- PlayStation 5
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Dark Souls sorozat
- Hogwarts Legacy teszt
- The Blood of Dawnwalker - Bemutatkozott a Rebel Wolves készülő vámpíros játéka
- Rövid videón az Until Dawn mozifilm
- EA Sports WRC '23
- Path of Exile 2
- World of Tanks - MMO
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
őstag
Az idiótaság nem ismer határokat. Itt a topikban is volt szép számmal hasonló vélemény. Ezektől lehet olvasni, hogy sz@r a "Lidl" töltő, mert "hip-hop" tele. A csatolt videóban is a töltőt hibáztatja a barom, mert eszébe se jut, hogy szulfátos, és a belső ellenállás az egekben.
[link] -
Czimby
addikt
BG-n Akciós a 6A-es töltő, a youtube hsz.-ek között pedig a megoldás arra, hogy ne 15-16V-al főzze szét az aksit. (R35 ellenállás cseréje )
https://www.banggood.com/12V-6A-Smart-Fast-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-LCD-Display-p-1088066.html?rmmds=detail-top-buytogether-auto
https://www.youtube.com/watch?v=XYyI8ttkChM
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Köszi szépen a mindenre kiterjedő leírást, szerencsére nagyrészt sikerült is megértenem.
Elvégzek majd még pár tesztet és mérést, mert kicsit fura nekem, hogy ez a töltő 14.6V fölött sem vette még visszább a feszt, és csak ezzel bugyog a motor aksi, a Lidls töltő szépen felnyomta 14.4-re majd 13.1-14.4 között járt a fesz. Áramerősséget is fogok mérni, mert valami nem gömbölyű vele az tuti.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Kernel
nagyúr
Elvileg így nézne ki a szekunderoldal, az alkatrészek értékeit nem vittem fel, mert csak a működési elv érdekes ezúttal. Meg az sem biztos, hogy mindenkinek érdekes, de talán arra rávilágít, hogy nem mindenhez szükséges processzor, régen nagyon sok minden elment anélkül is.
Ha mindent jól sikerült levenni, akkor alaphelyzetben, terhelés nélkül az R ellenálláson nem esik feszültség, az U1a komparátor kimenete magas szinten van, a dupla LED egyik színe (D3) nem világít.
D4 világít, valamint a D2-n keresztül egy kis áram folyik a TL431 kapuelektródája felé, ami a kimenőfeszültséget az optocsatolón keresztül leszabályozza mondjuk 13,8 V-ra.
Terhelés hatására az R ellenálláson eső feszültség miatt, az U1a invertáló bemenete a noninvert szintje fölé emelkedik, a kimenet alacsony szintre vált, D3 világít, a D4 kialszik vagy csökken a fénye.
Az értékek úgy vannak belőve, hogy a D2 felé ilyenkor ne folyjon áram, emiatt a kimenet 14,4 V-ig képes emelkedni, az akku lassú töltődését követve. A töltőáramot a primer kapcsolótranzisztor emitterellenállása állítja be, illetve korlátozza.
14,4 V-nál behatárol, onnan kezdve az akku egyre kevesebb áramot vesz fel. Bizonyos értéknél az R ellenálláson csökkenő feszültségesés miatt, a kimenet visszaesik 13,8 V-ra. Ha az akku árama nem csökken le (hiba, átvezetés, cellazárlat), akkor persze nem.
Az U1b komparátor a T1 FET segítségével, fordított polaritású bekötésnél megszakítja az áramkört.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
A másik fotót az Aliexpressről mentettem le, szerintem a vásárló barkácsolt rá hűtést. Csodálkoztam is, hogy milyen gány módon néz ki, de akkor ez lehet az oka. Csak az orosz szövegből nem értettem valószínűleg, hogy mit akar magyarázni a hűtéssel kapcsolatban.
A primer oldali tranzisztornak nem is árt a hűtés, főleg ha forrónak érzed, márpedig szokott is melegedni ez a fajta áramköri megoldás, ami nem olyan jó hatásfokú, mint az IC-s tápvezérlések, FET-tel.
Szekunder oldalon az LM358 IC viszont nincs nagy terhelésnek kitéve, szerintem arra felesleges a hűtés, nem is szokás. De majd figyeld meg.
Van egy módszerem erre, az egyik oldali képet tükrözöm, így össze lehet nézni a kettőt. Az alkatrészoldalt kinyomtatva rárajzoltam a huzalozást, utána felvázoltam papíron a kapcsolást. Kíváncsi is voltam a felépítésére, mert hasonlóan gondoltam én is megoldani a kétlépcsős váltást, amikor korábban gondolkodtam rajta, csak azután annyiban hagytam.
Tehát megvan papíron az egész szekunderoldal, de kézi firkálmányként nem szalonképes, majd átviszem rajzprogramba, ha lesz rá több idő.
Mindenesetre ezt már a TL431 söntstabilizátorral oldották meg, ami maximális pontosságot tesz lehetővé (ugyanezt alkalmazzák a PC-tápoktól kezdve, rengeteg stabil tápegységben, dugasztápban is).
