Új hozzászólás Aktív témák
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz tibcsiworld #1463 üzenetére
Most nézem, hogy az olcsó az ez!
Csak az lcd "hiányzik"!
De ez is tud csepptöltést mikroprocesszorral, vagy mivel! Bocsi, ennyire ..[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz tibcsiworld #1463 üzenetére
És ez esetleg nem jöhet szóba? [link]
Ctek töltő 5 Ampert tud, mikroprocesszor vezérlet, tud csepptöltést, és van benne Recond akku felújító program, olvasd el a véleményeket a Fétis oldalán. Ez már hőmérséklet kompenzációt is tud![ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz tibcsiworld #1464 üzenetére
OldAkita például Ctek töltőjét egész héten rajta hagyja mert ezeket már rajta lehet. Nem tudom hogy feltudná e támasztani az akksidat, de egy próbát megérne. [link] [link] [link]
A töltőre 5 év garancia jár.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz tibcsiworld #1467 üzenetére
Annyira gagyi töltőt nem érdemes venni, mert az hamarabb hazavágja az új akksit amit vásárolnál Akkor egy akkukraft töltő [link]
Esetleg Lidl ultimate speed, vagy egy Aldis Auto Xs, az újabb modellek a fórom szerint már megbízhatóak.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz tibcsiworld #1469 üzenetére
Majd írd meg milyet vásároltál.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz tibcsiworld #1464 üzenetére
Ez lett a befutó!
Ami nálunk elérhető legolcsóbb csepptöltéses. A többi ettől is bizarabb volt!
Már látom, hogy lesz buszos napom a héten, de reménykedem!
A legrosszabb esetben új aksi! Vagy még egy töltő! passz! 4 éves az aksi, semmi baja nem volt, csak most volt 15.-én 7-8 indításom, mentem 15km-t, és azóta pihen! (a gyártás lehet 5 éve volt, holnap nézem meg) Nah alapból nem volt csúcson, de így állítólag ki is nyiffanhatott. Nah remélem, hogy nem! Passz!
-
gulyi61
újonc
válasz tibcsiworld #1471 üzenetére
Találtam CTEK 10.0----- 90€ szállítással....huuu,már le is zsíroztam ,csak az a kérdés mit csináljak a 7.0 vel?
És már kint vagyok otthon -
Shokkolo
addikt
válasz tibcsiworld #1534 üzenetére
nem az ára... már van egy ilyenem, de tekintve, hogy elég laikus vagyok... gondoltam érdeklődök
"A kalapács amelyik összetöri az üveget, az mely megedzi az acélt"
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1582 üzenetére
Azt az OFF töltöt ki kéne mérni multival. Hogy mégis hogyan tölt és mennyi a fenntartó vagy csepptöltése.Ha szépen teszi a dolgát,akár hetekig is rajta lehet hagyni
Töltés AGM / Hópihe mód 14,7V
Fenntartó 13,6V
Csepptöltés min.12,85V körül (ennél hol fel,hol lejebb engedi a feszt)Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1584 üzenetére
Ez a 0,8A is csak kábé érték,mivel én már mértem 0,1-0,2A fenntartó töltésnél (7.LED - ctek mxs 10 töltö),ahol a papírja szerint 10A-el kéne nyomnia. Szóval az áram elég ingadozó görbét írhat le. Hol erösebb,hol gyengébb.
De általánosságban el lehet mondani,hogy nagy árammal (A) csak a nagyon lemerült akkukat kezdik tölteni kis feszültséggel (V),utána szépen viszi le az áramot és emeli meg a feszültséget. (ha nincs teljesen kisütve,minimális ideig küld neki maximum áramot) Ekkor már 80% körül van az akku (az autót már simán indítja),de a 100% eléréséhez már idö kell.
De minden töltönek más a programja,de nagyvonalakban így müködnek.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1590 üzenetére
Igen,az hal meg utoljára ,de végül meghal
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Brogyi
senior tag
válasz tibcsiworld #1654 üzenetére
Lehet. Többször beírták mennyi lehet a szivárgási áram. Ha nagy az is lemeríti az akksidat.
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1654 üzenetére
Gondolom,hogy csak a negatív saruval ügyködsz és egy kis minimális szikrázásról van szó,ami semmi gondot,kárt nem fog okozni.
Ne aggódj emmiattJézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Jimmy66
senior tag
válasz tibcsiworld #1657 üzenetére
1250 a bevizsgálás és kb. 2 perc alatt dobta a gép az adatokat. Természetesen a bevizsgáláskor megmérték a töltést is és kivették az akksit valami másik méréshez.
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1657 üzenetére
És mindenképp muszáj leszedegetned a sarut?
Nem szednéd le,nem lenne szikra
(én sosem vacakolok vele,furt állítgathatnám be akkor újra a dolgokat a verdán)Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Jimmy66
senior tag
válasz tibcsiworld #1667 üzenetére
Igen!
-
DQ
tag
válasz tibcsiworld #1667 üzenetére
De a ctek-el való töltéshez is ajánlják leszedni a sarukat, vagyis itt mindenki azt írogatja, hát még egy off töltőnél!
A CTEK leírása nem ajánl ilyet - keress rá a neten, s olvass bele. Itt sem írogatja mindenki ezt.
A recond mód esetén vannak véleménykülönbségek, hogy az emelt fesszel való töltés esetén levenni, vagy rajtahagyni a sarut, és ebben a CETK FAQ sem fogalmaz egyértelműen (valahol érthető: minek vállaljanak garanciát ilyesmire).
Én megkérdeztem egy Honda márkaszervizet és egy független autószerelőt, s egyikük sem javasolta, hogy recond esetén rajtamaradjon a saru, de normál töltéssel nem lehet gond, ha nem veszed le. (a ctek magyar akárkije csak félrebeszélt)
Autóban én a recond módnál leveszem (évente egyszer), normál töltésnél nem veszem le.
Motorok esetén meg le van véve, mert az aksikat is bent tartom télen és azokra is ráengedem a recond módot.
(névtelen(ebb) töltőnél asszem levenném mindkét mód mellett) -
Harkovz
aktív tag
válasz tibcsiworld #1667 üzenetére
Igen. Kíváncsi vagyok milyen lesz, jól néz ki. Szerintem megéri az árát.
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1688 üzenetére
Az a baj,hogy mindenki mást mond,másra esküszik Így nem fogsz választani biztos
Vegyél olyat,amit már használtál és nem csalódtál benne (ha volt ilyen egyáltalán)Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1691 üzenetére
Bratyó verdájában 2009es 80Ah Banner van. Nem rossz,osztrák cucc. Ezidáig semmi baj vele,töltve nem nagyon volt,csak mostanság kezdtem a ctekemmel,mert kevesebbet van használva a verda. Szóval nekem a Banner szimpi
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
K Norbi
addikt
válasz tibcsiworld #1688 üzenetére
Elijesztettek teljesen ettől az Exide tól Remélem az enyém beválik [link] ha nem akkor tuti Bosch lesz.
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1694 üzenetére
Mondjuk ezt a tesztet én nem vállalom be inkább
A téd bírni fogja Norbi ne aggódj. Törödni kell vele és megháláljaJézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1696 üzenetére
Én azt hiszem EZT a márkát fogom választani legközelebb
[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
K Norbi
addikt
válasz tibcsiworld #1713 üzenetére
Szerintem is! Ennyiért ajándék
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1733 üzenetére
Milyen is a töltőd?
Dzsidzsi32 - próbáltad az AGM+Temp Sensor kombót töltés közben? Nem akarom elhinni,hogy a 10es ctek nem tudja fullra nyomni az exideot
[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1741 üzenetére
Azt nem ismerrem
A fekete az elsö szériás töltö. Nem ragasztva,hanem csavarozva van az alja,vastagabb vezetékekkel van ellátva és Norbi fórumtárs mérése alapján kicsit nehezebb is a piros gombosnál.
A piros gombos a felújított változat,ami tartalmaz hömérsékletszenzort és az alapján tudja szabájozni a feszültséget az akksinak. Vékonyabb,hajlékonyabb vezetékek lettek rajta. (szerintem a régi,vastagabb jobb volt) Változtattak a szoftverén is kicsit,több töltési verzió közül lehet választani.
