Új hozzászólás Aktív témák
-
burgatshow
veterán
válasz ncc1701 #65790 üzenetére
Ha valaki ezzel tisztaban van, nem futja ra /nem akarja es ennek tudataban kozlekedik, tok oke. En tenyleg csak annyit akartam kozvetiteni, hogy nem rossz dolog jobb gumit venni olcsobb autora is akar, mert megeri es a fizika ugyanugy mukodik a draga meg az olcso kocsin is.
En is megveszem mindket kocsira amit a tarcam elbir, szinten nem kerdes.
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #65788 üzenetére
Ezt se lehet szerintem általánosságban kijelenteni. Új, drága kocsira lehet nincs valakinek sok milliója, de 4 db normális gumit venni rá kb 100-150 ezerért még belefér. Pl én is a 20 éves xsara-t 330-ért vettem, persze szétfosott gumikkal, de nem sajnáltam UG9+ gumit venni télre. Kocsira nem volt akkor épp több pénzem, de prémium téligumira mindig lesz, ha a benzin árából spórolom meg, akkor is
Vagy pl a swift új korában kapott az akkor tesztek legjobbját, Dunlop Winter response 2-t. Pedig az is csak 90 lóerős, kevesebb mint 900kg, de mégis csak a csajom vezeti, akkor mit vegyek figyelembe? Hogy milyen pici és gyenge a kocsi? Inkább hogy a tőlem telhető legjobban adjam rá, mert fontos számomra az aki vezeti.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #65803 üzenetére
A MiTóhoz hosszas keresés után Spanyolországban találtam olyan gyári szőnyeget, amin pirossal és még a régi betűtípussal hímezték a feliratot, kb. az utolsó lehetett egész Európában. Mindenhol már csak az újabb fajta feliratosat lehet kapni, de az nem passzol az én legelső modellévből való példányomhoz. Nem volt olcsó, 35-40k Ft, amiből ~10 volt a szállítás, de nekem EZ kellett.
Persze a felesleges cérnát levágtam.[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz ncc1701 #65825 üzenetére
Magyar vagyok nem turista!!
Kerékpáros cuccokat, alkatrészeket, ruházatot, étrendkiegészítőket(se) veszünk itthon!!
Az írt árak fellelhetők a:
[link]
Nem tudom mióta kerékpározol, és ne vedd bántásnak, sokkal inkább segítségnek, de itthon nem éri meg, mint írtam, talán semmit(se) venni hozzá. Talán az itthoni legolcsóbb cég a Nyár utcában lelhető, de már Ők is Q...vulnak. Összeállunk többen, és szezon előtt 5-6-an rendelünk kintről, gumikat, sorokat, láncot stb. Ha húzós az összeg még van egy német kontakt is, akkor oda rendeljük a 19%-os áfa miatt. Óriási a különbség árban.Joe
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #65900 üzenetére
A kamionos aki feltette a dashcam videót? 42tonna és 90km/h-val fék nélkül bele... hivatásos C+E meg PAV sok, gratula, biztosa a bucsuban lőtte, két palcas lehetett...
Ebből is látszik hogy a papír mindent elbir...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz ncc1701 #65900 üzenetére
Ezen sokat gondolkoztam, de te mit csinálnál a homokvihar előtt pályán? Megállnál, kiszállnál és belekiabálnál, hogy van bent valaki? Vagy 60ra lassítva óvatosan tapogatózva átgurulnál rajta?
Van egy gyanúm, hogy egy ilyen miatt volt az egész, mert ha mindenki áttolja kilónegyvennel bekötött szemmel hátrafelé nézve, akkor nincs se baleset, se hír.
Itt egy dolgot lehetett volna tenni, azonnal zárni a pályát és kiterelni mindenkit. Pláne előtte volt egy órával ugyan ott pukkanás.
Formúla egyben is volt ilyen, pld mikor Bottas a safeticar vonal előtt visszalassította a bagázst és 20ból 30 kocsi rommá tört.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz ncc1701 #65912 üzenetére
Van az a szitu, hogy főúton balra kanyarodik valaki. Kiteszi a jelzőt, lassít, mögötte látja az első autó, a második, tán a 3adik is, de ha jön egy negyedik aki agyatlan, kiteszi a jelzőt és nyom egy padlót, lendületből. A balra kanyarodó meg épp megkezdi a kanyarodást. Homokvihar se kell hozzá, számtalanszor megtörtént már ez, nyilván kisebb mennyiségű autó ütközik össze.
Most nem a buzi aki elveszi elv mellett érvelek, hanem annyit mondtam, hogy tuti biztos lesz aki tempóval gondolja áttolni a szakaszt. Ha lelassítasz akkor beléd megy hátulról valaki és azt állítom ez borítékolva van. Onnantól meg hólabda. A videón is látszódott, hogy senki nem próbált tapogatózva bemenni, holott már tucat autó bent volt, a leállóban kamionok álltak sorba. Az autós épp elhaladt padlón a kamion mellett stb. Mindenki azt feltételezte, hogy szabad a pálya. Ellentétes infó az utolsó 1 mpben érkezett.Ha az első ütközés nem történik meg, akkor mindenki átmegy gond nélkül. Ehhez autópálya zárás kellett volna. Azonnal és akkor első baleset sincs. De még az is megtörtént, utána sem tettek semmit. Ha kitesznek pár rendőrt vagy közutast 70es táblával, azok halnak meg. Le van írva, hogy aki autópályán gyalogol, statisztikailag 5 percig él.
Szemből a nézelődők közt nagy mázli kellett, hogy nem történt meg ugyan ez, ott 20ra lassítva bámészkodtak.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #65912 üzenetére
A realitás meg sajnos az, hogy kiteszed a blinkert, lassítasz, a barom meg már teszi is ki az indexet és előz téged a belső sávban, közben mondja magában, hogy nézd a csicska fostos mazsolát, hogy be van rezelve.
A homokviharos felvételnél is mi volt? Jött a láthatatlan rész, a kisautó meg épp ezerrel előzte a belsőben a kamiont, ami ráadásul szintén padlón, 90el ment bele a semmibe. Ha a kamion blinkerrel 50-re lassított volna, ugyanúgy mentek volna el mellette a hülyébb fajták a belsőben. Sok emberben egyáltalán nincs túlélési ösztön.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #65918 üzenetére
Igen. De ehhez kellene, hogy adott helyen, adott időben egyszerre jelen lévő mondjuk 10 autó közül legalább 3-4 sofőrnek helyén legyen az esze. Onnan már talán a többi is felfogja, hogy ja, lassítsunk. De sajnos ez nem mindig adott, hogy x ember egyszerre helyesen cselekedjen.
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #65925 üzenetére
Darwin díjasok vagyunk mi autóvezetők, valamennyien. Éjjel, amikor szembe jövő miatt tompítottal megyünk, lakott területen kívül 90km/h sebességgel. Másodpercenként megteszünk 25 métert, és az öreg H4 halogén jó esetben megvilágít 40 métert, akkor kevesebb mint 2 másodpercnyi utat lát a vezető. Általános gyakorlat szerint 1 mp a reakcióidő, tehát meglátod, agyad felfogja, elindul a lábad és kezed hogy valamit csinálj és már telibe is verted, bármi is legyen az úttesten.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
pjen
félisten
válasz ncc1701 #65964 üzenetére
Szükséges-e az ABS? Videón a fékút vele és nélküle
Van fönn egy videó, érdemes megnézni. csak 16m.
Egyébként én azt írtam, hogy nincs teljesen így.[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
válasz ncc1701 #65972 üzenetére
Ha jol tudom a LED/Xenon lampakhoz kotelezo az automata magassag allitas (Xenonhoz talan meg a moso is) ami nem biztos, hogy adott egy eredetileg H4-H7 izzoval szerelt kocsin.
Szoval egyszeruen ennyi van mogotte, hiaba “ugyanaz” a vetitesi kepe, a tipus engedely es a KOHEM rendelet mast mond.
