Új hozzászólás Aktív témák
-
crissprivat
senior tag
válasz Oryctolagus #1328 üzenetére
Hali.
Van multimétered? Ha igen,mérjél rá,mennyi feszt enged neki.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz Oryctolagus #1330 üzenetére
Egy jobb multival könnyen megnézheted,hogy jól e tölt a töltőd. Neten olvass utána,vannak jó cikkek ez ügyben.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz Oryctolagus #1332 üzenetére
Fullra van töltödve
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz Oryctolagus #1334 üzenetére
Jó lesz,de járó motornál csináld. Így megtudod,hogy eleget tölt e az alternátor. 14,0-14,40V lenne optimális töltés.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz Oryctolagus #1336 üzenetére
Normális értékek,minden ok. De azért figyelni kell majd,pláne ha hidegebbek lesznek
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz Oryctolagus #1338 üzenetére
Igen,a legrosszabb,ha nincs folyamatosan használva. Legalább heti 1x fel kellene fullra tölteni így télen és akkor nem lenne baj De meglepetések mindig érhetik az embert
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Brogyi
senior tag
válasz Oryctolagus #1418 üzenetére
Ajaj! Nem egy nyelvet beszélünk. A kocsik nagy százaléka negatív testelésű. Tehát üzemszerűen a vázhoz kell legyen kötve. A másik részt se értem. Ha gépkönyv 48Ah-ás akksit ír akkor teljesen jó ha nagyobb kapacitásút teszel bele. Persze ha fizikailag belefér.
No, és most mit is kérdeztél? -
crissprivat
senior tag
válasz Oryctolagus #1421 üzenetére
A cikkböl való idézet:
Az akkumulátor negatívja az autó a karosszériájához, majd a motorhoz testelődik.
Ezek szerint a baj ott van,ha a motorhoz is testelödik. Hacsak a karoszériához,akkor minden ok. Az oda való.
Akkut pedig nem célszerü kissebb kapacitásút venni,mint amit ajánlanak hozzá. Abból is adódhatnak problémák igen. De a Te esetedben nem olyan nagy a különbség. Csak lényeges kérdés,hogy hozza e az akkud a ráírt értékeket indítás közben.
Javaslom egy nagyobb akku beszerzését és a verda átnézetését.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
DQ
tag
válasz Oryctolagus #1421 üzenetére
Az autók negatív testelésűek, ez annyit jelent, hogy az aksi negatív sarka akár szemmel láthatóan is az autó karosszériájához van kötve, továbbá mivel a motort a karosszéria hordozza, így az is rajta van a negatívon. Mérj egy ellenállást: akku negatív - karosszéria - motor. Mindenhol 0-t fogsz látni. Tehát ez nem okozhat problémát (függetlenül attól, hogy mit olvastál).
Az, hogy 48Ah-s aksi helyett "csak" 45Ah-s van benne, szintén nem okozhat problémát (3Ah nem nagy difi), viszont a kapacitás és az indítóáram két külön fogalom. Általában minél nagyobb az előbbi, annál nagyobb az utóbbi is, de az autó indításához az utóbbinak van jelentősége. Mindkét érték fel van tüntetve az aksin, az indítóáram kisebb betűkkel, pedig ez legalább olyan fontos. Egy benzinesnek elég alacsonyabb indítóáram, egy dízelnek jóval nagyobb kell; de hogy mennyi az annyi, azt autója válogatja. (Nekem egy 1,8-as benzinesben 45Ah/330A, míg egy 1,5-ös dízelben 65Ah/600A.)
Nem írtad, mi után merült le az aksi: használat után másnap reggelre, vagy előtte állt napokig az autó.
- Ha röviddel használat után, akkor ellenőrizni kellene a töltést: >13,4V legyen.
- Ha esetleg korábban, a hideg idő előtt is hasonlót csinált az autó, akkor át kell nézetni egy szervizben, hogy mi szívja le az aksit, mert ezt otthon kideríteni nehéz lenne.
- Ha csak most a hidegben merül le, akkor az nem csoda: 1-2 hét le tudja szívni annyira, hogy ne induljon az autó. (a 12.24V az egy dolog, amit mérsz, ha nincs áram, akkor nem fog indítani)
- Ha idősebb az aksi (ma már 4-5 éves idősnek számít, különösen ha nincs karbantartva), akkor jöhet a gondolkodás, hogy milyet vegyél.
A helyedben én keresnék egy ismerőst ugyanezzel az autómárkával, vagy megkérdeznék egy szervizes szakit, vagy keresgélnék a neten, hogy mekkora indítóáram ajánlott az autóhoz, s ennek megfelelően vennék szükség esetén új aksit (nem baj, ha márkás az aksi), s természetesen nem lefelé térnek el az ajánlott 48Ah-tól, hanem fölfelé 10-20%-kal. -
gulyi61
újonc
válasz Oryctolagus #1421 üzenetére
Köszönöm a segítségeteket,.
Egyébként a 7.0 csavaros.
Első percben 13,7 tölt aztán szép lassan (5perc) lemegy 8 alá is...
Hmmm...
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- TCL LCD és LED TV-k
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BMW topik
- Politika
- Asztalos klub
- Vezetékes FEJhallgatók
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- További aktív témák...
- i7 7700K////1070 TI///16GB
- ASUS ZENBOOK 13 UX333FA - 13,3"FHD IPS - i5-8265U - 8GB - 512GB SSD - Win11 - Magyar
- Playstation 5 Drive Edition 825GB (CFI-1216A), 2025.11.03-ig gyári garanciával, Bp-i üzletből eladó
- Lüm-tec m85 Svájci szerkezetű Amerikai microbrand
- Új! 64Gb DDR4 - Corsair 32GB KIT DDR4 4600MHz CL18 Vengeance RGB RT