Úgyhogy most csak egy részletet emelnék ki, a TL431 ellenállásosztói határozzák meg a kimeneti feszültség értékét:
A felső tag két párhuzamos ellenállásból van összerakva, mert így tudták a kívánt értéket pontosan beállítani. Tehát a feszültség módosítása az osztó alkatrészeinek cseréjével lehetséges.
A diódán keresztül pedig beavatkozik a szabályzásba a műveleti erősítő, amikor a végén lejjebb viszi a feszültséget.
A dupla műveleti erősítő másik fele a kimenetnél lévő kapcsoló FET segítségével a negatív ágat megszakítva a fordított polaritás elleni védelmet valósítja meg.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Czimby
addikt
Miután az autós aksi is felmentt 14V fölé abból is hallható volt a pezsgés, így gondolom nem jelent ez problémát.
A Varta 14.8V-ig ajánlja a töltést AGM esetén.
Szóval túlizgultam a dolgot.
Viszont ha már szét volt szedve lőttem pár képet a YASO beléről.
A kispórolt bordákat pótoljam szerintetek?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Ilyen akkuról van szó konkrétan.
A hang mint írtam is nagyon-nagyon halk enyhe bugyogás némi gázszivárgás hanggal keverve.
De lényeg a lényeg a 14.55V-tól nem lehet baja.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Köszi az infót!
Valóban itt egy gagyi műszert használtam, mert az Uni-T a másik garázsban volt.
Visszatérve a hsz.-em első felére amiben még a YASO töltőről írtam.
Szóval 14.%%V -ig hagytam rajta, mehetne még tovább is? Mekkora fesznél károsodna egy ilyen AGM akku?
Valamint szétkaptam a töltőt, és írtam, hogy ugye hiányzik 2db borda + a trafó és trógerül van benne.
Ezeket, pótoljam kijavítsam, ha már cserélem a betáp kábelt.Valamint arra lenen lehetőség, hogy a töltő az evileg 14.4V(ami 14.55 fölött van valahol) már korábban pl 14-14.2V nál visszább vegye a feszt? Valami alkatrész cseréjével ez beállítható lenne?
A kimentél van egy trimer ha jól sejtem? Vagy mi az a téglatest alkatrész amin van egy furat?Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Brogyi
őstag
"Mekkora feszültség fölött károsodnak egyébként az ilyen AGM akkuk?"
A biztos a 14,4V, de újabban többet is tudnak. A CTEK, és a többi neves gyártó a 14,7V-ot jelöli meg az AGM határának. Sokszor AGM/* az-az "hópihe" üzemmód azonos gomb.
+14,4V Standard,wet, hagyományos
+14,7V AGM, hópihe mint a hidegben való emelt feszültséggel való töltés.
Létezik még több szint, de most csak az idevágóakat írtam.
Lényeges lehet még az akksi gyártója mit enged meg. Némelyik új technológiás akksi nem megy tönkre a 15-16V-os sávban sem.
Azért óvatosságra intenélek, mert a 11Ah-ás kisméret, érzékeny. A méretéből fakadóan könnyű kinyírni.
7 év alatt a harmadik 12Ah-ás akksinál tartok úgy, hogy a szabályozóm jó, és télen rendesen odafigyelek rá.
+22°C-ban tárolotam őket. A lényeg, hogy a robogó akksi azért érzékenyebb mint egy autó akksi. Nem egy kategória.
Némi zavart érzek az erőben, mert az AGM nehezen bugyoghat mivel a szöveg azt jelentené, hogy felitatott. Azonfelül még alkalmaznak valamilyen gázrekombinációs technikát. Ettől még hallhattál valamit csak így vakon azért nehéz innen a székből. -
Kernel
nagyúr
Valószínűleg a túl vékony műszerzsinór ellenállása hamisítja meg a mérést, illetve téveszti meg a töltőt. Főleg, ha olcsóbb fajta műszerzsinór.
Ilyenkor minél rövidebb és vastagabb vezetékből, banándugóval lehet barkácsolni valamit.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Czimby
addikt
Igen a Banggoodról van és tudja a 2 lépcsőt, mert a régi akkun rajtahagytam és visszavette 13.78V-ra a feszt.
Visszatettem az új akkura és 14.55V-ig rajta hagytam hátha visszább veszi, de még nem volt elég neki, arra gondolok, hogy rosszul érzékeli a feszt és később veszi vissza mint kellene, bár lehet hülyeséget irkálok.Tovább nem hagytam rajta mer megint jött a bugyogás hang.
Mekkora feszültség fölött károsodnak egyébként az ilyen AGM akkuk?A linkedről a második töltő az, az alkatrészek ekehelyezkedése alapján, viszont a 2db hűtőbordát lespórolták és a tarfó(ha jól sejtem az van középen) nagyon trógerül van beforrasztva nem fekszik fel az alja, egyik oldalon van kb 2-3mm hézag.
Közbe az egyik autó is töltőn van azt LIDL/ALDI XS Power tölti elvileg 4A-el de ott csak minimális bugyogás van néha-néha.
Azt is észrevettem, hogy ha multiméterrel akarok A-t mérni akkor személyautó állásban az XS azonnal teljesen töltöttet jelez és visszaveszi 0.8A-re a töltést. Szóval lehet csak lakatfogóval tudnám megmérni. Mennyivel is tölt az XS személyautó módban.[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Kernel
nagyúr
Ezt a Yaso típus önmagában nem garantálja, mert ahogy a hozzászólásomban részleteztem, legalább kétféle van belőle.
Ami a rajzon szerepel, abban nincs is ilyen áramkör, ami lejjebb vinné a feszültséget a töltés végén. Sőt, még a 14,4 V feszültség sem állhat be igazán pontos értékre, mert a Zener-diódás kapcsolástechnika erre nem alkalmas.
Ha konkrétan erről a linkről vásároltad, akkor viszont illene kétlépcsős módon működnie, ahogy a leírásban is említik, különben joggal lehetne reklamálni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Czimby
addikt
válasz ddsteel #3780 üzenetére
csiga8 korábban írta, hogy nála 14.4V után átáll 13.6V-ra és ott tartja a feszt.
Én 14.47-et méretem rajta egy jobb fajta multival (Uni-T)
Van egy másik akkum majd azon tesztelem még az újat nem akarom megölni ha esetleg rossz lenne a töltőHa szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
ddsteel
aktív tag
A Carstelem 13.8-9-nél sosem viszi feljebb és most úgy tűnik, képes 12.9 V-ra is feltölteni pár nap csepptöltés után is. Mondjuk nem volt még csutkára merülve sosem, lehet, hogy akkor 14V fölé is vinné. Lehet, hogy attól pezseg, hogy nem veszi vissza a feszt? Az sztem nem egészséges, de tök laikus vagyok. A Carstel nálam csepptöltésen általában 13,1V körüli, már amennyire jól mérem multiméterrel (talán nem tudom rosszul mérni). Nem tűnik egészségesnek a 14.5V
-
Czimby
addikt
Teszteltem a YASO töltőt, és azt tűnt fel, hogy az aksiból nagyon halk fröcsögő bugyborékoló hangok jönnek.
Új (2hetes) AGM Varta motorkerékpár akku, 11Ah-s.Ez természetes? Autó akkunál 4éves Bosch 45Ah ezt nem tapasztaltam ugyanezzel a töltővel.
14.5V körül csippant egy párat ami után rámértem de még továbbra is ugyanekkora feszültséggel töltött.
Mikor veszi vissza a feszültséget?Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
ddsteel
aktív tag
Kösz, ezek szerint egy majdnem jó akkuhoz, ami azért még ellátja a feladatát és - lehetőségeihez képest - teljesen fel van töltve, ne használjam ezt a módot... Kérdés, mi történne, ha mégis rányomnám. Lehet, hogy érzékeli, hogy jó az akku és nem futtatná a programot, nekem legalábbis ez a logikus, ha már egyszer intelligens a töltő.
Érdekes, ez is carstel? nekem nincs az a jobb oldali ikon, de a neten nem ilyeneket láttam, mint a tied és olyanokat sem, mint az enyém...
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #3774 üzenetére
Nekem ez a doksi van:
A jobboldali ikon egy szivargyújtó lengőaljzatot szimbolizál, tápegységmód:
Vagy parasztosan mondhatnám supply-módnak is.
Vagy még találtam egy ilyen képet is, másfajta ikonnal, de ugyanaz:
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
ddsteel
aktív tag
válasz Mr Bond 007 #3773 üzenetére
De azt nem tudod, hogy a szervizkulcs pontosan mit csinál? Kerestem használatit a Carstelhez, de mindegyik képen szerintem egy előző verziója van a töltőnek, mivel a jobboldali ikon nem szervizkulcs, hanem vmi más (amit nem tudok kivenni). Tehát mi akar az lenni? valami kezdetleges szulfátlanitó? És pl teljesen feltöltött akkunál inditsam el, vagy hogy? Sajnos sehol sem irják le...
-
ddsteel
aktív tag
Sziasztok, van egy Carstel 4A töltőm és egy 4 éves kb noname (talán lesti) akkum, nem tudom pontosan, nincs rajta a cetli. Folyamatosan töltögettem a töltővel az akkut, csepptöltőn is szokott lenni. 1 hét csepptöltés után is 12,7 V-ot mérek rajta (asszem 12,9-et kellene, ugye?) és egyszer ráadásul most nyáron 5 napos állás után nem indult be a kocsi. Nyilván cserés az akku, de gondoltam itt rákérdezek, hogy a Carstel villáskulcs módjával érdemes-e próbálkoznom, vagy hagyjam a fenébe? Tudom, hogy az ipari szulfátlanítókhoz képest semmi hatása, de érdemes vele próbálkozni? Egyáltán mi történik ennek a gombnak a megnyomására, mert nem találtam erről infót. Azonkívül - ha ennek semmi értelme - van olyan hely, ahol érdemes akkut szulfátlanítani vagy hagyjak mindent a fenébe és egy 4 éves akku helyett vegyek újat? Amúgy hasonló magyart néztem, asszem Electric Power van most jó áron, talán nem érdemes drágább akkut venni, ha a magyar is elmegy 4 évet...
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Ebben a hozzászólásomban látszik, ha ilyen fajta, akkor elképzelhető, hogy az oldalain, végein kell megnyomni, kiakasztani, aláfeszíteni.
Nekem nincs belőle, mert anélkül is van már sok tápadapterem, abból kettőt átalakítottam tőltőmódra. Végfeszültséget beállítottam 13,8 V-ra, áramkorlátot is igény szerint.
Lehetne úgyis, hogy 14,4 V után essen vissza 13,8 V-ra, de több időt már nem akartam ebbe fektetni. Így is csak pótcselekvés, nincs is szükségem már ennyi töltőre.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Czimby
addikt
YASO töltőt szedett már szét valaki?
Pattintős, ragasztós vagy miként van összeszerelve?
Szeretném hosszabbra cserélni a kábeleit.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
K Norbi
addikt
Hamarosan indul a szezon
-
ddsteel
aktív tag
válasz Sanyo77 #3765 üzenetére
Érdekes, ahogy irtad, rögtön megnéztem a lidlis akciós újságokat a neten, de se a mostaniban, se a korábbiakban nem láttam hirdetve (vagy aug 3 előtti az akció, azelőtti újság nem volt fenn). Pont arra volt dolgom, bementem a Béke téri boltba, volt 2 még, el is hoztam.
[ Szerkesztve ]
-
Sanyo77
tag
Újra van a Lildl-ben okostöltő 3,8 A-es 5.500.- ért, ha valakinek ilyen ingerenciája van.
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #3763 üzenetére
Én a memória fenntartására egy sima 6Ah riasztó akkut használok, 1-2 nap elvan vele a gép úgy, hogy nem mélymeríti az akkut.
A Ctek et és az Optimate t nyugodtan teszem rá teljesen feltöltött akkura, legalább 1x rendesen feltölti, majd őrzi. Supply ban én sem tartanám, az állandó 13+ t feleslegesnek tartom. -
K Norbi
addikt
válasz agyarka #3761 üzenetére
Tápellátás program felette egy könyv, jelentése az autó memória ne felejtse el a beállításokat akkucseréig.
Viszont én hajtottam Supply ba 55W izzókat is meg se kottyant neki. Szóval küld neki ampert ebbe az üzemmódba.
A szikravédelem kikapcsolva.
Nekem eszembe nem jutott volna ebbe az üzemmódba az akkun hagyni...
Szóval nem tudom.Ilyenkor minek tölteni egyáltalán akkut? nekem 2 hét után 12,65V van benne.
És nem értem minek Supplyba fenntartó töltést végezni... Ha fel van töltve, nem igényel töltést.
Minek kell buzerálni az akkut??[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #3761 üzenetére
Még csak nem is terhelés. Egy idő után az akku már nem vesz fel gyakorlatilag semennyi áramot arról a fix 13,6 V tartófeszültségről. De kezdetben sem sokat egyébként. Az akku önkisülése a táp szempontjából szinte semmi. Ahhoz képest, hogy 7 A a terhelhetősége.
7 A-on nyilván melegszik is jobban, úgy nem lenne jó sokáig járatni, értelemszerűen erre vonatkozhat a kezelési utasítás is. De az önkisülés semmi. Ha pedig nincs terhelve, nem melegszik, akkor bármeddig maradhat áram alatt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
agyarka
aktív tag
válasz DigitXT #3759 üzenetére
Nagy szerencse s szerencsétlenségben, hogy a legolcsóbb helyen is elismerték az 5 év garidat. Nekem az ELMÜ a 12 év gyári garanciális cuccra csak 10 et hajlandó adni, utána fordulhatok a német disztribútorhoz.
Annak idején az Optimate magyar importőre sem volt boldog amikor az olcsóbban vett töltőről érdeklődtem. Hallatszott a megkönnyebbülés, hogy nem a garancia miatt reklamálok, hanem "csak" az 5A hiánya miatt ( dobozon kisbetűvel 12V 55W) .K Norbi
Nem tiltja semmi a Supply mód hosszabb használatát, szervizben is előfordulhat, hogy szükséges lenne. Az viszont kétségtelen, hogy hosszabb távon nagyobb terhelés a töltőnek.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz agyarka #3758 üzenetére
Passzolom. Mindenesetre a petrollban mondta az eladó, hogy látott már ilyen
"megfőtt" 7-es töltőt. Viszont onnan visszavihettem Csepelre, ott meg kezdtek
pingvinezni, hogy hát 1 év gari jár, ők nem tudnak segíteni! Vigyem a petrollba.
Végül némi telefonálgatás után abban maradtunk, hogy az 5 év gyári gari igaz,
majd ők felviszik, onnan postázzák a svédekhez, bevizsgálják blabla: 1 hónap!Kivárom. Addig a 0.8-cal töltögetem a gépet: hihetetlen pici aranyos.
Szerk: petrollban mondták a 60 hónapot, de külön garijegy nincs, amin írnák is.Szerk: de ha tavaly tudom, hogy ilyen köröket kell futnom, ha baj van 1 év után,
nem keresem meg a legolcsóbb helyet, ahol épp akciós, megveszem többért...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Na, a hétvégén megnyekkent az MXS 7.0-ám... Supply módban volt
rajta a motoron, akksi fenntartó töltése érdekében, semmi extra terhelés.Fél napig nem is volt gond. Aztán a Battery Sense adatai szerint kezdett
merülni az akku, mintha elment volna a töltés. És valóban: egy LED sem
világított a töltőn, gondoltam, akkor biztos levághatott a kismegszakító, s
nincs a konnektorban delej. De volt, a töltő meg forró volt. Hagytam hűlni,
majd egy tuti jó konnektorban rápróbáltam. Hát, se kép, se hang. Szuper.Kérdés, hogy az 5 év garancia, amit a papírjaiban írnak érvényesíthető-e,
így alig másfél év használat után. 2016-04-07-én vettem potom 37900-ért.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
őstag
válasz hegeimi2 #3753 üzenetére
Nem ismerlek, így csak ezt a néhány sort figyelembe véve a 2-es 3-as a befutó.
A hármas a legerősebb, és a mostani kedvecem. Van hátránya is. [Itt] egy picivel több információ van róla. Jó is, rossz is.
Az tény, hogy mostani akcióban elég magas az ár/érték aránya. Az extreme digital vevői véleményeket is olvass.
A 2-esről a Forex is jó véleménnyel van.
Az 1-es szintén jó csak lassú neked. -
hegeimi2
csendes tag
Sziasztok
Ezüst / Kalcium akkuhoz 80Ah keresek töltőt
3 töltővel szemezek, csak nem tudok dönteni melyik jó hozzá, Melyiket ajánljátok? (CTEK-re nem fussa)
1. Akkukraft
2. Carsteln12V 8A T01.80.088
3. Global CH611Köszönöm segítő válaszotok!
-
Kernel
nagyúr
mert megöli az egyenirányítót
Laikus butaság gyakorlatilag. Gondolom, a generátorba épített diódákról van szó, de azokon visszafelé nem folyik áram. Véletlenül azért is nevezik egyenirányítónak, mert csak egy irányba vezet. Feszültséget pedig fordított irányban ennél többet is elbír.
A jármű elektronikájára lehet veszélyes egy elavult, szabályozatlan töltő, ami felügyelet nélkül túltölthet, esetleg túl nagy impulzusokat vihet a rendszerbe, ha olyan fajta.
De az itt szóban forgó elektronikus töltők lényege épp az, hogy nem tölt túl (ha nem hibás). Addig viszont a gyújtást is rá lehet adni, amíg az akku feszültsége nem több a kelleténél. De amúgy többet is elbír az elektronika, nincs annyira határértékre tervezve.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Czimby
addikt
Köszönöm a kimerítő választ!
HA már itt tartunk megkérdezném, hogy a sarukat te le szoktad venni ha autóban töltöd az akkut vagy rajta hagyod?
Régen azt mondták, hogy nem szabad rajta hagyni mert megöli az egyenirányítót, mostanság azt hallom, hogy rajta lehet hagyni, de nem szabd gyújtást ráadni.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
csiga8
senior tag
Nekem van olyan kínai gyorstöltőm (is) amit linkeltél.
Az és a 10A-es társa arra van, hogy gyorstöltsön, ha rajta hagytad a világítást, lemerült valamiért az akku és gyorsan használni akarod az autót. ( pl autószerelőknél) Csepptöltésre nem jó.
Van Aldis-Lidlis töltőm, szerintem ár/teljesítményben verhetetlenek. A csepptöltés azonban ott sem az igazi mindig, de ki lehet fogni jó szérát.
Ami minden tekintetben tetszik - bár volt garis gondom vele a kapcsoló gombjával - az az Akkukraft.
Abban már van némi töltési "erő", és karakterisztika ( nagyjából Aldis-Lidlis szint ), de ez 13,2-13,6 V ( ha jól emlékszem) között tartja csepptöltésen az akkut, és töltésnél is csak 14,4 V-ig megy.Amit viszont most használok ( 2 db kb vagy 2 hónapja), az egy kínai motorkerékpár csepptöltő.
Kutyusom egy töltőt már szétrágott ( nyitva felejtettem a gépház tetőt), így most olcsóbb töltőkkel "szoktatom" a kutyust.Ez a szoktatás olyan jól sikerült, hogy meg is tetszett eza töltő: [YASO mkp csepptöltő]
Ő 14,4 V-ig tölt, ( csak 1,3A, de elég az ) majd fixen 13,5V -13,6V-on tart. A dugvillát cseréltem ki rajta ( 200 Ft ). Az egyik egy 72 Ah, a másik egy 77 Ah akkun van. Kicsi, egyszerű, még csak gomb sincs rajta, áramszünet esetén újból indul és csak 14,4 V-ig tölt. Szerintem jó. Amelyiken nincs YASO felirat, az nem jó.
Egyébként szintén zenész, hetekig álló autókon lógnak a töltők.
[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
Töltő kell mert van olyan autóm amit csak ritkán használok és karban kell tartani az akkut.
Szóval nem az van hogy 2-3 nap alatt lemerül Inkább 2-3hét után már nem úgy indít.Persze ezért az árért nem várok sokat, ha tudja azt amit a LIDL ALDI nekem elég, de lehet marad ez mert ráérek tölteni 1napig is
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Brogyi
őstag
Valaki már vett ilyet itt is. Olcsó, kinai. Ez nem azt jelenti, hogy rossz. Csak ettől ne várj CTEK szolgáltatást.
Nekem is van kinai, de én tudom, hogy mit kapok. Nem lepődök meg. Ha ezekkel tisztába vagy, akkor vedd meg. Azért keress rá kinek van ilyen, és kérdezz tőle.
Gyanítom neked is új akksi kell nem töltő.[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
Hát az akkuban 12.2V volt amikor kezdtem a töltést, szóval nálam a kezdeti 3.8, 3.0A-s rész csak 2A ill 1A utána szépen a fesz felment 14.1-re majd az áram visszaesett 0.8A-re mint az ábra is mutatja de tuti van valami baja...
A kontaktok jók voltak megtisztítottam a sarukat.
Kérdés, hogy ez fajta kínai töltő jó-e vagy várjak a Lidl akcióra, mert ahogy olvasom 15V-ig felmegy a fesz ami nem biztos, hogy jó az akkunak vagy tévednék?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Sziasztok!
Az 5+ éves autoXS töltőm gyanúsan lassan tölt, ezért rámértem motorkerékpár állásban 0.8A ahogy lennie is kell viszont személyautóban 2A-ről indul és szépen lemegy 1-1.1A-re 13.5V mellett.
Javíthatók ezek érdemes szétszedni?
Ahogy nézem roncsolás nélkül nem bontható a ház, szóval ha nem javítható akkor inkább nem bántom, de ha kondicsere vagy hasonló amatőr által is végrehajtható javítással elő lehet hozni a 4A-t akkor nekiesnékHa szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
pimmi
senior tag
ezeket lehet használni akkulekötés nélkül?
-
Kernel
nagyúr
Saját ökölszabályom, hogy 12 V nyugalmi feszültség felett még be szokott indulni az autó, alatta nem, vagy csak nehezen. Ez már a merülés fokától függ, hogy ilyenkor elég neki rövid rátöltés (5-7 A, illetve legalább a kapacitás tizedével) vagy 10-20 perc mondjuk.
Tegnap nézegettem ezeket a Yaso töltőket, épp akartam is írni róla.
Úgy látom, legalább két változata van. Az alábbi rajzból is kiderül, hogy az YS-13815 csak egy konkrét végértékig tölthet, amit a 7,2 + 7,3 + az optodiódán eső feszültség, mínusz a D8 és D9 diódán eső feszültség határoz meg. A Q3 FET fordított polaritás esetén megszakítja az áramkört, innen mondjuk hiányzik egy ellenállás, ami a kapuelektródát a pozitív felé húzza / osztja. Q4 a LED-eket kapcsolja, áramtól függően:
Tehát ez szerepel itt:
Van viszont egy másik változat is, ami 14,4 V-ig tölt, majd visszaejt 13,8 V tartófeszültségre. Csak sejteni lehet a hiányos információk alapján, hogy talán ez az:
Úgy látom, ha az Aliexpressről rendel valaki, akkor nem tudhatja, hogy melyik változatot kapja, lényegtelen a feltett fotó, a vásárlók többfélét mutatnak a saját képeiken. Vagy az árától is függhet.
Van ilyen is, ki tudja, mi van benne, de az is lehet, hogy épp ez a kétlépcsős, csak más jelzéssel:
Vagy, amit a másik fórumozó linkelt, ha jól látom, ott garantálják a leírásban is, hogy a kétlépcsős fajta.
Bár nekem fix 13,8 V-ra töltés is megfelel, úgy is tökéletesen indít. Még mindig jobb, mintha 14,4 V-ra tölt és azon is tart sokáig.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
pimmi
senior tag
van egy aldis töltőm,
azt hogy hány voltra esik, és mikor töltsem arra van valami szabályszerűség, van egy voltmérőm a kocsiban, eléggé pontos és mutatja beindítás nélkül isez a yaso tudja azt amit egy aldis? feltölt merültet is vagy csak szint tartásra van ez?
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
őstag
Kettővel feljebb a baloldali Yaso-t ajánlom neked. Legolcsóbb, legkevesebbet fogyasztó (talán).
Ha többet szánsz rá Akkuraft, CTEK. Pénztárca függő innentől.Harkovz
A Recond szerintem mindegyikbe ua. Ez is 16V/1,8A max. Az áram erősen változik az akksitól függően. A feszültség az 16V. Ez még apró szüneteket is berak. Jó hallással ellenőrizni is tudod. Itt is 2 óra min. Aztán mikor, és hol kapccsol le azt csak SoC tudja.
Az én gagyi akksimba 29,2Wh tolt be. Az kb. 1,8Ah. Aztán hogy használ-e, vagy se azt végképp nem tudom.
Nekem tetszik, de ez már nem tárgyilagos vélemény. -
pimmi
senior tag
sziasztok, vettem egy új aksit, meguntam a szenvedést a régivel, már 2 naponta töltöttem rá,
kell e ezt tölteni, vagy ha igen mikor? hetente 2-3x használom az autót rövid utakra, hogy és mi tesz neki jót?
köszi a választ -
csiga8
senior tag
Írtam nemrégiben, hogy az Akkukraft töltő - feltehetően - kapcsolója megadta magát.
Írtam a forgalmazónak, még aznap válaszolt, hogy vigyem vissza a szervízbe megnézik, de még nem jutottam odáig, hogy 60 km-t autózzak azért, hogy elvigyem, aztán megint hatvanat, hogy elhozzam.
Szedted már szét az akkukraftot? Az Aldis-Lidlis töltőknél azt írják 100 Ft a kapcsoló, és ha jó bele, inkább megcsináltatom helyben, nem kocsikázok félnapokat az útlezárásos, tereléses, útfelüjításos kánikulában.
-
Harkovz
aktív tag
-
Brogyi
őstag
Global CH611
Egy pici magyarázkodással kezdeném, hogy lássátok mennyire nem fekete-fehér a világ. Nagy nehezen rászántam magam a megvételére, mert akciós volt, és mert „csiga8” mintájára megveszem, és ha nem kell megy a háztól. A valóságban nagy, és nehéz. A hazafelé vezető úton már arra gondoltam, hogy eladom. Nehéz, analóg. Tévedtem. A súlya, a mérete az egyértelmű. Akkor lássuk a részleteket.
A feszültségmérője pontos, és 100%-ban a specifikációt hozza. 13,6V-ra kapcsol vissza amikor végez. Nem vártam ki hosszú napokat, így nem tudom mit fog később csinálni, de ennél az osztálynál nem szempont. Két részből áll a szerkezet elektromos felépítése. Egy nagyon pici kapcsolóüzemű készenléti táp az intelligenciának, és egy nagyáramú rész az akksinak. A töltő primer részét relé kapcsolja amit szépen kikapcsol ha végzett. Erről jut eszembe, hogy akkor simán maradhat több napon át bekapcsolva. A ventilátora digitális. Melege van megy, ha lehűl akkor megáll. A „Recond”-ot, és az indítást nem próbáltam (majd ti). A fekete doboz anyaga vas, és elérkeztünk ahhoz a részhez miért is nehéz a szerkezet. Nem, nem a lemez miatt nehéz.
Van benne egy 500VA-es toroid trafó. Itt szögezném le hogy a toroid ára jóval túlmutat a vételáron.
Aki még nem találkozott ilyen trafóval az majd megtapasztalja amikor a főáramkör bekapcsol, és lenyomja a gyenge automatát. Ez nem hiba! Ez a toroid tulajdonsága.
Még itt sem ugrott be, hogy mi is lehet az aktív eleme a töltőnek, bár gyanúsan pici hűtőborda segíthetett volna. A hűtőbordán hőérzékelő. Az áram ellenőrzése egy picit összezavart, de majd meglátjuk miért. A töltő főáramköre 50Hz-es, és digitális. Bingóóóó! Ez egy félhidas tirisztoros töltő a klasszikus orosz kiépítésben egy szigeteletlen hűtőbordán. Ez itt most nem negatív megjegyzés esetleg akinek kinai lenne a leírás. Szóval itt már tudtam, hogy lesz egy meccsem az asszonnyal, mert megtartom.
A tirisztor 800V/55A. Így már értem az előlapi adatokat. A tirisztor miatt bizony 100x jobb lett volna egy retró mutatós műszer. A mai LCD-s műszerek nem a valóságot mutatják.
A töltő kivitele kinai. Tehát a nagyon igényesek tartózkodjanak tőle.
Sajnos én keveslem a trafó 12V-os szekunder feszültségét.
4db párhuzamos tekercs biztosítja a kis belső ellenállást.
Ezek után a „Recond” funkció nem érdekelt. Nekem elég az hogy tirisztor van benne.
A 20A-s részt ellenőriztem. Követi a görbét, de szerintem kizárt, hogy a 2A-s is kövesse. Azt nem ellenőriztem.
A lépcsők rendre 20/15/10/7A. Sajnos a gagyi próba akksim néhány másodpercig volt csak a 20A-s lépcsőn. Viszont a kijelző jelezte. A 10A-s lépcsőn volt sokáig az én akksimmal. Ott a CC üzemmód rendbe volt, pontos volt.
Nem teljes volt a teszt, de én mégis azt mondanám, hogy ajánlott kategória az akciós árral. Azt pedig nézzétek el nekem, hogy egy kicsit elfogult vagyok a retro tirisztoros technikával szemben.
Jöjjenek a képek. -
Kernel
nagyúr
válasz mimic1979 #3723 üzenetére
És? Ezt csak te érted, hogy mit akartál mondani, nekem fogalmam sincs, hogy mi a probléma.
A gerjesztett forgórészű, háromfázisú szinkrongenerátor feszültségének stabilizálásáról beszéltem. Van erre valami jobb ötleted?
Pontosíts egy kicsit, hogy tudjak mire válaszolni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
Matthew
őstag
válasz Mr Bond 007 #3714 üzenetére
MXS5-öm van, majd megnézem a dobozát.
-
Kernel
nagyúr
válasz lajos75 #3716 üzenetére
Térjünk még vissza erre:
...de szerintetek az autó generátora az hogyan tölti?
Úgy, hogy a generátornak van egy gerjesztésszabályzó elektronikája, ami a forgórész tekercsére kapcsolt áram nagyságával úgy stabilizálja a leadott feszültséget, hogy az előírt értéket tartani igyekezzen. Sőt, arra is láthattunk példát, amikor ma már egy autóban szoftveresen, sajátos algoritmus alapján változtatják ezt a feszültséget.
Ez már évtizedekkel ezelőtt is hasonlóan működött. Még annál is korábban az elektronika helyett egy elektromágneses, rezgőnyelves, reléhez hasonló eszköz szabályozta a gerjesztést. Legelső autóm egy Trabant volt, abban volt egy ilyen szerkezet. Sehogy nem lehetett normálisan beállítani (egy rúgófeszítő fül hajtogatásával) mert vagy túltöltött, vagy túlmerített.
Végül vettem bele egy félvezetős Lada feszültségszabályzót, onnan kezdve beállt a stabil feszültség, probléma letudva.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz lajos75 #3716 üzenetére
Nekem sem kéne, de nekem van több más lehetőségem.
Viszont manapság már elvárás, hogy egy töltő feszültséghatárolt legyen, kivéve a párszáz mA-t tudó csepptöltőt, mivel ez úgysem képes túltölteni egy autóakkut.
Tehát olyan típust kellene felmutatni, ami ezt teljesíti.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Sanyo77
tag
válasz lajos75 #3716 üzenetére
Én szeretek nyugodtan aludni, miután rátettem az autóm akksijára a töltőt. Nem szeretnhém, ha kiforralná, túltöltené, stb.
Elég sűrűn ráteszem (2 havonta) így az akksi generátorát sem terheli menet közben, mindíg töltött állapotban van. De a legfontosabb a biztonság. Ráteszem otthagyom, majd megyek egyszercsak.Ezt a tescos töltőmmel nem merném megtenni.
-
lajos75
senior tag
Sziasztok!
Nem szeretnék senkit megbántani és az eladó üzletét sem rontani, csupán csak érdekelne hogy mért is kell ilyen drága töltő
Értem én hogy jó minőségű és szuper jó töltő, de mert szökőévben egyszer kell használni (normál esetben) akkor nem mindegy hogy mivel töltöd fel
Ha meg már szar az akku akkor úgyis venni kell új akkut nem
Azt is értem hogy ez egy mikroprocesszor vezérlésű töltő, de szerintetek az autó generátora az hogyan tölti? Mert szerintem abban nincsen mikroprocesszoros vezérlés és mégis jól tölti éveken keresztül az akkut.[ Szerkesztve ]
-
Matthew
őstag
válasz Mr Bond 007 #3712 üzenetére
Hmm, gyorscsati jó ötlet, bár túl sűrűn nem szeretném tölteni, lehet nem fogok beruházni rá.
@Kernel: köszi neked is, valószínűleg maradok a motortér felőli töltésnél. -
Mr Bond 007
őstag
válasz Matthew #3710 üzenetére
Nekem szerencsére könnyen hozzáférhető, így rá tudom csíptetni. Viszont akkor nyugodtan töltsd elől ha ennyire macerás, vagy tehetsz rá gyorscsatlakozót. Én azt a motorom aksijára lőttem el mert eléggé be van borítva, és relative gyakran kell töltenem a kocsikhoz képest.
-
Matthew
őstag
válasz Mr Bond 007 #3709 üzenetére
Nekem egyszerűbb lenne a motortér felől tölteni, hátul csak így tudnám: pótkerék kiszed -> akksi tartó kicsavaroz -> akksi takaró panel leszed.
-
Matthew
őstag
Sziasztok!
Ha egy autónál az akksi a csomagtartóban lakik, a CTEK töltővel szabad tölteni a motortér felől? Van ott pozitív és negatív bikázópont is, nem lenne gond a csatlakoztatással. Csak sima töltés lenne, nem Recond, ott gondolom célszerű lekötni az akksit. -
mimic1979
aktív tag
Közösségi megosztást megköszönöm (Facebook stb.)
-
csiga8
senior tag
Érdeklődnék, hogy Akkukraft töltővel volt-e már valakinek gondja?
Az enyémnek tán kapcsolóhibája van, nem reagál a nyomogatásra. A forgalmazónak már írtam.
-
mimic1979
aktív tag
válasz tibcsiworld #3702 üzenetére
Bocsánat... Kicsit össze jött a hétvége, így eltoltam a jövő hét vasárnapra. Egy teljesen külön link alatt fog szerepelni a töltő. Nem lett volna normálisan beállítva minden és így nem engedtem szabadjára.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Óra topik
- Politika
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- BestBuy ruhás topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad T470, 14" FHD IPS, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, W10, 27% áfás számla, 1
- Lenovo Thinkpad T470, 14"HD, i5-6200U CPU, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, W10, 27% áfás számla, 1 év gara
- Lenovo Thinkpad T460, 14"HD/FHD, i5-6200U CPU, 8GB RAM, 256GB SSD, W10, 27% áfás számla, 1 év garanc
- Akció! Dell E5440 laptop (14/i5-G4/4GB/256SSD) - 1 év garancia, 27 % számla
- Dell Precision M4500