Új hozzászólás Aktív témák
-
Soma01
veterán
Én 2 Aldis töltőt is visszavittem, mire a 3. jó lett. LCD-s van nekem...
A Lidl-s töltő tényleg jobb amúgy. Nekem az Aldi-s 2 éve van meg és elég jóm működik. Mit nézzek meg rajta, miben gyengébb? Vegyek inkább egy Lidl-set? -
Soma01
veterán
Ha személyautóhoz szeretnék Aldis töltőtől jobbat venni, melyiket érdemes 10.000 Ft környékén? Carstel T01.80.048 (4 A-es), ez kb. 9000 Ft ingyen postával, vagy a zöld AKKUKRAFT (3,8 A-es) ez kb. 13000 Ft + posta?
[ Szerkesztve ]
-
Soma01
veterán
Az a AKKUKRAFT töltőre hány év garancia van? A honlapon nem találtam erre vonatkozó leírást.
-
Soma01
veterán
válasz Mr Bond 007 #3066 üzenetére
Biztos motiválták is.
-
Soma01
veterán
Akkor, hogy bonyolultabb legyen, mondok egy olyat, hogy Akkukraft töltő. Arra sem hallottam panaszt eddig. Nem tudom impulzussal tölt-e, de mintha a 4-es pontban, fázisban ezt csinálná, ezt írják:"Pulzáló töltési fázis", de recond sincs benne elvileg, ennek ellenére az 5-ös fázisra ez van írva: "Kondicionáló fázis". Hogy van ez agyarka?
Igaz, nem 5 amperes, csak 3,8 de szerintem az is elég személyautóhoz.
Ja, és ennek az ára 14.000 Ft postával együtt.[ Szerkesztve ]
-
Soma01
veterán
-
Soma01
veterán
Vettem egy ilyen Pennyset én is.
Majd megnézem jobban később...
Amúgy mennyi garancia van rá? -
Soma01
veterán
Az edigitálnál újra kapható (19.999 ft, nem akciós). Ha tudtak szerezni, biztosan van még a beszállítónál. Én most rendeltem egy másik helyről 16.490-ért. 13.999 volt a legutóbbi akciós ár, de arról lecsúsztam. De szerintem méh ezt a 16.500-at is megéri (ingyen postával)
-
Soma01
veterán
válasz plömplöm #4063 üzenetére
Ezek szerint a belseje/elektronikája ugyan az mint a régi, ha képes ugyan ezt a "hibát" produkálni. Nekem is volt aldis töltő ami hibás volt, az folyamatosan világított (vagy soha nem világított, nem tudom már) és a gomb megnyomására sem reagált semmit. Simán cserélték. De amit a harmadik csere után kaptam, még az is túl nagy feszültséggel töltött a ciklus végén. Sokkal kevesebbet mutatott a kijelző, mint amivel valójában töltött, kb. -0,8V.
Nekem a Penny-s viszont bejött. Azóta azt használom.
[ Szerkesztve ]
-
Soma01
veterán
válasz plömplöm #4068 üzenetére
Itt is ez van: https://youtu.be/fAYFqoNrD6Q?t=93
-
Soma01
veterán
Amúgy ez a Ultimate Speed ULG 3.8 A1 jobb valamival mint a B1, vagy esetleg az Aldis?
Érdemes a Penny újságot is figyelni, ott is "szokott" lenni hasonló töltő. Bár januárban még az Cartrend 4 amperes, LCD-s töltő volt akciós, augusztus végén meg már csak egy 1 amperes, LCD nélküli verziót árultak. Kíváncsi vagyok legközelebb melyik lesz.[ Szerkesztve ]
-
Soma01
veterán
Ezért én az ismerősöknek nem ajánlom az Aldis, Lidlis, Pennys töltőket. De még a CTEK MXS5-öt sem ajánlom senkinek, amíg olcsóbban kaphatók kifogástalanul működő impulzus töltők.
Pl. melyiket szoktad ajánlani?
Nekem is kell vennem nemsokára egy 45Ah körüli aksit 207*175*190 mm-eset. Milyen márkákat nézegessek, 14-16.000 Ft környékén? A Banner-t ajánlották itt a helyi akkus boltban.
-
Soma01
veterán
Az ilyen típusú akkumulátorok megadott méreteinél, a magasságba belatartozik a csatlakozó is, vagy csak a ház méretét kell érteni?
Ez konkrétan 225m magas a leírás szerint. Az aljától meddig mérik? A ház vagy a csatlakozó tetejéig?[ Szerkesztve ]
-
Soma01
veterán
A CH611-el lehet Recond módot használni úgy is ha az autóból nincs kiszerelve az akku? Mennyire megy fel ebben a módban a feszültség?
-
Soma01
veterán
Az mennyire megoldás az autó áramkörének védelme szempontjából (meg úgy egyáltalán) ha a következőt teszem:
- egy másik, feltöltött akku negatív pólusát összekötöm az autó egyik testpontjával, (bika kábellel)
- a pozitív pólust pedig összekötöm a bent lévő akku és saru pozitív pontjával,
- ekkor leveszem az autóban lévő akku negatív pólusát, innentől a második akkuról kap tápot az autó.
- Ekkor a töltőt felrakom az autóban lévő akkura és elkezdem a töltést/recond-ot.Azt nem tudom, hogy "baj-e", hogy ez esetbe az autóban lévő akku, pozitív pólusán 3 rácsatlakozás is van? Ugye egy az autó, egy a bika kábel aminek a végén a külső akku lóg és egy a töltő.
Mindez amiatt, hogy az autó komputere nem felejtsen el semmi beállítást. Vagy ezt általában, hogy oldják meg?
-
Soma01
veterán
Igen.
Először feltöltöttem vele, aztán amikor már egy ideje készen volt (kb. félóra) akkor megállítottam és nyomtam rá a recond-ot. Csak egy szellőzőt találtam az akkun, nem tudtam a cellák csavarjait kinyitni, vagy valami dugót kivenni. Hallottam, hogy rotyog benne a víz/sav, de nem volt olyan hangos a dolog. Nem tudom hol jött ki a gáz, de biztos ott felül azon a kis szelepen, aminek úgy oldalra van a kivezetése.
A töltéskor viszont filóztam, hogy hány amperre állítsam a töltőt. 2, 10 és 20 amperből lehet választani. Végül 10-re állítottam, ehhez volt írva, hogy "kis és közepes autók". De néztem a töltőáram kijelzést, nem ment még az elején sem 5 A fölé. Az akku nem volt lemerülve. 2 A-re kellett volna állítani? -
Soma01
veterán
Én is erre tippeltem (de csak tippeltem, nem tudtam eddig), hogy lemerült akkunál fontos, hogy ne nagy lórúgással indítsuk a töltést és legyen áram korlátozás az akku (tényleges, nem ráírt) kapacitás 10%-ra. Félig feltöltött akkunál úgysem vesz már fel szerintem az aksi nagy áramot, hiába van rá lehetősége, hiába tud(na) a töltő többet adni. De így már tudom, hogy mikor kell (10.5 V) a kapacitás 10%-ával vagy akár "sokkal" nagyobb áram beállítással tölteni. Jó lett volna, ha ezen a töltőn kisebb lépcsőben választható/állítható a töltőáram.
Most azt olvastam, hogy a cella határfeszültségének (max. cellafeszültség) eléréséig szükséges ez a 10%-os áramkorlátozás. De akkor ha multiméterrel megmérek egy 12 voltos, savas akkut, akkor mennyi az a feszültség ahol már KELL alkalmazni az 10%-os áramkorlátozást? 10,5 volt a választóvonal? Vagy mennyi?
-
Soma01
veterán
Köszönöm!
Azt tudod, hogy a gyakorlatban hogy szokták megoldani, hogy az autó számítógépe ne maradjon táp nélkül az akku csere ideje alatt? Én találtam egy ilyet:Car Computer Memory Saver OBD2. Ha a sarukra tennék rá egy-egy plusz csipeszt, akkor alig tudnám levenni a sarut mert nem férek hozzá a csavarokhoz vagy félnék, hogy leesik a csipesz miközben szedem le a sarut. Hogy szokták ezt?
