Új hozzászólás Aktív témák
-
crissprivat
senior tag
Szia.
Fél óra alatt nagyon kétlem,hogy egy 2,5A-es töltö fullra nyomná az akksidat. De ez látszik is,mert 10.33V-ot mértél ki belöle. Egy másfél éves akku még csak tini,szóval nagy az esély,hogy még nem veszett minden.
Milyenek amúgy az akkud adatai?
A multit pedig egyenáramra és ha lehet a 20asra tedd.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
A töltö gagyi,nem vitatárgya. Ha a keret engedi, ILYET vegyél. Nagy eséllyel még helyrehozza az akkud. Engedsz neki kis "recond" funkciót szobahömérsékleten,nagy valószínüséggel még jó lesz az akkud.
Tudom nem olcsó töltök ezek,de nagy rá az esély,hogy csak 1x kell megvenni öket és kiszolgálnak nagyon hosszú ideigJézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
steve brown
csendes tag
Ennél a töltőnél is oda kell figyelni, mert csak 15V-nál kapcsol ki teljesen. Mármint a feltöltést követően a csepptöltés is fel tud kúszni 14.4V fölé, és csak 15V-nál kapcsol le a biztonsági elektronika. Ezzel csak az a baj, hogy a 14.4V(gázképződési határ) és a 15V-os lekapcsolás között több nap vagy hét is eltelhet, mivel csak 80mA a csepptöltés, és nem egészséges egy sima akkunak, hogy napokig vagy netán hetekig pezsegjen benne az elektrolit.
Emiatt ha a csepptöltés állapotban eléri a 14.4V-ot, célszerű lekapcsolni az akkuról. -
-
tibcsiworld
aktív tag
Nekem pl meleg motorral fogyasztók nélkül alapjáraton 13,7V!
-
OldAkita
aktív tag
Én nem vagyok nagy szakértője az akkuknak, de egy ideje olvasgatom ezt a topicot és sokat tanultam. Ennek fényében azt hiszem, ha olyan töltővel töltesz ami nem áll át csepptöltésre ha már elég magas az akku töltöttségi szintje, akkor csak kísérletezéssel lehet megállapítani mennyi ideig érdemes tölteni.Én úgy csinálnám hogy rámérnék mielőtt tölteni kezdem, majd 3 óra töltés után levenném, várnék 2 órát utána újra mérnék. Az új értékből levonva a régit kiderülne mennyit töltött 3 óra alatt. Így már ki lehetne kalkulálni milyen lemerültségnél hány óráig kell tölteni hogy 12.7 legyen. Azt hiszem ennél magasabbra már nem tölti.
Más.
Elég ritkán használom az autót, van hogy 10 napig se, szóval igyekszem óvni az akkut és gyakran töltöm, azaz szinte állandóan rajta van a mxs5. Ezen a héten viszont nem volt töltőn mert többször mentem vele. Kihasználtam az alkalmat és méréseket végeztem indulás előtt, járó hideg motornál és úgy is hogy fényszóró+összes ventilátor max-on.
Indulás előtti érték, járó hideg motor, max terhelés:
12.60, 14,75 itt nem volt max terhelés
12.53, 14.75, 14.59
12.42, 14.72, 14.59
Suzuki Swift II. 44Ah Banner akku, 2.5 éves[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Ha töltöm xy ideig és 1-2 óra múlva rámérek és 12,6 V körüli az érték akkor vehetem, hogy 100%-os a feltöltés?
13,6-13,8 V-ra kell tölteni, ha már töltöd (a régi orosz töltőm is ezen a szinten áll le, nem véletlenül). Vagyis ezzel nem zárom ki, hogy alatta is be tudod indítani, utána a generátor folytatja a töltést. De ha nem kell sietni az autóval, akkor tovább illik tölteni.
Ha véletlenül túlszaladna, a 14,4 V vízbontási küszöbig még nincs gond elvileg, de azért nem mellékes a töltőáram nagysága sem.
A kapacitás tizedrészének megfelelő áramon 15 óráig lehet tölteni, de normális esetben akkor sem lehet baj, ha tovább marad rajta.
Nagyobb áramokon a celladugók kivétele lehet egy óvintézkedés, amelyiknél kivehető. Ne vezessen félre az sem, ha le van ragasztva egy címkével egy műanyag lap, ami alatt elrejtették.
Tehát mielőtt valaki félreértené, feszültségvédelem nélküli töltőről volt szó.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
Nem sületlenség!!!! Én is szilveszterkor kezdtem olvasgatni, és nem sok, de valami már rám ragadt!
Ha régi, nem csepptöltős vagy új, de Mach 119 utánzatú tesco, ami szintén nem csepptöltős, semmiképp ne hagyd rajta éjszaka!
Az utóbbiakat mérni kell óránként legalább! A töltés ugye 14,4V, a téli 14,7V! De a töltő tolja neki utána is! A haverén 16,6V-ot mértem! Nah ott már le kell szedni a töltőről, az tuti!
Amennyiben olyan házi, égővel szerelt, (a vaternak van olyan), akkor az égő "szabályozza" a töltést. Bár ehhez hülye vagyok, de ez elméletileg nem főzi szét. Gondolom itt a töltést egy exponenciális ként kell elképzelni! De ezen sem lehet napokig, bár ehhez tényleg nem értek!
Bár ezt még voltmérővel sem mértem![ Szerkesztve ]
-
nootropil
csendes tag
Én a következőképp csináltam : video felvételt készítettem a multimeterről... majd kikockáztam
A neten fellelhető videokon min-max értéket elmentő multimeterek vannak ált.
Ha ctek mxs 5.0 akkor maradhat éjszakára is.. tapasztalat
Egész jól mutat különben a tok.. persze ár/érték arányban annyira nem
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Kernel
nagyúr
AGM-akkuról volt szó, amit lehet feljebb is tölteni, miután gázrekombinációs képességgel bír.
A klasszikus felépítésű akkunál a 14,4 V-ot tartják a vízbontási küszöbnek, pontosabban cellánként 2,39 V, ami tudomásom szerint nem hőfokfüggő érték, hanem egy kémiailag számított feszültség, amiben a hőmérséklet nem szerepel paraméterként. (Ezt csak azért teszem hozzá, mert volt már, aki vitatta.)
Tehát ezeket hidegben sem kellene tovább tölteni.
Tartófeszültségnek (téli tárolás, parkolás, csepptöltés) tökéletesen megfelel a 13,6-13,8 V feszültség ahhoz, hogy pöccre induljon az autó. Ez sem egy hasra ütött érték, gyári adatlapokon is lehet találkozni vele, más ólom-savas akkuk esetében.
Ha az egyszerű akkunál az oxigén és hidrogén szétválik, nem fog magától rekombinálódni, tehát itt nem ajánlatos túllépni a 14,4V-ot. Vagy ki kell venni a dugókat, ha töltés közben ez a veszély fennáll, egyúttal figyelni a folyadékszintet is.
A dugókban lévő kapillárisrendszeren a pára le tud csapódni és visszakerül, ezért a gondozásmentesnek nevezett akkunál évekig is megmaradhat a kellő folyadékszint. De ha elkezdi bontani a vizet, a gázok már csak kifelé fognak távozni, az apró lyukon.
Látszólag kinyitni sem lehet, de erről beszéltem korábban, hogy hiába "gondozásmentes", a címke alatt, műanyaglap alatt ott rejlenek a dugók, sok esetben.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.