Új hozzászólás Aktív témák
-
simonjoe
senior tag
válasz ncc1701 #49577 üzenetére
..most erre mit mondjak?? Nehezen tudom megfogalmazni, h ne tűnjön sem dicsekvésnek, sem egyenlőbbnek az egyenlők között, de nem az a kategória vagyok, ha megállítanak, akkor ízekre szedjenek. Többet erről nem szeretnék, de nem is ez motivált az átalakításban! Nem jól írtam, a H4 marad, annak cseréjében én sem bízok, és másnak sem akarok kellemetlen másodperceket. A többi szerintem meg nem zavar(hat) senkit.
Joe
-
-
KubanitoS
veterán
válasz ncc1701 #49602 üzenetére
Szerencsére minden háztartásban alapfelszereltség a csápos emelő. Meg a garázs is. Aki meg nem akarja maga megcsinálni, hanem inkább szakemberre bízná, hogy biztosan jó legyen, az meg akaratgyenge. Hagyjuk már...
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
simonjoe
senior tag
válasz ncc1701 #49600 üzenetére
+1!!
Az az igazság, h a szervizben nekem is azt mondták, h teljesen rendben van a kocsi alja. Én is megnéztem.........hát nincs! Bizony a 10 éves kocsin már korrodált dolgok lelhetők fel ami indokolja a beavatkozást. Megy is tavasszal "Üregúr"-hoz. Bár most ha a Nejem egy kicsit maradna a seggén itthon és nem dolgozna, akkor még az idén.Joe
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #49607 üzenetére
Haverom suzuki szervizben dolgozik, 2005-ben vett swiftje mai napig gyönyörű állapotban van, garázst sose látott, mindig utcán parkolt. Kikértem a véleményét az alvázvédelemről. Kiröhögött és azt mondta amíg nem törik, teljesen felesleges, nem rohad.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
csiga8
senior tag
válasz ncc1701 #49652 üzenetére
Nem az agy része a baj, ebbe a dzsuva időbe és biztos alá nem fekszem.
Max ráér tavaszig, vagy valahonnan szerzek 1 órára aknát. A váltó olajat is le akarom cserélni, meg a fékcsöveket akarom megnézni, mennyire rohad.
Elvileg a lengéscsillapítók újak, a 4 fék új. Majd nyáron, unatkozós, ráérős ( LOL sose lessz! ) időmben szétszedem.
-
Zolás
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #49861 üzenetére
Trapéz emelő van és pótkerék. A terv az hogy felemelem a jobb elsőt és beteszem alá a potkereket. Majd leengedem a kocsit és be mászok alá. Ha sikerül lehet beruhazok két bakra, de addig nem költenek rá, eddig csak aknaban cseréltem olajat és nem a Vitaran...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Chereiose
addikt
válasz ncc1701 #49906 üzenetére
Olyan nagyon sokat úgy se pályázok, de ha igen akkor is 130 körül szoktam csak, sok helyen meg amúgy is 110 a megengedett a gyorsforgalmikon. Szóval ott is 6 körül eljárkálnék így tippre.
Amúgy a fékek milyenek? Hátul gondolom dobfékes, de jól fognak? Azért kérdezem mert a polom enyhén szólva is vicc kategória fékhatás az kb 0, és már unom azt is
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #49918 üzenetére
Azért nem volt nehéz.
Ezért is érem be egy szem keksszel.Én amúgy nem vagyok fogyasztásfetisiszta, néha ránézek a BC-re, vagy ritkábban kiszámolom unalomból, de nem vezetem sehol. És nem is hajhászom a deciket, 7 ± 1,5 liter szokott lenni üzemállapottól függően, és amíg ebben az intervallumban van, addig keine Panik.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz ncc1701 #49922 üzenetére
Az azért gáz, mert a kérdező a 2010-2016 körüli generációt kérdezte.
Én 2020-ast nézegetek, annak valami 3,7-3,9 és 4,valamennyi a katalógusadat. A 2010-es 4x4-esé meg valami 6 litykó és 8,1 liter városban.
Szerk.: aszem a régi közelebb volt az 1 tonnához jóval. A 19-es vagy a 20-as meg extrém könnyű, csak az előzőhez képest valami 100kg felett faragtak.Chereiose: Akkor lehet, hogy az az egyik kivétel, ami erősíti a szabályt, hogy gyárilag a hozzá megfelelő/szükséges méretű fékkel adnak csak ki modellt. Elszámolhatták, és a tömegéhez eggyel nagyobbak illetek volna.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #49904 üzenetére
Hát nem tudom mivel nyomod a gázt, vagy van-e szélárnyékod folyamatosan, de nálunk pl a mai tankolás eredménye 5,9 liter. És nincs benne pesti dugó, csak amolyan vidéki városi forgalom (Pécs), egy kis országút, semmi durva menés. Hibrides swift.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
[CS]Blade2
addikt
válasz ncc1701 #50033 üzenetére
SX4 2020 prospektusból:
WLTP: 6,623 liter a városi, 5,088 liter az országúti, és 5,859 liter a vegyes. (NEDC sz*r: 5,3 4,3 4,6)Swift 2020
WLTP: 5,3 - 5,7 - 5.0 (NEDC: 4,3 - 3,7 - 3,9)Nekem a Focus gyári adatok: 8,5 6,4 5,2. Valami dzsunka labori mérési módszer volt akkoriban, de kb. közelebb van a valósághoz, mint az SX4-esé ma.
8,5-et eszik most téli gumival községből városba át többnyire, annyi, hogy klíma nélkül. Az 5,2 mondjuk nagy kamu, azt valszeg csak dombon lefele legurítva tudja.A WLTP-snek közel kellene lennie a valósághoz. Ez nem olyan hybrid, hogy az első 100km-en a mérésig elhasználja az összes elektromosat, és kihozzák, hogy 2-3 liter a gyári, aztán mondjuk az első 100km még el is megy 3,5-4-ből 0-ra merített akkukkal, a következő 100 alatt meg bever 8-9 litert. Múltkor aszem valami BMW-t és Range Rover-t mértek Totalcar-on, az evett vegyesben ennyit. 2 Tonnás dögök. A Suzuki tudtommal még 1200Kg sincs.
Nekem gyanús, aztán lehet, hogy tényleg ennyire kamu gyári adatokkal dolgoznak.
Swift-ről szerencsére a felhasználók tapasztalatai megerősítik, hogy kb. annyi, mint a katalógus adat. 5-6 körül szinte bármilyen úton eljár.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz ncc1701 #50119 üzenetére
Láttam amikor megjelent annó. Az a baj, hogy ő sem így vizsgálja. Ráadásul van ami a mai világba felháborodást kelt, és sokan meg akarnak felelni, PC-k akarnak maradni.
Sokszor ez miatt egy szempontból nézve a dolgot sem tutik az ajánlások.
Pl.: szélsőségeket nézve, mondjuk csak a motor élettartalmát, javítási költségét akarom a lehető legjobban elkerülni, de egyáltalán nem érdekel a környezetszennyezés. A legtöbb verzióhoz kapcsolódik a pénz kérdés, anyagi okokból akarjuk ugye elkerülni a motor gyors kopását, tönkretételét.
Lehet, hogy komplexen vizsgálva az jönne ki, hogy igen is úgy jársz a legjobban, ha mindig járatod - mit tudom én - pl. 10 percet, és 2000km-enként cseréled az olajat. A motorod és a pénztárcád optimalizálva, a környezet k.ra nem. Ha ez igaz is lenne, kitennéd videóba a youtube-ra, szétszednének érte.
Benzinre, gyűrűkre, dugattyúkra, hengerfejre, blokkra, katalizátorra, részecskeszűrőre, kipufogó dobra, olajcserére, stb. mire milyen szokások mellett mennyit költesz ugye.
Hajlandó vagy-e extra költséget elszenvedni a környezetszennyezés mértékéből egy kicsi faragásért. De ez is marha komplex, mert, ha pár másodperccel az indítás után elindulsz szép lassan, alacsonyan tartod a fordulatot, és a gyári ajánlás szerint cseréled az olajat, akkor lehet, hogy 1-2-vel több fejújításod lesz, vagy lesz 2.-3. motorod és egyebek, azt meg sok energia árán munkálták meg, szállították le, és szennyez, ha hamar tönkreteszed és kidobod.
Még full elektromosra sem tudta senki kiszámolni. Pl.: van aki 150.000km-t számolt, hogy annyit szennyez extrán a legyártása, ergó, ha 150.000 előtt totálkárosra törik, vagy nagyon keveset mész évente, akkor még kifejezetten extra kártékony vagy az elektromosoddal. Sokan nem gondolnák, hogy a másik meg elégetett 10.000 liter benzint, mégis ő a környezetkímélőbb. Szén-égetéssel gyártott és töltött verzió is van ugye. -
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #50126 üzenetére
Wannabe szerelőként meg tudom érteni a miértjét, de szerintem ez már a ló túloldala, vagy már egy kicsit el is távolodott a lótól.
Én félévente cserélem mindenféle "trükközés" nélkül. Sokak szerint ez is túlzás, ráérne 1 év után is, de a felhasználási módot tekintve ezt írja elő a Honda.
szerk.: Na, ebből is látszik, hogy ha sokat jár egyhelyben a motor (lange Leerlaufzeiten), akkor is hamarabb kell olajat cserélni. Ebből következik, hogy indítás után sem érdemes túl sokáig melegíteni, ha nem akar az ember sűrűbben foglalkozni az olajcserével.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz ncc1701 #50166 üzenetére
A szűrőben nem marad, végig erről volt szó:
"Akna nélkül egy ilyen eszközzel is meg lehet egyszerűen oldani a cserét, működik. Passat, Octavia, Seat autók vannak itthon, a szűrő házat csak meglazítom, hogy kifojjon onnan az olaj és leszívom az egészet."
Tehát, kb 3 perctől a lényeg: [link] -
simonjoe
senior tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #50236 üzenetére
Meg a fenntartása báttya, hát azokra is kell fizetni kötelezőt, kell rá gumi, azt is vinni kell néha szervizbe, elkopik a fékbetét, fogy belőle ablakmosó, izzók stb.... És akkor kérdem én, hol éri meg? Ja igen, amíg ingyen volt minden, mert még egy retkes KGFB-t sem kellett rá fizetni meg parkolási díjat, nem votl teljesítmény adója stb, addig tényleg megérte, főleg amíg ingyen töltötted...
Mindenki csak a tankolást nézi, pedig az csak egy szelet a hatalmas tortából...Szóval a lényegesen drágább véletárral együtt már nem éri meg, hacsak nem olyan helyen laksz, ahol nem használhatod a dízel insigniát...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz ncc1701 #50248 üzenetére
Nemrég volt autómosás, akkor clin-el végig mosogattam.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #51900 üzenetére
Sokat ekézték őket, amiért olyan szőrszálhasogatóak, csak így elveszti az értelmét a dolog. Ennyi erővel bevihetnéd a Swiftedet is... régen pont az volt a jó benne, hogy kiderült mennyire trehány munkát végeznek az autószerelők és mennyire értelmetlen az NKH-s vizsgáztatás, mert "ha nem esik ki a kereke akkor átmegy".
Ez így csak népbutítás..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #51902 üzenetére
Az Insigniat mégse irhattam, bár gondolom azt mostanság raertel rendbe tenni...
Mióta covid van én már odáig süllyedtem h fogkefevel pucoltam a muszerfalat. (YouTube-ön láttam hogy prok azzal csinálják)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #51905 üzenetére
Az lehet kettőstömegű is (a rántás), de 350k alatt valószínűleg elköszönt a váltó... Szerencsére azok felújítható váltók és a pillanatnyi piaci értékéhez mérten megéri megjavítatni, mert főleg váltóhibásan gombokat adnak érte csak, vagy a C osztály megérkezik aztán kitalálják hogy hengerfejes stb. Nem ajánlom ezt az utat, rendes ember meg nem venné meg 2-3M-ért hogy utána ráköltsön a váltóra még 1M-t aztán még ami előjön rajta, ha elvonatkoztatsz magadtól és a hahun látsz egy ilyen Insigniát és kiderülne hogy váltógondja van, Te sem vennéd meg 350k-val az órájában.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #60652 üzenetére
A 16 éves Jazz-nél 0,5-1 litert is jelenthet, és már-már zavaróan sokat vesz ki a szopóbenzinből. Eleve a kiindulási 83 ló sem sok, klímával ebből “elveszik” ~10 nyamvadt póni, és emiatt én meg még jobban nyomom, hogy ne legyek lassabb.
A 15 éves Ypsilon 1.3 Multijet viszont észre sem veszi, a csigusz nagyon sokat segít, és fogyiban is max. 1-2 decit tesz rá csupán, ami akár a forgalomra is ráfogható.
A 18 éves WagonR-ben meg egész egyszerűen nincs is klíma.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
őstag
válasz ncc1701 #60662 üzenetére
Az idióta árakban csak az a gond hogy ha valamibe át akarsz ülni akkor ott is olyanok az árak.. Magyarul jobba ül akkor bukta. Szerintem az scrossom most 1 millával többért menne mint márciusban (17.08 automata allgrip GL+) csak amibe ültem az 3 millával lett drágább (+ majd gyere érte jövőre)
-
Cunaja
addikt
válasz ncc1701 #60699 üzenetére
Szóval ha 5.5 litert eszik mondjuk 100km-en 130-nál, akkor 4,125litert eszik 110-nél. Vagyis amikor megyek vele 1200km-t, megspórolok 16,5 litert? Igaz lassabban érek oda, de megtakarítottam az emberiségnek némi szennyező anyagot a levegőből és magamnak 13200 ft-ot. ( 800/l). Ezt így kell érteni?
[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Cunaja
addikt
válasz ncc1701 #60713 üzenetére
Az OMV is MOL anyagot használ. Ez így van, mi szállítjuk nekik.(cégem).
Holnap meg a saját autómat szállítjuk Esztergomba.
A Suzu már fent van a vonatocskán. Szerdán Már csak 48km választ el sz autótól.
Egyszóval most teljesen mindegy, hogy OMV vagy MOL kútnál tankolunk prémiumot, ugyanaz a kettő. Szerintem amúgy az OMV jobb, de lehet elfogult vagyok, mert mindig ott tankolok. Sajnos a mi finomitónk is karbantartásra szorul, jó lenne ha addigra az osztrákok tudnák a magukét beszerezni, mert nagy káosz lesz.
Végül is a módszer mindegy, de szomorú, hogy ilyeneket csinálnak.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #60726 üzenetére
150-nél szerintem nagyjából mindegy már, hogy 850 kg-os, vagy 1200 kg-os egy adott autó, ha ott csatt van és nem tudott jelentőset lassítani előtte az ember, akkor a nagy baj kb garantált. (mondjuk 130-nál is)
Amúgy véleményem szerint nem elsősorban abból adódnak a nagy problémák, hogy egy adott táblánál valaki + vagy épp - 10-20 km/k-val megy, hanem az elmebeteg, agresszív viselkedés. Hogy akkor is olyan sebességet választ, amikor nem kellene, hogy a seggedbe jön 2 cm-re nagy sebességnél. Vagy éppen kivágja az autóját 90-el a belső sávba, mert megunta, hogy kamion mögött megy, félelemérzet nélkül belemegy minden helyzetbe, stb...
Nem akarok bezzegnyugatozni, de én sosem tudtam nem észrevenni a markáns különbséget az agresszivitásban, amikor német/osztrák több napos bóklászások után hazaértem és hirtelen visszacseppentem egy "átlagos" magyar autópálya utazásba.
Persze ott is van már sok gyökér, főleg mikor a vendégmunkások mutatják, hogy ők a rajok az utazás során, de azért kevesebb, mint itt.
De még az olasz/görög utakon is nagyobb nyugalmat lehetett érezni, olyan természetes káoszt, nem pedig az agresszív farokméregetést.Az is milyen érdekes, hogy amíg az IS-el mászkáltam (pedig ugye az is egy viszonylag alap, öreg autó, nem pedig a keményvagyok az X6M-el kategória), akkor jobban elfogadták, ha épp haladtam.
Mióta a Suzka a pályázós autó, már nem egyszer futottam bele abba, hogy még az ilyen félig leszakadt puttonyos VW Caddy és társai is eljátszották azt, hogy előzöm a belső sávban és elkezd kormolva gyorsítani a majom, hogy na nehogymáán megelőzzön. Ezt a fajta mentalitást is ki kellene verni az emberek fejéből. Nekem aztán teljesen mindegy, hogy mi előz meg. Ha gyorsabb menjen. Sőt, kifejezetten tetszik, amikor 1-1 régebbi gép meg van húzva és szürreális látványt nyújtva elmegy a belső sávban.
Eszembe nem jutna ilyen, hogy nehogymá a Suzuki/Golf/mittudoménmi megelőzzön. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #60729 üzenetére
Ezen hulla felesleges az embernek túráztatnia magát, nem gyilkossági kísérlet, az ilyennek az orvosát ülltetném mellé (amelyik alkalmasságit adott neki), garantálom nem fogja meghosszabbítani legközelebb, ezek orvosi esetek, egy megfelelő műintézményben a helyük ahol nem veszélyesek a társadalomra. Szerinted végig gondolja hogy más életével játszik? Nem hiszem, viszont innentől kezdve nem minősül felnőttnek a szememben, ugyanis nincsen felelősségtudata, akinek pedig ez nincs annak elzárva kell élnie hogy másokat ne veszélyeztessen.
A debil gyökérből meg nyugaton is van, látnád a franciákat... na azok nem tudnak vezetni. Peugeot 206 előzi a 320d-t a szerpentinen felfelé menetben... Hát nooormális!?A magyaroknak egy baja van csupán, de az nagy, elmérik magukat és nem tudják bizonyos emberek hol van a helyük a táplálékláncban, ezért van annyi problémájuk az életben amit utána az utakon próbálnak kompenzálni. Felnőtt egy olyan generáció amelyik nem kapott nevelést, "felnő az a gyerek magától is", "majd az élet megtanítja amire kell" és hasonló SZÜLŐI mentalitásnak hála (amilyen szülő tök véletlenül sem létezik, akárcsak sérült autó) itt tartunk most, tesznek rá hogy valaki ott hal meg az utcán a szemük láttára, átlépik vagy még meg is tapossák hogy feltartja a saját dolgában. Na itt tartunk ma és akkor csodálkozol hogy az úton nincsenek rád tekintettel!? Én már annak is örülnék ha sorbanálláskor nem tolakodna/méltatlankodna/háborogna némelyik...
És ezek után te még azt várod hogy nem fog aládtenni egy előzés közben, dehogynem.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI kábel TV
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vivaldi (böngésző)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Sorozatok
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- További aktív témák...
- Shelly Duo RGBW (GU10) WiFi-s, színhőmérséklet és fényerőszabályozható fehér + színes okosizzó
- Workzone 2 fokos erősített acél háztartási létra fellépő
- Irobot Braava 380 felmosó és feltörlőrobot
- LDNIO SEW1080 okos konnektor dugalj Wi-Fi és Bluetooth támogatással fogyasztás mérős 3db
- Gosund SP1 wifi okos konnektor dugalj TUYA SMART 16A 3680w fogyasztás mérős 2db