Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csabyka666

    addikt

    válasz focvis #1747 üzenetére

    Üdv!

    Ez engem is érdekelne. Beszéltem egy ismerőssel, akinek nem ilyen, de hasonló, ALDI-s töltője van, ő azt mondta, nem lehet állítani a töltőáramot. Nekem pont az kellene, hogy én állítsam, mert "buta" töltőm van, de az megpezsegteti rendesen az akksit, tönkre is vágott már egy motorakksimat, szóval még egy olyanra nincs szükség itthon.

    Valakinek tapasztalat?

    Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

  • csabyka666

    addikt

    Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

  • csabyka666

    addikt

    válasz crissprivat #1772 üzenetére

    És ez igaz a szóban forgó töltőre is? Valahogy én jobban szeretem, ha magam állítom be a töltőáramot C/10-re, illetve ha van idő, akkor az alá. Ami van nekem IMAX B6 típusú, az automatikusan kikapcsol, ha feltöltött az akksi, már nem egy halott akksit élesztettem vele újra.

    Hogy miért akarnék mégis egy ilyet venni, arra annyi a válasz, hogy legyen egy célszerszám, amit csak autóakksi töltésére használnék. De így, hogy nem lehet változtatni a töltőáramot, hát nem tudom... :F

    Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

  • csabyka666

    addikt

    válasz pjen #1773 üzenetére

    Hú, ezt elhiszem, hogy így van, és biztos működik is, de ennyire nem akarom elbonyolítani. :)

    Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

  • csabyka666

    addikt

    válasz K Norbi #1774 üzenetére

    Ezt a típust ismerem, ilyennel próbálták életre kelteni azokat az akksikat, amiket nekem az IMAX-szal sikerült is. Ebben is van árambeállítás? Most látom, van ebben is.

    [ Szerkesztve ]

    Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

  • csabyka666

    addikt

    Az akksitöltős eszmecseréhez egy kis adalék. Oké, hogy írjátok, hogy ennyi meg annyi a fesz, meg hogy indul vagy nem indul az autó, de ezek az értékek magukban nem sokat mondanak...

    Egy akksinál mindig az a szűk keresztmetszet, amikor önindítózni kell: a nagy áramfelvétel a sarkalatos pont. Ilyenkor nem szerencsés, ha leesik a fesz, mert ha újabb az autó, és a gyújtása eléggé kifinomult, akkor el se fog indulni - nem ad szikrát (mármint a benzinesnél ugye).
    Példaként ott az én motorom, ami nem önindítós, és én egy 2010-ben gyártott, azóta kidobott akksival vígan eljárok, de ugyanez az akksi egy önindítós gépet nem hiszem, hogy megmozdítana.

    A másik dolog a hengerűrtartalom és hogy benzines vagy dízel az autó. A benzinesek 10 BAR körül sűrítenek felső holtponton, a dízeleknél ez 25 BAR is lehet, ezért kell a dízelekbe erősebb (nagyobb kapacitású) akksi, mert indításkor nagyobb ellenállást kell legyőzni, illetve azok hidegben is nehezebben indulnak, többet kell nyektetni az akksit, és ilyenkor jó a tartalék.

    Szóval visszatérve, lehet, hogy egy Daewoo Matiz 12,1V-os, már majdnem halott 44Ah-s akksival is elindul, de egy 3000-es dízel Merci meg se moccanna ugyanezzel, ezért nincs értelme így az összehasonlításnak. Meg aztán mennyire kopott a motor, mennyire kopott az önindító...sok mindentől függ..

    [ Szerkesztve ]

    Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

  • csabyka666

    addikt

    válasz OrLiX #1807 üzenetére

    Töltőáram maximumát, erre gondoltál? 100mA-enként lehet változtatni, és a töltő maximum annyival tölti, de ahogy tele lesz az akksi, veszi vissza, majd a végén kikapcsol. Csepptöltést vagy nem tud, vagy még én nem jöttem rá.

    5A a max, igen, de ehhez ugye kell egy 12V 5A-es táp, ami elég ritka. Ma végre sikerült szereznem egy 12V 4A-est, ez is elég lesz, lehet hogy 5A-t is ki lehet hozni belőle.

    Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

  • csabyka666

    addikt

    válasz tibcsiworld #1806 üzenetére

    A kezeletlent hogy kell érteni? 4 évig csak állt, vagy 4 évig használtad, és sosem kellett tölteni? 12,7V elég jó kondira utal, szerintem annyit nem fog elérni nyugalmi állapotban.

    De ez megint relatív, terhelve kell megmérni, ha a kapacitásra vagy kíváncsi. A szünetmentes tápokban lévő gondozásmentes Pb akksik előszeretettel csinálják, hogy 10 éves korukban is 12,9V-ot lehet mérni rajtuk, töltést is felveszik látszólag, aztán ha megterheled, egyből leesik a fesz 10V alá is akár.
    Szóval így pusztán a nyugalmi fesz alapján csak azt lehet megállapítani, van-e cellazárlat, de a kapacitásra még következtetni se nagyon lehet.

    Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

  • csabyka666

    addikt

    válasz tibcsiworld #1811 üzenetére

    Induljunk ki, hogy még jó az aksi:
    A csepptöltés némileg segíthet ez esetben? (24-168 órára?) Mert ugye az 0,8A max! De ha szerzek olyan discman tápot, mit is kell rákötni, hogy bemenjen a szivargyújtóba? (vagy elég csak rácsavarni a 2 drótot az aksira és bent tölteni?) Avagy a "csepptöltős" 0,8A-es töltők is segíthetnek? (bár a normál töltő csepptöltése ugyanitt van áramban)

    Inkább mondjuk úgy, lehet, hogy jó az akksi. Az, hogy discman töltő, nem mond sokat, meg a 0,8A-es töltőáram is csak egy "valami". A lényeg: ha sokat állt lemerített állapotban, nem túl jók a kilátások. Nem is az baj, hogy fel tudod-e tölteni, hanem hogy felveszi-e, majd megtartja-e a töltést, vagy órákon belül visszaesik 12V-ra vagy az alá, terhelve pedig drasztikusan lecsökken, akár 0V környékére is. Az "intelligens" töltők nem is szokták feltölteni, mert annyira nagy az akksi belső ellenállása, hogy már a töltés elején lekapcsolnak szakadásra hivatkozva, a buta töltők meg csak rontanak a helyzeten, mert elkezdik tölteni hatalmas áramokkal.

    Ilyen akksikat mentettem már meg, akartam is írni róla blogot, de elmaradt, na majd egyszer. A lényeg, hogy nagyon kis árammal kell tölteni! Ezt semmiképp se úgy éred el, hogy direktben rákötsz egy valamilyen adaptert minden nélkül, mert azzal az adapter is károsodhat, és az akksinak se jó a nagy áram miatt! Én fűnyírótraktorok akksijait hoztam vissza az életbe indítóképes állapotba(!), azokkal az volt a gond, hogy ősszel elrakták a hideg pajtába, tavasszal elővették, és nem indított, illetve a 12V-os akksin mindössze 3-4V-ot lehetett mérni. Menthetetlen? Nem biztos...

    Ahogy én csináltam, az röviden a következő. Fogtam egy 12V / 2A-es stabilizált DC adaptert, ennek a pozitív ágára (de egyébként mindegy, melyikre) az akksival sorba kötöttem egy 12V 5W-os izzót. Ennek a szerepe az áramkorlátozás. Képlettel: P = U * I, P és U ismert, 5W és 12V, nekünk az áram (I) kell. P = U * I => I = P / U -> I = 5W / 12V ~> 0,4A, tehát a körben az akksi nélkül 0,4A áram folyhat maximum, de ez csak tájékoztató jellegű, mivel az izzó ellenállásához sorosan kapcsolódik az akksi belső ellenállása, így ez a kettő összeadódik, az ellenállás nagyobb lesz, így a körben folyó áram a 0,4A-nél mindenképp kisebb, a gyakorlatban olyannyira kicsi, hogy a multiméter kezdetben lehet, hogy nem is fogja mutatni, de később sem lesz nagy, talán 50 mA nagyságrend, de erre nem emlékszem pontosan.

    Itt egy mórickarajz, most perpill nincs TINA a gépemen, így maradt a Paint. :)

    Ilyenkor rajta kell hagyni akár napokig is ezt a "töltőberendezést", mert annyira minimális a töltőáram, hogy a felesleget simán elfűti az akksi. Aztán ha így rajta volt napokig, akkor már rá lehet tenni egy szabályozható töltőt, és addig tölteni, amíg tele nem lesz. Kezdetben mehet 100mA-rel, később akár lehet emelni a töltőáramot, de ha van időd, akkor maradhat 100mA-en is, nem rontja el, viszont semmiképp se mehet az akksi kapacitásának tizede fölé áramerősségben, tehát 55Ah-s akksi esetében max 5,5A-rel szabad tölteni, de inkább ez alatt!

    Ha akarsz vele foglalkozni, a megépítéssel mindenképp várj, amíg egy szaki rá nem bólint erre a kis leírásra, mert én már régebben csináltam, nem biztos, hogy fejből mindent jól leírtam. :)

    Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

  • csabyka666

    addikt

    válasz tibcsiworld #1821 üzenetére

    Látom közben megoldódott, akkor nem koptatom a billentyűt. :)

    Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

  • csabyka666

    addikt

    válasz tibcsiworld #1847 üzenetére

    Az alatt a kis idő alatt, amíg nyit a központi, illetve amíg felnyitod a motorháztetőt (a nyitott ajtó miatt világít a belső világítás), a mérés szempontjából egyáltalán nem számít, nem ezen a párszáz milliamperen fog múlni, hogy milyen az akksi.

    Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

Új hozzászólás Aktív témák