Új hozzászólás Aktív témák
-
crissprivat
senior tag
Szia.
Nem kell levenni. Nyugodtan töltheted akkor is vele,ha nincs lekötve. Az ilyen mikroprocesszor által vezérelt elektronikus töltöknek ez az egyik jó tulajdonsága. Amúgy nem kell tartani a túltöltéstöl sem,mivel automatikusan átvált csepptöltésre. Akár hetekig rajta maradhat.
De ajánlom,hogy a használatit lapozd át és tájékozódj,mielött használni fogod. Legalább az ikonokkal légy tisztában,hogy mit is jelentenek.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
-
Brogyi
senior tag
A 2 év az kamaszkor. Az 5km nem sok, de mutatja, hogy gyanús a generátor+szabályozó kombó is. Az Aldi/Lidl töltő nem képes regenerálni. Viszont ha minden este ráteszed igen jót tesz neki. Voltmérővel ellenőrizni kellene a töltést. Nem szabad visszaesnie a feszültségnek ha lassan nyomod a gázt. Még fényszoróval se! A 14-14,4V sávban kell lennie a max. feszültségnek terheléstől függetlenül. Ha Ford akkor állítólag több. Ezt nem tudom megerősíteni, de biztos igaz. A mindennapos használat jó, a rövid úton való használat persze nem egészséges. Biztos beruházás neked egy mostani procis töltő. Az én favoritom a "kis zöld" . Egész egyszerűen neked minden este rá kell tenned hidegben, és annak a töltőnek egész jó a hatásfoka.
Ha nem zárlatos az akksid akkor az még jó, de biztos legyél abban hogy az autó töltés rendszere jól múködik.
Kis pénzzel annak az akksinak még sok éve kell hogy legyen. Ja , a dugók. Vigyázz a régi töltővel, mert lehet, hogy nincs benne szabályozás. A zárt rendszerű akksidat túltöltheti. Ha az a dugó le van ragasztva akkor ne piszkáld. Röviden ennyi jutott eszembe. A többiek majd még kiegészítenek, mert látom értelmes emberek is járnak ide. -
crissprivat
senior tag
Szia. Ha jól látom a linkelt oldalon egy sima akkutöltő van. Ezzel én nem töltenék gondozásmentes akkut. Ezekben nincs semmi érzékelő. Ha túltöltöd vele az akkut,akár szét is repedhet a túlnyomás miatt. Mindenképp tartsd be a töltési időt,ne hagyd rajta tovább.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Brogyi
senior tag
Nem kell túlbonyolítani. Egyszerűen a "hópihe" magasabb feszültséggel tólt. Ennyi nem több. Néhány gyártó az AGM-hez kapcsolja. Erre azt mondom mit mond az akksi gyártója. Megengedi-e az extra feszültséggel való toltést. Ha hideg van a plusz feszültség kell, és itt a pont.
-
Kernel
nagyúr
Pontos egyébként, csak tizedest mutat, de azt egész jól. Nekem is van ilyen:
http://www.ebay.com/itm/391360285520
De én már előtte is méregettem műszerrel, így kitapasztaltam, hogy 12 V alatt kezdődnek az indítási nehézségek. Tehát mindig efelett kell tartani, ha jót akarok. De nem zárom ki, hogy más autónál mást tapasztalhat valaki.
A kis kijelzőt egyébként arra használom, hogy kivezettem belőle két szál vezetéket, azon keresztül kötöm be az éjszakai öltést, ami egy dugasztáp, valamint beiktattam egy ilyen töltésszabályzót is:
http://mysku.ru/blog/aliexpress/32986.html
Nem mintha a topikban korábban említett kis trafó nem vált volna be az elmúlt évek során, tehát azt továbbra is fenntartom, csak most akadt egy ilyen CC/CV szabályzó, ami másra már nem kellett, ezért felhasználtam erre, valamivel erősebb betáppal kombinálva.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
kastner
csendes tag
Észrevétel: Akku töltés után indít, előtte csak nyekkent. Tehát a töltő töltött. A 12,8 V néhány nap alatt szép lassan feljebb kúszik, ha az ember egyfolytában napokra rajta hagyja, azaz a töltő továbbra is tölteni fog. Ha türelmesen várunk (néhány nap), az a feszültség érték felmegy 14 volt környékére. Van ilyen töltőm (csak most éppen autóm nincs), ugyanezt csinálta az én töltőm is. Szerintem a töltő rendben van. Nekem bevált. Türelem!
[ Szerkesztve ]
-
Mr Bond 007
őstag
Ha belefér a keretbe, és fontos hogy a kocsi készen álljon ha menni kell vele (gondolom igen), akkor mindenképpen vennék egy jobb fajta töltőt és egy új aksit. (ha ugyanígy fogod ezután is használni ahogy felvázoltad) Párom is hasonlóan jár, és az új aksiját kb 2 hetente felteszem a ctek-re.
Az aldis töltők egyáltalán nem rosszak, de nem tudom mennyire felel meg ennyire gyakori használatra.[ Szerkesztve ]
-
SZIGMA
aktív tag
Szia!
Ha magasabb fordulaton is csak 12,2-12,4V-ot mérsz, akkor ott nincs minden rendben.
Ha rövideket mész,akkor nem is igazán tölt, nálam is ez a baj.Engem most szívatott a kocsim, első tele nálam, cserélgettem az akksikat meg töltögettem, aztán kicseréltem az akkucsatlakozókat, megtakarítottam a kábeleket meg rájöttem,hogy törött volt az autó és a testpontot is lefestették, úgyhogy a kasznira ellenállással csatlakozott. Ezeket megoldottam, egyelőre jó, de ott a másik akku a csomagtartóban, mert egész képtelen helyeken tudott leállni.Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
Kernel
nagyúr
Lehet, hogy a motor leállítása után mérted a feszültséget, de nem azt kellene.
45 Ah kapacitás autóba aránylag nem sok, annál érthető, hogy kb. hetente töltögetni kell. 1-2 km alatt nem tud töltődni annyit, amit mondjuk 2 indítás és 1 hét állás kivesz belőle.
Ilyenkor lehet venni valamivel nagyobb kapacitású akkut is, mint a gyári, csak férjen be a helyére.
Mivel úgyis van multimétered, egyszerűbb lenne ellenőrizni a meglévő Aldi-töltőt (a töltési végfeszültséget kell nézni, de töltés alatt, nem utána, nem is a csepptöltő szakasznál) és használni, ha nincs vele gond. Az akkut is még tesztelni kellene szerintem és csak akkor cserélni, ha tényleg hibás.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
Nem a hópihés módban töltőd? Ott valamivel tovább tolja.
Ne kell megijedni, egyrészt vagy 0.2 V-al többet mutat az autoxs töltő, másrészt nagyon pici árammal tölthet, mert én kicsavartam az akkun a kupakot és figyeltem.10-20 mp-ént egy pici bubi cellánként, ez lófütty.
Black Vartát semmiképp ne vegyél, meg Bosch S3-at sem. A bevásárlóközpontos akkukat sem ajánlom, legtöbbször túltároltak, 1-2 évesek.
Ha ragaszkodsz a Vartához, minimum a kék, vagy Bosch S4 ( ugyanaz). Ami csak befér az autóba a legnagyobbat érdemes venni.
Olyan helyen vegyél akkut, ahol ezzel foglalkoznak, és viszonylag nagy a forgalom.
Ha megvetted az újat, először tedd fel töltőre, és ne ijedj meg, ha egy pl Aldis-Lidlis töltő elszöszöl vele még vagy 6-7 órát.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Akkor szerintem kuka a töltő. Legalábbis itt olvastam hasonló tapasztalatokról.
Az akkud "tesztelésén" nagyjából már túl vagy, valószínűleg szulfátos lehet.[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Mivel a Bosch=Varta, szerintem működik:
A 4 karakteres FIFO kód, majd a táblázat a lényeg.
Exidenál egyszerűbb, a peremébe van sütve, gravírozva.
Az első gravírozott szám az évet jelöli, a második betű pedig a hónapokat ABC sorrendben (A-január, B-február, C- március, stb... pl: 2016 áprilisi gyártás 6D28B3 B3270D
-
Kernel
nagyúr
Noha én nem vizsgáltam, de részinformációkat összerakva úgy működhet, hogy rátölt emelt feszültséggel, utána lekapcsol, ellenőrzi a feszültséget. Ha nem éri el a 14,4 V-ot, ismét rátölt, és így tovább.
Ami itt a lényeg, hogy a töltés nélküli feszültséget figyeli. Nem a kapocsfeszültséget korlátozza be mondjuk 14,4 V-on, majd azon tart egy ideig, mint más töltők.
Minden áramforrás behelyettesíthető egy ideális feszültségforrással és egy soros ellenállással:
Ebből következik, hogy hiába áll elő 14,4 V a külső kapcsokon, a töltőáram hatására a soros ellenálláson is esik valamennyi feszültség, tehát a voltaképpeni akku még nem érte el a kívánt szintet. Ha lekapcsolom a töltést, akkor meg tudom mérni ezt a "belső" feszültséget, mivel a mérőáram jelentéktelen, nem ejt feszültséget az ellenálláson.
Tehát ez egy ilyen koncepció szerintem, hogy addig "túráztatja", míg az akku lemezei elérik a szükséges potenciálkülönbséget. Így elvileg kevesebb idő alatt elérhető a teljes töltöttség, mint a 14,4 V kapocsfeszültségen korlátozott töltéssel.
Hogy ez jó az akkunak, vagy nem, mennyire pezsegteti, azt nem tudom (állítólag van valami pezsgés is). Felmerül az is, ha jó, akkor miért nem alkalmazzák más töltőknél is?
Az autó elektronikájának mindenesetre ennyi még nem számít, simán bírnia kell.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Pont fordítva, úgy néz ki. Nála akkor működik normálisan, ha van rajta minimális terhelés. Ami egyébként nehezen magyarázható meg. Amit múltkor kifejtettem, abban legalább van valami logika, ebben nincs.
Normális működés alatt azt értem, hogy egy idő után váltson csepptöltésre, tehát csökkenjen a feszültség 13,8 V körüli tartófeszültségre.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
Kettővel feljebb a baloldali Yaso-t ajánlom neked. Legolcsóbb, legkevesebbet fogyasztó (talán).
Ha többet szánsz rá Akkuraft, CTEK. Pénztárca függő innentől.Harkovz
A Recond szerintem mindegyikbe ua. Ez is 16V/1,8A max. Az áram erősen változik az akksitól függően. A feszültség az 16V. Ez még apró szüneteket is berak. Jó hallással ellenőrizni is tudod. Itt is 2 óra min. Aztán mikor, és hol kapccsol le azt csak SoC tudja.
Az én gagyi akksimba 29,2Wh tolt be. Az kb. 1,8Ah. Aztán hogy használ-e, vagy se azt végképp nem tudom.
Nekem tetszik, de ez már nem tárgyilagos vélemény. -
gabor9991
őstag
Ez egy electric power akku, ezt szerintem nem ugyanaz a cég gyártja mint amelyik az általad felsolt akkumulátorokat.
Ezen a " HL17 " jelölésen kívül semmi más nincs ez látszik az előző hsz.-ban.
Összesen ez a 4 karakter van rajta, a jótállási jegy gyári szám mezője is üres[ Szerkesztve ]