Új hozzászólás Aktív témák
-
kunberci
aktív tag
válasz ncc1701 #43413 üzenetére
Köszi szépen. Először ilyen gurulós keréktartót vettem, de ennél ki kell szedni a felnikupakot. Utána készítettük a másikat. A saját az sokkal erősebb, merevebb, nehezebb, és sokkal drágább is.
-
gyenesmartin
őstag
válasz ncc1701 #43427 üzenetére
A maximum fogyasztásom a swiftel eddig 5L/100km volt. Nem tudom hogyan kéne menni vele, hogy még ettől is többet egyen így is kihajtottam már a belét szegénynek (160-170-es tempóra felgyorsítani, országutakon, városban pedig erőteljes gyorsulások és fékezések a lámpáknál.). Shell V-powert tankolok bele csak.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #43434 üzenetére
A fedélzeti számológép szerint méred, vagy kúton? Nekem a bc 5,9-es átlagfogyasztásnál jár, kúton viszont most 6,7 jött ki. Holnap megy a szüleihez, lesz kb 260km. Utána ismét megnézem, mert 3 hete ez az út 5,1-re jött ki.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
szabonagyur
félisten
válasz ncc1701 #43460 üzenetére
Nekem inkább az a kétszínű dolog, hogy ezen megy a balhé, de amikor első nap vissza kellett volna vinni az autót amikor a fék meg volt szorulva vagy mi az nem számított... A leírásból nekem az is lejön, hogy simán nem figyelt oda a kolléga, akár kérdezhették is, hogy kell e neki, de saját bevallása szerint fájt a feje stb.
Ebből van a legtöbb vita amúgy is, hogy valaki nem figyel majd egyből a szervizes a szemét.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #43519 üzenetére
Én abból csak olyat láttam, ami olyan volt mint a mazda6-nál, le kellett kapni a komplett elsőlököst, kivenni a lámpatestet, betenni az izzókat, majd minden vissza a helyére.
@eami:
Van nékem egy rekeszem,
úgy hívom a rekeszem,
abban van mindenem,
mert autózik velem a kétévesem.A régi kocsiban ezek voltak a rekeszben: gyertya, motorolaj, pótizzók, fékfolyadék, szélvédőmosó, fagyálló, szervófolyadék, EÜ láda, karcjavítófilc, esernyő, szatyor, hosszbordásszíj, gépzsír, páramenetsítő spray és szivacs, jégoldó spray, jégkaparó, seprű, lapát, 3kg útszóró só (ne kérdezd honna van), dugókulcskészlet, kötegelő.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #43682 üzenetére
Azt hiszem ezért adják meg rajta az Ampert. Úgy vélem ennek nagyobbnak kell lennie mint a döglött akkus autón lévő indítóáram paraméternek (ez az akkumulátor egyik paramétere, de gondolom ezt Te tudod). Meg ugye az sem mindegy, hogy milyen autóval bikázol, mert ha annak 480A az indítóárama a bikázott autóé meg 620A, hát az nem biztos hogy sikerülni fog...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
szivacs1987
aktív tag
válasz ncc1701 #43681 üzenetére
Én is kérdeznék 1 dolgot.
(#43677) dethroner általt linkelt képen van egy figyelmeztetés (zölddel kiemeltem).
Mitől robban hatna fel az akksi?
A működő kocsi akksijának saruin a határártéken belüli feszültségek vannak. A bikakábelen csak esni tud a feszültség, szóval tőbb nem lehet a lemerült akksi saruin, mint a működö kocsiban levőn.[ Szerkesztve ]
Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #43741 üzenetére
Mert a magyar (tisztelet az igen ritka kivételnek) suttyó és tudatlan. Vesz 6-7millioert egy autót de ha 15 év múlva turbot kell cserélni az már arányárban van neki... persze Ferrari gyorsulást akar meg le akar tolni mindenkit az útról, de 6liternel ne egyen többet mert 400/liter áron a benzin szerinte megfizethetetlen...
Arazza csak be, legyen az enyém értéktelen, legalább nem kell aggódnom hogy ellopjak.
Kinek mi számít ugye, de hamarosan úgysem kap mást csak turbós benzinest, ugyanez volt anno amikor bekerult a dízelbe az EGR meg a DPF. Úgy féltek tőle mint az aramtol, most meg sírnak utána és valahogyan a panasz is eltűnt... 🤣
Mellesleg vegyenek akkor daciat a maga puritán egyszerusegevel, az szivo benzines, csak azzal nem lehet kivagyokoskodni a népnek."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz ncc1701 #43749 üzenetére
Ja, hát autót hitelre akkor vesz a felelős ember ha "termelő eszköz". Mondjuk nekem ebbe beletartozik az ha nincs normális tömegközlekedés a munkába menetelre (pl. faluból 20 kilométerre lévő városba a munkarendjével 4 óra várás/menetidő oda-vissza a tömegközlekedés, a kocsi meg 40 perc mondjuk).
Mondjuk az sem gond ha jobban tudja forgatni a pénzét mint a hitel ára (azaz ki tudná fizetni csak így jobban jár).
-
gyenesmartin
őstag
válasz ncc1701 #43749 üzenetére
Munkába járásra vettem én is autót, azért, hogy a 6 órás oda-vissza út lerövidüljön 1-1,5 órára. Nem is gondoltam rá, hogy egybe kifizessem az autót. De minek is költsem el az összes pénzemet, minek nullázzam ki magamat. Így megvettem hitelre, tudok mellette gyűjteni is, plusz nem nulláztam ki sem magamat. Sőt, több pénzt tudok így félrerakni, mint amikor még a Golfal mentem. Golf került nekem évi 1 500 000 Ft-ba (szervízek, benzin), a Suzuki meg 1 000 000 (szervíz, hitel, benzin). Legalábbis az 1 év alatt ennyit költöttem rá mindegyikre.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #43748 üzenetére
Természetesen erről is van véleményem, de nem szeretnék itt többeknek a lelkébe gázolni, ezért inkább megtartom magamnak...
Röviden: ha fáj egy egy-másfél millás autóban turbot generaloztatni, akkor azt az autót nem engedheti meg magának...
Szomorú a helyzet de ez van, akinek fáj havi 10ezer mínusz az járjon busszal. Ilyen lett a világ, nekem is fájt 22-23 évesen kivenni a seggem a kocsiból, de belattam hogy havi 30ezret eltankolni nem fér bele,bár sokaknak lenne ennyi belátása... Talán nem lett volna válság sem.
A hiteles témához: ha annyi önerő kellene nem lenne dugó, de a vállalkozókon kívül mindenki busszal járna... Alkalmazottként ha keresel havi 600at már jó vagy, de még így is sokáig kellene önerőt gyűjteni, főleg lakásra."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz ncc1701 #43749 üzenetére
Nekünk a szalonban mondták (ismertük őket), hogy sok olyan is van, hogy azért vesznek fel hitelt, mert nem akarnak helyből 4-5 millát kiadni a kezük közül.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #43760 üzenetére
Azon gondolkodtál már, hogy valamivel több mint 4 millát kifizetsz autóért, elbambulsz és megtöröd biztosítás nélkül? Hidd el, jobban fog akkor fájni, mintha mondjuk 70 rongyot kifizettél volna éves cascora
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #43776 üzenetére
Ez mind szép és jó, de csak elméleti síkon. A gyakorlatban azt látom, hogy az átlag user tök hülye, és nem kapcsol tompítottat, amikor kellene, és max. csak akkor veszem észre, ha rálép a fékre.
Amíg a kedves autóvezetők képtelenek egy kapcsolót átbillenteni, addig az a legjobb, ha a hátsó is világít automatice. Ez is balesetmegelőzés.
[ Szerkesztve ]
-
beef
őstag
válasz ncc1701 #43781 üzenetére
Sajnos buta, felelőtlen ötlet volt a nappali menetfény kötelezővé tétele úgy, hogy hátsó világítást nem kapcsol. Mivel az emberek hülyék.
Csak egy esetet említek, kora reggel, enyhe köd (ami nem igényelt ködlámpát, de hátsó világítást igen). Az autópályán 100km alatt 27 autót számoltam meg, aki csak sima menetfénnyel ment. Élvezet volt. -
pjen
félisten
válasz ncc1701 #43788 üzenetére
Ha fényes délben 200 méterről kijön valaki előzni és menetfény nélkül nem veszed észre akkor vak vagy?Nem,csak tojsz rá.Tpikus eset,megy előttem 2-3 nagy nyugati autó óra szerint 130 al.Utólérem őket navi szerint 140el.Min 25 Km különbség.Lehet nekem akármilyen lámpám,kivág elém,csak nem fog egy sz@r suzuki megelőzni.
[ Szerkesztve ]
-
gyenesmartin
őstag
válasz ncc1701 #43788 üzenetére
Ezzel egyetértek. Sokkal jobban félek azoktól az emberektől akik nem vesznek észre egy autót az úton (mindegy, hogy ki van-e világítva, parkoló autók sem világítanak az út szélén, azokat sem veszik észre?), mint a gyorshajtóktól.
Engem személy szerint nem zavar, ha nappal ködben csak a nappali menetjelzője világít elöl, úgyis észreveszem. Ha csak a lámpára hagyatkoznék akkor lehet az úton bármilyen útakadály (állat, fa), akkor azt se vegyem észre, csak mert nem világít?
Nem értem az embereket akik kiakadnak csak mert nem világít az előttük haladó autó hátsó lámpája nappal. Értem, hogy hamarabb észre lehet venni, meg minden, de ne csak ez számítson már. Bármi előfordulhat az úton.
Találkoztam már én is koromsötétben, ködben az út közepén sétáló gyalogosokkal, állatokkal, vagy éppen egy helyzetjelzővel közlekedő autóval sötétben. Most mentem volna nekik, csak mert nem világítottak? -
laca891
aktív tag
válasz ncc1701 #43788 üzenetére
Kalkuláld bele, hogy 70-80 éve sofőrök is vannak és lehetnek olyan fényviszonyok valamint az autó színe is, hogy egy idősebb vagy gyengébben látó ember későn észleli. Például mennyivel előbb észere veszi az ember, ha van láthatósági mellény a kerékpároson, gyalogoson.
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #43834 üzenetére
Azokban van a hosszbordás szijnak feszítő görgője? Nekem ez csak Toyotán jött elő, de azért mert elöregedett a feszítő dugattyúja.
Vagy pár milliméterrel hosszabb mint kellene és nem feszül meg rendesen. Anno én is sokáig kerestem mire meglett a jó méret...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #43975 üzenetére
Attól jobb lesz szerinted? Ha az olaj lenne akkor minden fokozatban csinálná, nem? Ha jól tudom élettartamra van feltöltve, van olyan típus amelyiknek leeresztő csavarja sincs... Gondolom még nincs benne 150-160ezer km, annyit állítólag a gyári is kibírna, szerintem. Én ezért tippeltem csapágyra,olyan mintha a szabadonfuto vacakolna, de ezekben nincsen tudtommal és fura hogy csak 3asban. Valami rezonancia tudok még tippelni, hogy pont a kerék forgásából adódó frekvenciával van valami azonos rezonancia frekvencián... De ez eléggé extrém tipp.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #43977 üzenetére
A Toyotában 150ezernél cseréltettem ki, valami Xado nevű gagyit vettem bele.
Állítólag nem kell cserélni, azért tuti ami tuti vettem és kicseréltettem. A centirozas lehet, vagy egy kátyú amit elkapott kishazankban nem ritka hogy kátyút fog az ember... Nekem egy bent felejtett fatuskó okozta egy acélfelnim végét, vihetem peremcsiszoltatni pedig gyökkettővel mentem át rajta, mert a füvet persze nem nyirjak... Egy gumi (volt vagy 3 napos) meg egy peremcsiszolas árát dobtam ki az ablakon, persze a közút kezelő nem fizetett, az önkormányzati parkgazdalkodasi akármi meg közölte h ez a kozutkezelo hatásköre, ők erre karesemenyt nem tudnak felvenni...@dethroner : a dízelnél nem az okozza a gondot, hanem 3 másik fontos tényező (az egyszerűség kedvéért előfordulási sorrendben) :
1. Karbantartás magyar módon kezelése
2. Közvetlen befecskendezés
3. EGR szelep, vagy annak illegális módosítása
Mondom mindezt azért mert ugye a mérnök hülye, csak az internetező magyar az okos... No offense, nem rád értem csak ugye mindenre található az interneten kiskapu, ha eléggé keresi az ember"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz ncc1701 #43975 üzenetére
Gondolod? Gyárilag jellemzően jobb minőségű dolgokat hasznának, már a garanciaidő miatt is. A gyári akkuk pl. jellemzően legendásan hosszú ideig bírják. Nem hiszem, hogy a váltó olajon spórolnának. Részleteket tudsz mondani?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.