Röviden ennyi. Csak azárt kérdeztem rá,mert a linken a fekete gombosat mutatja.
[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1755 üzenetére
Mekkora feszültségnél rotyog,mint a "húsleves" ?
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1757 üzenetére
14,40V töltési fesz +25C fokon normál akkuknál a gázképződés határa. Ha ez alatt durván pezseg,az a akku már el van használódva. Gondolom a feszt hamar elveszíti.
De ezt a 13,37V hogyan van. Ennyivel tölt a töltő,vagy ez már a fenntartó töltés? Mennyi amperes a töltő?Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1764 üzenetére
A töltő és az akku is rossz.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1771 üzenetére
A töltönek 14,40V-al kellene töltenie normál körülmények közt. (20-25C) Ha van rajta hópihe/agm mód (5C fok alatt),ott viszont már 14,70V lenne a megfelelö töltési feszültség. (persze ez függ az adott töltö töltési programjától,de ezek az értékek körül kellene lennie) Ha a kimeneti feszültsége a töltönek max 13,37V akkor az kevés egy normál akkunak is. Ezért írtam,hogy rossz a töltö. De jó lenne kimérni egy másik multival is,hátha a mostani nem ad pontos eredményt.
csabyka666 ,a mostani modern töltök nem engedig,hogy a használó állítgassa be rajta a töltési értékeket. Csakis a töltés módját. Pont ezért "okos töltök",mivel mindent beállítanak a megfelelö értékre töltés közben. Rajta lehet hagyni öket az akkun akár napokig-hetekig,nem károsítják az akkut.
[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1771 üzenetére
Kilistáztam a hozzászólásaid a topikban, hogy áttekinthető legyen a történet.
Egyértelműen leírtad a cellazárlatos akku esetét, kapásból selejtezni kellett volna, már az elején. Vannak olyan kereskedők, ahol átveszik a rosszat.
6 cella közül egy zárlatos lesz, vagy többé-kevésbé átvezet, általában a cella alján lerakódott üledék miatt, gyakori eset. Csak legalább 10 évig illene kitartania.
Ilyenkor hiába tolod neki, pezseg, a jó cellák már bőven telítettek, a rossz viszont azonnal elkezd merülni, ahogy lekapcsolod a töltést. Mivel nullára szokott merülni, a végérték mondjuk 5 cellán oszlik el, de az is lehet, hogy nálad 2 cella rossz és 4 jó.
10,5 / 5 = 2,1 V (ez kevés egy feltöltött cellához).
10,5 / 4 = 2,6 V (ez reális, a túl sok töltés miatt, vagy maradt még a rossz cellákban is egy kevés).
Többi cella döglött. Egyébként vannak más jelek is, ha levehető az akku teteje (címke alatt stb.): töltés közben csak a jó cellák pezsegnek.
Vagy régebben én belemértem a cellába is, a lyukon keresztül, de ezt nem ajánlom senkinek, mert zárlat esetén kifröccsenhet a kénsav.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
pjen
félisten
válasz tibcsiworld #1779 üzenetére
Ha az aksid nyugalomban 12,2 volt az feltöltött állapot,csepp töltésről ha leveszed nagyon hamar vissza áll a normál 12V ra.
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1779 üzenetére
Fél óra alatt 12,20V-ról 4A-el biztos nem nyomja fel. Meglehet,hogy a töltöd már 70-80%-ot is 100%-nak érzékeli és ezért váltott fenntartó töltésre. Nem a legjobb dolog,mert így sosem lesz fullra nyomva. Pláne nem hidegekben.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
pjen
félisten
válasz tibcsiworld #1781 üzenetére
A 12,2 az jó és a 11,9 sem kipurcant.Egyrészt a multi métered sem hiteles másrészt inkább az a kérdés,hogy a terhelést hogy bírja.Van bent a cégnél egy 55 Ah.Feltöltöm rámérek 12V.Beteszem az autóba csak kattog.egyébként olvass utána a :Autó villamosságismartoni András BME 2005.az olom akumlátorok cella feszültsége feltöltve 2V.A 12 V os aksi 6x2V.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz tibcsiworld #1793 üzenetére
Na látod,az én kangoom mondjuk csak 1,5 ös.Akkor mégsem kuka a 12,12V?
-
pjen
félisten
válasz tibcsiworld #1795 üzenetére
Végeredményben amióta gondozás mentes aksikat használok nem méregettem,ha nem indult mindennapi használat mellett, vettem másikat.
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1779 üzenetére
Két esetben szokott túl gyorsan felszaladni a feszültség, amit a töltők sikeres töltésként érzékelnek, hiszen csak feszültséget figyel.
1. Az akku még jó, csak túlmerült, belső ellenállása megnőtt. További töltés, illetve újraindítás hatására a belső ellenállás csökken, az akku elkezdi jobban felvenni a töltést, lassabban fog emelkedni a feszültség. Vagy célszerű alkalmazni egy butább töltőt, ami nem áll le automatikusan. Esetleg kikapcsolható az automatika, mint az orosz töltőmnél (10 A, szabályozható, tirisztoros).
Mindamellett mélykisült akkut elvileg kisáramú, kímélő töltéssel kellene felhozni. Csak sajnos, amikor az ember hirtelen menni akarna, de véletlenül lemerült az akku, kénytelen (vagyok) 6-8 amperrel megtolni és 10-15 perc múlva pöccen az autó.
2. Egy vagy több cella hibás, a soros belső ellenállás megnőtt. Amellett lehet átvezetéses is, ami párhuzamos ellenállásként jelentkezik, a cellán belül. Ilyenkor már nem lesz jó, viszont hamar tovább romlik az állapota.
Egyébként elhiszem, hogy laikusoknak jó egy 20 000 forintos töltő, egyszerűen a hozzáértés hiánya miatt nem tud jobbat kitalálni, de amúgy én nem sok értelmét látom. Beteg akku úgyis beteg, kiszolgált, nem megbízható, le kell selejtezni
Nekem például sok éve bevált egy 500 mA-es töltő, amit a szivargyújtón keresztül kényelmesen be tudok csatlakoztatni. Egy éjszaka alatt is már szépen fel tudja húzni a gyengélkedő akkut, de ha több napig rajta marad, akkor sem képes túltölteni, mert ahhoz kevés az áram.
Értéke horribilis, a lomtáramból halásztam elő valamikor. Vagy van még az orosz töltő, ha oda kell pirítani.
Legutóbbi akkum is 10 évnél tovább tartott, ilyen használattal. Pedig sokszor előfordult, hogy túlmerült. Tölteni is csak akkor szoktam, amikor szükségét érzem. Párszor még nullázni is sikerült (bekapcsolva maradt rádió, utastérvilágítás).
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csabyka666
addikt
válasz tibcsiworld #1806 üzenetére
A kezeletlent hogy kell érteni? 4 évig csak állt, vagy 4 évig használtad, és sosem kellett tölteni? 12,7V elég jó kondira utal, szerintem annyit nem fog elérni nyugalmi állapotban.
De ez megint relatív, terhelve kell megmérni, ha a kapacitásra vagy kíváncsi. A szünetmentes tápokban lévő gondozásmentes Pb akksik előszeretettel csinálják, hogy 10 éves korukban is 12,9V-ot lehet mérni rajtuk, töltést is felveszik látszólag, aztán ha megterheled, egyből leesik a fesz 10V alá is akár.
Szóval így pusztán a nyugalmi fesz alapján csak azt lehet megállapítani, van-e cellazárlat, de a kapacitásra még következtetni se nagyon lehet.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1806 üzenetére
De az tuti, hogy nem dobom ki az aksit!
Az akku cseréje sok esetben nem rajtad múlik. Nálam egy akku kiöregszik, cellazárlatos lesz, azzal csinálhatok bármit, nem lesz jó. Viszont az nem 4 év.
Cellamosásba pedig nem fogok házilag belevágni, így más lehetőség nincs.
