203 üzenetére
ez kb. ilyen GW policy, mert a Császár egy olyan karaktert akit direkt nem akarnak részletesen leírni, mert hogy olyan "misztikus"..
, vannak azért könyvek ahol jóval többet lehet róla olvasni/hallani mint a Descent of Angels-be, az a könyv nekem amúgy elég szenvedős volt, legalábbis addig amíg meg nem jelent az Imperium..
személyes kedvencem amúgy a ' The First Heretic ' volt
elvileg a ' Vengeful Spirit ' részben is sok szó esik a Császárról
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
Rexdemon #172 üzenetére
Kosz hogy megemlitetted, imadtam regen, maig hallom: "Stop those goblins, they running with the loot!"
Innen le lehet szedni: myabandonware.com -
sagajr78
tag
válasz
Rexdemon #186 üzenetére
Csakhogy erről (a földi webway gate-ről) senki nem tud semmit abban a világban, erről mélyen hallgatott őkelme. A dolog egyetlen esetleges hátránya a Föld elvesztése lenne. Cserébe rövid időn belül Császár koma újjászületne azt lehetne hirdetni új Crusade-et a Föld visszaszerzéséért.
A Webway hálózat meg egyébként is pusztul már nagyon régóta (erről hosszasan értekezik a Harlequin és elda kódexek sztori részlege). Ki tudja mennyire lenne ténylegesen problémás a helyzet? A Webway nagyobbik része már rég totálisan összeomlott, a maradék jelentős része instabil és veszélyes még az immaterium dögei számára is.
Szerintem attól, hogy lenne egy kapu nyitva a Földön, az még nem feltétlenül jelentene galaxis méretű katasztrófát vagy kataklizmát. Főleg nem akkorát, mint ami az Eye of Terror létrejöttéhez lenne mérhető, ahol egy időben világok sokasága és lényegében egy teljes faj ment a levesbe aminek túlélői a mai napig csak tengődnek és készülnek az elkerülhetetlen végre.A császár meg nem egy sima sámán, hogy aggódnia kellene amiatt, ami a sámánoknak problémát jelentett. Ő a kollektív tudatuk megnyilvánulása, messze erősebb bármely egyszeri sámánnál, így ez a veszedelem nem fenyegeti. De írja is a linkelt oldalon, hogy halála esetén sem tudnak mit tenni vele az immaterium kreatúrái, azaz ha valakinek, hát neki nincs mitől tartania amikor a porhüvelye bemondja az unalmast és "meghal", nem fogja elszippantani semmi.
Hatalmas potenciál lenne ebben a lehetőségben ha kiaknáznák végre az írók, de amíg nyújtható a Horus Heresy sztorija, mint a rétes tészta, addig abból fogják a lehető legtöbb pénzt kisajtolni. Majd ha az már kifutotta magát, akkor talán végre érdemben is előrelép a 40K is (főleg mert az évszámok alapján már 42K van az ottani jelenben).
-
válasz
Rexdemon #123 üzenetére
Most kaptam egy e-mailt a Neocores-tól, hogy nagyon sokan jelentkeztek a Wh40k Asset Manager pozira, és én kiestem az első kalapból.
Így jártam...
(azért az pozitív, hogy legalább azoknak is írtak, akik nem mentek át az első szortírozáson, általában a HR-esek nem veszik erre a fáradtságot...)
-
válasz
Rexdemon #152 üzenetére
A Wh40k RPG a WhF RPG-hez hasonlóan a táblás játék értékeit veszi alapul, csak ~10-el megszorozva. Szóval ha génorzó statok kellenek, fogsz egy táblás Génorzó értéket, és felszorzod tízzel.
Standard Genestealer:
WS:6, BS:0, S:4, T:4, W:1, I:6, A:2, Ld:10, Save:5+
A táblás battle reportok szépek, de ilyenkor valahogy mindig a számítógépes játékok villannak be - hiába, ott sokkal látványosabbak és szebbek a csaták.
-
válasz
Rexdemon #130 üzenetére
Érdekes dolog, hogy hajdan a 'négy nagy' rend a játékokban az UltraMarines / Space Wolf / Blood Angels / Dark Angels volt, a farkasok lassan kikoptak, de a maradék három eléggé jól tartotta magát. Aztán jött ugye a Dawn of War, és a Blood Ravens, szvsz velük nem nagyon fogunk találkozni, leginkább azért, mert erősen a Dawn of War szériához köthetőek. Másfelől azért a Relic egy picit bátor is volt, hogy egy saját űrgárdista rendet 'gyártott', de üdvözítő is, mert így megtört a jég. A lore szerint ezer űrgárdista rend van a birodalomban, mi ebből ismerünk mennyit? 70-et, hozzávetőleg, és egy részük "érdekes" háttértörténettel, mint a Shadow Wolves, amik egy író feleségének "kedvéért" jött létre (a feleségének tetszett a Luna Wolves űrgárdista rend, szóval készített egy farkas (leginkább Space Wolf) ikonokkal teli, lila színű páncélt viselő rendet...).
A canon szempontjából az a fő gond, hogy a legtöbb rend "csak" ezer űrgárdistával rendelkezik, itt volt a DoW problémája is, mert egy-egy csatában úgy vesztettél el akár egy századnyi űrgárdistát, hogy nem is fájt, picit sem. Persze játékmenet szempontjából ez logikus, csak lore szempontból nem.
Hogy milyen játék lesz? Nem tudom, az állásajánlatok alapján feltehetően ARPG.
Visszatérve a fajokra, valahol probléma is, hogy a többi faj sosincs előre tolva, de alant (felent, kinek milyen a fórumbeállítása) már említettem a Fire Warrior-t, ami ékes példája az óvatosságnak. Kb. maréknyi faj / frakció van, amit elő lehet hozni, és nagyon nem nyúl mellé az, aki a Space Marine / Imperial Guard / Space Ork / Chaos / Eldar, esetleg Tyranids mesgyéken marad. Ha megfigyeled, a Nekronok vagy a Sisters of Battle csak a sokadik kiegészítőben tűntek fel régebben is. (A margóra: volt hajdan egy Panzer General-szerű Wh40k játék is, ott viszont a "birodalom" kvázi egységes volt (Imperium undivided?
), ugyanúgy tudtál SM / IG / SoB seregekből építkezni).
Mivel a világ iszonyú szerteágazó és hatalmas, nehezen tudsz különböző frakciókat jól összemontírozni. A "klasszikus" megoldás ugye az, hogy az Imperium vs. Ork (vagy Eldar) csata közben a fejükre robbannak a Tyranidák vagy a Chaos. A forgatókönyvet itt kb. le is lehet tenni, mert kevésnek tűnik a mozgástér. Ami persze nem igaz, hiszen például lehet a lázadó, birodalomtól elszakadó ex-Imperium frakciókkal is keverni. De ha rossz fiúk kellenek, az Űrorkoknál, Tyranidoknál és a Káosznál messzebb menni nehéz (az Eldarok nagyon jók lennének ebben, csak sajnos a megfelelő háttér prezentálása nélkül súlytalanok sajnos, én ezért vakarom a fejem a DoW2 Eldar vonalán...), főleg, mert a lehetséges opciók vagy nem túl vonzóak (ki ijed meg a Dark Eldaroktól, really?), vagy a háttértörténetet még a GW sem tudja rendesen kikockázni (Necrons, anyone?).
Persze lehet bízni abban, hogy olyan sikeres lesz, mint a DoW volt, és akkor kiegészítőkkel, DLC-kkel lehet további fajokat be-be hozni a játékba...
-
sagajr78
tag
válasz
Rexdemon #116 üzenetére
Annyi baj legyen.
A tied legalább nem olvad bele a folyó szövegbe.
A "kiadási" sorrend a kedves inkvizítor asszonyság kezében van, ő rendezgeti olvasható formába Cain kusza irományait és gondolatait.
Kronológiai sorrendben olvasva a sztorikat, viszont érthetőek lesznek az utalások korábbi eseményekre. Enélkül is élvezhető marad az összes történet, viszont az előző események ismeretével pár korábbi látszólag értelmetlen vagy totál mázlis tett egészen új megvilágításba is helyeződhet.
Egyébként én sem sorban kezdtem el olvasni mikor megszereztem a könyveket és novellákat. Puszta mázli, hogy beletrafáltam az első novellába és az első regénybe is. Aztán meglestem mindegyiknek az időjelzését és sorba raktam azokat. Később magam is ráakadtam az általad belinkelt listára ahol ellenőrizhettem a saját sorrendem helyességét. -
sagajr78
tag
válasz
Rexdemon #113 üzenetére
Ugyanezt a listát, kicsit kiegészítve, az előző oldalon már bepötyögtem.
Egyébként hiányzik a listáról legalább 2 short story (The Smallest Detail és a The Little Things) és talán már jelent meg új regény is. Jönni még jön majd több sztori is, mert számtalan utalás van Cain találkozására más fajokkal (főleg eldákkal) a már kiadott regényekben és novellácskákban, de sztori velük kapcsolatban még nem került napvilágra (az audio book-ok tartalma sem eldákkal foglalkozik).Érdemes valóban a megfelelő sorrendben olvasni őket, úgy élvezhetőbb az egész sorozat.
-
Hintalow
senior tag
válasz
Rexdemon #113 üzenetére
Jaja a Lexicaniumban sok jóság található
Amit még használok a könyvek áttekintésére az ez az oldal
(bár már nem frissül, de mire eljutok a végéig, elleszek vele egy darabig)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest