Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
sagajr78
tag
Hali!
A 3 fős doboz (mono pose, könnyen összerakható változat) a mini külön kezdő játékokhoz lett kiadva és az első bemutató Primaris csomagba kerültek így be. Jön a tényleges squad doboz, amit normál játékban lehet használni. Ott a 3 fős egység nem legális.
Az alábbi linken van dobozkép róluk is meg az aggressor egységről is (ők 3-as csomagban jönnek).
[link]A túlteljesítést elsősorban az ár/érték arányukra értettem. 50%-al drágábban kétszer annyit tudnak (kétszer annyi sérülést elviselnek, kétszer annyi pofont leosztanak, ráadásul a fegyvereiknek is nehezebb ellenállni és jobban felszereltek egyéb téren is). Ha kellően nagy fegyverrel lövik őket akkor meg úgyis mindegy, bár lehet még ekkor is mázlijuk azt d6-on csak 1-et gurít sebzés mennyiségre lascannon találatnál az ellen és akkor 2-t is kibírnak). Az a hadvezéren múlik, hogy hol és miként veti be őket. Ha nem biztosít számukra elterelést, akkor nyilván ráfaragnak az új fiúk is.
Ahol egy termiantor elfér, plána a rakétavetős puttonnyal, ott egy primaris is kényelmesen elfér. Magasságilag az eltérés kicsi (átlagos magasságuk 9-10 láb a korábbi 8-9 helyett), figuráknál van jelentős különbség. Ezek tolódtak el az emberibb arányok felé.
Új dread szállítására majd használják az overlord-ot.
Az úgyis a továbbfejlesztett sokar pattern stormbird. Az meg fél tucat drenyát lejuttat vagy kevesebbet egy halom marine társaságában. De a kisebb SM repülők némelyike is elvitt külső felfüggesztésre rakva dreadnought-ot (mérettől függetlenül). Legrosszabb esetben meg majd ledobják nekik készült drop pod-ban őket (úgyis van dreadnought-ra méretezett drop pod is eleve minden rendházban) vagy berakják konténerbe és a navy majd leszállítja (aládobják egy kis Arvus Lighter-nek, netán beüzemelnek egy Valkyrie Sky Talon-t erre a célra ami párosával szállít le tankokat a felszínre). De igazán azon sem lepődnék meg, ha teszem azt valamelyik techmarine felrakna pár rögzítő kampót az új csini primaris csapatszállító hátuljára azt ott utazna a dreadnought míg el nem éri a célterületet (nem mint ha nagyon kéne neki, elég fürge lesz állítólag a ketyere).
A regény trilógia sztorija igazából a mechanicus nagy ősi hajójának megleléséről (Arc Mechanicus), a körülötte lévő misztikumról, az ott talált technológiák fel/kihasználásáról és új területek tervezett meghódításáról szól (meg persze féktelen hatalomvágyról, megalomániáról, aztán jókora pofára esésről, ahogy az már lenni szokott). Közben kerülnek elő olyan technikák amiket újra felfedeztek, sőt akár tovább is fejlesztettek vagy teljesen lecseréltek valami jobbra a Mars tech papjai. Ezek elsősorban szoftveres és biztonságtechnikai módszerek és dolgok, de akad pár új játékszer is a repertoárjukban. Maga a regény sorozat amolyan erős közepes, színvonalú, vannak jó és elég gyenge pillanatai egyaránt. A történet viszont képes mindhárom könyvön keresztül szépen felépülni és kiteljesedni, nagyon kevés ellentmondást lehet csak felfedezni és azok egy jó részét le is zárják rendesen.
-
válasz
sagajr78 #497 üzenetére
"Assault scouts?
"
Miért, nem azok?
Pam-pam-pam, megy a kis Xeno, egyszer csak megjelenik mellette a Primaris Mariska, és BLAM!
"Egy 5 fős egység túlteljesíti közelharcban a teljes létszámú (10 fős) assault marine egységet és igazából ha lőni kezdenek azt sem fogja megköszönni az ellenfél."
Én eddig 3 fős csomagokat láttam, meg kéne már néznem a 8th Edition szabálykönyvet.
Az, hogy 5 fős Primaris Mariska Squad túlteljesít egy 10 fős Assault Marine egységet, azért attól is függ, hogy milyen ellenfél ellen. Swarm egységek ellen (kisebb 'nida és ork egységek) tök jók, ez nem vitás. De ha nehézfegyveres egység lő rájuk... Akkor 2 Wounds ide, eggyel nagyobb Toughness oda, a 10 modell több hasznot hoz, mint az 5..."Mondjuk a bajok igazából nem a kis suitokkal kezdődtek, hanem a Grey Knights sereg Dreadknight-ja indított el egy hülye hullámot (nem járműként hanem szörnyként kezelt gépezetek amik egyre csak szaporodtak, a fegyvereik meg sokasodtak), ami végül ide vezetett."
Eleve én ott nyiszáltam volna el a torkát és egyéb lágy részeit a játékfejlesztőknek, amikor kitalálták, hogy kell valami gyalogos egység a Terminator-ok / Nobz / stb. fölé, már-már Drenya szintre. Squadban...
Nem vicces, hogy egy elvben gyalogos egység (hogy most szörnynek tekintjük mellékes) lassan olyan erővel bír, mint egy Szupernehéz tank...
"Ámbátor most már legalább a méretezés kezd normális lenni, mert ez az új dreadnaught hatalmas méretű a korábbihoz képest..."
És.... megint ott vagyunk, hogy akkor hogy is állunk a méretek problémáival? Anno játéktechnikailag szépen körbe volt vezetve, hogy a Space Hulk játékban azért használtak Terminator-páncélos mariskákat, mert ők fértek még el kényelmesen a folyósokon. A Primarisok már így is csak lapjával tudnának közlekedni egy átlagos Birodalmi hadihajó folyosóján.
Az új Drenyákat meg hogy szállítják majd? Teleport max...
"Mondjuk a hátteret tekintve elég alapos fejlődés zajlott le a Birodalomban STC-n túl is. De ez ugye nem igazán derül ki az átlag érdeklődő számára, ha nem volt olyan szerencsés, hogy kezébe kerüljön a Adeptus Mechancus/techpap trilógia (Priests of Mars, Lords of Mars és a Gods of Mars, amiben elég sok érdekesség megtudható a tech szintről, a fejlődésről és a sztorija is meglepően jó)."
Őszinte leszek - én kb. 1992-től 2000-2004 magasságáig tartom a Warhammer 40k világát koherensnek. A 325-ös hsz-ben volt egy összefoglalóm. Szigorúan szvsz, de ugye a Rogue Trader, első Space Hulk kiadás még inkább csak felvázolta a világot. A második kiadástól kezdődően ültek le egy asztalhoz, és gondolták végig hogy na, innentől így és így lesz.
A Horus Heresy-vel kezdődően olyan csodálatosan álltak neki a saját világuk megreformálásának, hogy az addig megalkotott fluff-ot lendületből kiherélték, átöltöztették, beparfümözték, majd az orrunk alá dugták, hogy na, innentől ez canon fluff, ami eddig volt, az meg már nincs. Még 1x: nem ez az első ilyen eset, a Rogue Trader mai szemmel vállalhatatlan fércmunka pár jó ötlettel fűszerezve.
Csakhogy amíg a Andy Chambers és Rick Priestley irányított, volt egy kerek egész. Ez az, ami az utóbbi cirka 10 évben szépen eltűnt. Korábban hoztam már a csodás példákat arra, hogy lett egy alapjában véve jó történet széttöredezett és ostoba, kérdőjelekkel teli ürülékzacskó. Ami számomra például szentségtörés, amit a Space Wolf-okkal műveltek, megvan a 2nd Edition Wh40k Space Wolf Codex-e, egy szó nem esik a "There is no wolves on Fenris" témakörről. Ezt egy hülye novellában kitalálta Graham McNeill, és azóta se tudnak vele mit kezdeni, de legalább a hajdan kemény Viking harcosok a negyven-egyedik évezredben fluff-ból csináltak egy részeges és káromkodós, böfögős fradi béközép szintű rémálmot az Űrfarkasokból.
Na ez a bajom az STC mostani megítélésével is.
Az original fluff szerint az STC volt az atyaúristen, és 10 000 év óta sem sikerült túlszárnyalni - sőt, inkább arra volt példa, hogy elvesztek belőle dolgok. Ezért ugyan olyan a statja egy 10 000 évvel ezelőtti Mark IV.-es Power Armour-nak, és egy Mark VIII.-asnak. Az egészet jól kitalálták, körülírták, kidolgozták.
Bevallom nem olvastam az általad említett novellákat, de majd utánanézek nekik egyszer. A leírásod alapján arra tippelek, plusz a Cawl-féle történetszálból már most is látok annyit, hogy a korábbi STC mítoszt fél kézzel lerombolták... Komolyabban akkor fogok véleményt alkotni, ha utánanéztem / utánaolvastam a témának, de nem rajongok azért, hogy felrúgják a régi történetszálat, csakmertazért...
-
sagajr78
tag
Hali!
"Szvsz inkább vannak a Scout-ok és a Assault Marine-ok között. A sima SM-ek között csak a Scout-ok rendelkeznek az Infiltration képességgel."
Assault scouts?
Szerepüket tekintve gyorsan mozgó, gyorsan és sokat támadó egység lesznek. Egy 5 fős egység túlteljesíti közelharcban a teljes létszámú (10 fős) assault marine egységet és igazából ha lőni kezdenek azt sem fogja megköszönni az ellenfél."Szvsz az inkább a Centurion suit volt."
Játéktechnikai válaszként gondoltam, nem sztori szempontjából. Mondjuk a bajok igazából nem a kis suitokkal kezdődtek, hanem a Grey Knights sereg Dreadknight-ja indított el egy hülye hullámot (nem járműként hanem szörnyként kezelt gépezetek amik egyre csak szaporodtak, a fegyvereik meg sokasodtak), ami végül ide vezetett. Elvégre az nem járja, hogy a poster child sereg nem rendelkezik zsebtitánokkal amik könnyedén lepofozzák a tényleges titánokat.Egyetértek azzal amit írsz, hogy megy a megalománia, a minél több dolog egybe zsúfolása. Ámbátor most már legalább a méretezés kezd normális lenni, mert ez az új dreadnaught hatalmas méretű a korábbihoz képest, még a Leviathan dreadnought-nál is kicsit nagyobb, pedig az már közel kétszeres méretű volt mont a standard változat).
Mondjuk a hátteret tekintve elég alapos fejlődés zajlott le a Birodalomban STC-n túl is. De ez ugye nem igazán derül ki az átlag érdeklődő számára, ha nem volt olyan szerencsés, hogy kezébe kerüljön a Adeptus Mechancus/techpap trilógia (Priests of Mars, Lords of Mars és a Gods of Mars, amiben elég sok érdekesség megtudható a tech szintről, a fejlődésről és a sztorija is meglepően jó).
-
válasz
sagajr78 #494 üzenetére
Huhh... Sorban.
"A Reivers egység valójában nem a scout-okat helyettesítő beszivárgó osonó csoport, hanem közelharci specialisták gyülekezete, akik lopakodás helyett a félelem és terror taktikákra építenek, sokk gránátokkal gyengítik meg és zavarják össze az ellenfeleiket mielőtt lerohannák őket."
Ettől még beszivárgó-osonó csoport, hiszen megkapták az Infiltration (beszivárgás) képességet, vagyis az asztalra utoljára, a meghatározott felhelyezési területen kívülre lehet felrakni őket. Ami elég tápos dolog... A Scout-ok alapvetően ranged egységek persze, a Reivers meg inkább közelharci.
"Ők a sima SM rendházak assault marine-jainak primaris megfelelői (többet támadnak, jobb cuccokat használnak, és strapabíróbbak)."
Szvsz inkább vannak a Scout-ok és a Assault Marine-ok között. A sima SM-ek között csak a Scout-ok rendelkeznek az Infiltration képességgel.
"Az Aggressors egységről már van kép. A csatolt képen a bal alsó harmadban látszanak."
Az inkább a jobb alsó rész lesz az.
Ránézésre nem nagyon tetszenek. A GW ismét a minél erősebb, minél táposabb, minél nagyobb fele mentek el. Elkapta őket a gépszíj...
"A redemptor drenyák egyfajta válasz lesznek szerintem az új fenyegetésekre amiket a tauk megjelenése és az ő suit-jaik a játékba hoztak."
Szvsz az inkább a Centurion suit volt.
"Más dreadnought nem szaladgál ennyi fegyverrel (2 power fist, 2 fegyver a fist-ek alatt ami vagy flamer vagy assault cannon lehet, 2 twin heavy bolter vagy mini rakétavető a vállpáncélok alatt a test két oldalán, plusz egy rakétavető a gép tetején)."
Ez a másik megalománia. Bakker, lassan egy Titánt tömörítenek össze egyetlen "sima" méretű modellbe.
Eddig arról volt szó, hogy az STC az isten, a csúcs, aminél jobbat talán sose fog az Emberiség és a Birodalom összehozni. Vagyis minél régebbi valami, annál jobb.
Erre tessék... Jó reggelt, rémálmaid voltak fiacskám? Semmi gond, tessék, kapsz egy Drenyát, amely egymaga bedarálhat akár egy Terminator-osztagot is...
Továbbra is vegyesem az érzelmeim az egész Primaris-mariska dolog és Guilliam visszatérése miatt. Oké, előre vitték a történetszálat, hurrá, isten hozott a 42. évezredben. De mégis merre?
-
sagajr78
tag
Hali!
A Reivers egység valójában nem a scout-okat helyettesítő beszivárgó osonó csoport, hanem közelharci specialisták gyülekezete, akik lopakodás helyett a félelem és terror taktikákra építenek, sokk gránátokkal gyengítik meg és zavarják össze az ellenfeleiket mielőtt lerohannák őket (az általuk combat knife-nak nevezett késecske nagyobb mint egy kard és pusztítóerejét tekintve megegyezik a chain sword-okkal). Ők a sima SM rendházak assault marine-jainak primaris megfelelői (többet támadnak, jobb cuccokat használnak, és strapabíróbbak).
Mozgásuk jobb, mint a normál primarisoké, ezt részben felszerelésüknek (mászókampók, amik kilőhetőek így pillanatok alatt feljuthatnak vagy leereszkedhetnek bármely épületre/ről), részint kiképzésüknek köszönhetik. 5-10 fős egységekben ténykednek. Páncéljuk semmivel sem kevésbé erős, mint a többieké (pont ugyanolyan jól véd, mindössze pár elemet cseréltek rajta hogy könnyebb legyen benne mozogni).Az Aggressors egységről már van kép. A csatolt képen a bal alsó harmadban látszanak. A rakétáik állítólag jobbak lesznek, mint a normál rakéták, ahogy a heavy boltereik is erősebbek lesznek..
A képen még látható az új doki (a lépcső alján) és az új káplán (jobb oldalon a szobor lábánál) is. Továbbá az alternatív fegyverzetű Interceptors (Adepta Sororitas Seraphim egységének Primaris megfelelői). Ezek a modellek tuningolt plazma pisztolyokkal röpködnek.
A redemptor drenyák egyfajta válasz lesznek szerintem az új fenyegetésekre amiket a tauk megjelenése és az ő suit-jaik a játékba hoztak. Más dreadnought nem szaladgál ennyi fegyverrel (2 power fist, 2 fegyver a fist-ek alatt ami vagy flamer vagy assault cannon lehet, 2 twin heavy bolter vagy mini rakétavető a vállpáncélok alatt a test két oldalán, plusz egy rakétavető a gép tetején).
A repulsor tankjukról kerültek ki új képek más fegyverzettel. Elég érdekes heavy stubbereket látni egy SM csapatszállító tankon, de ez van.
-
válasz
Rexdemon #492 üzenetére
Hogy is van a klasszikus mantra? 1000 űrgárdista rend, egyenként 1000 űrgárdistával. Vagyis egymillió Mariska. Nem kevés a 20 000 Primaris Mariska, pláne ha figyelembe vesszük, hogy a Káoszt megállították, az egyik Tyranida hive fleet mellett, de összességében nem borítja fel az erőviszonyokat.
A másik oldalról persze a GW végre csinált valamit a 41/42k idővonalon, amit 10 éve parlagon hagytak a Horus Heresy novella sorozat kezdete óta.
Én még mindig emésztem kicsit, nem tudom eldönteni, hogy tetszik-e vagy sem.
Az, hogy megint az UltraTörpök vannak a középpontban, nem tetszik. Az, hogy kismillió kérdés van megint a Fluff terén, válasz nélkül, dettó. De el kell ismernem, hogy léptek egy nagyot a történet terén, kb. 25 éve, a Tyranid Hive Fleet támadások óta a legnagyobbat. (Se a Necron, se a Dark Eldar, se a Tau megjelenése nem volt az alap fluffra kihatással).
-
válasz
Hintalow #488 üzenetére
A Primaris-ok elvben a lojális 9 alap űrgárdista-rend génjeiből lettek létrehozva. Mindegyik Primarch-tól egy-egy Légió méretű haderő, amelyet Guilliam irányított a csatákba. Alapvetően ők a Rexdemon által linkelt "Unnumbered Sons". Miután a Káoszt szétverték, a megmaradt Primaris űrgárdistákat vagy saját rendekbe rendezték (pl. Wolfspear, a Space Wolf-ok első kvázi successor chapterje) vagy pedig "szétszórták" az adott Primarch ágát követő eredeti rendek között.
Hogy pontosan hogy is van ez kitalálva, az egy nagyon jó kérdés. A jelenlegi ismereteink szerint a Primaris űrgárdistákat csak Cawl tudja létrehozni.
-
Rexdemon
aktív tag
-
Rexdemon
aktív tag
-
Primaris Űrmariskák
Archmagos Cawl által kifejlesztett űrgárdista Mk.2. Létrejöttüket Guilliam segítségével valósította meg, aki átadta neki a Sangprimus Portum-ot, amelyben az eredeti Primarch gene-seed-ek voltak megtalálhatóak (hogy most 9, 18 vagy 20, azt nem részletezik). Kaptak egy "új" páncélt, a Mark X.-est. Ami a Mark VIII.-as "nyakvédőjét" megtartotta, de a sisak leginkább a Mark IV.-esére hasonlít...
Kaptak egy Mark II. "Cawl-pattern" Bolt rifle-t is. Amely 24" helyett 30"-es lőtávval rendelkezik a táblás játékban, ugyanúgy 4-es az ereje, viszont van -1 páncél módosítója.
Kaptak három új gén-struktúrát is, a meglévő 20 mellé:
-Sinew Coils - A Primarisok inait megerősítették "durametál" kábelekkel, amelyek hatalmas erőt képesek kifejteni. Vagyis még erősebbek, mint a sima mariskák.
-Magnificat - A primarch-ok hatalmasságát és mindenek felett állóságát két plusz, hüvelykujj méretű szövetdarab nyújtja. A Dextrophic Lobe (jobb agyfélteke) és a Sintarius (bal agyfélteke), ezek még jobb működésre serkentik a meglévő plusz űrgárdista szerveket. Ettől lesznek hatalmas méretűek és még a "hagyományos" űrgárdistákhoz képest is hallhatatlanok és ellenállóak. Cawl csak a Dextrophic Lobe-ot tudta rekonstruálni, a Sintarius-ra vonatkozóan minden információt töröltek az adatbázisokból. Hogy az IstenCsászár, vagy más tette, nem tudni. A Magnificat tehát a Dextrophic Lobe kissé gyengébb, de működő kiadása. Immár a "sima" Primaris gárdistáknak is.
-Belisarian Furnace - Ez a szerv az űrgárdista mindkét szívéhez csatlakozik, ha nagy sokk éri a testet (komolyabb sérülés vagy hasonló) egy koktélt enged a véráramba, ami gyorsítja a szövetgyógyulást, csontszövet és izomszövet növekedést. "Elműködése" után viszont időre van szüksége, amíg újabb adag koktélt termel.A Primarisok ráadásul stabilabb génekkel rendelkeznek, mint a First Founders-ek, például lehetőség volt ugyebár Space Wolf alapú új űrgárdistákat létrehozni. Érdekes kérdés persze, hogy az ismert génhibákkal mi van - lásd a Space Wolf Wulfen átka vagy a Blood Angels Red Thirst / Black Rage.
A Primarisok új struktúrát is hoztak magukkal (vagyis Guilliam újat talált ki nekik - az megvan, hogy a Horus lázatás óta mindegyik változtatás a nevéhez fűződik?
).
Tisztek / tisztesek
Primaris Captain: Alias Űrgárdista százados. Csakhogy nekik jár egy új Mark X. Gravis Armor. Amely páncél hoz plusz egy Toughness-t, ami jó. Nem egy Terminator-páncél, de azért jó. Plusz kapnak egy pszeudo Gauntlet of Ultramar-t (csak ez a Power Fist egy Bolt Pistol-al van felszerelve, nem Boltgunnal) és egy Power Sword-al.
Primaris Librarian: A Primaris könyvtáros nem kap sok extrát. Na jó, egy látványos Force Sword azért jár neki.
Primaris Chaplain: Nem láttuk még, de vannak.
Primaris Lieutenants: Új fiúk, eddig nem volt ilyen, a hadnagyokból egy században kettő van, és a százados helyettesei, alapvetően a század feléért felelnek egyenként. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Librarian és a Chaplain immár nem de facto helyettese a századosnak, és nem feladatuk a szakaszok irányítása. Őket fehér-vörös sisakfestésükről lehet megismerni. Általában Power Sword és Master Crafted Bolt Rifle a fegyverük.
Primaris Ancients: Az ősök a zászlóhordozók, fehér sisakban.
Primaris Apothecary: Modell még róluk sincs, de léteznek.
Primaris Techmarine: Őket se nagyon láttuk még, a lent látható "Repulsor tank" lövészeiként / parancsnokaként láttuk őket.
Osztagok
Érdekességük, hogy jellemzően 5 fős egy raj, nem pedig 10 fő, mint általában.
Reivers: Nos, mivel felderítők nincsenek a Primaris-oknál, vannak nekik ilyenek. Könnyített Mark X. energia páncéljuk a lopakodásra szolgál, a sisakjuk halálfej festést kapott, amúgy pedig főleg közelharci fegyverekkel vannak felszerelve.
Aggressors: Nincs még kép róluk, ők a nehézfegyveresek. Mark X. Gravis armort viselnek, beépített Heavy Flamer-el és egy kézbe hordott nehézfegyverrel (Las Cannon, Missile Launcher vagy Heavy Bolter).
Intercessors: A Taktikai raj megfelelői, standard Mark X. páncélban, standard Primaris Boltgunnal.
Hellblasters: Alapvetően Taktikai osztag... csakhogy mind az ötük kezében Plasma Incenartor van, ami plazmagun nagyobb lőtávval és jobb páncélátütéssel. Vagyis járművekre komoly veszélyt jelenthetnek... Csakhogy ehhez képest elég drágák a drágaságok...
Inceptors: Ők az Assault Marine-ok Primaris kiadásban. Mark X Gravis páncéljukba integrált Jump Jet-el bírnek, és két Assault Bolter-el (amely effektíve rövid lőtávú, mozgásban nem korlátozó Heavy Bolter...). Viszont nincs közelharci fegyverük. Semmilyen. Szóval inkább tekinthetőek mozgékony tűztámogató egységnek, mint valódi "bele a harc közepébe" egységnek.
Primaris Redemptor Dreadnought: A modell megvan, a képességük még kissé formálódik. Mondjuk nem tudni, hogy egy frissiben létrejött Primaris-ok hogy is juthattak el oda, hogy már a súlyosan sérült testvéreiket Drenyává alakítsák...
Repulsor: Lebegő Land Raider. Erős fegyverzettel. Meg vihet akár Primarch-ot is...
Overlord: Jelenleg annyit tudunk, hogy a Primarisok nagyobb méreteihez méretezett Thunderbird-utód, komoly tűzerővel.
-
Épp tegnap néztem. Van egy magyar review, ő az AI-ra panaszkodik és arra, hogy a történet nem nagy szám, a játék pedig unalmas lesz hamar.
Az angol nyelvűekben a fedezék rendszer rosszul kivitelezett megoldását panaszolják, valamint hogy menet közben kijött egy utánpótlás / erősítés (reinforcement) dolog a játékban, ami tönkreveri a skirmish játékokat (mivel a beérkezett karakterek / járművek egyből támadhatnak).
Ezzel együtt általában pozitívak a vélemények róla, tehát lehet, hogy én is teszek egy próbát majd vele....
-
BoB
veterán
Ezzel valakinek tapasztalat?
-
-
válasz
Rexdemon #477 üzenetére
Tényleg az a fájdalmas, hogy nem kellett volna sok, hogy jó egyjátékos játék legyen belőle. A problémák szinte mindegyike oda vezethető vissza, hogy a multinak rendelték alá az egészet.
Na jó, nem minden, mert az, hogy Angelos, a Blood Raven chaptermaster Terminator páncélban előre szaltózik, szimplán nevetséges.
Igazán kár, mert nem győzöm hangsúlyozni, hogy pár dologban tényleg sikerült a hangulatot megfogni. Viszont ismét: ez kb. az Orkoknál sikerült. Árulkodó az is, hogy a Steam statisztikák szerint a játékot megvásárolók 15,6%-a fejezte be a kampányt (ebből 1,4% hardon, 5,5% normalon és 8,7% casual fokozaton), amire persze lehetne azt mondani, hogy multi-játék, de akkor meg az szánalmas, hogy ma reggel 7 órakor mindössze 479 játékos játszott vele (ez multi és single player együtt). Az egy éve kijött Total War: Warhammer-ben 7 864 játékos online. Ouch.
Minden estre a Space Hulk: Deathwing után ismét egy AAA-nak szánt Wh40k cím, ami messze nem hozza az elvárásokat. Meg úgy általában is, az utóbbi időben tényleg jó Wh40K játék nem volt. Így utólag a Gothic Fleet már határozottan kellemes emléknek tűnik, mert ott legalább a hangulatot elkapták. Lehangoló....
-
Elkezdtem játszani a DoW3-al (már van virágbolti verzió), és végül is azt kell mondjam, hogy nem kellett volna olyan sok, hogy ebből a játékból egy tényleg jó és szórakoztató játék legyen.
+Az Orkok nekem kifejezetten tetszenek, kellően hülyék a jó értelemben véve, kellően humorosak a beszólásaik és pár téren sikerült orkosan megoldani a küldetéseket (hogy hatástalanítják az Orkok egy űrbázis ágyúit? Beküldik a szellőzőkön a Gretchin-eket, akik odabent minden szétvernek - majd előkerülnek félig agyonverve...
)
+A grafika nem lenne rossz, és kellően látványos.
+Hangulatosak a folyamatos szövegelések (az egyik küldetésben Ork hősünk folyamatosan kommentálja azt, ahogyan az "Orkos" irányjelzője mit mutat, kb. ilyen stílusban "ÚÚÚúúúú, nézzétek, 'kilendűt a mutató!", "Erre erősebben vibrál", "Mostan gyengébben vibrál").
+Az első küldetések még kellően jól össze vannak rakva.
De őszintén szólva teljesen megértem, hogy a Steam-en jelenleg 52%-on áll a vélemény róla, és az elmúlt 30 napban írtak átlaga már csak 40%-os.
-Fizikai képtelenség három hőst meg maréknyi egységet már egyszerre irányítani, és használni az extráikat. A mihez tartás végett csaknem minden egységnek van valami speckója. Amit majd jól nem fogsz csata közben használni...
-Ahogy halad előre az egyjátékos kampány, egyre nevetségesebb az egész, plusz egyre kevesebb értelme van a gyalogosoknak. Annyira kevés, hogy amint lehet, csak hősökre és nehézgyalogságra / járművekre érdemes költeni.
-A mikromanagement elvben úgy nézne ki, hogy minden csatába három hőst vihetsz, és három doktrínát választhatsz. A hősöket és a doktrínákat változatos módon lehet megszerezni, de leginkább Skull-ért, belső fizetőeszközért, amit lejátszott meccsekért vagy teljesített küldetésekért kapsz.
-A történet lapos, laposabb.... oké, az Orkoké nem, az szórakoztató, de hiába, mert csak átlag minden harmadik küldetés Ork küldetés. A Blood Raven-ek persze megint szembe mennek a helyi főmuftival, aki (micsoda meglepetés!) ismét egy Inkvizítor. Az Eldák megint belső nézeteltéréssekkel küzdenek,.
-Az Orkokon túl a másik két frakciónak nincsenek alapból tornyai, leszámítva persze a resource pontokra felhúzhatókat. Max. doktrínában lehet megvenni őket. Ja, kampányban nem, ott nem használhatják őket. Csakmertazért.
-Ez a foglald el a Resource pontokat, építs rá, aztán bővítsd, hogy több pontot adj, elég fárasztó és nevetséges.
-Nincs fedezék rendszer, csak megerősített védművek, amelyeknek saját életerőpontja van. Ha szétlövik, hát nem véd többet már semmit.
-A magas fűben elbújó Wraithlordok meg Drenyák kicsit nevetségesek, de inkább fájdalmasak.
All-in-all egy vicc a játék, pedig látszanak pontok, ahol eredményeket mutattak fel (pl. az Orkok szemétből fejlesztenek mindent - tényleg mindent). Meg kellett volna hagyni a DoW2 fedezék-modelljét és a hősökre építő játékmenetét, és akkor valami lehetett volna belőle. De így...
A multijával nem foglalkozok, de zseniálisak a patch note-ok. Pl. az egyik SM hőst kevesen használják - megoldás: lenerfelik. Az eldák túl sok csatát nyernek - tehát a legtöbb változtatással buffolják őket. Nem csoda, hogy a patch note-ok alatt parázs anyázás és káromkodás, meg "Refund!" felkiáltásokat lehet olvasni. Szóval ezért 60 eurót (pardon, Steam Summer Sales - 45 eurót) elkérni szabadrablás esete...
-
Egy kis összesítés, mi történt a fluff-ban nemrég:
-Abbadon 13th Black Crusade-je elindindult, és Caida felé tart.
-Archmagos Belisarius Cawl újra feltűnt (10 ezer év után) és két artifact-ot hozott magával. Az egyik a páncél, ami visszahozta Guilliman-ot a stázisból. A másik a Primaris Space Marine-ok.
Belisarius Cawl-Egy Eldar Shadowseer, Sylandri Veilwalker feltűnik, és segítséget valamint iránymutatást ad Cawl-nak. Mellesleg képes Cawl emlékeit befolyásolni.
-Trazyn Necron nagyúr (the Infinite) úgy dönt, hogy részt vesz a Káosz vs. Birodalom eseményeibe, mégpedig a Birodalom oldalán (emlékszünk, hogy pár kiadással ezelőtt a "mátrix"-ban a Necron-ok barátiak voltak az Űrgárdistákkal?).
–Egy nagy csomó Birodalmi hős feltűnik Caida védelmében, például Celestine, az élő Szent.
-Trayzn és Cawl együttes erővel próbálják a Cadiai Pilonokat teljes erőre kapcsolni.
-Cadia ennek ellenére elesik.
-A túlélők Macraggge tartanak, hogy felébresszék Gulliman-ot.
Archmagos Cawl, Celestine The Living Saint és Inqvisitor Katarinya Greyfax-A káosz által üldözött birodalmiakat az Eldák is segítik, Shadowseer Veilwalker és a nemrég feltámadtad Yvraine, az új Eldar Isten prófétája bele is hal ebbe.
-Guilliman fel lett ébresztve Yvraine és Cawl által.
-Guilliman átveszi az Ultramar szegmentum irányítását és a Szent Terra felé veszi az irányt.
Guilliam megkoronázása, rajta Celestine, Greyfax, Cawl és Yvraine-Guilliman találkozik az IstenCsászárral, megkapja a 'Mantle of Lord Commander of the Imperium'-ot, majd egy új hadjáratot indít a Káosz ellen. Ezek után bemutatja a Primaris Marine-okat.
-A találkozó egy napig tart, és Guilliman a következőt mondja utána: "he had received all the enlightenment that he required", vagyis megkapott minden felvilágosítást, amire szüksége volt. Jelentsen ez bármit is. Mellesleg átveszi a Birodalom gyakorlati irányítását, újraértelmezve a Terra Nagyurai (High Lords of Terra) gyűlését is.
Az eseményeknek magyarázatára két változata is van. Az egyik szerint a Primarch gyakorlatilag puccsot hajtott végre. Hogy előre eltervezett volt, avagy akkor döntött így, mikor szembeszült az IstenCsászár állapotával, nem ismert. Ennek egy lehetséges indoklása maga a történet, mely szerint Guilliman már 10 ezer éve megbízta Cawl-ot a Primaris-ok létrehozásával, és a saját feltámasztásával.
A másik szerint a Császár maga adta át a hatalmat, hogy megnyugvást keressen - e szerint már akár meg is hallhatott végleg, és Guilliman hozta el neki a megváltást, a TrónProtézis pedig valójában már a Császár nélkül is képes fenntartani az Asztronomicont és zárva tartani a Trónterem alatti Webway bejáratot.
Ellenpont lehet, hogy Cawl-al szemben Guilliman-nak ellenérzései vannak, és Cawl direkt kérésére sem tette meg Fabrikator-General-á (vagyis a Mars urává).
-
válasz
Rexdemon #471 üzenetére
Ott vannak a White Scars-ok is. A kutya nem foglalkozik velük, még annyira sem, mint a Salamandrákkal.
Iron Hands? Hahó, halott róluk valaki valamit az elmúlt 10 ezer évben?Vicc.
Ahogy már korábban is írtam, Rick Priestley és Andy Chambers volt az isten, a régi emberekből már csak Jervis Johnson van a GW-nél. Ő nem tudom milyen megfontolásból van ott, ha meg már ott van, miért nem lengeti meg a BANhammert, mert lenne mit purgálni arrafelé...
-
Rexdemon
aktív tag
Salamandrákat is előrángathatnák, nagyon klassz chapter/legion ráadásul Vulcan is úgy tűnt el,h gyak bármikor előjöhet. Hozzáteszem,h William King sorozatát olvasva kimondottan megkedveltem a SW-okat. (mondjuk nem akkor csoda, a "sima" WH fantasy világán írt 7 Gotrek&Felix könyve után már kb mint régi kedves ismerőst fogadtam a szerzőt)
Ami az új fluffban zavar,h most jött csak ki a Gathering Storm, de a WH40k 8. kiadása már 100 évet ugrik előre, szal a nemrég olvasott "új" SM-ek, akik RL tavaly pl, még sehol sem voltak, most hirtelen egy évszázada vitézkednek a frissen/100 éve feltámadt Törpapus oldalán.
-
válasz
Rexdemon #469 üzenetére
Milyen meglepő, effektíve a Hupikék Törpikék azok, akik valahogy makulátlanok a "nagy" loyális ősi légiók közül. Nem véletlen, hogy a rajongók egy jó része anyázza a GW-t és Matt Ward-ot, mert "érdekes" módon őket valahogy semmi sem sújtja, ellenben agyon vannak tápolva...
-
Rexdemon
aktív tag
Ez is ilyen "misztikusizé" akar sztem lenni,h ha akarod, akkor bárhogy értelmezed.
Fallen igazat mond: "a loyalisták a barmok, és a lázadók már-már teljesen érthetően viselkedtek."
Fallen hazudik: persze hogy hazudik, egy káoszb***ó rohadék, minden szava métely és méreg, a DAk lojálisak és csodálatosak, a Fallenek meg monnyanak leNem igazán szeretem az ilyet a kánonban, legyen megmondva,h mi van és kész. Ilyenkor mindig az az érzésem, h nem akarnak dönteni a hivatalos verzióról, mert MINDEGY nincs is ilyen, amit akarnak épp, az az igaz. Egy darabig.
Másik: az utóbbi eset sem menti fel a DAkat, az ősi hibákat takargatva a Birodalom érdeke ellen cselekednek, annak ellenségeinek szekerét tolják. Milyen ez már...
PS: még szerencse,h visszajött Törpapus, majd az rendet tesz!
-
válasz
Rexdemon #467 üzenetére
Akkor a Dark Angeleket is nekiálltak ekézni. A DA-k "régen" csak kevésbé megbízhatóak voltak, és a "bűnüket" (lázadó DA ág) akarták eltitkolni a birodalom elől. Viszont alapjában véve egy teljesen korrekt és vállalható Astares csoport, nagyon cool kinézettel.
Ebből kerekítettek egy olyan történetet a HH könyvsorozatban, hogy valójában a loyalisták a barmok, és a lázadók már-már teljesen érthetően viselkedtek. Mostanra viszont ezek szerint teljesen degeneráltaknak állítják be őket.
Bevallom őszintén egyre rosszabb a canon fluff...
-
Rexdemon
aktív tag
Egy DA kill-team Fallenre vadászik (csak a vezetőjük tudja,h fallen, a többieknek az a szöveg,h egy eretnek) egy birodalomhű bolygón, ami egy navigátorház fennhatósága alá tartozik. A navigátorházat ősi paktum köti az Űrfarkasokhoz és vice verza ezért egy SW osztag kíséri a Belisarius navigátort; ők a Farkaspengék. A DAk besunnyognak a városba, a SW-ok kiszagolják őket (szó szerint, muha) rövid csetepaté után a DAk lelécelnek. (előtte szó nélkül tüzet nyitnak, pedig tudják,h SW-kel álnak szemben, tehát lojalista astartesekkel) Jelentik,h besült a terv, a rendszerben lévő Vallatókáplán erre elindítja a B-tervet, ami gyak. teljes invázió a PDF ellen, szétlövik az orbitális védőplatformokat, drop podokkal és orbitális bombázással lerohanják és lemészárolják a védőket. Nyilván a mezei DAk azt hiszik,h eretnekek ellen harcolnak, de a parancsnokuk tökéletesen tisztában van ezzel a hazugsággal - mert ő generálta. Amikor megjelenik a SWok őrjáratozó csatacirkálója azt hazudják,h karantén alatt van a bolygó, nincs itt semmi látnivaló, haladjanak tovább. Az SW parancsnok hiába tiltakozik,h ez a terület SW védelem alatt áll, vagy árulják el,h miért és miféle karanténról van szó, a DAk figyelmeztető lövéseket adnak le és megtagadják a választ. Az SW parancsnok nyilván felhúzza magát és visszalő & egy merész manőverrel ő is drop pod assaultot hajt végre. A többit nem részletezem, de a lényeg egy teljes ütközet DA vs SW, számtalan áldozattal. (a DA-kat egyébként dróton rángatja egy káosz varázsló, a fallent használva csalinak, nagyon könnyen manipulálva őket, ismervén a titkukat)
SPOILER ALERT!
Amikor a fallent megöli a DA kill-team vezetője annak utolsó szavai:
Fallen: "Úgy köpöd a szavakat, mint egy betanított bolond, ami vagy is, a calibani propagandát ismételve. Nem mi árultuk el a Birodalmat! Nem mi hagytuk a Császárt elbukni!"
Jeremiah (DA) "Az időd véget ért áruló. Valld meg a bűneidet és megváltást nyersz!"
Fallen: "Nem vallok meg semmit. Az árulás nem az enyém, hanem a szeretett primar..." - Jeremiah itt kivégzi, sosem tudja befejezni.
Spoiler VÉGE!A DAk vezetése monnyon le! Eddig sem voltak a szívem csücskei, de ezek fényében...
-
Rexdemon
aktív tag
Végeztem a Space Wolf sorozat első három részével; azt kell mondjam,h elég jól belejött az írásba mr King, az első rész első fele volt a leggyengébb, utána kimondottan szórakoztató és változatos volt, nem is rosszul megírva.Most mellékvágányra terelem magamat, ami Ciaphas Cain Last Stand részét jelenti, majd utána folytatom Ragnar kalandjait.
WH40K-s játékok javarészt xarok, ám némelyik könyv sokkal jobb "vóhamma" élményt ad adott óra alatt, mint egy game.
Olvassatok barátaim, olvasni jó!
-
Rexdemon
aktív tag
Köszi az okosítást!
Elég furán néznek ki, nekem már a Grey Knightok Nemesis Dreadknight egysége is erős hümmögést okozott (erős Mátrix 2 utánérzés) és nem jobbik fajtából...
-
válasz
Rexdemon #460 üzenetére
Cifu, azt a Centurion-sztorit pls meséld el ha van időd/kedved, mert érdekel, de mivel nem vagyok/voltam benne a figurás mókában, így nekem ez teljesen kimaradt.
Pedig a Centurion még novellába is került (valamivel támogatni kell, no), az Armor of Bulk címűbe.
A fluff szerint valamikor az M36 idejében fedezték fel a terveket a Marson, de nagyon hosszú ideig nem kezdték el vele foglalkozni, amíg a Marsi vasfejek hivatalosan rá nem sütötték a "not heresy" bélyeget (ie.: a magyarázat szerint eddig úgy ítélték meg, hogy Birodalom és a Mars kapcsolata nincs olyan szinten, hogy átadják az Adeptus Astaresnek a Centurionokat).
Alapvetően egy exoszkeleton, amit a mariska az energiapáncélja felett visel. A hivatalos fluff nem tesz említést arról, hogy a feketehámhoz hozzácsatlakozna-e (illetve inkább arra tesz, hogy nem csatlakozik), még sincs komoly büntetés emiatt.
Alapvetően a páncél egyfelől nagy és nehéz, így nem lehet futni benne, viszont mozgás és lövés mehet (nehézfegyverekkel is, ami ugye az energiapáncélos mariskáknál vagy-vagy működik). Két változatot "hoztak" a játékba, a közös, hogy a mellkas két oldalán 3-3 Bolter szereltek (a Land Raider 6x Bolteréhez hasonlóan Hurrican Bolter néven fut), vagy ezek helyére az Assaultok Ironclad Assault Launcher-t (effektíve Frag-gránátvető), a Devastatorok pedig két Missile Launcher-t kaphatnak. Ezen felül pedig a következő opciók vannak:
Assault Centurion: 2x Flamer (Twin-Linked Flamernek minősül, egy-egy a két kézen) vagy 2x Meltagun (Twin-Linked Meltagunnak minpősül, egy-egy a két kézen) és mindkét kézen egy-egy "Assault Drill", vagyis "roham bányász", amivel falakat tudnak bontani.
Devastator Centurion: 2x Lascannon (Twin-Linked) vagy 2x Heavy Bolter (Twin-Linked)
Alapvetően valahol a Drenya és a Termik között helyezkedik el, a 6-os és 7-es kiadásban 2 Wounds-a volt (tehát két sikeres sebzés kellett a halálához, míg az alap Terminátoroknak is csak 1 volt, a 8-as kiadásban már a Terminátorok is 2 wounds-ot kaptak), és a páncélmentőjük 2+, akár a Terminátoroknak, ám a Toughness-ük egyel magasabb.
Megjöttük egyébként az után történt, hogy a GW csinált 2 plusz féle Termi páncélt, plusz vagy tucatnyi különféle Drenyát. Szóval a Marsikák nehézgyalogság / gyalogtankok terén kurta jól állnak...
A végeredményt tekintve elég vegyes a kép. A Centurionok simán rosszul néznek ki. Legalábbis szerintem. Játékmechanikailag nehezen értelmezhetőek, mert már voltak a Termik, akiket lesöpörnek nyers képességek terén (Twin-Linked Lascannon vagy Heavy Bolter plusz még két Missile Launcher vagy Hurricane Bolter - egy modellen? Ez a Drenyák szintje...). Pontszám terén mondjuk nem nyerőek, kivéve, ha védekezel, ahol az nem számít, hogy nem tudnak futni (2x mozgás, de nem lőhetsz) - viszont a fenti okok miatt brutálisak mobil tüzérségként (egy három modellből álló Centurion raj felér három rajnyi energiapáncélos Devastator mariskával, olcsóbban - csakhogy 2+ mentővel). Mozgatni őket csak a Land Raiderek képesek (akár a Termiket)...
Nekem ellenszenvesek, értelmetlenek, és még rondák is...
Sztem az lesz,h lesznek a Primarisok, de a balance miatt lesznek vmi tápos ellenségek is, szal kb egál lesz megint, csak egy halom pénzt áldoznak majd a népek az új egységekre, amiket kb muszáj lesz megvenni, mert ha jönnek szembe a UM Primaris gárdisták az új páncélban/boltgunnal, akkor a "szegény mezei" káoszgárdisták/tauk/etc hirtelen azt veszik észre,h nem pl. Mk4-es sisak, hanem egy szopóálarc szorult a fejükre...
Nincs igazán olyan játéktechnikai spec-ük, ami miatt össze kellene csinálnia magukat a Xeno-knak vagy a Káosznak. A Káosznak eleve voltak furcsa egységei (pl.: Fabius Bile-féle random-képességű káosz-mariskák), szóval nem mondanám, hogy ilyen téren csoda. Inkább az a fájdalmas, hogy csak a Mariskákra annyi energiát fordít a GW, mint bármelyik két másik fajra összesen...
-
Rexdemon
aktív tag
Cifu, azt a Centurion-sztorit pls meséld el ha van időd/kedved, mert érdekel, de mivel nem vagyok/voltam benne a figurás mókában, így nekem ez teljesen kimaradt.
Más: ez a Primaris Astartes nekem kissé sántít; most akkor jobbat csinál egy Magos, mint anno az Emberiség Császára? Just for fun? Sztem az lesz,h lesznek a Primarisok, de a balance miatt lesznek vmi tápos ellenségek is, szal kb egál lesz megint, csak egy halom pénzt áldoznak majd a népek az új egységekre, amiket kb muszáj lesz megvenni, mert ha jönnek szembe a UM Primaris gárdisták az új páncélban/boltgunnal, akkor a "szegény mezei" káoszgárdisták/tauk/etc hirtelen azt veszik észre,h nem pl. Mk4-es sisak, hanem egy szopóálarc szorult a fejükre...
(rakéta-ellenrakéta-ellenellenrakéta)
-
Az eddig feltárt fluff szerint nem. Lesznek a "hagyományos" mariskák, Mk.6 / Mk.7 / (Mk.8) energiapáncélban, hagyományos boltgunnal. A primaris mariskák pedig a kedved szerint vegyíthetőek, lehet csak Primaris sereged, lehet vegyes rajokból / szakaszokból álló sereged, annyi a megkötés, hogy egy rajon belül csak azonos típusú mariskák lehetnek.
Hogy elindult a világ valamerre... Hát nem tudom. Oké, örvendetes, hogy kicsit fel akarják rázni a gárdistákat, és nem olyan elcseszett módon, mint a Centurion-okkal tették, de nem látom jelenleg még ennek a végét.
-
jsk
senior tag
Már csak arra leszek kíváncsi, hogy a Primaris űrgárdistákhoz hogyan fognak viszonyulni a jelenlegi űrgárdisták. Vagy azokat is fel fogják turbózni.
Mindenesetre jó, hogy végre elindult a világ valamerre. Bár az utolsó két kampánykönyv az valami nagyon buta, logikai hibáktól hemzsegő.
-
Megvan min ügyködött Roboute: Primaris Space Marines.
Effektíve Mark Type X energiapáncél, új puska, némileg magasabb pontszám.
Később más verzióban is jönnek a Primaris féle űrgárdisták...Most inkább emésztem ezt az egészet...
-
válasz
Rexdemon #451 üzenetére
Abnett kései könyveiből való, nem olyan rossz, de valahogy az írói munkássága elején jobban írt.
A Space Wolf novellákról meg már megírtam a véleményem...
@Jsk: Tessék, rögtön van, aki más véleményen van.
Abban viszont teljesen igazat adok, hogy jól bemutatja a techno-bla-bla részét a Titánoknak. Ilyen szempontból tényleg jól sikerült.
-
Rexdemon
aktív tag
Dan Abnett: Titanicus-t olvasta valaki? Vélemény? Ihun' van e'!
Azon agyalok,h belefogok, mert kell egy kis "luft" a Space Wolf után, sajna messze nem volt olyan jó, mint reméltem. (kb az utolsó harmada tetszett, nagyjából onnantól, hogy Ragnar Blood Claw lesz) "Érdekes",h még mindig csak simán Ragnar Brother, pedig elvileg azért lett Blackmane, mert a beavatása során megölt egy "feketesörényű" fenrisian wolfot - a könyvben benne is van,h egy öreg, beteg farkast nyom le, annak a gereznájából készít köpenyt, de erről a momentumról mindenki megfeledkezik és/vagy nem érdekel senkit.
-
Rexdemon
aktív tag
válasz
Hintalow #448 üzenetére
Odáig még nem jutottam el, Ragnar tegnap éjjel odáig jutott,h mindenféle marhaságot álmodik, mert most ivott a Wulfen Kupából.
Sisakos sztori; Deathwatch RPGben a SW-k csak sisak nélkül tudták használni a spec szóló képességüket, erre hozták ki az alábbi cuccot; Fenris-Pattern Wolf Helm
Vmi ilyesmi lehet: Sniff, sniff
-
Hintalow
senior tag
Nekem a Space Wolf sorozatban a nagy vesszőparipám az volt, hogy soha nem tudtam eldönteni, hogy most van-e rajtuk sisak, vagy nincs
Az író láthatólag azt a képet erőltette (ami amúgy tök logikátlan), hogy Ragnarék folyton sisak nélkül tolják, mert úgy menőbb, aztán ebből születtek olyan helyzetek, hogy felveszi a sisakot, mert meleg a helyzet, de a cselekményben elötte több utalás volt rá, hogy rajta van alapból.
Tudom piszlicsáré dolog, de engem zavart. -
válasz
Rexdemon #446 üzenetére
Sajnos azzal a novellasorozattal megint az a bajom, hogy írnak egy kerettörténetet az adott karakter(ek) köré, majd az író páros lábbal felrúgja, leköpi, összeturmixolja, és a végén büszkén kihúzza magát.
Ragnar Blackmane-t eredetileg Ulrik the Slayer (az egyetlen nevesített Wolf Priest a 2nd edition idejében, és a legöregebb élő Űrfarkas) sorozta be az Űrgárdista rendbe. Mellesleg Ulrik volt anno az, aki Logan Grimnart besorozta.
Na a novellákban inkább csináltak egy új karaktert, Ranek Icewalkert, aki Wolf Priest-ként Ragnar-t besorozza és a sorsára kihatással van...
-
Rexdemon
aktív tag
Ultramarines széria megvót', kimondottan tetszett, volt benne pár klassz fordulat és minden kötetben min. 2-3 igazán remek jelenet. Graham McNeill ügyes fiú volt
Most a Space Wolf sorozatba fogtam bele, de messze nem tetszik annyira, így utólag rájöttem,h miért; Uriel Ventrissel kész SM főhőst kapunk, míg itt Ragnar Thunderfist nevezetű ifjonccal ismét egy fiatal aspiráns kalandjait követjük ahogyan a Vlka Fenryka tagjává válik. (még nem olvastam végig, de nyilván az lesz, mert gyanús nekem,h ő lesz Ragnar Blackmane) Nincsen rosszul megírva, sőt, az Űrfarkasok messze nem hagyományos kiképzésének leírása kimondottan érdekes - csak ez már a kismilliomodik könyv, amiben egy szépreményű ifjú gyermekként kezdni a regényt, majd hatalmas harcos/varázsló/megaf***om lesz belőle, ez a "szép-szép, jó-jó, de köszi, ilyen már volt" kategória. Remélem,h William "gotrekésfélix" King mester később jobban belelendül...PS: lehet,h öregszem és nem kötnek le a tizenévesekről szóló történetek?
Kizárt!
-
Frod
addikt
Az a baj, hogy az előző kettőhöz képest csináltak MOBA-t belőle, ahogyan felettem is írták. Hülye egy próbálkozás, egyrészt a műfajt se bírom, a grind game-ektől meg a hátamon feláll a szőr - de persze ha nincs rá sok tizen-órám gondolom pénztárcával megoldhatom a dolgot...
Helyette inkább bezsákoltam a DoW 2-öt, az összes kiegészítővel együtt 2 ezer alatt az egyik hazai boltból, épp a kampány végén tartok, még mindig király pedig megjelenéskor játszottam utoljára
-
Rexdemon
aktív tag
Kedvenc értékelésem Steamen (nem ajánlott nyilván)
"Közzétéve: április 28.
In the grim darkness of the far future, There are only UNFINISHED games. " -
Rexdemon
aktív tag
Betat próbáltam, nem tetszett; nagyon furcsa (konkrétan sz*r) az egységek mozgása, olyan, mintha vmi MOBA arena-t néznél (ha látta vki a LOL-t netán játszott vele) a hangok nem az igaziak, minden egység rohan, fut, ugrik, mint a p*csánrúgott bolha, semmi "súlya" nincsen a figuráknak. MOBA+anime, WH40k skinnel. Sz*r.
És igen, én is rühellem, ha kampány közben erővel másik frakcióra tolnak át... -
Matej
tag
Köszönöm a választ.
Hasonló a helyzet nálam is, habűr nekem pont az első rész jött be jobban. Nem tehetek róla, inkább rts, mint akciójáték fan vagyok. (Ok, a sztoriban sok volt az ejnye-bejnye, ezt elismerem).
A 3. bétájával toltam, de nem fogott meg. Sajnos, teszem hozzá, mert megszállott
40K rajongó vagyok. -
Nem voltam hajlandó előre fizetni rá, pedig a DoW és a DoW II. is megvan, ráadásul a második rész nekem kifejezetten tetszett (az első inkább csak idegesített a Lore-t folyamatosan megerőszakoló dolgai miatt).
Olvasgatom a Steam-es véleményeket, hátha érdemes kiadni rá pénzt, de...
Hát ugyan a főoldalon "vegyes" a játék megítélése (56%), de ahogy nézem, inkább hajlik negatívba.Sokan fájlalják, hogy az egyjátékos módban váltogatva irányítják mindhárom frakciót. Mókás, hogy aki ezt szóvá teszi, rögtön hozzáteszi, hogy ő csak és kizárólag mariskákkal játszik, és pont.
Nagyon sok negatívumot olvasni a fejlődési rendszerről, 20 skull per játék max, és 200 skull egy elit nyitása, ha stimmel a dolog, így pedig nagyon sok grind kell.
Sokan panaszkodnak arra, hogy a fedezék rendszer nevetségesen működik (egy bokorban elbújik egy Eldar Wraith...), továbbá a mikromenedzsment túl van tolva.
Szinte mindenki egyetért, hogy az egyjátékos kampány unalmas és lapos, kevés fordulattal és lassú játékmenettel.A grafikáról általában inkább pozitívumokat írnak, kivéve, hogy a sok por és füst effekt elfedné az egységeket - ha az egységek körvonalai ne lennének kirajzolva - így viszont olyan, mintha a körvonalemberkék harcolnának egymással.
A szinkronszínészek terén is vannak gondok, kifogásolták többen is, hogy cseppet sem jön át a hangokon, hogy itt egy hegy nagyságú gyilkológép beszélne, ahogy az Eldar-ok hangjai sem igazán tükröznek semmit.
Összegezve a DoWIII a jelek szerint sem a rajongókat, sem a fanatikusokat nem tudja kielégíteni...
-
Rexdemon
aktív tag
Warhammer 40,000: New Heroes for a Dark Imperium
Hogy ebből mi lesz?
-
Új Warhammer 40k kiadás közeleg, GW beharangozó videó.
-
Rexdemon
aktív tag
2015-ben ezt írtam, most is tartom:
"Hatalmas pozitív meglepetés: a Garro audio drama sorozat egyszerűen remek! Eddig az Oath of Moment, a Sword of Truth és a Legion of One műveket volt szerencsém meghallgatni, nagyon hangulatosak. (bevallom vezetés közben egy túlfűtött pillanatban együtt ordítottam Garroval,h "DESTROY THIS ABOMINATIONS")
-
Frod
addikt
@jsk (#431)
Úgy látom az azt jegyző Mitchel Scanlon nem is írt többet a sorozatba egyáltalán, ez mondjuk jó hír a fentiek fényében -
Rexdemon
aktív tag
Csak amik így beugranak hirtelen:
- A forgótáras fegyvert lefordították "forgózsámolyosnak", ami világosan jelzi,h a. fordítónak halvány fogalma sem volt arról,h mit jelent amit fordít (mivel ilyen fegyver nem létezik) b. nem nézett utána, akár egy nyomorult gugli segítségével
- A carrion emperor csak per Dög-császár, ami nyelvileg lehet helyes, csak jelzi,h a fordító a. egyetlen eddig magyarul megjelent könyvben sem ez volt a neve b. tán' Ganxsta Döglégy Zoli rajongó
- A Valkyre gép az csak valkűr gép, pedig ugye a Tigris tank sem tigris tank
- Az eredetiben amikor Ravenor telepatikusan beszél a staffjával azt mindig + jelek közé teszik, pl+Találkozunk a leszállóhelyen+ - Vettem! - felelte az egykori bérgyilkos
ehhez képest ennek a felét elhagyták, mert,h "olyan mint a gondolatjel".
+Találkozunk a leszállóhelyen - Vettem! - felelte az egykori bérgyilkos
Röhejesnek tűnik, de hosszú távon zavaró,h most mégis ki a fene beszél és meddig és hol a francban van akkor a mondat végi írásjel.
- De a lehető legdurvábbak viszont az angol kifejezések amiket benne hagytak, pl "a Mechanicus Guild részt vesz benne" vagy "az űr Lucky Space része veszélyes" ezektől sugárba hányok. (sztem ez még annak is csípi a szemét, aki nem olvasta az eredetit)
Ennél még több is van, de most csak ezek jutottak eszembe.
jsk: az a könyv pl az olvashatatlan szemét kategória, tele önellentmondással, ráadásul hótt' szarul is megírva, esküdni mernék,h az író gépelés közben fél szemmel a karakterszámlálót nézte,h "nabasszamegmégezerkaraktermiaf*sztírjak" és amúgy is rühelli a Space Marine-okat.
-
jsk
senior tag
válasz
Rexdemon #429 üzenetére
A Ravenor első része a fordítás miatt borzalmas volt (ketten fordították, nem volt egységes). Maga a történet is gyenge. A fordítással kapcsolatban sok visszajelzést kapott a Tuan. A második rész felnőtt a feladathoz. Illetve az első rész történetének folytatása is már sokkal érdekesebb lett. Az azóta megjelent könyvekkel sem volt probléma. Persze én könnyen beszélek, mert az ország egyik legnagyobb könyvtárával (egy könyv-nagyker) rendelkezem, így nem áll benne pénzem.
Sajnos a Black Library-nál a mennyiség a döntő nem a minőség. Te is megerősítetted azt, amit sokan mások. A minőség nagyon hullámzó. Amikor megszűnt a magyar kiadás, akkor nekiálltam az Angyalok eljövetelét elolvasni angolul. A sorozat szerintem egyik leggyengébb tagjával sikerült megismerkednem angol nyelven
-
Frod
addikt
válasz
Rexdemon #429 üzenetére
Ha mondanál példákat, megköszönném.
A Ravenor is itt a polcon, de mi a gond vele mert sajnos még nem sikerült addig eljutni, hogy olvassam is.
(Ami nekem rémlik hasonló aminél felszisszent az ember, amikor valamelyik WH Fantasy regényben elkezdték a skaven stormvermint viharpatkánynak fordítani, de biztos voltak még hasonló húzások) -
Rexdemon
aktív tag
Nem rossz, nem rossz
Bár hozzáteszem,h a Ravenor első részét vettem csak meg magyarul, mert a gyalázatosan borzalmas fordítási minősége miatt gyak. kifordult a kezemből. Nem csak enyhén kellemetlen, hanem kutyakegyetlen okádék... Remélem,h a később kiadottakban nagyon meredeken emelkedett a színvonal, de engem teljesen eltántorított,h megvásároljam a Tuanos könyeket. (pedig szoktam, hogy ha majd kisfiam/lányom megfelelő korba ér, akkor beleadjam a kezébe, tőlük még sem várhatom el,h angol könyveken keresztül szeresség meg az "apakönyveket")
Jó pár eredeti nyelvűt olvastam, de hozzá kell tennem, hogy sokkal több a hulladék, mint a jó. Van sok hulladék/olvashatatlan szemét/nyilvánvaló pénzhajhász bériromány, van pár ami jó/nem rossz alapötletből indul, de simán rossz és van pár, ami jó, sőt remek. -
jsk
senior tag
Sok konkrétum még nincs az idei magyar megjelenésekről (kivéve amelyek már megjelentek
):
Áprilisban
The Beast Arises 2. Ragadozó és préda
Horus Heresy 9. Mechanicum (lehet május lesz belőle)Nyár vége - ősz eleje
Ciaphas Cain 1. For the EmperorEzeken kívül még jöhet 2-3 Beast Arises és Horus Heresy regény, de könnyen lehet más megjelenés is, amit még nem kommunikáltak. A Black Library erősen beleszól, hogy lehetőleg mi jelenjen meg magyarul. Remélem üzletileg is megéri nekik, hogy a lehető legtöbb regény lásson napvilágot. A nagykerünkben nem sokat adnak el a kollégáim a boltosoknak, de végül is akkor keresnek a legtöbbet, ha ők maguk adják el.
Ha érdekel a Warhammer Fantasy, akkor jön júniusig a Csontok útja (Felix és Gotrek) illetve egy még nem bejelentett regény is. Többről jelenleg nem tudni.