Lehet kapni egyébként ilyen feszültségmérőt, is bár nem tudom, mennyire pontos, de majd kipróbálom.
A mostani szivargyújtós töltőm vezetékére gondoltam rátenni, megfúrva, bekötve:
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
válasz tibcsiworld #1811 üzenetére
4 évig nem volt töltve? Nincs neki sok hátra.
Az akkumulátor túl sokat pihen két újratöltés között, pl. akár 24 óra nagyon meleg időben vagy több nap hideg időben már megindíthatja a fokozott szulfátosodást.
Az akkumulátort úgy tárolják, hogy időszakonként nincs újratöltve.A korszerű akkumulátorok másik fontos jellemzője az önkisülés alacsony mértéke. Azon autós társainknak, akik pl. télen nem, vagy csak ritkán használják járművüket, érdemes alacsony önkisülésű akkumulátort vásárolniuk. A hagyományosnak tekinthető hibrid akkumulátorok önkisülése típustól függően 3-8 hónap között van, míg a kalcium ötvözésűeké 16-18 hónap 50%-ig.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz tibcsiworld #1811 üzenetére
Igen, 4 évig használtam, és nem töltöttem autón kívül! Így értettem a kezeletlent! (Azaz nem kezeltem.)
Akkor volt töltve! Még korán van
[ Szerkesztve ]
-
csabyka666
addikt
válasz tibcsiworld #1811 üzenetére
Induljunk ki, hogy még jó az aksi:
A csepptöltés némileg segíthet ez esetben? (24-168 órára?) Mert ugye az 0,8A max! De ha szerzek olyan discman tápot, mit is kell rákötni, hogy bemenjen a szivargyújtóba? (vagy elég csak rácsavarni a 2 drótot az aksira és bent tölteni?) Avagy a "csepptöltős" 0,8A-es töltők is segíthetnek? (bár a normál töltő csepptöltése ugyanitt van áramban)Inkább mondjuk úgy, lehet, hogy jó az akksi. Az, hogy discman töltő, nem mond sokat, meg a 0,8A-es töltőáram is csak egy "valami". A lényeg: ha sokat állt lemerített állapotban, nem túl jók a kilátások. Nem is az baj, hogy fel tudod-e tölteni, hanem hogy felveszi-e, majd megtartja-e a töltést, vagy órákon belül visszaesik 12V-ra vagy az alá, terhelve pedig drasztikusan lecsökken, akár 0V környékére is. Az "intelligens" töltők nem is szokták feltölteni, mert annyira nagy az akksi belső ellenállása, hogy már a töltés elején lekapcsolnak szakadásra hivatkozva, a buta töltők meg csak rontanak a helyzeten, mert elkezdik tölteni hatalmas áramokkal.
Ilyen akksikat mentettem már meg, akartam is írni róla blogot, de elmaradt, na majd egyszer. A lényeg, hogy nagyon kis árammal kell tölteni! Ezt semmiképp se úgy éred el, hogy direktben rákötsz egy valamilyen adaptert minden nélkül, mert azzal az adapter is károsodhat, és az akksinak se jó a nagy áram miatt! Én fűnyírótraktorok akksijait hoztam vissza az életbe indítóképes állapotba(!), azokkal az volt a gond, hogy ősszel elrakták a hideg pajtába, tavasszal elővették, és nem indított, illetve a 12V-os akksin mindössze 3-4V-ot lehetett mérni. Menthetetlen? Nem biztos...
Ahogy én csináltam, az röviden a következő. Fogtam egy 12V / 2A-es stabilizált DC adaptert, ennek a pozitív ágára (de egyébként mindegy, melyikre) az akksival sorba kötöttem egy 12V 5W-os izzót. Ennek a szerepe az áramkorlátozás. Képlettel: P = U * I, P és U ismert, 5W és 12V, nekünk az áram (I) kell. P = U * I => I = P / U -> I = 5W / 12V ~> 0,4A, tehát a körben az akksi nélkül 0,4A áram folyhat maximum, de ez csak tájékoztató jellegű, mivel az izzó ellenállásához sorosan kapcsolódik az akksi belső ellenállása, így ez a kettő összeadódik, az ellenállás nagyobb lesz, így a körben folyó áram a 0,4A-nél mindenképp kisebb, a gyakorlatban olyannyira kicsi, hogy a multiméter kezdetben lehet, hogy nem is fogja mutatni, de később sem lesz nagy, talán 50 mA nagyságrend, de erre nem emlékszem pontosan.
Itt egy mórickarajz, most perpill nincs TINA a gépemen, így maradt a Paint.
Ilyenkor rajta kell hagyni akár napokig is ezt a "töltőberendezést", mert annyira minimális a töltőáram, hogy a felesleget simán elfűti az akksi. Aztán ha így rajta volt napokig, akkor már rá lehet tenni egy szabályozható töltőt, és addig tölteni, amíg tele nem lesz. Kezdetben mehet 100mA-rel, később akár lehet emelni a töltőáramot, de ha van időd, akkor maradhat 100mA-en is, nem rontja el, viszont semmiképp se mehet az akksi kapacitásának tizede fölé áramerősségben, tehát 55Ah-s akksi esetében max 5,5A-rel szabad tölteni, de inkább ez alatt!
Ha akarsz vele foglalkozni, a megépítéssel mindenképp várj, amíg egy szaki rá nem bólint erre a kis leírásra, mert én már régebben csináltam, nem biztos, hogy fejből mindent jól leírtam.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1811 üzenetére
Csepptöltésnek, kisáramú töltésnek két esetben van értelme:
1. Túlmerült, mélykisült akkut először kímélő árammal célszerű szintre hozni, kb. 10,5-11 V-ig, utána mehet rá nagyobb áramú töltés.
2. Téli tárolásnál, illetve ritkábban használt autó esetén, szinten tartáshoz.
Bár nálad nehezen követhető, hogy mi a probléma egyáltalán, de ha jól látom, nincs túlmerülve és tölteni is próbáltad már, így a csepptöltéssel nem leszel előrébb. Szulfátlanítással esetleg, de az másképp működik.
Tápegységet, adaptert pedig nem szabad a szivargyújtóra kötni, csak a konstrukció szakszerű ellenőrzése után. Amit én rákötöttem, azt meg is vizsgáltam és mértem, hogy konkrétan milyen áramkörrel állok szemben.
Egyébként mindegy, hogy kisáramú töltést (párszáz mA) hová kötünk, teheted közvetlenül az akkura is, én csak egy kényelmi megoldásra próbáltam rámutatni. Amikor épp szükséges, praktikusabb a szivargyújtón keresztül bedugni. Kivéve persze, ha az autóban relével kapcsolt, áramtalanított csatlakozó van.
Másrészt inkább olyanoknak szántam, ötletadásként, akik valamennyit értenek is az elektronikához, és például nem drótozással intézik a dolgokat, hanem ismerik a forrasztópákát is.
Aki nem biztos magában, ne vágjon bele ilyenekbe! Beteg akkut egyébként is kiépít az ember és úgy próbálja gyógyítani, tehát ilyen szempontból sincs köze az egésznek a szivargyújtóhoz.
Régebben láttam ilyen szivargyújtós csepptöltőt a LIDL-ben is, kis kapcsolóval lehetett váltani, hogy motor vagy autó, illetve krokodilcsipesze is volt. (De nem onnan vettem az ötletet, már hamarabb kitaláltam.)
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1821 üzenetére
A szulfátlanító nagyáramú, rövid impulzusokkal próbálja felszaggatni a szulfátréteget, ezért is írtam, hogy másképp működik, mint a csepptöltés.
Többet ér ilyenkor egy ócska tirisztoros töltő, ami szintén impulzusokkal tölt, csak 100 Hz-en. Míg egyéb elektronikus céláramkörök kHz nagyságrendben operálnak, de nem biztos, hogy ez sokat számít, az impulzusokon van a hangsúly.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1825 üzenetére
Az sem mindegy, milyen töltőáram, de legjobb lenne több órás (akár 12-24 órás) pihentetés után mérni. Ennyi idő alatt a hibás, átvezetéses cella lemerül általában, csak a jó cellák adnak feszültséget. Más kérdés persze, ha teljesen zárlatos egy cella, akkor az eleve csak 0 V.
Ha például 12,2 V-tal számolunk, elosztom öttel, az 2,44 V. Öt cellára vetítve ez épp jó, amikor már igen alaposan fel van töltve.
Tehát ennyi feszültség utalhat arra is, hogy 1 cella zárlatos, 5 cella jó.
Privátozásnak abszolút ellene vagyok, a fórumozás nem erről szól, a téma sem off.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csabyka666
addikt
válasz tibcsiworld #1821 üzenetére
Látom közben megoldódott, akkor nem koptatom a billentyűt.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1841 üzenetére
Csak én arról az esetről beszéltem, amikor egy akkuval probléma van. Az ember tölti orrba szájba, mégsem jó. Már minden cella túltöltődött, egy kivételével, ami leginkább csak ellenállásként viselkedik a körben.
De nem véletlenül írtam, hogy nehéz követni a problémád. Jelen állás szerint volt egy lemerült akku, amit fel kellett tölteni, ez tényleg nagy kaland.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csabyka666
addikt
válasz tibcsiworld #1847 üzenetére
Az alatt a kis idő alatt, amíg nyit a központi, illetve amíg felnyitod a motorháztetőt (a nyitott ajtó miatt világít a belső világítás), a mérés szempontjából egyáltalán nem számít, nem ezen a párszáz milliamperen fog múlni, hogy milyen az akksi.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
T.adee
csendes tag
válasz tibcsiworld #1849 üzenetére
Töltésnek a 13,6V az az én ismereteim szerint kevés. Alapjáraton(terhelés nélkül) a 14V-ot el kellene,hogy érje.Nyugalmi akkufeszültséget csak leállítás után néhány órával mérj,az a reális érték.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1849 üzenetére
Indítózás közbeni feszültséget nem olyan fontos méregetni, mivel azt mindenki közvetlenül tapasztalja, hogy az önindító milyen fürgén pörög, vagy épp túl lassan. Szerintem ezt mindenki meg tudja ítélni, hogy jó, vagy nem jó, tehát ennél többet nem érdemel az ügy.
A feszültségszabályzó működését a motor felpörgetésével kell ellenőrizni (közepes fordulat elegendő), itt nem az idő számít. Hacsak a számítógép nem vezérli ezt is, a kíméletesebb töltés érdekében. Érdekes lehet még alapjárati feszültség is, de nem az a mérvadó. Ha bekapcsolsz fogyasztókat, lámpa stb., az pedig lejjebb húzza a feszültséget.
Az viszont lehetetlen, hogy töltés leállítása után több a feszültség, mint töltés közben.
A pörgő motornál, kikapcsolt fogyasztók mellett mért akkufeszültség külön téma. Egyéb ólomsavas akkuk (zselésnek nevezett stb.) dokumentációjában a gyártók általában kétféle feszültséget adnak meg:
- Ciklikus üzem: töltöm, kisütöm stb. 14,4V vagy felette (de ez csak a rekombinációs akkukra értendő, egyébként 14,4 V a vízbontási küszöbnek is nevezett maximális érték).
- Standby üzem: riasztó, UPS, az akku mindig 13,6-13,8 V állandó szinten van tartva, csak áramszünet esetén kell kisülnie.
Ehhez képest megjegyezném, hogy eddig olyan autóim voltak, amiben a feszültségszabályzó 13,8 V-ra állt be. Akkuk élete 10 év körül.
Az orosz töltőm hátán van egy jumper, amivel a biztonsági védelem kikapcsolható. Ez arra jó, amikor döglött akkut akar valaki kínozni, túltölteni stb.
Ha a védelmet aktiválom, a töltő 13,8 V-nál befejezi a töltést.
A következtetést mindenki levonhatja magának.
Láthatóan nem autóakkuk, de ólomsavas, csak az érdekesség kedvéért.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- iPhone topik
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Ülésezik a hardveregylet
- Autós topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Xiaomi Redmi 9 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.