Aztan persze lehet, hogy rosszul tudom de az tuti, hogy a kocsikat amiket vezettem es gyarilag LED-esek voltak azokban nem volt semmilyen magassag allito.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #65974 üzenetére
Ellenállásokat kellene beiktatni, de ennyit nekem nem ér a dolog.
A tócsavilágitás az egyetlen, amit kicseréltem LED-re, de ez nem csak egy izzócsere, hanem komplett lámpatest. És ez gyári cucc (bár eredetileg Giulia/Stelvio), erre nem panaszkodik.
Annyit kellett csak módosítanom, hogy a baloldali került jobbra és vice versa, mert a MiTo ajtajában az ellenkező irányból megy rá a kábel, és fejjel lefelé lett volna a felirat.
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #66011 üzenetére
Mivel sosem töltöttem túl, ezért nem tudom, hogy a max felett hány mm, mennyit jelent. Egy biztos. Volt szűrő cserélve és 4 liter, ami bele került. Sok-sok decivel nem mehetett több bele.
De szopkodás lesz a nívón, meglátjuk, ha leszedek 1 decit, mit mutat a pálca.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #66011 üzenetére
Kimentem az autóhoz egy tolómérővel, mert idegesített már...
Dob a szemem, az amit én jó fél cm-nek mondtam szemre, az tolómérővel 2.5 mm körül van. Így tippem szerint kb nagyon max 2 deci jöhet le a maxig, de nemsokára kiderül, lekapok belőle ma.De a cső amim van, nem megy le a nívóba, kb felénél megakad, gondolom szűkül, vagy más a forma, ami megvezeti a pálcát, szóval olaj leeresztő csavar csöpögésig lazítás lesz a mutatvány. Ehh, valószínűleg feleslegesen dolgozom vele.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz ncc1701 #66072 üzenetére
A magyar jogszabályok kimondják, hogy egy téli gumi akkor válik csereéretté – többek között persze –, ha profilmélysége eléri az 1,6 millimétert.
A tapasztalat és a gyakorlat ugyanis azt mutatja, hogy egy téli gumi – pláne havas és jeges úton – 4 milliméteres profilmélység alatt már képtelen ugyanazt a biztonságos teljesítményt garantálni, mint újkorában,
Csak úgy.[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz ncc1701 #66093 üzenetére
De ha használt is szóba jön akkor miért az új 8-10M-s árat teszed mellé?
Ha új autó akkor újat tennék csak mellé elsősorban.
Ha mondjuk mellé raksz egy 8-10M körüli használtat ott sem mindegy éppen mit raksz mellé.
Pár éves (1-3) Golf/Octavia vagy esetleg már fentebbi kategória 5-6 évesen. Persze más autók, de azért fenntartásban erősen érződik.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
-
nagyúr
-
Moleman
addikt
válasz ncc1701 #66322 üzenetére
Én azért eljátszom néha a gondolattal, olyan kis ügyes, kíváncsi lennék, hogy mit tudna jó gumikkal, 16-os kerekekkel az osztrák szerpentineken.
De igen, itthonra sokkal jobb a nagyobb oldalfal, ha veszek is rá egyszer valamit, valószínű 15" 4évszakos lesz.
A másik autón 235/65R17 van, elég jó, ahogy átlépi a legtöbb úthibát. -
burgatshow
veterán
válasz ncc1701 #66321 üzenetére
A 17-es felni méret szerintem itthon egy tökre arany középút méret (már azokon az autókon amikre ez gyárilag felmegy). Kellően nagy, hogy a kisebb úthibákon átgördüljön és ne huppanjon bele a kerék, hogy még a tömítést is kirázza a fogadból, de kellően kicsi, hogy ne vigye el az összes pénzed és nagyon sok autót szereltek/szerelnek vele, szóval gumiból is van választék bőven.
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #66322 üzenetére
Ezt komolyan mondod, azért vettél fapadosabb felszereltséget, hogy kisebb kerékkel kapd? Ha már kiperkálsz 5 millát, miért sajnáltad volna 4 db kerékért a pénzt? A gyárit meg simán eladod közel annyiért, amibe a kisebb került volna. Biztos van egy csomó ember, akinek a GL-hez nagyon kellett volna a szép nagy felni
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!