-
Rexdemon
aktív tag
Angolul megjelentek közül amiket olvastam és tetszettek:
Ciaphas Cain könyvsorozat nagyon bejött, WH40K és a humor összeegyeztethetetlennek tűnik, ám nem azok, kimondottan jól sikerültek. Egy különleges Imperial Guard komisszár rendhagyó kalandjai
Másik a Ultramarines sorozat, szintén a jobbak közül való, ahol Uriel Ventris sorsát követhetjük. (tudom, tudom, de nekem az UM-ek akkor is nagyon bejönnek)
-
jsk
senior tag
Az összes magyar nyelven megjelent regényt olvastam. Amelyek szerintem a legjobbak:
Titanicus
Eisenhorn trilógia
Ravenor 2. részeA Horus Heresy regények is jók, de ott már nagy a szórás. Pl. az Angyalok eljövetele gyenge volt, de a Légió és a Harc a mélységért szerintem nagyon jók.
A The Beast Arises igazából Warhammer 31000. Eléggé beleköpött a kánonba az első résszel. Most jön a második része. Kíváncsi vagyok. Az első rész igazi mészárszék volt.
Az angolul olvashatóakról nem tudok véleményt mondani, mert egyelőre short story-kat és novellákat olvasok (van vagy 2-300). Ott aztán van mindenféle.
-
Frod
addikt
Üdv!
Talán páratokat talán érdekelhet a Humble Bundle legújabb e-könyv csomagja mely szemtelenül jó áron adja akár az első 15 Horus Heresy regényt és mellé még további apróságokat. Amelyik tier-t fizeti az ember addig bezárólag megkap mindent. (Bár olvastam az első hsz-t, hogy annyira nincsenek dicsérve a könyvek)De ha már könyv... Ti miket javasoltok a regényfolyamokból, amik mindenképpen ajánlott művek? Nem kell feltétlen a hazai kiadásra támaszkodni csak, azok többsége megvan (Watson-művei, és az Abnett regénye)
A nemrég indul 'The Beast Arises' ciklusról pl mit lehet tudni? Esetleg mi az amit Ti szívesen látnátok magyarul? -
válasz
Rexdemon #419 üzenetére
A hivatalos fluff szerint a Dark Angels-ek minden létező nyomát eltüntették az árulásuknak, eleve a saját tagjaik közül is csak a beavatott kevesek (pl. Deathwing tagok illetve a Kiválasztottak) tudnak róla. Kifelé annyi a történet, hogy a káosz egy Warp-átjárót nyitott a bolygó (Caliban) felett, és ennek (is) a következményeként a bolygó felrobbant. A történetet kutatókat elteszik láb alól a beavatottak, vagy legalábbis félrevezetik őket.
A kérdésed tehát korántsem olyan egyszerű.
A Black Templar-ok alapvetően csak annyit tudnak a Dark Angels-ekről, hogy lojális, roppant hatékony, de titkolódzó, maguknak való rend, akik még a közös hadműveleteknél is minimalizálják a kapcsolatot a többi résztvevő erővel. Ezt úgy kell érteni, hogy még a logisztikát is maguk oldják meg, nem közösködnek senkivel.
A kérdés onnan is feltehető, hogy vajon az adott Dark Angels űrgárdista tud-e egyáltalán az árulásról és Luther-ről, illetve a The Fallen-ről? Mert ha nem valami kitüntetett veterán, illetve Deathwing-előélettel rendelkező (dettó veterán) űrgárdista, akkor esélyesen Ő sem tud sem Luther-ről, sem a The Fallen-ről, sem az árulásról.
Innen kezdve a mesélőn és az adott játékoson múlik, hogy mit hoznak ki a helyzetből. Ha a játékos és a mesélő úgy ítéli meg, hogy az adott karakter semmit sem tudhat a sötét múltról, akkor a történet rövidre zárható alapvetően. Ezzel együtt a DA játékos alapvetően távolságtartó lenne, elvben. Persze ez még nem jelenti azt, hogy az adott játékos-karakter esetleg nem a hétköznapi DA-k közé tartozik, és barátkozósabb, társaságkeresőbb adott esetben.
De ha komoly és mély szerepjátékot játszotok, akkor ebből durva dolgokat ki lehet hozni.
Először is ha a DA játékos tud a The Fallen-ről, és a BT társa nekiáll szimatolni valami miatt a DA-k, illetve a tágabb értelembe vett 'The Unforgiven' (DA plusz utód űrgárdista rendek) múltjáról, akkor mindent meg kell(ene) tennie, hogy félrevezesse, szükség esetén leállítsa, akár meg is ölje a kutakodót. A 'The Unforgiven' számára nem csak az létfontosságú, hogy a 'The Fallen' minden tagja le legyen vadászva, de az is, hogy a titkuk ne derüljön ki.
Egy másik lehetőség, hogy a DA eredetileg nem volt beavatott, de a BT kérdései, kutakodását jelenti a DA vezetőknek. Függően a helyzettől, akár beavatott is lehet ezáltal, és azt a feladatot kaphatja, hogy elnémítsa a kényes kérdéseket feszegető BT gárdistát.
Megint egy másik lehetőség, hogy a DA beavatott lesz valamiért, és a BT karaktere számára mennyire lesz feltűnő, hogy társa magába fordulóbb, elvonulóbb lesz például ez után.
Ez sokban függ a játékosok és a mesélő stílusától, hogy a játékosok közötti konfliktust mennyire szeretnék erőltetni.
-
Matej
tag
válasz
Rexdemon #419 üzenetére
Szia!
Én annyit tudok, hogy a fallen.ek megléte, tetteik féltve őrzött titkuk.
Egy-egy felbukkanásánál képesek a biztonság kedvéért komoly tisztogatásokat végrehajtani, nehogy kitudódjon a dolog.Még a chapteren belül is csak a Deathwing tagjai és a tisztek ismerik a titkot.
-
Rexdemon
aktív tag
Kérdés merült fel, ha vki eléggé járatos a fluff-ban, hátha tudja a választ: a Dark Angels chapternek mi a "hivatalos" verziója a Hórusz Eretnekség végén történtekről? Mit tud a történtekről a többi chapter/inkvizíció/Terra nagyurai? Itt ugye a Luther-féle malőrre gondolok aminek a végkifejlete az lett, ami.
Ugye mi Deathwatch RPG-t játszunk, ott a bukkant fel,h ha van a Kill-Teamben egy Dark Angels SM és mondjuk egy Black Templar, akkor pl a Black Templar-ok mit tudnak a DA-ről? -
Rexdemon
aktív tag
Egyetértek. Én azt hittem, h Vulkant lesz a visszatérő, ráadásul a fluff alapján esélyesebb lett volna; ő "csak" eltűnt, sőt még meg is mondta,h bizonyos feltételekkel vissza fog térni. Jelzem nekem semmi bajom az UMekkel, a WH40K "sigmarizálása" sokkal jobban zavarna ^^
Személyes adalék: majd 4 év Deathwatch mesélés után egyik játékosom elvállalta, hogy mesél, így annyi év után most végre JÁTSZHATOK űrgárdistával
Persze nekem nem volt elég a temérdek chapter, csináltam sajátot; a Harlequin-ben pár mondtattal említett Terror Tigers rendházat alkottam meg. Pendarric csatatestvér, tyranid war veteran tactical marine bevetésre kész!
HEAR FROM US, FEAR FROM US! -
válasz
Rexdemon #413 üzenetére
Pont ez az. Ott van Lion, de a Death Angels-el alig-alig foglalkoztak az elmúlt 10 évben. Ott van Leman Russ, de a Horus Heresy novellákban annyira lezüllesztették, hogy alig valamivel jobb, mint egy Renegát primarch. ott van Khan, akivel úgy anblokk alig foglalkoztak egyáltalán. Corax? A Raven Guard legalább annyira el van hanyagolva, mint a White Scars, noha Corax-nak legalább egy normális háttértörténete van, sok szenvedéssel. Vulkan egy titkos favorit lett volna, én őt hoztam volna vissza.
Én csodálkoznék azonban, ha őket is visszahoznák.
A legnagyobb kérdés, hogy mi a tervük az Ultramarine Primarch-al. A Primarch-ok sose töltöttek be politikai státuszt, csak katonait. Persze sokan azt vizionálják, hogy most majd Roboute fog a császári trónra ülni, ami elég nagy vargabetű lenne. Dunno. Én inkább attól félek, hogy jön a Wh40k end of times, és Roboute lesz itt Sigmar...
-
Phobion
őstag
-
Rexdemon
aktív tag
Az új WH40k játékor készítő NeoCore Games munkatársat keres, hátha vki magára ismer:
Irodavezető, Vezetői Asszisztens
Feladatok:
• Üzleti levelek, cikkek, hivatalos dokumentumok fordítása magyarról angolra, angolról magyarra
• Az iroda mindennapi életéhez szükséges eszközök beszerzése
• A cég postai levelezésének lebonyolítása, csomagok feladása
• Rendezvényekkel (gameshow-kkal) kapcsolatos ügyintézés, asszisztencia
• Repülőjegyek, szállodai foglalások intézése
• Online vásárlások, utalások, számlák kezelése
Amit kínálunk:
• Változatos munkavégzés, ami sokoldalú tapasztalatot ad
• Fiatal, kreatív csapat, családias hangulat
• Kellemes munkakörnyezet egy impozáns irodaházban a város szívében
• Céges telefon és laptop
Akit keresünk:
• Rendelkezik legalább egy év irodavezetői, asszisztensi tapasztalattal
• Precíz, rendszerető, alapos
• A feladatokat lelkiismeretesen és az utasításoknak megfelelően hajtja végre
• Képes kezelni több feladatot párhuzamosan
• Lojális, a bizalmas információkat diszkréten kezeli
• Kiválóan kommunikál írásban és szóban angolul és magyarul
• Képes önállóan és csapatban is dolgozni
• Alapvető számítógépes szoftverek rutinos felhasználója
Ami előnyt jelent:
• Tolmács, fordítói tapasztalat
• Ismeri a videojátékokat és az iparággal kapcsolatos kifejezéseket
• Utazás- és rendezvényszervezésben jártas
• Referencia, ajánlólevél előző munkáltatótól
Munkavégzés helye: Budapest, V. kerület, Vörösmarty tér
Munkaidő: Hétköznaponként napi 8 óra, de mivel projekt alapú a tevékenységünk, vannak időszakok, amikor ettől eltérünk.
A jelentkezéseket fényképes önéletrajzzal és motivációs levéllel a jobs@neocoregames.com email címre várjuk. -
Phobion
őstag
-
Matej
tag
- A Chaos Gate nagyon eltalált játék volt.
- Space hulk Deathwing. igazatok van, de én annyira mániákus vagyok, hogy még így is végigtolom, coop-ban a haverokkal pedig még szórakoztató is némileg.Látok benne potenciált, ha nem hagyják megdögleni, hanem fejlesztenek hozzá.
- Szubjektív listám: Inkvizítor - Űrgárdista - Harlekin - Káoszgyermek.
-
-
Tertius
tag
Aha, így már értem. Kevertem a szezont a fazonnal, vagyis inkább az ok-okozati dolgokat. Ergo a trón maga egy pszi-erősítő, amely jelenleg is üzemel, benne a császárral, extraként az életfenntartó / stasis cuccal. Így már teljesen logikus.
A Gothic Armada meg a Space Marine felkerül a listára, köszi a tippet
Az előbbi fajta űrhajós csatát már az Empire at Warban (Star Wars játék) is imádtam, igaz, ott eléggé faék a dolog, bár azt a két frakciót (empire / rebellion) szépen kihegyezték egymás ellen.
Tegnap megnéztem egy jó 20 percnyi játékot a Death Wingről, és bár olvastam a kritikákat, elég hangulatosnak tűnik. A space hulkok témája, az ősi hajó a space hulkban, stb. stb. De tényleg unalmas, ez még 20 perc alatt is levágható, viszont a vége felé kicsit émelyegni kezdtem, ilyet már nagyon régen nem tapasztaltam. Hogy most a videó alatt, vagy a játékban van valami zavaró, vagy nem tudom.
-
A Lexandros első regényen (ahol összekovácsolódik pár csapattárssal) kívül eddig mást nem olvastam, csak kivonatokat, de mozgatja a fantáziám ez a téma, csak valahogy sosem bírtam rávenni magam, hogy folytassam . . . pedig legalább a Watsonos regényeket el kellene olvasni.
Az az Űrgárdista, szvsz a Watson regények közül az sikerült a legjobbra. A másik kettő sem rossz persze.
ez vajon milyen csoda folytán jött létre úgy, hogy korábban fontos szerepe volt a Császár terveiben, amikor valami ugrókapus csillagugrós, pillanatok alatt bárhonnan bárhová eljutó eszköznek a része volt, amely tényleg összekapcsolta volna az egész emberiséget. . .
A webway (hogy magyarítjuk ezt vajon?) nem kifejezetten csillagkapus megoldás, a kapu stimmel, de azon keresztül egyfajta alagúthálózatba jutsz, amelyen keresztül más kapukhoz érhetsz el. Maga a Webway félig-meddig a mélyűrben van, amit a Birodalmi űrhajók is használnak a csillagközi utazásokhoz, és ahol a démonok laknak - de a Webway falai olyan anyagból vannak, amelyek a démonokat kívül tartják. A Webway-t egy ősi faj, az Old Ones (az Ősök) építették hajdan, és az Eldák sem tudják bővíteni, csak használni. (Itt van egy kis konfliktus, eredetileg arról volt szó, hogy a Császár egy új webway-t épít, nem a meglévőt használja, mostanában viszont csak egy Webway-ről van szó.)
Az Arany Trónus alapját a mai Ázsia területén ásták elő, valamikor a 30. évezred folyamán, és eredetileg azt a célt szolgálta, hogy a rajta ülő egyén pszi képességeit felerősítse. A Császár arra használta, hogy a Webway-t kibővítse egy Földi bejárattal, és hogy később a többi Birodalmi bolygóra is kijáratot nyisson vele.
Ez zajlott, mikor megjött Magnus a Vörös pszi-üzenete, amely tudtán kívül tönkretette a Webway építéséhez használt védőmechanizmusokat, és így a démonok és a káosz mocska bejutott a Webway-re azon keresztül pedig a Földet akarták meghódítani. A Császár követői elég időt biztosítottak, hogy végül a Császár egy pszi-pecséttel lezárja a Földi kijáratot, de ezt a helyén tartani csak a Trónus és egy erős Pszi együttes erejével lehet.
Ekkor jött Hórusz támadása, és a Császárnak el kellett hagynia a Trónust. Első embere, Malcador vette át a helyét, a Császár megküzdött Hórusszal, és legyőzte, de súlyosan megsérült (egy Káosz által elátkozott penge által), testét visszavitték a Trónushoz, ahol Malcador éppen kilehelte a lelkét, mire a Császárt a helyére helyezték - és eközben a Marsi Tech-papok a Trónushoz építettek egy stázis és létfenntartó rendszert, amely a Császár maradványait (elvben) a végtelenségig megőrzi az adott állapotban.
A Császári Palota effektíve a Trónus köré épült, de eredendően nem arra volt szánva, hogy a Császár végső nyughelye legyen.
Space Hulk Deathwing, Space Marine, meg - ami leginkább izgatja a fantáziám - a Gothic Armada . . . bár youtube videók alapján utóbbi sztorija sem tűnik erősnek, cserébe a hajós rész meg eléggé túlkomplikáltnak látszik.
A Deathwing sajnos csalódás, nagyon repetitív és iszonyú béna az AI, szóval kínszenvedés volt nekem, a 2. epizód után én nem tudtam folytatni. Kár, mert a Grafikája amúgy rendben lenne.
A Gothic: Armada hangulat terén rendben van, az átvezetők jól eltaláltak, a történet sem olyan rossz, de a játékmenet pont, hogy nem komplikált, hanem egyszerű - túl egyszerű. Egy próbát megér, de pénzt nem biztos, hogy adnék érte.
Ha a körrendszerű játékokat csíped, akkor ajánlom a Final Liberation: Warhammer Epic 40,000 c. játékot (régi, de nem rossz - az átvezetőket érdemes megnézni akkor is, ha nem játszol vele, Youtube-on fent van), illetve a Chaos Gate c. játékot.
A Space Marine többé-kevésbé a legjobb akciójáték az univerzumban, azt érdemes megnézni, de azért túl magasra ne rakd a lécet... -
Tertius
tag
Köszi, így már világos!
Látom, nagyon otthon vagy a témában. A Lexandros első regényen (ahol összekovácsolódik pár csapattárssal) kívül eddig mást nem olvastam, csak kivonatokat, de mozgatja a fantáziám ez a téma, csak valahogy sosem bírtam rávenni magam, hogy folytassam . . . pedig legalább a Watsonos regényeket el kellene olvasni.
Amit érdekesnek találok még, hogy a Császárnak ez a trónja, amin ül, kvázi egy gép, ami életben tartja (sztáziskapszula jelleggel), ez vajon milyen csoda folytán jött létre úgy, hogy korábban fontos szerepe volt a Császár terveiben, amikor valami ugrókapus csillagugrós, pillanatok alatt bárhonnan bárhová eljutó eszköznek a része volt, amely tényleg összekapcsolta volna az egész emberiséget. . . Aztán amikor megtörtént a Hórusz-incidens, hirtelen kicserélt pár csavart, és az ugrókapus akármiből stáziskapszulává változott? Gondolom, ennek inkább plot-device jellege van.
Számítógépes játékok terén mivel érdemes próbálkozni? Régebben a Dawn of War-t próbáltam, de valahogy gyengének tűnt, a sztoritól sem estem hasra (bár csak próba volt, nem tudom, mi volt a vége). Ennek van 2 része is . . . van, amire érdemes beruházni? Space Hulk Deathwing, Space Marine, meg - ami leginkább izgatja a fantáziám - a Gothic Armada . . . bár youtube videók alapján utóbbi sztorija sem tűnik erősnek, cserébe a hajós rész meg eléggé túlkomplikáltnak látszik.
-
válasz
Hintalow #401 üzenetére
Nos leginkább csak tippelek, mert nincs feketén-fehéren leírva sehol.
Első sorban a lassú szaporulat az oka, nem csak az élettartamuk, de az újszülöttek kihordási ideje is igen hosszú. De kb. ennyit tudunk az elda szaporodásról, szóval ez édeskevés.
Mivel nem nő, hanem csökken a létszámuk, így nincs értelme terjeszkedni sem, hiszen bőven elvannak a meglévő Craftworld-ökön.
Ha új bolygót akarnának meghódítani, akkor valamelyik Craftworld létszámából elvéve azt működne, így pedig effektíve gyengíted a Craftworld-öt. Igen, valahol marha nem logikus, hogy miért a Craftworld-ökön hajóznak a semmi közepén, ahelyett, hogy egy új bolygóra telepednének le, de hát a fluff az fluff...
A másik fő problémájuk a Craftworld-ök közötti nézetkülönbségek. Az eltérő Craftworld-ök eltérő megoldásokat látnak a probléma, és mivel nincs egy erős kezű vezető, akit minden Eldar elfogadna, így nincs közös vízió sem, a nélkül pedig jövő se.
A Biel-Tan Craftworld például igyekezne újjáépíteni a régi Elda birodalmat katonai erővel és hódításokkal, ám ez jobbára kimerül a fluff szerint abban, hogy a szűz világokra belépő idegeneket (legyen az ember, ork vagy káosz) megtámadja.
Ulthwé hozzájuk képest inkább a Káosz elleni harcra koncentrál, és a többi Craftworld számára nehezen elfogadhatóan engedékeny, sőt, együttműködő az újabb fajokkal, ha az a Káosz elleni harcot előremozdítja...Szóval ilyen háttérrel a fluff szerint az Eldaroknak nincs jövőjük. Csakmertazért...
-
Hintalow
senior tag
Amúgy az eldákat mi gátolja meg, hogy új világokat kezdjenek benépesíteni? Bőőven találhatnának olyan bolygókat, ahol nagyon kicsi az esélye, hogy rájuk találnak, a webway-ben kb bárhová eljuthatnak.
Ha jól tudom, a szaporodási rátájuk nem éppen gyors, de simán kezdhettek volna új birodalmat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kapcsolja ki, kapcsolja be!
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Házi hangfal építés
- Külpolitika
- Mindennél nagyobb: tesztpadon a Ryzen 9 9950X3D CPU
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kingdom Come: Deliverance II teszt
- Mikrotik routerek
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest