Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
-
dellfanboy
őstag
-
Tothgera30
Ármester
2008.02.21. Astra G Classic II - Z14XEP - 126 ezer km."A pokol nem hely, hanem állapot"
-
ncc1701
veterán
válasz Tothgera30 #107203 üzenetére
Nagyon patikán el lett takarítva.
-
válasz Tothgera30 #107203 üzenetére
Szép munka
Lassan én is elkészülök
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #107203 üzenetére
Azta...
Az szép. Szép tisza!(Olajteknőt én is lekaptam legutóbb, 23 év után. Tömítést kellett cserélni. mintegy 7 órányi melő volt vele. Kipuffogó leszereést is ide számítva).
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
ncc1701
veterán
válasz cappa72 #107206 üzenetére
Insigniáról haverral szedtük le tavaly, olajfelszívó cső tömítés csere végett. Valami 4 óra körüli idő volt, látszik, h úgy tervezték a történetet, h ilyenkor a váltót is le kelljen szedni, meg a jobb féltengelyt kihúzni. Egyiket sem tettük nyilván.
Magyarul szartak a szerelhetőségre. -
ncc1701
veterán
válasz Tothgera30 #107208 üzenetére
Becsüld meg a srácot, ritka, h valaki ilyen alapos.
-
espi38
őstag
Sziasztok!
Hónapok óta küzdök a P0171 hibakóddal mindent átnéztem amit a neten olvasható két szerelőnél is volt ebből egyik egy Opel márkakereskedés és nem tudják mi a baja.
Tanácsként azt kaptam,hogy első körben cseréljem a szelepfedelet-még ha nem volt erre utaló hiba de ennek ellenére cseréljem le,a hiba természetesen nem szűnt meg.
Kiváncsiságból leszedtem a szelepfedélről a membrán házat és a membrán hibátlan volt.
Tankszellőzetető szelepet-kartergázcsövet-légtömegmérőt cseréltem semmi-most azt az ötletet kaptam,hogy vegyem le szivósort és cseréljem ki a tömitést.
ezzel a hibakódddal lehet használni az autót mert valaki azt mondja igen van aki nemet mondd-a hiba benzinben szegény keveréket ír így sanszos hogy nincs meg a szelepknek a kellő kenése-hülyeség vagy jogos az érvelés?
Segítő válaszokat előre is köszönöm -
gban
Közösségépítő
válasz espi38 #107211 üzenetére
Csak azt tudom mondani mint korábban, amit ritkán említesz, hogy emellett sokat eszik az autó.
Ez nekem azt mondja, nem valós a jelzés, hogy szegény keverék, vagyis nem kap elég benzint.
Erre mondta a szerelőm azonnal hogy lambda szonda.
Ez irányban néztetek bármit?Postázást nem vállalok.
-
espi38
őstag
szia!
Nem eszik sokat-8 liter körül városban-legalábbis a computer ezt írja
Nagyon keveset megyek vele az állandó hibakód miatt.
Szerelővel beszéltem a lambda szonda miatt-aztmondta az nem lehet rossz.Elvileg már többször találkoztott ezzel a hibakóddal és legtöbbször a szelepfedél csere megoldotta a problémát hát pont nálam nem[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz espi38 #107213 üzenetére
pár másik közeli szerelőt felhívni a problémával és elvinni oda, aki havi szinten lát ilyet és ránézésre tudja mit beszél?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
gban
Közösségépítő
-
lsebestyen
addikt
válasz espi38 #107213 üzenetére
"Elvileg már többször találkoztott ezzel a hibakóddal és legtöbbször a szelepfedél csere megoldotta a problémát hát pont nálam nem" Bocs de mikor lett cserélve a szelepfedél rajta? Eddig mindig azt írtad, hogy ellenőrizve lett, le lett szedve, papírfecnivel volt tesztelve stb. No offense, lehet cseréltetted, de ez az infó akkor kimaradt. Ha viszont nem cserélted, akkor talán nem kellene mégis inkább cserélni?
-
ncc1701
veterán
válasz espi38 #107213 üzenetére
Írj a TC-s arcoknak. Pár éve szerepelt benne egy olyan szerelő, aki ilyen X aktákra specializálódott, és oszcilloszkóppal méreget, és nem csak alkatrész cserét tud.
De ezt már írtam. Márkaszervízben általában nem a legélesebb kés van, azt a kört kihagyhattad volna. Akinek van egy kis affinitása a dologhoz, az magán szerelő lesz onnan. -
espi38
őstag
válasz lsebestyen #107216 üzenetére
Látom olvassátok soraimat-köszönöm szépen.
Igen teszteltem papírfecnivel és aszerint jó volt-de ennek ellenére tanácsok hatására cseréltem a múlt héten. -
espi38
őstag
válasz Markizmark #107219 üzenetére
Hát nem gyárit raktam rá,hanem egy utángyártott darabot.
Mivel a régi szelepfedélben megnéztem a membránt és nem volt átszakadva és a hiba is megmaradt így tuti hogy nem szelepfedél hiba volt és van
Kik azok a TCs arcok?
Tolom bele a pénzt a semmire.
Szerinetek ezzel a hibakóddal használhatóm-mert működésben hibátlan?[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz espi38 #107221 üzenetére
totalcar-os arcok... de az is járható szerintem, ha tömören leírod a sztorit opeles fb csoportba és segítséget kérsz, hogy ajánljanak a közeledben jó szerelőt még az is lehet, hogy más is belefutott a hibádba és konkrét megoldást javasol
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
peet137
tag
válasz mephi666 #107222 üzenetére
Ez egy nyerő ötlet. Nekem is egy ideje hol van, hol nincs P0171, de minden lehetőséget kizártam. A fogyasztás is nagyjából rendben, az én verdám elég sokat megy városban, így kb 10l most a hideg időkben.
Az a gond vele, hogy mindig olyankor tud csak ránézni bárki is, amikor a kód csak tárolt, de nincs jelen. Tankszellőztető cserélve, EGR cserélve, szelepfedél lecsekkolva, az is jónak tűnik.
Még a lambdákkal tervezek egy tesztet, mert abból mindkettő utángyárott, vadászok bontottat tesztelni. Ill a kipufogó tömítéseket javasolták még csekkolni, azt a tavasszal megejtjük.
Az lehet, hogy a csekkendzsin "kikapcsolja" az EGR-t? Z16EX1 motor, de opcommal úgy fest, mintha nem mozgatná. A diag teszttel a szelepet lehet kapcsolgatni, vagyis az műxik... Ha lesz rá lehetőségem, meglesem majd menet közben laptoppal a jobb1-ből.[ Szerkesztve ]
-
espi38
őstag
-
peet137
tag
válasz espi38 #107225 üzenetére
igen, én használom. Kell az autó hétközben... Nálam az a gubanc, hogy nincs állandóan a hiba, ezért nem találtuk meg az okát eddig. Néztem a gyertyákat még nyáron, egy nagyon kicsit el voltak fehéredve, vagyis a hiba valszeg tényleg megvan néha. Ill nekem volt a nyáron egy lehelletnyi olaj a 4-es hengernél a gyertya mellett, de azóta nem volt. Tavasszal ránézek újra...
-
espi38
őstag
válasz peet137 #107226 üzenetére
én tavaly októberben vettem az autót ,azóta kb 400 km mentem vele a hibakód miatt-tartok tőle,hogy nagyobb gondot okozok azzal ha használom.
Még az a szerencse,hogy van a nejemnek egy kis Puntója és azt tudjuk használni.
Sajnos nálam törlés után 15-20 km után visszajön a hiba-mondhatni állandó hiba.
Már arra is gondoltam,hogy igy hibásan ár alatt eladom szopjon vele más-de kérdés így el lehet e adni és ha igen mennyivel olcsóbban -
Markizmark
addikt
válasz espi38 #107221 üzenetére
Az utángyári szelepfedelek szinte mind szarok, én is cseréltem 2 éve, jónak tűnt, aztán erőtlen lett az autó, 600km alatt eltűnt 1l olaj, 8.5-9 helyett 6,5 literre esett a fogyasztása az 1.8-asnak. Szóval ment vissza a gyári törött fülű. Azóta is jó.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
mephi666
nagyúr
válasz espi38 #107227 üzenetére
...hány szerelő látta eddig? ...szerintem pontos hibafeltárás kellene először és tudni mekkora a baj és mennyire költséges a javítás... nálunk is kár lett volna az 5ezres jeladó miatt eladni a kocsit, miután kb 1.5 évvel előtte lett a motor fullra felújítva, nálunk meg futómű, fékek, klíma és apróságok... 1 éve nincs semmi hibalámpa, kár lett volna az 5ezres alkatrész miatt 100ezrekkel olcsóbban eladni úgy, hogy műszakilag normális állapotba hoztuk... normális maszek szerelő hetente tucatszám lát opelt, esélyes hogy nem idegen neki ez a hibakód (vagy tudja, hogy miként kell aprólékosan feltárni)
ui: engem itt egy bontós állított irányba, hogy "neked gyári vezműtengely jeladó kell... vagy utángyártottból maximum ina, mást nem szokása elfogadni" ...és azóta is hála neki az információért neked is hasonló embert kellene találni a közelben
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
espi38
őstag
Mi lehet rossz egy szelepfedélben a membrán szakadáson kívül-nem igazán értem.
Nekem még a gyári volt rajta-de a membrán ép volt a szelepfedélben-de mivel leszedtem a membrán házát így már nem tudtam visszarakni,ment az utángyárott fel-egyebként Toprant raktam fel-az autó ugyanúgy működik vele mint a gyárival.
három szerelő látta addig-de mindenhova csak diagnosztikát fizettem ami persze jogos hiszen dolgozott vele.
Viszont lehet jobban járok ha nem dignosztikára hanem az esetleges ezzel a hibával összefüggő alkatrészeket cserélgetem hátha az egyik cseréjével megszűnik a hiba -
mephi666
nagyúr
válasz espi38 #107230 üzenetére
olyan szerelő kell, aki manuálisan végigmegy, mint sub bass monster a 4 ütem-en itt a szomszédban is eszerint csinálják: szívással nem sok gond lehet, utána mérik hengerenként a kompressziót, nézik a gyújtást... meg amiről nem is tudok... diagnosztikával kb a tünetet látják, de úgy tűnik lövésük sincs, hogy azt épp mi okozza...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz espi38 #107233 üzenetére
jól bele kell írni az adásvételibe a hibát, hogy később ne zaklasson a vevő... ...de én még akkor is azt mondom, hogy futni kéne fb csoportokban pár kört, hátha meglesz a hiba forrása és rá a megoldás
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
ncc1701
veterán
válasz mephi666 #107231 üzenetére
Erre írtam, h az autószerelők 95%-a igazából csak alkatrészeket tud cserélni, mélyebb, komolyabb elvi ismeretük, amit utána a gyakorlatban használni tudnának sajnos nincs.
Az igazsághoz hozzátartozik, h egy mára elavultnak mondott 10 éves autó is igazából q bonyolult, mikor oszcilloszkóppal, meg bitekkel kell szórakozni. Ott válik el a szar a májtól. Generátort, lengőkart bárki tud cserélni.[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz espi38 #107235 üzenetére
mondom: mi egy hülye vezérműtengely jeladóval szívtunk kb fél évig természetesen arra dobta a hibakódot, cserélve lett utángyártottra, hibakód megint, így kizártuk és mentünk tovább... kábelezés tesztelve volt, motorvezérlő, vezérműszíjkészlet cserélve (ami időszerű volt amúgy is) és továbbra is folyton jött vissza az a szemét hibalámpa... természetesen villamosságis is nézte, törölgette a hibakódot, de csak visszajött... asszony már kivolt, hogy "sz*r a kocsi" ...közben meg nem a kocsi a sz*r, hanem csak az abból a nyamvadt jeladóból kizárólag a gyárit szereti és 5ezerből legvégül én "javítottam" 4-5 sör után kb 5perc alatt
...eladni és venni egy új lutrit? ugyanúgy bele lehet nyúlni, hogy annál meg más szívasson... épp ezért gondolom, hogy gurut kell keresni, aki a világ leghülyébb hibajelenségeiből is látott már ezret és tudja, hogy adott hibánál mit érdemes sorba venni attól, hogy 1-2 apróbb komponens rossz, nem az egész kocsi rossz
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
gban
Közösségépítő
válasz mephi666 #107237 üzenetére
Nála a lambda szondák is utángyártottak, amit most tudtunk meg - lehet semmi köze a hibához, de a te történeted, más történetei, meg a konkrét lambda szonda esetek és tapasztalatok (a gyárin kívül mind kaki jellemzően) után ez lenne az első amivel kezdenék, akár bejön akár nem, pláne hogy 23 más alkatrész már cserélve / tesztelve lett.
De természetesen az is benne van hogy a gyári jók le lettek cserélve ugyanezen hiba okán és már akkor se volt köze hozzá.Amúgy lambda szonda: minden autóm megvolt nagyjából 16 éves koráig, volt bennük 250 körül, és fiatalon kerültek hozzám, de egyikben sem kellett lambda szondát cserélni - ilyenkor elgondolkozok hogy pl. ebben miért van utángyártott, vagy miért kell egyes autókban 120 ezernél cserélni
[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
mephi666
nagyúr
bontott gondolom nem egy eget verő összeg (saccra olcsóbb, mint egy diagnosztika) ...csere meg yt videó alapján 10 perc kávé- és cigiszünettel
...és józan paraszti ésszel: keverékképzéshez köze van... 1 próbát tuti tennék
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
peet137
tag
A lambda szondát én írtam az enyémre. Az elsőt nem én cseréltem, hanem még az eladó, mielőtt megvettem, a hátsót már nekem kellett, mert hibát dobott rá. De szinte biztos, hogy nem gyári volt, mert szemre 1-2 évvel a kocsi megvétele előtt cseréltek komplett kipufogórendszert. Gondolom, a gyárit nem sikerült kiszedni
A gyári/bontott tesztet mindenképp megcsinálom, annak ellenére, hogy most konkrétan a lambdára hiba nincs. -
espi38
őstag
válasz mephi666 #107237 üzenetére
Igen egy szaki kellene aki tényleg ért hozzá és nem a fél autót kell kicserélni. Akihez vittem többször találkozott ezzel a hibával de jelen esetben nem tudja mi a baja a talicskának.
Tudom, hogy nehéz szakma ez de cserélgetni én is tudnám az alkatrészeket, hogy közben nem is az baj..
Beleugrottam szépen, hát ez van. Itthon figyel a verda, várja hogy csinálják vele valamit -
Tikakukac
titán
A verda nálunk is meghalt, az öregem meg Ladáig volt autószerelő, ez már neki sok. Elvben a benzinpumpa nem kap delejt, immo baja nincs, direktre kötve a pumpát sem indul csak teker a verda. És itt a vége, szerelő 1 hét múlva nézi meg, 260km távolról meg nem tudok okosabbat
Amúgy csak fogta magát és csatt, megáll. Semmi előjel.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz mohabá 007 #107243 üzenetére
Hogyhogy miért van benne?
Úgy érted mi célt szolgálnak vagy miért rakták bele?[ Szerkesztve ]
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz Tikakukac #107244 üzenetére
Nekem ilyet a B Vectra csinált, amikor elköszönt az ECU. Annyi volt a tünet, hogy gyújtásra nem világított a "csekkendzsin" meg nem lehetett elérni az ECU-t a diag csatin keresztül. Meg persze lehetett reszelni amíg le nem merült az akku, mert indulni nem indult.
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
addikt
válasz espi38 #107233 üzenetére
Ha leszeded a szivosort mindenképpen tisztitsd meg az egr járatait is. XE1-nek van egy csatornázott fém lap a hengerfej alján a szivo oldalon, az eltomodik teljesen ennél a motornál és ezt a hibát dobja. Illetve a hengerfejen a szivo járatokban egy vékony lyuk is van ahova ezek a csatornák vezetik vissza a kipufogó gázt, azok is koppon voltak nálam.
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
peet137
tag
Jól sejtem, hogy ehhez a lemezhez a szívósort mindenképp le kell szedni, ugye?
Az a fura ebben, hogy elméletem szerint, ha az EGR körben valami nem kerek, akkor a keveréked dús lesz, nem? Mert azt hiszi, hogy ott van a gáz/levegő, pedig nem
Javítsatok ki, ha tévedek...
Ettől eltekintve tavasszal, lehet, hogy teszek erre is egy kört, a szelepfedél tömítés szerintem úgyis cserés, meg akkor már a szívósor tömítését is lehet kukázni, abból baj nem lehet.
Mint már említettem, nálam a hiba jön-megy, korábban úgy tűnt, hogy huzamosabb autópálya/országút kell, hogy előjöjjön, ebből hittem, hogy valami fals, ami csak a nagyobb vákuumnál jön elő, mert valami cső meg van öregedve, de ez is megdőlt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest