- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- EAFC 24
- GTA VI
- Alkoholista nevelde
- Nintendo Switch
- PlayStation 5
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
Új hozzászólás Aktív témák
-
crissprivat
senior tag
válasz Jimmy66 #1597 üzenetére
Szia.
Igen,tedd rá a cteket,hadd töltse fullra az akkudat
Nem kell félni a túltöltéstöl,automatikusan lekapcsol. A 7.lednél már csak fenntartó lesz 10 napig 13,6V környékén. (hömérséklet függvénye) Utána csepptöltés következik.
De olvasgasd el a használatitAmúgy az ilyen tesztek becsapósak,mivel csak a pillanatnyi állapotukat mutatja meg és az egy kis kocsikázás után tökéletes lehet. 2 óra pihenö kellene az akku pontos kiméréséhez. De legjobbak a terhelési tesztek,ott eldöl mennyi is az annyi
[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz Jimmy66 #1603 üzenetére
Szia.
Csak abban az esetben vedd le a negatívat,ha recondozni akarod az akkud. Mert akkor az elektronika megvédése végett kellene.
Ha csak sima töltés lesz,akkor nem kell levenni a negatívat.
Elöször csatlakoztasd az akkudon a pozitívhoz és utána a negatív pólushoz a töltö kábeleit. Utána jöhet a konnektor és az autó ikon kiválasztása. Ha megvagy a töltéssel,akkor elöször is áramtalanítani,utána negatív,majd pozitív csipeszt levenni.
Nagyvonalakban így csináld,akkor baj nem lehet.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
-
K Norbi
addikt
válasz Jimmy66 #1605 üzenetére
Az nem a helyes bikázás ábrája véletlen? Akkor kell testpontra tenni, sima töltésnél kemény 5Amperhoz mehet a pólusra is.
pl ha kiszereled az AGM akkudat hova teszed a töltő negatív csipeszét?crissprivat
A könyvébe benne tutira a helyes töltés, ott van az ábrán is benne van mit jelent az ábra.
De szerintem az a bikázás lesz. Akkor szokták testre kötni, pólusra nem szabad bikázáskor.[ Szerkesztve ]
-
DQ
tag
válasz Jimmy66 #1597 üzenetére
Amikor én megvettem cirka egy éve, akkor méricskéltem, hogy melyik led mikor kacsintgat.
Zöld: >12,67V
Sárga: 12,43-12,66V
Piros: <12,42V
Sárgánál még simán indít az autó, de nem árt rátölteni, a piros az már kérdésesebb, ott már nagyon ajánlott a töltés, de sok infót nem ad.
Amit az én műszerem mutatott: 12,42 környékén már látszik a piros is, alatta még inkább, de ha csak ezt nézem, azt már nem tudom meg, hogy 12,4 vagy 12 vagy 10V. (nekem az autó tiltakozás nélkül indul 12V mellett, alatta már hallom, hogy reklamál)
Szóval szép és jó ez a szemecske, csak én nemigen használom. -
DQ
tag
válasz Jimmy66 #1605 üzenetére
Igen, ez is azok közé tartozik, amit nem értek. Miért nem mindegy az, hogy a negatív csipeszt az akku negatív sarkára, vagy tőle 10 cm-re, 50 cm-re akasztom a madzagra, vagy a karosszériára?
Aki a szobában tölti az aksit, az hová csípteti a negatívot? Bevisz egy darab karosszéria elemet? -
DQ
tag
válasz Jimmy66 #1615 üzenetére
Ha piros, akkor midenképpen ajánlott a töltés, mert ha Te is rámérsz, akkor 12,4V alatti értéket fogsz mérni, ez pedig már néhány autótípus esetén problémás lehet a hidegben.
Mivel nem öreg aksiról beszélsz (s nem lett totál lemerítve soha, illetve ha igen, akkor is), én levenném a negatív sarut és rátenném a recond móddal a töltőt. Egy éve ezt kipróbáltam: recond nélkül, majd megismételve egy-két héttel később reconddal is töltöttem ua-t az aksit. Recond után levéve a töltőt pár nappal később magasabb feszt tudtam mérni rajta, mint recond nélküli töltés után. Ezután 4 aksin csináltam ezt meg.