-
Soma01
veterán
Hát igen, ennyit beleírhattak volna a CH611 könyvébe is, ami nem lett volna egy nagyon költséges művelet. De szerencsére nem lett semmi gond az autóval és az akku is jobbnak érződik.
Egy ideig az autóba szerelve ment a recond, aztán kiszerelve. Ha baj lenne, gondolom már nem menne az autó. De megy. Vagy majd később jön elő az estlegesen okozott kár miatti hiba?
Ez után biztosan nem fogom autóba szerelve alkalmazni a recond módot!!
Egy olyan OBD-s táp feladót meg szerintem veszek. 1.500-at megér. A szivargyújtós táp megoldás a kulcs elfordítás miatt nem játszik (meg eléggé bizonytalan ott az érintkezés), plus nem tudom minek adok még áramot ezzel és az mennyit fogyaszt ill. mennyi áramot vesz fel. Nem akarom kiverni az OBD biztit. (meg ki tudja, mi romlik még el) Akkor inkább leveszem simán a sarukat és had felejtse el amit el akar, de a szivargyújtós megoldás nálam nem játszik.
Lehet az enyémen is csinálok egy ilyen recond-ot. 5 éves Excide Premium aksi. Érdemes? Vagy várjak vele addig amíg produkál valami negatív jelenséget? Esetleg x évente ajánlott 1-1 recond? -
Soma01
veterán
Ez a recond funkció mennyire ajánlott rendszeresen? Pl. fél vagy évente? Árt ez az akkunak valamit, vagy csak jót tesz neki? Vagy csak akkor kell alkalmazni ha már érezhetően romlik az akku állapota? Megelőzésre nem jó?
-
Soma01
veterán
válasz Mr Bond 007 #4168 üzenetére
Köszi!
Akkor maximum egy évente, de inkább két évente csinálom majd jól működő akkunál. Pl. minden műszaki vizsga előtt... (most év végén épp következik)
-
Soma01
veterán
A tapasztaltabbaktól szeretnék kérni véleményt, hogy melyik indítóakkut érdemes venni? Képbe került elég sok nálam mostanában. A jelenlegi akku elvileg jó, de a barátnőm csak aggódik, hogy egyszer a közeljövőben majd nem indul el az autó, amikor kellene. Szóval úgy néz ki választani és venni kell egy aksit. Adatok: 45 Ah körüli, 207*175*190 mm méret (vagy max. 210*175*175), kb. 400 A indítóáram, jobb pozitív.
Elég sok gyártó került a képbe, a választásban kérném a segítségeteket. Mindről olvastam jó véleményeket.
(árak kb., 400A alattiakat nem néztem)Electric Power 50Ah 420A - 13.000 Ft
Banner Starting Bull 45Ah 400A - 14.700 Ft
Banner Power Bull 50Ah 450A - 18.000 Ft
Banner Power Bull 44Ah 420A - 16.600 Ft
Rocket 43Ah 420A - 16.200 Ft
Varta Blue dynamic 44Ah 440A - 18.000 Ft
Varta Blue Dynamic 52Ah 470A - 21.000 Ft (Toyota márkakereskedés is ilyet ad 3 év garival 26-ért beszerelve)
Varta Black Dynamic 45Ah 400A - 15.500 Ft
Varta Silver Dynamic 52Ah 520A - 24.000 Ft
Varta Silver Dynamic 54Ah 530A - 25.000 Ft
Exide Premium 47Ah 450A - 17.000 Ft Deta: 17.600 Ft
Exide Premium 53Ah 540A - 20.000 Ft Deta: 20.000 Ft
Exide Excell 44Ah 420A - 14.600 Ft Deta: 14.800 Ft
Exide Excell 50Ah 450A - 16.000 Ft Deta: 16.000 Ft
TAB Magic 54 Ah 510A - 16.000 Ft
TAB Polar 50 Ah 450A - 15.000 Ft
Topla TOP 55Ah 550A - 20.100 Ft
Topla TOP 54Ah 510A - 19.300 Ft
Topla Energy 45Ah 420A - 16.600 Ft -
Soma01
veterán
válasz Inhouse #4194 üzenetére
Akkor úgy tűnik rizikósabb a ZAP-ot venni. Persze mindben lehet hiba, csak itt nagyobb az esély... De nem is volt szándékomban ilyet venni.
A többi márkánál nem szokott gond lenni a garanciáztatáskor? (egyértelmű helyzetekben nem akarnak kibújni a kötelezettségek alól?)
-
Soma01
veterán
Háát, nem tudom, hogy szokott ez lenni, de az manapság szabály, hogy egy autóakku 4-5 éven belül tönkremegy? 2013-ban vettem egy Exide prémiumot, mert arra gondoltam, hogy a nagyobb indító áram miatt később megy majd tönkre, mivel több a tartalék. De ez is csak 4,5 évig bírta. Ma ment tönkre a (Corolla 1.8 TS-ben, a) sajátomba is az akku (ugye eddig a barátnőm autójába kerestem aksit) így most már az enyémbe is keresek akksit. Exide-ot nem vennék újra, ennyit egy Jász is kibír szerintem. Most Varta Blue Dynamic-ot rendelek magamnak és a barátnőmnek is. A Rocketen gondolkodtam még mert jókat olvastam róla és az Electric Power-on is, az ára miatt. A Vartát (Blue) kicsit jobbnak tartom, mint a Banner Power Bull-t vagy a és még olcsóbb is a Varta Blue. (ahol én néztem) A TAB Magic ( = Topla Top) olcsóbb lett volna kicsivel a Vartától és erősebb is (Excide premium szint), de nem bízok benne. Nem ismerem, lehet jó.
Vagy mind kb. 4 évet bír ki mostanában, bármelyiket veszem? Esetleg az a baj, hogy a mérethez képest nagy indítóárammal rendelkező akkuk úgymond túlzottan ki vannak "hegyezve" és nem bírják sokáig? A középkategóriát érdemes választani inkább, vagy az alap aksik jobban bírják időben?
A felső kategóriás Exide Premium szerintem nem érte meg 4 évre. Ilyet nem veszek megint. Excell-t talán. -
Soma01
veterán
válasz Mr Bond 007 #4202 üzenetére
Nekem az Exide egyik napról a másikra ment tönkre, semmi jele nem volt még gyengülésnek az előző napon. A recond. módot kipróbáltam rajta, de hibára futott a CH611. Elkezdte, de pár óra múlva a piros, hiba jelző led világított rajta csak.
Kaptam az alkalmon és kipróbáltam az indítás rásegítést is. Nem olyan simán, de elindított az autót. A benne lévő rossz akkuval, meg sem moccant az indítómotor. Szóval az összes teher a CH611-re hárult és a vékonyka kis kábelekre :-) csodálkoztam is, hogy bírja, de összejött.
Kipróbáltam az indítás tesztet is már az "új", kölcsön akkuval. Szépen működött, kijelezte az indításkori minimum feszültség szintet. -
Soma01
veterán
válasz Inhouse #4201 üzenetére
Tudom.
Ma megvettem a "VARTA D24 Blue Dynamic 60Ah EN 540A" aksit. Nagyon jól indít, de hát ugye, új seprű... Ellenben a beszerelés nem volt valami sima ügy. A Varta tervei szerint úgy kellene rögzíteni, hogy a leszorító vas egyik füle az akku fogóját szorítja le. Csak hát hozzá sem ért a vas, az akku másik oldalánál passzolt szépen, de ott is alacsonyabb volt az akku vagy 7 milliméterrel. Be kellett tenni egy kis gumi darabot az akku teteje és a leszorító vas közé. (jó méretű aksit vettem, 190 magas kell bele) De a fogantyúnál a közelében sem volt a vas. A végén megoldottam, de le kellett venni a fogót és fordítva felrakni, úgy már stimmelt. Ehhez viszont kellett kicsit barkácsolni a fülön, hogy fordítva is felmenjen. Persze ez után is kellett még egy kis gumi ide is, mint a másik oldalra. Az előzőleg benne lévő Exide-dal nem volt ilyen gond, az inkább alig akart beférni és a kölcsön kapott Rombat is pontosan passzolt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Politika
- Gaming notebook topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Logitech Z906
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen SSD-t vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Fotók, videók mobillal
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- További aktív témák...