Új hozzászólás Aktív témák
-
zsozso710711
újonc
válasz crissprivat #1123 üzenetére
szia A nyí pénzért ennyi tudás- SZERINTEM DRÁGA....
-
zsozso710711
újonc
válasz crissprivat #1127 üzenetére
Szia , Szerintem normálisan viselkedik a töltőd. A kilenc éves aksid sem rossz--- sőt. Korához képest nagyon is jó állapotú.
-
Imike_80
aktív tag
válasz crissprivat #1131 üzenetére
Hali!
A lényeget értettem, rátehetem! Köszi!
-
Imike_80
aktív tag
válasz crissprivat #1134 üzenetére
Sziasztok!
Köszi az infót!
Eddig annyira volt mindössze időm, hogy sima konnektorba bedugtam, felvillant a működést visszaigazoló LED és örültem, hogy egyáltalán működik. De akkor azt hiszem nem nyomkodtam végig a Mode gombot. Akartam is kérdezni, hogy melyik módra állítsam, ha ilyen hétvégi rátöltést akarok választani? Suzuki régi Swift, Daewoo akksi, asszem 40 Ah és 300-350 A indítóáram körüli a teljesítménye. Ha jól olvasom a használói útmutatót, akkor 3-as, vagy 4-es?
(Ha véletlenül nem jó a Mode gomb, akkor nem fogom tudni tölteni az akksit és kuka a töltő? Vihetem vissza?)
Köszönöm! Üdv[ Szerkesztve ]
-
Imike_80
aktív tag
válasz crissprivat #1136 üzenetére
Köszi! Akkor ez elvileg a 3. üzemmód. Attól tartok nincsen már készleten, szóval max pénzt kapok vissza. :S
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1142 üzenetére
Már kicserélték ezzel semmi bajom mekkora szégyen már a ctek részéről.. Régebbibe biztos nem voltak ilyen selejtesek.. De tény spóroltak, meg nem a swédek hanem a Kínaiak szerelik össze az új típust. A képen a Test&Charge van de látszik a lényeg. Engem a súlya ami elkeserített, nagyon könnyű szétszedném és megnézném miért lett ennyire könnyű. Eleinte meg kellet nyerni a sok tesztet, meg elnyerni az emberek bizalmát, most már megy a szekér! át is adták egyből Kínának a gyártást. Az újra nem merem már mondani hogy swéd precizitás. De végül is jónak jó teszi a dolgát.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1146 üzenetére
Bosch és a Varta akksikon megint teljesen máshogy van Hát igen azt én sem.
-
Bönde
csendes tag
válasz crissprivat #1149 üzenetére
Szia!
Igen. 14,7V-nál lekapcsol a töltés, és 1 percen belül szépen esik lefelé a fesz, 12,76V-nál ismét átvált töltésre. Ezt ismételgeti folyamatosan...
-
Bönde
csendes tag
válasz crissprivat #1151 üzenetére
Oké, köszi!
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1153 üzenetére
No ez jó kérdés! írtam e-mailt a Vartának ezzel kapcsoltba mikor akkumulátor vásárlás előtt voltam, hogyan kell kibogozni az akkumulátor tetején lévő számokból a gyártási időt, azt írták ők sem tudják viszont az akkumulátor alján ott a van gyártási dátuma, az egyik év a másik a hónap.
Az exide gyártási időt hivatalos Magyarországi forgalmazótól kérdeztem meg Forex Kft től. [link]
a Varát meg Johnson Controls Autóakkumulátor Kft Kereskedelmi és Szolgáltató Kft
E-mail: info-hu@varta-automotive.comRendszeres zaklatójuk voltam
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
-
Rider74
tag
válasz crissprivat #1158 üzenetére
Köszönöm a választ. Közben beszereltem a tegnap óta csepptöltésen várakozó tartalék aksit és láss csodát vidáman működik.
Remélem legközelebb már csak akkor kell kiszerelnem, ha vége az élettartamának. A régi töltő megmarad tartaléknak...
-
crissprivat
senior tag
válasz crissprivat #1163 üzenetére
Meg is van,csak nem jól kerestem idáig
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1164 üzenetére
Hmmm guszta
-
K Norbi
addikt
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1191 üzenetére
Nincs mit! elektromosan méri ki az akkuból.
És ha szivargyújtóból töltöm akkor hogy méri ki az akkuból? Magas ez nekem!
De igen a régebbi tuti masszívabb jószág volt[ Szerkesztve ]
-
Bönde
csendes tag
válasz crissprivat #1204 üzenetére
Köszi! Én egy AGM akksit teleltetnék át egy ULG 3.8 B1 töltővel. A 3 szimbólum (Motor, autó, hópihe) közül melyiket válasszam? Én a motor szimbólumra gondolok, mert ez egy 8,5 Ah motorakksi. A használati nem tér ki külön a zselés vagy savas témára.
[ Szerkesztve ]
-
Bönde
csendes tag
válasz crissprivat #1206 üzenetére
Ebben az esetben mindegy hogy ez egy zselés akksi, amit mint írtad 14,7V-al kell tölteni? Nem mértem még hogy mekkora feszültséggel tölt, de ha tegyük fel egy savas akksit töltenék, és ezzel a 0.3V-al nagyobb feszültséggel tölti, akkor az árt a savas akksinak?
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1208 üzenetére
Lehívtam a haveromat, neki a régi Mxs 5.0 töltője van, rátettük az autómra mind a két töltőt 30 percre
Az övé 14,45V állt! Az enyém 14.65-14.68V között ingázott fuu de ideges lettem! Hőmérséklet kompenzáció? közel 14.7V?? pfff fos.. Akkor az autómnak a generátora is 14,7V ig fog tölteni mert hidegebb van kint?? KIZÁRT! ez egy akkora hülyeség! Ezt a töltőt eladom mint a szél. Ctek Mxs-5.0 Test and Charge fogok venni, a régi hópihés.. a vezetéke vastag. És nincs benne hőmérséklet kompenzáció...[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1210 üzenetére
Sima autó töltés, 12 fok simán volt 13h fele. Szerintem +20 fokba is ennyit mutatna. Jövőhéten megrendelem a másikat. Mire Tavasz lesz a túltöltés fogja kinyírni az akksit! télen 14,8V veretné?? Mint visszaolvastam?! Na köszönöm én abból nem kérek. [link] Fluke műszerrel mérte!
De mikor jobb idők voltak nyár vége fele akkor is volt simán 12.60V csak akkor azt hittem hogy a régi multim tuti nem pontos! Nem a faszt[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1212 üzenetére
No azt megköszönném! Mindenképp írok róla! A mostanit elviszik 13 ezer ért. Kár hogy a régebbi mxs 5.0 nem kapható. De ctek 5.0 Test and Charge is jó lesz, utána néztem nincs benne hőmérséklet kiegyenlítés.
Nekem 1 a lényeg minden körülmények közt 14,4V legyen a feszültség.
Masszívabb a rajta vezeték, kíváncsi leszek a súlyára is.
Én sokallom a 14.68V ot, emelje a hideg miatt de ez sok szerintem, még ha max 14.55V ig emelné.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1215 üzenetére
Köszi a sok képet! Nem értem az enyém miért engedi akkor 14.68V ig is..
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1217 üzenetére
Rendben megnézem mindenképp De ha jól emlékszem volt már rátéve 12.58V nál és akkor is szökött fel a feszültség. Pár nap múlva megnézem.
(#1218) OldAkita Elképzelhető hogy azért veri neki oda jobban, de ennek semmi érelmét nem látom, a régi Ctek 14,5V nál állt a tegnap, az enyém 14.65-68 al indított. Ma meg is rendeltem az új szerzeményt. Kedden érkezik.
[ Szerkesztve ]
-
OldAkita
aktív tag
válasz crissprivat #1220 üzenetére
Azt hiszem az újabb.
-
pimmi
senior tag
válasz crissprivat #1227 üzenetére
ok, persze ez egyértelmű
még annyi hogy az utastérvilágítás megy ha nyitva a motortér, az nem gáz? lekapcsolni ilyenkor nemlehet[ Szerkesztve ]
-
pimmi
senior tag
válasz crissprivat #1229 üzenetére
sajna ma reggelre teljesen lemerült, nem inditott, ma akartam az aldis töltőt megvenni amit kérdeztem, a belső világitást megoldottam, de nem tudtam elmenni, van itthon egy ilyen töltő elkis h 1134 [link] ezt most rátettem, az akku 2 éves de mindennap kb 5 km megyek csak, szoval kinyirja ez. ezt a töltőt most sarulevéttel tettem rá, ez is mehet simán, és ez a töltő jo?, vagy vegyek inkább amit akartam? egyébként az akku dugói le vannak ragasztva, matricával, ezeket nem kell kicsavarni? köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz crissprivat #1254 üzenetére
Gondozásmentes, hangot nem hallottam belőle. Változás egyelőre csak annyi, hogy visszamászott 1,3-1,4A-ig. Kicsit talán csökkent a fesz. Akkor lekapcsolom egy film idejére.
Amúgy behoztam a régi, rossz akksit ellenőrizni(10,1V alapból), 14,7V-tól lefelé indult, az áram pedig felfelé, 3A-nél lekapcsoltam. Csak arra voltam kíváncsi, hogy viselkedik-e másképp is. De ezek szerint igen. -
bzoley
veterán
válasz crissprivat #1256 üzenetére
Az előbb visszakapcsoltam. 14,7-ről, és 3.0-ról indult(akksi 12,9-et mutatott előtte). Fél perc alatt leesett 1,8A-re, a fesz meg 14,77V felé jár.
Korábban meglestem az AGM módot, de az meg 15,2-ről indult, azt gyorsan leállítottam.
Ha egy akksi hivatalosan tele van, akkor mekkora feszt mutat? -
bzoley
veterán
válasz crissprivat #1258 üzenetére
Feltéve, ha találok valami fogyasztót. Érdekes, hogy amikor először próbálgattam a töltőt, gyorsan átváltott full feliratra, és onnan a csepptöltés ment. Azóta sem sikerült elővarázsolni. Talán azért, mert már a határ fölött van?
Most átállítottam a töltőt 2A-ra(eddig 10A-en volt, de gyakorlatilag mindkét esetben 1.xA-rel tölt), és így egyelőre nem gyalogol 14,80 felé, 14,70-en áll. Gondolom a kisebb akksikhoz tartozó program miatt, ha van ilyen.
De ezt a magas feszültséget akkor sem értem. Na meg azt, hogy már fél napja töltögetem az amúgy üresnek annyira nem tűnő akksit, de mégsem mondja, hogy kész.
mod: közben 14.68-ra csökkent, változatlan 1,6A mellett 2A-s beállítással.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz crissprivat #1260 üzenetére
Igen, ezt értem. Csak azért említettem, mert mégis változott valami a beállítással. Legalább is a max fesz nem ugyanaz a két beállításnál. Korábban kinn az udvaron már 1,1A-ig lement. A manualban lévő táblázat is mutatja a folyamatot. Már nem sokat kellett volna esnie, 1,0-nál lehet átkapcsolt volna cseppre
Átraktam hálózatról az akksira a szobai led sort, megyeget lefelé. 13,04-ről már 12,70 felé közelít. Más nem jutott eszembe, annak kell 4-5A -
bzoley
veterán
válasz crissprivat #1262 üzenetére
Még nincs meg minden adat, de leírom a részeredményeket, amíg el nem felejtem. Mivel közeleg a takarodó, csak 12,58-ig sikerült lemeríteni az akksit, de ez is elégnek tűnik. A töltőt 6A-re állítottam, nem akartam tízzel nekiesni. Egyelőre max árammal megy(5.9A-t mutat), ezúttal a ventilátor is zúg rendesen, eddig nem ment. A feszültség 13.0x-ről gyorsan felment 13.30V-ig, és onnan lassan emelkedik. Most 13,61V-nál jár. Kíváncsi vagyok mikor kezdi el csökkenteni az áramerősséget. Gyanítom a végeredmény hasonló lesz, a feszültség felkúszik az egekbe, de lehet nem fogom tudni követni, ha túl soká lesz.
-
bzoley
veterán
válasz crissprivat #1265 üzenetére
Most kapcsoltam vissza, gyakorlatilag ugyanonnan folytatja, ahol abbahagyta. Az akksi 12,85V lett reggelre.
-
bzoley
veterán
válasz crissprivat #1267 üzenetére
És még mindig nem végzett
Ezek után vagy nagyon jó lesz, vagy tönkre vágom, de most már kivárom
Reggel egy darabig maradt a 14,70-en, és 1,8-cal tolta. Aztán lekapcsolt a hűtés, a fesz elkezdett lassan tovább emelkedni, az áramot pedig ejtette tovább. 14,83V-nál nagyjából megállt. Most 0,8-9A körül ugrál.
Mi lesz ebből? -
boogie84
veterán
válasz crissprivat #1240 üzenetére
& K Norbi
Sajnos nem lesz kép, egy hetet kell rá várni kb, és kiderült h az akksit feltöltve sincs kapacitása. Egyszer röffen be tőle a motorom, utána csak kerreg. 13,9V-ot mértem mikor csontra fel volt töltve, első 1 2 indítás után már csak 12,3V. Uh ezt az akksit már nem teszem vissza tölteni... Télen majd az mx5-ös akkuja lesz rajta, hogy ne gyilkolja meg a hideg.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
K Norbi
addikt
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1293 üzenetére
öööö csak a CTEK! A régibe nincs hőmérséklet kompenzálás... Jó ott mind a kettő mint kiderült
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1295 üzenetére
Most a Mxs-10 el szemezek.. Szerinted milyen lehet? Lehet beruházok egyre.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1297 üzenetére
No ha meglesz írok róla egy kövér cikket, hátha elnyeri neked is a tetszésed! Letesztelem Robusztus példány tartalékkal.
[ Szerkesztve ]
-
OldAkita
aktív tag
válasz crissprivat #1291 üzenetére
Azt hiszem az enyém új verzió. Abból gondolom hogy a kijövő töltőkábel vékony. Egy képen ahol az újat és a régit lehetett összehasonlítani, azt láttam hogy a réginek a töltőkábele ugyanolyan vastag mint a 220-as tápkábel része. Egyébként teljesen elégedett vagyok vele.
-
Mahou
újonc
válasz crissprivat #1305 üzenetére
Koszi Chris! Megfogadom a tanácsod!
Nem mertem még megvenni az Aldiban vagy a Lidl ben található költők egyikét sem mivel bizonytalan voltam a hatásukban . Inkább biztosra akarok menni és beruházók egy bevizsgált és mindenki által dícsért akumlátor töltőre . Es ezt lehet ugy hogy nem szerelem ki az akumlátort hanem bent hagyom a motorban és is úgy kötötöm rá a csipeszeket az akumlátor pólusaira?
-
Gabis
őstag
válasz crissprivat #1322 üzenetére
Mindenképpen
-
K Norbi
addikt
-
Oryctolagus
tag
válasz crissprivat #1329 üzenetére
Otthon maradt, plusz venni kellene egy normálisat mert ami van az elég "100 Ft-os boltos".
Per aspera ad astra.
-
Oryctolagus
tag
válasz crissprivat #1331 üzenetére
Tegnap töltöttem 11 órát ma szereztem egy multit és 12,93 V-ot mért.
Per aspera ad astra.
-
Oryctolagus
tag
válasz crissprivat #1333 üzenetére
Na, akkor lemegyek és beteszem a helyére aztán mérek, mert egy mérés nem mérés.
Először nem kapcsolok gyújtást, aztán csak alapjáraton és végül fűtés és távolsági fényszóró.
Ezekből azért lehet majd következtetni valamire, ugye?
Mérjek még valamit, vagy csináljam másképpen?Per aspera ad astra.
-
Oryctolagus
tag
válasz crissprivat #1335 üzenetére
Gyújtás nélkül: 12,64V (nyitva volt az ajtó a kilépő fények világítottak gondolom ezért csökkent le)
Alapjárat: 14,39-14,41 V
Fűtés max. és táv.fényszóró: 14,28-14,32 VPer aspera ad astra.
-
Oryctolagus
tag
válasz crissprivat #1337 üzenetére
Igen, ritkán is járok autóval.
Legutóbb miután hosszabb úton voltam (150km), nem használtam 5 napig.
Aztán már hidegebb idő volt múlthéten és szerdán voltam a városban háromszor indítottam szerintem aznap.
Szombaton délben már nem volt indítható.Per aspera ad astra.
-
Mahou
újonc
válasz crissprivat #1347 üzenetére
Azzal nagy kárt csinálok ha a pozitív a pozitívra, a negatív pedig a negatívra megy, ahelyett hogy a negativat a motor karosszéria elemre csiptetném fel? Nem akarom a fényezést összekarcolni.
A másik pedig, h 2 hete egy 6-7 fokos garázsban all a motor, elég lesz csak a "motor" ikont kiválasztani a töltőn? Vagy kell esetleg a "regen" gomb is? Esetleg a hopihe? Holnap erkezik csak a CTEK.
-
K Norbi
addikt
-
Mahou
újonc
válasz crissprivat #1364 üzenetére
Köszi Srácok
Ugy latom hogy tud olyat hogy egyszerre motor üzemmód, AGM és Recond.
Nekem elég lesz csak a motor üzemmód önmagában, jól gondolom?
Új hozzászólás Aktív témák
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)