Új hozzászólás Aktív témák
-
crissprivat
senior tag
válasz K Norbi #1141 üzenetére
Helo.
Régebben linkeltél fotót a régi vs új CTEK 5.0 -ról. Azt írtad,hogy a régi sokkal masszívabb darab. Az új,meg hogy sípol,forrósodik,budös,stb.
Kb egy hete vettem én is az új szériából egyet. Eddig nem tapasztaltam sípolást,szagosodást. Recond módban írták többen,hogy sípol,de nálam egy 90Ah akkun is csendben dolgozott és még csak nem is lett forró. Nem lehet,hogy amit összehasonlítottatok,egy selejt példány lehetett?
Tegnap egy régebbi 40Ah Varta akkut Recond-oztam,nagyon szépen csendben tette a dolgát. Amúgy tényleg kár,hogy levékonyították a neg. és poz. kábelozást.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz K Norbi #1143 üzenetére
Igen,ha más nem is,legalább a kábelezés maradhatott volna a régi,robusztusabb fajta. A súlyról meg nam tudok véleményt mondani. Mind a kettöre 0,6Kg van írva a speckóban.
De attól,hogy valami nehezebb,vagy könnyebb,még nem biztos,hogy jobb,vagy rosszabb. Régen a szám.gépek is szekrény méretüek voltak. Akkor a maiak már nem is jók,mert nincsenek benne a több kilós tranzisztorok?
Szóval szerintem erre nem nagyon kell alapozni. Át lettek tervezve belülröl is és gondolom modernizálva is lettek kicsit.
(de kár ezen aggódni,5 év gari azért nem semmi)[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
-
OldAkita
aktív tag
-
Marell
csendes tag
válasz K Norbi #1170 üzenetére
K.Norbi! Köszönöm a visszajelzést. Én se szívesen engedném rá a 15,8V-ot.....
CTEK FAQ-ban igy vélekednek. Azért érzik ők is a kockázatot
Does the battery have to be disconnected from the vehicle when charging with a CTEK charger?
A. No, CTEK chargers cannot damage sensitive electronics so you do not need to disconnect the battery from the vehicle. However, particular attention must be paid when Boost/Recond mode is used as the voltage is 16V. If the voltage is below 16V, most manufacturers consider that everything is in order and CTEK chargers are well under this level, with the exception of Boost/Recond modes. Bear in mind, however, that high voltage shortens the service life of some components. A rule of thumb says that if you raise the voltage by 5 %, a light bulb will lose half of its service life, but normally the problem is not that great. If you have sensitive electronics where the manufacturer advises against higher voltages: Disconnect it! -
crissprivat
senior tag
válasz K Norbi #1180 üzenetére
Igen,akartam is írni,hogy biztos a hömérséklet szabályozó miatt van. Amúgy nálam is,amikor utoljára töltöttem a verda akkuját,13,72V -ot mutatott a 7.-nél. Az induló feszültségre már nem emlékszem. Legközelebb lemérem.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz K Norbi #1190 üzenetére
Így ránézésre nincs sok változás a régihez képest. Mondjuk nem is vártam mást. A kábelezést azért kár,hogy megváltoztatták
A régebbi masszívabb volt. Köszi a fotókat Norbi
Ja,a hömérsékletet azt írta valaki fentebb (egy belsöstöl tudja),hogy elektromosan méri ki az akkuból. Valójában máshogy nem is nagyon van értelme.[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Brogyi
senior tag
válasz K Norbi #1189 üzenetére
Az egyik képen mintha 12AT látnék. Az elsőre egy 12A-es biztosíték. Van-e rajta bármi jel? A panelon hogy jelölik? Pl: R1,C2,L3,T2,Th5, PTC2...
Manapság elég vadul jelölik az alkatrészeket. Keverni lehet a gyártási dátumot a típussal. Nem egyszerű.
Szóval az első tippem egy bizti, de várom mit látsz a panelon vagy az alkatrészen.[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
-
crissprivat
senior tag
válasz K Norbi #1216 üzenetére
Nincs mit. Azt még elfelejtettem,hogy ahol tölttem a garázsban,ott +18Celsius volt. Csak a pontosság végett.
Azt nem tudom,hogy nálad miért csinálhatta azt. Nem volt tökig fullra töltve az akksi amin próbáltátok?
Próbáld meg nem 100% -os akkun is tesztelni a töltöt. Ha még nálad van.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
bzoley
veterán
válasz K Norbi #1270 üzenetére
Nincs 14 nap, ez teszkós. 3 napos csere van, de szerintem mindegyik így működne. AGM-ben 15V fölött indított. Erről már olvastam, ezért aggódom, hogy vajon rossz-e valami. Az autóban mondjuk nincs túltöltés, 14,30V körül van. Próbáltam hallgatózni, de semmi pezsgés, zizegés nem jön az akksiból. Amíg tolja az áramot, addig aránylag alacsony a fesz. Magasabb fesz mellett már alig megy áram, talán emiatt nem hergeli annyira az akksit.
Viszont érdekes, hogy a régi töltőt, amit a magas feszültség miatt dobtam félre, rátettem a régi, valószínűleg rossz akksira, és ott szépen 13,30V körülre állt be. Nem a mostani akksim csinál valamit, ami miatt így viselkedik mindkét töltő? Mert akkor lehet, hogy bármilyen szuper töltő ugyanezt produkálná. -
bzoley
veterán
válasz K Norbi #1273 üzenetére
Jó ötlet, köszi.
Eddig jónak bizonyult a multiméterem, de a töltő is kiírja a feszt, nincs különbség. Persze bármi lehet.Vége a töltésnek. 0,7A-ig süllyedt állandó 14,82 mellett. Ekkor mint egy rossz hdd, folyton felpörgette a ventit, az áram ugrált 0,4-08A között, a feszültség is kicsit. Pár perc után lekapcsoltam. Újra bekapcsoltam, ezúttal a 10A-es programmal. Az ellenőrzés után pár másodpercig ment 0,1A-rel, mejd kiírta, hogy Full. 14.00V-on tartja. Lehet végig maradni kellett volna ezen a programon a 6A-es helyett.
Ennyi kínlódás után még mindig nem tudom, hogy az akksi, vagy a töltő gáz, vagy semelyik. Kipróbálom másik aksival is majd.
Sajnos a táblázatban, ami leírja a töltés fázisait, nincs érték megadva, csak annyi, hogy nagyjából hogy kell viselkednie. Azt értéktől függetlenül végrehajtotta.
Mindenesetre most jöhet a menetpróba, csak hidegek nem lesznek mostanában, hogy észrevegyem, ha valami nem az igazi.[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
-
OldAkita
aktív tag
válasz K Norbi #1292 üzenetére
Ha csak egyszer töltöm egy héten, akkor nem is kell tölteni mert hetente egyszer megyek vele Akkor tölt a generátor. Valahol olvastam egy CTek ismertetőben hogy rajta lehet hagyni, úgyis észreveszi hogy az aksi tele van és leáll. Én attól féltem mikor nyáron a lecsukott motorháztető alatt töltött, a nap meg égette egész nap a kocsit mivel nincs garázsom. Gondolom volt vagy 60-70 fok a motorháztető lemeze alatt De simán bírta semmi baja nem lett. Most télen meg majd kiderül mit csinál mínuszban
-
Mahou
újonc
válasz K Norbi #1352 üzenetére
Még időben szóltál, ingyen tudtam sztornózni a rendelést, es megrendeltem onnan ahonnan mondtad, viszont ők azt írjak hogy 2-5 munkanap, remelem legkésőbb jövő hét szerdáig megérkezik.
A családban van múltiméter, azzal nincs gond,
Ha megérkezik mennek a képek, ez természetes.
Remelem azt meg tudom oldani hogy a csomagban levő másik csatlakozó fejet (nem a csipesz hanem a felcsavarozhato) ra tudom tenni a motor akksira es állandóra ott tudom majd hagyni,(talan pont erre szolgál az ajándék LED-es gyorscsatlakozó) igy majd nem kell mindig szétbontani a burkolatot télen, hanem csak ezt ki húzom, es összedugom a töltővel.
[ Szerkesztve ]
-
gulyi61
újonc
válasz K Norbi #1429 üzenetére
Sajnos nincs számlám.
És ennek ellenére is el kellene fogadniuk(gondolom) elvégre nem hátul az udvarban gyártottam.
Itthon vagyok el is hoztam,hátha itt valaki okosabb és egy cím ahol javítatthatom,ha számla nincs.
első link az a Te cuccod?
Hogy lehet fotót (saját)feltenni? -
gulyi61
újonc
válasz K Norbi #1435 üzenetére
Biziny bizony!
Sok teljesítmény erősítőt elfüstültettem mire kiforrt a rendszer, és valóban csak az anyagiak szabnak határt!
Már ha akarunk határokat!
Itteni CTEK szrvíz vagy ahol lehet velük beszélni telefonos elérhetőséget elfogadok
Tettem még fel fotót de nem jelent meg, nem vagyok valami nagy mágus a neten. -
gulyi61
újonc
válasz K Norbi #1442 üzenetére
A 5.0 egy évig töltötte a két akksit, ez a valami!
Az 5 ös szinten tart azt hiszem ( nincs itt a papírja)150Ah és en erre utaztam, mert soha nem merítettem le az Optimumokat, ezért csak rátöltés volt hetente.
A7.0 nak vidáman kellett volna dalolnia, és azt sem akartam , hogy néhány óra alatt töltsön az sem egészséges!nem? -
OldAkita
aktív tag
válasz K Norbi #1449 üzenetére
Úgy néz ki kibírta a -7 fokot, szépen dolgozott 7-esen és 14.28-at mértem. Viszont a nagy csendben meghallottam hogy olyan hangot ad ki mint amikor egy kicsi lyukon ereszt a biciklibelső. Egyfajta nyöszörgő sistergő sziszegő hang egyveleget. Azonban nem volt meleg az alja mint nyáron
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Gumi és felni topik
- Vicces képek
- Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
- Dragon Age: Origins
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Bomba! HP EliteBook 1040 G7 x360 Érintős Hajtogatós Ultrabook Tab 14" -70% i7-10710U 16/256 FHD LTE
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 13 128-512GB 1év hivatalos Apple garancia gyári független Deák Azonnal Átvehető.
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs