Új hozzászólás Aktív témák
-
agyarka
aktív tag
Ne személyeskedjünk, nem visz előbbre. Béke!
A helyesírást sajnos sokszor megnehezíti a predektív szövegbevitel.
-
agyarka
aktív tag
Éppen az akku tartalékai, illetve a gépjármű jó indítóképessége miatt nem kapnak az akkumulátorok megfelelő ellenőrzést/ karbantartást, és haláloznak el a kelleténél hamarabb.
Te nálam is jobban tudod, hogy nem jó 12V közelében tartani az akkumulátorod, mert a szulfátosodás miatt fokozatosan csökken a kapacitása/ indító áram leadási képessége. Biztosan nem csak azért használod a csepptöltődet, hogy éppen csak beinduljon a verda, bár a rövidtávú célja mindegyikünknek ez.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Ez így van, de ez nem zavarja a töltő gyártók marketingeseit, elvégre nekik is élniük kell vmiből.
Erről a töltőről vélemény? Van nem AGM es verziója, a leírás alapján végig impulzus töltéssel szulfátalanít, emelt feszülségű savforralás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Régebben vki keresett traktorra és motorra is töltőt.
A Forex T1232 elég jónak tűnik, (1-32A, kikpcsolható hőmérséklet kompenzáció, többféle feszültségkorlát, csepptöltés ... ).
A lépcsős karakterisztika érdekes megoldás, önmagában nem sok értelmét létom az IU-hoz képest, valószínűleg azért fejlesztették ki, mert ezzel tudták viszonylag egyszerűen megoldani az akku regeneráló töltés-kisütés közben mód áramerősség/ feszültség vezérlését. Erről a töltés közbeni sönt rásütésről még csak a hobbyelektronika fórumon olvastam (de én csak műkedvelő vagyok), üzletszerűen előállított termékkel nem találkoztam.
A szulfátalanítójukhoz képest akkukimélőnek tűnik. Kiváncsi lennék, vajon melyik hatásosabb szulfátoldó.
Az ára sajnos húzós, főleg otthoni tesztelgetéshez, és mivel a gari is rövid (de legalább javítható) a korábban javasolt 2db Ctek jobb megoldás volt a motor-traktor akku problémákra.A Conrados Megapulse-t mérte végül itt vki? A neten eléggé reklámszagú írásokat olvastam róla, kivétel talán a Bécsi Műegyetemé (ahol nincs nyilvántartási szám, Megapuls ról van szó az url-ben viszont Megapulse). Volt olyan teszt is, ahol elhalálozott az akku. Utóbbi nálam is többször előfordult a forexes cuccal, a gyengélkedő akku 1-2 kezelés után egyértelműen cellazárlatos lett.
A panelektronos kis dobozt használom több családi autón, azt nem állítom, hogy öreg akkut szulfátalanít, de nekem úgy tűnik, az az akku amelyikre új korában rátettem elég sokáig bírja.(Az eszköz viszont kevésbé, a 3 hét - 4év között sorba mind kipurcant.)
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Elővettem a 2010 ben vásárolt Aldis CPL-2054-es töltőmet és - hosszú idő után ismét - megmértem.
Úgy látszik ezekből is többfélét gyártottak ugyanazon kód alapján, mert a jelenleg a neten fellelhető (2015-ös) használati útmutatóval ellentétben a készülékhez adott leírásban nem szerepel CHA jelzés, és a készülék sem produkálja.
A feszültség kijelzője a +-2% körüli pontosságú multiméteremhez képest kb. -0,06 - -0,1 eltérést mutat 1 tizedesjegyre kerekítve. A méréseknél a multiméter adatait közlöm:
Feszültség korlát: 14,4 (hópihét nem mértem)
A 14,4 V elérése után 13,6 -on tölt tövább, kb 60 mA ig, majd megszünteti a töltést, és figyeli a feszültséget,
12,8- nál újra tölt 800mA - 60 mA ig, majd megszünteti a töltést, és figyeli a feszültséget.Negatívumok:
- áramkimaradás esetén egyik töltési folyamat sem indul újra,
- nincs háttérvilágítás a kijelzőn. -
agyarka
aktív tag
Csodálkoztam is ezen a kínai negatív pulzáló töltésen, de most már legalább tudom hova tenni.
Kernel
OK.Érdekes téma ez a regenerálás, többfelé megközelítése van, szakirodalma meg alig. A gyártók meg kreálnak mellé hangzatos magyarázatokat, ki tudja mennyi kutatás után.
Van egy ilyen Absaar 6A es töltőm. Nem emlékszik vki, hogy ez hogyan működik? Mármint, hogy tirisztoros vagy sem.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Ernst Beer holland feltaláló szabadalmaztatta 1954-ben
azonban van aki nem tartja elég megalapozottnak.[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz Vukmuty #2563 üzenetére
Használt cucc, állapottól, számlától, garitól függően bolti ár 50% a +-20% az eladási szándék függvényében. Bolti ára Magyarországon jelenleg több boltban is 28e. ( Csak viszonyításképpen nemrég bontatlannak hirdetett Optimate 4 CAN 10e Ft körül volt kapható.)
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz Firestormhun #2581 üzenetére
Az EFB durván leegyszerűsítve az olcsósított AGM. Technológiailag a teljesen gondozásmentesnél magasabb, az AGM nél alacsonyabb színvonalú. Egyes vélemények szerint az AGM emelt végfeszültségű programja is csak az ahhoz tervezett AGM akkukhoz használható ahol a gyártó azt előírja (pl Optima).
Én az EFB akkukon inkább a normál programot használnám ami max 14,4 V feszültség korlátos. -
agyarka
aktív tag
válasz spanyoll #2643 üzenetére
Mindkettőnél van szórás a gyártási minőségben. A Lidlis régebben mikrokapcsoló hibára volt hajlamos, az Aldis meg pár % túltöltésre, ami ártalmas az akkunak. Amennyiben ebben a kategóriában gondolkodsz, akkor ezért az árért jobb töltőt kapsz mint máshol. Vétel után meg kell mérni, szó nélkül visszaveszik.
Én a mai fejemmel inkább jobb töltőbe ruháznék, kis szerencsével hosszú távú befektetés.
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #2641 üzenetére
Nekem van. A szulfátalanítás tényleg működik. A savat ugyan kontrolláltan de forralja, ami a gyártó állításával szemben az AGM nek biztosan nem tesz jót, ezért azoknál 14,7 nél manuálisan lekapcsolom. A nyithatókat sem engedem 15 fölé (15,3 nál kapcsolná le). Nekem úgy tűnik, hogy egyes állításokkal ellentétben a zárlat, áthúzás gyakoribb elhalálozás mint a szulfátosodás. Ráadásul a szulfátosodás oldása hajlamos az ilyen hibákat előhozni.
Az egyébként más hibától mentes akkuk kapacitására tényleg jótékony hatású, de valahogy az én kezembe ilyen kevesebb kerül. Az biztos, hogy évente 1-2x megcsinálom az akkujaimon, de az előírásnál kevésbé drasztikus merítéssel és mérsékeltebb feszültség korláttal. -
agyarka
aktív tag
válasz spanyoll #2645 üzenetére
Amennyiben nem használod csepptöltésre, akkor Neked elég a töltési végfeszültséget. Amennyiben csepptöltést szeretnél, akkor érdemes azt is ellenőrizni.
Van egy olyan érzésem, hogy Te belekeverted a savas ólom akku töltő témába a NiMh töltőt. Ott sem jó, ha túltölt.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz Firestormhun #2650 üzenetére
Nem szeretem a kikapcsolhatatlan hőmérséklet kompenzálást, mert megnehezíti a hibaszűrést.
Ráadásul a töltők csak kis része rendelkezik az akku házára helyezhető érzékelővel ( a legkorrektebb közvetlenül a pozitív elektródán történő mérés lenne), ami miatt a kompenzálás gyakran nem valós értéken alapul.
Arra azonban költséghatékony megoldások, hogy a töltőt az akku közelébe helyezve jól működő rendszer esetén csökkentsük a túl magas, vagy alacsony feszültségű töltést.[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
A korábban említett forexes T2332 töltőnek megjelent a TFT verziója ami mint azt a neve sugallja TFT kijelzővel van szerelve. Funkcióit tekintve nem látok változást. Az árat viszont szépen medobta. Elődjével ellentétben ennél kétségeim vannak a gazdaságos javíthatósággal kapcsolatban. A dizájnos kijelző miatt ezt már nehezebben tudom elképzelni egy mezőgazdasági gép állomáson.
A húzós 70+ ára viszont annak nem is annyira húzós, aki a 32A ki tudja használni. A 25A és Ctek sem olcsóbb. -
agyarka
aktív tag
válasz crissprivat #2659 üzenetére
Nekem csak azzal van bajom, ha nem kikapcsolható, és nincs részletesen dokumentálva. Ellenkező esetben nem tudom ellenőrizni a rendeltetésszerű működését.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz Firestormhun #2681 üzenetére
5 helyett 2 év cseh bolti garanciával nem tűnik annyira jó biznisznek.
Elég sok nagyobb teljesítményű töltőjük is van, de drágábban mintha a hivatalos importőrtől vásárolnánk.
-
agyarka
aktív tag
válasz kuruc01 #2781 üzenetére
1 APC m van, és több Belkin. Már nem emlékszem, hogy mennyiért vettem, elég húzósak voltak. A hátoldalukon nem látom hírtelen, hogy mennyit bírnak. Annak idején az asztali géphez APC vettem, a többi cucchoz meg a garancia értékének függvényében többféle Belkint.
Kernel
1x volt egy ócska hibás töltőm. Legyengült akkuval 3/4 óra alatt felszaladt 16,8 V ra. Szerencsére nem lett semmi baja a kocsinak, de leizzadtam.[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz kuruc01 #2783 üzenetére
Tudomásom szerint az APC és a Belkin is jónevű "D" osztályúnak megfelelő finom fokozatú túlfeszültség védőket gyárt. A magasabb védelmet garantáló (<1,5 kV) készülékek drágábbak. Az eltérő garancia egyben marketing is.
#2787 embe
Torque a 12V os akku feszültségét mutatja, nincs külön PID a töltőfeszültségre. Amennyiben van töltés, akkor úgyis a magasabb kapocsfeszültséget mutat, ami tölti az akkut.[ Szerkesztve ]
-
-
agyarka
aktív tag
A cikk szerint az adatok rögzítése a saját szerverükön történt, erre a Torque nem képes. Valószínűleg vmi flottás cuccot tették bele, ami az eszköz tápfeszültségét is monitorozza.
Elhiszem, hogy nekik ez különleges mérés, hiszen egy újszülöttnek minden vicc új.[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz Quattro #2899 üzenetére
Az általad vásárolt Ctek savas ólom akkuk töltésére alkalmas, legyen az folyadékos, felitatott vagy AGM. A zselés akku alacsonyabb töltési végfeszültségű, ezért azok töltésére nem alkalmas. Mit értesz hibrid akku alatt?
Töltésnél a sarura is kötheted, ez már nem szikrázik. Üzemszerű hálózati áram és jó töltő nem tesz kárt a gk elektronikájában.
-
agyarka
aktív tag
válasz kuruc01 #2903 üzenetére
A zselés / géles akkukban a sav kötött állapotban van, ezért különösen érzékenyek a túltöltésre. Másképp fogalmazva a töltési feszültség nem érheti el a gázképződési határt amikor buborékok keletkeznek. Azért, hogy ez ne történjen meg, biztonsági ráhagyással 14,2V ban állapították meg a zselés akkumulátorok töltési végfeszültséget. Azokon a töltőkön amelyek képesek károsítás nélkül tölteni a zselés akku kat, ez a töltési végfeszültség / üzemmód választó.
Amelyeknél nem választható vagy nem fixen zselés akkumulátor töltő, azoknál a gyártó csak azt állítja, hogy készülékükkel tölthető a zselés akkumulátor, és nem azt, hogy károsodás nélkül.
Lehetséges, hogy éppen ezért vette pl.vissza az Optimate is a 6 os töltőjénél a töltési végfeszültséget 14,3 V ra. Ettől még a normál /AGM akku sem lesz alultöltött, csak nem lesz max rá töltve. A 7 esben éppen ezért a külön kapcsolható az AGM.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz Quattro #2904 üzenetére
Az autó meghajtásának nincs köze ahhoz, hogy milyen indító akkut tesznek bele gyárilag. Attól még, hogy hibrid nem muszáj bele AGM et tenni. Az utasokkal egy légtérben elhelyezés, a kifolyás biztosság, a fogyasztók, a maximális terhelés, a rendelkezésre állási idő, a karbantartási szükségletek és egyéb külső körülmények... , az ezekhez illesztett akku managment alapján határozza meg a gyártó az alkalmazott akku paramétereit és technológiáját.