Sokat problémáztam annó azon, hogy recond mehet sarulevétel nélkül, vagy sem, mit szól hozzá az autó? Választ nem kaptam sem itt, sem a forgalmazótól (az csak mellébeszélt). Azóta a ctek honlapján a faq foglakozik ezzel a kérdéssel is, ahogy értelmezem, lehet, de nem ajánlott.
Szóval ha recond, saru le, s hagy menjen évente egyszer, vagy ha beteg aksiról van szó. -
K Norbi
addikt
válasz Jimmy66 #1628 üzenetére
Igen lehet így megkerüli a dolgokat ha oda csatlakoztatod és nem a pólusra, kb olyan mintha le lenne kötve.
persze ebbe sajnos nem vagyok biztos.Pedig az ábra szerint szabad tölteni. Szerintem ne add fel kérdezősködj még máshol is. Több szakszerviz többet mond. Én tuti megsoroznék vagy 10 márkaszervizt e mail be ezzel kapcsoltba. [link]
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Jimmy66 #1630 üzenetére
[link] Őket is megkérdezheted Forex Kft profi cég tuti tudnak mondani valamit.
e mail be [link] Küldd el nekik a képeket is.Ám, ha sok fogyasztó megy, s még működik a startstop, ne adj Isten, a gyerekek bekapcsolva hagynak egy vagy több fogyasztót, kész a baj, nem indít az akku. Célszerű hetente, kéthetente vagy havonta (attól függően, hogy milyen intenzív a használat) töltőre tenni, és 24 órán keresztül állandó 16 V-on tölteni. A művelet elején felszalad a feszültség, sokan emiatt hamarabb lekapcsolják a töltőt, de ez hiba. Lényeges, hogy az AGM-akkumulátor megkapja a 14,7–14,8-as töltőfeszültséget (különben elindulhat a halálához vezető szulfátosodás), azaz jó kondiban kell lennie a generátornak.
Nézelődök a neten hogy leszokták ezeket tényleg kötni vagy sem, eddig nem találtam sok mindent.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Jimmy66 #1658 üzenetére
Köszi! Ha lesz időm, elmegyek bevizsgáltatni én is! Ez nem pénz!
Harkovz:
ez valami szivargyújtós cucc? Mert a kép nem teljesen a termékről van, ahogy látom! Egész ötletes kis cucc!
crissprivat:
Ezek után nem fogom, csak bent töltöttem, aztán kint téli töltésen ment (14,7V) 12-12 órát! Aztán rövid használat után a garázsban! Ma egész nap mentem vele, 300km pár start volt, nem sok, és meglátom, 4-5 nap múlva ha megjön a multiméter, mennyi lesz a feszültség! Ott dől el sok minden! A nyvaja akar mindig mindent újra beállítani! De a ctek-el való töltéshez is ajánlják leszedni a sarukat, vagyis itt mindenki azt írogatja, hát még egy off töltőnél!
-
Brogyi
senior tag
válasz Jimmy66 #1628 üzenetére
Kezdem sejteni mi lehet az oka ennek a karosszéria csiptetésnek. Azért én elolvasnám azt a használatit amire hivatkoznak, és nem kellene találgatni.
No, de nézzük.
Amit legutoljára becsatoltoltál ott a második pontban csak a robbanásveszélyt hárítják el magukról.
A második tippem pedig az az áramérzékelő szenzor amit a CPU követ +/- irányba és szerintem szervíz- csatlakozón keresztül idióta szervizes ki is tudna rajzolni ha érdekelné. Ennek a tippnek nagy a valószinűsége a start/stop igénybevétel miatt. Valószinű megint csak egy típusú akksi adatai vannak benne, mert a többivel nem megy vagy bazi hamar megdöglik. Így kénytelen vagy megvenni a drága akksit, mert azzal működik, mi több ahhoz van behangolva a töltés. A szabályozója se egyszerű lehet az érzékelő miatt. Röviden ez jutott eszembe. -
Harkovz
aktív tag
válasz Jimmy66 #1668 üzenetére
Na megjött ez a cucc. A töltés jó. 14,4 - 14,7 között mér ez a műszer. Indítás után megy fel 14,7 ig aztán 14,5. Erős a generátor hiába kapcsolok be több fogyasztót is, 14,4 marad. Indítás előtt egész napi állással 12,3V van benne. Úgyhogy az akksi is jó. Indítás alatt 11,4 ig esik le.
-
crissprivat
senior tag
-
runner 125
nagyúr
válasz Jimmy66 #1927 üzenetére
Mondjuk ehhez már beteg agy kell, h fél milláért vegyen valaki akksi töltőt.
Fel nem fogom h milyen cél mellett kifizetődő egy ilyen cumó. Ennyiből legalább 17 prémium akksit vesz az ember, ha egy jókora autó akksiról beszélünk."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
crissprivat
senior tag
-
nootropil
csendes tag
válasz Jimmy66 #1947 üzenetére
Alany : 2015 Mazda 6 2.0 benya
Hidegen indítottam..
és
12,8 V .. alapjáraton (biztosan mérési hiba.. vagy nem tudom )12,6 V nyugalomban
Érdekesség: NEM AGM rendszerű az akksi, jó öreg ólom savas, klasszul monitorozható cellával, utantöltési lehetőséggel
Nem tudja valaki hol tudnék utánanézni, hogy milyen kapacitású van benne ?
Rátettem a CTEK-re szépen elindult felfelé .. a fesz.
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
kastner
csendes tag
válasz Jimmy66 #2026 üzenetére
Nem potya töltés volt a cél. Érdekes, de a kölcsön kapott ALDI CPL-2054 töltővel nem csinált ilyet az akksi. Annak felmegy a töltése a töltés vége felé 15,3 Voltig is (csepptöltés előtt), mégsem volt ilyen biztonsági szelep kifúvásom. Igaz, hogy annak a csepptöltése jóval kisebb árammal történik. A 15,3 Voltos max. feszültséget a töltés vége felé ez a töltő nem állandóan tartja, hanem impulzusszerűen emelgeti a feszültséget. A 15,3 Voltos max. feszültséget sokan kifogásolják az ALDI CPL-2054 töltőnél, azonban a CTEK MXS 5.0 "Recond" módban 15,8 Voltra emeli a feszültséget. Van olyan fórumozó aki a Carstel töltőnél szerviz állásban 16 Volt körüli mért feszültséget említ. Ez a magas feszültség a savrétegződés nevű jelenség ellen kiváló. A CTEK gépkönyve is kontrollált gázfejlődést említ ("Recond" módnál), ami keveredik az akkumulátor savval, növelve az akkumulátor energiáját.
-
Kernel
nagyúr
válasz Jimmy66 #2774 üzenetére
Vannak ilyen általános biztonsági szabályok, amit feltüntetnek, hogy a gyártót semmi vád ne érhesse. De az nem jelenti, hogy mindent halálos komolyan kell venni.
Ez a szabály is még a régi időkből származik, amikor valaki véletlenül összeérintett két fémcsipeszt, amitől szikra keletkezett, amitől a töltés közben keletkező durranógáz berobbant. Ezért tilos dohányozni is a közelben, illetve a szellőzést is biztosítani kell.
De:
– Ezek a csipeszek szigeteltek.
– A töltő a vízbontási küszöb (14,4 V) alatt dolgozik.
– A töltő maga nem tud szikrát létrehozni, az áramkorlát miatt, illetve a kondenzátoros pufferhatás is ki van védve.Akkor, miről beszélünk...
Ennél sokkal lényegesebb, hogy amikor az akkut kiszereljük, mindig a testkábelt (jellemzően a negatív) kell először levenni és utoljára feltenni.
Ha előbb a pozitívnál hadonászunk a villáskulccsal, ott valóban könnyű testre zárni az akkut. De ha levettük a testkábelt, akkor ilyen módon már nem lehet zárlatot csinálni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5