A hibrid rendszer meghajtó NiMh vagy Li-Ion akkuit meg ne kötögesd, az esetleges Plug-in töltésen kívül jobb, ha elektromosságban jártas, megfelelő rendszerismerettel rendelkező ember foglalkozik vele.
Kis feszültség, kis szikra, nagy feszültség tetemes anyagi kár, ahogy a mondás tartja.[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz Quattro #2907 üzenetére
Hol van neked zselés akkud? Manapság egyre kevesebb helyen alkalmaznak.
A Ctek töltőkkel lehet biztonságosan zselés akkumulátort is tölteni, ha nem lehetne nem engednék forgalmazni.
Nem ismerem a Ctek szabályozását, de nem szívesen engednék rá ellenőrző mérés nélkül egy 7A es töltőt a 45 Ah Prius akkura. Ugyan az autó is nagyobb árammal tölthet néha, de külső töltésnél hosszú távon jobb betartani a 0,1C t.Az Optimate 6 ot lemértem, az a 6,5 Ah akkut 700 mA el töltötte, a 60Ah nál meg tolta a maximumot ami ugye nála 4,6 A ( nem elírás, 55 W os a töltő).
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz Quattro #2909 üzenetére
Fussunk neki meg 1x.
Gépjárműbe nem használnak zselés/ géles/ kocsonyásított savas akkumulátort. A zselés akkuk tipikusan ciklikus munka akkuk, amik nem alkamasak hirtelen nagy áramot leadni ( indítás), és nagyon rosszul viselik a túltöltést ( kocsonya forralást).
A Ctek 7 nél akárhogy nézem nem látok választható 14,2 V ot, akárcsak az 5 nél.
Az, hogy hosszútávon nem biztos, hogy jót tesz egy töltő egy bizonyos akkunak az nem azt jelenti, hogy biztonságosan nem lehet vele tölteni.Tekintettel arra, hogy szavaidból azt veszem ki, hogy neked a Ctek gépjármű indító akkumulátor töltésére kell, amennyiben az akku a gyárival megegyező technológiájú akkor kizárt, hogy zselés legyen ( csak WET, felitatott, AGM lehet) ezért a Ctek 5 nyugodtan használható.
Amennyiben teljes bizonyosságot szeretnél nézd meg a tölteni kívánt akku jelöléseit.
-
agyarka
aktív tag
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #2913 üzenetére
Valahol elvesztettem a fonalat. A linkeknek mi köze van a zselés akkuk hosszútávon optimális töltéséhez?
Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját. A Ctek nyilvános dokumentációja sajnos nem mondható pontosnak ( 7. fázis 5A a gyártó honlapján, LOL)
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #2918 üzenetére
Nyilván viccből irogatok.
Olvasni azt olvastam, hogy 14,4 V al tölt és szerintük ezzel tölthető a zselés akku.
Én csak azt mondom, hogy tölthetőnek ugyan biztonságosan tölthető, csak jobb lenne az akkunak az alacsonyabb töltési végfeszültség.
Szerinted mennyi az optimális töltési végfeszültsége a zselés akkuknak 25 C fokon?
Tényleg nem orosz töltők, azoknál elküldik szibériába aki így dokumentál egy töltési karaktarisztikát, azzal együtt akinek ezt ellenőrizni kellett volna, és mellé kerülne az akinél a jelzett hiba kijavítása elakadt.
Hibás dokumentáció éppen elég ok arra, hogy bizalmatlan legyek.[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #2921 üzenetére
"Én mértem az enyémet ..."
Kis kapacitású akkun is mérted?"Amit ír a Ctek az elírás!"
Elírás előfordulhat, az ellenőrzésen átcsúszás már nagyobb gond. Az viszont rossz üzenet, hogy a többszöri vásárlói visszajelzés ellenére évek alatt sem sikerült kijaítani.Szerinted mennyi az optimális töltési végfeszültsége a zselés akkuknak 25 C fokon?
"Ha AGM akkor 14,7V 25C fokon, olyan nincs is hogy zselés."
Miért ne lehetne 12V os zselés akkumulátor? Az, hogy autókban nem használják a töltési feszültség kérdésében irreleváns.AGM et a nagyfogyassztós, vagy prémium kategóriás autókban használnak, nem csak Start - Stop os autóban. Sőt mivel drága a Start - Stoppos kocsikban is inkább az olcsósított verziót az EFB t teszik.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sweet.tv - internetes TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Háztartási gépek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mini-ITX
- További aktív témák...
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD